-
Ας με συγχωρεσετε για την αγνοια μου, αλλα το ερωτημα εχει ως εξης.
Προσφατα οδηγησα ενα HYUNDAI ACCENT που ανηκε σε ενα φιλο, αγορασμενο μολις πριν μερικους μηνες. Λοιπον, για ποιο λογο, το συγκεκριμενο αυτοκινητο, εχει τοση διαφορα στη τιμη με το δικο μου MEGANE Ι? Ειδικος βεβαια δεν ειμαι αλλα, η ποιοτητα κατασκευης και υλικων μου φανηκαν πολυ καλες, η συμπεριφορα του στο δρομο επισης καλη, ενω ουτε σε χωρους φανηκε να υστερει. Γιατι αυτη η διαφορα στη τιμη, ειναι θεμα 'πολιτικης τιμων', ειναι θεμα κοστους υλικων και συναρμολογησης, ειναι τα 100 κυβικα παραπανω , ειναι θεμα prestige και image, η για καποιο λογο το Ρενο ειναι καλυτερο; Η ερωτηση μου αυτη βεβαια εχει να κανει με ολα τα αυτοκινητα που ανηκουν πανω κατω στην ιδια κατηγορια, απλα μου εκανε τρομερη εντυπωση το ποσο καλο ηταν. Το μονο μειωνεκτημα που του βρηκα (το οποιο ειναι εντελως προσωπικο και μαλλον ειναι πλεονεκτημα για τους κατοχους του), ειναι το πολυ ελαφρι τιμονι. (μου αρεσει να εχω το δυνατον καλυτερη αισθηση στο τιμονι στην εθνικη).
Ποιος θα δωσει λιγο φως??? -
Ας με συγχωρεσετε για την αγνοια μου, αλλα το ερωτημα εχει ως εξης.
Προσφατα οδηγησα ενα HYUNDAI ACCENT που ανηκε σε ενα φιλο, αγορασμενο μολις πριν μερικους μηνες. Λοιπον, για ποιο λογο, το συγκεκριμενο αυτοκινητο, εχει τοση διαφορα στη τιμη με το δικο μου MEGANE Ι? Ειδικος βεβαια δεν ειμαι αλλα, η ποιοτητα κατασκευης και υλικων μου φανηκαν πολυ καλες, η συμπεριφορα του στο δρομο επισης καλη, ενω ουτε σε χωρους φανηκε να υστερει. Γιατι αυτη η διαφορα στη τιμη, ειναι θεμα 'πολιτικης τιμων', ειναι θεμα κοστους υλικων και συναρμολογησης, ειναι τα 100 κυβικα παραπανω , ειναι θεμα prestige και image, η για καποιο λογο το Ρενο ειναι καλυτερο; Η ερωτηση μου αυτη βεβαια εχει να κανει με ολα τα αυτοκινητα που ανηκουν πανω κατω στην ιδια κατηγορια, απλα μου εκανε τρομερη εντυπωση το ποσο καλο ηταν. Το μονο μειωνεκτημα που του βρηκα (το οποιο ειναι εντελως προσωπικο και μαλλον ειναι πλεονεκτημα για τους κατοχους του), ειναι το πολυ ελαφρι τιμονι. (μου αρεσει να εχω το δυνατον καλυτερη αισθηση στο τιμονι στην εθνικη).
Ποιος θα δωσει λιγο φως??? -
Ας με συγχωρεσετε για την αγνοια μου, αλλα το ερωτημα εχει ως εξης.
Προσφατα οδηγησα ενα HYUNDAI ACCENT που ανηκε σε ενα φιλο, αγορασμενο μολις πριν μερικους μηνες. Λοιπον, για ποιο λογο, το συγκεκριμενο αυτοκινητο, εχει τοση διαφορα στη τιμη με το δικο μου MEGANE Ι? Ειδικος βεβαια δεν ειμαι αλλα, η ποιοτητα κατασκευης και υλικων μου φανηκαν πολυ καλες, η συμπεριφορα του στο δρομο επισης καλη, ενω ουτε σε χωρους φανηκε να υστερει. Γιατι αυτη η διαφορα στη τιμη, ειναι θεμα 'πολιτικης τιμων', ειναι θεμα κοστους υλικων και συναρμολογησης, ειναι τα 100 κυβικα παραπανω , ειναι θεμα prestige και image, η για καποιο λογο το Ρενο ειναι καλυτερο; Η ερωτηση μου αυτη βεβαια εχει να κανει με ολα τα αυτοκινητα που ανηκουν πανω κατω στην ιδια κατηγορια, απλα μου εκανε τρομερη εντυπωση το ποσο καλο ηταν. Το μονο μειωνεκτημα που του βρηκα (το οποιο ειναι εντελως προσωπικο και μαλλον ειναι πλεονεκτημα για τους κατοχους του), ειναι το πολυ ελαφρι τιμονι. (μου αρεσει να εχω το δυνατον καλυτερη αισθηση στο τιμονι στην εθνικη).
