-
Εφόσον έχετε EBD (όλα τα αυτοκίνητα με δισκόφρενα μπρός/πίσω έχουν πιά EBD),
σταθμίζεται η πίεση μπρός/πίσω ανάλογα με το βάρος στο όχημα. Βασικά δεν
μετράει βάρος αλλά περιστροφές (όπως το ABS) και ρυθμίζει (το EBD) την πίεση
μπρός πίσω, συνήθως από 30/70 ώς 70/30, ενώ το ABS κάνει την απελευθέρωση
ανεξάρτητα σε όλους (αν είναι 4κάναλο) για να μη μπλοκάρει κανείς.Τα ταμπούρα είναι μόνο για χειροφρενιές, σε κάθε άλλη περίπτωση οι τροχοί
συμπεριφέρονται σαν τα πόδια ενός τραπεζιού που γλυστρά στην άσφαλτο. -
Αυτο το ταμπουρο ειναι οσο μεγαλο και ανθεκτικο ηταν οταν δεν ειχαμε δισκοφρενα η ειναι κανα μικρο και αν παιζω με το χειροφρενο θα το φθειρω πολυ γρηγορα και θα πρεπει να το αλλαξω γιατι δε θα πιανει;
-
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Αυτο το ταμπουρο ειναι οσο μεγαλο και ανθεκτικο ηταν οταν δεν ειχαμε δισκοφρενα η ειναι κανα μικρο και αν παιζω με το χειροφρενο θα το φθειρω πολυ γρηγορα και θα πρεπει να το αλλαξω γιατι δε θα πιανει;Ανδρέα, εσύ είσαι; Μήπως σου πήρε τον κωδικό κανένας άλλος; Δεν έβγαλα λέξη από αυτά που είπες!
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Εκτός αν είναι δίσκος με εσωτερικό ταμπούρο. Βλέπε Rav4
Τι ακριβώς ειναι αυτό? Υπάρχει καμια λεπτομέρεια?
Kαι το avensis εχει αυτο το συστημα.... οπως και πολλα αλλα και ειναι λογικο και για λογους ασφαλειας:D
Σε ολα τα toyota οι πισω δισκοι ειναι μεγαλυτερη, μαλλον λογο οτι οι μπροστινοι ειναι αεριζομενοι, ενω οι πισω οχι.
-
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Αυτο το ταμπουρο ειναι οσο μεγαλο και ανθεκτικο ηταν οταν δεν ειχαμε δισκοφρενα η ειναι κανα μικρο και αν παιζω με το χειροφρενο θα το φθειρω πολυ γρηγορα και θα πρεπει να το αλλαξω γιατι δε θα πιανει;Είναι μικρό μόνο για παρκάρισμα, δεν είναι σχεδιασμένο για φθορά από φρενάρισμα. Δεν νομίζω να φθείρεται όμως αν κάνεις χειρόφρενα γιατί εκεί μπλοκάρεις το τροχό, δεν φρενάρεις ώστε να φθείρεται.
-
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Πω ρε συ τωρα το προσεξα οτι στο corolla μου ειναι μεγαλυτερης διαμετρου τα πισω. Οντως ομως η επιφανεια ειναι μαλλον μικροτερη... Δεν το ειχα δει αλλου αυτο...
Και στο RAV4 έτσι είναι. Είναι το ταμπούρο για το χειρόφρενο στη κέντρο γι' αυτό.
-
Ο χρήστης meco έγραψε:
Πω ρε συ τωρα το προσεξα οτι στο corolla μου ειναι μεγαλυτερης διαμετρου τα πισω. Οντως ομως η επιφανεια ειναι μαλλον μικροτερη... Δεν το ειχα δει αλλου αυτο...
Και στο RAV4 έτσι είναι. **Είναι το ταμπούρο για το χειρόφρενο στη κέντρο γι' αυτό.
**
Σωστο αυτο!!!
