Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Ποια είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης?
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. Ποια είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης?
    • 1
    • 2
    • 1 / 2
    Περί αυτοκίνησης
    23
    36
    651
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • N
      nickolas last edited by

      Ποια είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης για να καλυφθεί μια απόσταση?

      Σίγουρα σε ταχύτητες >80 βάζεις 5η (ή 6η...) και τέλος.

      Μήπως όμως με 4η και χαμηλότερη ταχύτητα κίνησης επιτυγχάνεται καλύτερη κατανάλωση?

      Ειδικά όσοι έχετε trip computer γράψτε τις εμπειρίες σας.

      Με ποια ταχύτητα κίνησης και σχέση κιβωτίου πετυχαίνετε την καλύτερη κατανάλωση καθώς και τί κιβώτιο διαθέτετε.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • N
        nickolas last edited by

        Ποια είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης για να καλυφθεί μια απόσταση?

        Σίγουρα σε ταχύτητες >80 βάζεις 5η (ή 6η...) και τέλος.

        Μήπως όμως με 4η και χαμηλότερη ταχύτητα κίνησης επιτυγχάνεται καλύτερη κατανάλωση?

        Ειδικά όσοι έχετε trip computer γράψτε τις εμπειρίες σας.

        Με ποια ταχύτητα κίνησης και σχέση κιβωτίου πετυχαίνετε την καλύτερη κατανάλωση καθώς και τί κιβώτιο διαθέτετε.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • N
          nickolas last edited by

          Ποια είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης για να καλυφθεί μια απόσταση?

          Σίγουρα σε ταχύτητες >80 βάζεις 5η (ή 6η...) και τέλος.

          Μήπως όμως με 4η και χαμηλότερη ταχύτητα κίνησης επιτυγχάνεται καλύτερη κατανάλωση?

          Ειδικά όσοι έχετε trip computer γράψτε τις εμπειρίες σας.

          Με ποια ταχύτητα κίνησης και σχέση κιβωτίου πετυχαίνετε την καλύτερη κατανάλωση καθώς και τί κιβώτιο διαθέτετε.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • T
            tsardas last edited by

            Νομιζω οταν οι στροφες του κινητηρα ειναι κοντα στην μεγιστη ροπη τοτε ο κινητηρας δουλευει πιο ξεκουραστα και οικονομικα.

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • S
              saxon_747 last edited by

              Ο χρήστης Tsardas έγραψε:
              Νομιζω οταν οι στροφες του κινητηρα ειναι κοντα στην μεγιστη ροπη τοτε ο κινητηρας δουλευει πιο ξεκουραστα και οικονομικα.

              Αυτο ακριβως.
              Στο punto με αποιαδηποτε ταχυτητα (3,4,5η) και 2500-3500 πετυχαινω τη μικροτερη καταναλωση. (5-5,8 l / 100km)

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • O
                opterios last edited by

                Αυτό ισχύει για όλα τα μοτέρ; Ένα που έχει τη μέγιστη ροπή πολύ ψηλά, θα είναι οικονομικότερο εκεί;

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • A
                  after last edited by

                  Ο χρήστης opterios έγραψε:
                  Αυτό ισχύει για όλα τα μοτέρ; Ένα που έχει τη μέγιστη ροπή πολύ ψηλά, θα είναι οικονομικότερο εκεί;

                  Οσο και αν ακουγεται κουφο, θεωρητικα ναι
                  Αρκει να εχεις σταθερο γκαζι, οχι ανηφορες κτλ

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • F
                    funkyreverend last edited by

                    Τα διαγράμματα ειδικής κατανάλωσης λένε ότι πρέπει να είμαστε χαμηλότερα (περίπου στο 80-90% των σ.α.λ.) από τις στροφές μέγιστης ροπής. Προφανώς για να εκμεταλλευόμαστε την οριακή αποδοτικότητα της ροπής...και μόλις αντελήφθην ότι διαβάζω πολύ τις τελευταίες μέρες...

                    Για κάθε αυτοκίνητο, η οικονομικότερη ταχύτητα κίνησης είναι διαφορετική. Για την ακρίβεια, εξαρτάται από την επίδραση της αεροδυναμικής αντίστασης, των σχέσεων κιβωτίου (μπορεί να είσαι σε στροφές μέγιστης ροπής, αλλά η σχέση να είναι τόσο μακριά που να απαιτεί έξτρα φορτίο για τη συγκεκριμένη ταχύτητα) και από τα ειδικά χαρακτηριστικά του κινητήρα (καμπύλη ροπής π.χ.). Τα VVT-i για παράδειγμα νομίζω ότι κάνουν καλύτερη διαχείριση καυσίμου σε μερικά φάσματα στροφών.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • T
                      taurus last edited by

                      Δεν έχει και τόσο σημασία η ταχύτητα κίνησης, οι σχέσεις και οι στροφές του κινητηρα ΙΜΗΟ, όσο το να γίνονται το δυνατόν λιγότερες αυξομοιώσεις στο πετάλ του γκαζιού.

