-
H Bosch αντικαθιστά τη βενζίνη με νερό και μειώνει την κατανάλωση έως και 13%
'To 20% περίπου της αμόλυβδης που καταναλώνει ακόμα και ο πιο εξελιγμένος κινητήρας βενζίνης δεν χρησιμοποιείται για την παραγωγή έργου, αλλά για την ψύξη του, ειδικά στις μεγάλες ταχύτητες ταξιδίου. Αυτές τις απώλειες λοιπόν η Bosch προσπαθεί να τις περιορίσειχρησιμοποιώντας το υγρό που μέχρι τώρα δεν είχε καμία δουλειά στο θάλαμο καύσης ενός κινητήρα, το νερό.
Η γερμανική εταιρεία έχει αναπτύξει ένα νέο σύστημα ψεκασμού νερού που ακόμα και σε περίπτωσεις γρήγορης οδήγησης μπορεί να μειώσει την κατανάλωση βενζίνης έως και 13% και τις αντίστοιχες εκπομπές ρύπων κατά 4%. Ενδιαφέρον είναι πως τα παραπάνω ποσοστά επιτυγχάνονται κυρίως σε 3κύλινδρα και 4κύλινδρα σύνολα μοντέλων της μεσαίας κατηγορίας.
Παράλληλα το καινοτόμο σύστημα της Bosch αυξάνει και την απόδοση των κινητήρων, καθώς διαφοροποιείται το σημείο έναρξης του ψεκασμού καυσίμου, με αποτέλεσμα η λειτουργία να είναι πιο αποτελεσματική και η απόδοση μεγαλύτερη. Αυτό συμβαίνει ήδη στον 6κύλινδρο των 3.000 κυβικών της BMW M4 GTS, η οποία είναι το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως με ψεκασμό νερού, καθώς η απόδοσή του έχει αυξηθεί από τους στάνταρ 431 ίππους στους 500. Η γερμανική εταιρεία δοκιμάζει ήδη το σύστημα και σε μικρότερου κυβισμού σύνολά της, που αναμένεται να είναι διαθέσιμα το 2018.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία της Bosch βασίζεται στην αρχή του ότι ένας κινητήρας δεν πρέπει να υπερθερμανθεί. Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθεί η υπερθέρμανση ψεκάζεται μία πρόσθετη ποσότητα καυσίμου η οποία εξατμίζεται μειώνοντας την θερμοκρασία του κινητήρα και των εξαρτημάτων του. Οι μηχανικοί της Bosch αντικατέστησαν αυτόν τον ψεκασμό καυσίμου με τον ψεκασμό μιας ποσότητας νερού στην πολλαπλή εισαγωγής πριν γίνει η ανάφλεξη του καυσίμου, ενώ η αποτελεσματική ψύξη επιτυγχάνεται χάρη στην υψηλή θερμοκρασία των ατμών του νερού.Σημαντικό είναι πως ο ψεκασμός νερού δεν προκαλεί σκουριά στον κινητήρα καθώς όλη η ποσότητα εξατμίζεται και αποβάλλεται στο περιβάλλον μαζί με τα καυσαέρια. Για το νερό που απαιτείται για τη συγκεκριμένη διαδικασία, που πρέπει να είναι απιονισμένο, υπάρχει ειδικό ρεζερβουάρ στο αυτοκίνητο που υπολογίζεται πως χρειάζεται γέμισμα κάθε 3.000 χιλιόμετρα.
Η BMW M4 GTS είναι το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που χρησιμοποιεί ψεκασμό νερού. Με τη βοήθειά του η απόδοση του κινητήρα της -6κύλινδρος, 3.000 κυβικών με 2 turbo- έχει ανέβει από τους 431 ίππους στους 500. Πηγή: BMW
-
Forester 2.0 του 2006 με τα 158,νεοαποκτιθεν σε αντικατασταση του 2,0xt,ταξιδι Ηρακλειο-Χανια και πισω με ταχυτητες 100-140 αλλα ηρεμες επιταχυνσεις εκαψε 31 λιτρα αεριου για 340 χλμ δηλαδη 8,9/100,δηλαδη 28 ευρω .
