-
Σημείωση: Μεγάλο post. Άντε να δούμε πάλι
Αφορμές για το συγκεκριμένο thread αποτελούν:
- Η ταλαιπωρία μου στους αφιλόξενους δρόμους της που μου στοιχίζει τουλάχιστον 2 ώρες καθημερινά από τον πολύτιμο χρόνο μου αλλά και την ισορροπία της ψυχικής μου υγείας
- Οι νέες 'ρυθμίσεις' κυκλοφορίας στο ύψος του Ιπποδρόμου που προέκυψαν από 'συγκοινωνιακές μελέτες' (τρομάρα τους)
- Τα πολλά σχετικά threads που έχουν καταχωρηθεί σε τούτο δω το forum
- Ο αντίλογος του Νοεμβρίου και ειδικότερα το κομμάτι του ΚΚ 'Security Junkies' με τις 10 απαριθμημένες προτάσεις του για επίλυση του Κυκλοφοριακού
Ας δούμε όμως αρχικά ποιες είναι οι κύριες αιτίες δημιουργίας αυτού του απίστευτου χάους. Οι αιτίες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Μία κατηγορία είναι αυτές που λεω 'δομικού τύπου' και αφορούν κυρίως την υποδομή και η άλλη κατηγορία έχει να κάνει με τη συμπεριφορά των οδηγών στους δρόμους
Αιτίες δομικού τύπου
- Η άναρχη δόμηση της πόλης χωρίς σχεδιασμό με άμεσο αποτέλεσμα την ακατάλληλη σχεδίαση και κατασκευή των δρόμων της γειτονιάς, των δρόμων προσέγγισης στις γειτονιές και φυσικά των λεωφόρων αλλά και των δρόμων ταχείας κυκλοφορίας
- Η υψηλότατη αύξηση στην κυκλοφορία νέων αυτοκινήτων που προέκυψε από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας απόρροια της αύξησης του πληθυσμού της πόλης, του μέτρου της απόσυρσης αλλά και της εφαρμογής του 'περίφημου' μέτρου του Δακτυλίου.
- Η εκτέλεση πολλών ταυτόχρονων μεγάλων οδικών έργων που κλείνουν μέρος δρόμων ή υποχρεώνουν σε παρακάμψεις
- Η μετακίνηση πολλών εταιρειών στα Βόρεια και Ανατολικά Προάστια με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να διανύουν πλέον καθημερινά μεγαλύτερες αποστάσεις από ότι παλαιότερα
- Τεράστια έλλειψη χώρων στάθμευσης με αποτέλεσμα αφενός τη στάθμευση στους δρόμους που δημιουργεί κίνηση και αφετέρου την 'επαναλαμβανόμενη' ή 'κυκλική' κίνηση (δεν ξέρω αν οι όροι αποδίδουν την έννοια που θέλω) στους δρόμους προς εύρεση θέσης στάθμευσης που αυξάνουν ακόμα περισσότερο την κίνηση
Συμπεριφορά Οδηγών
- ατυχήματα ή βλάβες αυτοκινήτων
- επιθετική οδήγηση
- απρόσεκτες αλλαγές πορείας μεταξύ λωρίδων
- συγχωνευόμενες λωρίδες (λόγω έργων ή όχι)
- ξαφνική αυξημένη είσοδος αυτοκινήτων από κάποια παράπλευρη οδό
- χρησιμοποίηση της βοηθητικής λωρίδας
- περίεργοι οδηγοί που ελαττώνουν ταχύτητα για να δουν κάτι που τους φάνηκε ενδιαφέρον
Έχοντας εντοπίσεις τους λόγους δημιουργίας αυτού του χάους των σημερινών δρόμων της Αθήνας (και ποιος ξέρει ίσως και άλλων μεγάλων πόλεων της Ελλάδας στο άμεσο μέλλον) θα κάνω μια προσπάθεια να απαριθμήσω όλες (?) τις προτάσεις που έχουν ακουστεί και που θα οδηγήσουν στη λύση του προβλήματος. Μερικές από τις λύσεις είναι ήδη χιλιοειπωμένες, γνωστές και άλλες άγνωστες αλλά αρκετά αποτελεσματικές όπως έχει αποδείξει η εφαρμογή τους σε άλλες μεγαλουπόλεις της υφηλίου. Τις λύσεις αυτές θα τις παραθέσω ανάλογα με την κατηγορία του προβλήματος που λύνουν.
Θέλω να σημειώσω εδώ ότι πολλές μελέτες που έχουν γίνει (κυρίως από Αμερικάνους συγκοινωνιολόγους) καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η λύση του προβλήματος είναι περισσότεροι και μεγαλύτεροι δρόμοι. Δεν νομίζω ότι για κάτι τέτοιο χρειάζονταν μελέτες. Μπορούσαμε και μόνοι μας να το σκεφτούμε! Σε γενικές γραμμές όμως (νομίζω) τέτοιου είδους λύσεις είναι προσωρινές (ανακουφίζουν, δεν λύνουν) αφού αργά ή γρήγορα θα έρθουμε στην πρότερη κατάσταση λόγω του ρυθμού αύξησης των νέων αυτοκινήτων που μπαίνουν στην κυκλοφορία (χαρακτηριστικό παράδειγμα η άνοδος του Κηφισού). Μάλιστα μια πρόσφατη θεωρία λεει ότι αν διαπλατύνεις ένα δρόμο μπορεί, κάτω από κάποιες προϋποθέσεις, να ελαττώσει τη δυνατότητα που έχει να εξυπηρετεί την κίνηση αφού θα αυξηθεί δυσανάλογα ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα θέλουν να τον χρησιμοποιήσουν.
Επιπλέον τούτου, τα μεγάλα μποτιλιαρίσματα μπορούν να συμβούν οποιαδήποτε στιγμή και χωρίς σπουδαίο λόγο, αφού υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι η ροή της κίνησης στους δρόμους ακολουθεί τη θεωρία του χάους. Και αυτό γιατί οι δρόμοι και η κίνηση των οχημάτων αποτελούν πολύπλοκα συστήματα που αλληλεπιδρούν και άρα μικρές διακυμάνσεις μπορούν να οδηγήσουν σε τεράστια κίνηση που δεν μπορεί να προβλεφτεί (μη-γραμμικά φαινόμενα).Ας προχωρήσουμε όμως σε κάποιες προτάσεις ξεκινώντας απ' αυτές του ΚΚ (αντίλογος Νοεμβρίου) που οι περισσότερες αφορούν στη λύση των 'δομικού τύπου' προβλημάτων
-
Ανάπτυξη των ΜΜΜ. Χιλιοειπωμένο, ε; Αλλά τόσο απαραίτητο. Μάλλον θα χρειαστεί ανασχεδιασμός των γραμμών των λεωφορείων και σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών που θα ρωτούν τους πολίτες για τους τόπους προορισμού. Το μετρό θα αναπτυχθεί. Το τραμ θα φτιαχτεί ( ; ). Ο προαστιακός θα φτιαχτεί. Για να δούμε...
-
'Εισιτήριο' για όσους θέλουν να μπουν στο κέντρο αλλά όχι όπως λένε οι πολιτικοί μας αλλά με οχήματα που θα νοικιάζει ο Δήμος αθηναίων για να μεταφέρουν τον κόσμο στο κέντρο. Χμ, εδώ θέλει συζήτηση. Δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο λόγω τεράστιου κόστους αφού πρέπει να εξυπηρετηθούν πάααρα πολλοί.
Υπάρχουν κι άλλες λύσεις στο θέμα. Να καθιερωθούν διόδια τα οποία θα μαζεύονται μέσω κάποιας ηλεκτρονικής συσκευής ή κάποιας κάρτας (μηνιαίας διάρκειας ας πούμε) που εφαρμόζεται στη Σιγκαπούρη (και είναι και σχετικά φθηνότερος ο τρόπος εφαρμογής). Επίσης, υπάρχουν και πιο δραστικοί τρόποι όπως η πλήρης απαγόρευση της εισόδου των οχημάτων στο κέντρο. Κάτι τέτοιο εφαρμόζεται στο Μιλάνο για τις Κυριακές μόνο. -
Άμεση εφαρμογή του Μητροπολιτικού σχεδιασμού. Απολύτως σωστό. Μόνο έτσι μπορεί να έχουμε σωστές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις του τύπου 'ήπια' κυκλοφορία (στενώματα δρόμων με π.χ. λουλούδια, κλεισίματα δρόμων, πεζοδρομήσεις, αποκοπή κάθετης κυκλοφορίας, σαμαράκια, σικαίην, ή συνδυασμός αυτών). Επίσης μπορούν καλύτερα να σχεδιαστούν και περιβόητες μονοδρομήσεις πολλών δρόμων.
