-
Υπάρχει κάποιος κανόνας που λέει οτι δεν πρέπει να βιδώνουμε τα μπουλόνια με το μηχάνημα αλλά μόνο με τα χέρια (με σταυρό) γιατί χαλάνε οι βόλτες κατά το βίδωμα?
-
Υπάρχει κάποιος κανόνας που λέει οτι δεν πρέπει να βιδώνουμε τα μπουλόνια με το μηχάνημα αλλά μόνο με τα χέρια (με σταυρό) γιατί χαλάνε οι βόλτες κατά το βίδωμα?
-
Υπάρχει κάποιος κανόνας που λέει οτι δεν πρέπει να βιδώνουμε τα μπουλόνια με το μηχάνημα αλλά μόνο με τα χέρια (με σταυρό) γιατί χαλάνε οι βόλτες κατά το βίδωμα?
-
Οι βολτες (σπειρωμα) χαλανε αν στραβοπιασουν τα μπουλωνια.Με το χερι δεν μπορεις να τα σφιξεις πολυ για να κανεις ζημια,κατι που μπορεις να κανεις ευκολα με το πιστολι.Εγω ξερω οτι πρωτα βιδωνουν με το χερι και μετα σφιγγουν με το μπιστολι.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Εγω ξερω οτι πρωτα βιδωνουν με το χερι και μετα σφιγγουν με το μπιστολι.Έτσι. Πρώτα με το χέρι όσο πάει και μετά σταυρό ή αεροπίστολο.
-
Εμένα μου τις σφίξανε μόνο με το χέρι, με το σταυρό, αλλά καλά, δηλαδή άκουσα να τρίζουν! Λέτε νάχω πρόβλημα?
-
Ο χρήστης genik έγραψε:
Εμένα μου τις σφίξανε μόνο με το χέρι, με το σταυρό, αλλά καλά, δηλαδή άκουσα να τρίζουν! Λέτε νάχω πρόβλημα?Αν θελεις,για να σου φυγει η ιδεα πιο πολυ,δοκιμασε να τα σφιξεις μονος σου λιγο ακομα.
Καλο ειναι να ειμαστε σιγουροι οτι δεν εχουν παρασφιχτει και οτι μπορουμε με το μπουλονοκλειδο να τα ξεβιδωσουμε. -
Κανονικα παιδια ΚΑΙ τα μπουλωνια απο τους τροχους πρεπει να σφιγγονται με δυναμοκλειδο, ασχετα που το κανουν πολλοι λιγοι
-
Οι δίσκοι στα κανούρια αυτοκίνητα είναι πολύ πιο λεπτοί από ότι ήταν πριν 20 χρόνια και το σφίξιμο στις σωστές τιμές που συνιστά ο κατασκευαστής είναι απαραίτητο (ιδίως στου μπροστινούς δίσκους που είναι αεριζόμενοι, λεπτότεροι και πιο ευαίσθητοι). Με το αερόκλειδο δεν υπάρχει καμία ακρίβεια, επίσης επειδή σφίγγει το πρώτο μπουλόνι αρκετά, πολλές φορές η ζάντα δεν κάθεται καλά με αποτέλεσμα καθώς σφίγγουν και τα υπόλοιπα να σφίξουν πολύ περισσότερο και ανομοιόμορφα.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παραμορφωθεί ΛΙΓΟ ο δίσκος (run out) αλλά δεν κλωτσάει το πεντάλ στο φρενάρισμα καθώς τα τακάκια παρακολουθούν το δεξιά-αριστερά του δίσκου. Μετά από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα, εκεί που είναι παραμορφωμένος ο δίσκος, τα τακάκια τον φθείρουν περισσότερο μόνο από τη μία πλευρά και λίγο παρακάτω μόνο από την άλλη πλευρά (καθώς πηγαίνουν δεξιά αριστερά παρακολουθώντας τη παραμόρφωση). ΑΥΤΟ αλλάζει το ΠΑΧΟΣ του δίσκου και ΑΥΤΟ κάνει το πεντάλ να κλωτσάει. Δεν είναι στραβοί οι δίσκοι.
Τα περισσότερα προβλήματα με τράνταγμα του πεντάλ έχουν αιτία το υπερβολικό σφίξιμο στα μπουλόνια του τροχού. Λίγα είναι λόγω παραμόρφωσης από τοπική υπερθέρμανση, όταν σταματάς με 100χαω σε φανάρι πρέπει να σταματάς μισό μέτρο πιο πίσω και να κινείται 20 εκ. το αυτοκίνητο όσο περιμένεις στο φανάρι γιατί ο δίσκος που βρίσκεται κάτω από τις δαγκάνες είναι πολύ πιο ζεστός από τον υπόλοιπο.
-
Ακόμη και για την πιο ''ασήμαντη''βίδα ο κατασκευαστής δίνει ροπή
συσφίξεως.Αλλά δυστυχώς δεν έχω δει σε κανένα συνεργείο να χρησιμοποιεί τεχνίτης δυναμόκλειδο.Παλιά μόνο και επειδή ήταν υποχρεωτικό, έσφιγγαν την κυλινδροκεφαλή με δυναμόκλειδο.Εδώ μιλάμε για μπουζί και πάλι σφίγγουν με το χέρι!Η λύση είναι, πάρε τον
έλεγχο στα χέρια σου και μέτρα και σφιξε ο ίδιος. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Οι δίσκοι στα κανούρια αυτοκίνητα είναι πολύ πιο λεπτοί από ότι ήταν πριν 20 χρόνια και το σφίξιμο στις σωστές τιμές που συνιστά ο κατασκευαστής είναι απαραίτητο (ιδίως στου μπροστινούς δίσκους που είναι αεριζόμενοι, λεπτότεροι και πιο ευαίσθητοι). Με το αερόκλειδο δεν υπάρχει καμία ακρίβεια, επίσης επειδή σφίγγει το πρώτο μπουλόνι αρκετά, πολλές φορές η ζάντα δεν κάθεται καλά με αποτέλεσμα καθώς σφίγγουν και τα υπόλοιπα να σφίξουν πολύ περισσότερο και ανομοιόμορφα.Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παραμορφωθεί ΛΙΓΟ ο δίσκος (run out) αλλά δεν κλωτσάει το πεντάλ στο φρενάρισμα καθώς τα τακάκια παρακολουθούν το δεξιά-αριστερά του δίσκου. Μετά από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα, εκεί που είναι παραμορφωμένος ο δίσκος, τα τακάκια τον φθείρουν περισσότερο μόνο από τη μία πλευρά και λίγο παρακάτω μόνο από την άλλη πλευρά (καθώς πηγαίνουν δεξιά αριστερά παρακολουθώντας τη παραμόρφωση). ΑΥΤΟ αλλάζει το ΠΑΧΟΣ του δίσκου και ΑΥΤΟ κάνει το πεντάλ να κλωτσάει. Δεν είναι στραβοί οι δίσκοι.
Τα περισσότερα προβλήματα με τράνταγμα του πεντάλ έχουν αιτία το υπερβολικό σφίξιμο στα μπουλόνια του τροχού. Λίγα είναι λόγω παραμόρφωσης από τοπική υπερθέρμανση, όταν σταματάς με 100χαω σε φανάρι πρέπει να σταματάς μισό μέτρο πιο πίσω και να κινείται 20 εκ. το αυτοκίνητο όσο περιμένεις στο φανάρι γιατί ο δίσκος που βρίσκεται κάτω από τις δαγκάνες είναι πολύ πιο ζεστός από τον υπόλοιπο.
Αυτό το πόστ φίλε leonp για τους δίσκους και το τρέμουλο στο πεντάλ πού κολλάει, έχει να κάνει με το βίδωμα?
-
Το ροπόκλειδο είναι η ιδανική λύση! Αν δεν υπάρχει με το χέρι μέχρι να πατήσουν τα μπουλόνια και μετά ανάλογα με το χέρι ή το αερόκλειδο. Δεν χρειάζονται υπερβολές. Πολλές φορές όταν ακούμε να τρίζουν τα μπουλόνια στο σφίξιμο σημαίνει ότι το έχουμε παρακάνει. Επίσης καλό είναι να μην εμπιστευόμαστε τα μπουλονόκλειδα που έχουν τα αμάξια μας κατά την αγορά τους. Η λοξή κατά κανόνα προέκταση τους είναι ότι πρέπει για να χαλάσουμε την κεφαλή του μπουλονιού και να μην ξεσφίξει ποτέ. Ένας σταυρός είναι πάντα χρήσιμος. Α και κάτι ακόμα , ποτέ προεκτάσεις με σωλήνες κατά το σφίξιμο!!!!
