Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Διόδια στο κέντρο της πόλης
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. Διόδια στο κέντρο της πόλης
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 6 / 8
    Περί αυτοκίνησης
    61
    155
    424
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • L
      leonp last edited by

      Ο χρήστης lkar έγραψε:
      Είχε σχετικό και το σημερινό TG. Ρόμπες τους έκαναν τους δύο της αγγλικής κυβέρνησης

      Πρωινή εφημερίδα και χέσιμο;
      Έτσι είναι, πηγαίνεις κάπου με το αυτοκίνητο γιατί πρέπει να πας μια συγκεκριμένη ώρα, δε μπορείς να εμφανιστείς στη δουλειά 2 ώρες αργότερα για να αποφύγεις τη κίνηση.

      Τα ΜΜΜ στην Ελλάδα είναι κάτω του ΑΘΛΙΟΥ παρά τις αθρόες επιδοτήσεις. Το ταξί έχει καταντήσει να αντικαθιστά το λεωφορείο - γιατί θέλουν οι ταξιτζήδες να κινούνται σε λεωφορειολωρίδες; μήπως κάνουν παρόμοια δρομολόγια με το λεωφορεία;

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • P
        phaethon last edited by

        Ο χρήστης citastak έγραψε:
        Ξαναλέω, το congestion pricing δεν είναι για μένα πανάκεια. Αλλά ίσως το πιο αποτελεσματικό προς το παρον. Τι άλλα μέτρα μπορούμε να πάρουμε φαεθων; Περαν του Mobility management τι αλλο μπορει να γινει;

        Η επιλογή και η εφαρμογή μέτρων εξαρτάται από τις τοπικές ιδιαιτερότητες. Κάνει κάτι το Λονδίνο ή η Στοκχόλμη? Δε σημαίνει ότι γίνεται κι εδώ. Είπα ότι προσωπικά δε βρίσκω ούτε εύκολα εφαρμόσιμη ούτε αποτελεσματική την επιλογή του congestion pricing στην Αθήνα, για λόγους πάρα πολλούς (άσχετους με 'νοοτροπία χρηστών' κτλ), που δεν κρίνω σκόπιμο εδώ μέσα να αναπτύξω, γιατί ίσως ξεφεύγει το θέμα. Όμως, όσο εξειδικευμένα τοπικά χαρακτηριστικά και να έχει μια πόλη, παγκοσμίως η λύση είναι τα ΜΜΜ σταθερής τροχιάς. Τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι για τις αργο-βραδυνές εξόδους, τα προάστια και τις εκδρομές στην επαρχία. Ο κόσμος στη δουλειά να πηγαίνει με τα βαγονάκια του.

        Η κατεύθυνση που κινούνται τα έργα (απ'όσο έχω δει στα σχέδια για Μετρό, Τραμ, Προαστιακό) είναι πολύ ενδιαφέρουσα και σωστή, κατ'εμέ και κατ'άλλους πολύ εμπειρότερους εμού. Όμως γίνονται με αρκετά αργούς ρυθμούς σε σχέση με την ανάπτυξη του πληθυσμού και την αύξηση των οχημάτων στην πόλη.

        Αλλά επειδή τυχαίνει να γνωρίζω κάποιους από τους μηχανικούς-συγκοινωνιολόγους που ασχολούνται σε κομβικές θέσεις με τα ΜΜΜ (ΟΑΣΑ, ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ), ξέρω ότι η ευθύνη τους για τα όποια στραβά συμβαίνουν είναι ελάχιστη, ή τουλάχιστον πολύ μικρότερη από αυτή που ο κόσμος νομίζει. Πλέον στην Ελλάδα έχουμε ένα πολύ ικανό επιστημονικό δυναμικό, του οποίου οι γνώσεις και οι δεξιότητες έχουν παγκόσμια αναγνώριση και είναι χλωμό ως απίθανο να κάνουν πατάτες από άγνοια ή βλακεία.

        Επίσης, επειδή η επιστήμη του transportation engineering (όπως πιό σωστά αποδίδεται στα αγγλικά) εμπεριέχει πολύ μεγάλο ποσοστό υποκειμενικής κρίσης και προσωπικής άποψης, υπάρχουν κάποιες φορές και διαφωνίες, που δεν πρέπει να μας ξενίζουν.

        Όσο για το Top Gear, επειδή μοιράζομαι το ίδιο πάθος με τους παρουσιαστές για την οδήγηση και τα αυτοκίνητα, διασκεδάζω απίστευτα να τους ακούω να βρίζουν τους υπεύθυνους. Μέσα στο πάθος τους, βέβαια, απλοποιούν με αφέλεια κάποια πράγματα και οδηγούνται σε λάθος λογικές. Αλλά οι άνθρωποι ζουν και σε μια χώρα που είναι πρωτοπόρα στο.... 'φασιστικό transportation engineering' και τους δικαιολογώ! Petrolheads for Presidents!!!