-
Δημιουργία πολλών χώρων στάθμευσης. Χιλιοειπωμένο πάλι, ε; Αλλά και πάλι τόσο απαραίτητο. Κοντά σε σταθμούς τρένου και μετρό και φυσικά σε μέρη που θα προκύψουν όπως και πιο πάνω από έρευνες οδηγών. Αναμένουμεεεε
-
Κατάργηση φαναριών και αντικατάσταση με κυκλικές πλατείες (roundabouts). Αυτό είναι. Ότι καλύτερο έχω ακούσει το τελευταίο καιρό. Ένα από τα καλύτερα μέτρα που μπορεί να εφαρμοστεί. Τι μπορεί να κάνει για μας ένα roundabout; Καταρχήν μειώνει την ταχύτητα εισόδου των αυτοκινήτων στις διασταυρώσεις, αποκόπτει (πολύ βασικό) τις αριστερές στροφές με αποτέλεσμα να μειώνει την πιθανότητα ατυχημάτων, βελτιώνει τις συνθήκες για τους πεζούς, εξαφανίζει τα φανάρια που αυξάνουν την κίνηση, καταναλώνουν ρεύμα, απαιτούν συντήρηση και όταν χαλάνε ή υπάρχει διακοπή ρεύματος προκαλούν χάος. Επίσης, βελτιώνουν την ορατότητα των οδηγών σε σχέση με τις κλασικές πλατείες και συνεισφέρουν όπως είπαμε στην ασφάλεια αφού τα φανάρια αντιθέτως ενθαρρύνουν την ανάπτυξη ταχύτητας σε περιπτώσεις που ανάβει πορτοκάλι. Υπάρχει ήδη πετυχημένη εφαρμογή στην Αγγλία αλλά και άλλες χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής.
Εδώ θα πρέπει να τονίσω ότι η εφαρμογή των roundabouts προϋποθέτει την αλλαγή του ΚΟΚ, αφού είναι επιβεβλημένη η αλλαγή της προτεραιότητας σ' αυτούς που κινούνται εντός του roundabout και όχι σ' αυτούς που μπαίνουν σ' αυτό, όπως έκανε και η Γαλλία από το 1983. -
Ακολουθούν 2 προτάσεις που αφορούν την ίδρυση 'αδιάφθορων' κέντρων ιδιωτικού δικαίου για έκδοση αδειών οδήγησης ύστερα από αυστηρότατες εξετάσεις και την υποχρέωση επανεξέτασης των οδηγών που εμπλέκονται σε σοβαρά ατυχήματα. Για το πρώτο δεν ξέρω (άλλοι ας το κρίνουν καλύτερα), για το δεύτερο συμφωνώ και επαυξάνω!
Τέλος, υπάρχουν δύο εκπλήξεις τουλάχιστον για εμένα.
Η πρώτη είναι η τελευταία πρόταση που αφορά στην απαγόρευση αγοράς αυτοκίνητου (!!!) σε άτομα που μένουν σε επιβαρημένες κυκλοφοριακά συνοικίες αν δεν προσκομίσουν βεβαίωση του δήμου ότι διαθέτουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης. Το διαβάζω και το ξαναδιαβάζω και μένω άφωνος. Είναι δυνατόν να θεσπιστεί κάτι τέτοιο; Περιορισμός των δικαιωμάτων μου σαν Έλληνας Πολίτης; Απίστευτο! Ή πρόκειται περί προφανούς λάθους ή υπάρχει κάτι που εγώ δεν έχω πιάσει και επομένως δεν το κατανοώ!
Η δεύτερη έκπληξη προέρχεται από την απουσία της πρότασης για κατάργηση του δακτυλίου, ενός μέτρου που σύμφωνα με τους ίδιους τους 4Τ (από το 1982 το λέγανε συνέχεια) έχει αποτελέσει βασικός συντελεστής συνεισφοράς στη σημερινή κατάσταση. Βαρέθηκε να το λεει ή άλλαξε γνώμη; Αν και για να είμαι δίκαιος αναφέρεται σ' αυτόν στο κομμάτι του κειμένου πριν από τις προτάσεις.Ακολουθεί συνέχεια
-
Σημείωση: Μεγάλο post. Άντε να δούμε πάλι
Αφορμές για το συγκεκριμένο thread αποτελούν:
- Η ταλαιπωρία μου στους αφιλόξενους δρόμους της που μου στοιχίζει τουλάχιστον 2 ώρες καθημερινά από τον πολύτιμο χρόνο μου αλλά και την ισορροπία της ψυχικής μου υγείας
- Οι νέες 'ρυθμίσεις' κυκλοφορίας στο ύψος του Ιπποδρόμου που προέκυψαν από 'συγκοινωνιακές μελέτες' (τρομάρα τους)
- Τα πολλά σχετικά threads που έχουν καταχωρηθεί σε τούτο δω το forum
- Ο αντίλογος του Νοεμβρίου και ειδικότερα το κομμάτι του ΚΚ 'Security Junkies' με τις 10 απαριθμημένες προτάσεις του για επίλυση του Κυκλοφοριακού
Ας δούμε όμως αρχικά ποιες είναι οι κύριες αιτίες δημιουργίας αυτού του απίστευτου χάους. Οι αιτίες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Μία κατηγορία είναι αυτές που λεω 'δομικού τύπου' και αφορούν κυρίως την υποδομή και η άλλη κατηγορία έχει να κάνει με τη συμπεριφορά των οδηγών στους δρόμους
Αιτίες δομικού τύπου
- Η άναρχη δόμηση της πόλης χωρίς σχεδιασμό με άμεσο αποτέλεσμα την ακατάλληλη σχεδίαση και κατασκευή των δρόμων της γειτονιάς, των δρόμων προσέγγισης στις γειτονιές και φυσικά των λεωφόρων αλλά και των δρόμων ταχείας κυκλοφορίας
- Η υψηλότατη αύξηση στην κυκλοφορία νέων αυτοκινήτων που προέκυψε από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας απόρροια της αύξησης του πληθυσμού της πόλης, του μέτρου της απόσυρσης αλλά και της εφαρμογής του 'περίφημου' μέτρου του Δακτυλίου.
- Η εκτέλεση πολλών ταυτόχρονων μεγάλων οδικών έργων που κλείνουν μέρος δρόμων ή υποχρεώνουν σε παρακάμψεις
- Η μετακίνηση πολλών εταιρειών στα Βόρεια και Ανατολικά Προάστια με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να διανύουν πλέον καθημερινά μεγαλύτερες αποστάσεις από ότι παλαιότερα
- Τεράστια έλλειψη χώρων στάθμευσης με αποτέλεσμα αφενός τη στάθμευση στους δρόμους που δημιουργεί κίνηση και αφετέρου την 'επαναλαμβανόμενη' ή 'κυκλική' κίνηση (δεν ξέρω αν οι όροι αποδίδουν την έννοια που θέλω) στους δρόμους προς εύρεση θέσης στάθμευσης που αυξάνουν ακόμα περισσότερο την κίνηση
Συμπεριφορά Οδηγών
- ατυχήματα ή βλάβες αυτοκινήτων
- επιθετική οδήγηση
- απρόσεκτες αλλαγές πορείας μεταξύ λωρίδων
- συγχωνευόμενες λωρίδες (λόγω έργων ή όχι)
- ξαφνική αυξημένη είσοδος αυτοκινήτων από κάποια παράπλευρη οδό
- χρησιμοποίηση της βοηθητικής λωρίδας
- περίεργοι οδηγοί που ελαττώνουν ταχύτητα για να δουν κάτι που τους φάνηκε ενδιαφέρον
Έχοντας εντοπίσεις τους λόγους δημιουργίας αυτού του χάους των σημερινών δρόμων της Αθήνας (και ποιος ξέρει ίσως και άλλων μεγάλων πόλεων της Ελλάδας στο άμεσο μέλλον) θα κάνω μια προσπάθεια να απαριθμήσω όλες (?) τις προτάσεις που έχουν ακουστεί και που θα οδηγήσουν στη λύση του προβλήματος. Μερικές από τις λύσεις είναι ήδη χιλιοειπωμένες, γνωστές και άλλες άγνωστες αλλά αρκετά αποτελεσματικές όπως έχει αποδείξει η εφαρμογή τους σε άλλες μεγαλουπόλεις της υφηλίου. Τις λύσεις αυτές θα τις παραθέσω ανάλογα με την κατηγορία του προβλήματος που λύνουν.
Θέλω να σημειώσω εδώ ότι πολλές μελέτες που έχουν γίνει (κυρίως από Αμερικάνους συγκοινωνιολόγους) καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η λύση του προβλήματος είναι περισσότεροι και μεγαλύτεροι δρόμοι. Δεν νομίζω ότι για κάτι τέτοιο χρειάζονταν μελέτες. Μπορούσαμε και μόνοι μας να το σκεφτούμε! Σε γενικές γραμμές όμως (νομίζω) τέτοιου είδους λύσεις είναι προσωρινές (ανακουφίζουν, δεν λύνουν) αφού αργά ή γρήγορα θα έρθουμε στην πρότερη κατάσταση λόγω του ρυθμού αύξησης των νέων αυτοκινήτων που μπαίνουν στην κυκλοφορία (χαρακτηριστικό παράδειγμα η άνοδος του Κηφισού). Μάλιστα μια πρόσφατη θεωρία λεει ότι αν διαπλατύνεις ένα δρόμο μπορεί, κάτω από κάποιες προϋποθέσεις, να ελαττώσει τη δυνατότητα που έχει να εξυπηρετεί την κίνηση αφού θα αυξηθεί δυσανάλογα ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα θέλουν να τον χρησιμοποιήσουν.
Επιπλέον τούτου, τα μεγάλα μποτιλιαρίσματα μπορούν να συμβούν οποιαδήποτε στιγμή και χωρίς σπουδαίο λόγο, αφού υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι η ροή της κίνησης στους δρόμους ακολουθεί τη θεωρία του χάους. Και αυτό γιατί οι δρόμοι και η κίνηση των οχημάτων αποτελούν πολύπλοκα συστήματα που αλληλεπιδρούν και άρα μικρές διακυμάνσεις μπορούν να οδηγήσουν σε τεράστια κίνηση που δεν μπορεί να προβλεφτεί (μη-γραμμικά φαινόμενα).Ας προχωρήσουμε όμως σε κάποιες προτάσεις ξεκινώντας απ' αυτές του ΚΚ (αντίλογος Νοεμβρίου) που οι περισσότερες αφορούν στη λύση των 'δομικού τύπου' προβλημάτων
-
Ανάπτυξη των ΜΜΜ. Χιλιοειπωμένο, ε; Αλλά τόσο απαραίτητο. Μάλλον θα χρειαστεί ανασχεδιασμός των γραμμών των λεωφορείων και σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών που θα ρωτούν τους πολίτες για τους τόπους προορισμού. Το μετρό θα αναπτυχθεί. Το τραμ θα φτιαχτεί ( ; ). Ο προαστιακός θα φτιαχτεί. Για να δούμε...
-
'Εισιτήριο' για όσους θέλουν να μπουν στο κέντρο αλλά όχι όπως λένε οι πολιτικοί μας αλλά με οχήματα που θα νοικιάζει ο Δήμος αθηναίων για να μεταφέρουν τον κόσμο στο κέντρο. Χμ, εδώ θέλει συζήτηση. Δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο λόγω τεράστιου κόστους αφού πρέπει να εξυπηρετηθούν πάααρα πολλοί.
Υπάρχουν κι άλλες λύσεις στο θέμα. Να καθιερωθούν διόδια τα οποία θα μαζεύονται μέσω κάποιας ηλεκτρονικής συσκευής ή κάποιας κάρτας (μηνιαίας διάρκειας ας πούμε) που εφαρμόζεται στη Σιγκαπούρη (και είναι και σχετικά φθηνότερος ο τρόπος εφαρμογής). Επίσης, υπάρχουν και πιο δραστικοί τρόποι όπως η πλήρης απαγόρευση της εισόδου των οχημάτων στο κέντρο. Κάτι τέτοιο εφαρμόζεται στο Μιλάνο για τις Κυριακές μόνο. -
Άμεση εφαρμογή του Μητροπολιτικού σχεδιασμού. Απολύτως σωστό. Μόνο έτσι μπορεί να έχουμε σωστές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις του τύπου 'ήπια' κυκλοφορία (στενώματα δρόμων με π.χ. λουλούδια, κλεισίματα δρόμων, πεζοδρομήσεις, αποκοπή κάθετης κυκλοφορίας, σαμαράκια, σικαίην, ή συνδυασμός αυτών). Επίσης μπορούν καλύτερα να σχεδιαστούν και περιβόητες μονοδρομήσεις πολλών δρόμων.
-
Δημιουργία πολλών χώρων στάθμευσης. Χιλιοειπωμένο πάλι, ε; Αλλά και πάλι τόσο απαραίτητο. Κοντά σε σταθμούς τρένου και μετρό και φυσικά σε μέρη που θα προκύψουν όπως και πιο πάνω από έρευνες οδηγών. Αναμένουμεεεε
-
Κατάργηση φαναριών και αντικατάσταση με κυκλικές πλατείες (roundabouts). Αυτό είναι. Ότι καλύτερο έχω ακούσει το τελευταίο καιρό. Ένα από τα καλύτερα μέτρα που μπορεί να εφαρμοστεί. Τι μπορεί να κάνει για μας ένα roundabout; Καταρχήν μειώνει την ταχύτητα εισόδου των αυτοκινήτων στις διασταυρώσεις, αποκόπτει (πολύ βασικό) τις αριστερές στροφές με αποτέλεσμα να μειώνει την πιθανότητα ατυχημάτων, βελτιώνει τις συνθήκες για τους πεζούς, εξαφανίζει τα φανάρια που αυξάνουν την κίνηση, καταναλώνουν ρεύμα, απαιτούν συντήρηση και όταν χαλάνε ή υπάρχει διακοπή ρεύματος προκαλούν χάος. Επίσης, βελτιώνουν την ορατότητα των οδηγών σε σχέση με τις κλασικές πλατείες και συνεισφέρουν όπως είπαμε στην ασφάλεια αφού τα φανάρια αντιθέτως ενθαρρύνουν την ανάπτυξη ταχύτητας σε περιπτώσεις που ανάβει πορτοκάλι. Υπάρχει ήδη πετυχημένη εφαρμογή στην Αγγλία αλλά και άλλες χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής.
Εδώ θα πρέπει να τονίσω ότι η εφαρμογή των roundabouts προϋποθέτει την αλλαγή του ΚΟΚ, αφού είναι επιβεβλημένη η αλλαγή της προτεραιότητας σ' αυτούς που κινούνται εντός του roundabout και όχι σ' αυτούς που μπαίνουν σ' αυτό, όπως έκανε και η Γαλλία από το 1983. -
Ακολουθούν 2 προτάσεις που αφορούν την ίδρυση 'αδιάφθορων' κέντρων ιδιωτικού δικαίου για έκδοση αδειών οδήγησης ύστερα από αυστηρότατες εξετάσεις και την υποχρέωση επανεξέτασης των οδηγών που εμπλέκονται σε σοβαρά ατυχήματα. Για το πρώτο δεν ξέρω (άλλοι ας το κρίνουν καλύτερα), για το δεύτερο συμφωνώ και επαυξάνω!
Τέλος, υπάρχουν δύο εκπλήξεις τουλάχιστον για εμένα.
Η πρώτη είναι η τελευταία πρόταση που αφορά στην απαγόρευση αγοράς αυτοκίνητου (!!!) σε άτομα που μένουν σε επιβαρημένες κυκλοφοριακά συνοικίες αν δεν προσκομίσουν βεβαίωση του δήμου ότι διαθέτουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης. Το διαβάζω και το ξαναδιαβάζω και μένω άφωνος. Είναι δυνατόν να θεσπιστεί κάτι τέτοιο; Περιορισμός των δικαιωμάτων μου σαν Έλληνας Πολίτης; Απίστευτο! Ή πρόκειται περί προφανούς λάθους ή υπάρχει κάτι που εγώ δεν έχω πιάσει και επομένως δεν το κατανοώ!