Ποιος θα δωσει λιγο φως??? -
Εχεις δει accent τρακαρισμενο? Αστο καλυτερα να μην δεις!
-
Exεις δει Accent πεντακαινουργιο να ειναι αβαφο σε 17 σημεια και ο ιδιοκτητης του να τους σερνει στα δικαστηρια?
-
Σιγουρα ενα μερος των παραπανω χρηματων ειναι και λογω πρεστιζ,αλλα ας μην ξεχναμε και το:ΟΤΙ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙΣ.
-
Ο χρήστης nestoraero έγραψε:
Σιγουρα ενα μερος των παραπανω χρηματων ειναι και λογω πρεστιζ,αλλα ας μην ξεχναμε και το:ΟΤΙ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙΣ.Pote den tha papsei to 'ΟΤΙ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙΣ'....
Parola ayta einai mia poly timia protasi gia ta lefta tou kai me ta kalytera value for money tis agoras!
Kata basi poly axiopista mixanika alla me kapoies ysteriseis se design,stisimo, image kai metapolisi... -
Ο χρήστης yiannis2002s έγραψε:
Σιγουρα ενα μερος των παραπανω χρηματων ειναι και λογω πρεστιζ,αλλα ας μην ξεχναμε και το:ΟΤΙ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙΣ.
Pote den tha papsei to 'ΟΤΙ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙΣ'....
Parola ayta einai mia poly timia protasi gia ta lefta tou kai me ta kalytera value for money tis agoras!
Kata basi poly axiopista mixanika alla me kapoies ysteriseis se design,stisimo, image kai metapolisi...Συμφωνω απολυτα μαζι σου και σε καμια περιπτωση δεν κατακρινω οσους αγοραζουν accent.Ειναι ενα απολυτα τιμιο αυτοκινητο.
Μακαρι οσοι κυκλοφορουν με κατι ερειπεια στους δρομους,να αγοραζαν accent καινουργιο.
Ο καθενας κανει οτι μπορει και μπραβο του. -
Σίγουρα ισχύει το οτι πληρώσεις παίρνεις.
Πάντως ο πατέρας μου έχει το Sonata 1.8 '93 με 100.000 Χλμ και δεν έχει βγάλει κανένα πρόβλημα. Η Hyundai να μην ξεχνάμε οτι έχει ναυπηγεία και κατασκευάζει και μηχανές για αεροπλάνα.
Βέβαια μπορεί να μην έχει και το καλύτεο στήσιμο αλλα είναι γενικά καλό σαν αυτοκίνητο και μια τίμια πρόταση.
Τώρα η οχι και τόσο καλή τιμή μεταπώλησης μάλλον ωφείλεται σε πολλούς που το θεωρούν 2ης κατηγορίας.Θα συμφωνήσω πάντος με τον nestoaero οτι σε μερικές εταιρείες πληρώνεις περισσότερο το όνομα.
-
Ο χρήστης barout έγραψε:
Σίγουρα ισχύει το οτι πληρώσεις παίρνεις.
Πάντως ο πατέρας μου έχει το Sonata 1.8 '93 με 100.000 Χλμ και δεν έχει βγάλει κανένα πρόβλημα. Η Hyundai να μην ξεχνάμε οτι έχει ναυπηγεία και κατασκευάζει και μηχανές για αεροπλάνα.
Βέβαια μπορεί να μην έχει και το καλύτεο στήσιμο αλλα είναι γενικά καλό σαν αυτοκίνητο και μια τίμια πρόταση.