                      Πάντως εγώ το ρεκόρ κατανάλωσης το έχω κάνει με ταχύτητες 80-120, με 5η πάντα, αλλά με όσο γίνεται πιο σταθερό γκάζι. Για την ιστορία, ήταν το πέρασμα από Ελβετία προς Γερμανία, εκεί που τα όρια είναι χαμηλά και αυστηρά, όπου κατανάλωσα μόλις 4,7 λίτρα/100 χλμ! Ανηφόρες βέβαια υπήρχαν εκεί, αλλά λόγω καλής ροπής του αυτοκινήτου, δε χρειαζόντουσαν μεγάλες διακυμάνσεις στο πάτημα του πετάλ για να διατηρηθεί η ταχύτητα σταθερή.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • F
                        funkyreverend last edited by

                        Ο χρήστης taurus έγραψε:
                        Δεν έχει και τόσο σημασία η ταχύτητα κίνησης, οι σχέσεις και οι στροφές του κινητηρα ΙΜΗΟ, όσο το να γίνονται το δυνατόν λιγότερες αυξομοιώσεις στο πετάλ του γκαζιού.

                        Εσύ μιλάς για κατανάλωση σε συγκεκριμένη διαδρομή -και πολύ σωστά λες για τις αυξομειώσεις-, ενώ ο φίλος ρωτάει για την 'οικονομικότερη ταχύτητα'. Το σημείο δηλαδή όπου βελτιστοποιείται η κατανάλωση.

                        Για παράδειγμα, κάνω μια συγκεκριμένη διαδρομή 60 χιλιομέτρων με ταχύτητα κίνησης γύρω στα 60 (ας πούμε σταθερή ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ, χωρίς αυξομειώσεις) και πετυχαίνω Χ κατανάλωση. Αν πάω με 80 θα πετύχω Ψ, αν πάω με 100 θα πετύχω Ζ. Θα υπάρχει ένα σημείο (ταχύτητα σε km/h, σχέση κιβωτίου για ένα αυτοκίνητο με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ροπής και αεροδυναμικής) όπου η κατανάλωση θα ελαχιστοποιείται. Αυτό το σημείο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, πάντα με την δική σου σκέψη (όχι αυξομειώσεις στο γκάζι) ως σταθερή μέθοδο. Ο φίλος αναζητά εμπειρικά το υπογραμμισμένο.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • ?
                          A Former User last edited by

                          Δηλαδή το S2000 είναι οικονομικό αν πηγαίνεις με σταθερό γκάζι κοντά στις 7500 στροφές;;;;

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • K
                            kilomeater last edited by

                            Έτσι όπως είναι διατυπωμένη πάντω η ερώτηση,
                            ποιο οικονομική είναι η κατηφόρα με σβηστό κινητήρα
                            (ταχύτητα: όσο πιάσεις)

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • T
                              taurus last edited by

                              Ο χρήστης Angel!!!! έγραψε:
                              Δηλαδή το S2000 είναι οικονομικό αν πηγαίνεις με σταθερό γκάζι κοντά στις 7500 στροφές;;;;

                              Νταξ βρε συ, το ισοπέδωσες! Μιλάμε για χαλαρούς ρυθμούς περιστροφής πάντα...

                              1 Reply Last reply Reply Quote 1
                              • D
                                dog80 last edited by

                                Όσο πιό χαμηλές οι στροφές τόσο πιο χαμηλή η κατανάλωση.

                                Κοντά στις στροφές της μέγιστης ροπής έχουμε την χαμηλότερη 'ειδική κατανάλωση' (κατανάλωση ανα ίππο ή brake specific fuel consumption) αλλά η απόλυτη κατανάλωση σε αυτές τις στροφές είναι αρκετά υψηλή.

                                Επομένως η πιό οικονομική ταχύτητα είναι με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές στο ρελαντί.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • G
                                  ginogsm last edited by

                                  Ο χρήστης dog80 έγραψε:
                                  Όσο πιό χαμηλές οι στροφές τόσο πιο χαμηλή η κατανάλωση.

                                  Κοντά στις στροφές της μέγιστης ροπής έχουμε την χαμηλότερη 'ειδική κατανάλωση' (κατανάλωση ανα ίππο ή brake specific fuel consumption) αλλά η απόλυτη κατανάλωση σε αυτές τις στροφές είναι αρκετά υψηλή.

                                  Επομένως η πιό οικονομική ταχύτητα είναι με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές στο ρελαντί.

                                  Αρκεί να μην ζητήσεις πολύ ροπή σε τόσο χαμηλές στροφές. Στο Astra έχω παρατηρήσει ότι οι στροφές και η ταχύτητα και η σχέση στο κιβώτιο είναι παράγοντες επηρεασμού της κατανάλωσης. Έχω πάει με 180 και στιγμιαία κατανάλωση 4,5λτ/100χλμ και με 60 με 15λτ/100. Στα ταξίδια μου στην ΕΟ επειδή κινούμαι με 120 σταθερά ( λόγω Cruise Control ) και συνεπώς μικρές αυξομειώσεις στο γκάζι , πετυχαίνω περί τα 6λτ/100χλμ.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • A
                                    astanapan last edited by

                                    Ο χρήστης dog80 έγραψε:
                                    Επομένως η πιό οικονομική ταχύτητα είναι με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές στο ρελαντί.

