-
Θα ήθελα να ρωτήσω το φόρουμ αν προβλέπεται προληπτικά η αλλαγή αντλίας νερού και θερμοστάτη και αν τη συστήνετε.
Πρόκειται για fiesta mk7 2009 με 220.000 χλμ.
Αντλία και θερμοστάτης δεν έχουν αλλαχτεί ποτέ και προς το παρόν δουλεύουν μια χαρά.
Ρωτάω επειδή έχω μαζέψει πολλά χλμ και ίσως κάποιο από αυτά τα εξαρτήματα φτάνει στο τέλος της ζωής του, οπότε μια τέτοια αντικατάσταση ίσως με βοηθήσει να προλάβω τα χειρότερα.
Ευχαριστώ.
-
Θα ήθελα να ρωτήσω το φόρουμ αν προβλέπεται προληπτικά η αλλαγή αντλίας νερού και θερμοστάτη και αν τη συστήνετε.
Πρόκειται για fiesta mk7 2009 με 220.000 χλμ.
Αντλία και θερμοστάτης δεν έχουν αλλαχτεί ποτέ και προς το παρόν δουλεύουν μια χαρά.
Ρωτάω επειδή έχω μαζέψει πολλά χλμ και ίσως κάποιο από αυτά τα εξαρτήματα φτάνει στο τέλος της ζωής του, οπότε μια τέτοια αντικατάσταση ίσως με βοηθήσει να προλάβω τα χειρότερα.
Ευχαριστώ.
-
Υποτίθεται αλλάζουμε αντλία, όποτε αλλάζουμε ιμάντες, αφού το κόστος εργασίας είναι πολύ μεγάλο. Αν δεν έχει διαρροή η αντλία(Ο κουάντρα 21 τα έλεγε πολύ καλά αυτά) δεν υπάρχει λόγος να την αλλάξεις. Ομοίως κι ο θερμοστάτης. Προσωπικά θα άλλαζα το αντιψυκτικό, αν και στη φορντ προβλέπεται αλλαγή κάθε 10 χρόνια, ωστόσο το κόστος είναι μικρό για το όφελος που θα προκύψει.
-
Ευχαριστώ για την απαντηση ισως τα αλλαξω στην επομενη αλλαγη ιμαντων σε καναν χρονο.
-
+1 η αντλία αν δε βγάλει βλάβη δεν έχει λογική να αλλαχθεί χωρίς αλλαγή ιμάντα χρονισμού. Θερμοστάτης επίσης, αν δε χαλάσει ή δεν είναι εκ φύσεως προβληματικός (πχ θέματα με θερμοστάτες είχαν τα MX5 NC και τα Astra J) τότε δε τον αλλάζεις.
-
Πάντως βρε φίλε, μου κάνει εντύπωση. Την αντλία προβλέπεται να την αντικαθιστούμε κάθε φορά που κάνουμε μεγάλο service. Εσύ έφτασες τα 220000 με την αρχική? Μήπως την έχεις αλλάξει στο παρελθόν (παλιότερο service) και απλά δεν το θυμάσαι?
-
Εγώ πάντως σε αμάξι με καδένα έχω την αντλία εδώ και 460.000km.
-
Πάντως βρε φίλε, μου κάνει εντύπωση. Την αντλία προβλέπεται να την αντικαθιστούμε κάθε φορά που κάνουμε μεγάλο service. Εσύ έφτασες τα 220000 με την αρχική? Μήπως την έχεις αλλάξει στο παρελθόν (παλιότερο service) και απλά δεν το θυμάσαι?
Όχι ποτε, είχα ρωτήσει και τον συνεργειά μου και μου είχε πει πως δεν προβλέπεται από τη Ford.
-
Πάντως βρε φίλε, μου κάνει εντύπωση. Την αντλία προβλέπεται να την αντικαθιστούμε κάθε φορά που κάνουμε μεγάλο service. Εσύ έφτασες τα 220000 με την αρχική? Μήπως την έχεις αλλάξει στο παρελθόν (παλιότερο service) και απλά δεν το θυμάσαι?
Δε νομίζω να προβλέπεται. Έχει επικρατήσει να αλλάζεται μετά από αλλαγή ιμάντα γιατί λύνεις που λύνεις το μισό αυτοκίνητο είναι ευκαιρία να μπει καινούργια. Ούτε στο δικό μου αναγράφεται αντικατάστασή της στο βιβλίο σέρβις και απ ότι βλέπω και σε πολλά άλλα.
-
Οι αντλίες που παίρνουν κίνηση από τον ιμάντα που κινεί και το altenator έχουν μεγαλύτερη αντοχή από τις αντλίες που πέρνουν κίνηση από τον οδοντωτό ιμάντα του χρονισμού, το γιατί είναι προφανές, οι ιμάντες χρονισμού δεν έχουν καθόλου ελαστικότητα και η ένταση τους είναι πολλαπλάσια των ιμάντων του δυναμό, έτσι οι φθορά στο κουζινέτο της τροχαλίας της αντλίας είναι πολύ μεγαλύτερη.
