Σημ1: Ακολουθει Σεντονι
Σημ2: Εχω πολλά χρονια να γραψω σε αυτο το φορουμ και δε θυμαμαι (ουτε και εχω χρονο να ψαξω) αν εχει κανονες για το πως γραφονται οι δοκιμες. Γραφω καθαρα προς ενημερωση αλλου ενδιαφερομενου.
Οδηγησα το Focus 1.5 150hp ST-line αυτοματο που διαθέτει την ανεξαρτητη αναρτηση.
Απο τυχη. Χωρις να εχω διαβασει δοκιμες. Και εντυπωσιαστηκα τοσο που το αγορασα (αλλα με χειροκινητο κιβωτιο) πριν διαβασω και αλλες δοκιμες μην τυχον και χασω το χρωμα που το βρηκα διαθεσιμο.
Η δοκιμη ηταν διαρκειας 1+ ωρας και εγινε στο Βελγιο, αστικες και ημιαστικες διαδρομες. Ηθελα μανιουαλ φυσικα αλλα το συγκεκριμενο ηταν δυστυχως αυτοματο.
Ξεκιναω απο το αμαξωμα (εσωτερικα αφου εξωτερικα ειναι υποκειμενικο) που ειναι πολυ μασιφ, πολυ καλα μονωμενο και δεν τριζει απολυτως τιποτα. Σε ενα σημειο (αυτο βρηκα μονο) η συναρμογη ειναι for the carnivals (το μπροστα κατω μερος του ταμπλο που ακουμπαει το ποδι του οδηγου ειναι σαν ξεχαρβαλωμενο αλλα δεν τριζει). Το ταμπλο ειναι ποιοτικο και λειτουργικο, η φασα δειχνει ποιοτικη, και διατηρει τους διακοπτες για ολες τις βασικες χρησεις οποτε δε χρειαζεται να σημαδευεις την 8'' οθονη παρα μονο για να βαλεις διευθυνση (ελλειψει ενος λεβιε τυπου idrive). Τα καθισματα της st-line (τα ιδια με της εκδοσης trend business με κοκκινο stitching) ειναι ανετα και με κρατησαν σωστα στις ταρζανιες (ακομα θυμαμαι τις πολυθρονες του mk2 ti-vct που κρατιομουν με τα γονατα). Η θεση οδηγησης ειναι επισης τελεια (new corolla... ακους;;;) και το καθισμα/τιμονι εχουν τεραστιο ευρος ρυθμισης.
Η 8'' οθονη εχει καλη αποκριση και το συστημα συγχρονιστηκε αμεσα με το κινητο μου, αλλα πρεπει να σημαδευεις με το δαχτυλο αφου δεν εχει κοντρολακι σε στυλ idrive. Επαιξα αρκετα με δαυτη και δεν θυμαμαι κατι αρνητικο στη χρηση της περαν του οτι εψαξα ολα τα υπομενου και πλεον δεν υπαρχει επιλογη απενεργοποιησης του ESP παρα μονο του traction control. Η οθονη εχει πολλες ρυθμισεις για τα νεα ηλεκτρονικα πχ διατηρησης λωριδας, προειδοποιησης προσκρουσης κτλ, καποια τα δοκιμασα για χαβαλε και δουλευουν παρα πολυ καλα.
Το ηλεκτρονικο χειροφρενο εχει επιτρεψει στις ποτηροθηκες να μπουν βαθια για να μην ενοχλει το ποτηρι στις αλλαγες ταχυτητας, κατι που εκτιμησα ιδιαιτερα και ας προτιμαω εννοειται το κλασσικο χειροφρενο.
Εχει απειρο χωρο για επιβατες (1.93 χωραω ανετα πισω με ρυθμισμενο το εμπρος σε μενα), μπολικους χωρους για πραγματα/ποτηρια, τα ποδια στα πισω καθισματα χωνονται απο κατω απο τα μπροστα και το τουνελ ειναι μικρο. Το πορτμπαγκαζ ειναι εντελως τετραγωνο (δεν εχει 'τσεπες' πισω απο τους θολους) και φαινεται λιγο μικρο, σε συνδυασμο με τα πισω καθισματα που οταν πεφτουν δεν κανουν επιπεδο χωρο φορτωσης --> το μονο πραγμα που δε μου αρεσε
Εν γενει το αμαξι ειναι αρκετα πιο ποιοτικο σε σχεση με το προηγουμενο μοντελο (που ήταν απαραδεκτο σε ολα πλην μοτερ τουλαχιστον πριν το φεισλιφτ), αλλα μην περιμενετε και ποιοτητα Γκολφ. Ομως ειναι απλο και λειτουργικο, και οπου ακουμπας εχει μαλακα υλικα και αρκετο padding (new civic ακους;;;) οποτε εμενα μου εκανε πραγματικα το κλικ.
Λοιπον το μοτερ ειναι πολυ δυνατο, αποκρινεται αριστα και τραβαει απο χαμηλα οντας πολύ ελαστικό ενω ανεβαινει και ψηλα μεχρι τις 5μιση περιπου χιλιαδες, μετα ισιωνει σε αποδοση μεχρι τον κοφτη. Εχω την εντυπωση οτι ειναι και πολυ οικονομικο αφου η ενδειξη μου εδειξε 8λτ/100 στη διαδρομη που το βιαζα οσο επετρεπε η κινηση.
Το 8ταχυτο αυτοματο λειτουργει πολυ ομαλα και κρυβει (την οποια) αδυναμια του μοτερ ακομα και στις πιο ψηλες στροφες. Στην αυτοματη λειτουργια ειναι παρα πολυ καλο (κικνταουν, αλλαγες στον κοφτη) αλλα στη χειροκινητη (με τα αυτακια πισω απο το τιμονι) αργει αρκετά και δε μου αρεσε. Για τους κουλους ειναι μια χαρα.
Και παμε για το τελος στα καλυτερα, την οδηγηση. Η αναρτηση και το στησιμο (με δυο λογια) ειναι επικα/τελεια/μαμηστερα/ΜΠΙΠ, δε θυμαμαι να εχω οδηγησει τοσο καλοστημενο σπορ μικρομεσαιο (οκ, δεν εχω οδηγησει το νεο Σιβικ).. ποια Τζουλιετα, ποια σειρα 1, ποιο Γκολφ... Απιστευτο κρατημα, ανεση με το τσουβαλι, ρυθμισιμοτητα, ηχομονωση, πουθενα κοπανημα, κανενα αγχος, στριβει με ενα τροπο μαγικο και ευχαριστο οντας πολυ αναλαφρο. Το μπροστινο χωνεται αμεσα και πειθηνια ενω ταυτόχρονα το πισω μερος κραταει γλυκα και ρυθμισιμα ρουφωντας τιμονιες και σαμαρακια!!! στην κορυφη της στροφης κρατωντας την τροχια. Το ESP δουλευει ανεπαισθητα και δεν καταλαβαινεις ποτε μπαινει. Τα φρενα ειναι πολυ δυνατα και το μονο που θα ζητουσα ειναι λιγο πιο βαρυ τιμονι (το οποιο ειναι ελαφρυ ακομα και στο Σπορ προγραμμα που το ειχα απο την αρχη) αν και απο αισθηση, ακριβεια, επαναφορες και αμεσοτητα ειναι τελειο. Καμμια σχεση βεβαια με το Mk1 αλλά ειναι σχεδον εφαμιλλο με του Mk2 χωρις το αμεσο υδραυλικο φιλινκ. Ευκολα ομως ειναι το δευτερο ή τριτο καλυτερο τιμονι (ξαναλεω, εξαιρώ Σιβικ) της κατηγορίας (που για μενα το καλυτερο ειναι η σειρα 1).