Τώρα η οχι και τόσο καλή τιμή μεταπώλησης μάλλον ωφείλεται σε πολλούς που το θεωρούν 2ης κατηγορίας.Θα συμφωνήσω πάντος με τον nestoaero οτι σε μερικές εταιρείες πληρώνεις περισσότερο το όνομα.
O thios mou poulise prosfata HYUNDAI SCOUPE tou 92' me 300,000km peripou...Na sas po ti mixanika problimata parousiase se 11 xronia?
Kanena!
Teras axiopistias me poly mikra kosti gia service kai analosima... -
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Το μονο μειωνεκτημα που του βρηκα (το οποιο ειναι εντελως προσωπικο και μαλλον ειναι πλεονεκτημα για τους κατοχους του), ειναι το πολυ ελαφρι τιμονι.Δεν ειναι καθολου προσωπικο σου!Ειναι κατα τη γνωμη μου πολυ σημαντικο να εχεις την αισθηση στο τιμονι!Αλλα γιατι πας μακρια η κοπελα μου εχει το Saxo VTS που εχει δωσει και ενα καρο λεφτα(για μενα δε τα αξιζει) και το τιμονι ειναι απαραδεκτο!Οταν το πηρα 1η φορα ειπα οτι δε θα ξαναοδηγησω αυτο το 'πραμα' !
Γνωμη μου!
-
Μερικοί παράγοντες που επηρρεάζουν την τελική τιμή πιστεύω οτι είναι:
-
Τιμολογιακή πολιτική εταιρίας αλλα ΚΑΙ αντιπροσωπείας (βλεπε νέο ΜΙΝΙ, πανάκριβο στην Ελλάδα!)
-
Εργατικό κόστος (πολύ πιο χαμηλό σε Κορέα, Ταϋλάνδη κλπ. απότι σε Γερμανία π.χ.)
-
Όνομα και πρεστίζ της εταιρίας
-
Η αξία που βλέπουνε οι καταναλωτές σε κάθε προϊόν σε σχεση με την τιμή του. Π.χ. ένα Accent 'αξίζει' 10000 Ευρώ, αλλά όχι 15000. Αντίστοιχα μια BMW 'αξίζει' για κάποιους την τιμή της. Κατα το αγγλικό 'Value for Money'
-
Εγγύηση και γενικότερη συμπεριφορά αντιπροσωπείας.
-
Φήμη (αξιοπιστία, καλα μηχανικά μερη, οδική συμπεριφορά, ασφάλεια κλπ.)
Είναι και πολλά άλλα, αλλά αυτά μου έρχονται στο μυαλό τώρα.
-
-
Η διαφορά τιμής χτίζεται με τα επί μέρους υποσυστήματα του αυτοκινήτου. Ένα ακριβότερο αυτοκίνητο για να έχει την αίσθηση του 'καλοφτιαγμένου' χρειάζεται ό,τι βλέπει και χειρίζεται ο οδηγός να είναι λίγο καλύτερο. Αυτό σημαίνει καλύτερα λάστιχα (άλλο να βάζεις Michelin κι άλλο Hankook), καλύτερο κλιματισμό (να κρυώνει γρηγορότερα), καλύτερο πλαστικό στο ταμπλό (να φαίνεται γεροδεμένο), καλύτερο ύφασμα (να μοιάζει πολυτελές), καλύτερους διακόπτες (να έχουν πιο ομαλή λειτουργία), καλύτερες κλειδαριές (να έχουν τον σωστό ήχο) και πάει λέγοντας. Προσθέτοντας όλα αυτά φτιάχνεται η διαφορά της τιμής και για το εργοστάσιο, που άμα πολλαπλασιαστεί και με μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους για όλους όσους εμπλέκονται στην αλυσίδα (και μην ξεχνάμε τον φόρο) η τιμή είναι μεγαλύτερη.
Από κει και πέρα πληρώνεις και για την έρευνα και την εξέλιξη που κάνει κάθε εταιρία και φυσικά και για το όνομα. Αλλά το όνομα φιάχνεται σιγά-σιγά και συχνά με τις μικρές διαφορές που προανάφερα.
-
δηλαδη θα ανταλλασες ευχαριστως το μεγκαν με το ακσεντ?εχω την εντυπωση ομως οτι και σαν οδικη συμπεριφορα και ποιοτητα τα κορεατικα ειναι πισω ακομα απ'τους υπολοιπους...ισως στο μελλον...ειναι καλη λυση γιαυτους που δεν μπορουν να παρουν ενα δυτικο η ιαπωνικο.
-
Συνοπτικά:
- Εργατικά
- Φόροι στη χώρα παραγωγής
- Μεταφορικά (μεταφορά υλικών και εξαρτημάτων, μεταφορά του ολοκληρωμένου αυτοκινήτου στη χώρα πώλησης)
- Φόροι/δασμοί στη χώρα πώλησης
- Κόστος έρευνας και εξέλιξης
- Κόστος παραγωγής τυχόν εξελιγμένων εξαρτημάτων εν σχέσει με εξαρτήματα παλαιότερης τεχνολογίας
- Κόστος προμήθειας εξελιγμένων εξαρτημάτων εν σχέσει με εξαρτήματα παλαιότερης τεχνολογίας
Και πάει λέγοντας.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Συνοπτικά:- Εργατικά
- Φόροι στη χώρα παραγωγής
- Μεταφορικά (μεταφορά υλικών και εξαρτημάτων, μεταφορά του ολοκληρωμένου αυτοκινήτου στη χώρα πώλησης)
- Φόροι/δασμοί στη χώρα πώλησης
- Κόστος έρευνας και εξέλιξης
- Κόστος παραγωγής τυχόν εξελιγμένων εξαρτημάτων εν σχέσει με εξαρτήματα παλαιότερης τεχνολογίας
- Κόστος προμήθειας εξελιγμένων εξαρτημάτων εν σχέσει με εξαρτήματα παλαιότερης τεχνολογίας
Και πάει λέγοντας.
oi foroi stin xwra paragwgis den pezoun ameso rolo mono emeso (cost of doing business). Alla kai o emesos rolos einai mikros opote einai ameliteo.
Min 3exnatai tous dasmous pou bazei h EU sta Iapwnika kai Koreatika autokinita. Episis h Ameriki exei paromoious dasmous.
Egw 8a elega oti to kostos tou autokinitou einai:
kostos e3artimatwn apo promh8eytes
kostos prwtwn ylwn (opws rolla metalou gia to ama3wma, mpogias klp)
ergatowres gia paragwi, synarmologisi, elegxo
(to parapanw einai to variable cost)ara exoume ena synoliko kostos paragwgis. As poume X euro.
Apo ekei kai pera to ergostasio bazei ena mark-up to opoio 8a kalypsei to overhead cost, to R&D (fixed costs) klp ka8ws kai 8a dwsei to kerdos sto ergostasio. As poume 50%. Opote h timi ginetai 1.5X.
Meta, dasmoi apo EU h Ameriki (an yparxoun). As poume 7%. Twra timi 1.07*1.5X.
Ypo8etw oti ta metaforika pernane ston pelati.
Auti einai h timi invoice pou to pernei h topiki antiproswpeia. Apo ekei pros8etoume to mark-up tou topikou antiproswpou (dealer kai geniki antiproswpeia), px 12%. Ara timi 1.121.071.5X
kai meta tous forous, as poume 35% ara timi 1.351.121.07*1.5X. Pros8etoume kai pinakides kai exoume tin teliki timi autokinitou gia ton agorasti.
-
[list:28dojk23]Ποιοτητα κατασκευης ακομα και εκει που δε φενεται (και συνηθως οι φθηνιαρικες εταιριες του ποδαριου απευθυνονται σε κοινο που ειναι μη γνωστες δεν καταλαβαινουν και πολλα πραγματα)[/list:u:28dojk23][list:28dojk23]Τεχνολογια η οποια προστιθεται στο τελικο κοστος ως ερευνα εξελιξης[/list:u:28dojk23][list:28dojk23]Αυτοι ειναι οι βασικοι παραγοντες.Ολα τα αλλα ειναι παραμυθια της χαλιμας και δικαιολογιες για αγριους [/list:u:28dojk23]
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
[list:3larzthl]Ποιοτητα κατασκευης ακομα και εκει που δε φενεται (και συνηθως οι φθηνιαρικες εταιριες του ποδαριου απευθυνονται σε κοινο που ειναι μη γνωστες δεν καταλαβαινουν και πολλα πραγματα)[/list:u:3larzthl][list:3larzthl]Τεχνολογια η οποια προστιθεται στο τελικο κοστος ως ερευνα εξελιξης[/list:u:3larzthl][list:3larzthl]Αυτοι ειναι οι βασικοι παραγοντες.Ολα τα αλλα ειναι παραμυθια της χαλιμας και δικαιολογιες για αγριους [/list:u:3larzthl]Δεν δέχεσαι δηλ. πως υπάρχει θέμα 'καπέλου' για λόγους μάρκας-πρεστίζ ?