Δεν το ειχα σκεφτει
-
Κατ εμε ο συνδιασμός δίσκων εμπρός και ταμπουρων πίσω είναι ο ιδανικός για κάποιον που θέλει να 'παίζει' με το αυτοκίνητο του. είναι για πολλούς πόλυ πιο σπορτιφ λύση από τους δίσκους γύρω γυρω. για μένα το προτιμώ μιας και το αυτοκίνητο τοποθετείται πιο εύκολα στις στροφές. όσο για τα χειρόφρενα νομίζω πως όταν έχουμε δίσκους πίσω την ώρα που τραβαμε το χειρόφρενο ουσιαστική επαφή με το δίσκο έχει μόνο το ένα έκ των δύο τακακίων....
τα θερμουϊτ δεν επιζητούν αντικατάσταση σχεδόν ποτέ. ανάλογα με το βάρος και τη χρήση η ζωή του μπορεί να κυμανθεί από 100.000 μέχρι και 150.000+ αρα δεν νομίζω ότι είναι ακριβή λύση όταν για 150.000 κμ θέλει κανείς 10 σετ τακάκια από 30-40 euro...
αυτααααααααα....
-
Αν πιάνει το ένα τακάκι στους δίσκους, δεν δουλεύει σωστά η δαγκάνα - έχουν χρόνια να γρασσαριστούν τα πιράκια (ή μαγκώνουν τα κυλινδράκια) και τρώνε τα τακάκια μονόπαντα. Σε δυνατό πάτημα πιάνουν και τα δύο αλλιώς θα στράβωνε ο δίσκος.
Η αντοχή (στο χρόνο όχι στις επιδόσεις) στα ταμπούρα είναι σαφώς μεγαλύτερη από τα δισκόφρενα. Η φθορά στα πίσω φρένα όμως εξαρτάται από το μοντέλο γιατί υπάρχουν μερικά αυτοκίνητα που σε μικρό πάτημα του πεντάλ φρενάρουν περισσότερο τα πίσω φρένα και μόνο αν το πατήσεις λίγο περισσότερο πιάνουν περισσότερο τα μπροστινά. Φαίνεται από τη φθορά, αν θέλουν τα πίσω άλλαγμα σχεδόν ταυτόχρονα με τα μπροστινά.
Τα παλιά αυτοκίνητα που είχαν ταμπούρα μπροστά δεν μπορούσαν να κάνουν ούτε ένα βίαιο σταμάτημα από μεγάλη ταχύτητα χωρίς να πέσει η απόδοση των φρένων. Στο δεύτερο σταμάτημα έπρεπε να ρίξεις άγκυρα έξω για να σταματήσεις.
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Αυτο το ταμπουρο ειναι οσο μεγαλο και ανθεκτικο ηταν οταν δεν ειχαμε δισκοφρενα η ειναι κανα μικρο και αν παιζω με το χειροφρενο θα το φθειρω πολυ γρηγορα και θα πρεπει να το αλλαξω γιατι δε θα πιανει;
Ανδρέα, εσύ είσαι; Μήπως σου πήρε τον κωδικό κανένας άλλος; Δεν έβγαλα λέξη από αυτά που είπες!
Αμα βιαζεσαι γραφεις λιγο περιεργα πραγματα, αλλα αν το προσεξεις στο διαβασμα βγαινει νοημα...
-
Τα ταμπούρα έχουν 2 βασικά μειονεκτήματα...
-
Δεν έχουν καλή 'αίσθηση' στο φρενάρισμα και προοδευτικότητα (αν δεν το καταλαβαίνετε στο αυτοκίνητο, σε μοτοσικλέτα η διαφορά είναι τεράστια)
-
Ζεσταίνονται γρήγορα
Το ότι είναι πιο 'δυνατά' ίσως είναι γεγονός αλλά τι να το κάνεις αν δεν έχει σωστή κατανομή πέδησης και προοδευτικότητα...
-
-
Ο χρήστης grc πανος έγραψε:
Κατ εμε ο συνδιασμός δίσκων εμπρός και ταμπουρων πίσω είναι ο ιδανικός για κάποιον που θέλει να 'παίζει' με το αυτοκίνητο του. είναι για πολλούς πόλυ πιο σπορτιφ λύση από τους δίσκους γύρω γυρω. για μένα το προτιμώ μιας και το αυτοκίνητο τοποθετείται πιο εύκολα στις στροφές.Το σκεφτόμουνα και γελούσα, έχω ένα φίλο που του αρέσει να πλασσάρει το αυτοκίνητο - πρέπει να ξοδεύετε πολύ λάστιχο εσείς.
-
Τα ταμπούρα αν είναι ρυθμισμένα έχουν τριβές μεγαλύτερες από τους δίσκους άρα κόβουν χλμ ενώ αν είναι αρύθμιστα δεν φρενάρουν. Έτσι τελικά το ζύγισμα των φρένων εξαρτάται πολύ από τον χρόνο που έχει περάσει από το ρεγουλάρισμα..... Δηλαδή δεν έχεις σταθερή απόδοση και αυτό μου φτάνει για να προτιμώ δίσκους παντού που δεν έχουν και απώλειες και δέχομαι να πληρώσω κάτι παραπάνω για να τους έχω!
-
cvbb
-
Τα περισσοτερα παλια αυτοκινητα που ειχαν πισω δισκους ειχαν εσωτερικο ταμπουρο για χειροφρενο.Merc. BMW,Audi,μεγαλα Opel,Volvo.Λογω ομως κοστους σιγα,σιγα το εγκαταλοιπουν και το πατημα της δαγκανας γινεται μηχανικα(οπως στα καρτ) για το χειροφρενο και μεσω του υδραυλικου συστηματος οταν παταμε φρενο.Το ταμπουρο οντως κανει καλυτερα χειροφρενα και το κυριοτερο μειονεκτημα ειναι η αισθηση που δινει στο ποδι σε σχεση με τον δισκο.Πιστευω οτι ενα καλοσχεδιασμενο ταμπουρο δεν υστερει σε σχεση με τον δισκο.Το θεμα ειναι ψυχολογικο πιο πολυ και βεβαια και το μαρκετινγκ παιζει το ρολο του.
Δηλαδη το picanto και το jazz παραδειγμα χρειαζονται δισκους πισω για να σταματησουν? Γιατι το 4θυρο civic εχει ακομα και το 1.6 πισω ταμπουρα και κανει μικροτερες αποστασεις ακινητοποιησης? -
Όταν λέμε καλύτερη αίσθηση στο φρενάρισμα μάλλον δεν το έχεις πιάσει σωστά... Τα δισκόφρενα έχουν μεγαλύτερη αντοχή σε μεγάλες θερμοκρασίες και χάνουν λιγότερο σε αποτελεσματικότητα σε σχέση με τα ταμπούρα.Τα αυτοκίνητα που αναφέρεις δεν έχουν σχεδιαστεί για να τρέχεις,άσχετα με το τι κάνει ο χρήστης που θα τα αγοράσει.
Ο χρήστης CYCLOPAS έγραψε:
Τα περισσοτερα παλια αυτοκινητα που ειχαν πισω δισκους ειχαν εσωτερικο ταμπουρο για χειροφρενο.Merc. BMW,Audi,μεγαλα Opel,Volvo.Λογω ομως κοστους σιγα,σιγα το εγκαταλοιπουν και το πατημα της δαγκανας γινεται μηχανικα(οπως στα καρτ) για το χειροφρενο και μεσω του υδραυλικου συστηματος οταν παταμε φρενο.Το ταμπουρο οντως κανει καλυτερα χειροφρενα και το κυριοτερο μειονεκτημα ειναι η αισθηση που δινει στο ποδι σε σχεση με τον δισκο.Πιστευω οτι ενα καλοσχεδιασμενο ταμπουρο δεν υστερει σε σχεση με τον δισκο.Το θεμα ειναι ψυχολογικο πιο πολυ και βεβαια και το μαρκετινγκ παιζει το ρολο του.
Δηλαδη το picanto και το jazz παραδειγμα χρειαζονται δισκους πισω για να σταματησουν? Γιατι το 4θυρο civic εχει ακομα και το 1.6 πισω ταμπουρα και κανει μικροτερες αποστασεις ακινητοποιησης?Τα καλοσχεδιασμένα ταμπούρα δεν υστερούν σε σχέση με τα δισκόφρενα;Να θέσω ένα ερώτημα;Αν όντως ίσχυε αυτό τότε πώς εξηγείς ότι ΟΛΑ τα σπόρ ακριβά αυτοκίνητα που όλοι θαυμάζουμε και έχουν υποδειγματικό φρενάρισμα που όλοι θα θέλαμε,έχουν δισκόφρενα και όχι ταμπούρα;Και μην πει κανείς ότι δεν έχουν ασχοληθεί πολύ με τα ταμπούρα γιατί τα μεγάλα φορτηγά ακόμα ταμπούρα φοράνε (και κάποια ακόμα και εμπρός).Γιατί να βελτιώσουν τα δισκόφρενα και να φτιάξουν κεραμικά δισκόφρενα και όχι κεραμικά ταμπούρα;
Όσο γι'αυτό που λες ότι εγκαταλείπεται αυτή η πατέντα με το εσωτερικό ταμπούρο,ακόμα όλα τα αυτοκίνητα που έχουν πέσει στην αντίληψή μου έχουν εσωτερικό ταμπούρο.(εννοείται όλα τα καινούρια).Έχεις κάποιο παράδειγμα στο μυαλό σου; -
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
Και μην πει κανείς ότι δεν έχουν ασχοληθεί πολύ με τα ταμπούρα γιατί τα μεγάλα φορτηγά ακόμα ταμπούρα φοράνε (και κάποια ακόμα και εμπρός).Μην τα πολυμπλέκεις τα φορτηγά κλπ στο επιχείρημά σου. Αυτά έχουν ταμπούρα λόγω της μεγάλης επιφάνειας που αυτά εύκολα προσφέρουν. Με δίσκους-τακάκια που έχουν πολύ μικρότερη επιφάνεια θα έπρεπε να έχει τόσο μεγάλη πίεση το σύστημα που γινόταν επικίνδυνο. Νομίζω όμως ότι έχουν αρχίσει τέτοιες εφαρμογές.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Και μην πει κανείς ότι δεν έχουν ασχοληθεί πολύ με τα ταμπούρα γιατί τα μεγάλα φορτηγά ακόμα ταμπούρα φοράνε (και κάποια ακόμα και εμπρός).
Μην τα πολυμπλέκεις τα φορτηγά κλπ στο επιχείρημά σου. Αυτά έχουν ταμπούρα λόγω της μεγάλης επιφάνειας που αυτά εύκολα προσφέρουν. Με δίσκους-τακάκια που έχουν πολύ μικρότερη επιφάνεια θα έπρεπε να έχει τόσο μεγάλη πίεση το σύστημα που γινόταν επικίνδυνο. Νομίζω όμως ότι έχουν αρχίσει τέτοιες εφαρμογές.
Τα αεροπλανα δισκοφρενα δεν εχουν???
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Και μην πει κανείς ότι δεν έχουν ασχοληθεί πολύ με τα ταμπούρα γιατί τα μεγάλα φορτηγά ακόμα ταμπούρα φοράνε (και κάποια ακόμα και εμπρός).
Μην τα πολυμπλέκεις τα φορτηγά κλπ στο επιχείρημά σου. Αυτά έχουν ταμπούρα λόγω της μεγάλης επιφάνειας που αυτά εύκολα προσφέρουν. Με δίσκους-τακάκια που έχουν πολύ μικρότερη επιφάνεια θα έπρεπε να έχει τόσο μεγάλη πίεση το σύστημα που γινόταν επικίνδυνο. Νομίζω όμως ότι έχουν αρχίσει τέτοιες εφαρμογές.
Διαφωνώ με αυτό που λες περί προβλήματος με τις επιφάνειες.Τέσπα.Το θέμα είναι ότι όπως έχουν τα πράγματα σήμερα τα ταμπούρα υστερούν αρκετά σε σχέση με τα δισκόφρενα και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό ως προς την απόδοσή τους με την πάροδο του χρόνου ή και την έντονη χρήση του αυτοκινήτου.Η επιλογή γίνεται επειδή τα ταμπούρα είναι πιο οικονομικά σε σχέση με τα δισκόφρενα.Τα ταμπούρα υπερτερούν μόνο στο ότι δίνουν καλό φρενάρισμα στην 1η προσπάθεια.Μετά Χ.Τίποτα.
ΥΓ:Τα αεροπλάνα νομίζω πως όντως χρησιμοποιούν δισκόφρενα!
Δισκόφρενα vs. Ταμπούρα