-
καλησπερα σας , εχουμε στην οικογενεια ενα παλιο fiat uno 1989 που μαθαινα εγω οδηγηση αλλα τωρα δεν το χρησιμοποιω εγω αλλα ο πατερας μου για δουλειες περισσοτερο . Βλεπω οτι σταζει βαλβολινες και μονο οταν το αυτοκινητο κινειται οχι οταν ειναι στασιμο.
Τι προβλημα μπορει να ειναι αυτο; δεν το εχω παει στο μηχανικο. Παντως ο συμπλεκτης πιανει πολυ ψιλα και ταχυτητες κουμπωνουνε με λιγο δυναμη και οχι παντα.
Καταλαβαινω οτι θελει αλλαγη ο δισκος αλλα δεν μπορω να κατανοησω γιατι χανει βαλβολινες.
Για τι προβλημα μιλαμε; και τι κοστος ; υπαρχει πιθανοτητα να ειναι καποιο λαστιχακι μεσα στο κιβωτιο ή χρειαζεται αλλαγμα το κιβωτιο; .
Ειχε προθεσει ο αδελφος μου στο κιβωτιο βαλβολινες οταν το οδηγουσε και βοηθησε στις ταχυτητες .
Επιπλεον θυμαμαι μια ημερα που ημουνα απο πισω τα φωτα που επεφταν φαινοτανε κατι να σταζει. Παντως ειναι ολα εκει τριγυρω πιτσιλισμενα. Για τι κοστος μιλαμε; εκτος του δισκου , εχει τυχει ποτε σε αλλον κατι τετοιο ; . -
Αφού είναι τόσο εμφανής η διαρροή τότε προφανώς κάποια τσιμούχα χρειάζεται αλλαγή. Συνήθως αλλάζονται κατεβάζοντας κιβώτιο και το κόστος φυσικά εξαρτάται από το τι δουλειά θα χρειαστεί να γίνει.
-
Αχ Uno. Τι μου θύμησες. Τότε λέγαμε το γνωστό "άμα στάζει λάδι, έχει λάδι, άρα καλό".
-
@antonakis said in fiat uno 1989 χανει βαλβολινες το κιβωτιο ταχυτητων:
Αχ Uno. Τι μου θύμησες. Τότε λέγαμε το γνωστό "άμα στάζει λάδι, έχει λάδι, άρα καλό".
Το πηραμε απο την θεια μου και ητανε 7 χρονια σε ακκινησια και εχει τα βγαλει τα πανδινα σε προβληματα. Τον Μαιο περναει ξανα κτεο πρεπει να ειναι το 4 κτεο που περναει , αρα το εχουμε κοντα στα 7,5-8 χρονια ή μπορει και λιγοτερο καπου εκει . Τον Μαιο του 2021 με ειχανε κοψει στο κτεο , για καυσαερια , για πισω φρενα και πισω λαστιχα. Νομιζω οτι η διαρροη στο κιβωτιο ( στο συστημα μεταδοσης ητανε Δευτερεουσας σημασιας ) πρεπει να την ειχανε βρει παλια αλλα δεν το εβλεπες ητανε πολυ ελαχιστη. Μια λιστα με προβληματα . Φετος το φοβαμαι και παλι να ξανα κοπει . Και πρεπει να ξεκινησω τα σερβις σιγα σιγα να τα μαζευω. Θελει και παλι βαψιμο διοτι εχει σκουριασει σε καποια σημεια , τοτε το ειχα βαψει παλι πριν το περασω . Βεβαια φετος ειδα οτι εχουν ακριβυνει και τα κτεο απο 47 ευρω εφτασαν στα 55 ευρω σε ενα οικονομικο κτεο και οχι σε αυτο που με κοψανε δεν ξανα παταω.
Εγω σε αυτο εμαθα να οδηγω. Ωραιο τιμονι εχει και ειναι μικρο αυτοκινητο απο το toyota corolla που οδηγω τωρα . Επισης ποτε δεν βρεθηκε αμα υπαρχει ενδειξη χειροφρενου στο ταμπλο , ποτε δεν αναβε και το ηθελα , αλλα ο ηλεκτρολογος ουτε ηθελε να το δει .Τωρα τελευταια μετα απο βροχη δεν επαιρνε μπροστα και ουτε την επομενη ημερα λες και ειχε μπουκωσει και λεω παλι καρβουνακια να αλλαζω στην μιζα; αφου το ειχα κανει πριν κανενα χρονο, κτυπησα την μιζα με ενα κατσαβιδι και αμεσως πηρε., δεν το ξανα παρουσιασε. -
Είχα ένα Uno του '91... σκυλί του πολέμου. Παίζει να έχω πάρει στροφές πιο γρήγορα με αυτό παρά με τα επόμενα (βέβαια δεν είχα μυαλό τότε...)
