-
Ο χρήστης tractioner έγραψε:
Ειναι αληθεια οτι η bugatti veyron διαθετει οργανο ιπποδυναμης?Δηλαδη αυτοδυναμομετρηται ποσους ιππους αποδιδει?Ναι, είναι αλήθεια... (κάτω αριστερά)
-
Φίλος μου πήρε το μοτέρ στο χέρι σε κατέβασμα από 5η, 2α.
Στην ερώτησή μου, τι ακριβώς συνέβη στο μοτέρ και ποιά ήταν η διάγνωση του μηχανικού, δεν ήξερε να μου απαντήσει.
Αναρωτιέμαι...
Σε ποιές περιπτώσεις ο κόφτης δεν είναι αρκετός για να αποσοβηθεί το κακό;
Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μαθηματικό μοντέλο, βάσει του οποίου μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το ποιά κατεβάσματα (με την αποσύμπλεξη-σύμπλεξη να μας βρίσκει στον κόφτη), μπορούν να είναι καταστροφικά για το μοτέρ μας;
Υποθέτω, ότι παίζουν ρόλο τόσο η κατάσταση του μοτέρ, όσο και το τι κατέβασμα επιχειρείται, αλλά θα με ενδιέφερε να ακούσω και την άποψη ενός μηχανικού... -
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Φίλος μου πήρε το μοτέρ στο χέρι σε κατέβασμα από 5η, 2α.Στην ερώτησή μου, τι ακριβώς συνέβη στο μοτέρ και ποιά ήταν η διάγνωση του μηχανικού, δεν ήξερε να μου απαντήσει.
Αναρωτιέμαι...
Σε ποιές περιπτώσεις ο κόφτης δεν είναι αρκετός για να αποσοβηθεί το κακό;
Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μαθηματικό μοντέλο, βάσει του οποίου μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το ποιά κατεβάσματα (με την αποσύμπλεξη-σύμπλεξη να μας βρίσκει στον κόφτη), μπορούν να είναι καταστροφικά για το μοτέρ μας;
Υποθέτω, ότι παίζουν ρόλο τόσο η κατάσταση του μοτέρ, όσο και το τι κατέβασμα επιχειρείται, αλλά θα με ενδιέφερε να ακούσω και την άποψη ενός μηχανικού...Ο κόφτης δε σου επιτρέπει να ανεβάσεις περισσότερες στροφές από ένα συγκεκριμένο όριο εφόσον βρίσκεσαι στη διαδικασία της επιτάχυνσης και άρα της αύξησης στροφών, αν όμως έχοντας 120 χλμ/ώρα και 5η πας να κατεβάσεις σε 2α τότε σε ένα αμάξι που έχει κόφτη στις 6000 στροφές/λεπτό και πιάνει 80χλμ/ώρα με 2α υποχρεώνεις τον κινητήρα να ανεβάσει στις 9000 στροφές με τις αναμενόμενες καταστροφικές συνέπειες. Ο κόφτης στην περίπτωση αυτή δε μπορεί να κάνει κάτι μιας και υποχρεώνεται μηχανικά ο κινητήρας να ανεβάσει απότομα και πολύ υψηλά τις στροφές του.
Μαθηματικό μοντέλο θα μπορεί να δημιουργθεί αλλά αυτό που χρειάζεται να ξέρει κάποιος είναι πολύ απλά το πόσα χλμ/ώρα πιάνει με την κάθε σχέση στον κόφτη το αυτοκίνητο. Αν το ξέρεις αυτό βλέποντας το κοντέρ ξέρεις αν πρέπει σε ένα προσπέρασμα από πχ 4η να κατεβάσεις σε 3η ή αν σηκώνει και 2α.
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Φίλος μου πήρε το μοτέρ στο χέρι σε κατέβασμα από 5η, 2α.
Στην ερώτησή μου, τι ακριβώς συνέβη στο μοτέρ και ποιά ήταν η διάγνωση του μηχανικού, δεν ήξερε να μου απαντήσει.
Αναρωτιέμαι...
Σε ποιές περιπτώσεις ο κόφτης δεν είναι αρκετός για να αποσοβηθεί το κακό;
Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μαθηματικό μοντέλο, βάσει του οποίου μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το ποιά κατεβάσματα (με την αποσύμπλεξη-σύμπλεξη να μας βρίσκει στον κόφτη), μπορούν να είναι καταστροφικά για το μοτέρ μας;
Υποθέτω, ότι παίζουν ρόλο τόσο η κατάσταση του μοτέρ, όσο και το τι κατέβασμα επιχειρείται, αλλά θα με ενδιέφερε να ακούσω και την άποψη ενός μηχανικού...Ο κόφτης δε σου επιτρέπει να ανεβάσεις περισσότερες στροφές από ένα συγκεκριμένο όριο εφόσον βρίσκεσαι στη διαδικασία της επιτάχυνσης και άρα της αύξησης στροφών, αν όμως έχοντας 120 χλμ/ώρα και 5η πας να κατεβάσεις σε 2α τότε σε ένα αμάξι που έχει κόφτη στις 6000 στροφές/λεπτό και πιάνει 80χλμ/ώρα με 2α υποχρεώνεις τον κινητήρα να ανεβάσει στις 9000 στροφές με τις αναμενόμενες καταστροφικές συνέπειες. Ο κόφτης στην περίπτωση αυτή δε μπορεί να κάνει κάτι μιας και υποχρεώνεται μηχανικά ο κινητήρας να ανεβάσει απότομα και πολύ υψηλά τις στροφές του.
Μαθηματικό μοντέλο θα μπορεί να δημιουργθεί αλλά αυτό που χρειάζεται να ξέρει κάποιος είναι πολύ απλά το πόσα χλμ/ώρα πιάνει με την κάθε σχέση στον κόφτη το αυτοκίνητο. Αν το ξέρεις αυτό βλέποντας το κοντέρ ξέρεις αν πρέπει σε ένα προσπέρασμα από πχ 4η να κατεβάσεις σε 3η ή αν σηκώνει και 2α.
Eυχαριστώ aserf, πολύ ενδιαφέρον.
Μερικές συμπληρωματικές απορίες:
Εφόσον ο κόφτης λειτουργεί όπως λες στη διαδικασία επιτάχυνσης-αύξησης στροφών, ποιά η διαφορά μεταξύ των:
α) απότομο πάτημα γκαζιού μέχρι το τέλος της διαδρομής του (=κόφτης)χωρίς σχέση στο κιβώτιο, δηλαδή απότομη αύξηση στροφών του κινητήρα, μέχρι την παρέμβαση του κόφτη και...β) απότομη αύξηση στροφών του κινητήρα σε κατέβασμα από 5η σε 2α ή από 3η σε 1η κ.ο.κ, εφόσον έχει προηγηθεί αποσύμπλεξη, οι στροφές έχουν πέσει, αλλαγή ταχύτητας, σύμπλεξη, και πάλι η βελόνα στέλνεται στον κόφτη.
Εννοώ, θα είναι οι επίπτωσεις διαφορετικές ανά περίπτωση, ή η φθορά (ή ενδεχόμενη βλάβη) θα είναι μεγαλύτερη στην δεύτερη αντί της πρώτης.
Τέλος, όσο μεγαλύτερη η διαφορά στις σχέσεις του κατεβάσματος (π.χ. 5η σε 2α αντί 4ης σε 2α), τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες καταστροφής;
-
Αγγελε, στην πρώτη περίπτωση, απλά θα επέμβει ο κόφτης. Καμία ζημιά.\
Στην δεύτερη (αν κατάλαβα καλά την ερώτηση), η περιστροφή του διαφορικού θα υποχρεώσει τον κινητήρα να ανεβάσει στροφές. Η ζημιά θα είναι μεγαλύτερη όσο μικρότερη είναι η σχέση (αν και αυτό είναι σχετικό, αφού το μοτέρ θα έχει σκάσει ετσι κι αλλιώς)..Αρα από 5-->2 ή από 3η-->1η το ίδιο είναι. Αν μπει η 1η...
Σημείωσε ότι σε κατέβασμα ταχύτητας είναι η ταχύτητα του αυτοκινήτου που υποχρεώνει σε αύξηση των στροφών όχι το γκάζι..
-
Απόλυτα κατανοητός.
Ευχαριστώ, Νίκο.
-
Pai Mei, σε τί αυτοκίνητο έγινε αυτή η ζημιά?
Απορώ γιατί αν πάς να κάνεις αλλαγή απο 5η σε 2α με πολλές στροφές 1ον ο ήχος του κιβωτίου που ανεβάζει στροφές θα σε ψιλιάσει οτι κάτι δέν πάει καλά και 2ον θέλει τρομερή δύναμη για να μετακινήσεις το λεβιέ.
Επειδή απ ότι ακούω η καταστροφή κινητήρα απο κατεβάσματα είναι σχετικά συχνή ζημιά τότε δύο τινά συμβαίνουν. Είτε σε κάποια αυτοκίνητα το κιβώτιο ταχυτήτων επιτρέπει τέτοια κατεβάσματα, είτε....
-
Βασικά μόνο τα αυτόματα σειριακά ( κλασσικά , DSG, ρομποτικά δεν έχει σημασία ) δεν αφήνουν τέτοιο κατέβασμα γιατί πολύ απλά ο εγκέφαλος τους ξέρει τι θα γίνει και προστατεύει την μηχανή...Κάπου είχα διαβάσει οτι και η BMW μετά την E46 είχαν ανάλογο σύστημα και στα χειροκίνητα για αποφυγή του μπλοκαρίσματος του πίσω άξονα.
-
Άλλο είναι αυτό θανάση. Αυτό που λες το εχουν και οι άλφα, απλά το σύστημα δινει γκαζι ώστε να συγχρονίσει στροφές μηχανής και στροφές άξονα στο κατέβασμα και να μην μπλοκάρει, όχι για να βαλεις απο 5η 1η.
-
Ναι και εμένα το προηγούμενο μου είχε τέτοιο σύστημα για τον πίσω άξονα...
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
αν πάς να κάνεις αλλαγή απο 5η σε 2α με πολλές στροφές 1ον ο ήχος του κιβωτίου που ανεβάζει στροφές θα σε ψιλιάσει οτι κάτι δέν πάει καλά και 2ον θέλει τρομερή δύναμη για να μετακινήσεις το λεβιέ.Στα περισσότερα αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο που έχει τύχει να το δοκιμάσω, το κιβώτιο απλά δε δεχόταν τη μικρότερη σχέση όταν το διαφορικό γύριζε με ρυθμό που θα έδινε τρελές στροφές στον κινητήρα εάν κούμπωνε η σχέση και γινόταν η σύμπλεξη.
-
H ζημιά έγινε σε Megane 1.6 προηγούμενης γενιάς, και τίποτα δεν παρεμπόδισε το κατέβασμα από 5η σε 2α.
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Ειναι αληθεια οτι η bugatti veyron διαθετει οργανο ιπποδυναμης?Δηλαδη αυτοδυναμομετρηται ποσους ιππους αποδιδει?
Ναι, είναι αλήθεια... (κάτω αριστερά)
thanx!
-
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
H ζημιά έγινε σε Megane 1.6 προηγούμενης γενιάς, και τίποτα δεν παρεμπόδισε το κατέβασμα από 5η σε 2α.Εγώ το έχω κάνει 2 φορές απανωτά στο Clio 1.4 από 5η σε 2α με 120km/h. Ενδεικτικά, στα 120 η 5η έχει 3.500 σ.α.λ., οπότε η 2α μπορεί να άρχισε να γυρίζει με στροφές τουρμπίνας. Οι σχέσεις είναι 1.86 η 2α και 0.820 η 5η. Και τις δύο φορές, στο κατέβασμα δεν συνάντησα σοβαρή αντίσταση στο λεβιέ. Ακούστηκε όμως ένα στακάτο χτύπημα το οποίο δεν ήταν ο Άγιος Πέτρος, αλλά ήχος ανάλογος με αυτόν του κόφτη. Σίγουρα κράτησε παραπάνω από ό,τι αν απλά ανεβάσεις πάρα πολύ και χτυπήσεις φυσιολογικά τον κόφτη.
-
Εγώ σε 2 διαφορετικά Astra G 1,4, όντας με 3η στον κόφτη, αντί να βάλω 4η, έβαλα 2α (έτρωγα κουλούρι & τις 2 φορές...). Το κιβώτιο στο συγκεκριμένο μοντέλο είναι επιεικώς απαράδεκτο, με λαστιχένια αίσθηση, κάτι που κάνει τις καρφωτές αλλαγές μάλλον δύσκολες. Το μοτέρ πραγματικά ούρλιαξε, πρέπει να γύρισε στιγμιαία με 7500 σαλ. Αποτέλεσμα; Και τις 2 φορές, & στα 2 αυτοκίνητα, πήρα τους πολλαπλασιαστές στο χέρι. Πάλι καλά. Αξίζω συγχαρητήρια...
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
H ζημιά έγινε σε Megane 1.6 προηγούμενης γενιάς, και τίποτα δεν παρεμπόδισε το κατέβασμα από 5η σε 2α.
Εγώ το έχω κάνει 2 φορές απανωτά στο Clio 1.4 από 5η σε 2α με 120km/h. Ενδεικτικά, στα 120 η 5η έχει 3.500 σ.α.λ., οπότε η 2α μπορεί να άρχισε να γυρίζει με στροφές τουρμπίνας. Οι σχέσεις είναι 1.86 η 2α και 0.820 η 5η. Και τις δύο φορές, στο κατέβασμα δεν συνάντησα σοβαρή αντίσταση στο λεβιέ. Ακούστηκε όμως ένα στακάτο χτύπημα το οποίο δεν ήταν ο Άγιος Πέτρος, αλλά ήχος ανάλογος με αυτόν του κόφτη. Σίγουρα κράτησε παραπάνω από ό,τι αν απλά ανεβάσεις πάρα πολύ και χτυπήσεις φυσιολογικά τον κόφτη.
Αυτό - ω πάτερ - πρέπει να ήταν από το κιβώτιο, όχι από τη μηχανή. Κι' εγώ το έχω κάνει μια φορά, μπαίνοντας στην Αττική Οδό είχα γεμίσει την 4η και.. έχωσα την 3η! Μπαίνει με χαρακτηριστική ευκολία, τουλάχιστον στο Κλιό! Άκουσα για λίγο τον κινητήρα του Αλφόνσο!
Πέραν τούτου, καμία ζημιά. Βέβαια, σε αυτή την αλλαγή δεν ανέβηκαν και πάρα πολύ οι στροφές, φαντάζομαι γύρω στις 7000.
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Αυτό - ω πάτερ - πρέπει να ήταν από το κιβώτιο, όχι από τη μηχανή.Δεν αποκλείεται, με τόσο φορτίο. Οι στροφές μου, αν έκανα καλά τους υπολογισμούς, πρέπει να έφτασαν τις 8.000.
-
Απο οτι ειχα προσεξει στο προηγουμενο αυτοκινητο (Toyota Avensis) καθε κατεβασμα μιας ταχυτητας ανεβαζε κατα 1000 στροφες τις στροφες του κινητηρα. Με 5η και 120 χλμ (~3100 στροφες) το κατεβασμα σε τεταρτη αμέσως πηγαινε στο στροφομετρο στις ~4200. Αρα θεωρητικα αν απο 5η εβαζα 2α τοτε θα καρφωνα αλλες 3000 στο στροφομετρο αρα ~6200....κοντα στον κοφτη δηλαδη. Δεν θα εμπαινε μεσα για μεσα στα κοκκινα αλλα δεν ξερω τι μπορει να εκανε στο κιβωτιο. Η μηχανη θα αντεχε...το κιβωτιο μπορει να παρεδιδε πνευμα. Ισως ειναι μια προσεγγιστικη αποψη..αλλα απο οτι εχω δει το ιδιο ισχυει και στο καινουργιο αυτοκινητο που εχω.
-
Έτσι όπως τα λες είναι φίλε Heater, όπως οι στροφές πέφτουν ανεβάζοντας, έτσι 'ισόποσα' ανεβαίνουν κατεβάζοντας.
Εγώ με το Κλιό είχα 4η στις ~6000, άρα με το πέρασμα στην 3η έστειλα τον κινητήρα στις ~7000.
Η πλάκα με το Κλιό είναι ότι το στροφόμετρο δεν έχει κόκκινη περιοχή! Άρα θα μπορούσα να πω ότι και με τη λανθασμένη αλλαγή που έκανα, δεν έβαλα τη μηχανή 'στα κόκκινα!!'
Βέβαια, το στροφόμετρο δεν έχει πάνω από τις 7000...
Φάνκυ, ανήκεις σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων που έστειλαν τη βελόνα του στροφομέτρου πέρα από τις ενδείξεις!!
-
Πάντως, λογικά, ο κόφτης ενεργοποιείται σε κάθε περίπτωση...δηλαδή, το ρεύμα κόβεται, άσχετα αν η παλινδρόμηση του πιστονιού αγγίζει τους ρυθμούς του Αυνάν στα μεγάλα του κέφια...
Διάφορες ερωτήσεις/απορίες σχετικές με το αυτοκίνητο