                                    Όχι απόλυτα. Οικονομικότερη οδήγηση γίνεται σε ταχύτητες που δεν υπάρχουν πολλές αεροδυναμικές αντιστάσεις (max 110-120χ/ω δηλαδή) και ο κινητήρας στα απλά ατμοσφαιρικά αμάξια γύρω στις 1000 στροφές λίγο πριν την κορύφωση της ροπής. Τα τούρμπο εκεί που μόλις ξεκινά να φουσκώνει η τουρμπίνα, όχι πιο πριν. Ο λόγος είναι οτι έτσι απαιτείται η μικρότερη δυνατή προσπάθεια απο τον κινητήρα για να διατηρήσει την κεκτημένη ταχύτητα. Η μέγιστη σχέση συνήθως ενδείκνυται αλλά αν έχεις 6τάχυτο και δεν έχει τούρμπο τότε είτε θα είσαι σε πολύ χαμηλές στροφές είτε θα κινείσαι στις σωστές στροφές αλλά λόγω μεγαλύτερης ταχύτητας θα έχεις και περισσότερες αντιστάσεις.

                                    Πολύστροφοι κινητήρες όπως πχ στο S2000 είναι πιο ιδιότροποι και παίζουν ρόλο τα επιμέρους χαρακτηριστικά τους, αλλά σίγουρα δε νοείται οικονομική οδήγηση σε υψηλές στροφές σε κανένα αμάξι.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • K
                                      kantoniou last edited by

                                      Εμπειρικα μπορω να πω οτι τις χαμηλοτερες καταναλωσεις (σε δρομους χωρις εντονες ύψομετρικες διαφορες) τις εχω πετυχει σε ταχυτητες 60-90 χλμ/ω και 4η/5η (πχ επιστροφη απο Χαλκιδικη με πολλη κινηση αλλα οχι μποτιλιαρισμα).

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • C
                                        catalyst last edited by

                                        Ο χρήστης dog80 έγραψε:
                                        Όσο πιό χαμηλές οι στροφές τόσο πιο χαμηλή η κατανάλωση.

                                        Κοντά στις στροφές της μέγιστης ροπής έχουμε την χαμηλότερη 'ειδική κατανάλωση' (κατανάλωση ανα ίππο ή brake specific fuel consumption) αλλά η απόλυτη κατανάλωση σε αυτές τις στροφές είναι αρκετά υψηλή.

                                        Επομένως η πιό οικονομική ταχύτητα είναι με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές στο ρελαντί.

                                        Πολύ σωστά.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • M
                                          meco last edited by

                                          Στη μέγιστη ροπή έχουμε το καλύτερο λόγο παραγωγής έργου προς την κατανάλωση και σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση την ελάχιστη κατανάλωση!!!!
                                          Αν θέλουμε μικρή κατανάλωση απλά πατάμε ελαφριά το γκάζι και δεν βυθίζουμε ποτέ το πόδι μας. Η ταχύτητα που πετυχαίνουμε με αυτόν τον τρόπο με 5η/6η είναι πάντα η πιο οικονομική.
                                          Οπως αντιλαμβάνεστε αυτή είναι πάντα διαφορετική ακόμα και για το ίδιο αυτοκίνητο για τους εξής λόγους: Την κλίση του εδάφους, την ταχύτητα και τη φορά του αέρα, κ.λ.π. Ακόμα και η θερμοκρασία περιβάλλοντος παίζει το ρόλο της.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                          • C
                                            christos-dimou last edited by

                                            Από Θεωρητικής άποψης η πιο οικονομική ταχύτητα είναι αυτή στην οποία ο κινητήρας έχει τη δυνατότητα να τραβήξει θετικά με τη μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο. Αυτό ποικίλει από τα 60~80 χιλιόμετρα την ώρα για το 95% των οχημάτων.

                                            Μαθηματικά η λύση δίνεται από την ελαχιστοποίηση της συνάρτησης λPV όπου P η ισχύς που παράγει ο κινητήτας και λ η κατανάλωση ανά ίππο ανά ώρα & V η ταχύτητα ανά ώρα. Το άνω γινόμενο δίνει τη κατανάλωση ανά χιλιόμετρο διανυθέν.

                                            Στα πιο απλά τώρα. Ο κινητήρας είναι στην ωφέλιμη περιοχή (εκεί όπου ο λόγος λ είναι και ο χαμηλότερος) όπου η ροπή είναι από 80% και άνω. Εφόσον το P είναι μονοτονικά αυξανόμενο με την ταχύτητα (και μάλιστα με το τετράγωνο της ταχύτητας) τότε χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση ισχύει αυτό που αναφέρεται στη 1η παράγραφο.

                                            Προσοχή για diesel η βέλτιστη ταχύτητα ίσως να είναι στα 80~100 χιλιόμετρα την ώρα.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 1 / 2
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr