Ο χρήστης patro έγραψε:
αυτο που κανει τη διαφορα ειναι οτι η κορολα ειναι ελαφρυτερη.
στο 0-100 το βαρος παιζει πολυ μεγαλυτερο ρολο απο τα κιλα ανα ιππο.
Aυτό πιστεύω είναι λάθος. Είναι απλή αντίληψη ότι το πόσα κιλά ανα ίππο και το πόσα κιλά ανά κιλό ροπής είναι ένα μέγεθος που περιγράφει την επιτάγχυνση των αντικειμένων. Αυτό και από τύπους φυσικής βγαίνει αλλά και από μια ματιά στις μετρήσεις μεριοδικών.
Εκέι που το βάρος είναι καθοριστικό είναι στις ανηφόρες όπου το ελαφρύτερο αμάξι ευνοείται.
Κάτι τετοιο συμβαίνει στην Θήβα όπου βγάζουν μεσο όρο σε ανηφόρα και κατηφόρα. Στο thread : http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.p ... 95&start=0
κάποιοι συμφορουμήτες αναπτύσουν τις απόψεις τους.
ίσως γι'αυτό η GT εμφανίζεται τόσο χαμηλά σε επιδόσεις.
Να μην σου πω ότι σε τέλεια ευθεία χωρίς κλίση η ισχύς ίσως είναι πιο σημαντική από τα κιλά ανά ίππο! σύμφωνα με προηγούμενο τεύχος του 0-100-0
η ροπη που παρουσιαζεται μετα την αλλαγη σχεσης δεν εχει και πολυ σημασια αλλωστε το 0-100 ειναι καθαρα μετρηση ιπποδυναμης και οχι ροπης
Κι εδώ είσαι λάθος φίλε μου. Άλλο η μέγιστη ιπποδύναμη που ανακοινώνεται και άλλο η Ιπποδύναμη σαν μέγεθος γενικά.
Να ένα παράδειγμα:
Έστω ότι έχουμε 2 αμάξια με 150 άλογα. Το πρώτο έχει 150 άλογα στις 6000 και ροπή 19 στις 3500. Το άλλο έχει 150 άλογα στις 6000 αλλά ροπή 18 στις 4500.
Υποθέτουμε ίδια βάρη, ζάντες, αεροδυναμική, και ΚΙΒΩΤΙΑ-ΔΙΑΦΟΡΙΚΑ
Ξεκινάμε από τέρμα γκάζι και τά αμάξια επιταγχύνουν το ίδιο. Ας υποθέσουμε ότι μόλις φτασουν στο όριο αλλαγής αλλάζουν ταυτόχρονα από 1η σε 2α.
Μέχρι εκεί είναι στα 'ίδια.
Έστω ότι λόγω ίδιων κιβωτίων πέφτουν και τα δύο στις 3500 στροφές.
Τότε έχουμε
Ισχύς: Ιπποδυναμη = (Ροπη (Kgm) * σ.α.λ.) / 725,8 HP
Αμάξι Α: 3500σαλ, 19 κιλά ροπής ==> 91 ίππους
Αμάξι Β: 3500σαλ, έστω λίγο κάτω από την μέγιστη τιμή =17 κιλά ροπής ==> 81 ίππους
Άρα το πρώτο αμάξι πέρνει κεφάλι καθώς λόγω μεγαλύτερης ισχύος επιταγχύνει πιο γρήγορα!
Μόνο στις 6000 σαλ ισοφαρίζονται οι επιδόσεις.
Άρα παίζει ρόλο και η ροπή αλλά και η αλλαγή και εκεί δεν ξέρω πόση ροπή έχει η κορόλα όταν πέφτει 1600-1400 σαλ κάτω από την τιμή μέγιστης ροπής!! σε αλλάγη από 1η σε 2α
Αντιθετα η GT πέφτει ακριβώς στην τιμή μέγιστης ροπής!!
εδω η 1400(97 αλογα) η κορολα εχει μετρηθει 10,8 !!!!!!!!!!!! μη το ψαχνεις
Αυτό με κανει ακόμα πιο καχύποπτο με την Τουοτα.
Θα περίμενα από segment B αμάξι πχ clio-punto-ibiza να κάνει τέτοιο χρόνο αλλά όχι από το βαρύτερο Segment C.
και θα συμπληρωσω οτι αυτοι οι κινιτηρες της Toyota ειναι απλα αριστοι για το βαρος αυτων των αυτοκινητων. Επισης θα πω μια ιδεα, μηπως ο 1800 της AR ειναι λιγο περισσοτερο πουσαρισμενος σε ιπποδυναμη αποτι θα ταιριαζε στο βαρος της GT? Και η toyota εχει 1.8 κινητηρα με 145 αλογα αλλα μπαινει μονο στην ελαφρια celica, στο βαρυ Avensis μπαινει 1.8 με 129 αλογα και καλυτερη ροπη συνολικα και πιο χαμηλα.
Δεν ξερω αν παιζει ρολο αλλα μια ιδεα ριχνω οσον αφορα τη 'χημεια' των ρυθμισεων του κινητηρα με το βαρος του αμαξωματος.
Αγαπητέ πως είναι άριστος ένας κινητήρας που έμφανίζει μέγιστη ροπή στις 4800!!!! και μέγιστη ισχύ στις 6000 σαλ?
Πως είναι 'αριστος ένας κινητήρας όταν η ροπή του πέφτει δραματικά από τις 15.2 στα 13.2 μέσα σε 1200 σαλ το οποίο σημαίνει ότι μετά από τις 6000 πέφτεια απότομα?
Ένας κινητήρας είναι άριστος όταν εμφανίζει νωρίτερα την ροπή του και όταν την κρατάει όσο πιο πολύ γίνεται. Η GT από τις 3500 μέχρι τις 7000 έχει ουσιατικά πάνω από 90-95% της ροπής της.
Αυτό θα σήμαινε ότι για να έχει η κορόλα το ίδιο φάσμα ωφέλιμης λειτουργίας θα έπρεπε να αποδίδει από τις 6000-3500=2500 σαλ τα 90% της μέγιστης ροπής των 15.2 κιλών! Δεν γνωρίζω κανένα 1600άρι 16βάλβιδο μοτερ να εχει 90% ροπή 2300 σαλ κάτω από τις σαλ μέγιστης ροπής!!!
Το άλλο που λες δεν νομίζω να ισχύε:
Το πουσάρισμα που περιγράφεις θα δημιουργούσε πρόβλημα σε ρεπριζ και όχι σε επιταγχύνσεις από στάση.
Ο 1.8 Twin Spark εμφανίζει μέγιστη ροπή στις 3900 που είναι από τις πιο χαμηλές τιμές !! Και μάλιστα η ροπή του είναι στο μέσο όρο της αγοράς , αν κάνεις μια στατιστική στους πίνακες!!
Άρα δεν νομίζω να είναι πουσαρισμένος. Άλλωστε με το προηγούμενο πρόγραμμα έβγαζε 144 άλογα και 17.3 κιλά ροπής αλλά άλλαξε λόγω ρύπων.
Άλλωστε οι τιμές των κιλών ανά κιλό ροπής είναι επίσης πολύ καλες.
Ο 1.8 129 άλογα της Τουοτα, έχει 15.6 κιλά ροπής στις 6000 και 17.3 στις 4200. όταν ο Twin Spark έχει τα 15.6 κιλά ροπής στις 6500σαλ!! άρα μάλλον ανάποδα είναι.
Παρόλο που διαφωνώ βρίσκω την άποψή σου πολυ ενδιαφέρουσα και θα ήθελα κάποιος πιο ειδικός να μας διαφωτίσει
H corolla πρέπει να έχει πιο εύστροφο κινητήρα και τα άλογά της να είναι πιο 'ατίθασα'
Αυτή είναι μια φράση που την ακούμε συχνά. Αλήθεια ξέρει κάποιος να μας πει από τι εξαρτάται η ευστροφία ενός κινητήρα? Σφόνδυλο, μπιέλες, πιστόνια ?
Για μένα ευστροφία έιναι το πόσο έυκολα ανεβάζεις στροφές. Αυτό εξαρτάται από την ροπή και το φορτίο του κινητήρα δηλαδή από το σύστημα μετάδοσης, άξονες, τροχούς, βάρος κλπ.
Άρα ένα καλό μέγεθος είναι τα κιλά ανά κιλό ροπής για να μας περιγράψει την ευστροφία.
Εκεί η κορόλα υπερτερεί μόνο στιγμιάια όταν πιάνει την μέγιστη ροπή της ενώ πριν και μετά υστερεί!! Βάλε και το μακρυτερο κιβώτιο της ...
Αν ο 1.8 δεν είναι έυστροφος τότε λόγω κοινών μηχανικών μερών δεν θα ήταν έυστροφοι ούτε οι 1.6TwinSpark, 2.0 TwinSpark κάτι το οποίο δεν ισχύει!
καλα, με 80 και 3η εχεις χαμηλες στροφες???
δεν θυμάμαι που βρίσκεται η GT με 80 και τριτη αλλά υποθέτω ότι εφόσον με 2α είμαι στα 100 χλμ με 7000σαλ τότε με 2α θα έχω περι τις 6000σαλ άρα αλλαγή 2α σε 3η δίνει 6000*2.238/3.909 περίπου 3-3300 σαλ!!
Αν σκεφτείς ότι η GT 'ξυπνάει' κάπου στις 3500 και κορυφώνεται από τις 3900 μέχρι τις 6500-7000σαλ τότε σίγουρα το συγκεκριμενο κιβώτιο δεν είναι το καλύτερο για ρεπριζ.