-
Ποια είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης για να καλυφθεί μια απόσταση?
Σίγουρα σε ταχύτητες >80 βάζεις 5η (ή 6η...) και τέλος.
Μήπως όμως με 4η και χαμηλότερη ταχύτητα κίνησης επιτυγχάνεται καλύτερη κατανάλωση?
Ειδικά όσοι έχετε trip computer γράψτε τις εμπειρίες σας.
Με ποια ταχύτητα κίνησης και σχέση κιβωτίου πετυχαίνετε την καλύτερη κατανάλωση καθώς και τί κιβώτιο διαθέτετε.
-
Ποια είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης για να καλυφθεί μια απόσταση?
Σίγουρα σε ταχύτητες >80 βάζεις 5η (ή 6η...) και τέλος.
Μήπως όμως με 4η και χαμηλότερη ταχύτητα κίνησης επιτυγχάνεται καλύτερη κατανάλωση?
Ειδικά όσοι έχετε trip computer γράψτε τις εμπειρίες σας.
Με ποια ταχύτητα κίνησης και σχέση κιβωτίου πετυχαίνετε την καλύτερη κατανάλωση καθώς και τί κιβώτιο διαθέτετε.
-
Ποια είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης για να καλυφθεί μια απόσταση?
Σίγουρα σε ταχύτητες >80 βάζεις 5η (ή 6η...) και τέλος.
Μήπως όμως με 4η και χαμηλότερη ταχύτητα κίνησης επιτυγχάνεται καλύτερη κατανάλωση?
Ειδικά όσοι έχετε trip computer γράψτε τις εμπειρίες σας.
Με ποια ταχύτητα κίνησης και σχέση κιβωτίου πετυχαίνετε την καλύτερη κατανάλωση καθώς και τί κιβώτιο διαθέτετε.
-
Νομιζω οταν οι στροφες του κινητηρα ειναι κοντα στην μεγιστη ροπη τοτε ο κινητηρας δουλευει πιο ξεκουραστα και οικονομικα.
-
Ο χρήστης Tsardas έγραψε:
Νομιζω οταν οι στροφες του κινητηρα ειναι κοντα στην μεγιστη ροπη τοτε ο κινητηρας δουλευει πιο ξεκουραστα και οικονομικα.Αυτο ακριβως.
Στο punto με αποιαδηποτε ταχυτητα (3,4,5η) και 2500-3500 πετυχαινω τη μικροτερη καταναλωση. (5-5,8 l / 100km) -
Αυτό ισχύει για όλα τα μοτέρ; Ένα που έχει τη μέγιστη ροπή πολύ ψηλά, θα είναι οικονομικότερο εκεί;
-
Ο χρήστης opterios έγραψε:
Αυτό ισχύει για όλα τα μοτέρ; Ένα που έχει τη μέγιστη ροπή πολύ ψηλά, θα είναι οικονομικότερο εκεί;Οσο και αν ακουγεται κουφο, θεωρητικα ναι
Αρκει να εχεις σταθερο γκαζι, οχι ανηφορες κτλ -
Τα διαγράμματα ειδικής κατανάλωσης λένε ότι πρέπει να είμαστε χαμηλότερα (περίπου στο 80-90% των σ.α.λ.) από τις στροφές μέγιστης ροπής. Προφανώς για να εκμεταλλευόμαστε την οριακή αποδοτικότητα της ροπής...και μόλις αντελήφθην ότι διαβάζω πολύ τις τελευταίες μέρες...
Για κάθε αυτοκίνητο, η οικονομικότερη ταχύτητα κίνησης είναι διαφορετική. Για την ακρίβεια, εξαρτάται από την επίδραση της αεροδυναμικής αντίστασης, των σχέσεων κιβωτίου (μπορεί να είσαι σε στροφές μέγιστης ροπής, αλλά η σχέση να είναι τόσο μακριά που να απαιτεί έξτρα φορτίο για τη συγκεκριμένη ταχύτητα) και από τα ειδικά χαρακτηριστικά του κινητήρα (καμπύλη ροπής π.χ.). Τα VVT-i για παράδειγμα νομίζω ότι κάνουν καλύτερη διαχείριση καυσίμου σε μερικά φάσματα στροφών.
-
Δεν έχει και τόσο σημασία η ταχύτητα κίνησης, οι σχέσεις και οι στροφές του κινητηρα ΙΜΗΟ, όσο το να γίνονται το δυνατόν λιγότερες αυξομοιώσεις στο πετάλ του γκαζιού.