Η δεύτερη έκπληξη προέρχεται από την απουσία της πρότασης για κατάργηση του δακτυλίου, ενός μέτρου που σύμφωνα με τους ίδιους τους 4Τ (από το 1982 το λέγανε συνέχεια) έχει αποτελέσει βασικός συντελεστής συνεισφοράς στη σημερινή κατάσταση. Βαρέθηκε να το λεει ή άλλαξε γνώμη; Αν και για να είμαι δίκαιος αναφέρεται σ' αυτόν στο κομμάτι του κειμένου πριν από τις προτάσεις.Ακολουθεί συνέχεια
-
Σημείωση: Μεγάλο post. Άντε να δούμε πάλι
Αφορμές για το συγκεκριμένο thread αποτελούν:
- Η ταλαιπωρία μου στους αφιλόξενους δρόμους της που μου στοιχίζει τουλάχιστον 2 ώρες καθημερινά από τον πολύτιμο χρόνο μου αλλά και την ισορροπία της ψυχικής μου υγείας
- Οι νέες 'ρυθμίσεις' κυκλοφορίας στο ύψος του Ιπποδρόμου που προέκυψαν από 'συγκοινωνιακές μελέτες' (τρομάρα τους)
- Τα πολλά σχετικά threads που έχουν καταχωρηθεί σε τούτο δω το forum
- Ο αντίλογος του Νοεμβρίου και ειδικότερα το κομμάτι του ΚΚ 'Security Junkies' με τις 10 απαριθμημένες προτάσεις του για επίλυση του Κυκλοφοριακού
Ας δούμε όμως αρχικά ποιες είναι οι κύριες αιτίες δημιουργίας αυτού του απίστευτου χάους. Οι αιτίες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Μία κατηγορία είναι αυτές που λεω 'δομικού τύπου' και αφορούν κυρίως την υποδομή και η άλλη κατηγορία έχει να κάνει με τη συμπεριφορά των οδηγών στους δρόμους
Αιτίες δομικού τύπου
- Η άναρχη δόμηση της πόλης χωρίς σχεδιασμό με άμεσο αποτέλεσμα την ακατάλληλη σχεδίαση και κατασκευή των δρόμων της γειτονιάς, των δρόμων προσέγγισης στις γειτονιές και φυσικά των λεωφόρων αλλά και των δρόμων ταχείας κυκλοφορίας
- Η υψηλότατη αύξηση στην κυκλοφορία νέων αυτοκινήτων που προέκυψε από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας απόρροια της αύξησης του πληθυσμού της πόλης, του μέτρου της απόσυρσης αλλά και της εφαρμογής του 'περίφημου' μέτρου του Δακτυλίου.
- Η εκτέλεση πολλών ταυτόχρονων μεγάλων οδικών έργων που κλείνουν μέρος δρόμων ή υποχρεώνουν σε παρακάμψεις
- Η μετακίνηση πολλών εταιρειών στα Βόρεια και Ανατολικά Προάστια με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να διανύουν πλέον καθημερινά μεγαλύτερες αποστάσεις από ότι παλαιότερα
- Τεράστια έλλειψη χώρων στάθμευσης με αποτέλεσμα αφενός τη στάθμευση στους δρόμους που δημιουργεί κίνηση και αφετέρου την 'επαναλαμβανόμενη' ή 'κυκλική' κίνηση (δεν ξέρω αν οι όροι αποδίδουν την έννοια που θέλω) στους δρόμους προς εύρεση θέσης στάθμευσης που αυξάνουν ακόμα περισσότερο την κίνηση
Συμπεριφορά Οδηγών
- ατυχήματα ή βλάβες αυτοκινήτων
- επιθετική οδήγηση
- απρόσεκτες αλλαγές πορείας μεταξύ λωρίδων
- συγχωνευόμενες λωρίδες (λόγω έργων ή όχι)
- ξαφνική αυξημένη είσοδος αυτοκινήτων από κάποια παράπλευρη οδό
- χρησιμοποίηση της βοηθητικής λωρίδας
- περίεργοι οδηγοί που ελαττώνουν ταχύτητα για να δουν κάτι που τους φάνηκε ενδιαφέρον
Έχοντας εντοπίσεις τους λόγους δημιουργίας αυτού του χάους των σημερινών δρόμων της Αθήνας (και ποιος ξέρει ίσως και άλλων μεγάλων πόλεων της Ελλάδας στο άμεσο μέλλον) θα κάνω μια προσπάθεια να απαριθμήσω όλες (?) τις προτάσεις που έχουν ακουστεί και που θα οδηγήσουν στη λύση του προβλήματος. Μερικές από τις λύσεις είναι ήδη χιλιοειπωμένες, γνωστές και άλλες άγνωστες αλλά αρκετά αποτελεσματικές όπως έχει αποδείξει η εφαρμογή τους σε άλλες μεγαλουπόλεις της υφηλίου. Τις λύσεις αυτές θα τις παραθέσω ανάλογα με την κατηγορία του προβλήματος που λύνουν.
Θέλω να σημειώσω εδώ ότι πολλές μελέτες που έχουν γίνει (κυρίως από Αμερικάνους συγκοινωνιολόγους) καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η λύση του προβλήματος είναι περισσότεροι και μεγαλύτεροι δρόμοι. Δεν νομίζω ότι για κάτι τέτοιο χρειάζονταν μελέτες. Μπορούσαμε και μόνοι μας να το σκεφτούμε! Σε γενικές γραμμές όμως (νομίζω) τέτοιου είδους λύσεις είναι προσωρινές (ανακουφίζουν, δεν λύνουν) αφού αργά ή γρήγορα θα έρθουμε στην πρότερη κατάσταση λόγω του ρυθμού αύξησης των νέων αυτοκινήτων που μπαίνουν στην κυκλοφορία (χαρακτηριστικό παράδειγμα η άνοδος του Κηφισού). Μάλιστα μια πρόσφατη θεωρία λεει ότι αν διαπλατύνεις ένα δρόμο μπορεί, κάτω από κάποιες προϋποθέσεις, να ελαττώσει τη δυνατότητα που έχει να εξυπηρετεί την κίνηση αφού θα αυξηθεί δυσανάλογα ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα θέλουν να τον χρησιμοποιήσουν.
Επιπλέον τούτου, τα μεγάλα μποτιλιαρίσματα μπορούν να συμβούν οποιαδήποτε στιγμή και χωρίς σπουδαίο λόγο, αφού υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι η ροή της κίνησης στους δρόμους ακολουθεί τη θεωρία του χάους. Και αυτό γιατί οι δρόμοι και η κίνηση των οχημάτων αποτελούν πολύπλοκα συστήματα που αλληλεπιδρούν και άρα μικρές διακυμάνσεις μπορούν να οδηγήσουν σε τεράστια κίνηση που δεν μπορεί να προβλεφτεί (μη-γραμμικά φαινόμενα).Ας προχωρήσουμε όμως σε κάποιες προτάσεις ξεκινώντας απ' αυτές του ΚΚ (αντίλογος Νοεμβρίου) που οι περισσότερες αφορούν στη λύση των 'δομικού τύπου' προβλημάτων
-
Ανάπτυξη των ΜΜΜ. Χιλιοειπωμένο, ε; Αλλά τόσο απαραίτητο. Μάλλον θα χρειαστεί ανασχεδιασμός των γραμμών των λεωφορείων και σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών που θα ρωτούν τους πολίτες για τους τόπους προορισμού. Το μετρό θα αναπτυχθεί. Το τραμ θα φτιαχτεί ( ; ). Ο προαστιακός θα φτιαχτεί. Για να δούμε...
-
'Εισιτήριο' για όσους θέλουν να μπουν στο κέντρο αλλά όχι όπως λένε οι πολιτικοί μας αλλά με οχήματα που θα νοικιάζει ο Δήμος αθηναίων για να μεταφέρουν τον κόσμο στο κέντρο. Χμ, εδώ θέλει συζήτηση. Δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο λόγω τεράστιου κόστους αφού πρέπει να εξυπηρετηθούν πάααρα πολλοί.
Υπάρχουν κι άλλες λύσεις στο θέμα. Να καθιερωθούν διόδια τα οποία θα μαζεύονται μέσω κάποιας ηλεκτρονικής συσκευής ή κάποιας κάρτας (μηνιαίας διάρκειας ας πούμε) που εφαρμόζεται στη Σιγκαπούρη (και είναι και σχετικά φθηνότερος ο τρόπος εφαρμογής). Επίσης, υπάρχουν και πιο δραστικοί τρόποι όπως η πλήρης απαγόρευση της εισόδου των οχημάτων στο κέντρο. Κάτι τέτοιο εφαρμόζεται στο Μιλάνο για τις Κυριακές μόνο. -
Άμεση εφαρμογή του Μητροπολιτικού σχεδιασμού. Απολύτως σωστό. Μόνο έτσι μπορεί να έχουμε σωστές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις του τύπου 'ήπια' κυκλοφορία (στενώματα δρόμων με π.χ. λουλούδια, κλεισίματα δρόμων, πεζοδρομήσεις, αποκοπή κάθετης κυκλοφορίας, σαμαράκια, σικαίην, ή συνδυασμός αυτών). Επίσης μπορούν καλύτερα να σχεδιαστούν και περιβόητες μονοδρομήσεις πολλών δρόμων.