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • S
          stormold last edited by

          Ο χρήστης prisma έγραψε:
          Το Μαρουσι ΔΕΝ ειναι ακομα κορεσμενο.

          Aυτό είναι αστείο τώρα;
          Έχεις έρθει ποτέ, ώρες εργασίας στα κτίρια της ΤΙΜ, του ΟΤΕ, πίσω από την Αμαρουσίου-Χαλανδρίου, στο Village, στην Φραγκοκκλησιάς, στο κέντρο του Αμαρουσίου, στην Πεντέλης, στην Κονίτσης, στην Σωρού;
          Έχεις καλέσει ποτέ αστυνομία γιατί μπαίνουν στη πιλωτή της πολυκατοικία σου να παρκάρουν υπάλληλοι εταιρειών;
          Έχεις μετρήσει πόσα ιδιωτικά πάρκινγκ έχουν ανοίξει τα 11 τελευταία χρόνια; Έχεις δει πόσες εταιρείες λειτουργούν ή θα λειτουργήσουν στους παράλληλους της Αττικής οδού χωρίς καμιά πρόβλεψη για ιδιόκτητα πάρκινγκ;
          Έχεις πάει σε άλλους Δήμους περιφερειακούς να δεις αν υπάρχει αυτό το χάλι; (π.χ. Παπάγου, Χολαργός, Χαλάνδρι, Βριλήσια, Μελίσια, Πεύκη, Ηράκλειο, Ν.Ιωνία, Ψυχικό, κλπ...κλπ...)

          Κανείς δεν λέει ότι το Μαρούσι, δεν έχει ακόμα σημεία που υπάρχει η δυνατότητα για υποδομές κλπ...κλπ...Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι παίρνουμε ως πρότυπο το κέντρο της Αθήνας και απλά το κάνουμε copy-paste σε κάποιο άλλο σημείο βορειότερα με την αιτιολογία ότι σε κάποια σημεία έχει ακόμα κάποιους χώρους.

          Kαι για όποιον έχει διάθεση:
          Μαρούσι: Ποιο είναι το μέλλον του;

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • C
            citastak last edited by

            Ο χρήστης spiros έγραψε:

            To congestion είναι απλώς ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ μέτρο που θα ευνοεί ακόμα περισσότερο τα Cayenne/S-Class στο κέντρο. Αλλά μάλλον αυτό θέλουν

            Αυτό που το στηρίζεις;; Διαφωνώ κάθετα μαζί σου. Αν τα κερδη σου απο το να παρεις το αυτοκινητο ειναι μεγαλυτερα απο το κοστος κυκλοφοριας του τοτε θα το παρεις. Αν οχι θα κινειθεις εναλλακτικα. Βασικος νομος οικονομικών.

            Πρέπει να μαθουμε οτι δεν μπορούμε να κινούμαστε οπως μας καπνισει σε ενα χωρο που ειναι δημοσιος και οχι ιδιωτικός. Και να στο πω και αλλιώς;; Ρυπαίνεις κύριε; Πλήρωνε. Επιβαρύνεις την κυκλοφορία κυρία μου;; Πλήρωνε.

            Εγώ έτσι το βλέπω.

            γιατι τι νομιζεις οτι κανουμε καθε φορα πο βαζουμε βενζινη?

            Ποιός νομίζεις ότι πληρώνει για την επιβάρυνση στο περιβάλλον κατά την εξόρυξη και διύλιση του πετρελαίου;;

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • P
              prisma last edited by

              @ storm:
              Ναι το Μαρουσι ΔΕΝ ειναι κορεσμενο.....και δε μιλησα για copy/paste καμιας περιοχης σε καμια αλλη! Και τα οποια προβληματα εχει το Μαρουσι ειναι γιατι και εκει εχει αναπτυχθει μεχρι στιγμης χωρις να εχουν αποφυγει καποια λαθη. Αλλα υπαρχει περιθωριο....Οσο για το Χαλανδρι και την Αγ.Παρασκευη σαφως χειροτερα.....Εσυ εχεις παει στο Χαλανδρι ωρες αιχμης??? Η κολαση του Δαντη!! Οσο για το link σχετικα με το Μαρουσι δε μου λεει κατι....λογικες του τυπου 'τα μεγαλα συμφεροντα' ειναι που κανουν κακο στη πολη γενικοτερα!

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • S
                stormold last edited by

                ...Χαλανδρι και την Αγ.Παρασκευη σαφως χειροτερα? ...