Highlight της ζωής του ήταν όταν ένα χειμώνα, δε μου έφερνε ζέστη στο καλοριφέρ... Μια, δυο μέρες βαρέθηκα. Άνοιξα καπό. Το ψυγείο άδειο. Σταγόνα. Πάω να δω λάδια. Η τάπα λαδιού στο μοτέρ πάνω ΚΑ ΡΒΟΥ ΝΟ. Θρυματίστηκε.
Άλλαξα λάδια, συμπλήρωσα νερό. Δεν έπαθε τίποτα, δούλευε κανονικά... Άντε κάντο αυτό με καινούργιο αμάξι. Άμα εξαιρέσεις τα λάδια που έκαιγε 0,5-1 lt στα 1.000χλμ, ρολόι.
Το 2009 δε θυμάμαι πότε ήταν το δώσαμε για απόσυρση. Τη μέρα που το παραδώσαμε αντιπροσωπεία, το πέτυχα το απόγευμα να τραβάει χειρόφρενα σε κάτι στενά ενώ πήγαινε προς μάντρα... Πάτησα μια κόρνα για αποχαιρετισμό στο μηχανικό και κύλισε ένα δάκρυ. -
@johnmegarythmos said in fiat uno 1989 χανει βαλβολινες το κιβωτιο ταχυτητων:
@antonakis said in fiat uno 1989 χανει βαλβολινες το κιβωτιο ταχυτητων:
Αχ Uno. Τι μου θύμησες. Τότε λέγαμε το γνωστό "άμα στάζει λάδι, έχει λάδι, άρα καλό".
Το πηραμε απο την θεια μου και ητανε 7 χρονια σε ακκινησια και εχει τα βγαλει τα πανδινα σε προβληματα. Τον Μαιο περναει ξανα κτεο πρεπει να ειναι το 4 κτεο που περναει , αρα το εχουμε κοντα στα 7,5-8 χρονια ή μπορει και λιγοτερο καπου εκει . Τον Μαιο του 2021 με ειχανε κοψει στο κτεο , για καυσαερια , για πισω φρενα και πισω λαστιχα. Νομιζω οτι η διαρροη στο κιβωτιο ( στο συστημα μεταδοσης ητανε Δευτερεουσας σημασιας ) πρεπει να την ειχανε βρει παλια αλλα δεν το εβλεπες ητανε πολυ ελαχιστη. Μια λιστα με προβληματα . Φετος το φοβαμαι και παλι να ξανα κοπει . Και πρεπει να ξεκινησω τα σερβις σιγα σιγα να τα μαζευω. Θελει και παλι βαψιμο διοτι εχει σκουριασει σε καποια σημεια , τοτε το ειχα βαψει παλι πριν το περασω . Βεβαια φετος ειδα οτι εχουν ακριβυνει και τα κτεο απο 47 ευρω εφτασαν στα 55 ευρω σε ενα οικονομικο κτεο και οχι σε αυτο που με κοψανε δεν ξανα παταω.
Εγω σε αυτο εμαθα να οδηγω. Ωραιο τιμονι εχει και ειναι μικρο αυτοκινητο απο το toyota corolla που οδηγω τωρα . Επισης ποτε δεν βρεθηκε αμα υπαρχει ενδειξη χειροφρενου στο ταμπλο , ποτε δεν αναβε και το ηθελα , αλλα ο ηλεκτρολογος ουτε ηθελε να το δει .Τωρα τελευταια μετα απο βροχη δεν επαιρνε μπροστα και ουτε την επομενη ημερα λες και ειχε μπουκωσει και λεω παλι καρβουνακια να αλλαζω στην μιζα; αφου το ειχα κανει πριν κανενα χρονο, κτυπησα την μιζα με ενα κατσαβιδι και αμεσως πηρε., δεν το ξανα παρουσιασε.Όταν γράφεις "με ειχανε κοψει στο κτεο , για καυσαερια, για πισω φρενα και πισω λαστιχα" και ότι σου είχαν βρει διαρροή στο κιβώτιο και πως το ΚΤΕΟ είναι ακριβό επειδή πήγε από 47 στα 55 αυτό που καταλαβαίνω είναι πως δεν είσαι της συντήρησης.
