-
Ελπίζοντας να μην υπάρχει αντίστοιχο παλιότερο τόπικ στην αυτοκίνηση, θέτω το εξής ερώτημα. Έστω ότι έχετε αποφασίσει π.χ. μεσομακροπρόθεσμα την αγορά ενός συγκεκριμένου μοντέλου. Πότε πιστεύετε ότι είναι η καλύτερη στιγμή για αγορά του με βάση τεχνοοικονομικά κριτήρια και τι οφέλη ή κινδύνους μπορεί αυτή να εγκυμονεί?
Για να γίνω πιο κατανοητός αναφέρω κάποια παραδείγματα:-
Αμέσως μόλις λανσαριστεί στην αγορά ή το πρώτο έτος κυκλοφορίας. Πλεονεκτήματα η αγορά ολοκαινουριου μοντέλου, η μικρότερη απαξίωση στο χρόνο-καλύτερη μεταπωλητική αξία.
-
Μετά το πρώτο facelift. Πλεονεκτήματα, η 'ανανέωση' στα σημεία, το μοντέλο έχει ήδη περπατήσει στην αγορά, έχουν διορθωθεί προβλήματα νεότητας.
-
Προς το τέλος της ζωής του-αντικατάστασής του. Πλεονεκτήματα οι τυχόν συμφέρουσες προσφορές, και η αγορά ενος μοντέλου που τα περισσότερα προβλήματα που παρουσιάζει είναι ήδη γνωστά ή και έχουν επιλυθεί.
Αυτά βεβαίως είναι ενδεικτικά υπάρχουν και πολλές άλλες στιγμές ανάμεσα. Ποια χρονική στιγμή θα πραγματοποιούσατε την αγορά?
(προφανώς αναφέρομαι σε κριτήρια που αναφέρονται στο μοντέλο και όχι σε προσωπικά π.χ. άμεση ανάγκη αγοράς, οικονομική κατάσταση κλπ.)ΥΓ: Υπάρχει και αυτό
http://www.4troxoi.gr/phpBB2/viewtopic.php?t=14746
το οποίο είναι παρεμφερές αλλά τελικά διαφορετικό.
-
-
Ελπίζοντας να μην υπάρχει αντίστοιχο παλιότερο τόπικ στην αυτοκίνηση, θέτω το εξής ερώτημα. Έστω ότι έχετε αποφασίσει π.χ. μεσομακροπρόθεσμα την αγορά ενός συγκεκριμένου μοντέλου. Πότε πιστεύετε ότι είναι η καλύτερη στιγμή για αγορά του με βάση τεχνοοικονομικά κριτήρια και τι οφέλη ή κινδύνους μπορεί αυτή να εγκυμονεί?
Για να γίνω πιο κατανοητός αναφέρω κάποια παραδείγματα:-
Αμέσως μόλις λανσαριστεί στην αγορά ή το πρώτο έτος κυκλοφορίας. Πλεονεκτήματα η αγορά ολοκαινουριου μοντέλου, η μικρότερη απαξίωση στο χρόνο-καλύτερη μεταπωλητική αξία.
-
Μετά το πρώτο facelift. Πλεονεκτήματα, η 'ανανέωση' στα σημεία, το μοντέλο έχει ήδη περπατήσει στην αγορά, έχουν διορθωθεί προβλήματα νεότητας.
-
Προς το τέλος της ζωής του-αντικατάστασής του. Πλεονεκτήματα οι τυχόν συμφέρουσες προσφορές, και η αγορά ενος μοντέλου που τα περισσότερα προβλήματα που παρουσιάζει είναι ήδη γνωστά ή και έχουν επιλυθεί.
Αυτά βεβαίως είναι ενδεικτικά υπάρχουν και πολλές άλλες στιγμές ανάμεσα. Ποια χρονική στιγμή θα πραγματοποιούσατε την αγορά?
