-
Καλησπέρα,
Ξεκινώ ένα θέμα προς συζήτηση σχετικά με την επιρροή των φορολογικών τεκμηρίων στην ελληνική αυτοκίνηση.
Υπάρχει η πεποίθηση ως τώρα σε πολλούς, ότι αφού δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και είναι κυρίως εισπρακτικό μέτρο, στην ουσία κατανέμουν και λανθασμένα το στόλο των ελληνικών οχημάτων, σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες των οδηγών.
Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σας.
-
Καλησπέρα,
Ξεκινώ ένα θέμα προς συζήτηση σχετικά με την επιρροή των φορολογικών τεκμηρίων στην ελληνική αυτοκίνηση.
Υπάρχει η πεποίθηση ως τώρα σε πολλούς, ότι αφού δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και είναι κυρίως εισπρακτικό μέτρο, στην ουσία κατανέμουν και λανθασμένα το στόλο των ελληνικών οχημάτων, σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες των οδηγών.
Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σας.
-
Καλησπέρα,
Ξεκινώ ένα θέμα προς συζήτηση σχετικά με την επιρροή των φορολογικών τεκμηρίων στην ελληνική αυτοκίνηση.
Υπάρχει η πεποίθηση ως τώρα σε πολλούς, ότι αφού δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και είναι κυρίως εισπρακτικό μέτρο, στην ουσία κατανέμουν και λανθασμένα το στόλο των ελληνικών οχημάτων, σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες των οδηγών.
Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σας.
-
Αρχικά διαμορφώνονται με τέτοιο τρόπο που αυτοί που τα σχεδιάζουν οι λεγόμενοι υπηρεσιακοί παράγοντες , προφανώς τα παίρνουν από συγκεκριμένους .
Εντελώς τυχαία , όταν το 2010 ανέβασαν τα τέλη στα δίλιτρα 100 % κάποιες εταιρείες , είχαν κυρίως 1800 κ.εκ κινητήρες ...
Τυχαίο ? Οπως και τα λεφτά του Γιάννου και του Ακη...
Πάντα εισπρακτικά και λαικίστικα ήταν , από ηλίθιους ξύστες των υπουργείων σχεδιασμένα και απευθύνονταν σε άσχετους υπουργούς που απλά ήθελαν να μαζέψουν λεφτά .
-
To τεκμήριο διαβίωσης εν γένει είναι ένα ηλίθιο και λανθασμένο σύστημα. Απλά το έχουν γιατί είναι εύκολο στον σχεδιασμό και την υλοποίηση και φέρνει χρήματα στα ταμεία, αλλά δεν χτυπάει επ' ουδενί την φοροδιαφυγή. Ποιο δίκαιο θα ήταν ένα τεκμήριο διαβίωσης (εν σώνει και ντε θέλουν να βάλουν) το οποίο δεν θα ήταν τελείως αυθαίρετο (τι σχέση έχουν τα κυβικά με το κόστος συντήρησης ενός οχήματος???) αλλά θα βασιζόταν σε πραγματικά στοιχεία (π.χ. κόστος service, ασφάλειας, καυσίμων κλπ.).
Από την άλλη, για να τα λέμε όλα, τα τεκμήρια διαβίωσης (τουλάχιστον μέχρι τα 2.000cc) δεν είναι τίποτα μεγάλα ποσά, οπότε αλλοίμονο κάποιος να έχει αυτοκίνητο και να μην μπορεί να καλύψει το τεκμήριο. Μάλλον τότε φοροδιαφεύγει.
Από τα 2.000cc και πάνω, όντως είναι τελείως παράλογα.
-
Το ελληνικο κρατος παντα αδυνατουσε (ή δεν ηθελε) να φορολογησει βασει των εισοδηματων οποτε εβρισκε πλαγιους αιθαιρετους τροπους να εισπραττει. Τεκμηρια σε σπιτια, αυτοκινητα, διαβιωσης κτλπ δεν θα χρειαζοταν να υπαρχουν αν μπορουσαν να φορολογησουν σωστα τα εισοδηματα. Το ολο συστημα ειναι στημενο ετσι που υπερφορολογει, διοτι υποθετει οτι ο πολιτης φοροδιαφευγει. Ετσι αν για διαφορους λογους ο πολιτης δεν φοροδιαφευγει, τοτε υπερφορολογειται.
-
Ο χρήστης dettol έγραψε:
Το ελληνικο κρατος παντα αδυνατουσε (ή δεν ηθελε) να φορολογησει βασει των εισοδηματων οποτε εβρισκε πλαγιους αιθαιρετους τροπους να εισπραττει. Τεκμηρια σε σπιτια, αυτοκινητα, διαβιωσης κτλπ δεν θα χρειαζοταν να υπαρχουν αν μπορουσαν να φορολογησουν σωστα τα εισοδηματα. Το ολο συστημα ειναι στημενο ετσι που υπερφορολογει, διοτι υποθετει οτι ο πολιτης φοροδιαφευγει. Ετσι αν για διαφορους λογους ο πολιτης δεν φοροδιαφευγει, τοτε υπερφορολογειται.+1
Και αυτό γίνεται γιατί το κράτος ΔΕΝ ΘΈΛΕΙ να πατάξει την φοροδιαφυγή.
Πάντως στο 12ετιας 1600αρι αυτοκίνητο που έχω, το τεκμήριο των 3200€ δεν το φτάνω ούτε για πλάκα (τέλη κυκλοφορίας: 280€, ασφάλεια: 360€, ετήσιο σέρβις - μέσος όρος: 200€. Σύνολο: 840€).
-
Ο χρήστης P@ulet@ έγραψε:
Και αυτό γίνεται γιατί το κράτος ΔΕΝ ΘΈΛΕΙ να πατάξει την φοροδιαφυγή.+100, ακριβώς έτσι!
Πάντως στο 12ετιας 1600αρι αυτοκίνητο που έχω, το τεκμήριο των 3200€ δεν το φτάνω ούτε για πλάκα (τέλη κυκλοφορίας: 280€, ασφάλεια: 360€, ετήσιο σέρβις - μέσος όρος: 200€. Σύνολο: 840€).
Βάλε και κόστος βενζίνης (δεν ξέρω πόσα χιλιόμετρα κάνεις, αλλά με Μ.Ο 15.000 ετησίως είναι ένα σχετικά καλός υπολογισμός), δεν είναι άλλα €1.000 τουλάχιστον? Οπότε τα €2.000 που βγαίνουν (ίσως και παραπάνω) δεν είναι τραγικά μακριά από το τεκμήριο. Σε αντίθεση π.χ. με ένα 3λιτρο 12 ετίας που έχει τεκμήριο €9.000 και πραγματικό κόστος περίπου €4.000.
-
Ο χρήστης Fanis75 έγραψε:
Βάλε και κόστος βενζίνης (δεν ξέρω πόσα χιλιόμετρα κάνεις, αλλά με Μ.Ο 15.000 ετησίως είναι ένα σχετικά καλός υπολογισμός), δεν είναι άλλα €1.000 τουλάχιστον? Οπότε τα €2.000 που βγαίνουν (ίσως και παραπάνω) δεν είναι τραγικά μακριά από το τεκμήριο. Σε αντίθεση π.χ. με ένα 3λιτρο 12 ετίας που έχει τεκμήριο €9.000 και πραγματικό κόστος περίπου €4.000.
Το κόστος βενζίνης ΔΕΝ πρέπει να υπολογίζεται στο τεκμήριο γι αυτόν ακριβώς τον λόγο! Γιστι δεν μπορεί να γνωρίζει κανείς πόσα χιλιόμετρα κάνει ο καθένας! Άλλωστε υπάρχει ο φόρος στην βενζίνη που καλύπτει αυτό το έσοδο του κράτους... Προσωπικά κάνω περίπου 6000 χιλιόμετρα το χρόνο (που σημαίνει άλλο ένα 500αρικο χοντρικά). Άρα είμαι στα 1300€. Δηλαδή στο 40% από το τεκμήριο!!! όσο περιγράφεις για το 3λιτρο! Αλλά είπαμε, ΔΕΝ ΘΈΛΟΥΝ...
-
Ο χρήστης P@ulet@ έγραψε:
Άρα είμαι στα 1300€. Δηλαδή στο 40% από το τεκμήριο!!! όσο περιγράφεις για το 3λιτρο! Αλλά είπαμε, ΔΕΝ ΘΈΛΟΥΝ...Ακριβώς. Και συζητάτε για 1600άρι 12ετίας. Το σημερινό 1600άρι έχει τεκμήριο €6.500 περίπου, άρα η διαφορά του με το πραγματικό κόστος συντήρησης είναι ακόμη μεγαλύτερη!
Χώρια που η λογική είναι τελείως ανύπαρκτη, αφού το κόστος συντήρησης είναι ευθέως και όχι αντιστρόφως ανάλογο με την ηλικία του αυτοκινήτου... -
Αναλογα με τις αναγκες του κρατους και τα στοιχεια για τον στολο,βγαινει ενα προγραμμα εισπραξης.
Πιστευω θα αλλαξει παλι το συστημα γιατι ο στολος ανανεωνεται πλεον -
Ο χρήστης Fanis75 έγραψε:
Από την άλλη, για να τα λέμε όλα, τα τεκμήρια διαβίωσης (τουλάχιστον μέχρι τα 2.000cc) δεν είναι τίποτα μεγάλα ποσά, οπότε αλλοίμονο κάποιος να έχει αυτοκίνητο και να μην μπορεί να καλύψει το τεκμήριο. Μάλλον τότε φοροδιαφεύγει.Διαφωνω περι φοροδιαφυγης (και περι τεκμηριων εν γενει)
Ειμαι ελευθερος επαγγελματιας και καποιες χρονιες πηγα καλα και ειχα καποια εισοδηματα και καταφερα να αγορασω ενα 2λιτρο με 20-25,000€
Μετα οι δουλειες δεν πηγαν καλα και δεν ειχα εσοδα. Γιατι πρεπει να φορολογηθω για 8,800€ που ειναι το τεκμηριο του 2λιτρου? Απαιτει τετοιο ποσο η συντηρηση του 2λιτρου καθε χρονο? Οχι φυσικα2ο παραδειγμα. Πουλησα το 2ο σπιτι μου και πηρα 2λιτρο . Πρεπει να εχω 8,800€/χρονο για να το συντηρώ ?
Εγω μπορει να κανω 2,000 χιλιομετρα το χρονο .Τα εξοδα του δεν ειναι ουτε τα μισα , ειδικα οταν ειναι καινουριο -
Ναι βρε απαράδεκτα τα τεκμήρια διαβίωσης, καμία σχέση με την πραγματικότητα, 6200 έως 9000+ για αυτοκίνητα από 1600 έως 2000 πενταετίας;
Εξωπραγματικα!
Δεν υπάρχει καμιά λογική πως προκύπτουν αυτά τα ετήσια πόσα!
Αντίστοιχα απαράδεκτο και ο φόρος πολυτελείας με βάση τα κυβικά!
Θεωρώ πιο δίκαιο την ΛΤΠΦ και ένα όριο από το οποίο και πάνω να μπαίνει ΦΠ.
Είναι δυνατόν δηλαδή μια Χ1 ή ένα GLA των 35.000+ με τον 1.5 να μην έχουν ΦΠ και ένα Leon των 22.000 με τον 2.0 tsi ή TDI να έχει!!!!
Είναι εξοργιστικα ηλιθιο, και δεν αποδίδει φόρο εισπρακτικά αν αυτός ήταν ο στόχος τους.Στάλθηκε από το PRO 6 Plus μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Ο χρήστης p__nat έγραψε:
Χώρια που η λογική είναι τελείως ανύπαρκτη, αφού το κόστος συντήρησης είναι ευθέως και όχι αντιστρόφως ανάλογο με την ηλικία του αυτοκινήτου...Αυτό ξανά πες το!
-
Πάντως στο 12ετιας 1600αρι αυτοκίνητο που έχω, το τεκμήριο των 3200€ δεν το φτάνω ούτε για πλάκα (τέλη κυκλοφορίας: 280€, ασφάλεια: 360€, ετήσιο σέρβις - μέσος όρος: 200€. Σύνολο: 840€).
Τι προτείνεις δηλαδή? Να πάει το τεκμήριο στα 840 ευρώ?
Δεν κινείται αυτό το αυτοκίνητο? Το καύσιμο είναι δωρεάν? Άλλα έξοδα δεν έχει? Δεν μπαίνουν και αυτά στο λογαριασμό? Τι πάει να πει πλήρωσα φόρο για τη βενζίνη που του βάζω, τα χρήματα αυτά δεν είναι εισόδημα?Όλα τα τεκμήρια, και όχι μόνο των ΙΧ, βγαίνουν με στατιστικές. Και όπως όλες οι στατιστικές, αυτές δείχνουν τους μέσους όρους. Εσύ κάνεις 5.000 χλμ. το χρόνο, κάποιοι άλλοι κάνουν 105.000 χλμ. Και οι στατιστικές είναι το πρόβλημα όταν φτάνεις σε προσωπικό επίπεδο την κριτική σου και λες εγώ κάνω 1.000 χλμ. το χρόνο, ο γείτονας 11.000.
Άλλα προβλήματα των τεκμηρίων ΙΧ (με στατιστικές έχουν σχέση και αυτά βέβαια σε τεράστιο βαθμό) :
Π.χ., τι πάει να πει κυβικά ρε διοικούντες? Υπάρχουν Λάντα και Λότους στα ίδια κυβικά με τιμή 6χ πάνω, υπάρχουν Φερράρι 208 με αξία 250.000 ευρώ αυτή τη στιγμή, υπάρχουν ρόταρυ 1.300άρια (και τουρμπίδια ) με απόδοση όση ένα βανάκι 2.500-3.000 κυβικών, υπάρχουν ηλεκτρικά μερικών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ (δεν έχουν κυβικά κιόλας) τα οποία εξαιρούνται των τεκμηρίων, κ.ο.κ. Τι μαλακίες μας τσαμπουνάτε?Δύο οι λύσεις
α. Καταργείς τα τεκμήρια (Λάηκ, ε?), ήβου. Τα εφαρμόζεις σωστά
Το υπογραμμισμένο είναι πρόκληση για το μέσο κάτοχο ενός μπρικιού 1.200 κυβικών που φεσώνεται με τεκμήριο 4.000 ευρώ (και δεν αντιδρά κιόλας) :
Τα αμιγώς ηλεκτρικά δεν καταβάλουν τέλος ταξινόμησης ή τέλη κυκλοφορίας, ούτε έχουν τεκμήριο και φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Αλλιώς, ας διατηρηθεί το υφιστάμενο καθεστώς. Ο μεγιστάνας με το καινούργιο (έκανε αυτό το έγκλημα) ΚΙΛ Σιντ να φεσώνεται με τεκμήρια, και ο 'εξυπνάκιας' ο χρεπολάτρης με την αντίκα του ή ο ηλεκτρόβιος με το Τέζλα των 150.000 ευρώ (αύριο με το Φεραροπόρσε των 800.000 ευρώ) να κυκλοφορεί αφέσωτος και ωραίος. Είναι αυταπόδεικτο, ο πρώτος έχει φράγκα, ο δεύτερος όχι, ένα αμάξι έχει και δεν μπορεί και να το αλλάξει άλλωστε. Ενώ αυτός με το ΚΙΛ κάθε 10 χρόνια με καινούργιο εμφανίζεται.
-
Γιατί ψάχνετε να βρείτε λογική σε δημιουργήματα ηλιθίων .
Αφού σας το έγραψα από την αρχή ...
Στα υπουργεία υπάρχει η αφρόκρεμα των ξυστών .
Είναι οι λεγόμενοι υπηρεσιακοί παράγοντες .
Αυτοί έχουν ψηλές θέσεις 'ευθύνης' που στην ουσία σημαίνει ότι έχουν είτε μεσαίες άκρες σε 2 μεγάλα κόμματα , είτε πολύ δυνατές άκρες σε ένα κόμμα . Αυτοί λοιπόν λένε στους υπουργούς τι θα πρέπει να νομοθετήσουν . Και πάντα με σκοπό να πουληθούν σε χαχόλους .
Ετσι όταν το 2010 χρειάστηκαν οι ηλιθιοπροδότες του Λεφτά Υπάρχουν , να βρούν πραγματικά Λεφτά , οι υπηρεσιακοί παράγοντες τους πρότειναν τα συνηθισμένα . Τεκμήρια στα αμάξια και στα σπίτια . Αύξηση των τελών κυκλοφορίας . Φόρο περιουσίας στα ακίνητα , ενώ ήδη υπήρχαν άλλοι 2 φόροι περιουσίας σε αυτά . Τέλος επιτηδεύματος και κατάργηση αφορολόγητου στους μη μισθωτούς .
Όλα μέτρα αναπτυξιακά..
-
Φταίμε και εμείς ως ιχήδες που τα ανεχτήκαμε αδιαμαρτύρητα ένα Φορντ Φιέστα 1.6 πετρέλαιο των 18.000 ευρώ να έχει πάνω κάτω το ίδιο τεκμήριο με ένα Άλφα Ρομέο 4c των 100.000 ευρώ. Καλώς τα λουστήκαμε λοιπόν. Και εις ανώτερα.
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Τι προτείνεις δηλαδή? Να πάει το τεκμήριο στα 840 ευρώ?
Δεν κινείται αυτό το αυτοκίνητο? Το καύσιμο είναι δωρεάν? Άλλα έξοδα δεν έχει? Δεν μπαίνουν και αυτά στο λογαριασμό? Τι πάει να πει πλήρωσα φόρο για τη βενζίνη που του βάζω, τα χρήματα αυτά δεν είναι εισόδημα?Αν πάμε με τη λογική ότι είναι εισόδημα, τότε δεν πρέπει να υπάρχουν καν τεκμήρια, γιατί το εισόδημα έχει φορολογηθεί! [emoji1787] Αλλά για τους μισθωτούς (που δεν τους παίρνει να φοροδιαφύγουν) είναι διαφορετικό από κάποιους που έχουν να κόψουν αποδείξεις από εποχή δραχμών [emoji6]
Όπως είπε και ο cruiser, είναι μέτρο για τα μπάζα. Καμια σοβαρή χώρα δεν έχει τεκμήρια. Τσάμπα κουβέντα κάνουμε...
-
Kαι ποιός σου είπε ότι εμείς με 30% παραοικονομία είμαστε σοβαρή χώρα?
Φορολογείται το δηλωθέν εισόδημα, όχι το μαύρο.
Φορολογικά τεκμήρια και ελληνική αυτοκίνηση