Το κακό της υπόθεσης είναι πως μιλάμε για σημαντικά θέματα ασφάλειας για σένα και τους γύρω σου που δε φταίνε σε τίποτα από την απερισκεψία σου (για να μη πω τίποτα χειρότερο).
Το ότι σκέφτεσαι να το φτιάξεις επειδή ήρθε η ώρα του ΚΤΕΟ και δε θέλεις να σε κόψει και δε το έχεις φτιάξει τόσο καιρό το αφήνω ασχολιαστο.
Όπως επίσης σε είχαν κόψει παλιότερα για τα φρενα-λαστιχα -
@antonakis said in fiat uno 1989 χανει βαλβολινες το κιβωτιο ταχυτητων:
Άλλαξα λάδια, συμπλήρωσα νερό. Δεν έπαθε τίποτα, δούλευε κανονικά... Άντε κάντο αυτό με καινούργιο αμάξι. Άμα εξαιρέσεις τα λάδια που έκαιγε 0,5-1 lt στα 1.000χλμ, ρολόι.
Ούτε wankel να ήταν!
-
Δεν το κάνεις μετατροπή (αν γίνεται, δεν ξέρω) σε turbo, να γουστάρεις ακόμα περισσότερο;
Και δεν ειρωνεύομαι. -
@bassstarlet said in fiat uno 1989 χανει βαλβολινες το κιβωτιο ταχυτητων:
Δεν το κάνεις μετατροπή (αν γίνεται, δεν ξέρω) σε turbo, να γουστάρεις ακόμα περισσότερο;
Και δεν ειρωνεύομαι.πως θα γινει τουρμπο αυτο το αυτοκινητο που ειναι του 1989 ; και ειναι τοσο παλιο;
-
Mε την έτοιμη συνταγή από το εργοστασιακό uno turbo. To ότι είναι παλιό κάνει ακόμα πιο εύκολα τα πράγματα.
-
@bassstarlet said in fiat uno 1989 χανει βαλβολινες το κιβωτιο ταχυτητων:
Δεν το κάνεις μετατροπή (αν γίνεται, δεν ξέρω) σε turbo, να γουστάρεις ακόμα περισσότερο;
Και δεν ειρωνεύομαι.Σίγουρα δε τρολαρεις? Εδώ ο άνθρωπος τον έκοψε το ΚΤΕΟ για φρένα, λάστιχα, καυσαέρια και του είχαν βρει διαρροή στο κιβώτιο θα πάει να μπλέξει με τούρμπο μετατροπή?
Αν δεν υπήρχε το ΚΤΕΟ που δε κάνει και τόσο σοβαρούς ελέγχους θα κυκλοφορούσε ακόμα που λέει ο λόγος στους δρομους -
Όχι, δεν τρολάρω καθόλου.
Εφόσον κρατάει ένα αυτοκίνητο, τόσα χρόνια, γιατί να μην το μετατρέψει (αν έχει την οικονομική δυνατότητα) σε κάτι που να βγάζει γούστα;
Λίγες αρχαιολογίες βλέπουμε γύρω μας, που έχουν ρίξει πολύ δουλειά; -
-
@bassstarlet said in fiat uno 1989 χανει βαλβολινες το κιβωτιο ταχυτητων:
Όχι, δεν τρολάρω καθόλου.
Εφόσον κρατάει ένα αυτοκίνητο, τόσα χρόνια, γιατί να μην το μετατρέψει (αν έχει την οικονομική δυνατότητα) σε κάτι που να βγάζει γούστα;
Λίγες αρχαιολογίες βλέπουμε γύρω μας, που έχουν ρίξει πολύ δουλειά;Που την βλέπεις την οικονομική δυνατότητα βρε αδερφέ? Αφού γράφει ο ίδιος παραπάνω ότι κόπηκε από ΚΤΕΟ για:φρένα, λάστιχα, καυσαέρια και διαρροή στο κιβώτιο!!!
-
Τα φαινόμενα (αρκετές φορές) απατούν.
-
Η διαρροή στο κιβώτιο και το συμπλήρωμα κτλ κτλ είναι οι κλασσικές καταστάσεις που βλέπουμε με την άσφαλτο @@@@@ στο λάδι.....
Όσον αφορά για τη μετατροπή..... Βλέπω και αγγελίες αυτοκινήτα μετατροπές όπου απορεί κανείς με τόσα €€€ που χάλασε πως το χει τόσο γτπ....
fiat uno 1989 χανει βαλβολινες το κιβωτιο ταχυτητων