-
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε στη διάθεσή μας τρεις κινητήρες με ίδια ακριβώς ιπποδύναμη (όχι ροπή). Για παράδειγμα έχουν 125 άλογα. Οι κινητήρες είναι οι ακόλουθοι :
- 1.6 κυβικά (όπως του vts για παράδειγμα) που προφανώς για να τα βγάλει είναι ψιλοπιεσμένος.
- 1.8 κυβικά (όπως του group VAG χωρίς το τούρμπο ή της ford νομίζω) που τα βγάζει πιο χαλαρά
- 1.4 κυβικά με τούρμπο (μαστρομήτσος DEVELOPMENTS ή εργοστασιακό)
Αν βάλουμε τους 3 αυτούς κινητήρες στο ίδιο αμάξι με ίδιο κιβώτιο και διαφορικό με ποιο κινητήρα θα έχει πιο γρήγορη επιτάχυνση και με ποιο πιο γρήγορη ρεπρίζ? Μην κολήσετε στις μάρκες που ανέφερα, αν είναι δυνατό να δούμε το θέμα πιο γενικά.
-
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε στη διάθεσή μας τρεις κινητήρες με ίδια ακριβώς ιπποδύναμη (όχι ροπή). Για παράδειγμα έχουν 125 άλογα. Οι κινητήρες είναι οι ακόλουθοι :
- 1.6 κυβικά (όπως του vts για παράδειγμα) που προφανώς για να τα βγάλει είναι ψιλοπιεσμένος.
- 1.8 κυβικά (όπως του group VAG χωρίς το τούρμπο ή της ford νομίζω) που τα βγάζει πιο χαλαρά
- 1.4 κυβικά με τούρμπο (μαστρομήτσος DEVELOPMENTS ή εργοστασιακό)
Αν βάλουμε τους 3 αυτούς κινητήρες στο ίδιο αμάξι με ίδιο κιβώτιο και διαφορικό με ποιο κινητήρα θα έχει πιο γρήγορη επιτάχυνση και με ποιο πιο γρήγορη ρεπρίζ? Μην κολήσετε στις μάρκες που ανέφερα, αν είναι δυνατό να δούμε το θέμα πιο γενικά.
-
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε στη διάθεσή μας τρεις κινητήρες με ίδια ακριβώς ιπποδύναμη (όχι ροπή). Για παράδειγμα έχουν 125 άλογα. Οι κινητήρες είναι οι ακόλουθοι :
- 1.6 κυβικά (όπως του vts για παράδειγμα) που προφανώς για να τα βγάλει είναι ψιλοπιεσμένος.
- 1.8 κυβικά (όπως του group VAG χωρίς το τούρμπο ή της ford νομίζω) που τα βγάζει πιο χαλαρά
- 1.4 κυβικά με τούρμπο (μαστρομήτσος DEVELOPMENTS ή εργοστασιακό)
Αν βάλουμε τους 3 αυτούς κινητήρες στο ίδιο αμάξι με ίδιο κιβώτιο και διαφορικό με ποιο κινητήρα θα έχει πιο γρήγορη επιτάχυνση και με ποιο πιο γρήγορη ρεπρίζ? Μην κολήσετε στις μάρκες που ανέφερα, αν είναι δυνατό να δούμε το θέμα πιο γενικά.
-
Τι θα πεί 'πιεσμένος' ?
Αν εννοείς μεγάλη ειδική ισχύς= πιεσμένος είναι λάθος.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Τι θα πεί 'πιεσμένος' ?Αν εννοείς μεγάλη ειδική ισχύς= πιεσμένος είναι λάθος.
Mάλλον εννοεί ότι στροφάρει ψηλά για να τα πιάσει πχ 6500-7000σαλ, και άρα ταλαιποωρούνται τα υλικά σε τέτοιες ταχύτητες.
Αυτό βέβαια δεν είναι απαραίτητο. Με ένα καλύτερο πρόγραμμα+επέμβαση σε εισαγωγή-εξαγωγή έχεις το απότέλεσμα χωρίς να στροφάρεις 'σχετικιστικά'.
Δεν ξέρω αν αυτό ισχύει αλλά μου ακούγεται φυσιολογικό να καταπονείται πιο πολύ ένα μοτερ στις 7000σαλ από ότι στις 6000σαλ.
Βέβαια φαντάζομαι στα πολύστροφα(vtec-vvti) χρησιμοποιούν ειδικά κράματα -
3)1.4 κυβικα με τουρμπο=το παλαiμαχο υπεραυτοκινητο του λαου fiat punto gt
-
Ο χρήστης pavleouras έγραψε:
Αν βάλουμε τους 3 αυτούς κινητήρες στο ίδιο αμάξι με ίδιο κιβώτιο και διαφορικό με ποιο κινητήρα θα έχει πιο γρήγορη επιτάχυνση και με ποιο πιο γρήγορη ρεπρίζ? Μην κολήσετε στις μάρκες που ανέφερα, αν είναι δυνατό να δούμε το θέμα πιο γενικά.
Υποθετουμε οτι και οι 3 κινητηρες εχουν το ιδιο βαρος ή οχι?
Και ανεξαρτητως φορων, τελων και ασφαλειων?Τοτε η καλυτερη επιλογη ειναι ο 1.8........Και στη Γερμανια που φορολογουν με τα αλογα, αυτον θα επελεγαν.... Υπερτερει απο τον 1.6 σε ροπη και απο τον 1.4 τουρμπο σε ''ποιοτητα-ομοιογενεια'' και αξιοπιστια....
-
Ο χρήστης yiannis2002s έγραψε:
Τοτε η καλυτερη επιλογη ειναι ο 1.8........Και στη Γερμανια που φορολογουν με τα αλογα, αυτον θα επελεγαν.... Υπερτερει απο τον 1.6 σε ροπη και απο τον 1.4 τουρμπο σε ''ποιοτητα-ομοιογενεια'' και αξιοπιστια....Μα ο φίλος, μίλησε αυστηρά για επιταχύνσεις κα ρεπρίζ. Κι εγώ με τον 1,4 τούρμπο θα ήμουν μάλλον... Ίσως φταίει που έχω στο μυαλό μου τα Uno και Punto turbo
-
Ο χρήστης heras έγραψε:
3)1.4 κυβικα με τουρμπο=το παλαiμαχο υπεραυτοκινητο του λαου fiat punto gt.....Και σε λιγο καιρο VW 1.4 turbo-compressor
Tα πολλα κυβικα (πανω απο 3000) ειναι πλεον για φορτηγα μπουλντοζες και τρακτερ.
Εκτος κι αν εχεις μπαμπα με βενζιναδικο ή θειο μαυραγοριτη -
Ο χρήστης ΚRΙΕΖΑ έγραψε:
3)1.4 κυβικα με τουρμπο=το παλαiμαχο υπεραυτοκινητο του λαου fiat punto gt
.....Και σε λιγο καιρο VW 1.4 turbo-compressor
Tα πολλα κυβικα (πανω απο 3000) ειναι πλεον για φορτηγα μπουλντοζες και τρακτερ.
Εκτος κι αν εχεις μπαμπα με βενζιναδικο ή θειο μαυραγοριτηπως και δεν έγραψες για τα αμερικάνικα;
-
Ο χρήστης Babbis έγραψε:
Τι θα πεί 'πιεσμένος' ?
Αν εννοείς μεγάλη ειδική ισχύς= πιεσμένος είναι λάθος.
Mάλλον εννοεί ότι στροφάρει ψηλά για να τα πιάσει πχ 6500-7000σαλ, και άρα ταλαιποωρούνται τα υλικά σε τέτοιες ταχύτητες.
Αυτό βέβαια δεν είναι απαραίτητο. Με ένα καλύτερο πρόγραμμα+επέμβαση σε εισαγωγή-εξαγωγή έχεις το απότέλεσμα χωρίς να στροφάρεις 'σχετικιστικά'.
Δεν ξέρω αν αυτό ισχύει αλλά μου ακούγεται φυσιολογικό να καταπονείται πιο πολύ ένα μοτερ στις 7000σαλ από ότι στις 6000σαλ.
Βέβαια φαντάζομαι στα πολύστροφα(vtec-vvti) χρησιμοποιούν ειδικά κράματαΑυτό εννοούσα, ότι στροφάρει ψηλά. Δεν εννοώ ότι θα έχει μικρότερη αξιοπιστία (άλλωστε δεν ξέρω και πολλά σαξόραλα που να έχουν σπάσει). Βασικά μην κολάμε στην ιπποδύναμη που έδωσα, ήταν τυχαία. Για παράδειγμα στα 200 άλογα τι θα είναι πιο γρήγορο, ένα αμάξι με τον κινητήρα του TypeR, με έναν κινητήρα 2.5-3 λίτρα που να βγάζει 200 άλογα ή με ένα 1.6-1.8 τούρμπο στην ίδια ιπποδύναμη. Μιλάμε πάντα για το ίδιο ακριβως αμάξι αν αλλάξουμε τον κινητήρα.
-
Ο χρήστης ΚRΙΕΖΑ έγραψε:
.....Και σε λιγο καιρο VW 1.4 turbo-compressor
Tα πολλα κυβικα (πανω απο 3000) ειναι πλεον για φορτηγα μπουλντοζες και τρακτερ.
Εκτος κι αν εχεις μπαμπα με βενζιναδικο ή θειο μαυραγοριτηΗ καταναλωση καυσιμων δεν εχει σχεση με τα κυβικα αλλα με την ισχυ
-
Εδώ θα διαφωνήσω καθώς τα κυβικά πρέπει κάπως να γεμίζουν και άρα ο κινητήρας καίει πάντα αρκετα ακόμα κι αν δεν τον πατάς.Αντίθετα ένας 1.4 με turbo + kompressor σίγουρα με τέρμα γκάζι θα καίει όσο θα έκαιγε κι ένας αντίστοιχης ιπποδύναμης και μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρας αλλά ποιός κινείται σπασμένος όλη την ώρα;Στην πόλη μέσα στην κίνηση αυτό δεν μετράει;
Προσωπικά θα διάλεγα το 1.4 turbo (αν είναι δυνατόν το νέο 1.4 turbo-kompressor του Group-VAG)
-
Τηρουμενων των δεδομενων περι 125 αλογατων.... και εγω θα το εριχνα σε 1.4 turbo. Ειναι απολυτα λογικη τιμη τα 125 και δεν σπαει ο κινητηρας 1.4 turbo για να βγαλει τετοια υποδυναμη.
επιπροσθετα με λογικη χρηση μπορει να ειναι και αρκετα οικονομικος. -
Ο χρήστης lkar έγραψε:
3)1.4 κυβικα με τουρμπο=το παλαiμαχο υπεραυτοκινητο του λαου fiat punto gt
.....Και σε λιγο καιρο VW 1.4 turbo-compressor
Tα πολλα κυβικα (πανω απο 3000) ειναι πλεον για φορτηγα μπουλντοζες και τρακτερ.
Εκτος κι αν εχεις μπαμπα με βενζιναδικο ή θειο μαυραγοριτηπως και δεν έγραψες για τα αμερικάνικα;
Ποια αμερικανικα???
Δε πιστευω να εννοεις αμερικανικα αυτοκινητα?? -
Κυβικά... 125 άλογα απο 1.8 νομίζω είναι μια χαρά! Το τούρμπο βαριέμαι να το περιμένω (να το σβύσω, να το ανάψω...)! Επίσης, ενώ στην αρχή έχει πλάκα με τα τσουφ τσουφ που κάνει το blow-off, μετά από λίγο καιρό είναι ενοχλητικό (άσε που σε παίρνουν χαμπάρι οτι είσαι παππούς και αφήνεις το γκάζι! ενώ με το ατμοσφαιρικό λες, εεεεερε να είχα ένα τούρμπο... )
-
Ο χρήστης D-Jet έγραψε:
(άσε που σε παίρνουν χαμπάρι οτι είσαι παππούς και αφήνεις το γκάζι! ενώ με το ατμοσφαιρικό λες, εεεεερε να είχα ένα τούρμπο... )Συνειδητοποιημένος
-
Ο χρήστης D-Jet έγραψε:
Κυβικά... 125 άλογα απο 1.8 νομίζω είναι μια χαρά! Το τούρμπο βαριέμαι να το περιμένω (να το σβύσω, να το ανάψω...)! Επίσης, ενώ στην αρχή έχει πλάκα με τα τσουφ τσουφ που κάνει το blow-off, μετά από λίγο καιρό είναι ενοχλητικό (άσε που σε παίρνουν χαμπάρι οτι είσαι παππούς και αφήνεις το γκάζι! ενώ με το ατμοσφαιρικό λες, εεεεερε να είχα ένα τούρμπο... )Ερρμμ, τα συγχρονα turbo αμφιβαλλω αν θα καταλαβεις ποτε 'μπαινουν' και ειναι γραμμικοτατα. Γενικα για 125 αλογα απο 1.4 το turbo lag θα ειναι ανυπαρκτο πλεον. Εαν μιλουσαμε για αρκετα παραπανω αλογα και μονο turbo (δηλαδη οχι kompressor-turbo) τοτε νταξ... και τσαφ τσουφ θα εκανε και απο ολα...
-
.
Θα δοκίμαζα Turbo (ειδικότερα, τον TSi της VW)...
.
-
Συντηρητικη ισως αποψη αλλα επειδη εχουν δει αρκετα τα ματια μου με τουρμπακια φιλων, περασμενης γενιας βεβαια (renault 5, punto gt), εχω καταληξει στην αποψη ατμοσφαιρα=λιγοτερη πολυπλοκοτητα κ μηχανικα μερη=μεγαλυτερη αξιοπιστια. Χωρις αυτο να σημαινει οτι θα με χαλαγε η αποκτηση ενος colt czt ή polo gti. Αλλωστε η εξελιξη των αυτοκινητων συμπεριλαμβανομενης κ της αξιοπιστιας καθε αλλο παρα στασιμη μενει αν κ το golf με τα 170 το φοβαμαι πολυ ακομα! VW+turbo+kompressor σε μοντελο ευρειας καταναλωσης, μακρια κ αλαργα απο μενα! Απο την αλλη ενα μοτερ 1.8 με 125 ΗΡ το βρισκω καπως 'λιγο' για τα σημερινα δεδομενα χωρις ομως να φτανω κ στο αλλο ακρο των type-r, corolla TS, 206 RC κτλ που θελουν στυψιμο για να δεις τα αλογα τους. Για μενα λοιπον η λυση ειναι καπου στη μεση, δηλ ενα ατμοσφαιρικο μοτερ με 125ΗΡ στα 1600 πχ ή 1.8 γυρω στα 140-150ΗΡ..
κυβικά VS turbo