Επίσης οι αντλίες με πλαστικές φτερωτές έχουν πολύ μικρότερη αντοχή από τις αντλίες με μεταλλική φτερωτή, οι αντλίες που είναι 15-20 ετών, είναι φτιαγμένες με καλύτερα υλικά από τις γνήσιες και ιμιτασιόν σημερινές. Γενικά τα υλικά σε όλα τα προϊόντα είναι ποιοτικότερα των πριν 20 χρόνια από τα σημερινά, τίποτα δεν είναι το ίδιο σήμερα με πριν 20 + χρόνια, το αυτό ισχύει και για τις Α! ύλες.
-
Είχα ένα fiesta courier mk4 1,8di και η αλλαγή αντλίας νερού ήταν βάσανο ακόμη και με την αλλαγή ιμάντα χρονισμού (ίσως και γι αυτό δεν την άγγιζαν) για την σωστή αλλαγή χωρίς περετερο προβλήματα κατά την αποσυναρμολογισης προέβλεπε λυσημο ιμηαξονια και σηκωμα μηχανή επάνω , οποιαδήποτε αλλού ιδους τρόπος πιθανών να διμιουργουσε ζημιές σε άλλα εξαρτιματα λόγο μη πρόσβασης στην αντλία νερου (πολύ περιορισμένος χωρος). Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως θα είναι έτσι και στο δικό σου, πάντως αν στο σχετικό κοντινό μελών πας για σέρβις ιμαντων άλλαξε τα και αυτά
-
ας πούμε,κάθε πέντε χρόνια ή 80-100χιλχιλ. ,για ένα πολύ απλό λόγο: η οποία αστοχία του είναι μη προβλέψιμη.
Δεν είναι μόνο ότι μπορεί να γίνει ζημιά στη μηχανή,αλλά αν σου κάτσει σε ένα ταξίδι θα ταλαιπωρηθεις με οδικές,εξοδα,κλπ.
Φυσικά τον παλαιό θερμοστατη,εάν και εφόσον λειτουργουσε,δεν τον πετάς για ευνόητους λόγους.
Επίσης για ευνόητους λόγους καμμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν προβλέπει αλλαγή θερμοστάτη στο βιβλίο προγραμματισμένης συντηρησης .(αν υπάρχει κάποια θα με ενδιέφερε να τη μάθω)
Όποιος κατάλαβε,κατάλαβε.
-
Είναι πολύ σχετικό αυτό. Μπορεί να αλλάξεις τον μαμά ποιοτικό προληπτικα και να βάλει ο μάστορας κανένα αφτερμαρτκετ μέτριας ποιότητας και να έχεις θέματα .
Θέλει προσεκτικές κινήσεις όταν κάνουμε κάποια αλλαγή προληπτικά , τις περισσότερες φορές γίνεται επιλογή υποδιεστερων υλικών λόγο κόστους.
-
Οι νέου τύπου θερμοστάτες που έρχονται μαζί με το κέλυφος είναι αρκετά πιο ακριβοί από τους παλιούς που είχαμε συνηθίσει.
-
Δεν το αλλάζουμε προληπτικα αρκεί να ανοίγουμε κανά καπω και να ελέγχουμε για τυχόν έστω και μικρή έλλειψη στάθμης ψυκτικού καθώς στο αρχικό στάδιο θα έχουμε μικρή διαρροή γύρω από την αντλία και σε επόμενο έχουμε και θόρυβο σαν να τρίβεται μέταλλο μέταλλο. Ο δε θερμοστάτης πάντα μένει ανοικτός όταν φάει κόλλημα άρα το πολύ πολύ δεν θα εχουμε ικανοποιητικές θερμοκρασίες στο μοτέρ ειδικά χειμώνα.
-
σωστά εσείς προτείνετε να μην αλλάζει κάποιος προληπτικά το θερμοστατη στο κινητήρα του.
-
Είναι σίγουρο ότι όταν τα παίζει κολλάει πάντα ανοιχτός;;
Αν είναι έτσι τότε σίγουρα δε χρειάζεται προληπτική αλλαγή.
-
Δύο απορίες :
1ον με οργανο θερμοκρασίας σε κολαρο τελευταία βλέπω κάποιες κουλές μεταβολές της τάξης των 3-4 βαθμών προς τα κάτω και ξανά επαναφορά στους 80 ταχύτατα! Υπάρχει κάποια σύνδεση με off throttle και ρολάρισμα.Πιθανον δεν υπάρχει συσχέτιση δυσλειτουργίας οργάνου με λακούβες.Ο θερμοστάτης μπορεί να το κάνει αυτό τόσο γρήγορα?Ο αφτερμαρκετ αισθητήρας?
2ον το άλλο w202 που αγόρασα είναι το λίφτινγκ.Αλλαξα θερμοστάτη αφού δεν έπιανε 80+ σε πορεία.Πλεον πιάνει με οργανο που μετράει ακριβώς μέσα στο θερμοστάτη 86-87 όσο είναι ο θερμοστάτης. Ωστοσο σε κίνηση η θερμοκρασία μπορεί να ανέβει και στους 96 όπου θα κατέβει άμεσα από τη μεγαλύτερη σκάλα του ηλεκτρικού βεντιλατερ .Στο προλιφτινγκ με υδραργυρικό συμπλέκτη η διακύμανση της θερμοκρασίας είναι ανύπαρκτη ακόμη και σε πολύ άσχημες συνθήκες. Είναι κακό για την μακροζωία του κινητήρα να ανεβάζει θερμοκρασία από τους 86 στους 96 και να ξανακατεβαζει κοκ ή όλα τα ηλεκτρικά βεντιλατερ με τις δύο σκάλες είναι αδύνατον να δουλέψουν αλλιώς?
Υ.Γ. το θέμα γίνεται και ψυχολογικο γιατί το μαμά οργανο είναι ακρίβειας και δεν κρύβει οποιαδήποτε μεταβολή και το αφτερμαρκετ το επιβεβαιώνει.
-
Μια χαρά είναι, το νερό έχει μεγάλη θερμοχωρητικότητα και δεν είναι δυνατόν να δείχνουν τα όργανα την ακριβή του θερμοκρασία δεδομένου ότι υπάρχει συνεχής ροή του με συνεχόμενη διακύμανση, επίσης θα πρέπει να ξέρεις ότι περισσότερο σωστή ένδειξη θα είχες αν το όργανο ήταν τοποθετημένο στην έξοδο του νερού επάνω τον κινητήρα και όχι σε έξοδο του ψυγείου ή στην είσοδο του που υπάρχει απόσταση από τον κινητήρα.
Το λάδι είναι αποδοτικό στους 90c, αλλά και στους 80 και πάνω είναι ΟΚ, κάτω από τους 70 και πάνω από τους 120 - 125 για μεγάλο χρονικό διάστημα υπάρχει θέμα. μια χαρά είσαι όπως είσαι, καλά θα ήταν να είχες και όργανο θερμοκρασίας λαδιού.
-
Quadra 21 το οργανο ναι είναι στην έξοδο του θερμοστάτη.Εχω και οργανο επαφής σε καλο σημείο της κεφαλής και όντως έχω σχεδόν 90 εκεί.Οποτε συνεχίζω έτσι.
-
Δύο απορίες :
1ον με οργανο θερμοκρασίας σε κολαρο τελευταία βλέπω κάποιες κουλές μεταβολές της τάξης των 3-4 βαθμών προς τα κάτω και ξανά επαναφορά στους 80 ταχύτατα! Υπάρχει κάποια σύνδεση με off throttle και ρολάρισμα.Πιθανον δεν υπάρχει συσχέτιση δυσλειτουργίας οργάνου με λακούβες.Ο θερμοστάτης μπορεί να το κάνει αυτό τόσο γρήγορα?Ο αφτερμαρκετ αισθητήρας?
2ον το άλλο w202 που αγόρασα είναι το λίφτινγκ.Αλλαξα θερμοστάτη αφού δεν έπιανε 80+ σε πορεία.Πλεον πιάνει με οργανο που μετράει ακριβώς μέσα στο θερμοστάτη 86-87 όσο είναι ο θερμοστάτης. Ωστοσο σε κίνηση η θερμοκρασία μπορεί να ανέβει και στους 96 όπου θα κατέβει άμεσα από τη μεγαλύτερη σκάλα του ηλεκτρικού βεντιλατερ .Στο προλιφτινγκ με υδραργυρικό συμπλέκτη η διακύμανση της θερμοκρασίας είναι ανύπαρκτη ακόμη και σε πολύ άσχημες συνθήκες. Είναι κακό για την μακροζωία του κινητήρα να ανεβάζει θερμοκρασία από τους 86 στους 96 και να ξανακατεβαζει κοκ ή όλα τα ηλεκτρικά βεντιλατερ με τις δύο σκάλες είναι αδύνατον να δουλέψουν αλλιώς?
Υ.Γ. το θέμα γίνεται και ψυχολογικο γιατί το μαμά οργανο είναι ακρίβειας και δεν κρύβει οποιαδήποτε μεταβολή και το αφτερμαρκετ το επιβεβαιώνει.
Επειδή στο φιεστα μου εχω βαλει οργανακι θερμοκρασιας νερου μιας και δεν είχε, την 1η απορία την είχα κι εγώ.
¨Εχω τοποθετήσει τον αισθητήρα στο πανω κολάρο.
Όταν το αφήνω να ρολάρει λοιπόν παρατηρώ αυτό που είπες κι εσύ, η θερμοκρασία πέφτει αμέσως 2 , 3 βαθμούς.
Μόλις σταματήσω σε φανάρι αντίστοιχα ανεβαίνει.
Γενικά οι διακύμάνσεις πάντως είναι πολύ μεγάλες. Βλέπω θερμοκρασίες από 80 μέχρι 104 που παίρνει το βεντιλατέρ.
Αντλία νερού και θερμοστάτης