-
Ο χρήστης theos_larissa έγραψε:
οταν οδηγησεις ολα τα αμάξια που παραθέτεις στο τοπικ τοτε να βγαλεις συμπερασματα.η AUDI ειναι κορυφή ..οχι οτι η καινουργια 3αρα δεν ειναι.γουστα ειναι αυτα.Εσύ φίλε φαντάζομαι ότι έχεις οδηγήσει όλα τα αυτοκίνητα που παραθέτει ο giatros (και όχι εγώ), έτσι;
Επίσης δεν είπα τίποτα για κανένα αμάξι, μόνο γι' αυτό που οδήγησα (και θα ξαναοδηγήσω), δηλαδή την Bmw.
Τέλος, εσύ τι ζόρι τραβάς και μου την μπαίνεις; Τα παίρνεις από την Audi;
Πριν εννοούσα ότι εικάζω ότι το τιμόνι του Audi A4 θα είναι υποδεέστερο, μιας και όσα τιμόνια του VAG έχω οδηγήσει, δεν μου άρεσαν! Ούτε συμπεράσματα, ούτε τίποτα!
Και επειδή, όπως ελπίζω να ξέρεις, μια εταιρία δύσκολα θα σχεδιάσει ένα νέο προϊόν, μιας και αυτό κοστίζει σε χρόνο και χρήμα. Έτσι θα διαλέξει κάτι από το ράφι, εφόσον την ικανοποιεί και της ταιριάζει (βλ. την 147 που πήρε το πάτωμα του Tipo).
Το να λέει κάποιος αυτό είναι 'κορυφή' έτσι απλά, εμένα δεν μου λέει απολύτως τίποτα. Αλλά εντάξει, αυτή την διερευνητική ματιά την απέκτησα μετά από σπουδές και πολύ προσωπικό ψάξιμο...
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Το να λέει κάποιος αυτό είναι 'κορυφή' έτσι απλά, εμένα δεν μου λέει απολύτως τίποτα. Αλλά εντάξει, αυτή την διερευνητική ματιά την απέκτησα μετά από σπουδές και πολύ προσωπικό ψάξιμο...
δεν τραβάω κανενα ζόρι κ ουτε ηθελα να το πάρεις ετσι...προς θεου.απλά έχοντας γνωστους στην Γερμανια μου έχουν πει πολλα για τα AUDI-BMW...πλεον η AUDI ειναι μπροστα.αυτο μου λενε...δεν το έψαξα περισσότερο κ ουτε τα εχω οδηγήσει ολα.ουτε τον TFSI..αλλά εχω μπει σε Α3, Α4 Με τον αλλο κινητηρα, εχω** VW GOLF V 1.6FSi** κ ξέρω τι σημαινει VAG GROUP.δεν τα παίρνω απο καμια αντιπροσωπεια. είναι PREMIUM παντως ολα τα αυτοκινητα που παραθετονται στο τοπικ.ακουμπανε κορυφη.οποτε περι ορεξεως..
φιλικά, κ δεν θα ηθελα να σε θίξω σε καμια περιπτωση!!
ΟΚ???αν γουσταρεις BMW πάρε BMW. -
Ο χρήστης theos_larissa έγραψε:
δεν τραβάω κανενα ζόρι κ ουτε ηθελα να το πάρεις ετσι...προς θεου.απλά έχοντας γνωστους στην Γερμανια μου έχουν πει πολλα για τα AUDI-BMW...πλεον η AUDI ειναι μπροστα.αυτο μου λενε...δεν το έψαξα περισσότερο κ ουτε τα εχω οδηγήσει ολα.ουτε τον TFSI..αλλά εχω μπει σε Α3, Α4 Με τον αλλο κινητηρα, εχω** VW GOLF V 1.6FSi** κ ξέρω τι σημαινει VAG GROUP.δεν τα παίρνω απο καμια αντιπροσωπεια. είναι PREMIUM παντως ολα τα αυτοκινητα που παραθετονται στο τοπικ.ακουμπανε κορυφη.οποτε περι ορεξεως..φιλικά, κ δεν θα ηθελα να σε θίξω σε καμια περιπτωση!!
ΟΚ???αν γουσταρεις BMW πάρε BMW.Οκ! Δεν πειράζει!
Εξάλλου ίσως και 'γω να υπερέβαλα λίγο πριν. Ελπίζω ούτε και 'συ να προσβλήθηκες... -
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
δεν τραβάω κανενα ζόρι κ ουτε ηθελα να το πάρεις ετσι...προς θεου.απλά έχοντας γνωστους στην Γερμανια μου έχουν πει πολλα για τα AUDI-BMW...πλεον η AUDI ειναι μπροστα.αυτο μου λενε...δεν το έψαξα περισσότερο κ ουτε τα εχω οδηγήσει ολα.ουτε τον TFSI..αλλά εχω μπει σε Α3, Α4 Με τον αλλο κινητηρα, εχω** VW GOLF V 1.6FSi** κ ξέρω τι σημαινει VAG GROUP.δεν τα παίρνω απο καμια αντιπροσωπεια. είναι PREMIUM παντως ολα τα αυτοκινητα που παραθετονται στο τοπικ.ακουμπανε κορυφη.οποτε περι ορεξεως..
φιλικά, κ δεν θα ηθελα να σε θίξω σε καμια περιπτωση!!
ΟΚ???αν γουσταρεις BMW πάρε BMW.Οκ! Δεν πιεράζει.
Εξάλλου ίσως και 'γω να υπερέβαλα λίγο πριν. Ελπίζω ούτε και 'συ να προσβλήθηκες...οχι βέβαια!!!γιατι να προσβληθω???
αλλωστε καλο ειναι να εχουμε διαφορετικες αποψεις κ να εχουμε διαφορετικα αυτοκινητα.ετσι βγαζουμε πολλα συμπεράσματα.αυτο που θαυμαζω στην BMW ειναι η πίσω κίνηση!!!την ζηλεύω πολύ!!!
-
Ο χρήστης theos_larissa έγραψε:
Aπλά έχοντας γνωστους στην Γερμανια μου έχουν πει πολλα για τα AUDI-BMW...πλεον η AUDI ειναι μπροσταΜάλλον τότε οι φίλοι σου είναι πίσω
Πλάκα κάνω...
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
[(βλ. την 147 που πήρε το πάτωμα του Tipo)Πήρες φόρα και λές, που το άκουσες αυτό???
-
Ο χρήστης gatony έγραψε:
[(βλ. την 147 που πήρε το πάτωμα του Tipo)
Πήρες φόρα και λές, που το άκουσες αυτό???
Αυτό το άκουσα από δύο παιδιά του 4Τforum (συνforumίτες δηλαδή). Μάλλον είναι ακριβές, αφού φαντάζομαι ότι θα το διάβασαν κάπου. Αλλά ακόμα και να μην είναι έτσι, δεν αναιρεί τίποτα απ' όσα είπα μέχρι στιγμής (αυτά περί σχεδίασης νέου προϊόντος κ.τ.λ.).
Πάντως θα κοιτάξω να το διασταυρώσω (όχι ότι με νοιάζει κιόλας)! Αν δεν είναι αλήθεια, θα τους τιμωρήσω πολύ σκληρά, επειδή με εκθεσανε..
-
Ο χρήστης gatony έγραψε:
[(βλ. την 147 που πήρε το πάτωμα του Tipo)
Πήρες φόρα και λές, που το άκουσες αυτό???
Δεν μου κάθεται κ εμένα καλα αυτο που ειπες!!!
-
Α!!!! Τώρα θυμήθηκα!
Άκυρο!!! Για την 156 μου λέγανε ότι έχει πάτωμα από το Tipo! Αυτό αληθεύει τουλάχιστον;
(Άρε μαστίγωμα που θα πέσει...)
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Α!!!! Τώρα θυμήθηκα!Άκυρο!!! Για την 156 μου λέγανε ότι έχει πάτωμα από το Tipo! Αυτό αληθεύει;
Η πλατφόρμα tipo χρησιμοποιήθηκε και στα Tempra, Dedra, 155, Fiat Coupe.
Η 156 βασίζεται σε άλλο πάτωμα.
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Α!!!! Τώρα θυμήθηκα!Άκυρο!!! Για την 156 μου λέγανε ότι έχει πάτωμα από το Tipo! Αυτό αληθεύει τουλάχιστον;
(Άρε μαστίγωμα που θα πέσει...)
Καμια σχεση .Η 155 και 145/146 ειχαν κοινο πατωμα με το Τιπο.
-
Εσύ Pai Mei, που είσαι γκουρού των πολεμικών τεχνών, της πειθαρχίας και της εσωτερικής ισορροπίας, τι τιμωρία προτείνεις για να συνετίσω τους 2 forumίτες, που με εκθέσανε τόσο βάναυσα;
Εντάξει παιδιά, sorry, μην βαράτε! Έκανα λάθος!!
-
Μπορώ;
να σου γράψουν από 100 φορές ο καθένας τις διαφορές ανάμεσα σε διπλά ψαλίδια και μακφέρσον.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Μπορώ;να σου γράψουν από 100 φορές ο καθένας τις διαφορές ανάμεσα σε διπλά ψαλίδια και μακφέρσον.
Εμένα μία φορά μου αρκεί.. Αν θέλει κάποιος..
-
Ο χρήστης Kid έγραψε:
Εμένα μία φορά μου αρκεί.. Αν θέλει κάποιος..Κοίτα, εγώ δεν ξέρω με πολλές λεπτομέρειες τις διαφορές.
Θα αναδημοσιεύσω ένα κείμενο του συνforumίτη Proto (τον θυμάστε φαντάζομαι, έτσι; ), από αυτά που φυλάω στον υπολογιστή μου και τα κρατάω σε αρχείο (αφού βέβαια τα διαβάζω, τα βελτιώνω - επεκτείνω - διορθώνω κυρίως σε ό,τι αφορά την δομή του λόγου, την χρησιμοποιούμενη γραμματική κ.τ.λ.)
Γιατί αυτά τα απλά McPherson, που τοποθετούνται στα ταπεινά μας καθημερινά οχήματα, προτιμώνται στα WRC cars;
Η πρώτη, θεωρητικά, λογική θα μας υπαγόρευε ότι η ιδανική ανάρτηση (μηχανική, όχι πνευματική) θα ήταν τα διπλά ψαλίδια, αφού συνδυάζουν το τερπνό μετά του ωφελίμου. Έχουμε το κάτω ψαλίδι να οδηγεί τον τροχό στην «κάθετη» τροχιά του, και το επάνω να καθορίζει τη μεταβολή της γωνίας camber, ανάλογα με τις επιθυμίες μας (να διατηρείται σταθερό –όσο το δυνατόν- ή να μεταβάλλεται όπως το θέλουμε). Παράλληλα, θα είχαμε μία ανάρτηση με χαμηλό κέντρο βάρους και αρκετή στιβαρότητα, που να αντεπεξέρχεται τα εγκάρσια φορτία, ενώ για τα κάθετα ούτε λόγος, αφού έχει... 'άπειρη' ενδοτικότητα στις κάθετες μετακινήσεις (όσο βέβαια, τα αντέχει ο τροχός).
Υπάρχουν όμως περιορισμοί. Κατά την κίνησή του, ο τροχός κινείται επάνω στον γεωμετρικό τόπο που καθορίζεται από την ακτίνα (το μήκος) του κάτω ψαλιδιού, και αυτός δεν συμπίπτει με αυτόν του επάνω. Ένα κοντό κάτω ψαλίδι θα ήταν ίσως ιδανικό για πίστα, όπου οι διαδρομές του τροχού είναι ελάχιστες (βλέπε kit cars), αλλά όταν χρειαζόμαστε μεγάλες διαδρομές, οι αυξημένες μεταβολές της εγκάρσιας θέσης του τροχού από το κάτω ψαλίδι (που συν τοις άλλοις επιφέρει και ανεπιθύμητη αυξομείωση του μετατροχίου), θα ήταν αδύνατο να ελεγχθούν από το επάνω. Επομένως θα είχαμε αντίστοιχα τεράστιες μεταβολές του camber και του μετατροχίου. Όσον αφορά το camber, η έκπτωση από τα λογικά όριά του σημαίνει ότι το πέλμα δεν θα πατά όλο στο δρόμο, θα μειωθεί το θετικό offset, ενώ θα έχουμε απότομο turn in. Όσον αφορά τη μεταβολή του μετατροχίου, αυτό θα σήμαινε ότι (σε περίπτωση αύξησης) το όχημα θα γινόταν στιγμιαία πιο “στενό” και απρόθυμο να στρίψει, ενώ τα ημιαξόνια μετάδοσης της κίνησης στους τροχούς θα έπρεπε να μεταβάλλουν το μήκος τους! (γι’ αυτό και υπάρχουν αρκετά “μπόσικα” σε αυτά Μπορεί κάποιος να το διαπιστώσει αν τραβήξει ένα ημιαξόνιο από το διαφορικό. Θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν περιθώρια ολίσθησης μέσα – έξω από το διαφορικό).
