-
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Πάντως, λογικά, ο κόφτης ενεργοποιείται σε κάθε περίπτωση...δηλαδή, το ρεύμα κόβεται, άσχετα αν η παλινδρόμηση του πιστονιού αγγίζει τους ρυθμούς του Αυνάν στα μεγάλα του κέφια...Ναι, βέβαια.
Παρεμπιπτόντως, ο κόφτης κόβει το καύσιμο, όχι το ρεύμα. Απ' όσο ξέρω τουλάχιστον.
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Πάντως, λογικά, ο κόφτης ενεργοποιείται σε κάθε περίπτωση...δηλαδή, το ρεύμα κόβεται, άσχετα αν η παλινδρόμηση του πιστονιού αγγίζει τους ρυθμούς του Αυνάν στα μεγάλα του κέφια...
Ναι, βέβαια.
Παρεμπιπτόντως, ο κόφτης κόβει το καύσιμο, όχι το ρεύμα. Απ' όσο ξέρω τουλάχιστον.
Eδώ γράφει ότι παρεμβαίνει στα μπουζί, άρα είναι ρεύμα.
Limiters prevent damage to an engine by interrupting the power that is distributed to the spark plugs.
-
Ρε παιδιά, η βλάβη από υπερστροφία λόγω λάθους κατεβάσματος ταχύτητας, οφείλεται στην λειτουργία του κινητήρα σε στροφές που δεν είναι σχεδιασμένος να δουλεύει.
- Σε αυτές τις περιπτώσεις είτε κοπεί το ρεύμα και το καύσιμο είτε όχι δεν έχει σημασία (άλλωστε δεν πατάμε γκάζι έτσι κι αλλιώς σε αυτή την φάση)
- Οι βαλβίδες θα καρφωθούνε στα πιστόνια ή θα καούν τα ελατήρια ή θα σπάσει κάποια μπιέλα εξαιτίας του τρελού ρυθμού περιστροφής.
Ο κόφτης δεν μπορεί να σώσει μια τέτοια κατάσταση..
-
Νίκο, κατανοητό.
Απλά, ο κόφτης αυτό για το οποίο έχει σχεδιαστεί να κάνει, θα το κάνει, ανεξαρτήτως της αδυναμίας του, σε αυτές τις περιπτώσεις, να προφυλάξει το μοτέρ.
-
Νομιζω όχι. Την στιγμή εκείνη ο κόφτης δεν μπορεί, εξ ορισμού, να επέμβει Αγγελε. Απαιτείται να υπάρχει επιτάχυνση με γκάζι για να λειτουργήσει ο κόφτης...
-
Α, οκ, τότε λάθος μου.
-
Ο χρήστης Heater έγραψε:
Απο οτι ειχα προσεξει στο προηγουμενο αυτοκινητο (Toyota Avensis) καθε κατεβασμα μιας ταχυτητας ανεβαζε κατα 1000 στροφες τις στροφες του κινητηρα. Με 5η και 120 χλμ (~3100 στροφες) το κατεβασμα σε τεταρτη αμέσως πηγαινε στο στροφομετρο στις ~4200. Αρα θεωρητικα αν απο 5η εβαζα 2α τοτε θα καρφωνα αλλες 3000 στο στροφομετρο αρα ~6200....κοντα στον κοφτη δηλαδη. Δεν θα εμπαινε μεσα για μεσα στα κοκκινα αλλα δεν ξερω τι μπορει να εκανε στο κιβωτιο. Η μηχανη θα αντεχε...το κιβωτιο μπορει να παρεδιδε πνευμα. Ισως ειναι μια προσεγγιστικη αποψη..αλλα απο οτι εχω δει το ιδιο ισχυει και στο καινουργιο αυτοκινητο που εχω.Δηλαδή το Avensis πιάνει κοντά στον κόφτη της 2ας 120 χλμ/ώρα; Ψιλοαμφιβάλλω, άρα μάλλον είναι πολύ απλοϊκός ο τρόπος αυτός υπολογισμού των στροφών στις οποίες θα βρεθεί ο κινητήρας σε κάποιο κατέβασμα ταχυτήτων. Το καλύτερο είναι απλά να ξέρεις πόσα πιάνει η κάθε σχέση στον κόφτη για να ξέρεις αν σε παίρνει να κατεβάσεις καμία,1,2 ή και περισσότερες σχέσεις.
-
aserf σιγουρα δεν πιανει 120 χλμ στον κοφτη η δευτερα, γυρω στα 95 (κοντερισια δειχνει παντως) Δεν ειπα αυτο..η μαλλον δεν το εγραψα σωστα και για αυτο μπερδευτικες. Αυτο που ειπα ειναι οτι καθε μια ταχυτητα κατω ανεβαζε κατα 1000 στροφες στο στροφομετρο. Με βαση λοιπον αυτον τον απλοικο τροπο ποτε δεν κατεβαζα απο 5η σε 3η αν ειχα οτιδηποτε πανω απο ~2500 rpm και ταχυτητα οχι πανω απο 80 χλμ.(αυτο δεν το εγραψα πριν). Απο 3η δεν κατεβαζα 2α αν ημουν με πανω απο ~50 χλμ και ιδιο αριθμο στροφων κλπ.
-
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Πάντως, λογικά, ο κόφτης ενεργοποιείται σε κάθε περίπτωση...δηλαδή, το ρεύμα κόβεται, άσχετα αν η παλινδρόμηση του πιστονιού αγγίζει τους ρυθμούς του Αυνάν στα μεγάλα του κέφια...
Ναι, βέβαια.
Παρεμπιπτόντως, ο κόφτης κόβει το καύσιμο, όχι το ρεύμα. Απ' όσο ξέρω τουλάχιστον.
Eδώ γράφει ότι παρεμβαίνει στα μπουζί, άρα είναι ρεύμα.
Limiters prevent damage to an engine by interrupting the power that is distributed to the spark plugs.
Ναι, το είδα το άρθρο και νομίζω ότι είναι λάθος! Εξ άλλου είναι stub, και όχι κανονικό άρθρο - σχετικά πρόχειρα δηλαδή γραμμένο και σίγουρα όχι εκτενές.
Ξέρω σίγουρα ότι στο 106 που είχα πριν χρόνια ο κόφτης επενέβαινε στο καύσιμο, αφήνοντας τα μπουζί να ανάβουν κανονικά. Νομίζω ότι είναι το πιο λογικό να γίνεται αυτό - τουλάχιστον στα 'πολιτικά' αυτοκίνητα - γιατί πρώτον δεν βρίσκω νόημα να κόβεται το ρεύμα και να πέφτει καύσιμο μέσα στον κύλινδρο και δεύτερον, νομίζω ότι περισσότερο κακό μπορεί αυτό να προκαλέσει παρά καλό. Γιατί τι θα γίνεται όταν οι στροφές θα πέφτουν και ο σπινθήρας θα επανέρχεται; Ο κύλινδρος θα είναι τίγκα στο καύσιμο!
-
Ο εγκεφαλος κοβει σταδιακα ρευμα σε καθε κυλινδρο.Πρωτα στον #1 μετα στον #4 κ.ο.κ.. (θα πρεπει να βρω τα βιβλια μου για να ειμαι σιγουρος αλλα κατι τετοιο θυμαμαι).Στην μπαρκετα τουλαχιστον.
Αλλωστε οταν μπαινεις στο κοφτη πεφτουν οι στροφες και αν επιμενεις στο πενταλ ανεβαινουν και ξαναπεφτουν συνεχεια οποτε εστω και για ελαχιστο διαστημα εχεις καυση .
-
Η λειτουργία του κόφτη δεν είναι ίδια σε όλα τα αυτοκίνητα.
Η πιό απλή λύση είναι η απότομη διακοπή της ανάφλεξης όπου η λειτουργία του κόφτη είναι πολύ απότομη.
Υπάρχουν κόφτες με σταδιακή διακοπή τροφοδοσίας ή/και ανάφλεξης ακόμα και με διαφορετικές ρυθμίσεις ανάλογα με την ταχύτητα.
Ο στόχος είναι ο ίδιος αλλά πλέον οι κατασκευαστές το ψάχνουν λίγο παραπάνω ανάλογα με τον κινητήρα. -
Η διαδρομή Άρτα-Καρπενήσι από ποιό δρόμο μπορεί να γίνει;
Ξέρω τον δρόμο Άρτα-Αγρίνιο-Καρπενήσι, αλλά μήπως υπάρχει άλλη διαδρομή; Νομίζω ότι 3-4 χιλιόμετρα πριν από την Αμφιλοχία, εκεί που στρίβει για Σαρδίνια γράφει ότι πηγαίνει και Καρπενήσι. Ξέρει κανείς τι δρόμος είναι αυτός και εάν είναι καλύτερος από τον 'κλασσικό' δρόμο μέσω Αγρινίου που γνωρίζω;
Ευχαριστώ
Jacob
-
Έχω μια ερώτηση τεχνικής φύσης, αλλά την ποστάρω εδώ για να μην ανοίξω καινούργιο τόπικ.
Στο Κλιό έχουν ψιλομπλοκάρει τα μπροστινά πιτσιλιστήρια, δηλαδή η αντλία κολλάει και δεν λειτουργεί καθόλου. Αν επιμείνω στο πάτημα του διακόπτη, σε κάποια φάση 'παίρνει μπρος' και αρχίζει να δουλεύει. Ξεκολλάει έτσι για λίγες μέρες, μέχρι να σταματήσω να το χρησιμοποιώ και ξανά-μανά...
Πιστεύω ότι πρέπει να έχει μαζέψει άλατα από το νερό (ναι, πάντα του έβαζα νερό βρύσης ), οπότε σκέφτομαι να το αντιμετωπίσω με έναν κλασικό τρόπο: να του ρίξω άσπρο ξύδι.
Τι λέτε;
-
βάλε καρφίτσα στις τρύπες μέσα στα πιτσιλιστήρια να ξύσεις και να φύγουν τα άλατα.
Κι εγώ χρόνια νερό βρύσης βάζω, αλλά τα χρησιμοποιώ και συχνά. -
Εχει κολλησει η αντλια ή εχουν βουλωσει τα πιτσιλιστηρια ;Αν εχει κολλησει η αντλια μαλλον πας για καινουργια.Αν ειναι τα πιτσιλιστηρια ο dmitspan σου εδωσε την λυση.Επισης μπορεις αφου βαλεις την καρφιτσα να φυσηξεις με αερα τα πιτσιλιστηρια (αφου ξεσυνδεσεις το λαστιχο του νερου σε καποιο σημειο ) για να βγουν ολα τα αλατα εκτος κυκλωματος.
-
Ξέρετε μήπως κάποιο πλυντήριο για αμάξια που να πλένουν με νερό υπό πίεση και όχι βούρτσες στα Πατήσια κοντά;
-
Κάποιος φορουμάς νομίζω έχει τέτοια επιχείρηση εκεί γύρω, αλλά δεν θυμάμαι ποιος...
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Έχω μια ερώτηση τεχνικής φύσης, αλλά την ποστάρω εδώ για να μην ανοίξω καινούργιο τόπικ.Στο Κλιό έχουν ψιλομπλοκάρει τα μπροστινά πιτσιλιστήρια, δηλαδή η αντλία κολλάει και δεν λειτουργεί καθόλου. Αν επιμείνω στο πάτημα του διακόπτη, σε κάποια φάση 'παίρνει μπρος' και αρχίζει να δουλεύει. Ξεκολλάει έτσι για λίγες μέρες, μέχρι να σταματήσω να το χρησιμοποιώ και ξανά-μανά...
Πιστεύω ότι πρέπει να έχει μαζέψει άλατα από το νερό (ναι, πάντα του έβαζα νερό βρύσης ), οπότε σκέφτομαι να το αντιμετωπίσω με έναν κλασικό τρόπο: να του ρίξω άσπρο ξύδι.
Τι λέτε;
Αφού αγοράσεις καινούρια/ξεβουλώσεις τα πιτσιλιτήρια, βάλε ένα φτηνό φίλτρο βενζίνης στη γραμμή του νερού και δεν θα έχεις ΠΟΤΕ ξανά πρόβλημα.
-
υπάρχει κ το viakal! παντως το ξυδι κάνει δουλειά...
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Ξέρετε μήπως κάποιο πλυντήριο για αμάξια που να πλένουν με νερό υπό πίεση και όχι βούρτσες στα Πατήσια κοντά;Τα περισσότερα βενζινάδικα που πλένουν αυτοκίνητο και έχουν βούρτσες πλένουν τα αμάξια και στο χέρι αν τους ζητηθεί. Θεωρώ σχεδόν απίθανο να μην έχουν πιεστικό μηχάνημα, ίσως απλά να χρεώνουν το πλύσιμο στο χέρι 2-3
Διάφορες ερωτήσεις/απορίες σχετικές με το αυτοκίνητο