-
Είχα λοιπόν και εγώ την “ευλογία” στην διάρκεια του test drive του CH-R να δοκιμάσω το περιβόητο Adaptive Cruise Control. Επειδή τα manual είναι για τους άλλους (πάντα) και ευτυχώς είχα “βοηθό” που το κατείχε, δε πήρε πολύ μέχρι να μου υποδείξει πως ενεργοποιείται και λειτουργεί..
Μέχρι να του πάρω τον αέρα και να το ενεργοποιώ όπως και όποτε θέλω βέβαια χρειάστηκα αρκετά παραπάνω χιλιόμετρα. Είναι και σε περίεργη θέση και όλο το μπέρδευα με τους υαλοκαθαριστήρες ως Αυστραλοπίθηκος. Anyway..
Είναι ωραίο παιχνίδι γιατί έχει πλάκα να βάζεις το αμάξι να ακολουθεί τον μπροστά και να αυξομειώνει ταχύτητα/φρενάρει μόνο του. Φρόντιζα να το θέτω στην μικρότερη δυνατή απόσταση από τον προπορευόμενο γιατί έτσι και αλλιώς το κενό που αφήνει είναι αρκετά μεγάλο.
Και τι ωραία που περνάγαμε και σε υψήλες και σε χαμηλές ταχύτητες.. Έμαθα να το ξανά-ενεργοποιώ και στα φανάρια γιατί μετά τα 3 δευτερόλεπτα σε στάση απενεργοποιούταν από μόνο του. Ζάχαρη τη βγάζαμε και να χασκογελάμε και να προσκυνάμε το τουτού που είναι πανέξυπνο και τα κάμνει ούλα μόνο του..
Κάτι όμως μέσα μου με έτρωγε και είχα μια ανησυχία. Το σύστημα δουλεύει(σχεδόν) όπως πρέπει αλλά επειδή **ΔΕΝ **θές να πατήσεις φρένο γιατί έτσι το απενεργοποιήσεις και φτού και από την αρχή να το ξαναβάζεις, εντοπίζω ένα “κενό ασφαλείας”.. Κάπως έτσι σε πάει και δε το πάς, χαλαρώνεις και βάζεις τα δύο σου ποδάρια να αναπαύονται στο πατάκι. Αυτό λοιπόν σε περίπτωση ανάγκης και αν χρειαστεί η παρέμβαση σου προσθέτει μια καθυστέρηση στην αντίδραση του οδηγού που άνευ χρήσης του ACC δε θα υφίστατο.
Το πρώτο καμπανάκι βάρεσε σε απαλή κίνηση πέρασμα από ψαροταβέρνες νύχτα με σερβιτόρους να περνάνε το δρόμο αέρα που κανονικά τους παραχωρείς προτεραιότητα. Το μπροστά αμάξι που σιγο-ρόλλαρε επιτάχυνε σύμφωνα με τη ροή της κίνησης οπότε και το αμάξι μας με το ACC το ακολούθησε. Πετάγεται ο πεζός στο ενδιάμεσο και εγώ ως συνοδηγός φωνάζω ΦΡΕΝΟΟ.. Δε ξέρω αν θα σταμάταγε μόνο του χωρίς τη χρήση του φρένου από την οδηγό αλλά δεν θα ήθελα να το ανακαλύψω.. Φυσικά χωρίς τη χρήση του ACC η αντίδραση θα ήταν πιο άμεση μιας και η οδηγός θα είχε τον πλήρη έλεγχο και λίγο πολύ η συγκεκριμένη διέλευση που είναι συνηθισμένο φαινόμενο στην περιοχή θα πέρναγε απαρατήρητη χωρίς δράματα.
Οκ το καταλάβαμε σκέφτομαι, θέλει προσοχή. Next day κινούμενος σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με την κλασσική ηλίθια κίνηση που προκαλούν οι λεγόμενοι οδηγοί του Σαββατοκύριακου(αλλιώς τους λέω αλλά είναι bannable) έχω βάλει το Ει Σι Σι μου και το πάω κύυυυυριος,μαλακωσιά! Φρενάρει ο μπροστινός απότομα χωρίς ιδιαίτερο λόγο(κλασικά) φρενάρει και το CH-R. Όταν φρενάρει απότομα ο μπροστινός το acc συμπεριφέρεται ως εξής, φρενάρει μέν αλλά όχι προοδευτικά, έχει μια υστέρηση οπότε το κάνει απότομα και όταν έχει πλησιάσει αρκετά, ενώ αν είχα έγω τον πλήρη έλεγχο θα το έκανα πολύ πιο ήπια μιας και είχε χώρο να τον πλησιάσω. Επίσης όταν ο μπροστινός ξαναπατήσει γκάζι το ACC αργεί πολύ να δώσει εντολή στο αυτοκίνητο να ξανα-επιταχύνει, δεύτερη καθυστέρηση. Συνταγή για καταστροφή.. πού είχαμε μείνει ? Α ναι! Ιιιιιιιιιιι(ήχος από λάστιχα πίσω μου), πατάω γκάζι μήπως κα.. ΜΠΟΥΜΜΜ
Τρελό ξενέρωμα, αλάρμ, κατεβαίνω.. Το CH-R πίσω φαινόταν τσαλακωμένο μόνο το μαύρο πλαστικό σχεδόν τίποτα, εκ των υστέρων βέβαια είδαμε ότι έχει πάρει και λίγο προς τα μέσα από κάτω, αλλά στην οδήγηση δεν καταλάβαινες κάν ότι είχαν πέσει πάνω του. Κανείς δε χτύπησε όμως το αμάξι του Artur ένα σάπιο Primera είχε γίνει κώλος, του Filip πιο πίσω ένα αρχαίο σαπίδι κι αυτό δε θυμάμαι μάρκα είχε πέσει πίσω από το primera και είχε γίνει χάλια. Ο πίσω μου έλεγε ότι τον “έσπρωξε” ο τελευταίος πάνω μου. Χάρηκα μόνο που το περιστατικό ήταν η αφορμή να πάρουν σιγά σιγά το δρόμο της απόσυρσης τα δύο χρέπια, ντροπή της αυτοκίνησης εν έτει 2021. Οι οδηγοί τους έπρεπε να κρατάνε αποστάσεις, να συντηρούν τα οχήματα τους σωστά και να έχουν την προσοχή τους. Ταλαιπωρία για όλους και για τους διερχόμενους οδηγούς, συν τα ζώα που αντί να προχωράνε κάθονται και χαζεύουν παρακωλύοντας την ήδη βεβαρημένη κυκλοφορία. Ήρθε τροχαία και ασφαλιστικές και μιάμιση ώρα μετά πήρα το δρόμο της επιστροφής. Κάπως έτσι κατάλαβα πώς γίνονται οι ηλίθιες μικρο-καραμπόλες και χαίρομαι που δεν ήμουν αυτός που είχε υπαιτιότητα. Στεναχωρέθηκα όμως γιατί έτυχε αυτό σε αμάξι που μου έδωσαν για δοκιμή και την όποια ταλαιπωρία προκύψει..
Για το μόνο που είμαι σίγουρος είναι ότι αν δεν έκανα χρήση του ACC στην προκειμένη περίπτωση δε θα είχαν συμβεί τα παραπάνω.. Θα το ξαναχρησιμοποιούσα όμως αλλά σε σενάρια αραιής κίνησης και με πολύ μεγαλύτερη εποπτεία και ετοιμότητα από μέρους μου. Όσο ζείς, μαθαίνεις!
-
Είχα λοιπόν και εγώ την “ευλογία” στην διάρκεια του test drive του CH-R να δοκιμάσω το περιβόητο Adaptive Cruise Control. Επειδή τα manual είναι για τους άλλους (πάντα) και ευτυχώς είχα “βοηθό” που το κατείχε, δε πήρε πολύ μέχρι να μου υποδείξει πως ενεργοποιείται και λειτουργεί..
Μέχρι να του πάρω τον αέρα και να το ενεργοποιώ όπως και όποτε θέλω βέβαια χρειάστηκα αρκετά παραπάνω χιλιόμετρα. Είναι και σε περίεργη θέση και όλο το μπέρδευα με τους υαλοκαθαριστήρες ως Αυστραλοπίθηκος. Anyway..
Είναι ωραίο παιχνίδι γιατί έχει πλάκα να βάζεις το αμάξι να ακολουθεί τον μπροστά και να αυξομειώνει ταχύτητα/φρενάρει μόνο του. Φρόντιζα να το θέτω στην μικρότερη δυνατή απόσταση από τον προπορευόμενο γιατί έτσι και αλλιώς το κενό που αφήνει είναι αρκετά μεγάλο.
Και τι ωραία που περνάγαμε και σε υψήλες και σε χαμηλές ταχύτητες.. Έμαθα να το ξανά-ενεργοποιώ και στα φανάρια γιατί μετά τα 3 δευτερόλεπτα σε στάση απενεργοποιούταν από μόνο του. Ζάχαρη τη βγάζαμε και να χασκογελάμε και να προσκυνάμε το τουτού που είναι πανέξυπνο και τα κάμνει ούλα μόνο του..
Κάτι όμως μέσα μου με έτρωγε και είχα μια ανησυχία. Το σύστημα δουλεύει(σχεδόν) όπως πρέπει αλλά επειδή **ΔΕΝ **θές να πατήσεις φρένο γιατί έτσι το απενεργοποιήσεις και φτού και από την αρχή να το ξαναβάζεις, εντοπίζω ένα “κενό ασφαλείας”.. Κάπως έτσι σε πάει και δε το πάς, χαλαρώνεις και βάζεις τα δύο σου ποδάρια να αναπαύονται στο πατάκι. Αυτό λοιπόν σε περίπτωση ανάγκης και αν χρειαστεί η παρέμβαση σου προσθέτει μια καθυστέρηση στην αντίδραση του οδηγού που άνευ χρήσης του ACC δε θα υφίστατο.
Το πρώτο καμπανάκι βάρεσε σε απαλή κίνηση πέρασμα από ψαροταβέρνες νύχτα με σερβιτόρους να περνάνε το δρόμο αέρα που κανονικά τους παραχωρείς προτεραιότητα. Το μπροστά αμάξι που σιγο-ρόλλαρε επιτάχυνε σύμφωνα με τη ροή της κίνησης οπότε και το αμάξι μας με το ACC το ακολούθησε. Πετάγεται ο πεζός στο ενδιάμεσο και εγώ ως συνοδηγός φωνάζω ΦΡΕΝΟΟ.. Δε ξέρω αν θα σταμάταγε μόνο του χωρίς τη χρήση του φρένου από την οδηγό αλλά δεν θα ήθελα να το ανακαλύψω.. Φυσικά χωρίς τη χρήση του ACC η αντίδραση θα ήταν πιο άμεση μιας και η οδηγός θα είχε τον πλήρη έλεγχο και λίγο πολύ η συγκεκριμένη διέλευση που είναι συνηθισμένο φαινόμενο στην περιοχή θα πέρναγε απαρατήρητη χωρίς δράματα.
Οκ το καταλάβαμε σκέφτομαι, θέλει προσοχή. Next day κινούμενος σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με την κλασσική ηλίθια κίνηση που προκαλούν οι λεγόμενοι οδηγοί του Σαββατοκύριακου(αλλιώς τους λέω αλλά είναι bannable) έχω βάλει το Ει Σι Σι μου και το πάω κύυυυυριος,μαλακωσιά! Φρενάρει ο μπροστινός απότομα χωρίς ιδιαίτερο λόγο(κλασικά) φρενάρει και το CH-R. Όταν φρενάρει απότομα ο μπροστινός το acc συμπεριφέρεται ως εξής, φρενάρει μέν αλλά όχι προοδευτικά, έχει μια υστέρηση οπότε το κάνει απότομα και όταν έχει πλησιάσει αρκετά, ενώ αν είχα έγω τον πλήρη έλεγχο θα το έκανα πολύ πιο ήπια μιας και είχε χώρο να τον πλησιάσω. Επίσης όταν ο μπροστινός ξαναπατήσει γκάζι το ACC αργεί πολύ να δώσει εντολή στο αυτοκίνητο να ξανα-επιταχύνει, δεύτερη καθυστέρηση. Συνταγή για καταστροφή.. πού είχαμε μείνει ? Α ναι! Ιιιιιιιιιιι(ήχος από λάστιχα πίσω μου), πατάω γκάζι μήπως κα.. ΜΠΟΥΜΜΜ
Τρελό ξενέρωμα, αλάρμ, κατεβαίνω.. Το CH-R πίσω φαινόταν τσαλακωμένο μόνο το μαύρο πλαστικό σχεδόν τίποτα, εκ των υστέρων βέβαια είδαμε ότι έχει πάρει και λίγο προς τα μέσα από κάτω, αλλά στην οδήγηση δεν καταλάβαινες κάν ότι είχαν πέσει πάνω του. Κανείς δε χτύπησε όμως το αμάξι του Artur ένα σάπιο Primera είχε γίνει κώλος, του Filip πιο πίσω ένα αρχαίο σαπίδι κι αυτό δε θυμάμαι μάρκα είχε πέσει πίσω από το primera και είχε γίνει χάλια. Ο πίσω μου έλεγε ότι τον “έσπρωξε” ο τελευταίος πάνω μου. Χάρηκα μόνο που το περιστατικό ήταν η αφορμή να πάρουν σιγά σιγά το δρόμο της απόσυρσης τα δύο χρέπια, ντροπή της αυτοκίνησης εν έτει 2021. Οι οδηγοί τους έπρεπε να κρατάνε αποστάσεις, να συντηρούν τα οχήματα τους σωστά και να έχουν την προσοχή τους. Ταλαιπωρία για όλους και για τους διερχόμενους οδηγούς, συν τα ζώα που αντί να προχωράνε κάθονται και χαζεύουν παρακωλύοντας την ήδη βεβαρημένη κυκλοφορία. Ήρθε τροχαία και ασφαλιστικές και μιάμιση ώρα μετά πήρα το δρόμο της επιστροφής. Κάπως έτσι κατάλαβα πώς γίνονται οι ηλίθιες μικρο-καραμπόλες και χαίρομαι που δεν ήμουν αυτός που είχε υπαιτιότητα. Στεναχωρέθηκα όμως γιατί έτυχε αυτό σε αμάξι που μου έδωσαν για δοκιμή και την όποια ταλαιπωρία προκύψει..
Για το μόνο που είμαι σίγουρος είναι ότι αν δεν έκανα χρήση του ACC στην προκειμένη περίπτωση δε θα είχαν συμβεί τα παραπάνω.. Θα το ξαναχρησιμοποιούσα όμως αλλά σε σενάρια αραιής κίνησης και με πολύ μεγαλύτερη εποπτεία και ετοιμότητα από μέρους μου. Όσο ζείς, μαθαίνεις!
-
Γενικά το Cruise Control είτε είναι το απλό είτε το adaptive, εγώ ξέρω ότι τα χρησιμοποιείς εκτός πόλης και μόνο. Δηλαδή σε ταξίδια. Γιατί έβαλες cruise control εντός πόλης; γιατί νομίζω ότι ευθύνεσαι εσύ για την καραμπόλα; σαφώς και δε θα κράτησαν αποστάσεις οι πίσω για να σε κάρφωσαν αλλά αν δεν είχες το cruise control Δε θα γινόταν όπως είπες.
-
@Tony Βρισκόμουν σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και ευθύνεται αυτός που λέει ο κοκ. Αν δεν το χρησιμοποιούσα ή αν καθόμουν σπίτι δεν θα γινόταν το συμβάν, ισχύει..
-
@Tony Βρισκόμουν σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και ευθύνεται αυτός που λέει ο κοκ. Αν δεν το χρησιμοποιούσα ή αν καθόμουν σπίτι δεν θα γινόταν το συμβάν, ισχύει..
Δεν είπα αν καθόσουν σπίτι, προς Θεού. Σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας όταν λέμε; για να περνούσαν σερβιτόροι σίγουρα δεν ήταν Εγνατία ή εθνική οδός Αθηνών Θεσσαλονίκη, ούτε Αθηνών Κορίνθου. Ήταν δρόμος μέσα από πόλη, έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ όταν περνάνε σερβιτόροι. Το Cruise Control κατά την ταπεινή μου άποψη πάει μόνο σε εθνικές οδούς όπου πας με 120-130 χωρίς να σε κόβει κανένας σερβιτόρος.
-
Ω ρε συ.... Περαστικά πιο πολυ για το άγχος. Το αυτοκινητο δεν ήταν δικό σου άλλωστε.
Ε ναι.... Σε εθνικες και περιφερειακούς τα μέρη για το acc. Αν και εκεί μπορεί να γίνει το κακό.
Τεσπα εγώ μέσα στην πόλη ποτε δεν το βάζω.
Και εμενα έχει παρόμοια στοιχεία. Αλλά δίνει πολύ γρήγορα γκαζι, δεν καθυστερεί όταν έχεις επιλέξει την πρώτη μπάρα, στις υπόλοιπες το κάνει πιο χαλαρά όπως περιγράφεις.
Δεν είμαι και απόλυτα σίγουρος βεβαια... Θα πρέπει να το δοκιμάζω συχνά.
Σε ταξιδι πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων είναι σωτηριο
-
Δεν εχει καποια 'δικλειδα ασφαλειας' πχ να ενεργοποιηείται μετα απο καποια χλμ/ω, πχ 70-80? Μπαινει απο το 0?
-
Νομίζω σε εμενα μπαινει από τα 30χλμ...δε το έχω πολύ ψάξει. Στις εθνικες το βάζω. Πιάνω την ταχύτητα που θελω, πατώ το set και το βγάζω όταν φτάνω σε διόδια.
Άλλωστε το λέει και το όνομα του..... Cruising
-
Δεν είπα αν καθόσουν σπίτι, προς Θεού. Σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας όταν λέμε; για να περνούσαν σερβιτόροι σίγουρα δεν ήταν Εγνατία ή εθνική οδός Αθηνών Θεσσαλονίκη, ούτε Αθηνών Κορίνθου. Ήταν δρόμος μέσα από πόλη, έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ όταν περνάνε σερβιτόροι. Το Cruise Control κατά την ταπεινή μου άποψη πάει μόνο σε εθνικές οδούς όπου πας με 120-130 χωρίς να σε κόβει κανένας σερβιτόρος.
Tony είναι μεγάλο το post που έκανα και ίσως δε το διάβασες όλο ή το διάβασες τμηματικά. Το περιστατικό με τον πεζό ήταν την προηγούμενη μέρα.
Το φιλάκι στα κωλομάγουλα έγινε την επόμενη μέρα στην Λεωφόρο Μαρκοπούλου λίγο πρίν μπείς στην Αττική οδό και δεν είχε σερβιτόρο, εκτός και αν αυτοί που παίξανε συγκρουόμενα ήτο του επαγγέλματος και δε το γνωρίζω. Στο ρολλάρισμα λόγω κίνησης δε πρέπει να πηγαίναμε πάνω από 90-100 χάω
-
Α καλά εκεί δεν βάζεις acc αν και φαινομενικά προσφέρεται. Άσε που ειναι κάπως στενος ο δρόμος. Ιδιαιτερα στις κα πες πριν μπεις όλο και κάποιος φρενάρει απότομα ή ξεκινά αργά στο φανάρι και ερχεται το πισω ρέμα με φορά.
Τπ βάζεις πιο κάτω στην αττικη οδό.
Για τέτοια δουλειά είναι κατά ψέματα
-
Α καλά εκεί δεν βάζεις acc αν και φαινομενικά προσφέρεται. Άσε που ειναι κάπως στενος ο δρόμος. Ιδιαιτερα στις κα πες πριν μπεις όλο και κάποιος φρενάρει απότομα ή ξεκινά αργά στο φανάρι και ερχεται το πισω ρέμα με φορά.
Τπ βάζεις πιο κάτω στην αττικη οδό.
Για τέτοια δουλειά είναι κατά ψέματα
Ο δρόμος ο συγκεκριμένος που τον χρησιμοποιώ καθημερινά είναι μια τεράστια ευθεία χωρίς φανάρια με δυο γραμμές ταχείας κυκλοφορίας, κικγλίδωμα στην μέση, καλό οδόστρωμα, ορατότητα και χωρίς παράδρομους. Αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες αν όχι επιπέδου ΕΟ τουλάχιστον γρήγορου περιφερειακού από τα οχήματα.
Ανάλογο περιστατικό με το ACC στην Αττική οδό θα είχε ίδιο αποτέλεσμα αλλά με υψηλότερες ταχύτητες. Το κενό ασφαλείας που διαπίστωσα έχει να κάνει με την **πυκνότητα **της ροής της κυκλοφορίας και το γεγονός ότι σε συγκεκριμένα σενάρια όπως φρεναρίσματα πανικού από τον μπροστινό μπορεί να σε φέρει σε δύσκολη θέση. Σε χαλαρή κίνηση με καθαρό πεδίο οι πιθανότητες αυτές μειώνονται δραματικά.
Η χρήση του θέλει εκμάθηση, πάντα προσοχή και όχι εφησυχασμό κατά την λειτουργία του. Το βλέπω να πλασσάρεται σαν το holy grail της αυτοκίνησης συχνά πυκνά και για αυτό το λόγο οι ενστάσεις κατά την προσωπική μου γνώμη.
-
Α νομιζα πως ελεγες για τις καμπες λίγο πριν την Αττική οδο, που εχουντα προκάτ σπίτια. Εκεί στενεύει αν και έχει δύο λωρίδες αν κατεύθυνση και διαχωριστικο μεταξύ των δύο ρευμάτων. Εσύ λες για πιο κάτω τον προς Λαύριο από πάνω στον κεντρικό.
Τεσπα
Σε υψηλοτερες ταχυτητες κράτα διαφορετικές αποστάσεις από μόνο του.
Προφανώς θέλει να έχεις και το βλεμα σου στον δρομο και οταν δεις πως στενεύει πολύ το θέμα να το βγάζεις. Έχω κάνει δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, με αυτό. Το συστήνω μονο σε Αττική οδό και περιφερειακόυς.
Γενικα σε ολα υπάρχει και ένα αλφα κριτήριο της κάθε στιγμής. Σύμφωνα με αυτό οδηγεις δεν αφήνεις τα πάντα στο συστημα.
Οταν πας με 120 χλμ και πυκνωνει η κινηση δεν είναι απόλυτα πρακτικό διοτι όπως είπα αφήνει μεγάλο περιθώριο σε αυτα τα χιλιόμετρα και σου μπαίνουν σφήνες όλοι οι εξυπνοι και συνεχώς κόβει.
Αν το πας στην πρώτη μπάρα για να μην αφήνει κενά τότε κόβει πιο εντονα αλλά και πατάει γκαζι πιο εντονα.
Παντως αναλόγως την μπάρα που το έχεις αλλάζει και απόκριση στο γκάζι και τα φρένμαι η απόσταση αναλόγως τα χιλιόμετρα που κινησε.
Εχεις δίκιο στο εξής. Ότι το πλασάρουν και για την πολη. Εγώ από την εμπειρια μου σε αυτό, δεν θα το χρησιμοποιούσα στην πολη. Ακόμα και σε εθνικες πρεπει να έχεις το νου σου.
-
Αυτονόητο για εμένα ότι το ACC πρέπει να είναι ασφαλές και σε πιο ακραίες συνθήκες, με αλλά λόγια έπρεπε να φρενάρει το ίδιο ή καλύτερα από τον οδηγό και να ξαναπαιρνει μπρος στο ίδιο concept, σε περίπτωση απότομων μεταβολών. Στο 2021 νομίζω ότι είναι απαράδεκτο αυτό που σου συνέβη... δηλαδή φανταστείτε το ACC με follow to stop για την πόλη.
Ενας απλός αλγόριθμος είναι:
[αν επιβράδυνση μπροστινού>τόσο
τότε φρέναρε διατηρώντας υφιστάμενη απόσταση ανεξαρτήτως αν παραβιάστηκε η τιθεμενη από τον οδηγό απόσταση].
Απλó μου φαινεται να προγραμματιστεί τη στιγμή που υπάρχει ευαίσθητος αισθητήρας (λέιζερ ή ότι είναι).
-
Ε ναι το θέμα είναι να κόβει προοδευτικά για να δίνει εγκαίρως σινιάλο και στους πισω!
Αν ο πίσω δεν είδε ποτέ φρένα γιατι να κόψει ; ειδικά υπό την κακή συνήθεια να κολλάμε πισω από τον προπορευομενο μην αφήνοντας επαρκές κενά..
Προσωπικά ούτε το απλό cc χρησιμοποιώ συχνά και ας είναι κουραστικό ενίοτε. Χειρότερη κατανάλωση εχουν αυτά ενώ αισθάνομαι περισσότερη ασφάλεια να έχω εγώ πάντα τον έλεγχο του αυτοκινήτου...
-
Γιατί ο από πίσω να μην είδε ποτέ φρένα; Όταν το ACC φρενάρει το αυτοκίνητο, ανάβουν και τα φώτα φρένων.
-
Η χρήση του θέλει εκμάθηση, πάντα προσοχή και όχι εφησυχασμό κατά την λειτουργία του. Το βλέπω να πλασσάρεται σαν το holy grail της αυτοκίνησης συχνά πυκνά και για αυτό το λόγο οι ενστάσεις κατά την προσωπική μου γνώμη.
Σιγά το Holy Grail, ένα ωραίο γκάτζετ είναι στα όρια του άχρηστου για εμένα. Το έχω, έκανα 2 μεγάλα ταξίδια (700χλμ περίπου έκαστο) και το χρησιμοποίησα ελάχιστα. Κουράζει, καίει παραπάνω και γενικά ένας νορμάλ οδηγός οδηγεί πολύ καλύτερα από το ACC. Μόνο χρήσιμο είναι στην κίνηση για το σταμάτα/ξεκίνα, τίποτε άλλο.
-
Δεν το χρησιμοποιούμε στο περιαστικό κύκλο. Ο ρόλος του είναι βοηθητικός. Ιδιαίτερα στο Ελαδισταν όπου τηρούνται οι αποστάσεις από το προπορευόμενο όχημα και δεν μιλάμε καθόλου στο κινητό.
-
Δεν ξέρω εγώ το βρίσκω πολυ χρήσιμο. Στα μεγάλα ταξίδια είναι σωτήριο. Σε εμένα κάνει μεγαλυτερη οικονομία στα ταξίδια.
-
Γιατί ο από πίσω να μην είδε ποτέ φρένα; Όταν το ACC φρενάρει το αυτοκίνητο, ανάβουν και τα φώτα φρένων.
Εγκαιρως δεν τα είδε καταλαβαίνω! Αφου ανέλαβε να φρενάρει αυτό και το έκανε τελευταία στιγμή και όχι προοδευτικά οπως θα κάναμε αν είχαμε τον ελεγχο του αυτοκινήτου, ο πίσω ειδε αργότερα φρενα αρα και αντεδρασε αργότερα!
-
Παιδιά γενικά προοδευτικα φρενάρουν δεν φρενάρουν απότομα. Μη λέτε υπερβολες.Το απότομο πολλες φορες είναι το αυτόματο φρενάρισμα. Μου έχει τυχει και εμένα αυτό.
Adaptive Cruise Control (ACC) και σύγχρονα συστήματα άνεσης/ασφάλειας