                Περνώ καθημερινά μέσα από το Χαλανδρι, ψωνίζω στο Χαλάνδρι, δουλεύω πάνω στην Μεσογείων στην Αγία Παρασκευή και ποτέ δεν αντιμετώπισα πρόβλημα στάθμευσης. Ειδικά για το Χαλάνδρι το μοναδικό σημείο που έχω βρει μποτιλιάρισμα είναι στο κέντρο, στα goodys στο φανάρι, άντε και μερικές φορές στην Κ.Βάρναλη... Φυσικά αν μου πεις για προχθες, ΝΑΙ γινόταν χαμός αφού εδώ και 3 μέρες δεν λειτουργούν τα φανάρια στο κέντρο...
                Όσο για τα 'μεγάλα συμφέροντα', ας το αφήσουμε στην άκρη, γιατί από ότι φαίνεται δεν έχεις έρθει σε αντιπαράθεση μαζί τους για να σώσεις το σπίτι σου...
                Τι να πω? Για να υποστηρίζεις ότι το Μαρούσι ΔΕΝ είναι κορεσμένο πάει να πει ότι ζεις στη περιοχή και την ξέρεις καλά, οπότε θα ξέρεις και τα σημεία που μπορούν να ανεγερθούν νέα κτήρια χωρίς οικιστικά προβλήματα...
                Θα ήθελα να μου τα αναφέρεις...

                Εγώ πάντως που είμαι στην περιοχή πάνω από 35 χρόνια, έχω άλλη άποψη...

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • P
                  phaethon last edited by

                  Στο Μαρούσσι υπάρχει φοβερό πρόβλημα, τί λέμε τώρα...
                  Και δε μιλάω για τους δρόμους στο εσωτερικό του Δήμου, αλλά για τις κεντρικές αρτηρίες Κηφισίας, Πεντέλης κτλ. Σε ώρες αιχμής το κομμάτι από άλσος Κηφισιάς (το θρυλικό S) μέχρι και το δαχτυλίδι (και αντιστρόφως) είναι σε απελπιστική κατάσταση.

                  Στη συγκεκριμένη περιοχή θα μπορούσε να βελτιωθεί η κατάσταση μέσω καλύτερης σηματοδότησης. Όμως η τεχνολογία που έχουμε αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα στα φανάρια και τους αντίστοιχους controllers προσφέρει περιορισμένες δυνατότητες ρυθμίσεων.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • P
                    prisma last edited by

                    Επειδη το ξερω καλα το Χαλανδρι, προβλημα εχει ολοκληρο και οχι 1-2 σημεια....φαναρια δεν εχει ανα τακτα διαστηματα εδω και τουλαχιστων 2 χρονια.......τροχονομος ποτε και πουθενα (ξερω ισχυει ο κ.ο.κ. ). Το Μαρουσι δεν ειπα πως δεν εχει προβλημα, ειδικα στον Παραδεισο (γυρω απο τα Village) οντως υπαρχει. Αλλα εχουν γινει λαθη ειπαμε με βιαστικη και-καπως- αναρχη αναπτυξη σε επαγγελματικη και οικιστικη στεγαση. Μικτη χρηση σε τετοια εκταση μεσα σε 10-15 χρονια δεν ειναι και ο,τι καλυτερο! Μαζι με τα σινεμα και τα καφε απο μια ωρα και μετα σαφως και θα υπαρχει προβλημα. Ομως εγω ειπα πως προκειται για μια περιοχη που με τη ΣΩΣΤΗ μελετη μπορει να απορροφησει καποιες υπηρεσιες μαζι με την αναπτυξη καποιων υποδομων παραλληλα! Οσο για τα 'μεγαλα συμφεροντα' ποια ειναι??? Μηπως το Mall? Ειναι κακο που το φτιαξανε? Δε νομιζω, αν και συμφωνω πως εδω που τα λεμε για ψιλοαυθαιρετη κινηση επροκειτο... Αλλα στη τελικη μια χαρα ειναι..... μηπως ειναι κανεις αντιθετος να φτιαχτει και αλλο ενα ΚΑΙ στο Μαρουσι? (θα φτιαχτει και αλλου). Αλλα 10+ εκ. κοσμος θα τρεξει και εκει! Να σταματησουμε δηλ. την αναπτυξη μιας περιοχης επειδη γινεται απο τα 'μεγαλα συμφεροντα'? Αρκει να γινεται (η αναπτυξη) σωστα

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • S
                      stormold last edited by