(προφανώς αναφέρομαι σε κριτήρια που αναφέρονται στο μοντέλο και όχι σε προσωπικά π.χ. άμεση ανάγκη αγοράς, οικονομική κατάσταση κλπ.)ΥΓ: Υπάρχει και αυτό
http://www.4troxoi.gr/phpBB2/viewtopic.php?t=14746
το οποίο είναι παρεμφερές αλλά τελικά διαφορετικό.
-
-
Ελπίζοντας να μην υπάρχει αντίστοιχο παλιότερο τόπικ στην αυτοκίνηση, θέτω το εξής ερώτημα. Έστω ότι έχετε αποφασίσει π.χ. μεσομακροπρόθεσμα την αγορά ενός συγκεκριμένου μοντέλου. Πότε πιστεύετε ότι είναι η καλύτερη στιγμή για αγορά του με βάση τεχνοοικονομικά κριτήρια και τι οφέλη ή κινδύνους μπορεί αυτή να εγκυμονεί?
Για να γίνω πιο κατανοητός αναφέρω κάποια παραδείγματα:-
Αμέσως μόλις λανσαριστεί στην αγορά ή το πρώτο έτος κυκλοφορίας. Πλεονεκτήματα η αγορά ολοκαινουριου μοντέλου, η μικρότερη απαξίωση στο χρόνο-καλύτερη μεταπωλητική αξία.
-
Μετά το πρώτο facelift. Πλεονεκτήματα, η 'ανανέωση' στα σημεία, το μοντέλο έχει ήδη περπατήσει στην αγορά, έχουν διορθωθεί προβλήματα νεότητας.
-
Προς το τέλος της ζωής του-αντικατάστασής του. Πλεονεκτήματα οι τυχόν συμφέρουσες προσφορές, και η αγορά ενος μοντέλου που τα περισσότερα προβλήματα που παρουσιάζει είναι ήδη γνωστά ή και έχουν επιλυθεί.
Αυτά βεβαίως είναι ενδεικτικά υπάρχουν και πολλές άλλες στιγμές ανάμεσα. Ποια χρονική στιγμή θα πραγματοποιούσατε την αγορά?
(προφανώς αναφέρομαι σε κριτήρια που αναφέρονται στο μοντέλο και όχι σε προσωπικά π.χ. άμεση ανάγκη αγοράς, οικονομική κατάσταση κλπ.)ΥΓ: Υπάρχει και αυτό
http://www.4troxoi.gr/phpBB2/viewtopic.php?t=14746
το οποίο είναι παρεμφερές αλλά τελικά διαφορετικό.
-
-
Περίπου 1-1.5 χρόνο μετά το λανσάρισμα του μοντέλου πιστεύω.
-
Τουλάχιστον ένα χρόνο μετά την παρουσίαση του αυτοκινήτου, όπου έχουν ξεπεραστεί τα προβλήματα νεότητας.
-
Αν έχει μεγάλη εγγύηση (πχ Toyota) είναι καλό να πάρεις φρεσκότατο το μοντέλο, εφόσον υπάρχουν καλές προσφορές λανσαρίσματος (δωρεάν έξτρα). Τυχόν προβλήματα νεότητας θα καλυφθούν δωρεάν και θα σου μείνουν τα έξτρα.
-
Να φανώ λίγο αιρετικός?
Εγώ θα έλεγα: λίγο πριν παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης! Το παίρνεις σε ΑΡΙΣΤΕΣ τιμές, με ΦΟΥΛ εξοπλισμό, χωρίς προβλήματα νεότητας και αφού έχουν περάσει όλες του οι ανακλήσεις (if any)!
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Να φανώ λίγο αιρετικός?Εγώ θα έλεγα: λίγο πριν παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης! Το παίρνεις σε ΑΡΙΣΤΕΣ τιμές, με ΦΟΥΛ εξοπλισμό, χωρίς προβλήματα νεότητας και αφού έχουν περάσει όλες του οι ανακλήσεις!
Τό κακό σέ αυτήν τήν περίπτωση,είναι ότι σέ λίγο καιρεό θα έχεις παλιό μοντέλο.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Να φανώ λίγο αιρετικός?
Εγώ θα έλεγα: λίγο πριν παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης! Το παίρνεις σε ΑΡΙΣΤΕΣ τιμές, με ΦΟΥΛ εξοπλισμό, χωρίς προβλήματα νεότητας και αφού έχουν περάσει όλες του οι ανακλήσεις!
Τό κακό σέ αυτήν τήν περίπτωση,είναι ότι σέ λίγο καιρεό θα έχεις παλιό μοντέλο.
Μα αυτό είναι μόνο ψυχολογικό ντεζαβαντάζ (με λίγα λόγια: δε με νοιάζει!)
-
Το πότε είναι το καλύτερο είναι σχετικό. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις όπου η αγορά σίγουρα δεν είναι η ιδανική.
Όπως ειπώθηκε όχι με το λανσάρισμα, εκτός και αν υπάχουν ειδικές προσφορές με το λανσάρισμα διάρκειας λίγων μηνών (πχ. Astra) ή αν το αυτοκίνητο έχει πολύ μεγάλη ζήτηση (πχ. Mini) οπότε το πουλάς στο χρόνο περίπου όσο το αγόρασες.
Με την συμπλήρωση του έτους αρχίζουν οι πρώτες προσφορές και παράλληλα έχει υπάρξει 2η τουλάχιστον 'φουρνιά' από το εργοστάσιο. Αυτή είναι μία καλή στιγμή.
Καλή αγορά συνήθως είναι και τα facelift γιατί πράγματι είναι αναλογικά απροβλημάτιστα.
Η αγορά στο τέλος ζωής ενός μοντέλου είναι συνήθως το καλύτερο value for money.
-
Άρα ή πολύ νωρίς ή πολύ αργά. Μόνο που στη δεύτερη περίπτωση έχεις παλιό μοντέλο, πράγμα εκνευριστικό αν ο αντικαταστάτης είναι σαφώς καλύτερος (βλ. Xsara-C4). Αν όμως είναι ουσιαστικά ένα εκτεταμένο facelift (βλ. νέο 307), σκασίλα σου.
Προσωπικά τα έχω κάνει και τα δύο: ολοκαίνουριο Astra, λίγο πριν το facelift Accent κομπλέ. -
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Να φανώ λίγο αιρετικός?
Εγώ θα έλεγα: λίγο πριν παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης! Το παίρνεις σε ΑΡΙΣΤΕΣ τιμές, με ΦΟΥΛ εξοπλισμό, χωρίς προβλήματα νεότητας και αφού έχουν περάσει όλες του οι ανακλήσεις!
Τό κακό σέ αυτήν τήν περίπτωση,είναι ότι σέ λίγο καιρεό θα έχεις παλιό μοντέλο.
Μα αυτό είναι μόνο ψυχολογικό ντεζαβαντάζ (με λίγα λόγια: δε με νοιάζει!)
Δεν είναι μόνο αυτό.
Πολλές φορές, ο αντικαταστάσης είναι:
α) εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας αυτοκίνητο (π.χ. 106vs107-1007)
β) χειρότερος σε τομείς υψηλής προτεραιότητας (π.χ. αμεσότητα--->156vs159)
γ)καμία βελτίωση σε τομείς που μας ενδιαφέρουν, χειρότερος (στα μάτια μας) στυλιστικά (π.χ. BMW 5άρα νέα και προηγούμενη).
Επομένως, το να περιμένεις το διάδοχο μοντέλο, είναι άτοπο κι εσφαλμένο.
Καλύτερα το παρόν, στο τέλος της πορείας του.
Εδώ βέβαια χρειάζεται και γνώση συν ολίγη από πυθία, για να να προβλέψεις πώς θα είναι το επόμενο. -
Στο πρώτο face lift θα έλεγα. Ίσως εκεί έχουν διορθωθεί κάποια πιθανά λαθάκια. Επειδή όμως δεν κάνουν όλοι face lift θα τοποθετούσα την ιδανική αγορά στα 2 με 3 χρόνια μετά από το λανσάρισμα.
Συμφωνώ πάντως και με τη λογική του Kruss δεδομένου ότι ούτε εμένα με νοιάζει αν το μοντέλο αντικατασταθεί άμεσα.
Το θέμα αλλάζει αν θέλεις αυτοκίνητο για 2 - 3 το πολύ χρόνια, οπότε για να κρατήσεις την αξία το παραγγέλνεις πριν λανσαριστεί... -
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Να φανώ λίγο αιρετικός?
Εγώ θα έλεγα: λίγο πριν παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης! Το παίρνεις σε ΑΡΙΣΤΕΣ τιμές, με ΦΟΥΛ εξοπλισμό, χωρίς προβλήματα νεότητας και αφού έχουν περάσει όλες του οι ανακλήσεις!
Τό κακό σέ αυτήν τήν περίπτωση,είναι ότι σέ λίγο καιρεό θα έχεις παλιό μοντέλο.
Μα αυτό είναι μόνο ψυχολογικό ντεζαβαντάζ (με λίγα λόγια: δε με νοιάζει!)
Αν και καταλαβαίνω το συλλογισμό σου, ίσως να μην είναι μόνο ψυχολογικό αλλά και οικονομικό όταν θα έρθει η ώρα να το πουλήσεις.
@manosk: Η min εγγυήση των 2 χρόνων που δίνουν όλοι νομίζω είναι αρκετός χρόνος για να λυθούν τα προβλήματα νεότητας. Όμως αυτό που έθιξες για την εταιρεία είναι μια σημαντική ίσως παράμετρος. Για παράδειγμα σε μια εταιρεία που έχει γενικά υψηλή αξιοπιστία όπως π.χ. Toyota ίσως θα μπορούσε κανείς να παραβλέψει την 'νεότητα' του μοντέλου πολύ πιο εύκολα απότι σε κάποια άλλη. Αυτό ίσως να μετριάσει τις αναστολές για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο.
-
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Να φανώ λίγο αιρετικός?
Εγώ θα έλεγα: λίγο πριν παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης! Το παίρνεις σε ΑΡΙΣΤΕΣ τιμές, με ΦΟΥΛ εξοπλισμό, χωρίς προβλήματα νεότητας και αφού έχουν περάσει όλες του οι ανακλήσεις!
Τό κακό σέ αυτήν τήν περίπτωση,είναι ότι σέ λίγο καιρεό θα έχεις παλιό μοντέλο.
Μα αυτό είναι μόνο ψυχολογικό ντεζαβαντάζ (με λίγα λόγια: δε με νοιάζει!)
Δεν είναι μόνο αυτό.
Πολλές φορές, ο αντικαταστάσης είναι:
α) εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας αυτοκίνητο (π.χ. 106vs107-1007)
β) χειρότερος σε τομείς υψηλής προτεραιότητας (π.χ. αμεσότητα--->156vs159)
γ)καμία βελτίωση σε τομείς που μας ενδιαφέρουν, χειρότερος (στα μάτια μας) στυλιστικά (π.χ. BMW 5άρα νέα και προηγούμενη).
Συμφωνώ και στα 3 που λες!
Aυτή τη στιγμή, αν πήγαινα για καινούριο, ΧΑΛΑΡΑ θα προτιμούσα:
156 2,0 έναντι 159 1,9
Ε46 2,2 έναντι Ε90 1,8
old Yaris TS1,5 έναντι new Yaris 1,3
Punto HGT έναντι Grande Punto 1,2
Clio II 1,6 έναντι Clio III 1,4κλπ κλπ.
-
Ο χρήστης isidoros έγραψε:
@manosk: Η min εγγυήση των 2 χρόνων που δίνουν όλοι νομίζω είναι αρκετός χρόνος για να λυθούν τα προβλήματα νεότητας. Όμως αυτό που έθιξες για την εταιρεία είναι μια σημαντική ίσως παράμετρος. Για παράδειγμα σε μια εταιρεία που έχει γενικά υψηλή αξιοπιστία όπως π.χ. Toyota ίσως θα μπορούσε κανείς να παραβλέψει την 'νεότητα' του μοντέλου πολύ πιο εύκολα απότι σε κάποια άλλη. Αυτό ίσως να μετριάσει τις αναστολές για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο.
Ναι, περίπου. Ορισμένα προβλήματα απλώς δεν λύνονται. Πχ οι τριγμοί λόγω κακής αρχικής συναρμογής αντιμετωπίζονται με πρόχειρες λύσεις (σιλικόνες, σφουγγαράκια) και μετά τα δύο χρόνια τους ακούς και ή τους ανέχεσαι ή το σκοτώνεις. Επίσης υπάρχουν προβλήματα που εμφανίζονται συνήθως μετά τα 2 χρόνια (βάσεις μηχανής, καμμένα λάδια, αντλίες, εγκέφαλοι κλπ), τα οποία πληρώνεις χρυσά, ειδικά αν σχετίζονται με μηχανικά μέρη ή το κιβώτιο.
-
Ο χρήστης Giorgos έγραψε:
Στο πρώτο face lift θα έλεγα. Ίσως εκεί έχουν διορθωθεί κάποια πιθανά λαθάκια. Επειδή όμως δεν κάνουν όλοι face lift θα τοποθετούσα την ιδανική αγορά στα 2 με 3 χρόνια μετά από το λανσάρισμα.
Συμφωνώ πάντως και με τη λογική του Kruss δεδομένου ότι ούτε εμένα με νοιάζει αν το μοντέλο αντικατασταθεί άμεσα.
Το θέμα αλλάζει αν θέλεις αυτοκίνητο για 2 - 3 το πολύ χρόνια, οπότε για να κρατήσεις την αξία το παραγγέλνεις πριν λανσαριστεί...Καλά όλα αυτά αλλά όταν σου αρέσει ένα αυτοκίνητο και είσαι στην φάση αγοράς τι κάνεις; Περιμένεις 2-3 χρόνια για να λύσει τα προβλήματα νεότητας; Εγώ προσωπικά όχι για αυτό και αγόρασα ένα από τα πρώτα C4. Είναι πολύ όμορφα να οδηγείς ένα τόσο ξεχωριστό αυτοκίνητο (σε design) και να μην το έχουν πάνω από 500 (και πολλούς έβαλα) στην Ελλάδα...
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Καλά όλα αυτά αλλά όταν σου αρέσει ένα αυτοκίνητο και είσαι στην φάση αγοράς τι κάνεις; Περιμένεις 2-3 χρόνια για να λύσει τα προβλήματα νεότητας; Εγώ προσωπικά όχι για αυτό και αγόρασα ένα από τα πρώτα C4. είναι πολύ όμορφα να οδηγείς ένα τόσο ξεχωριστό αυτοκίνητο (σε design) και να μην το έχουν πάνω από 500 στην Ελλάδα...Το ίδιο κι εγώ με το Γιάρις, ήταν από τα πρώτα, με σταματούσαν στα φανάρια και ρωτούσαν
Παρότι με το συγκεκριμένο δεν το μετάνιωσα καθόλου, τώρα σκέφτομαι λίγο διαφορετικά. Όσο για την αξία μεταπώλησης (@isidoros), ΔΕΝ σκέφτομαι ΟΥΤΕ να το πουλήσω σύντομα (το αντίθετο μάλιστα), ΟΥΤΕ πόσα θα πιάσει. Αλλά, that's just me
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Να φανώ λίγο αιρετικός?Εγώ θα έλεγα: λίγο πριν παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης! Το παίρνεις σε ΑΡΙΣΤΕΣ τιμές, με ΦΟΥΛ εξοπλισμό, χωρίς προβλήματα νεότητας και αφού έχουν περάσει όλες του οι ανακλήσεις (if any)!
Αιρετικός?? Καθόλου!
Στην οικογένεια έχουμε δοκιμάσει και το νωρις και το αργα.
Στο νωρίς πήραμε μια Corolla το 1992, 2-3 μήνες μετά την πρώτη κυκλοφορία του μοντέλου. Το αμάξι βγήκε πολύ καλό αλλά ήταν απολύτως σπαρτιάτικο! Πάντως το προηγούμενο δεν ήταν injection (αν θυμάμαι καλά) οπότε σε κείνη την περίπτωση ήταν πολύ καλή αγορά. Αν είχαμε περιμένει βέβαια θα είχαμε περισσότερο εξοπλισμό στην ίδια τιμή, αλλά τότε χρειαζόταν αμάξι επειγόντως.Στο αργά πήραμε μια Xsara, αρχές του 2003. Το μοντέλο είχε 6 μήνες ζωή ακόμα πριν βγει το C4, και γι'αυτό το είχαν φορτώσει με ότι μπορούσαν να του βάλουν πάνω. Είναι το 16βάλβιδο 1.6 με 110 άλογα, και το πήραμε γύρω στα 14500 ευρώ, ενώ η (νέα τότε) Corolla 1.4 με 95 άλογα και λιγότερο εξοπλισμό είχε κοντά 16000!
Οπότε η γνώμη μου είναι οτι πρέπει να παίρνει κανείς το μοντέλο που θέλει λίγο πριν φύγει από την αγορά, και αν είναι δυνατόν μετά το πρώτο του facelift! Εκτός φυσικά αν ο αντικαταστάτης έχει κάποια χαρακτηριστικά που είναι απολύτως απαραίτητα!
Όσο για τη σύγκριση Xsara με C4, δυστυχώς δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός, αφου δεν έχω οδηγήσει C4. Μπορώ όμως να πω, ότι η οδική συμπεριφορά του Xsara σε συνδυασμό με την άνεση του, με αφησε και ακόμα με αφήνει άφωνο. Η ανάρτηση του ήταν ένα από τα μεγάλα συν και εκεί δε νομίζω ότι έκανα λάθος. Στρίβει όντως πολύ ωραία και όσα αυτοκίνητα με ημιάκαμπτο εχω οδηγήσει ή μπεί επιβάτης, δεν στρίβουν έτσι! Οκ πάντως, για την ποιότητα των πλαστικών το συζητάμε!
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Καλά όλα αυτά αλλά όταν σου αρέσει ένα αυτοκίνητο και είσαι στην φάση αγοράς τι κάνεις; Περιμένεις 2-3 χρόνια για να λύσει τα προβλήματα νεότητας; Εγώ προσωπικά όχι για αυτό και αγόρασα ένα από τα πρώτα C4. είναι πολύ όμορφα να οδηγείς ένα τόσο ξεχωριστό αυτοκίνητο (σε design) και να μην το έχουν πάνω από 500 στην Ελλάδα...
Το ίδιο κι εγώ με το Γιάρις, ήταν από τα πρώτα, με σταματούσαν στα φανάρια και ρωτούσαν
Παρότι με το συγκεκριμένο δεν το μετάνιωσα καθόλου, τώρα σκέφτομαι λίγο διαφορετικά. Όσο για την αξία μεταπώλησης (@isidoros), ΔΕΝ σκέφτομαι ΟΥΤΕ να το πουλήσω σύντομα (το αντίθετο μάλιστα), ΟΥΤΕ πόσα θα πιάσει. Αλλά, that's just me
Ομοίως με την 147, αν και ριψοκίνδυνη επιλογή. Την παρήγγειλα τέλος του 2000 και την παρέλαβα Μάρτιο του 2001 (λόγω ηλιοροφής). Δεν το μετάνοιωσα, αφού δεν μου έβγαλε τίποτα που να μπορεί να θεψρηθεί 'παιδική ασθένεια'. Και σκοπεύω να την 'παντρευτώ', με κάποια αναβαθμιση του κινητήρα στο μέλλον. Τόσο πολύ μου αρέσει.
Βέλτιστη στιγμή αγοράς κατά τη διάρκεια ζωής ενος αυτ-του