Πάντως εγώ το ρεκόρ κατανάλωσης το έχω κάνει με ταχύτητες 80-120, με 5η πάντα, αλλά με όσο γίνεται πιο σταθερό γκάζι. Για την ιστορία, ήταν το πέρασμα από Ελβετία προς Γερμανία, εκεί που τα όρια είναι χαμηλά και αυστηρά, όπου κατανάλωσα μόλις 4,7 λίτρα/100 χλμ! Ανηφόρες βέβαια υπήρχαν εκεί, αλλά λόγω καλής ροπής του αυτοκινήτου, δε χρειαζόντουσαν μεγάλες διακυμάνσεις στο πάτημα του πετάλ για να διατηρηθεί η ταχύτητα σταθερή.
-
Ο χρήστης taurus έγραψε:
Δεν έχει και τόσο σημασία η ταχύτητα κίνησης, οι σχέσεις και οι στροφές του κινητηρα ΙΜΗΟ, όσο το να γίνονται το δυνατόν λιγότερες αυξομοιώσεις στο πετάλ του γκαζιού.Εσύ μιλάς για κατανάλωση σε συγκεκριμένη διαδρομή -και πολύ σωστά λες για τις αυξομειώσεις-, ενώ ο φίλος ρωτάει για την 'οικονομικότερη ταχύτητα'. Το σημείο δηλαδή όπου βελτιστοποιείται η κατανάλωση.
Για παράδειγμα, κάνω μια συγκεκριμένη διαδρομή 60 χιλιομέτρων με ταχύτητα κίνησης γύρω στα 60 (ας πούμε σταθερή ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ, χωρίς αυξομειώσεις) και πετυχαίνω Χ κατανάλωση. Αν πάω με 80 θα πετύχω Ψ, αν πάω με 100 θα πετύχω Ζ. Θα υπάρχει ένα σημείο (ταχύτητα σε km/h, σχέση κιβωτίου για ένα αυτοκίνητο με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ροπής και αεροδυναμικής) όπου η κατανάλωση θα ελαχιστοποιείται. Αυτό το σημείο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, πάντα με την δική σου σκέψη (όχι αυξομειώσεις στο γκάζι) ως σταθερή μέθοδο. Ο φίλος αναζητά εμπειρικά το υπογραμμισμένο.
-
Δηλαδή το S2000 είναι οικονομικό αν πηγαίνεις με σταθερό γκάζι κοντά στις 7500 στροφές;;;;
-
Έτσι όπως είναι διατυπωμένη πάντω η ερώτηση,
ποιο οικονομική είναι η κατηφόρα με σβηστό κινητήρα
(ταχύτητα: όσο πιάσεις) -
Ο χρήστης Angel!!!! έγραψε:
Δηλαδή το S2000 είναι οικονομικό αν πηγαίνεις με σταθερό γκάζι κοντά στις 7500 στροφές;;;;Νταξ βρε συ, το ισοπέδωσες! Μιλάμε για χαλαρούς ρυθμούς περιστροφής πάντα...
-
Όσο πιό χαμηλές οι στροφές τόσο πιο χαμηλή η κατανάλωση.
Κοντά στις στροφές της μέγιστης ροπής έχουμε την χαμηλότερη 'ειδική κατανάλωση' (κατανάλωση ανα ίππο ή brake specific fuel consumption) αλλά η απόλυτη κατανάλωση σε αυτές τις στροφές είναι αρκετά υψηλή.
Επομένως η πιό οικονομική ταχύτητα είναι με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές στο ρελαντί.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Όσο πιό χαμηλές οι στροφές τόσο πιο χαμηλή η κατανάλωση.Κοντά στις στροφές της μέγιστης ροπής έχουμε την χαμηλότερη 'ειδική κατανάλωση' (κατανάλωση ανα ίππο ή brake specific fuel consumption) αλλά η απόλυτη κατανάλωση σε αυτές τις στροφές είναι αρκετά υψηλή.
Επομένως η πιό οικονομική ταχύτητα είναι με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές στο ρελαντί.
