-
Οικονομοτεχνικά, αργά ή γρήγορα, σίγουρα συμφέρει το diesel - πολλώ δε στις καθημερινές μετακινήσεις. Όπως σωστά ειπώθηκε, η οικονομία έρχεται αβίαστα - αυτή είναι η πλέον σημαντική διαφορά, και είναι ΜΕΓΑΛΗ διαφορά.
Από κει και πέρα, αν θέλεις επιδόσεις και περισσότερο fun to drive, ένα σχετικά δυνατό μοτέρ βενζίνης. Εγώ π.χ. αυτό προτίμησα, και θέλοντας ή μη πληρώνω το αυξημένο κόστος χρήσης (+τέλη). Πλην όμως, με ευχαριστεί περισσότερο.
Τα παραπάνω τα γράφω γιατί δε θεωρώ ιδιαίτερα ρεαλιστικό ένα σενάριο που βγάζει οικονομικό όφελος στη βενζίνη, σε πραγματικές τουλάχιστον συνθήκες (μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια).
-
Ο χρήστης Dasimo έγραψε:
πάντως εγώ σε 2 χρόνια χρήσης diesel έχω κερδίσει από διαφορά σε καύσιμα ( βενζινοκίνητο 9λτ/100 => 15.3 λεπτα/χλμ) vs 6lt/100 diesel =>7.8 λεπτά => 7.5 λεπτά επί 30 χιλιάδες χιλιομετρα 2.250 ευρω + 3 χρόνια (2012,1013,2014) τέλη κυκλοφορίας = 3*150=450 + οριακά χαμηλότερο κόστος συντήρησης = 100 ευρω => Συνολικό όφελος = 2.800 ευρώ.
Τιμή αγοράς 18.100 vs το πιο κοντινό βενζινοκίνητο τότε (Seat Leon 1.2 TSI) 16.500
Τον 3ο χρόνο ήδη είμαι κερδισμένος και κατευχαριστημένος.
Να σημειώσω ότι τα 6 λίτρα στο δικό μου είναι μάλλον κοντύτερα στα 10 λίτρα βενζίνης ( εννοώ από άποψη τρόπου οδήγησης).
Αυτό ακριβώς είναι το πλεονέκτημα του diesel , ότι η οικονομία έρχεται αβίαστα και χωρίς καμία προσπάθεια. Επίσης να πω ότι και τις 23 φορές που έβαλα πετρέλαιο ήταν με την προσφορά της V-power που στο εταιρικό πρατήριο σχεδόν ποτέ δεν ξεπέρασε τα 1.31 λεπτά.Πολλή σωστή άποψη Dasimo. Συμφωνώ σε όλα. Επίσης πιστεύω ότι ο 1.2tsi δεν θα είναι και τόσο αποδοτικός για το βάρος του Leon όπως και ότι η διαφορά στην κατανάλωση θα είναι μεγαλύτερη από 2λτ/100χλμ στο ίδιο στυλ οδήγησης.
-
Διαφορά στην κατανάλωση υπάρχει, αν και όχι μεγαλύτερη των 2 λίτρων. Διαφωνώ όμως με την πρόταση 'ότι ο 1.2tsi δεν θα είναι και τόσο αποδοτικός για το βάρος του Leon'. Με βάση τις δοκιμές του Golf με τους ίδιους κινητήρες εδώ και εδώ, έχουν ίδιες ρεπρίζ ενώ στην επιτάχυνση από στάση το βενζινοκίνητο είναι μπροστά 6 δέκατα μέχρι τα 100.
Προσωπικά, θα προτιμούσα το βενζινοκίνητο. Οδηγικά είναι πολύ πιο ευχάριστο καθώς θα ξυπνάει πριν τις 2000σαλ και θα αποδίδει παραπάνω από 3,5-4 που θα ψοφάει το diesel. Εκτός αν η ανάγκη για απόλυτη εξοινοκόμιση από το πετρέλαιο είναι μεγάλη.