-
Δημιουργία πολλών χώρων στάθμευσης. Χιλιοειπωμένο πάλι, ε; Αλλά και πάλι τόσο απαραίτητο. Κοντά σε σταθμούς τρένου και μετρό και φυσικά σε μέρη που θα προκύψουν όπως και πιο πάνω από έρευνες οδηγών. Αναμένουμεεεε
-
Κατάργηση φαναριών και αντικατάσταση με κυκλικές πλατείες (roundabouts). Αυτό είναι. Ότι καλύτερο έχω ακούσει το τελευταίο καιρό. Ένα από τα καλύτερα μέτρα που μπορεί να εφαρμοστεί. Τι μπορεί να κάνει για μας ένα roundabout; Καταρχήν μειώνει την ταχύτητα εισόδου των αυτοκινήτων στις διασταυρώσεις, αποκόπτει (πολύ βασικό) τις αριστερές στροφές με αποτέλεσμα να μειώνει την πιθανότητα ατυχημάτων, βελτιώνει τις συνθήκες για τους πεζούς, εξαφανίζει τα φανάρια που αυξάνουν την κίνηση, καταναλώνουν ρεύμα, απαιτούν συντήρηση και όταν χαλάνε ή υπάρχει διακοπή ρεύματος προκαλούν χάος. Επίσης, βελτιώνουν την ορατότητα των οδηγών σε σχέση με τις κλασικές πλατείες και συνεισφέρουν όπως είπαμε στην ασφάλεια αφού τα φανάρια αντιθέτως ενθαρρύνουν την ανάπτυξη ταχύτητας σε περιπτώσεις που ανάβει πορτοκάλι. Υπάρχει ήδη πετυχημένη εφαρμογή στην Αγγλία αλλά και άλλες χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής.
Εδώ θα πρέπει να τονίσω ότι η εφαρμογή των roundabouts προϋποθέτει την αλλαγή του ΚΟΚ, αφού είναι επιβεβλημένη η αλλαγή της προτεραιότητας σ' αυτούς που κινούνται εντός του roundabout και όχι σ' αυτούς που μπαίνουν σ' αυτό, όπως έκανε και η Γαλλία από το 1983. -
Ακολουθούν 2 προτάσεις που αφορούν την ίδρυση 'αδιάφθορων' κέντρων ιδιωτικού δικαίου για έκδοση αδειών οδήγησης ύστερα από αυστηρότατες εξετάσεις και την υποχρέωση επανεξέτασης των οδηγών που εμπλέκονται σε σοβαρά ατυχήματα. Για το πρώτο δεν ξέρω (άλλοι ας το κρίνουν καλύτερα), για το δεύτερο συμφωνώ και επαυξάνω!
Τέλος, υπάρχουν δύο εκπλήξεις τουλάχιστον για εμένα.
Η πρώτη είναι η τελευταία πρόταση που αφορά στην απαγόρευση αγοράς αυτοκίνητου (!!!) σε άτομα που μένουν σε επιβαρημένες κυκλοφοριακά συνοικίες αν δεν προσκομίσουν βεβαίωση του δήμου ότι διαθέτουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης. Το διαβάζω και το ξαναδιαβάζω και μένω άφωνος. Είναι δυνατόν να θεσπιστεί κάτι τέτοιο; Περιορισμός των δικαιωμάτων μου σαν Έλληνας Πολίτης; Απίστευτο! Ή πρόκειται περί προφανούς λάθους ή υπάρχει κάτι που εγώ δεν έχω πιάσει και επομένως δεν το κατανοώ!
Η δεύτερη έκπληξη προέρχεται από την απουσία της πρότασης για κατάργηση του δακτυλίου, ενός μέτρου που σύμφωνα με τους ίδιους τους 4Τ (από το 1982 το λέγανε συνέχεια) έχει αποτελέσει βασικός συντελεστής συνεισφοράς στη σημερινή κατάσταση. Βαρέθηκε να το λεει ή άλλαξε γνώμη; Αν και για να είμαι δίκαιος αναφέρεται σ' αυτόν στο κομμάτι του κειμένου πριν από τις προτάσεις.Ακολουθεί συνέχεια
-
Συνέχεια...
Ας περάσουμε τώρα σε άλλες πιθανές λύσεις του προβλήματος ξεκινώντας μ' αυτές που το Κράτος μόνο μπορεί να εφαρμόσει:
-
Βελτίωση της σηματοδότησης με μεταβλητό χρόνο διάρκειας για τα φανάρια με χρήση ηλεκτρονικών μέσων που θα μετρούν τη ροή της κυκλοφορίας. Μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της ταχύτητας των αυτοκινήτων από 12% έως και 25% και επομένως να βελτιώσει τη ροή της κυκλοφορίας.
-
Εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας (μετρητές σε εισόδους / εξόδους, διάθεση πληροφοριών στους οδηγούς σε πραγματικό χρόνο τόσο στους δρόμους όσο και μέσω ιστοσελίδας με προσφορά εναλλακτικών διαδρομών, ηλεκτρονικά διόδια, κ.α.)
-
Μελέτη και εφαρμογή ενός αποτελεσματικότερου συστήματος αντιμετώπισης ατυχημάτων ή βλαβών αυτοκινήτων που θα μειώνει αισθητά το χρόνο ανταπόκρισης των μέσων άμεσης ανάγκης (απομάκρυνση οχημάτων και καθάρισμα δρόμων). Απαιτείται βέβαια και αποτελεσματικότερο σύστημα εντοπισμού τέτοιων προβληματικών καταστάσεων.
-
Νομοθεσία για υποχρέωση των υπεργολάβων οδικών έργων να υποβάλλουν έγκυρη συγκοινωνιακή μελέτη για διευθέτηση της κυκλοφορίας πριν από την έναρξη των έργων έτσι ώστε να διατηρείται η πρότερη, τουλάχιστον, κατάσταση. Οι μελέτες αυτές θα υποβάλλονται σε αρμόδια επιτροπή (που θα συσταθεί για το λόγο αυτό) από συγκοινωνιολόγους κύρους για έγκριση. Θα γίνεται και παρουσίαση της μελέτης για επεξηγήσεις επιπλέον της υποβολής. Αποτυχία της μελέτης στην πράξη θα οδηγεί σε άμεση διακοπή των εργασιών, επαναφορά πρότερης κατάστασης και υποβολή χρηματικών ποινών που θα αναφέρονται σαφώς στην υπογεγραμμένη σύμβαση για όσο χρόνο θα καθυστερεί το έργο (υποβολή νέας μελέτης και εφαρμογή). Πιθανή ποινή αποκλεισμού αποτελεί ίσως (?) επιπλέον λύση.
-
Νομοθεσία που απαγορεύει την εκτέλεση οδικών έργων σε ώρες αιχμής. Προτιμότερη λύση θεωρούνται οι βραδινές ώρες εργασίας
-
Έναρξη τεράστιας διαφημιστικής καμπάνιας (τηλεόραση, ραδιόφωνο, τύπος) του Υπουργείου Μεταφορών που να προωθεί τους πολίτες στη χρήση των ΜΜΜ παρουσιάζοντας ταλαιπωρημένους Αθηναίους σε μποτιλιάρισμα και καυσαέριο. Η χρήση εμπνευσμένου και πανέξυπνου σλόγκαν που θα προκαλέσει ενδιαφέρον είναι απαραίτητη (π.χ. ο χρόνος που χάνεται καθημερινά στην Αθήνα λόγω κίνησης ισούται με όλα τα εργάσιμα χρόνια επτά ανθρώπων!!!). Άλλη διαφήμιση θα μπορούσε να έλεγε ότι αν οι δρόμοι άδειαζαν από αυτοκίνητα έτσι ώστε τα λεωφορεία να διπλασιάσουν την μέση ταχύτητά τους, τότε το ίδιο λεωφορείο θα μπορούσε να μεταφέρει διπλάσιο αριθμό ανθρώπων, στη διπλάσια ταχύτητα, στο μισό χρόνο με εισιτήριο στη μισή τιμή!
-
Καθιέρωση bonus στους οδηγούς των λεωφορείων ανάλογα με τον αριθμό των 'επιβατοχιλιομέτρων' (επιβάτες * χιλιόμετρα) που διανύουν στη διάρκεια μιας εβδομάδας. Κάτι τέτοιο θα επιβράβευε την παροχή υψηλών υπηρεσιών και θα αποτελούσε τροχοπέδη στις 'άσκοπες' καθυστερήσεις (ξέρετε τώρα τι εννοώ!)
8 ) Επέκταση των λεωφορειόδρομων μετά από τις κατάλληλες μεταβολές και μελέτες που έχουν ειπωθεί και σε άλλο thread
-
Δημιουργία λωρίδων για κυκλοφορία οχημάτων μεγάλης πληρότητας. Στις λωρίδες αυτές θα κυκλοφορούν μόνο λεωφορεία, αυτοκίνητα με περισσότερα από 2 άτομα, μοτοσικλέτες και οχήματα διάσωσης. Αντίθετα θα απαγορεύονται η κυκλοφορία σε τριαξονικά οχήματα ανεξαρτήτου πλήθους επιβαινόντων και σε αυτοκίνητα με 1 άτομο. Τέτοιου είδους μέτρο έχει εφαρμοστεί σε πολλές χώρες και ιδίως στις ΗΠΑ με αρκετή επιτυχία
-
Απαγόρευση τροφοδότησης των μαγαζιών στις ώρες αιχμής
-
Απαγόρευση (επιτέλους) της κυκλοφορίας των οχημάτων μεγαλύτερων των 3,5 τόνων στην αριστερή λωρίδα
-
Απαγόρευση (και ΑΥΣΤΗΡΟΤΑΤΗ αστυνόμευση) κυκλοφορίας των οχημάτων στη βοηθητική λωρίδα των δρόμων ταχείας κυκλοφορίας. Τεράστιο πρόβλημα αφού δημιουργούνται στο τέλος συγχωνευόμενες λωρίδες (bottleneck) που με μαθηματική ακρίβεια προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση. Η απαγόρευση βέβαια υπάρχει, η αστυνόμευση όμως;
Υπάρχουν και πιο ριζοσπαστικές λύσεις.
-
Αποκέντρωση των δημόσιων υπηρεσιών
-
Υιοθέτηση ελαστικών ωραρίων εργασίας
-
Εφαρμογή νέων μεθόδων εργασίας όπως από το σπίτι με computer (call back)
-
Παροχή κινήτρων στις εταιρείες (φοροελαφρύνσεις, επιδοτήσεις) έτσι ώστε αυτές να δίνουν ένα μηνιαίο επίδομα (π.χ. 60 Ευρώ) σε εκείνους τους εργαζόμενους που είναι διατεθειμένη να μην παίρνουν το αυτοκίνητό τους από και προς τον τρόπο της εργασίας
-
Επιβολή επιπλέον φόρου στη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης με αντίστοιχη μείωση άλλων φόρων (έμμεσων ή άμεσων) ή με κατάργηση όλων των επιδοτήσεων σε όλες τις κρατικές λειτουργίες τις σχετικές με τα αυτοκίνητα. (αστυνομία, πυροσβεστική, ΕΚΑΒ, κλπ.)
-
Απαγόρευση της στάθμευσης σε όλο το κέντρο της Αθήνας με εξαίρεση τους κατοίκους!!!
Υπάρχουν κι άλλες ριζοσπαστικές προτάσεις, αλλά δεν τις αναφέρω γιατί θα προκαλέσουν αντιδράσεις.
Αυτά είναι μερικά πράγματα που το Κράτος μπορεί να κάνει για μας τους ταλαίπωρους. Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς όμως σαν οδηγοί για τον εαυτό μας; Η απάντηση είναι: Πολλά. Εκτός από τα τετριμμένα περί μη επιθετικής οδήγησης, χρήσης βοηθητικών λωρίδων και 'έξυπνων' κινήσεων, υπάρχουν κι άλλα. Και θα εκπλαγείτε απ' όσα μπορούμε να κάνουμε αν χρησιμοποιήσουμε την κοινή λογική.
Ακολουθεί κι' άλλο...
-
-
Τωρα για να πουμε τι χρειαζεται να γινει για να εφαρμοστουν ολα αυτα. (με εξαιρεση επιβολης αστυνομικου κρατους).
Πολλα μα πολλα απο αυτα εχουν εφαρμοστει και τοπικα με διαφορους βαθμους επιτυχιας. Θα προσπαθησω να συγκρινω αποτελεσματα τοπικα (δουλεψε η οχι). Ο Γαβριηλ επισης ξερει πολλα απο αυτα.
αναμεινατε.
Νικος
-
Για τα παρκινγκ και τους δρομους ξεχασέ το, χρειάζονται πολλά λεφτά και η οικονομία της χώρας δεν τα αντέχει.
Η μόνη λύση είναι η επέκταση του μετρό σε όλη την Αθήνα και είναι και η ποιο δίκαιη γιατί θα ωφεληθούν οι κατώτερες τάξεις περισσότερο.
Επίσης κάτι που θα βοηθήσει είναι να δώσεις καποιο φορολογικά κίνητρα η κυβένηση για εταιρείες να φτιάξουν κτίρια γραφεία στο αεροδρομιο (έτσι είναι περίπου στο Αμστερνταμ, οι περισσότερες εταιρείες είναι γύρώ από το Σκιπχολ). Με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί η επιβάρυνση στα όρια του δακτυλίου.
Φτιάχνεις και ένα προαστιακό τρένο προς το αερδρόμιο και μερικά λεωφορεία να πηγαίνουν από το σταθμό του τρένου στα κτίρια, εύκολες λύσεις χωρίς μεγάλο κόστος αφού το τραίνο θα εξυπερετεί επιβάτες και εργαζόμενους.
-
Να εστιάσω και σε ένα σημείο που κατά τη γνώμη μου είναι απαραίτητο ... η πρόληψη. Αν
- υπήρχε η επίσημη πληροφόρηση για αύξηση της κίνησης σε συγκεκριμένα σημεία όπως π.χ. αν οι δήμοι ενημέρωναν το υπουργείο ότι στο τάδε σημείο κατασκευάζεται ένα εμπορικό κέντρο που αναμένεται από τότε να έχει εκατό υπαλλήλους την ημέρα και 1000 επισκέπτες ώστε να αυξηθεί η ροή των ΜΜΜ προς αυτό το σημείο
- αν στα κτίρια που από εδώ και στο εξής φτιάχνονται (είτε είναι εμπορικά είτε είναι για να μένουμε) υπάρχει αυστηρή απαίτηση για χώρους πάρκιγκ σύμφωνα με τον εκάστοτε μέσο όρο αυτοκινήτων ανά άτομο προσαυξημένο κατά 50%
- αν εφαρμοζόταν ο ΚΟΚ εστιάζοντας στην ασφάλεια των οδηγών και των πεζών και όχι για εισπρακτικούς λόγους
τότε τα πράγματα δε θα ήταν καλύτερα ή στη χειρότερη περίπτωση σε ορισμένες περιοχές δε θα ήταν καλύτερα.
Όσο για την πυρόσβεση (κατόπιν εορτής) του προβλήματος συμφωνώ απολύτως ότι χρειάζονται πολλά και αυστηρά μέτρα που ήδη αναφέρθηκαν.[/list]
-
Ο χρήστης agisd έγραψε:
Για τα παρκινγκ και τους δρομους ξεχασέ το, χρειάζονται πολλά λεφτά και η οικονομία της χώρας δεν τα αντέχει.Η μόνη λύση είναι η επέκταση του μετρό σε όλη την Αθήνα και είναι και η ποιο δίκαιη γιατί θα ωφεληθούν οι κατώτερες τάξεις περισσότερο.
Επίσης κάτι που θα βοηθήσει είναι να δώσεις καποιο φορολογικά κίνητρα η κυβένηση για εταιρείες να φτιάξουν κτίρια γραφεία στο αεροδρομιο (έτσι είναι περίπου στο Αμστερνταμ, οι περισσότερες εταιρείες είναι γύρώ από το Σκιπχολ). Με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί η επιβάρυνση στα όρια του δακτυλίου.
Φτιάχνεις και ένα προαστιακό τρένο προς το αερδρόμιο και μερικά λεωφορεία να πηγαίνουν από το σταθμό του τρένου στα κτίρια, εύκολες λύσεις χωρίς μεγάλο κόστος αφού το τραίνο θα εξυπερετεί επιβάτες και εργαζόμενους.
Άγη για πάρκινγκ δεν νομίζωότι χρειάζονται τόσα πολλά χρήματα. Όσον αφορά δρόμους γίνονται κάποια πράγματα αλλά μέχρι εκεί. Η ανάπτυξη του μετρό απαιτεί πολύ περισσότερα χρήματα και χρόνο
Αυτό με τις εταιρείες είναι πολύ καλό. Ο προαστικός φτιάχνεται ήδη -
Syele, νομίζω ότι κάλυψες, έθιξες και πρότεινες τα πάντα. Όλα είναι μέτρα που δεν εφαρμόζονται από την μία μέρα στην άλλη. Το 2004 μας έκανε να τρέχουμε και μην φτάνουμε στα έργα γι αυτό και οι τόσες πολλές ρυθμίσεις. Τα κονδύλια που βγάινουν για όλα αυτά που αναφέρεις είναι ελάχιστα μπρόστα στο κόστος για να εφαρμοστούν. Μην ξένχάς ότι ο σχεδιασμός των δρόμων της Αθήνας έγινε κάπου στην δεκαετία του 50 με, δεν ξέρω, πια πρόβλεψη. Άρα η υποδομη είναι ανύπαρκτη.
Θα σταθώ σε πρώτη φάση σε 2 θέματα.-
Roundabouts, πλατείες αντι φανάρια. Εύκολος τρόπος αντιμετώπισης πολλών μποτιλιαρισμάτων. Μπορεί να εφαρμοστεί σιγά-σιγά ΑΜΕΣΑ, με την προυπόθεση, όπως λές, να αλλάξει ο ΚΟΚ. Πραγματικά αυτό ποτέ δεν το κατάβαλα, περί προτεραιότητας των εισερχομένων οχημάτων. Είναι θέμα λογικής, αν μπαίνουν μόνο όχήματα σε μία πλατεία χωρίς να βγαίνουν, δεν θα μπλοκάρουν τα πάντα? Έχω παρατηρήσει την πλατεία που μένω που έχει ΣΤΟΠ στις εισοδους (3 είσοδοι, 4 έξοδοι) και δουλεύει άψογα.
-
Αποκέντρωση. Μεγάλη κουβέντα. Μιλάς για δημόσιες υπηρεσίες, αλλά πρέπει να μιλάμε γενικά για αποκέντρωση. Τα τελευταία χρόνια όλα γίνονται στην Αθήνα. 2004, ΜΕΤΡΟ, Αττική οδό, Σπάτα κλπ κλπ . Άρα δουλειές στην Αθήνα, εταιρίες στην Αθήνα, περισσότερος κόσμος στην Αθήνα. Βγαίνουν τόσες χρηματοδοτήσεις για ότιδήποτε , και τίποτα για αποκέντρωση. Προσωπικά θέλω να φύγω και ψάχνω έδω και 2 χρόνια μία μικρή χρηματοδότηση για μεταφορά προσωπικής επιχείρησης στην επαρχία. Και όμως τίποτα.
Τι σημαίνει αυτό? Χρήμα στην περιφέρεια, υψηλή διαχείρηση τοπικής αυτοδιοικησης και κίνητρα αποκέντρωσης που βέβαια πρέπει να ξεκινησουν από τον δημόσιο τομέα.
Θα επανέλθω και για άλλες προτάσεις.
-
-
Κύριοι,
Μην ψάχνετε να βρείτε λύσεις στο κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας,
γιατί απλά δεν υπάρχουν.
Καταλάβετέ το!!!
Οτι λοιπόν και αν γράφεται στον τύπο είναι απλά για να γεμίζει σελίδες.
Το λεκανοπέδιο πλέον δεν μας χωρά όλους!!!
Ας φτίαχνουμε γέφυρες, ισόπεδους και ανισόπεδους κόμβους κλπ.
Τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει!!!
Η άναρχη δόμηση, και η καταραμένη πολυκατοικία, μας στιβάξανε τον ένα πάνω στον άλλο. Κατοικούμε σε περιοχές που είναι για 100 άτομα πάνω απο 2000 και η πλάκα είναι ότι φτάσαμε να πληρώνουμε κάτι εκατομύρια το τετραγωνικό για ένα κελί σε πολυκατοικία.
Ετσι η μοναδική λύση είναι αντί να φτιάχνουμε δρόμους ισόγειους, υπόγειους, γέφυρες κλπ που κοστίζουν τεράστια ποσά, να δωθούν κίνητρα για την λεγόμενη εσωτερική μετανάστευση. Και όταν λέμε κίνητρα ενούμε κίνητρα και όχι αοριστίες και ημίμετρα. Και μάλιστα πρώτο το κράτος πρέπει να περάσει σε αυτό το μέτρο. Για παράδειγμα, μεταφορά του υπουργείου γεωρίας στο θεσσαλικό κάμπο, στη Λάρισσα να πούμε, κοντά στην παραγωγή. Εκεί πρέπει να βρίσκεται. Μετά το υπουργείο εθνικής αμύνης. Η πραγματική του θέση είναι στη Θεσσαλονίκη και όχι στο Χολαργό. Θα μπορούσα να δώσω πολλά παραδείγματα στα οποία το κράτος πρώτο θα έπρεπε κάνει την αρχή. Φανταστείτε, πόσος κόσμος θα μεταφερθεί με αυτό τον τρόπο πρός την επαρχία. Και όχι μόνο οι εργαζόμενοι σε κάθε τέτοια δημόσια υπηρεσία, αλλά και τα παραεπαγγέλματα που βρίσκονται γύρω απο κάθε τέτοια οργανισμό. Θα δωθούν νέες ευκαιρίες εργασίας στους κατοίκους αυτών τω περιοχών, αποτρέποντας τους ταυτόχρονα ως ένα σημείο απο την σκέψη της μετανάστευσής τους πρός την Αθήνα. Και σύγουρα θα αναπτυχθεί καλύτερα η ιδιωτική πρωτοβουλία δίνοντας ζωή στην επαρχία, που μόνο κατ'όνομα είναι, γιατί σύγουρα έχουν καλύτερο τρόπο ζωής απο εμάς εδώ στο λεκανοπέδιο της τρέλλας.!!! Για να δούμε, θα βρεθεί ποτέ ένας τέτοιος πολιτικός που θα έχει τα άντερα να προχωρήσει σε κάτι τέτοιο? -
Ο χρήστης takiskoym έγραψε:
Κύριοι,
Μην ψάχνετε να βρείτε λύσεις στο κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας,
γιατί απλά δεν υπάρχουν.
Καταλάβετέ το!!!
Οτι λοιπόν και αν γράφεται στον τύπο είναι απλά για να γεμίζει σελίδες.
Το λεκανοπέδιο πλέον δεν μας χωρά όλους!!!
Ας φτίαχνουμε γέφυρες, ισόπεδους και ανισόπεδους κόμβους κλπ.
Τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει!!!
Η άναρχη δόμηση, και η καταραμένη πολυκατοικία, μας στιβάξανε τον ένα πάνω στον άλλο. Κατοικούμε σε περιοχές που είναι για 100 άτομα πάνω απο 2000 και η πλάκα είναι ότι φτάσαμε να πληρώνουμε κάτι εκατομύρια το τετραγωνικό για ένα κελί σε πολυκατοικία.
Ετσι η μοναδική λύση είναι αντί να φτιάχνουμε δρόμους ισόγειους, υπόγειους, γέφυρες κλπ που κοστίζουν τεράστια ποσά, να δωθούν κίνητρα για την λεγόμενη εσωτερική μετανάστευση. Και όταν λέμε κίνητρα ενούμε κίνητρα και όχι αοριστίες και ημίμετρα. Και μάλιστα πρώτο το κράτος πρέπει να περάσει σε αυτό το μέτρο. Για παράδειγμα, μεταφορά του υπουργείου γεωρίας στο θεσσαλικό κάμπο, στη Λάρισσα να πούμε, κοντά στην παραγωγή. Εκεί πρέπει να βρίσκεται. Μετά το υπουργείο εθνικής αμύνης. Η πραγματική του θέση είναι στη Θεσσαλονίκη και όχι στο Χολαργό. Θα μπορούσα να δώσω πολλά παραδείγματα στα οποία το κράτος πρώτο θα έπρεπε κάνει την αρχή. Φανταστείτε, πόσος κόσμος θα μεταφερθεί με αυτό τον τρόπο πρός την επαρχία. Και όχι μόνο οι εργαζόμενοι σε κάθε τέτοια δημόσια υπηρεσία, αλλά και τα παραεπαγγέλματα που βρίσκονται γύρω απο κάθε τέτοια οργανισμό. Θα δωθούν νέες ευκαιρίες εργασίας στους κατοίκους αυτών τω περιοχών, αποτρέποντας τους ταυτόχρονα ως ένα σημείο απο την σκέψη της μετανάστευσής τους πρός την Αθήνα. Και σύγουρα θα αναπτυχθεί καλύτερα η ιδιωτική πρωτοβουλία δίνοντας ζωή στην επαρχία, που μόνο κατ'όνομα είναι, γιατί σύγουρα έχουν καλύτερο τρόπο ζωής απο εμάς εδώ στο λεκανοπέδιο της τρέλλας.!!! Για να δούμε, θα βρεθεί ποτέ ένας τέτοιος πολιτικός που θα έχει τα άντερα να προχωρήσει σε κάτι τέτοιο?Μα ακριβώς αυτό λεω φίλε μου. Δε διορθώνεις τίποτα με ισόπεδους, ανισόπεδους και διαπλατύνσεις!!! Πού βλέπεις ότι λεω κάτι διαφορετικό;
Αυτό που αναφέρεις είναι μόνο μια από τις λύσεις (αποκέντρωση) -
Καλέ μου φίλε syele δεν λέω κάτι το διαφορετικό απο σένα. Απλά ήθελα και εγώ να βγάλω απο μέσα μου την αγανάκτηση για την κατάντια μας, που κάθε μέρα γίνεται ακόμη χειρότερη.
-
Οπως πολλα πράγματα στην Ελλάδα ετσι κι αυτό θα βρεί λύση μάλλον απο μόνο του και λιγώτερο απο σχεδιασμένη αντίδραση των υπευθύνων.
Και εξηγούμαι.
Το Αεροδρόμιο των Σπάτων,η Αττική Οδός,η Περιφεριακή Υμηττού,το Μετρό,ο Προαστιακός,οι Τηλεπικοινωνίες,η Ε.Ο. Πατρών-Ευζώνων,η αναμόρφωση των Σιδηροδρόμων και η Μηχανογράφηση του Δημοσίου (πιστέψτε με συμβαίνει)..θα εχουν -νομίζω- καταλυτική επιδραση στα τεκταινόμενα της Αθήνας και της χώρας.
Πρώτα,θεωρώ οτι η Αθήνα θα αρχίσει να αναπτύσσεται οριζόντια προς τα Μεσόγεια και την Τανάγρα.
Δεύτερον,οι οδικοί και σιδηροδρομικοί άξονες θα επιτρέψουν την ανάπτυξη αστικών περιοχών της επαρχίας που τώρα φυτοζωούν.
Τρίτον,θα διευκολυνθεί η μονιμη κατοικία σε επαρχία πολλών Ελλήνων που υποχρεωτικά ζουν στην Αθήνα.Ηδη εχω παρατηρήσει πολυκατοικίες να γκρεμίζονται σε όλη την Αθήνα.
Τα roundabouts είναι βέβαια λύση με άμεση επίδραση.
Πιστεύω ομως οτι θα μπορέσουμε να διαμορφώσουμε γνώμη για το τι πραγματικά χρειάζεται με την ολοκλήρωση των έργων και οχι τώρα.
Δεν μιλάω βέβαια για ολοκλήρωση του Μετρό και τον αναμόρφωση του ΟΣΕ (το ξέρατε οτι οι ράγες εχουν πλάτος 1,20 απο Αθήνα μεχρι Αλεξ/λη και 1,10 στο υπόλοιπο δίκτυο??!!!!) αλλα για Αττική Οδό,Περ/κη Υμηττού και Προαστιακό.
Εν ολίγοις νομίζω οτι γίνονται μαζεμένα οσα θα έπρεπε να εχουν γίνει εδω και 30 χρόνια!!!
Κάλλιο αργά παρά ποτέ.Τουλάχιστον τα παιδιά μας ας ζήσουν σε ενα πιο ανθρώπινο περιβάλλον.Μακάρι!! -
Τι θα έκανα για να λύσω το κυκλοφοριακό.
- Ελεγχόμενη στάθμευση στο Κέντρο (όποιος θέλει αλλιώς παίρνεi Μέσα Μαζικής Μεταφοράς)
- Βελτίωση ΜΜΜ (δημιουργία λωρίδων αντίθετης ροής για τα ΜΜΜ, ακριβή δρομολόγια, καθαρά αυτοκίνητα, ευγενικοί οδηγοί, οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις στις στάσεις για πότε έρχεται το ΜΜΜ πόση ώρα θα χρειαστεί για το Κέντρο κ.λ.π.)
- Τιμή βενζίνης 1,5 euro το λίτρο και όποιος αντέξει (άσε που θα πάει με την επέμβαση στο Iράκ, αλλά με τα extra money φτιάχνουμε metro)
- Χορήγηση άδειας δακτυλίου σε ένα αμάξι ανά οικογένεια
- Αύξηση τελών κυκλοφορίας (Για να έχεις ένα αμάξι και καλό)
- Σύλληψη των παράνομων ταξιτζήδων
- Είσοδος στο Κέντρο μόνο σε οχήματα που τηρούν αυστηρά περιβαλλοντικά κριτήρια
Τροφοδοσία καταστημάτων τις ώρες που πρέπει και όχι ότι ώρα μας καρφώσει. - METRO με οργανωμένο δίκτυο που θα καλύπτει όλη την πόλη, με σωστά parking και καλή εξυπηρέτηση από τα ΜΜΜ
Και αν ποτέ γίνουν όλα αυτά Πανεπιστήμιου, Σταδίου κ.λ.π πεζοδρόμηση και είσοδος μόνο σε ΜΜΜ και ποδήλατα.
-
Όποιος θέλει να δει τί μπορεί να κάνει μόνος του για την αποσυμφόρηση των δρόμων μπορεί να διαβάσει εδώ:
http://www.2112systems.com/~billb/amateur/traffic/traffic1.htmlΈχει αρκετή δόση αληθείας το site αυτό. Μερικά απ' αυτά τα έκανα στην Αγγλία και πέτυχαν μέχρι ένα βαθμο. Στην Ελλάδα δεν ξέρω αλλά για προσπαθήστε...
-
Ο χρήστης syele έγραψε:
Όποιος θέλει να δει τί μπορεί να κάνει μόνος του για την αποσυμφόρηση των δρόμων μπορεί να διαβάσει εδώ:
http://www.2112systems.com/~billb/amateur/traffic/traffic1.htmlΈχει αρκετή δόση αληθείας το site αυτό. Μερικά απ' αυτά τα έκανα στην Αγγλία και πέτυχαν μέχρι ένα βαθμο. Στην Ελλάδα δεν ξέρω αλλά για προσπαθήστε...
Ενα από τα πιο ενδιαφέροντα άρθρα που διάβασα στο Web τώρα τελευταία! Thanks syele!
Βέβαια νομίζω δεν θα δουλέψει στην Ελλάδα διότι κάνει την υπόθεση πως το ποσοστό των οδηγών που ακολουθούν τον 'smart driver' είναι μεγαλύτερο από το ποσοστό των οδηγών που προσπαθεί να τον προσπεράσει ή να 'χωθεί'. Το οποίο νομίζω δεν ισχύει έτσι όπως οδηγούμε στην Ελλάδα...
- topic:timeago_later,3 years
-
Ο χρήστης cpp έγραψε:
3) Τιμή βενζίνης 1,5 euro το λίτρο και όποιος αντέξει (άσε που θα πάει με την επέμβαση στο Iράκ, αλλά με τα extra money φτιάχνουμε metro)ΝΑ ΤΑ ΛΕΜΕ
-
Ο χρήστης cpp έγραψε:
- Τιμή βενζίνης 1,5 euro το λίτρο και όποιος αντέξει (άσε που θα πάει με την επέμβαση στο Iράκ, αλλά με τα extra money φτιάχνουμε metro)
ΝΑ ΤΑ ΛΕΜΕ
Προφήτης Χρήστος!!!
-
Μερικές αντιρρήσεις:
Ο χρήστης cpp έγραψε:
3) Τιμή βενζίνης 1,5 euro το λίτρο και όποιος αντέξει (άσε που θα πάει με την επέμβαση στο Iράκ, αλλά με τα extra money φτιάχνουμε metro)Αυτό όμως θα πλήξει και την υπόλοιπη Ελλάδα που δεν έχει κυκλοφοριακό χωρίς λόγο.
- Χορήγηση άδειας δακτυλίου σε ένα αμάξι ανά οικογένεια
Ναι, καλά. Άμα έχεις τον κατάλληλο γνωστό βγάζεις ελευθέρας στο δακτύλιο πιο εύκολα από εισιτήριο στο σινεμά. Ο δακτύλιος πρέπει τελικά να καταργηθεί.
- Αύξηση τελών κυκλοφορίας (Για να έχεις ένα αμάξι και καλό)
Όμοια με το 3.
- Είσοδος στο Κέντρο μόνο σε οχήματα που τηρούν αυστηρά περιβαλλοντικά κριτήρια
Ενώ οι ρύποι από τα υπόλοιπα που θα μποτιλιάρονται στην περιφέρεια του κέντρου δεν θα μπαίνουν στο κέντρο, ε;
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Ενώ οι ρύποι από τα υπόλοιπα που θα μποτιλιάρονται στην περιφέρεια του κέντρου δεν θα μπαίνουν στο κέντρο, ε;
όπως επίσης και οι ρύποι από το Θριάσιο... μένουν Ελευσίνα
Το κυκλοφοριακό στην Αθήνα (το πρόβλημα και οι λύσεις)