Γι’ αυτό, η λύση είναι το τεράστιο κάτω ψαλίδι και αυτό γίνεται στα πλαίσια (τύπου σωλήνα) των F1, όπου βλέπουμε ουσιαστικά έναν άκαμπτο άξονα από κάτω, απλά 'σπασμένο' στη μέση! Ακόμη κι εκεί, όπου οι διαδρομές της ανάρτησης είναι ελάχιστες, τους ενδιαφέρει η μικρομετρική “καθετότητα” του τροχού.
Για τα WRC θέλουμε επίσης μεγάλο κάτω ψαλίδι, και αυτό είναι σχετικά εφικτό, όσο βέβαια το επιτρέπουν τα μηχανικά μέρη του οχήματος που βρίσκονται στο κέντρο του. Τι γίνεται όμως με το επάνω; Με τις τεράστιες διαδρομές που πρέπει να διαγράφει ο τροχός, τα επάνω ψαλίδια μοιάζουν να μας οδηγούν σε αδιέξοδο. Κι εδώ έρχονται τα γόνατα McPherson που μας δίνουν την λύση. Το επάνω ψαλίδι, ενώθηκε στην μια άκρη του με τον τροχό, και στην άλλη του άκρη με το όχημα, επάνω στον θόλο του τροχού. Έτσι, θεωρητικά, το σημείο της έδρασης του επάνω ψαλιδιού στο όχημα μπορεί να επεκταθεί απείρως, και αφού το άκρο που βρίσκεται στον τροχό κινείται πλέον «κάθετα», μπορεί να ακολουθεί τις μεταβολές της τροχιάς του ελεύθερου άκρου του κάτω ψαλιδιού, όσο αυτό το άκρο κινείται περίπου κάθετα, σε λογικά όρια. Βέβαια με αυτόν τον τρόπο το επάνω και κάθετο ψαλίδι θα έπρεπε να μεταβάλλει διαρκώς το μήκος του. Έτσι λοιπόν το επάνω αυτό “ψαλίδι” απέκτησε ένα ελατήριο που εκτελεί πλέον χρέη ενός ψαλιδιού που μπορεί να μεταβάλλει το μήκος του. Και για να μην έχουμε φαινόμενα λυγισμού, η όλη κατασκευή (με το αμορτισέρ συμπεριλαμβανόμενο) απέκτησε αρκετή στιβαρότητα. Οι περιπτώσεις που προβλέπουν γόνατο McFerson με το αμορτισέρ όχι μέσα στο ελατήριο, έχουν να κάνουν κυρίως με χωροταξικούς ή άλλους λόγους.
Έτσι λοιπόν, έχουμε μία ελαφρότατη κατασκευή, χωρίς τον πονοκέφαλο των γεωμετρικών τόπων των δύο «παράλληλων» ψαλιδιών, ικανή να αντεπεξέρχεται στις μεγάλες διαδρομές των τροχών, με το επάνω “ψαλίδι” να μπορεί να δεχθεί τα κάθετα κρουστικά φορτία (σημαντικό πλεονέκτημα για τους τεχνικούς των WRC cars). Τα μόνα μειονεκτήματα της κατασκευής είναι η καταπόνηση των θόλων, το υψηλότερο κέντρο βάρους και η μειωμένη αντοχή του μηχανισμού στις εγκάρσιες καταπονήσεις (η τεχνολογία βεβαια έχει αμβλύνει κατά πολύ αυτή την αδυναμία).Βέβαια είμαστε off topic. Αν θέλετε μετεφέρετε την δημοσίευσή μου όπου εσείς θεωρείτε σκόπιμο!
-
Ωραιοτατο το κειμενο του Proto, να προσθεσω οτι πισω οι νεας γενιας αλφα εχουν μακφερσον, ενω μπροστα 'λενε' οτι εχουν διπλα ψαλιδια...
η αληθεια ειναι λιγο διαφορετικη. Το τμημα μαρκετινγκ επελεξε τον ορο διπλα ψαλιδια για λογους προφανους εντυπωσιασμου... αν και στην πρωτη γενια 156 τα ελεγε quadrilatero deformabile, (τετραπλευρο παραμορφωσιμο... βγαλε ακρη ορου)
Στην πραγματικοτητα ειναι ενα ειδος αναρτησης αρκετα διαφορετικο και πολυπλοκο, πραγματι αξιεπαινο και εντυπωσιακο στο ποσο μικρο σε διαστασεις (κατα τον εγκαρσιο αξονα του αυτοκινητου) καταφερνει να ειναι. Ετσι αφηνει και χωρο για τους εγκαρσιους κινητηρες, ισαξιο με ενα κλασσικο μακφερσον προσφεροντας (προφανως) καλυτερο ελεγχο των τροχων.
παντως το θεμα ειναι οτι σιγουρα αν θελει κανεις να δει πως ειναι μια αναρτηση διπλων ψαλιδιων... καλυτερα να ΜΗΝ κοιταξει την μπροστινη των αλφα.
-
ας κοιταξει μια φορμουλα 1!
-
Αριστοτέλη, πώς θα την ονόμαζες εσύ την ανάρτηση των 156/147; Για μένα είναι μια εξέλιξη των 'διπλών ψαλιδιών'. Στρεβλό τετράπλευρο με μεταβλητή στρέβλωση;
-
Ο χρήστης theos_larissa έγραψε:
Το να λέει κάποιος αυτό είναι 'κορυφή' έτσι απλά, εμένα δεν μου λέει απολύτως τίποτα. Αλλά εντάξει, αυτή την διερευνητική ματιά την απέκτησα μετά από σπουδές και πολύ προσωπικό ψάξιμο...
δεν τραβάω κανενα ζόρι κ ουτε ηθελα να το πάρεις ετσι...προς θεου.απλά έχοντας γνωστους στην Γερμανια μου έχουν πει πολλα για τα AUDI-BMW...πλεον η AUDI ειναι μπροστα.αυτο μου λενε...δεν το έψαξα περισσότερο κ ουτε τα εχω οδηγήσει ολα.ουτε τον TFSI..αλλά εχω μπει σε Α3, Α4 Με τον αλλο κινητηρα, εχω** VW GOLF V 1.6FSi** κ ξέρω τι σημαινει VAG GROUP.δεν τα παίρνω απο καμια αντιπροσωπεια. είναι PREMIUM παντως ολα τα αυτοκινητα που παραθετονται στο τοπικ.ακουμπανε κορυφη.οποτε περι ορεξεως..
φιλικά, κ δεν θα ηθελα να σε θίξω σε καμια περιπτωση!!
ΟΚ???αν γουσταρεις BMW πάρε BMW.Αν, όχι μπροστά... απέναντι
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Αριστοτέλη, πώς θα την ονόμαζες εσύ την ανάρτηση των 156/147; Για μένα είναι μια εξέλιξη των 'διπλών ψαλιδιών'. Στρεβλό τετράπλευρο με μεταβλητή στρέβλωση;Δεν γνωριζω τους ελληνικους ορους, και επειδη ευκολα γινεται συγχιση...
double-A arm
Double wishbone
macpherson strut
alfa
τωρα... ο καθενας μπορει να δει διαφορες και ομοιοτητες. την φραση εξελιξη διπλών ψαλιδιών εγω δεν θα την χρησιμοποιουσα... αλλα περι ορεξεως κολοκυθοπιτα που λενε...
αλλωστε τωρα πια με τις εξομοιωσεις εχουν καταφερει μεχρι και ημιακαμπτους αξονες να κανουν αξιολογους...edit: δεν ανοιγαν οι φωτο και εβαλα λινκ
edit2: παλι δεν ανοιγαν, τις αντεγραψα σε δικο μου λινκ
Κοντρα στα 2.000 cc