                      Προσωπικά δεν θα ασχοληθώ με το Χαλάνδρι, γιατί μου αρκεί ότι ο συγκεκριμένος δήμος δεν έχει δεχθεί κανένα από τα γαϊδουροκατασκευάσματα εντός των συνόρων του και προσπαθεί να βάλει σε τάξη τα προβλήματά χωρίς να φορτώνεται και με άλλα.
                      Θα ασχοληθώ όμως με το ΒουβοΜαρούσι ως δημότης που βιώνω καθημερινά το χάλι σε όλους τους τομείς .
                      Και δεν φθάνει μόνο αυτό, ανακοινώθηκε και 2ο MALL αλλά και 3ο MALL από την SANYO στην περιοχή του Carrefour αλλά και το Υπουργείο Παιδείας. Στο τέλος θα φέρουν και την πλατεία Ομονοίας πάνω από το δαχτυλίδι. Και μέσα σε όλα αυτά και νέο μεγάλο γήπεδο ποδοσφαίρου λες και το Ολυμπιακό Στάδιο δεν έχει γήπεδα. Μέχρι και η ΟΝ Τelecoms ήρθε στην περιοχή.
                      Από την άλλη είναι έτοιμες οι υποδομές για διόδια κάτω από την γέφυρα στο δαχτυλίδι και ψάχνουν να βρουν την αφορμή για να τα ξεκινήσουν. Μέχρι και τον Ιππικό όμιλο στο Παράδεισο και το κτήμα Συγγρού έχουν βάλει στο μάτι για ανέγερση τεράτων. Ολα αυτά γίνονται την ώρα που κανένα μετρό δεν έχει ανέβει στο Μαρούσι, η Κηφισίας παραμένει ίδια (και χειρότερη) και ετοιμάζονται να την κλείσουν με λεωφορειόδρομο μέχρι την Κηφισιά, η Λ.Πεντέλης είναι απλά μία πίκρα, το κέντρο του Αμαρουσίου απροσπέλαστο, το παραδοσιακό εμπορικό κέντρο βαράει μύγες...
                      Ενα ατελείωτο χάλι για να μην το χαρακτηρίσω διαφορετικά.
                      Για να μην αναφερθώ σε τιμές πώλησης πάρκινγκ σε πυλωτές ή σε κλειστά...

                      Από την άλλη δεν πρόκειται ποτέ στην Ελλάδα να γίνει ανάπυξη σωστή και η απόδειξη είναι όλη η προϊστορία αλλά και οι σημερινές πράξεις...

                      Τέλος πάντων, εδώ σταματώ να γράφω για το Μαρουσάκι... γιατί δεν αξίζει το κόπο να ανεβαίνει η πίεση μου γέρος άνθρωπος...

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • P
                        prisma last edited by

                        Πρωτον θα συμφωνησω πως η Κηφισιας θα επρεπε να ειναι πιο φαρδια και η ευκαιρια χαθηκε οταν κανανε (πανηγηρικα) τον ανισοπεδο! Αλλα μη ξεχναμε πως η Κηφισιας ειναι δρομος που ΔΕΝ γινεται να εχει οικιστικη αναπτυξη αλλα επαγγελματικη. Καλα κανει ο Βωβος και χτιζει αν και ειναι γελοιο να λεμε πως αυτα τα γραφειακα συγκροτηματα των 4-5 οροφων στριμωγμενα σε οικοπεδα που ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ να ευνοησουν τις απαραιτητες υποδομες (παρκινγκ) ειναι τερατα.....σιγα τα τερατα! Απλα ακαταλληλα για να αναπτυχθει σωστα η περιοχη ειναι. Π.χ. πολλοι παρκαρουν τα αυτοκινητα τους σε οικοπεδο διπλα απο το κτιριο της ΙΜΑΚΟ πισω απο τα Village.....αν χτιστει αυτο τι θα γινει? Το κακο ειναι οντως πως δε παει (ακομα) το μετρό εκει....δε σημαινει ομως πως πρεπει να αφησουμε τη Κηφισιας (ή οποια αλλη λεωφορο) χωραφια! Καπου πρεπει να στεγαστουν οι εταιριες.......Εκτος και αν πρεπει να πανε ΟΛΟΙ στο κεντρο που ετσι και αλλιως ειναι πηγμενο. Οσο για τον πρωην Δημαρχο που πηρε ενα σκασμο λεφτα για την Ολυμπιαδα (ναι του Αμαρουσιου) κατα την ταπεινη μου αποψη πηγε και τα πεταξε σε εργα εκτος πραγματικοτητας και ανευ ουσιας. Και αναφερομαι τωρα στο κεντρο και οχι στην πλευρα του Παραδεισου.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • P
                          powergs last edited by

                          Στο 1% με 2 ψήφους είμαι!!! Δεν το περίμενα. Δεν ξέρω. Έτσι όπως πάνε τα πράγματα και διόδια να βάλουν έχουν γίνει και γίνονται τόσα πολλά τα αυτοκίνητα που δεν ξέρω αν τα διόδια θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • L
                            lkar last edited by

                            http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.p ... m=N14&aa=1

                            «Μόνη λύση η επέκταση του Μετρό»
                            «ΕΚΕΙΝΟ που πρέπει να γίνει από την πλευρά της πολιτείας είναι να ωθήσει τους ιδιοκτήτες των Ι.Χ. στο να χρησιμοποιούν το Μετρό. Το πρώτο βήμα κατά τη γνώμη μου είναι η επέκταση του δικτύου στις περιοχές που δεν εξυπηρετούνται και η δημιουργία πάρκινγκ σε σταθμούς όπου εμφανίζεται η μεγαλύτερη κίνηση επιβατών. Η λύση για να αποφύγουμε την πλήρη συμφόρηση βρίσκεται στη μετατόπιση του κύριου φόρτου των μετακινήσεων από τους δρόμους στο Μετρό», λέει ο συγκοινωνιολόγος Κώστας Ηλιόπουλος. Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους τα λεωφορεία θα πρέπει να λειτουργούν περισσότερο ως μέσα «τροφοδοσίας επιβατών» στους σταθμούς του Μετρό.

                            Έστω κι αργά το ανακαλύψατε

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • N
                              nidosan last edited by

                              Ενδιαφέρον άρθρο περί εμμονής του Έλληνα στην αγορά Ι.Χ. παράλληλα με τη συνεχή επιδείνωση των συνθηκών κυκλοφορίας στις πόλεις [το βάζω εδώ μια και αναφέρεται και στα σενάρια περί επιβολής διοδίων αλα Λονδίνο - αν κριθεί ότι πρέπει να μετακινηθεί & υπάρχει ενδιαφέρον για ξεχωριστή συζητηση παρακαλώ τους mods να πράξουν τα δέοντα. ]:

                              *Έρευνα ΕΤ, 'Α μέρος: «Γρήγορα και οικονομικά» με Ι.Χ.
                              Κυριακή, 14.10.07

                              Το αυτοκίνητο πέθανε... Ζήτω το αυτοκίνητο! Σε μια πόλη όπου όλοι συμφωνούν ότι η κυκλοφορία με αυτοκίνητο είναι συνώνυμη της ταλαιπωρίας και οι συγκοινωνιολόγοι προειδοποιούν πως τα επόμενα χρόνια τα Ι.Χ. θα παραμένουν ακίνητα επί ώρες ακόμα και στις μεγάλες λεωφόρους της πρωτεύουσας, το αυτοκίνητο παραμένει η πιο γρήγορη, εύκολη και οικονομική λύση. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η πρακτική σύγκριση των επιλογών μεταξύ διάφορων μέσων μεταφοράς και του Ι.Χ. στην κάλυψη μιας καθημερινής ανάγκης για δεδομένη διαδρομή και στον ίδιο χρόνο. Είναι γεγονός πως τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ) έχουν βελτιωθεί. Ομως, το Ι.Χ. αποδεικνύεται όχι μόνο γρηγορότερο, αλλά και πιο οικονομικό σε πολλές «απλές διαδρομές». Για τις ανάγκες του «συγκριτικού τεστ» του ΕΤ επιλέξαμε δύο διαδρομές, από τις συχνότερες στην καθημερινή μετακίνηση, και τις αξιολογήσαμε χρονικά και οικονομικά ξεκινώντας από την ίδια αφετηρία με όλα τα προσφερόμενα μέσα μεταφοράς: αυτοκίνητο, ταξί και συνδυασμό ΜΜΜ.

                              Σύνταγμα - Φάρος
                              Για τη διαδρομή Σύνταγμα - Φάρος Ν. Ψυχικού το Ι.Χ. χρειάστηκε 26 λεπτά, ενώ άλλα 5 σπαταλήθηκαν για την εύρεση χώρου στάθμευσης. Το ταξί ήταν μια αρκετά μεγαλύτερη περιπέτεια. Χρειάστηκε να περιμένουμε επί 13 λεπτά, κατά τη διάρκεια των οποίων τουλάχιστον 5 ταξί δεν σταμάτησαν καν.

                              Η οικονομική λύση των μέσων μαζικής μεταφοράς ήταν εις βάρος του χρόνου μετακίνησής μας, αφού για την ίδια απόσταση χρειάστηκαν συνολικά 34 λεπτά, με τα 14 από αυτά να σπαταλώνται στην αναμονή του λεωφορείου.

                              Στον ίδιο χρόνο συνολικά 16 αυτοκίνητα (επτά ταξί και εννέα Ι.Χ.) και 13 μοτοσικλέτες παραβίασαν τη λεωφορειολωρίδα, προκαλώντας καθυστέρηση. Ο τροχονόμος ρύθμιζε αμέτοχος την κυκλοφορία.

                              Μεσογείων - Πειραιάς
                              Για τη διαδρομή αυτή, το αυτοκίνητο αποδείχθηκε και πάλι ο πλέον γρήγορος και οικονομικός τρόπος μεταφοράς. Ξεκινώντας από τη λεωφόρο Μεσογείων, το Ι.Χ. χρειάστηκε λιγότερη από μισή ώρα, ενώ χώρος στάθμευσης βρέθηκε πολύ γρήγορα, μόλις ένα στενό μακριά από το λιμάνι. Ακόμα και αν χρειαζόταν ιδιωτικό parking, θα στοίχιζε 5 ευρώ, κατά πολύ λιγότερο από τη χρέωση του ταξί που άγγιξε τα 8,5 ευρώ.Οσο για τα ΜΜΜ, τα 40 λεπτά που απαιτήθηκαν για τη μετακίνηση, θα συνοδεύονταν και από πρόσθετη ταλαιπωρία αν η μετάβαση στο λιμάνι του Πειραιά προϋπέθετε και τη μεταφορά αποσκευών. Πρόκειται για δύο μόνο ενδεικτικά παραδείγματα μετακίνησης στην Αθήνα. Η πραγματικότητα μπορεί κατά περίπτωση να είναι αρκετά διαφορετική. Για παράδειγμα, το κόστος μετακίνησης με Ι.Χ. γίνεται συχνά ακριβότερο, λόγω της αναγκαστικής στάθμευσης σε ιδιωτικά πάρκινγκ, που χρεώνουν από 5 ως 12 ευρώ το δίωρο, ανάλογα με την περιοχή.

                              Συνωστισμός» στα προάστια
                              Του ΑΝΤΩΝΗ ΚΟΛΛΙΑ

                              Ο αριθμός των νέων αυτοκινήτων που καθημερινά μπαίνουν στην κυκλοφορία δεν είναι τόσο καταστροφικός όσο μερικοί υποστηρίζουν. Ούτε η Αθήνα θα γνωρίσει την απόλυτη κυκλοφοριακή ασφυξία σε 2-3 χρόνια ούτε και τα αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης θα... ακινητοποιηθούν, όπως πολύ πρόσφατα είδαμε να αναφέρεται σε δημοσιεύματα.

                              Αλλωστε, με περίπου 140.000 νέα αυτοκίνητα να παίρνουν κάθε χρόνο άδεια κυκλοφορίας στην Αθήνα, η κυκλοφορία θα είχε παραλύσει από... πρόπερσι και δεν θα χρειαζόταν να περιμένουμε 2-3 χρόνια ακόμη. Τα δημογραφικά στοιχεία των αδειών κυκλοφορίας δείχνουν ότι τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν μια απότομη και ιδιότυπη «αυτοκινητική ανάπτυξη» πολλές περιοχές γύρω από το ευρύτερο κέντρο, στις οποίες μέχρι τώρα δεν υπήρχαν παρά ελάχιστα αυτοκίνητα.

                              Πρόκειται για περιοχές που γνωρίζουν απότομη ανάπτυξη είτε για κατοικία είτε για επαγγελματική δραστηριότητα.

                              Στα χαρτιά καταγράφονται ως «αυτοκίνητα Αττικής» αλλά πολλοί παρασύρονται και τα μετρούν ως «αυτοκίνητα Αθήνας», ενώ αρκετά από αυτά δεν θα μπουν ποτέ στο κέντρο της!
                              Στις περιοχές αυτές έχει δημιουργηθεί ασφυκτική ζήτηση μεταφορικού έργου το οποίο δεν καλύπτεται ούτε από τα υπάρχοντα συγκοινωνιακά μέσα ούτε από τα ταξί. Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις μόνο χάρη στο αυτοκίνητο μπορεί κανείς να μετακινηθεί, καλύπτοντας σε λίγο χρόνο αποστάσεις που με τη δημόσια συγκοινωνία θα ήθελε... δύο ημέρες!

                              Δυτικά της Αθήνας, π.χ. στην Πετρούπολη, διαπιστώνουμε ότι έχει χτιστεί μέχρι και το τελευταίο τετραγωνικό εκατοστό πριν από την κορυφή του Αιγάλεω! Πηγαίνοντας ανατολικά, π.χ. στο Γέρακα και την Ανθούσα, υπάρχουν περιοχές που από χωράφια έγιναν πόλεις πυκνοκατοικημένες, μετά τον ασφυκτικό εποικισμό των Βριλησσίων. Ακόμη πιο πέρα, σε Λαύριο, Καλύβια, Κουβαρά, Κορωπί, Σπάτα, Ν. Μάκρη και Σχινιά, παρατηρείται εκρηκτική οικιστική ανάπτυξη τόσο από Αθηναίους του κέντρου που μετακομίζουν όσο και από τους μετανάστες οι οποίοι καθημερινά αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα για επαγγελματικές -κυρίως- μετακινήσεις. Την κατοικία ακολουθούν πάντα και τα απαραίτητα καταστήματα. Παράλληλα, σε όλες αυτές τις περιοχές έχουν μεταφερθεί αμέτρητες εταιρίες, αποθήκες, βιοτεχνικές μονάδες και άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες. Η Αττική οδός και το αεροδρόμιο ευνοούν την άναρχη μετακίνηση ομάδων και την εγκατάσταση λειτουργιών που δεν υπάρχουν π.χ. γύρω από το αεροδρόμιο της Ρώμης, της Ζυρίχης, του Μονάχου κ.λπ.
                              Οι διοικήσεις του ΟΑΣΑ δεν είδαν αυτή την αλλαγή και δεν έχουν μέχρι στιγμής μπορέσει να την καλύψουν, ούτε μπορούν να το κάνουν στην επόμενη πενταετία. Μόνο το ΚΤΕΛ Αττικής προσαρμόστηκε κάπως, αλλά μόνο του δεν αρκεί. Ετσι, έρχεται και πάλι το Ι.Χ. αυτοκίνητο, όπως και η μοτοσικλέτα, να καλύψουν το κενό.

                              Εθνικό σπορ το αυτοκίνητο
                              Η φθηνή απόκτηση Ι.Χ., σε συνδυασμό με τον παρωχημένο «δακτύλιο» και την απουσία μέτρων και αξιόπιστων δημόσιων μέσων μεταφοράς, εξηγεί την εμμονή του Ελληνα στο τετράτροχό του
                              Είναι σχεδόν αδύνατο να υπολογίσει κάποιος με ακρίβεια πότε θα έρθει το λεωφορείο ή το τρόλεϊ για να φτάσει με ακρίβεια στον προορισμό του. Είναι ευκολότερο να αντιμετωπίσει τις άσκοπες χρονοτριβές αγοράζοντας ένα αυτοκίνητο.

                              Στη σύγχρονη Ελλάδα της τεχνητής ευμάρειας και των προσφορών, ο πολίτης που πλέον ζει με το σλόγκαν «έχει δόσεις, άρα μπορώ να το αποκτήσω» δεν σκέπτεται περισσότερο. Προτιμά να χρεωθεί για 5 ή και 10 χρόνια προκειμένου να αποκτήσει αυτοκίνητο, το οποίο άλλωστε θα τον συντροφεύει για ατελείωτες ώρες αναμονής μέσα στην κίνηση.

                              Κάπως έτσι το αυτοκίνητο έγινε ένα από τα πιο αγαπημένα «σπορ» του ελληνικού καταναλωτικού κοινού. Η αρχή έγινε με την επιβολή του «δακτυλίου» στο κέντρο της Αθήνας. Οπως συμφωνούν οι περισσότεροι συγκοινωνιολόγοι, το μέτρο αντί να λειτουργήσει αποθαρρυντικά, οδήγησε τους Αθηναίους -δύσκολα τότε- να αγοράσουν ένα δεύτερο αυτοκίνητο. Διαπιστώνοντας την τάση και βοηθούμενες από τα βελτιωμένα χαρακτηριστικά της οικονομίας, οι αντιπροσωπίες και οι εμπορίες κατέβασαν στην αγορά τα πρώτα πακέτα χρηματοδότησης. Ο στόλος των αυτοκινήτων άρχισε να κάνει τα πρώτα του άλματα και σύντομα οι ετήσιες ταξινομήσεις, όπως λέγονται επίσημα οι εντάξεις νέων αυτοκινήτων, άρχισαν να σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

                              Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, η αγορά των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων κατέγραψε το πρώτο εννεάμηνο του 2007 αύξηση 5,2% σε σύγκριση με το 2006, φτάνοντας τις 228.290 νέες ταξινομήσεις, ενώ και η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κατέγραψε σημαντική άνοδο κατά 4,5% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2006, φτάνοντας τις 31.498 ταξινομήσεις. Με λίγα λόγια, 259.788 νέα αυτοκίνητα διοχετεύθηκαν στους ήδη κορεσμένους δρόμους της πρωτεύουσας και της χώρας. Μόνο σε εννέα μήνες.

                              Η αγορά Ι.Χ.
                              Την ίδια στιγμή τα ελκυστικά οικονομικά πακέτα έχουν οδηγήσει τις εταιρίες στα όρια της οικονομικής απόδοσης των προγραμμάτων τους. Προγράμματα με 0% προκαταβολή και μέχρι 82 δόσεις υπάρχουν πλέον πάρα πολλά στην αγορά. Και όσο οι όροι γίνονται ελκυστικότεροι τόσο αυξάνουν και οι παγίδες, καθώς και οι έμποροι θα πρέπει από κάπου να αντλήσουν κέρδος.

                              Η εμμονή του Ελληνα στη μετακίνηση με αυτοκίνητο μπορεί εύκολα να εξηγηθεί. Το αυτοκίνητο και η χρήση του στη χώρα μας είναι φθηνά. Αν εξαιρέσει κανείς την κατηγορία πολυτελείας, τα συμβατικά αυτοκίνητα των μικρομεσαίων κατηγοριών είναι αρκετά προσιτά, ιδιαίτερα σε καθεστώς μακροχρόνιας αποπληρωμής. Τα αυτοκίνητα μέχρι 1.600 κ.εκ. πωλούνται στην Ελλάδα με τις χαμηλότερες τιμές στην Ευρώπη. Το ίδιο συμβαίνει και με την τιμή της βενζίνης και των διοδίων, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας δεν έχουν σημαντικές αποκλίσεις, εξισώνοντας πρακτικά τους κατόχους μεγάλων παλαιών και ρυπογόνων Ι.Χ. με αυτούς που επέλεξαν ένα μικρό και πιο «φιλικό» προς το περιβάλλον αυτοκίνητο.

                              Παράλληλα, το κράτος σχεδόν συνηγορεί στην αλόγιστη χρήση του Ι.Χ. στο κέντρο των πόλεων αποφεύγοντας να λάβει περιοριστικά μέτρα.