Το turbo στις ιδιες συνθηκες θα ηταν περιπου 2 λιτρα πανω. -
Xantia I 1.8 8v 1300km σε μια βδομαδα.. το μονο που ξερω ειναι οτι εχω βαλει 165e βενζινη και εχω ξεσκισει ανελεητα το δεξι πενταλ
-
Πολλά είναι αλλά τουλάχιστον ευχαριστήθηκες το αμάξι!!
-
Οπως το πες.. Ολο το Μενιδι Αιτωλοακαρνανιας για οποιον ξερει, μυτη τακουνι δουλευε.. Και το καινουργιο κομματι της Ιωνιας τωρα που ειναι φρεσκο, να μη δω αν πιανει 210? Οποτε μια χαρα ειναι
-
Ο χρήστης nonos έγραψε:
Οπως το πες.. Ολο το Μενιδι Αιτωλοακαρνανιας για οποιον ξερει, μυτη τακουνι δουλευε.. Και το καινουργιο κομματι της Ιωνιας τωρα που ειναι φρεσκο, να μη δω αν πιανει 210? Οποτε μια χαρα ειναιΑν δεν βρήκες νταλίκα νονέ μπροστά σου, πρέπει να το καταευχαριστηθηκες το Μενίδι (καταγωγή από Κομπότι, οπότε ξέρω). Το ίδιο είχα κάνει στην παρακαμψη Άρτας Φιλιππιάδας το 2005 με την corolla τότε.
nickthetrib from tapatalk
-
Εννοειται το καταευχαριστηθηκα.. Ενα x3 μκ1 ειχα μπροστα, το παλευε καααπως Το μονο προβλημα ειναι το οδοστρωμα που ειναι φουλ στις ραγαδες. Τωρα με τη corolla εσυ δε ξερω τι ακριβως ευχαριστηθηκες..
-
Ο χρήστης nonos έγραψε:
Εννοειται το καταευχαριστηθηκα.. Ενα x3 μκ1 ειχα μπροστα, το παλευε καααπως Το μονο προβλημα ειναι το οδοστρωμα που ειναι φουλ στις ραγαδες. Τωρα με τη corolla εσυ δε ξερω τι ακριβως ευχαριστηθηκες..Εννοούσα το τελίκιασμα. Αλλά, ότι συγκινήσεις μπορούσε να μου δώσει μου τις έδινε (πολλές φορές τρομακτικές συγκινήσεις η αλήθεια να λέγεται). Πάντως έχω την αίσθηση ότι σε τρελλά πιεσμένο στροφιλίκι στεκόταν καλύτερα από το auris, δεν ήταν τόσο πλαδαρή.
nickthetrib from tapatalk
-
Δεν εχω αποψη.. Μονο το auris εχω οδηγησει. Επισης ειναι και πολλες κλασεις ανωτερο εσωτερικα αλλα ειμαστε και
-
Mitsubishi L200 Diesel 136 άλογα, μοντέλο 2006.
Το φορτηγάκι αυτό όλα αυτά τα χρόνια που είνια στα χέρια μου, κυκλοφορούσε με το 4Χ4 στην άσφαλτο. Δεν έχει υπάρξει ούτε ένας άνθρωπος που να μη μου έχει πει ότι έτσι που το οδηγάω, έχω αυξημένη κατανάλωση. Δεν με ενόχλησε αυτό ποτέ. Η οδήγηση, στο συγκεκριμένο τουλάχιστον, με πίσω κίνηση είναι έτη φωτώς πιο ασταθή από ότι με τν τετρακίνηση. Πρακτικά με το 4Χ4 οδηγώ άλλο φορτηγάκι.
Τι έγινε όμως? Το φορτηγάκι αυτό ανέκαθεν όποτε άδειαζε, πήγαινα και το γέμιζα. Αυτό με βοηθούσε να κατοχυρώνω, ας πούμε, τα χιλιόμετρα του μήνα.
Εδώ και 2 μήνες όμως, είπα να κάνω ένα 'πείραμα'. Έβαλα το πίσω διαφορικό και ήθελα να δω πόσο μικρότερη θα είναι η κατανάλωση και πόσα παραπάνω χλμ θα κάνω. Όλα αυτά βέβαια με την προυπόθεση ότι οι διαδρομές και τα χλμ είναι ακριβώς οι ίδιες. Το ξαναλάω, Οι διαδρομές είναι ακριβώς οι ίδιες.
Προς μεγάλη μου όμως έκπληξη, ένα γέμισμα μου βγάζει, στο περίπου πάντα, 30-50 χλμ ΛΙΓΟΤΕΡΑ από ότι με το 4Χ4. Υπάρχει λογική εξήγηση για αυτό? Οι γνώστες μου έλεγαν ότι επειδή το αμάξι πάει με το 4Χ4 χρειάζεται περισσότερο καύσιμο για να κινήσουν τους 4 τροχούς. Μήπως ισχύει τελικά το αντίθετο? Μήπως χρειάζεται περισσότερο καύσιμο στους 2 τροχούς να κινήσουν το όχημα?
Κάτι άλλο που έχω παρατηρήσει, είναι και λίγο προφανές τελικά, είναι ότι εντός πόλεως σε μια επιτάχυνση οι πίσω τροχοί σπινιάρουν με άμεσο αποτέλεσμα 'χάσιμο' καυσίμου. Το ίδιο γίνεται και σε νορμάλ επιτάχυνση όταν το οδόστρωμα έχει πολλές ανωμαλίες, πάλι οι πίσω τροχοί τείνουν να σπινιάρουν.
Έχουν λογική αυτά τα 2 σενάρια? Ειδικά το πρώτο τουλάχιστον?
Μήπως υπάρχει τρίτο πιο 'εξτρίμ' σενάριο που λέει ότι χρειάζεται κάποιος χρόνος και χλμ για να δω διαφορά στην κατανάλωση?
Μήπως γίνεται κάτι άλλο? -
Λογικά, το αρκετά μεγαλύτερο βάρος μπροστά σε συνδυασμό με την κατάσταση των ελαστικών έχουν σαν αποτέλεσμα το σπιναρισμα, αρα και την αυξημένη κατανάλωση με την πίσω κίνηση.
Sent from my Coolpad 8675-A using Tapatalk
-
Ο χρήστης nickthetrib έγραψε:
Λογικά, το αρκετά μεγαλύτερο βάρος μπροστά σε συνδυασμό με την κατάσταση των ελαστικών έχουν σαν αποτέλεσμα το σπιναρισμα, αρα και την αυξημένη κατανάλωση με την πίσω κίνηση.Sent from my Coolpad 8675-A using Tapatalk
Να πω για τα ελαστικά ότι είναι περίπου 1 έτους. Οπότε ισχύουν τα περι σπινιαρίσματος. Ίσως δηλαδή να πρέπει να 'συμπεριφέρομαι' διαφορετικά στο ... γκάζι όταν οδηγάω, μιας και είχα μάθει να πατάω γκάζι και το αμάξι να 'φεύγει'
Μου φαίνεται όμως περίεργο, περίμενα άλλο αποτέλεσμα. -
Δεν κατάλαβα ακριβώς τί έχεις κάνει...
Αν όμως το αμάξι είναι με τον κινητήρα εγκάρσια (δηλαδή κατά βάση προσθιοκίνητο) κερδίζεις βγάζοντας την πίσω κίνηση.
Αν είναι με τον κινητήρα διαμήκη (δηλαδή καταρχήν πισωκίνητο) κερδίζεις βγάζοντας την μπροστά κίνηση.Αν κάνεις τo ανάποδο παίζει και να χάνεις σε κατανάλωση.
Αλλά σε κάθε περίπτωση όλα τα αγροτικά είναι στημένα με την προοπτική να έχουν βάρος πίσω. Τελείως κενά δεν έχουν καλή οδική συμπεριφορά (ώστε να παραμένουν ασφαλή ακόμα και όταν έχουν 1000 κιλά πίσω).
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Δεν κατάλαβα ακριβώς τί έχεις κάνει...
Αν όμως το αμάξι είναι με τον κινητήρα εγκάρσια (δηλαδή κατά βάση προσθιοκίνητο) κερδίζεις βγάζοντας την πίσω κίνηση.
Αν είναι με τον κινητήρα διαμήκη (δηλαδή καταρχήν πισωκίνητο) κερδίζεις βγάζοντας την μπροστά κίνηση.Αν κάνεις τo ανάποδο παίζει και να χάνεις σε κατανάλωση.
Αλλά σε κάθε περίπτωση όλα τα αγροτικά είναι στημένα με την προοπτική να έχουν βάρος πίσω. Τελείως κενά δεν έχουν καλή οδική συμπεριφορά (ώστε να παραμένουν ασφαλή ακόμα και όταν έχουν 1000 κιλά πίσω).
Δεν έχει καραρχήν στο συγκεκριμένο. Το οδηγάς εξίσου μόνο με πίσω κίνηση ή με το 4Χ4. Χωρίς περιορισμούς. Το θέμα είναι ότι με την πίσω κίνηση μόνο περίμενα να μπορώ να κάνω περισσότερα χλμ από ότι με το 4Χ4, κι αυτό για κάποιο λόγο δεν φαίνεται να γίνεται.
-
Αθηνα - Θεσσαλονικη και πισω , με περιπου 40km μποτιλιαρισματα βγαινωντας απο Αθηνα και μεσα στη Σαλονικα και ταχυτητες 120-140 μ εξαιρεση ενα μικροανοιγμα στα 170 και aircondition συνεχως στους 21 ,βγηκε ενα ωραιοτατο 9,5l /100km που το λες και αψογα για ακριβως 31 χρονων αμαξι (citroen CX 2.2 trs).
-
mercedes sport coupe 230 1.8cc 192ps αυτόματο 2003
Διαδρομές των 40Κ πρωί 07.00 και 40Κ μεσημέρι 13.30 Καλικράτεια Θεσσαλονίκη και το ανάποδο, 80% εθνική Μουδανιών Θεσσαλονίκη, 15% επαρχιακή (Βεργιά έξοδος εθνικής και το ανάποδο) 5% περιξ Κηφισιας-Βοτση-Χαριλάου.
Ταχύτητες στην εθνική μ.ο 90 Κ/Ω, επαρχιακή μ.ο 40Κ/Ω, πόλη μ.ο 30Κ/Ω, σκεφτόμουν για μετατροπή lpg/cng αλλά με τις καταναλώσεις που έχω το καρτελ στην τιμή του lpg στην θεσσαλονίκη και για 15.000κμ/έτος μάλον δεν αξίζει.
Πραγματική κατανάλωση βάση αντλίας:12.502ΚΜ, 883,361λίτρα δηλαδή 7,06 λίτρα ανα 100ΚΜ, ένδειξη τριπ 6.7 λίτρα/100ΚΜ
Τον χειμώνα είμαι στα 7,2 περίπου, το καλοκαίρι στα 6,8 περίπου -
Eχω ένα Fiat Punto Active Mk2 (2002) 1.2 8V.
Tου έχω εγκαταστήσει κίτ Υγραεριοκίνησης της BRC. Κόστος 900 ευρώ (τους είπα να εγκαταστήσουν τις ποιοτικές μπεκιέρες και απο τα άλλα μέρη του συστήματος εγκαταστήσαμε τα ακριβότερα της μάρκας άρα και τα πιο ποιοτικά).
Κατανάλωση με Βενζίνη (αυτοκινητόδρομος): 4.8 λίτρα/100 χλμ @ 90 χλμ/ώρα
Κατανάλωση με Υγραέριο (αυτοκινητόδρομος): 5.4 λίτρα/ 100 χλμ @ 90 χλμ/ώραΚατανάλωση με Βενζίνη (Μικτός Κύκλος 80% Αυτοκινητόδρομος 20% Πειραιάς): 5.4 λίτρα/100 χλμ
Κατανάλωση με Υγραέριο (Μικτός Κύκλος 80% Αυτοκινητόδρομος 20% Πειραιάς): 6 λίτρα/100 χλμΣημείωσεις:
-
Διπλώνω τους καθρέφτες στον αυτοκινητόδρομο για καλύτερη οικονομία καυσίμου και έχω εγκαταστήσει εσωτερικό καθρέφτη αριστερά στο παρμπρίζ καθώς και aftermarket ultra ευρυγώνιο εσωτερικό καθρέφτη.
-
Σβήνω τη μηχανή σε φανάρια στον Κηφισσό και μέσα Πειραιά όπου η αναμονή είναι παραπάνω απο 7 δευτερόλεπτα, οπότε φυσικά έχω καλύτερη οικονομία καυσίμου.
-
Kαι τα 4 λάστιχα μου είναι φουσκωμένα στα 2.25 bar, παραπάνω απο ότι προτείνει ο κατασκευαστής (2.2 μπροστά 1,9 πίσω) οπότε έχω καλύτερη οικονομία καυσίμου.
Πάτρα - Πειραιάς - Αγ. Ιωάννης Ρέντης- Πάτρα (433 χιλιόμετρα) με το Υγραέριο 0.758 ευρώ, μου βγαίνει 19 ευρώ. Νομίζω είναι καλά.
Εκανα οικονομίες τόσα χρόνια και έχω μείνει με το Πούντο γιατί έφτιαχνα σπίτι και σκόπευα να αγοράσω φορτηγά TIR στο μέλλον για να παρατήσω τη θάλασσα.
-
-
Ηθελα να διευκρινίσω ότι τα λάστιχα μου είναι τα υπέρ-οικονομικά (μειωμένης αντίστασης κύλισης) Dunlop Street Response 155/80/13.
Επίσης, στην κατανάλωση Μικτού Κύκλου, οδηγώ το αμάξι μέχρι να βγώ απο τα πρώτα διόδια της Αττικής με 110-115 χλμ/ώρα για να ξεμπλοκάρω απο τη κίνηση, και μετά μόλις βγώ απο τα πρώτα διόδια της Αττικής κατεβάζω στα 90 χλμ/ώρα, γι'αυτό και έχω κάπως αυξημένη κατανάλωση.
-
Συγχαρητήρια για την προσήλωσή σου στον στόχο σου. Δεν μας είπες όμως πόσα χιλιόμετρα κάνεις κατά μέσο όρο για να δούμε αν αξίζει όλη αυτή η ταλαιπωρία.
Μερικά πράγματα που μπορείς ακόμα να κάνεις αν δεν τα κάνεις ήδη.
Να μην χρησιμοποιείς τον κλιματισμό
Να έχεις τα παράθυρα πάντα κλειστά
Να βγάλεις τη ρεζέρβα και να πάρεις ένα κιτ επισκευής ελαστικών.
Να κάνεις τρύπες στον πίσω προφυλακτήρα. Το έχω δει σε αγωνιστικά πρέπει να μειώνει την αντίσταση.Το πιο σημαντικό που δεν διάβασα είναι να πηγαίνεις από την παλιά εθνική για να γλιτώσεις τα διόδια
-
- Kάνω cycling τον κλιματισμό, δηλ τον βάζω μόνο σε κατηφόρες.
- Το κάνω.
- Εχω βγάλει την ρεζέρβα εκτός για να μπεί η δ/ξ του LPG.
- Δεν νομίζω ότι αξίζει.
- Δεν αξίζει η ταλαιπωρία της ΠΕΕ για 6 ευρώ ΙΜΟ.
Εχω κάνει ήδη απόσβεση αφού εχω περάσει τα 30,000 χιλιόμετρα με LPG.
Έρευνα Κατανάλωσης