Δηλαδή τα Audi σε σχέση με τα VW ή οι Lancia σε σχέση με τα Fiat έχουν τόοοση πια διαφορά στην ποιότητα και στο R&D (υπενθυμίζω: κοινά 'πατώματα', αναρτήσεις, κινητήρες, δηλ. ουσιαστικά όλο το R&D) που να δικαιολογεί τη διαφορά τιμής ?
Ή, για να το πάμε μακρύτερα, είναι τόσο καλύτερη η ποιότητα και το R&D της Mercedes ώστε να κοστίζει αρκετά παραπάνω για 'παρόμοια' αυτοκίνητα (πχ. ένα δίλιτρο Α6 με μία C200) ?
-
Καπέλο σίγουρα υπάρχει. Όμως, υπάρχει σε ορισμένους τομείς διαφορά στα υλικά, ώστε να βελτιωθεί η 'απτή' ποιότητα.
-
Δεν δέχεσαι δηλ. πως υπάρχει θέμα 'καπέλου' για λόγους μάρκας-πρεστίζ ?
[list:3ge5hclz]Nασο οχι και φυσικα δεν τον δεχομαι, γιατι πολυ απλα δεν ισχυει.Εκει που μερικοι κανεται ενα βασικο λαθος ειναι να θεωρειτε υπερβολικη την τιμη πχ για μια Mercedes και να αποδιδεται με περιση ευκολια το παραπανω κοστος.........στο αστερακι!!Δεν το δεχομαι με τιποτα.Γιατι?Αναρωτηθηται αυτο το αστερακι για να φτασει να αποτελει συμβολο ποιοτητας αξιοπιστιας τεχνολογιας ασφαλειας, τι εχει προσφερει και τι εχει αποδειξει στον καταναλωτη Ειναι ενας βασικος παραγοντας που οι περισσοτεροι ξεχνατε.Οτι εσπειρες θα θερισεις Λες να ειναι χαζη η Mercedes και να μη θελει να ριξει το κοστος απ το υποτιθεμενο καπελο για να κερδισει πωλησεις?Εσεις τι λετε?Ποιος τυφλος δε θελει το φως του?Κι ομως η φιλοσοφια της εταιριας ειναι μια...............ποιοτητα σε ολους τους τομεις.Γι αυτο και ειναι ο ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ και ΤΕΛΕΙΟΤΕΡΟΣ κατασκευαστης αυτοκινητων μαζικης παραγωγης ΠΑΓΚΩΣΜΙΩΣ, οχι για το αστερακι αλλα για αυτο πυ ειναι εδω και 100 πλεον χρονια.Στα φορτηγα της επισης τι ποληρωνεις?Το σημα?Ξερεις οτι ειναι τα ακριβοτερα φορτηγα της αγορας μαζι με τα πουλμαν?Γιατι?Γιατι πχ το μονο χωματουργικο που ΔΟΥΛΕΥΕΙ στο νταμαρι ειναι το 3535 και 3538 [/list:u:3ge5hclz][list:3ge5hclz]Οσο αναφορα τα κοινα πατωματα σε διαφορετικες εταιριες ναι και εκει υπαρχει στο τελικο προιον διαφορα εκτος απ τα κοινα που φιανονται.Ανοιξε το καπω ενος Golf και δες τους θολους στο επανω μερος και δες και ενα....Leon Ιδια μεν τα αυτοκινητα αλλα με διαφορες στα σημεια [/list:u:3ge5hclz][list:3ge5hclz]Το πρεστιζ δεν αποκταται με την αυξημενη τιμη αλλα με το κυρος που εχει αποκτησει με το περας του χρονου στην αγορα.Κι αυτο ο πελατης το πληρωνει.[/list:u:3ge5hclz]
ΤΕΛΙΚΑ, ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΤΙΜΗ?