-
Επομένως αυτό που χρειάζεται είναι να δώσεις τόση ροπή, όση χρειάζεται να μη σε πετάξει έξω λόγω σπιναρίσματος και επακόλουθης απώλειας πρόσφυσης.
Σε ένα αδύναμο αυτοκίνητο, αυτό μπορεί να σημαίνει να βάλεις δευτέρα και τέρμα γκάζι, σε ένα με ροπάτο κινητήρα (τουρμπο π.χ.) να βάλεις τρίτη και πατώντας λιγότερο γκάζι να βγείς μια χαρά στα όρια της πρόσφυσης. Καμμιά άλλη διαφορά! -
Μήπως έχετε βγεί λίγο εκτός θέματος?
Το να πάρεις μια στροφή με ίδια ταχύτητα κίνησης αλλα άλλη δυναμική κατάσταση του οχήματος προφανώς θα έχει διαφορετικό αποτέλεσμα και στο κάτω κάτω επι της ουσίας αυτό είναι που αλλάζει.
Αν έχεις άλλη σχέση στο κιβώτιο ας κινείσαι στην ίδια στροφή με την ίδια ταχύτητα στο όχημα ασκούνται διαφορετικές δυνάμεις.
Νομίζω αυτό είναι προφανές, δε καταλαβαίνω τι συζητάμε εδώ και 2 σελίδες
-
Αυτό λέω κι εγώ.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Μήπως έχετε βγεί λίγο εκτός θέματος?Το να πάρεις μια στροφή με ίδια ταχύτητα κίνησης αλλα άλλη δυναμική κατάσταση του οχήματος προφανώς θα έχει διαφορετικό αποτέλεσμα και στο κάτω κάτω επι της ουσίας αυτό είναι που αλλάζει.
Αν έχεις άλλη σχέση στο κιβώτιο ας εκινείσει στην ίδια στροφή με την ίδια ταχύτητα στο όχημα ασκούνται διαφορετικές δυνάμεις.
Νομίζω αυτό είναι προφανές, δε καταλαβαίνω τι συζητάμε εδώ και 2 σελίδες
Sorry για το εκτός θέματος!
Εντός ήμουνα μερικές δημοσιεύσεις πιο πριν!Αλλά η συζήτηση είχε γυρίσει αρκετά πριν συνεισφέρω και γω και παρασύρθηκα!
EDIT: MODS, δεν μεταφέρετε τα εκτός θέματος κάπου αλλού, μπας και το σώσουμε το θέμα;
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Μήπως έχετε βγεί λίγο εκτός θέματος?Λίγο;
Ξεκίνησες μια πολύ ωραία προσέγγιση σε ένα θέμα και καταλήξαμε στο ότι τα vag είναι σκουπίδια κλπ, κλπ...
Τι πρωτότυπο!
-
Για να επαναφέρω λίγο το θέμα on-topic, και αφού διάβασα τις 2 πρώτες σελίδες, δεν είδα πουθενά να αναφέρεται ο παράγοντας ΡΥΠΟΙ. Πόσα και πόσα μοτέρ, από το wankel του rx7 μέχρι τους τουρμπατους και κομπρεσσοράτους γερμανούς δεν έχουν αποσυρθεί και αντικατασταθεί, παρά την αποτελεσματικότητά τους, λόγω αυξημένων ρύπων;;;
-
Ο χρήστης Bruce έγραψε:
ο κινητηρας του RX7 ειχε πολλα προβληματα, οχι μονο τους ρυπους...λαδια, καταναλωση κυριως.
OK, λάθος παράδειγμα... εκεί στάθηκες;
-
Οι ρύπου σχετίζονται άμεσα με την κατανάλωση, το Viper μάλλον ρυπαίνει λιγότερο.
-
Ο χρήστης Bruce έγραψε:
τα diesel (τα παλαιοτερα ειδικα) εχουν μικροτερη καταναλωση.λιγοτερο ρυπαινουν?
σε CO, CO2 & HC, ναι και λόγω λιγότερων ατόμων άνθρακα στο diesel. Υπάρχουν κι άλλοι ρύποι όμως που είναι χειρότεροι οι diesel
-
Εκτός από την ποσότητα των ρύπων, σημαντικός παράγοντας είναι και τα είδη... Αφού οι παλαιότεροι κινητήρες δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές ρύπων, θεωρώ δεδομένο ότι ρυπαίνουν περισσότερο (και κατ' επέκτασιν ο 8λιτρος 'αρχαίος' αμερικάνικος ρυπαίνει περισσότερο).
-
mixmavros μπορείς να μου αιτιολογήσεις με ποιά έννοια είναι 'αρχαίος' ο κινητήρας του Viper?
Tα ντίζελ έχουν άλλο κύκλο λειτουργίας και άλλο καύσιμο, βγάζουν άλλου είδους καυσαέρια και δεν μπορούν να συγκριθούν άμεσα.
-
Εύστοχο τόπικ.
Μερικές φορές,το κίνητρο για την υιοθέτηση της Α από τη Β τεχνολογίο δεν είναι και τόσο ευδιάκριτο.
Λόγου χάρη, στην Carrera GT, λέγεται ότι αποφάσισαν για V10, διότι ο V12 ήταν πολυφορεμένος (Mercedes, Ferrari κλπ), ενώ ο V8 απλά ανεπαρκής για supercar. Ο v10, έφερνε μαζί του μια μυστηριακή αύρα, προσέξτε μόνο και μόνο ως αριθμός!Βέβαια, επί της ουσίας, ο κινητήρας και το project ήταν ήδη έτοιμα για αγωνιστική συμμετοχή, που όμως ακυρώθηκε, οπότε και εγένετο Carrera GT.
Στίς δύο περιπτώσεις που ανέφερες ΙΚΕ, θα ήθελα πρώτα, να μάθω περισσότερα και για τους δύο κινητήρες πριν αποφασίσω.
Δηλαδή βάρος, αποδιδόμενη ροπή, διάγραμμα-φάσμα ροπής-ιπποδυναμης, κατανάλωση (είναι όντως χαμηλότερη στο v10;).Εκ πρώτης όψης θα επέλεγα τον V8 της Ferrari. Βέβαια, θα τον προτιμούσα μαζί και με την υπόλοιπη Ferrari, που φυσικά είναι μακράν σε σχέση με το Viper.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
mixmavros μπορείς να μου αιτιολογήσεις με ποιά έννοια είναι 'αρχαίος' ο κινητήρας του Viper?Tα ντίζελ έχουν άλλο κύκλο λειτουργίας και άλλο καύσιμο, βγάζουν άλλου είδους καυσαέρια και δεν μπορούν να συγκριθούν άμεσα.
'Αρχαίος' όσον αφορά την τεχνολογία (τις καινοτομίες), τουλάχιστον συγκριτικά με πολλούς ευρωπαϊκούς κινητήρες (πχ BMW, Alfa, VW κλπ).
-
Σχετικά με τους ρύπους έχω μια απορία. Αφού ένα μεσαίο οικογενειακό λόγω αυξημένου βάρους κυρίως έχει κατανάλωση κοντά στα 11 με δώδεκα λίτρα στα 100 χιλιόμετρα ενώ ένα αντίστοιχο πριν μερικά χρόνια είχε 10 με 20% λιγότερη δεν είναι ένα μικρό ψέμα τα όρια. Μήπως θα έπρεπε να βγαίνουν ανά χιλιόμετρο ή μονάδα χρόνου; Μήπως σε απόλυτους αριθμούς δεν είναι όλα και τόσο ρόδινα;
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Σχετικά με τους ρύπους έχω μια απορία. Αφού ένα μεσαίο οικογενειακό λόγω αυξημένου βάρους κυρίως έχει κατανάλωση κοντά στα 11 με δώδεκα λίτρα στα 100 χιλιόμετρα ενώ ένα αντίστοιχο πριν μερικά χρόνια είχε 10 με 20% λιγότερη δεν είναι ένα μικρό ψέμα τα όρια. Μήπως θα έπρεπε να βγαίνουν ανά χιλιόμετρο ή μονάδα χρόνου; Μήπως σε απόλυτους αριθμούς δεν είναι όλα και τόσο ρόδινα;Αν και ξεφεύγουμε από το (πολύ εύστοχο) θέμα του ΙΚΕ, να απαντήσω συνοπτικά: Η κατανάλωση καυσίμου ανά μονάδα παραγόμενης ενέργειας έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία 20 χρόνια. Η κατανάλωση καυσίμου ανά διανυόμενη απόσταση δεν έχει μειωθεί πολύ, λόγω της αύξησης του βάρους, που προκαλεί αυξημένη απαίτηση ενέργειας για την κίνηση του οχήματος. Οι εκπομπές ρύπων στα επιβατικά οχήματα αναφέρονται πάντα σε μάζα ρύπου/διανυόμενη απόσταση. Οι εκπομπές ρύπων ενός οχήματος έχουν μειωθεί κατά 90-95% τα τελευταία 20 χρόνια, παρά την αύξηση του βάρους των οχημάτων. Ωστόσο σε επίπεδο συνολικής ρύπανσης που προκαλείται από όλα τα οχήματα μαζί, τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα, γιατί:
α. Εχει αυξηθεί πολύ ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν.
β. Το μεγαλύτερο ποσοστό της συνολικής ρύπανσης προέρχεται από ένα μικρό ποσοστό οχημάτων που ρυπαίνουν πολύ. Άρα το πρόβλημα δεν είναι μόνο να γίνονται πιο αυστηρά τα όρια για τα καινούρια αυτοκίνητα, αλλά και να εντοπίζονται τα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν πολύ και να επισκευάζονται. -
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Σύγχρονος δεν είναι σε καμία περίπτωση. Το να φτιάξω ένα θεόβαρο τέρας από μαντέμι με 8, 9, 10 χιλιάδες κυβικά δε μου λέει τίποτα. Δεν υπάρχει καμία απολύτως τεχνολογική πρόκληση σ'αυτό. Είναι η φθηνιάρικη και τεμπέλικη λύση.
Αυτή ακριβώς την προκατάληψη θέλω να καταπολεμήσω με το τόπικ αυτό.
Ο κινητήρας του Viper είναι ελαφρύτερος, ισχυρότερος και οικονομικότερος* απο τον V8 της Ferrari, γιατί είναι η 'τεμπέλικη' λύση?
*= το συγκεκριμένο στοιχείο το είχε αναφέρει σε άρθρο του ο συγχορεμένος LJK Setright, αλλα και αν ρίξετε μια ματιά στο βάρος των δύο αυτοκινήτων επιβεβαιώνεται.
edit: είναι και **φθηνότερος **επίσης!
Διοτι ειμαστε αντι-αμερικανοι και δεν γουσταρουμε αμερικανιες και ας ειναι και πιο ισχυρες και ας καινε και λιγοτερο. ΟΚ?
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Να ξέρεις πως, αν οι Ferrari 430 έβγαιναν από εντελώς αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής, δεν θα στοίχιζαν παραπάνω από το Viper. Αλλά και πάλι το Viper, με δεδομένη την ανυπαρξία τεχνολογικών καινοτομιών επάνω του, πολλά στοιχίζει. Κανονικά δεν θα έπρεπε να κάνει παραπάνω από ένα RX-8... Που όμως και πάλι θα έμοιαζε υπερτιμολογημένο δίπλα στον Ιάπωνα.Unbelievable!
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Γύρω στις 75 με 82 χιλιάδες δολλάρια, ανάλογα με την τιμή που θα σου κάνει ο έμπορος.http://autos.yahoo.com/newcars/dodge_vi ... rview.html
Και πάλι όμως, μπορείς να μου δικαιολογήσεις τόσα λεφτά για ένα μοτέρ με εκκεντροφόρο στη μέση (σα να λέμε δηλαδή σήμερα να σου πουλήσω ένα αμάξι στην κατηγορία του Civic Type-R με τον εκκεντροφόρο ΣΤΟ ΠΛΑΪ);
Με αλλα λογια εισαι fashion victim. Εαν δεν ειναι Αρμανι ειναι μαπα! Αυτο λες. Κι ας φενετε πιο ομοφρο πανω σου απο το Αρμανι. Και ας ειναι 1/10 της τιμης. Επηδει ΔΕΝ λεει Αρμανι, το πετας και νομιζεις οτι εχεις και δικιο.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Αλλά σε καταλαβαίνω. Βγάζεις σπυριά με τα Ιταλικά αυτοκίνητα, όπως κάποιοι που τη φάγανε από πίσω στο 'Ρινγκ το '35 από την Alfa Romeo και δεν είχανε δίσκο γραμμοφώνου για να παίξουν τον Ιταλικό εθνικό ύμνο. Τι να κάνουμε... Όταν αυτοί που θαυμάζεις επέμεναν να σκοτώνουν κόσμο με 1600άρια μοτέρ 40 και 50 ημιόνων και αιωρούμενα ημιαξόνια, οι 'ου σατανά' Ιταλοί είχανε επικεφαλής εκκεντροφόρους, δισκόφρενα μπρος-πίσω και βγάζανε τα διπλάσια άλογα ανά λίτρο. -
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Παράκληση, μήν συγκρίνετε τα 2 αυτοκίνητα, συγκρίνετε αν θέλετε τους δυο διαφορετικούς τεχνολογικά δρόμους.
skullone αν σου έλεγαν να διαλέξεις ανάμεσα στους 2 αυτούς κινητήρες **χωρίς να γνωρίζεις **τον κυβισμό τους και τα τεχνικά χαρακτηριστικά (πόσες βαλβίδες έχουν κλπ), αλλα γνωρίζοντας βάρος, κατανάλωση και απόδοση (λεπτομερός, με γράφημα ιπποδύναμης) ποιόν θα διάλεγες? (και γιατί)
Ανάλογα. Αν είχα κατά νου να βάλω το μοτέρ σε φορτηγό, θα επέλεγα το αμερικάνικο. Αν όμως ήθελα να το βάλω σε σπορ αμάξι, θα επέλεγα της Ferrari. Από τα διαγράμματα και μόνον, χωρίς να ξέρω ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.-
Εν το μεταξυ το μοτερ του Βαιπερ ειναι πιο ελαφρυ αυτου του Φερραρι!
Η πλακα ειναι οτι εισαι απολυτος της γνωμης σου. Αυτο ειναι το πιο αστειο.
βιοποικιλότητα