-
Πριν αρχίσω να αναλύω τις εντυπώσεις μου για το Swift Sport '19 θα ήθελα να κάνω μια εισαγωγή στο οδηγικό μου προφίλ καθώς και τους λόγους που το επέλεξα. Τα πρώτα 12 χρόνια της (νόμιμης) οδηγικής μου ζωής μοιράστηκαν μεταξύ Fiesta 1ης γενιάς και Civic 4ης και 5ης (με την πλειοψηφία στο τελευταίο). Τα υπόλοιπα 20 με MX-5 ΝΒ 1.6 και 1.8 (με την πλειοψηφία στο τελευταίο). Όπως καταλαβαίνετε έμαθα σε προσθιοκίνητα και συνέχισα σε πισωκίνητα. Όλα Ιαπωνικά (πλήν του Fiesta φυσικά) και ομολογουμένως τέρατα αξιοπιστίας, αν αναλογιστεί κανείς την χρήση (με Μέγαρα ενίοτε…). Με βαριά καρδιά έπρεπε να αποχωριστώ το 16-χρόνο MX-5 μου για χάρη των κορών μου και έχοντας υπόψη την ενδιαφέρουσα συμπεριφορά και το "fun to drive" του προηγούμενου Swift Sport από τον Αγγλικό τύπο καθώς και τα διάφορα test του καινούριου που το εκθείαζαν ειδικά για το πόσο ευχάριστο είναι ακόμη και σε λογικές ταχύτητες (προφανώς λόγω χαμηλού βάρους όπως και το MX-5) πήρα την απόφαση ότι αυτό ήθελα. Το γεγονός φυσικά ότι το βρήκα με 16.000km, επταετή εγγύηση και 15.000€ με διευκόλυνε αρκετά!
Θετικά:
- 975kg/140PS=6,96 και 975kg/230Nm=4,2 οι αριθμοί μιλάνε μόνοι τους (ειδικά η αναλογία kg/Nm), υποκειμενικά το βρίσκω αρκετά πιο γρήγορο από το MX-5 - παντού!
- Εξαιρετική πρόσφυση στον μπροστινό άξονα και αρκετά συμμετοχικό πίσω μέρος (λόγω κοντού μεταξονίου). Φυσικά και εξαρτάται από τον δρόμο: η έλλειψη διαφορικού και η ψηλή ροπή σε συνδυασμό με Ελληνική άσφαλτο-γυαλί θέλουν την δέουσα προσοχή αλλά με σωστή γραμμή και υπομονή στο γκάζι μπορείς να κινηθείς ιδιαίτερα γρήγορα. Σε επαρχιακούς και βουνά όπου ο συντελεστής πρόσφυσης βελτιώνεται (πχ Πάρνηθα & Πεντέλη) εξαιρετικό.
- Πλήρως απενεργοποιούμενο ESP
- Φρένα άγκυρες σε συνδυασμό με το βάρος και τα Conti Sport Contact 5 (εργοστασιακά).
- Εξοπλισμός απίστευτος, τα πάντα όλα (ακόμα και θερμοκρασία λαδιού!).
- Εσωτερικοί χώροι αδιανόητοι, αν αναλογιστείς το μήκος των 3,89m και επαρκέστατο πορτ παγκάζ.
Αρνητικά:
- Φεύγοντας από το υδραυλικό 2,5 στροφών τιμόνι του MX-5 το ηλεκτρικό των 2,8 με χαλάει κάπως ειδικά ως προς την πληροφόρηση.
- Θα ήθελα λίγο πιο μικρές διαδρομές στο κιβώτιο (μπορεί να φταίει το MX-5 πάλι…)
- Θα ήθελα λίγο καλύτερη ηχομόνωση αλλά από την άλλη θα ήθελα και πιο σπορ ήχο από την εξάτμιση...
- Θόρυβος από τα ελαστικά σε κάποια είδη ασφάλτου (μπορεί να φταίνε τα Conti).
- Σε εγκάρσιες ανωμαλίες είναι κάπως σφιχτό (σε γενικές γραμμές είναι μια χαρά δεδομένου και του sport χαρακτήρα).
- Το αυτόματο σύστημα ειδοποίησης πρόσκρουσης, κάποιες φορές σε προειδοποιεί ενώ δεν χρειάζεται και κάποιες άλλες που περιμένεις να χτυπήσει όχι.
Ευχαριστώ για την υπομονή και την προτροπή του Lap!
-
Εξαιρετικό ποστ! Στολίδι για το τοπικό.
Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση. Το πίσω μέρος είναι εύκολο να το τοποθετήσεις με το άφημα του γκαζιού ή έχει ξεσπάσματα της ουράς. Δηλαδή όντως πλαγιάζει κάπως αλλά είναι προοδευτικό αυτό το πλαγιασμα;
Στα πιο απλά πάει να το κάνει κάπως πιο απότομα και επεμβαίνει το esp. Για παράδειγμα αφημα σε κατηφορική κλειστή τρομάζει κάπως με το απότομο εαλφρυμα της ουράς θυμίζοντας έντονα τα πολύ παλια ραλλακια. Σε κάθε περίπτωση μόλις πάει να ξεκινήσει το παιχνίδι μαζεύει το esp και κόβει τα πάντα.
Ίσως στο sportλογω άλλης γεωμετρίας, άλλης στρεπτικης ακαμψίας πίσω ( ναι έχει κάποιες παραπάνω συγκολισεις στο πίσω μέρος από το απλό στην περιοχή γύρω από τη πόρτα του πορτπαγκαζ) άλλης αντιστρεπτικές κτλ να το εκφράζει πιο προοδευτικά
-
@lap said in SUZUKI FORUM:
Εξαιρετικό ποστ! Στολίδι για το τοπικό.
Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση. Το πίσω μέρος είναι εύκολο να το τοποθετήσεις με το άφημα του γκαζιού ή έχει ξεσπάσματα της ουράς. Δηλαδή όντως πλαγιάζει κάπως αλλά είναι προοδευτικό αυτό το πλαγιασμα;
Στα πιο απλά πάει να το κάνει κάπως πιο απότομα και επεμβαίνει το esp. Για παράδειγμα αφημανσε κατηφορική κλειστή τρομάζει κάπως με το απότομο εαλφρυμα της ουράς θυμίζοντας έντονα τα ραλλακια. Σε κάθε περίπτωση μόλις πάει να ξεκινήσει το παιχνίδι μαζεύει το esp και κόβει τα πάντα.
Κατ΄ αρχάς σε ευχαριστώ για τα εύσημα.
Έχω μια 90' κατηφορική με ανάποδη κλίση και άσφαλτο γυαλί κοντά στο σπίτι. Όπως κατεβαίνεις, φρένα μέχρι την κορυφή, η ουρά ελαφραίνει, η τροχιά κλείνει, ισιώνεις και πατάς γκάζι (όχι τέρμα φυσικά) η ουρά κάθεται και φεύγεις. Σε διαφορετική περίπτωση (αν δεν πατήσεις γκάζι) το ESP θα επέμβει, όχι όμως αμέσως. Να φανταστείς ότι με το CR-V εκεί το ESP επεμβαίνει σε πολύ πιο ήπια οδήγηση: τόσο χάλια είναι ο δρόμος...
Θα ήθελα επίσης να πω ότι τα Conti πίσω είναι σαφώς πιο φθαρμένα από τα μπροστά. Οταν παρέλαβα το αυτοκίνητο τα έκανα αμέσως μπρος-πίσω. Άρα θα μπορώ να βγάλω καλύτερα συμπεράσματα για την συμπεριφορά του όταν αντικατασταθούν (μάλλον με PS4).
-
Είναι εξαιρετικό μικρό αυτοκίνητο πόλης. Τα κάνει όλα (τα οδηγικά και οχι μόνο) πολύ καλα. Καλά στην τιμή που το βρήκες με τα χιλιόμετρα που είχε είναι έως και σκάνδαλο. Εύχομαι πραγματικά να το χαρείς...
Στο αυτόματο φρενάρισμα υπήρχε μια ενημέρωση στα μέσα του 2021. Την κάνουν στο σέρβις. Για ρώτησε να μάθεις μην έχει καμία ενημέρωση για το sport
-
@lap said in SUZUKI FORUM:
Είναι εξαιρετικό μικρό αυτοκίνητο πόλης. Τα κάνει όλα (τα οδηγικά και οχι μόνο) πολύ καλα. Καλά στην τιμή που το βρήκες με τα χιλιόμετρα που είχε είναι έως και σκάνδαλο. Εύχομαι πραγματικά να το χαρείς...
Στο αυτόματο φρενάρισμα υπήρχε μια ενημέρωση στα μέσα του 2021. Την κάνουν στο σέρβις. Για ρώτησε να μάθεις μην έχει καμία ενημέρωση για το sport
Έχω ήδη κλείσει ραντεβού για την ενημέρωση γιατί στο service μου δεν ήταν εκεί ο ηλεκτρολόγος. Όσον αφορά την τιμή ο Γ. που μου το πούλησε είχε τέσσερις Moto Guzzi, ένα καινούριο Jimny και ήθελε να αντικαταστήσει το SS με ένα SX4 λόγω πολλών χιλιομέτρων στην Εθνική και χιονιών στον προορισμό...
-
Επίσης αν ενδιαφέρει κάποιους μπορώ να μεταφράσω/μεταφέρω το ποστ μου για το πως να απενεργοποιείς μόνιμα το Start/Stop. Disable Start/Stop
-
Καλοτάξιδο!
Σε ταξίδι το δοκίμασες?
Πως είναι από θόρυβο μέσα στην καμπίνα, ας πούμε στα 130-140?
Είχε βγει σε αγγελία? Τις χαζεύω κάθε μέρα και δεν είδα ποτέ μοντέλο του 2019 με 16000 χλμ σε αυτήν την τιμή...
-
@antoniokon said in SUZUKI FORUM:
Καλοτάξιδο!
Σε ταξίδι το δοκίμασες?
Πως είναι από θόρυβο μέσα στην καμπίνα, ας πούμε στα 130-140?
Είχε βγει σε αγγελία? Τις χαζεύω κάθε μέρα και δεν είδα ποτέ μοντέλο του 2019 με 16000 χλμ σε αυτήν την τιμή...
Σε ευχαριστώ πολύ! Το έχω ήδη 10.000km, αλλά λόγω οικογένειας το έχω χρησιμοποιήσει μόνο τρεις φορές εκτός πόλης, εκ των οποίων μόνο την μια μόνος (ώστε να μπορέσω να το δοκιμάσω πραγματικά). Με τα παιδιά μέσα πηγαίνω με 110km/h, επομένως εκεί ο θόρυβος είναι απόλυτα ανεκτός. Από τη άλλη, μόνος σε ταξίδι προς Κόρινθο οι ταχύτητες ήταν πολύ υψηλότερες, όπου και εκεί δεν ένιωσα κανένα θέμα. Για να καταλάβεις σχεδόν όλη την διαδρομή την έκανα με μια Μ2, χαιρετηθήκαμε όταν βγήκα για Επίδαυρο... Η κύρια χρήση του είναι αστικές μετακινήσεις και βουνά μόνος μου...
Δεν είχε προλάβει να βγει αγγελία, είχαμε συζητήσει με τον αδερφό μου ότι αυτό θέλω και κάποια στιγμή μου στέλνει μήνυμα ότι ένας φίλος του πουλάει ένα τέτοιο. Το βλέπω Τρίτη, Πέμπτη ήταν δικό μου!