                              Την ίδια στιγμή σε πολλές χώρες της Ευρώπης συζητείται ή εφαρμόζεται επιβολή διοδίων για την είσοδο στο κέντρο των πόλεων. Στο Λονδίνο εφαρμόζεται ήδη με τεράστια επιτυχία -μειώνοντας το φόρτο κατά 30% και πλέον- σύστημα αυξημένων διοδίων για τα λεγόμενα «Chelsea Tractors». Δηλαδή, τα 5μετρα και 6μετρα εκτός δρόμου οχήματα που κατακλύζουν τις καλές συνοικίες.

                              Την ίδια στιγμή, σε σκανδιναβικές χώρες η νομοθεσία είναι τόσο αυστηρή έναντι των Ι.Χ. ώστε απαγορεύει ακόμα και τη διαφήμιση αυτών των υβριδικών οχημάτων ως «φιλικών προς το περιβάλλον».

                              Στην Ελλάδα όμως και ειδικά στην πολύπαθη Αθήνα, με τις μηδενικές οδικές διαφυγές (Αττική οδός) για τον κυκλοφοριακό φόρτο, κανένα τέτοιο μέτρο δεν εφαρμόζεται ούτε καν συζητείται σοβαρά, ενώ είναι αποδεδειγμένο ότι μόνο έτσι μπορούν να υποστηριχθούν τα μαζικά μέσα μεταφοράς.

                              Ενώ λοιπόν το μετρό επεκτείνεται, το τραμ προσπαθεί να γίνει δημοφιλές και τα τρόλεϊ και λεωφορεία μπορούν να μας πάνε σχεδόν παντού, λανθασμένες κινήσεις στο σχεδιασμό επιτρέπουν ακόμα στα Ι.Χ. να είναι το δημοφιλέστερο μέσο μεταφοράς.

                              Είναι δυνατόν κάποιοι να φοβούνται ότι αν όλοι στραφούν στις δημόσιες συγκοινωνίες θα φανούν τα προβλήματά τους;

                              Ρεπορτάζ: Μ. ΖΑΦΕΙΡΙΑΔΟΥ, Μ. ΒΑΘΗ, Ε. ΕΥΑΓΓΕΛΟΔΗΜΟΥ, Μ. ΚΟΝΤΟΡΟΥΣΗ, Σ. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ*

                              Πηγή: http://www.e-tipos.com/newsitem?id=12724

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • A
                                avel last edited by

                                Ο χρήστης Μ. ΖΑΦΕΙΡΙΑΔΟΥ, Μ. ΒΑΘΗ, Ε. ΕΥΑΓΓΕΛΟΔΗΜΟΥ, Μ. ΚΟΝΤΟΡΟΥΣΗ, Σ. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε:
                                13 μοτοσικλέτες παραβίασαν τη λεωφορειολωρίδα

                                Που ειναι το τηγανι μου;

                                Α! να'το!

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • G
                                  govus last edited by

                                  Ο χρήστης avel έγραψε:

                                  13 μοτοσικλέτες παραβίασαν τη λεωφορειολωρίδα

                                  Που ειναι το τηγανι μου;
                                  Α! να'το!

                                  Ρίξε και μία από μένα :lol: . Δημοσιογράφοι ...

                                  Ποιες ημέρες και ώρες πέτυχαν αυτούς τους χρόνους (και τα πάρκινγκ) ;;

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • T
                                    techadmin admin last edited by

                                    Ο χρήστης avel έγραψε:

                                    13 μοτοσικλέτες παραβίασαν τη λεωφορειολωρίδα

                                    Που ειναι το τηγανι μου;

                                    Α! να'το!

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • T
                                      test last edited by

                                      Μονο αυτοι που γραψανε το αρθρο μαλλον, βρηκανε να παρκαρουν σε 5 λεπτα οπου και αν πηγαν!
                                      Συνταγμα - Φαρος. Μαλισταααα. Φαρος - συνταγμα ομως τι πακετο τρως?? Που παρκαρεις? Ωραιοτατο το αρθρο. προφανως ο συγγραφεας δεν επιστρεφει, πηγαινει μονο στον προορισμο που τον βολευει να παρκαρει

                                      καλα για τις μηχανες και τις λεοφωρειολωριδες απλα ασχολιαστο

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • N
                                        nidosan last edited by

                                        Το θέμα είναι ότι δε βγαίνουν συμπεράσματα από μια και μόνο βόλτα με Ι.Χ. και μια με ΜΜΜ αφού οι συνθήκες αλλάζουν συνεχώς ανάλογα με την εποχή, την ώρα της ημέρας, το αν έχει λιακάδα ή βρέχει, κλπ. Οπότε το στατιστικό δείγμα θα έπρεπε να είναι αρκετά μεγαλύτερp.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • C
                                          cmarin last edited by

                                          Πάλι τα ίδια

                                          http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=244

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • P
                                            petros last edited by

                                            Άλλος ένας σκασμός λεφτά για το τίποτε... ή καλύτερα για το τάισμα μερικών ημετέρων που έμειναν παραπονούμενοι.

                                            ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΡΕ ΧΑΪΒΑΝΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ, ΤΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ!!!

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 5
                                            • 6
                                            • 7
                                            • 8
                                            • 6 / 8
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr