-
Ανοιξα αυτό το topic για να γίνονται διάφορες ερωτήσεις περι αυτοκίνησης χώρις να ανοίγουμε ένα σωρό τοπικ!Δεν ξέρω αν συμφωνείτε...
Θα ήθελα να μάθω ποιες κατήγοριες υπάρχουν στην Ελλάδα(δηλ.Ν1 Ε) τι είναι η καθεμία και πως χωρίζονται...
Ευχαριστώ...
-
Ανοιξα αυτό το topic για να γίνονται διάφορες ερωτήσεις περι αυτοκίνησης χώρις να ανοίγουμε ένα σωρό τοπικ!Δεν ξέρω αν συμφωνείτε...
Θα ήθελα να μάθω ποιες κατήγοριες υπάρχουν στην Ελλάδα(δηλ.Ν1 Ε) τι είναι η καθεμία και πως χωρίζονται...
Ευχαριστώ...
-
Ανοιξα αυτό το topic για να γίνονται διάφορες ερωτήσεις περι αυτοκίνησης χώρις να ανοίγουμε ένα σωρό τοπικ!Δεν ξέρω αν συμφωνείτε...
Θα ήθελα να μάθω ποιες κατήγοριες υπάρχουν στην Ελλάδα(δηλ.Ν1 Ε) τι είναι η καθεμία και πως χωρίζονται...
Ευχαριστώ...
-
Ο χρήστης CM έγραψε:
Θα ήθελα να μάθω ποιες κατήγοριες υπάρχουν στην Ελλάδα(δηλ.Ν1 Ε) τι είναι η καθεμία και πως χωρίζονται...
Τπάρχουν 3 βασικές κατηγορίες (groups) : Ν , Α και Ε.
Στο groupN ανήκουν αυτοκίνητα με λίγες σχετικά μετατροπές.
Στο Α οι ελευθερίες είναι σαφώς περισσότερες αλλά και εκεί υπάρχουν περιορισμοί.
Στις δύο αυτές κατηγορίες ανήκουν σχετικά 'καινούργια' αυτοκίνητα, τα οποία διαθέτουν δελτίο αναγνώρισης (homologation) Όσον αφορά, το πoια αυτοκίνητα διαθέτουν δελτίο μπορείς να το βρεις στο site της Fia (http://www.fia.com)
Δίπλα από το δελτίο αναγνώρισης υπάρχει μια ημερομηνία. Αν περάσει αυτή η ημερομηνία, τότε το Δ.Α. 'λήγει'.
Τα παλαιότερα λοιπόν αυτοκίνητα (συνήθως ηλικίας άνω των 10 ετών από τότε που σταμάτησε η παραγωγή τους) περνάνε στο GrE οπού οι περιορισμοί είναι ελάχιστοι.
Και οι 3 παραπάνω κατηγορίες χωρίζονται σε 4 κλάσεις.
μέχρι 1400 κ.εκ.
μέχρι 1600κ.εκ
μέχρι 2000κ.εκ.
πάνω από 2000 κ.εκ.Άρα η Ν χωρίζεται σε Ν1 Ν2 Ν3 Ν4
η Α σε Α5 Α6 Α7 Α8
και η Ε σε Ε9 Ε10 Ε11 και Ε12.Η Ε10 για παράδειγμα αφορά αυτοκίνητα με ληγμένο δελτίο αναγνώρισης μέχρι 1600 κυβικά εκατοστά.
Αν ένα αυτοκίνητο έχει τούρμπο, τότε ο κυβισμός του πολλαπλασιάζεται επι 1,7 και τότε πάει στην αντίστοιχη κατηγορία.Έπίσης, υπάρχει η κατηγορία National που αφορά αυτοκίνητα που δεν έχουν δελτίο αναγνώρισης. Οι κανονισμοί αυτής της κατηγορίας είναι παρόμοιοι με το grN
Για αυτοκίνητα που η παραγωγή τους σταμάτησε πριν το '74 νομίζω, υπάρχει η κατηγορία των ιστορικών. -
Tak πολυ ενδιαφερον. Ομολογω οτι οι γνωσεις μου για αγωνες (ιδιαιτερα στην Ελλαδα) ειναι σχεδον μηδαμηνες. Ο κυριος λογος που δεν παιρνω μερος στα αλλα μερη του φορουμ εδω.
-
ΘΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΙΔΗΜΩΝ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΓΚΑΖΙ,ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΝΤΙΖΑ ΓΚΑΖΙΟΥ?ΑΠΟ ΟΤΙ ΞΕΡΩ ΧΑΝΕΙΣ ΣΕ ΑΠΟΚΡΙΣΗ.ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ ΟΤΙ ΕΧΩ ΙΒΙΖΑ1.0 ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΓΚΑΖΙ,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΚΑΤΙ ΤΡΑΓΙΚΟ..
-
Ο χρήστης CM έγραψε:
Ανοιξα αυτό το topic για να γίνονται διάφορες ερωτήσεις περι αυτοκίνησης χώρις να ανοίγουμε ένα σωρό τοπικ!Δεν ξέρω αν συμφωνείτε...Θα ήθελα να μάθω ποιες κατήγοριες υπάρχουν στην Ελλάδα(δηλ.Ν1 Ε) τι είναι η καθεμία και πως χωρίζονται...
Ευχαριστώ...
Με αυτό τον τρόπο ο καθένας θα πρέπει να διαβάζει το topic αυτό κάθε φορά ακόμα και αν δεν τον ενδιαφέρει τελικά για να δει την κάθε απορία...
Αν όμως ανοίγουμε ένα topic με το κάθε σωστό θέμα τότε ίσως να είναι καλύτερα...
Άποψη μου βέβαια! -
Ο χρήστης IBIZA1_0 έγραψε:
ΘΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΙΔΗΜΩΝ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΓΚΑΖΙ,ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΝΤΙΖΑ ΓΚΑΖΙΟΥ?ΑΠΟ ΟΤΙ ΞΕΡΩ ΧΑΝΕΙΣ ΣΕ ΑΠΟΚΡΙΣΗ.ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ ΟΤΙ ΕΧΩ ΙΒΙΖΑ1.0 ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΓΚΑΖΙ,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΚΑΤΙ ΤΡΑΓΙΚΟ..Παρακάμπτω το 'ειδήμων'......
Λοιπόν, στα παλαιότερα αυτοκίνητα το πεντάλ του γκαζιού συνδέεται μέσω ντίζας απευθείας με την πεταλούδα του αέρα.
Σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα, η ντίζα του γκαζιού συνδέεται όχι με την πεταλούδα αλλά με ένα ποτενσιόμετρο. (Κάτι σαν να ανεβάζουμε την ένταση του ήχου στο στερεοφωνικό μας, μέσω ντίζας)
Ανάλογα λοιπόν με το πόσο ανοίγουμε το ποτενσιόμετρο, αυτό πληροφορεί τον εγκέφαλο και ο εγκέφαλος σε συνδιασμό με άλλες παραμέτρους (στροφές κλπ) δίνει εντολή σε ένα μοτεράκι το οποίο με τη σειρά του ανοίγει την πεταλούδα.Στα θετικά της μεθόδου αυτής είναι τα μειωμένα καυσαέρια, οικονομία κλπ.
Στα αρνητικά η 'υστέρηση' του γκαζιού κυρίως στις χαμηλές στροφές. -
Ο χρήστης takinen έγραψε:
ΘΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΙΔΗΜΩΝ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΓΚΑΖΙ,ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΝΤΙΖΑ ΓΚΑΖΙΟΥ?ΑΠΟ ΟΤΙ ΞΕΡΩ ΧΑΝΕΙΣ ΣΕ ΑΠΟΚΡΙΣΗ.ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ ΟΤΙ ΕΧΩ ΙΒΙΖΑ1.0 ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΓΚΑΖΙ,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΚΑΤΙ ΤΡΑΓΙΚΟ..
Παρακάμπτω το 'ειδήμων'......
Λοιπόν, στα παλαιότερα αυτοκίνητα το πεντάλ του γκαζιού συνδέεται μέσω ντίζας απευθείας με την πεταλούδα του αέρα.
Σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα, η ντίζα του γκαζιού συνδέεται όχι με την πεταλούδα αλλά με ένα ποτενσιόμετρο. (Κάτι σαν να ανεβάζουμε την ένταση του ήχου στο στερεοφωνικό μας, μέσω ντίζας)
Ανάλογα λοιπόν με το πόσο ανοίγουμε το ποτενσιόμετρο, αυτό πληροφορεί τον εγκέφαλο και ο εγκέφαλος σε συνδιασμό με άλλες παραμέτρους (στροφές κλπ) δίνει εντολή σε ένα μοτεράκι το οποίο με τη σειρά του ανοίγει την πεταλούδα.Στα θετικά της μεθόδου αυτής είναι τα μειωμένα καυσαέρια, οικονομία κλπ.
Στα αρνητικά η 'υστέρηση' του γκαζιού κυρίως στις χαμηλές στροφές.Διαφωνω για την υστερηση. Οπως ολα σε οτι αφορα το αυτοκινητο, εαν το συστημα εχει σχεδιαστει και κατασκευαστει σωστα, δεν υπαρχει θεμα υστερησης. Π.χ. δεν υπαρχει θεμα 'χασιματος' υστερησης σε αυτοκινητο οπως ενα Μ3 με το ηλεκτρικο γκαζι σε σχεση με ενα Μ3 με ντιζα. Σε φθηνοτερα αυτοκινητα (οτιδηποτε σημενει αυτο), το συστημα ηλεκτρικου γκαζιου (drive by wire) ειναι επισης 'φθηνο' και ετσι υπαρχει θεμα υστερησης και ισως αλλα μειονεκτηματα. Αλλα δεν ειναι ετσι παντου.
-
Ο χρήστης gavriil1 έγραψε:
Διαφωνω για την υστερηση. Οπως ολα σε οτι αφορα το αυτοκινητο, εαν το συστημα εχει σχεδιαστει και κατασκευαστει σωστα, δεν υπαρχει θεμα υστερησης. Π.χ. δεν υπαρχει θεμα 'χασιματος' υστερησης σε αυτοκινητο οπως ενα Μ3 με το ηλεκτρικο γκαζι σε σχεση με ενα Μ3 με ντιζα. Σε φθηνοτερα αυτοκινητα (οτιδηποτε σημενει αυτο), το συστημα ηλεκτρικου γκαζιου (drive by wire) ειναι επισης 'φθηνο' και ετσι υπαρχει θεμα υστερησης και ισως αλλα μειονεκτηματα. Αλλα δεν ειναι ετσι παντου.Gavriil χρόνια πολλά σε εσένα και σε όλους!!!
Συμφωνώ σε αυτό που λές, αλλά σου υπενθυμίζω οτι η πλειοψηφία εδώ μέσα χρησιμοποιεί αυτοκίνητα με 'φθηνές' λύσεις.Θα ήταν αδιανόητο η Μ3 να έχει κακή απόκριση στο γκάζι!
Το 307 μας όμως έχει απαράδεκτη απόκριση καθαρά και μόνο λόγω ηλεκτρονικού γκαζιού, σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα της ίδιας εταιρίας με το ίδιο μοτέρ και όχι ηλεκτρονικό γκάζι.
-
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Με αυτό τον τρόπο ο καθένας θα πρέπει να διαβάζει το topic αυτό κάθε φορά ακόμα και αν δεν τον ενδιαφέρει τελικά για να δει την κάθε απορία...
Αν όμως ανοίγουμε ένα topic με το κάθε σωστό θέμα τότε ίσως να είναι καλύτερα...
Άποψη μου βέβαια!Εχεις δίκιο sirgus,απλα μερικές φορές έχω κάποιες μικρές ερωτήσεις και αισθάνομαι άσχημα να ανοίξω ολόκληρο topic,πιστεύω πως κι άλλοι θα νοιώθουν έτσι!
Τέλοσπάντων,Τάκινεν Σευχαριστώ πολύ για την απάντηση! -
Γιά ποιό λόγο χρειάζεται το ηλεκτρικό γκάζι λοιπόν αφου σε δύο αυτοκίνητά μου LANCIA PRISMA 1.6 ie, και MAZERATI 224.v, έχουν ντιζα για το γκάζι αλλα παράλληλα έχουν αισθητήρα (ποτενσιόμετρο) πάνο στην πεταλούδα και έτσι ξέρει ο εγκέφαλος την θέση της πεταλούδας. τι χρειάζεται λοιπόν αυτή η τεχνολογική εξέλιξις
-
Ο χρήστης 224.v έγραψε:
Γιά ποιό λόγο χρειάζεται το ηλεκτρικό γκάζι λοιπόν αφου σε δύο αυτοκίνητά μου LANCIA PRISMA 1.6 ie, και MAZERATI 224.v, έχουν ντιζα για το γκάζι αλλα παράλληλα έχουν αισθητήρα (ποτενσιόμετρο) πάνο στην πεταλούδα και έτσι ξέρει ο εγκέφαλος την θέση της πεταλούδας. τι χρειάζεται λοιπόν αυτή η τεχνολογική εξέλιξιςΕννοείται πως πρέπει ο εγκέφαλος να γνωρίζει τη θέση της πεταλούδας (στα αυτοκίνητα χωρίς ηλεκτρονικό γκάζι) για να αποφασίσει με τι ποσότητα καυσίμου, θα τροφοδοτήσει το κινητήρα.
Σε αυτή τη περίπτωση όμως, δεν επιλέγει ο εγκέφαλος, τη θέση της πεταλούδας, αλλά εμείς, με το πεντάλ του γκαζιού.
Αντίθετα στο ηλεκτρονικό γκάζι, εμείς δίνουμε εντολή για επιτάχυνση και ο εγκέφαλος αποφασίζει, πόσο θα ανοίξει τη πεταλούδα, με γνώμωνα (στις περισσότερες περιπτώσεις) την οικονομία καυσίμου και την ελαχιστοποίηση των εκπεμπόμενων ρύπων. -
Σε αυτή την περίπτωση δεν τίθεται θέμα υστέρησις του μηχανισμού του ηλεκτρονικού γκαζιού, αλλά το σύστημα προσπαθόντας να έχει καθαρώτερα καυσαέρια επεμββαίνει στην απόκριση του γκαζιού εξ επίτηδες και όχι γιατι έχει πρόβλημα ποιότητος αυτό καθ' εαυτό!!! Αχ Μεγάλε Αδελφέ τι μας ετοιμάζεις!!!!!
-
Ο χρήστης IBIZA1_0 έγραψε:
ΘΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΙΔΗΜΩΝ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΓΚΑΖΙ,ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΝΤΙΖΑ ΓΚΑΖΙΟΥ?ΑΠΟ ΟΤΙ ΞΕΡΩ ΧΑΝΕΙΣ ΣΕ ΑΠΟΚΡΙΣΗ.ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ ΟΤΙ ΕΧΩ ΙΒΙΖΑ1.0 ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΓΚΑΖΙ,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΚΑΤΙ ΤΡΑΓΙΚΟ..Γειά σου, συνάδελφε!!
Με την τερατώδη ισχύ κι ροπή του θηρίου μας, πως να καταλάβουμε υστέρηση; Με 0-100 σε σκάρτα 20 δεύτερα, ακόμα και μετά από ένα λεπτό αφότου πατάμε το γκάζι, υστέρηση νιώθουμε!!Το τεχνικό θέμα το κάλυψαν τα άλλα παιδιά.
Διάφορες Ερωτήσεις