-
Ευχαριστώ για την ενημέρωση
Πολύ ωραίο φαίνεται
Μόλις πρόσεξα ότι στη φωτο υπάρχει κι άλλο Swift, μπροστά από εσένα ή κάνω λάθος?
Μήπως πουλιέται κι αυτό?
-
@antoniokon said in SUZUKI FORUM:
Ευχαριστώ για την ενημέρωση
Πολύ ωραίο φαίνεται
Μόλις πρόσεξα ότι στη φωτο υπάρχει κι άλλο Swift, μπροστά από εσένα ή κάνω λάθος?
Μήπως πουλιέται κι αυτό?
Ήταν φωτό με το μικρό αδερφάκι για αντιπαραβολή...
-
@npapanik said in SUZUKI FORUM:
Ήταν φωτό με το μικρό αδερφάκι για αντιπαραβολή...
To μικρό το αδερφάκι το είχα λίγους μήνες... Συμφωνώ για την οδηγική συμπεριφορά. Το 1.2 / 90 ήταν και κάτω από 900 κιλά αν θυμάμαι καλά. Ξερή η ανάρτηση σε λακούβες/εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά απίστευτα διασκεδαστικό σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
-
H glx 915 κιλά νομίζω ενώ οι βασικές στα 850 κιλά.
Ακόμα και με τα 90 άλογα μια χαρά ήταν.
Πολύ καλή οδική συμπεριφορά αλλα η ανάρτηση ξερή όπως τα λες. Μάλλον λόγω και βάρους.
Σε αυτό πάσχει το αυτοκίνητο. Να τα λέμε όλα.
-
@lap said in SUZUKI FORUM:
Πολύ καλή οδική συμπεριφορά αλλα η ανάρτηση ξερή όπως τα λες. Μάλλον λόγω και βάρους.
Αυτό ΔΕΝ ισχύει! Το μικρό βάρος είναι σύμμαχος της ανάρτησης. Απλώς το μέσο ιαπωνικό αυτοκίνητο δεν έχει το "βάθος" εξέλιξης της ανάρτησης ενός αντίστοιχου ευρωπαϊκού.
-
Το βάρος το βάζω σε συνάρτηση με το μέγεθος ελαστικών για αυτό είπα "και" βάρους. Σαφώς δεν θα έχει την εξέλιξη ενός ευρωπαϊκού του c seg, αλλά το βάρος ιδιαίτερα στον πίσω άξονα είναι τοσο μικρό που πραγματικά δεν μπορεί να μαγουλιασει τα ελαστικά 16 ιντσών. Με αποτέλεσμα περνα σκληρη η αντίδραση μέσα. Αν του χαλαρώσεις πολύ την πίεση βελτιώνεται πάρα πολύ σε βαθμό που το λύνει το θέμα αλλά μετά βαράει το συστημα πίεσης των ελαστικών και δεν σταματά.
Τεσπά το έχω αναλύσει σε αρκετά ποστς.
Σε εγκάρσιες ανωμαλίες είναι το κυρίως θέμα του και στο πίσω άξονα.Για παράδειγμα στα μικρά πόλης του 90-2000 που είχαν παρόμοιο βάρος έβαζαν τροχούς 13 ιντσών!!!! Και τότε αυτά όντως περνούσαν άνετα απο τις λακούβες.
Αν και σε αυτά εκείνης της εποχής έβαζες 15 ιντσών γινόταν αυτόματως σκληρά σαν το swift. Που δηλαδή να τους βάλεις και 16 άρα. -
Μερικοί δεν το πολυ-αξιολογούμε αυτό. Εμένα δεν είναι από τις ψηλές μου προτεραιότητες η άνεση. Προτιμώ να προσέχω που και τι πατάνε οι τροχοί μου. Στα δικά μου κριτήρια μόνο για τον γδούπο θα παραπονεθώ. Θα τον προτιμούσα πιο αμβλύ. Να υπάρχει όμως.
-
@lap said in SUZUKI FORUM:
Το βάρος το βάζω σε συνάρτηση με το μέγεθος ελαστικών για αυτό είπα "και" βάρους. Σαφώς δεν θα έχει την εξέλιξη ενός ευρωπαϊκού του c seg
Μήπως μπερδεύτηκες λιγάκι; Δεν έχει την εξέλιξη ούτε ενός καλού ευρωπαϊκού b seg, στην κατηγορία του οποίου ανήκει. Για c seg δεν το συζητάμε καν, ούτε σαν ανέκδοτο. Τα υπόλοιπα που γράφεις είναι "προφάσεις εν αμαρτίαις¨.
-
Καλά οκ. Βαριέμαι. Μάλλον ξέρω πολύ καλύτερα από εσένα.
-
@lap said in SUZUKI FORUM:
Καλά οκ. Βαριέμαι. Μάλλον ξέρω πολύ καλύτερα από εσένα.
Η μπάλα στην εξέδρα...
Την τύφλα σου ξέρεις! Αν έχεις @@, για πες μας αν έχει την εξέλιξη της ανάρτησης ενός καλού ευρωπαϊκού b seg, όπως π.χ. το Fiesta. -
Γιατί υπήρχε αντίπαλος ; Άδειος είναι ο αγωνιστικός χώρος. Προπόνηση μόνος μου κανω.
Τεσπά δες τις ινδικές εκδόσεις αλλα και τις ιαπωνικές. Όλες έχουν 15 ιντσών ελαστικά με μεγάλο προφίλ. Τα ευρωπαϊκά τα δικά μας είναι η ειδική έκδοση RS της Ιαπωνίας. Αυτό εξηγεί αρκετά και για την οδική συμπεριφορά. Δηλαδή ακόμα και το απλό ευρωπαϊκό swift έχει άλλο set up και ζάντες από το κλασικό swift σε άλλες αγορές με τον ίδιο κινητήρα, που επηρεάζουν την απόσβεση. Και δοκιμάζοντας τις πιέσεις διαπιστώνεις πως ακόμα και με αυτό το σκληρότερο set up η άνεση βελτιωνεται εντυπωσιακά μόλις μπορέσουν τα πλαϊνά των ελαστικών να μαλακωσουν παραπάνω από τις προτεινόμενες πιέσεις. Φαντάσου δηλαδή με 14-15 ιντσών που δίνουν την άνεση για μεγαλύτερο προφίλ ελαστικού, όπως δηλαδή κυκλοφορεί σε άλλες αγορές. Έστω και με την σκληρότερη αναρτηση της ευρωπαϊκής. Δυστυχώς στην Ελλάδα έφεραν το πιο σπορτίφ λες και οι δρόμοι μας σπάνια έχουν λακούβες.
Είναι θέμα του εισαγωγέα μας και των επιλογών που κ;νουν οταν χτίζουν το αυτοκίνητο. Αντίστοιχο είδα σε kia picanto με 17 ιντσών ζάντα!!!!
Το fiesta είναι ένα πολύ βαρύτερο και πιο μεγάλο όχημα κατά 20 εκ που η αντίστοιχη αναλογία βάρους, προφιλ ζαντών ίσως είναι η 18 άρα.
Αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχει καλή ανάρτηση αλλά η αντίστοιχη σύγκριση θα πρέπει να είναι με άλλες εκδόσεις από την απλή.Αυτό μάλλον δεν το γνώριζες...
Υ.γ Εδώ ένα ινδικό με άλλο set up ανάρτησης και μεγαλύτερο προφίλ ελαστικών. Έχει διαφορά από τα ευρωπαϊκά.
https://stat.overdrive.in/wp-content/odgallery/2018/01/40157__ANI1352.JPG
-
@lap said in SUZUKI FORUM:
Γιατί υπήρχε αντίπαλος ; Άδειος είναι ο αγωνιστικός χώρος. Προπόνηση μόνος μου κανω.
Προπόνα το λοιπόν!
SUZUKI FORUM