Τέλος το στραβό βίδωμα των μπουλονιών πέρα από τις βλάβες που μπορεί να επιφέρει στους δίσκους συχνά στέλνει για ζυγοστάθμιση τους κατόχους των αυτοκινήτων χωρίς λόγο φυσικά!!!!
Α ένα ένα τα θυμάμαι. Για όσους οδηγούν μεγάλα οχήματα πριν ανέβουν ολόκληροι πάνω στην προέκταση για να ξεβιδώσουν το μπουλόνι να σιγουρευτούν ότι είναι της συνηθισμένης φοράς και όχι ανάποδο και αντί να ξεβιδώνουν απλά το βιδώνουν!!! Έχουν δει πολλά τα μάτια μας. -
Ο χρήστης zoranb έγραψε:
Αυτό το πόστ φίλε leonp για τους δίσκους και το τρέμουλο στο πεντάλ πού κολλάει, έχει να κάνει με το βίδωμα?*Brake Rotor Pulsation: Causes. [Comments from Wagner Brake div. Of Cooper Industries:] Brake rotor thickness variation causes brake vibration due to changes in the braking force as thick and thin portions of the rotor pass between the pads. Eric Smith, Senior Instructor for Wagner Brake at the Moog World Training Center in St. Louis, says technicians sometimes pin the blame on a defective rotor, but often it's due to excessive system run-out, which has not been checked by the technician.
Smith says the run-out will cause the rotor to wear itself out of parallel, and is why turning or replacing the rotor won't solve the problem. System run-out can be caused by poor mating of flanges between the hub and rotor when assembled as a unit ( by excessive rust, preventing a clean fit of the rotor on the flange), excessive run-out and even improper torqueing of the wheel bolts. Once the rotor heats up during operation, if one lug is a little less tight that the others, the rotor will expand at that point and cause run-out, says Smith. Compounding this is the fact that the brake might only have run-out when the rotor is hot. When the customer takes the car back to the shop, it's cooled when checked by the technician and by that time the run-out disappears. If not corrected, though, it will eventually have a permanent run-out, and be worn out of parallel.
Make sure rotor run-out is below specifications before reinstallation; also make sure the hub is clean and rust free before installing the rotor. System run-out should be checked after installing the rotor (new or turned). If run-out is above spec, the solution may be as easy as re-indexing the rotor one stud at a time, until run-out is within spec. It may also be necessary to replace the hub assembly. * -
Ο χρήστης panoss έγραψε:
Κανονικα παιδια ΚΑΙ τα μπουλωνια απο τους τροχους πρεπει να σφιγγονται με δυναμοκλειδο, ασχετα που το κανουν πολλοι λιγοιΑυτό είναι το σωστό !
Αποστόλης.
-
Μου έχουν χαλάσει τις βόλτες και κυκλοφόραγα/άω με 3 μπουλόνια.... (σε 4 ρόδες από 2 σε 2 αυτοκίνητα)
Και βέβαια ακόμα κι αν παραδεχτούν ότι το έκαναν αυτοί σου λένε δεν είναι τίποτα έχεις τα 3 ή ότι είναι εύκολο να σου φτιάξει ξανά τις βόλτες το συνεργείο σου.....
Η αλήθεια όμως όπως έμαθα όταν ρώτησα είναι ότι καλό είναι να αλλάξεις την πλήμνη κάτι που είναι και ακριβό και χρονοβόρο (θέλει και ευθυγράμμιση μετά) και δεν θα χρειαζότανε αν αυτός έκανε σωστά τη δουλειά του (όπως τον πληρώνεις για να κάνει δηλαδή)....
Από πάνω τους λοιπόν και βίδωμα με το χέρι πρώτα για σιγουριά. Πλέον το κάνω μόνος μου για να τους προλάβω. -
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Α και κάτι ακόμα , ποτέ προεκτάσεις με σωλήνες κατά το σφίξιμο!!!!Προφανώς αναφέρεσαι στην περίπτωση όπου κάποιος δεν χρησιμοποιεί δυναμόκλειδο σωστά;
Όταν κάποιος πάρει το όποιο εργαλείο, βάλει την προ΄΄εκταση και βάλει όλη τη δύναμη που έχουν τα στιβαρά του μπράτσα τότε παρασφίγγεις.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αυτό το πόστ φίλε leonp για τους δίσκους και το τρέμουλο στο πεντάλ πού κολλάει, έχει να κάνει με το βίδωμα?
*Brake Rotor Pulsation: Causes. [Comments from Wagner Brake div. Of Cooper Industries:] Brake rotor thickness variation causes brake vibration due to changes in the braking force as thick and thin portions of the rotor pass between the pads. Eric Smith, Senior Instructor for Wagner Brake at the Moog World Training Center in St. Louis, says technicians sometimes pin the blame on a defective rotor, but often it's due to excessive system run-out, which has not been checked by the technician.
Smith says the run-out will cause the rotor to wear itself out of parallel, and is why turning or replacing the rotor won't solve the problem. System run-out can be caused by poor mating of flanges between the hub and rotor when assembled as a unit ( by excessive rust, preventing a clean fit of the rotor on the flange), excessive run-out and even improper torqueing of the wheel bolts. Once the rotor heats up during operation, if one lug is a little less tight that the others, the rotor will expand at that point and cause run-out, says Smith. Compounding this is the fact that the brake might only have run-out when the rotor is hot. When the customer takes the car back to the shop, it's cooled when checked by the technician and by that time the run-out disappears. If not corrected, though, it will eventually have a permanent run-out, and be worn out of parallel.
Make sure rotor run-out is below specifications before reinstallation; also make sure the hub is clean and rust free before installing the rotor. System run-out should be checked after installing the rotor (new or turned). If run-out is above spec, the solution may be as easy as re-indexing the rotor one stud at a time, until run-out is within spec. It may also be necessary to replace the hub assembly. *με τα αγγλικά δεν τα πάω τόσο καλά, τί εννοεί?
-
Συμφωνώ ότι πρέπει να βιδώνονται τα μπουλόνια με το χέρι και κατόπιν να σφίγγονται με ότι έχουμε, και συμπληρώνω ότι το βίδωμα-σφίξιμο πρέπει να γίνεται αντιδιαμετρικά και όχι περιμετρικά στο νοητό κύκλο που σχηματίζουν ( τα μπουλόνια), ώστε να αποφεύγεται το φαινόμενο μονόπλευρου πατήματος που περιγράφει παραπάνω ο Λεωνίδας.
-
Αλήθεια, πόσο μπορεί να κοστίζει ένα ροπόκλειδο, με το οποίο υποθέτω πως θα χρησιμοποιήσω τα καρυδάκια που ήδη έχω;
-
Εχω δει μπιστολι επαναφορτιζόμενο για μπουλονια κλπ το οποιο ηταν και ροποκλειδο....αν θυμαμαι καλα μου ειχαν πει 500 €, προφανός θα υπάρχουν και τέτοια αεροπίστολα...αλλα μαλλον πολλά ζητάω απο τους βουλκανιζατεράδες
Εχω πάει Σέρρες με το 106sportclub πριν 3 χρονια αν θυμαμαι καλα, παω να βγάλω τις ζάντες με τη γωνια οχι με σταυρο να βάλω άλλα ζαντολάστιχα....δεν ξεβίδωνε με τπτ (ειχα αλλαξει λαστιχα πριν μια βδομαδα) ρε γμτ τι γίνεται? Σταυρος....τπτ, ειμαι και κοτζαμ γαιδουρι...ερχετια ενας φιλος στα κιλά μου (100+) εγω πατουσα πανω στο ενα ακρο του σταυρου και αυτος τραβουσε το απεναντι...τα καταφεραμε...αφου ακουγα κατι τριξηματα...και ελεγα θα κοπει το μπουλονι μεσααααααααααααααα!
βίδωμα μπουλονιών