-
Μην ξεχνάμε ότι ο 1.2 tsi έχει εξάρι και ο βασικός diesel θεόμακρο πεντάρι. Και οι 2 κινητήρες έχουν ένα lag χαμηλά, ίσως φαίνεται πιο έντονα στον diesel λόγω μακριάς κλιμάκωσης και περισσότερης ροπής που έρχεται κάπως απότομα. Ο tsi είναι πιο ηλεκτρικός στην λειτουργία του αλλά μετά τις 5000 στροφές ζητάει αλλαγή (χώρια που εκτοξεύεται η κατανάλωση). Μόνο αν τα οδηγήσει ο ενδιαφερόμενος θα αποφασίσει τι του ταιριάζει περισσότερο.
-
Ο χρήστης mrclouzo έγραψε:
Μην ξεχνάμε ότι ο 1.2 tsi έχει εξάρι και ο βασικός diesel θεόμακρο πεντάρι. Και οι 2 κινητήρες έχουν ένα lag χαμηλά, ίσως φαίνεται πιο έντονα στον diesel λόγω μακριάς κλιμάκωσης και περισσότερης ροπής που έρχεται κάπως απότομα. Ο tsi είναι πιο ηλεκτρικός στην λειτουργία του αλλά μετά τις 5000 στροφές ζητάει αλλαγή (χώρια που εκτοξεύεται η κατανάλωση). Μόνο αν τα οδηγήσει ο ενδιαφερόμενος θα αποφασίσει τι του ταιριάζει περισσότερο.ποιος κινειται μονιμα στις 5000 στροφες;;
με το Λεον κρουζαρω με 6η και πανω απο 2500-3000 δεν εχω δει ποτε...
-
Είχα για τρεις μέρες ένα Beetle 1.2Tsi .Εκανα 350 χλμ και το συμπέρασμά μου είναι ότι ο κινητήρας με το συγκεκριμένο βάρος του αυτοκινήτου είναι απογοητευτικός. Ξυπνάει λίγο πριν τις 2000 στροφές , κάτι γίνεται μέχρι τις 3000 και από εκεί και πάνω ανεβάζει στροφές ασθμαίνοντας……Χώρια που η κατανάλωση είναι υψηλή.
-
@ sv2
Το πιο πιθανό να είχε κάποιο πρόβλημα το beetle φίλε μου. Ε όχι και μετα τις 3.000 λαχανιάζει, το παράκανες. Αν δεις τη καμπύλη ροπής του απο τις 2.500 εως τις 5.000 κραταει σχεδον τραπέζι, με αποκορύφωμα το διάστημα 3.000 με 4.500 στροφές. Τουλάχιστον αυτό εισπράτω εγω απο την οδήγηση αυτού του κινητήρα σε αντίστοιχα βαρυ όχημα οπως το leon 1P. Οταν θέλω να κινηθώ γρήγορα παίζω σε εκείνο το διάστημα αλλαγές και κινείται σβέλτα. Όταν λέω σβέλτα αντίστοιχα ένα ατμοσφαιρικό 105 ίππων πρέπει να το ξεζουμίσεις για να πάει το ίδιο. Δεν καταλαβαίνω πως έβγαλες αυτό το συμπέρασμα.
Επίσης να πω πως το leon 5F που θέλει ο φίλος είναι 100 κιλά ελαφρύτερο με άμεσες θετικές συνέπειες και σε απόδοση και σε κατανάλωση.
-
Ο χρήστης tifo45 έγραψε:
@ sv2Το πιο πιθανό να είχε κάποιο πρόβλημα το beetle φίλε μου. Ε όχι και μετα τις 3.000 λαχανιάζει, το παράκανες. Αν δεις τη καμπύλη ροπής του απο τις 2.500 εως τις 5.000 κραταει σχεδον τραπέζι, με αποκορύφωμα το διάστημα 3.000 με 4.500 στροφές. Τουλάχιστον αυτό εισπράτω εγω απο την οδήγηση αυτού του κινητήρα σε αντίστοιχα βαρυ όχημα οπως το leon 1P. Οταν θέλω να κινηθώ γρήγορα παίζω σε εκείνο το διάστημα αλλαγές και κινείται σβέλτα. Όταν λέω σβέλτα αντίστοιχα ένα ατμοσφαιρικό 105 ίππων πρέπει να το ξεζουμίσεις για να πάει το ίδιο. Δεν καταλαβαίνω πως έβγαλες αυτό το συμπέρασμα.
Επίσης να πω πως το leon 5F που θέλει ο φίλος είναι 100 κιλά ελαφρύτερο με άμεσες θετικές συνέπειες και σε απόδοση και σε κατανάλωση.
Τι να πω…..από την βιτρίνα το βγάλανε.Ολοκαίνουργιο ήτανε. Ο κινητήρας μια απογοήτευση.Τους το είπα και δεν διαφώνησαν …….
-
sv2, παίζει να ήταν το 85άρι;
Γιατί στις 3.000 σαλ,τόσο σε αμαξώματα τύπου Ibiza, όσο και σε τύπου Leon, εγώ το έχω δει να δίνει τον καλύτερο του εαυτό. Μετά τις 5.000 σαλ, όντως, μόνο ήχο έχει και όχι κάτι το ιδιαίτερο.
-
Καινούριο και σφιχτό μοτέρ, δεν μου φαίνεται απίθανο. Το ότι Δεν διαφώνησαν δεν σημαίνει πως συμφώνησαν, μπορεί απλά να βαριοντουσαν να ασχοληθούν.
Sent from my Note 3 using smoke signals.
-
Καλησπέρα παιδια κι από εμένα!
Πέτυχα την συζήτησή σας, και θα ήθελα κι εγλω την γνώμη σας.
Βρίσκομαι ακριβώς στο ίδιο δίλλημα, μόνο που εμένα αφορά το νέο seat leon ST.
Αρχικά είχα ξεκινήσει ασυζητητί για το diesel. Οδήγησα και το απλό leon (μιας και το ST, ήρθε στις αντιπροσωπείες μόλις πριν 2 εβδομάδες, και δεν υπάρχει για test drive).
Δεν είχα ξαναοδηγήσει diesel και όντως ενθουσιαστηκα με την ροπή.
Μετά άρχισα να διαβάζω άρθρα για την νοθεία, τις αντλίες πετρελαίου που κοστίζουν 2Κ ευρώ,χωρίς να την καλύπτει η εγγύηση και ένα σωρό άλλα, και κουμπώθηκα αρκετά. Είναι και κάτι ότι κοστίζει περίπου 2-2.5 χιλιάδες πιο πολύ..
Σας παραθέτω μερικά δεδομένα, για να μου πείτε την γνώμη σας
Τα χιλιόμετρα που κάνω είναι περίπου 10000 το χρόνο, ίσως και λιγότερο.Οι διαδρομές προς το παρόν είναι μέσα στη πόλη, και συνήθως υπάρχει κίνηση.Επειδή περιμένουμε διδυμάκια, αυτό θα είναι το οικογενειακό μας αυτοκίνητο, οπότε θα το κρατήσουμε. όσο αντέξει! Επιπλέον, αν κι ο κατάλογος λέει ότι η κατανάλωση είναι ίδια, με το απλό leon, απλά επισημαίνω ότι το ST είναι και 45kg βαρύτερο.
Aπο την μια εχω χαμηλοτερη καταναλωση, μηδενικα τέλη, αλλα και υψηλοτερη ασφάλεια, κι από την άλλη έχω υψηλότερη κατανάλωση, τέλη, χαμηλότερη ασφάλεια και χαμηλότερο κοστος κτησης
Από αξιοπιστία τί παίζει?ειδικά αλλα και γενικα στα leon.
Σας ευχαριστώ πολυ εκ των πρτέρων! -
θα το κρατήσουμε. όσο αντέξει!
Πετρέλαιο, έχεις το ιδανικό προφίλ του μέσου αγοραστή του. Όσο ακριβότερο και να είναι θα βγάλει και με το παραπάνω τη διαφορά._
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
θα το κρατήσουμε. όσο αντέξει!
Πετρέλαιο, έχεις το ιδανικό προφίλ του μέσου αγοραστή του. Όσο ακριβότερο και να είναι θα βγάλει και με το παραπάνω τη διαφορά._
Και όλο αυτό με λιγότερα από 10.000 χλμ το χρόνο ?
-
Aφού θα το κρατήσει μέχρι να αφήσει τα κόκαλά του, κάποια στιγμή θα έρθει η πολυπόθητη οικονομία στην αγορά του. Αλλά και να το πουλήσει νωρίτερα γιατί το βαρέθηκε, θα τα πάρει πίσω τα λεφτά της διαφοράς σε μεγάλο βαθμό. Είναι και κατενθουσιασμένος με την ροπάκλα του κινητήρα, πετρέλαιο λοιπόν και ντοντ λουκ ένι φέρδερ.
-
Θα πάρει ένα υποδεέστερο αυτοκίνητο με το σκεπτικό ότι καααααποτε θα κάνει απόσβεση ? Και όσον αφορά αυτή τη ρημάδα τη ροπή, τι να την κάνω όταν αποδίδεται για 1000-1500 στροφές και μετά βρίσκεσαι να οδηγάς ένα ψοφίμι?
-
Τι υποδεέστερο λες, αφού ο άλλος ενθουσιάστηκε με την πρώτη φορά κιόλας.
-
Επειδη διαβαζω διαφορα σχολια, θα ηθελα να πω και τα παρακατω:
- φυσικά και μου εκανε εντυπωση η ροπη!οδηγω ενα mazda 2 τωρα που στις ανηφορες ζοριζεται
- δεν με νοιαζουν τοσο οι επιδοσεις, αφου πλεον θα προκειται για ενα οικογενειακο αυτοκινητο
- με νοιαζει η οικονομια, η διαρκεια ζωης και τετοια αλλα 'πεζα' πραγματα.
- το διλημμα παραμενει, diesel ή βενζινη?
-
Ο χρήστης stellar έγραψε:
Επειδη διαβαζω διαφορα σχολια, θα ηθελα να πω και τα παρακατω:- φυσικά και μου εκανε εντυπωση η ροπη!οδηγω ενα mazda 2 τωρα που στις ανηφορες ζοριζεται
- δεν με νοιαζουν τοσο οι επιδοσεις, αφου πλεον θα προκειται για ενα οικογενειακο αυτοκινητο
- με νοιαζει η οικονομια, η διαρκεια ζωης και τετοια αλλα 'πεζα' πραγματα.
- το διλημμα παραμενει, diesel ή βενζινη?
Με βάση αυτα που λες χαλαρά πετρέλαιο.
Αλλωστε τα καινούρια βενζινοκίνητα με στενά οικονομικά κριτήρια είναι πλέον τελειωμένες αγορές.
Εκτός αν θελεις σπορ αισθηση και επιδόσεις που δεν θες απότι λες.
Οπότε το πετρέλαιο για σένα είναι μονόδρομος.
-
Θα προτιμούσα το diesel λόγω της οικονομίας μέσα στην πόλη, του ότι έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής ο κινητήρας, έχει τη ροπή του και δεν έχει πρόβλημα με τη θερμοκρασία. Αυτό που μου έκανε πολύ καλή εντύπωση σε φίλου το ντίζελ ήταν όσο ο κινητήρας ζεσταινόταν τόσο απέδιδε καλύτερα. Αν το οδηγήσεις θα το καταλάβεις. Και εγώ δεν ξέρω οι καταναλώσεις που λένε στα χαρτιά για τα βενζινοκίνητα τουρμπίσια μοτέρ μέσα στην πόλη ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Το μόνο που θέλει προσοχή στο πετρέλαιο είναι αυτό που έγραψε και ο φίλος παραπάνω με το dpf φίλτρο. Δεν ξέρω σε ποιες άλλες μάρκες υπάρχει, στα suzuki υπάρχει ένα σύστημα για όταν σβήνεις το μοτέρ να μην σταματάει η τουρμπίνα αλλά να τη σταματάει εκείνο μετά από κάποια λεπτά. Κάπως έτσι τέλος πάντων λειτουργεί. Κοστίζει 200 με 300 ευρώ. Αν θυμάμαι υπήρχε και για τα punto gt αλλά δεν ξέρω αν ήταν της fiat ή όχι. Μπορεί να υπάρχει του εμπορίου για όλα τα τούρμπο. Εγώ θα το έβαζα.
-
Ο χρήστης panosft έγραψε:
...dpf φίλτρο... σύστημα για όταν σβήνεις το μοτέρ να μην σταματάει η τουρμπίνα αλλά να τη σταματάει εκείνο μετά από κάποια λεπτά...Άλλο το dpf και άλλο το turbo timer...
Seat leon 1.2tsi vs 1.6tdi