Αρκεί να μην ζητήσεις πολύ ροπή σε τόσο χαμηλές στροφές. Στο Astra έχω παρατηρήσει ότι οι στροφές και η ταχύτητα και η σχέση στο κιβώτιο είναι παράγοντες επηρεασμού της κατανάλωσης. Έχω πάει με 180 και στιγμιαία κατανάλωση 4,5λτ/100χλμ και με 60 με 15λτ/100. Στα ταξίδια μου στην ΕΟ επειδή κινούμαι με 120 σταθερά ( λόγω Cruise Control ) και συνεπώς μικρές αυξομειώσεις στο γκάζι , πετυχαίνω περί τα 6λτ/100χλμ.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Επομένως η πιό οικονομική ταχύτητα είναι με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές στο ρελαντί.Όχι απόλυτα. Οικονομικότερη οδήγηση γίνεται σε ταχύτητες που δεν υπάρχουν πολλές αεροδυναμικές αντιστάσεις (max 110-120χ/ω δηλαδή) και ο κινητήρας στα απλά ατμοσφαιρικά αμάξια γύρω στις 1000 στροφές λίγο πριν την κορύφωση της ροπής. Τα τούρμπο εκεί που μόλις ξεκινά να φουσκώνει η τουρμπίνα, όχι πιο πριν. Ο λόγος είναι οτι έτσι απαιτείται η μικρότερη δυνατή προσπάθεια απο τον κινητήρα για να διατηρήσει την κεκτημένη ταχύτητα. Η μέγιστη σχέση συνήθως ενδείκνυται αλλά αν έχεις 6τάχυτο και δεν έχει τούρμπο τότε είτε θα είσαι σε πολύ χαμηλές στροφές είτε θα κινείσαι στις σωστές στροφές αλλά λόγω μεγαλύτερης ταχύτητας θα έχεις και περισσότερες αντιστάσεις.
Πολύστροφοι κινητήρες όπως πχ στο S2000 είναι πιο ιδιότροποι και παίζουν ρόλο τα επιμέρους χαρακτηριστικά τους, αλλά σίγουρα δε νοείται οικονομική οδήγηση σε υψηλές στροφές σε κανένα αμάξι.
-
Εμπειρικα μπορω να πω οτι τις χαμηλοτερες καταναλωσεις (σε δρομους χωρις εντονες ύψομετρικες διαφορες) τις εχω πετυχει σε ταχυτητες 60-90 χλμ/ω και 4η/5η (πχ επιστροφη απο Χαλκιδικη με πολλη κινηση αλλα οχι μποτιλιαρισμα).
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Όσο πιό χαμηλές οι στροφές τόσο πιο χαμηλή η κατανάλωση.Κοντά στις στροφές της μέγιστης ροπής έχουμε την χαμηλότερη 'ειδική κατανάλωση' (κατανάλωση ανα ίππο ή brake specific fuel consumption) αλλά η απόλυτη κατανάλωση σε αυτές τις στροφές είναι αρκετά υψηλή.
Επομένως η πιό οικονομική ταχύτητα είναι με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές στο ρελαντί.
Πολύ σωστά.
-
Στη μέγιστη ροπή έχουμε το καλύτερο λόγο παραγωγής έργου προς την κατανάλωση και σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση την ελάχιστη κατανάλωση!!!!
Αν θέλουμε μικρή κατανάλωση απλά πατάμε ελαφριά το γκάζι και δεν βυθίζουμε ποτέ το πόδι μας. Η ταχύτητα που πετυχαίνουμε με αυτόν τον τρόπο με 5η/6η είναι πάντα η πιο οικονομική.
Οπως αντιλαμβάνεστε αυτή είναι πάντα διαφορετική ακόμα και για το ίδιο αυτοκίνητο για τους εξής λόγους: Την κλίση του εδάφους, την ταχύτητα και τη φορά του αέρα, κ.λ.π. Ακόμα και η θερμοκρασία περιβάλλοντος παίζει το ρόλο της. -
Από Θεωρητικής άποψης η πιο οικονομική ταχύτητα είναι αυτή στην οποία ο κινητήρας έχει τη δυνατότητα να τραβήξει θετικά με τη μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο. Αυτό ποικίλει από τα 60~80 χιλιόμετρα την ώρα για το 95% των οχημάτων.
Μαθηματικά η λύση δίνεται από την ελαχιστοποίηση της συνάρτησης λPV όπου P η ισχύς που παράγει ο κινητήτας και λ η κατανάλωση ανά ίππο ανά ώρα & V η ταχύτητα ανά ώρα. Το άνω γινόμενο δίνει τη κατανάλωση ανά χιλιόμετρο διανυθέν.
Στα πιο απλά τώρα. Ο κινητήρας είναι στην ωφέλιμη περιοχή (εκεί όπου ο λόγος λ είναι και ο χαμηλότερος) όπου η ροπή είναι από 80% και άνω. Εφόσον το P είναι μονοτονικά αυξανόμενο με την ταχύτητα (και μάλιστα με το τετράγωνο της ταχύτητας) τότε χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση ισχύει αυτό που αναφέρεται στη 1η παράγραφο.
Προσοχή για diesel η βέλτιστη ταχύτητα ίσως να είναι στα 80~100 χιλιόμετρα την ώρα.
Ποια είναι η πιο οικονομική ταχύτητα κίνησης?