-
George,
ΟΚ, αλλά ετσι οπως το ανεφερες πανω πανω με στεναχωρησες, παρολο που άλλα τελικα εννοουσες.
Ναι δεν συμφωνω με οτι διαβαζω, αλλα δεν μπορω, ουτε εχω το δικαιωμα να διορθωνω καθε τι λεγομενο, εκτος εαν ειναι κραυγαλεα εκτος τοπου, οποτε και θα το σχολιασω.
Αλλωστε για αυτο γραφω σε επιλεγμενες θεματικες ενοτητες και οχι σε ολες.
Ειρηνη υμιν, και οπου μπορουμε να πουμε κατι ωφελιμο, θα το κανω.
Καλη συνεχεια με το project σου, το οποιο παρακολου8ω με χαρα και ανυπομονησια.
-
Ο χρήστης gorghs έγραψε:
Molis tora diabasa auto to post...
Oi Aggloi apla 8a legane...
yeah right...
'h
Bullsh!ts...Δεν καταλαβα τι εννοεις...?
-
Ο χρήστης Aristotelis έγραψε:
Molis tora diabasa auto to post...
Oi Aggloi apla 8a legane...
yeah right...
'h
Bullsh!ts...Δεν καταλαβα τι εννοεις...?
Aristotelh,
Me liga logia, ennoo oti 9 apo tis 10 ypo8eseis pou ekanes den einai sostes. -
α υπεροχα, σ'ευχαριστω ιδιαιτερα για το μαθημα ευγενειας, γνωσης και αγγλικης slang
Εβαλα ενα postit στο μονιτορ μου να μου θυμιζει οτι δεν εχω δικαιωμα να εκφερω γνωμη σε δημοσια φορουμ , ουτε να κανω υποθεσεις διοτι θα υπαρχει παντα καποιος ξερολας αξεστος που θα με διορθωσει, προβαλοντας απλετα γνωσεις και βοηθεια.
δεν μου λετε καθηγητα? πρεπει να ξαναδωσω τον σεπτεμβρη ή καλυτερα να παω για αγροτης να καθαριζω και κανα bullshit που το κατεχω κιολας?
-
Ο χρήστης Aristotelis έγραψε:
α υπεροχα, σ'ευχαριστω ιδιαιτερα για το μαθημα ευγενειας, γνωσης και αγγλικης slangΕβαλα ενα postit στο μονιτορ μου να μου θυμιζει οτι δεν εχω δικαιωμα να εκφερω γνωμη σε δημοσια φορουμ , ουτε να κανω υποθεσεις διοτι θα υπαρχει παντα καποιος ξερολας αξεστος που θα με διορθωσει, προβαλοντας απλετα γνωσεις και βοηθεια.
δεν μου λετε καθηγητα? πρεπει να ξαναδωσω τον σεπτεμβρη ή καλυτερα να παω για αγροτης να καθαριζω και κανα bullshit που το κατεχω κιολας?
Αγρότης Άρη! Μια χαρά είσαι, μέχρι και Lamborghini (τρακτέρ) θα οδηγείς!
@Gorghs: περιμένουμε με ενδιαφέρον τις διορθώσεις σου πάνω στα 9/10 λάθη που έγραψε ο Aristotelis
-
Για να αποφευχθει τυχον 'εμφυλιος' μεταξυ μιας καλης παρεας, (Αριστοτελης, f1pilot, Gorgh, kai 037), νομιζω το καλυτερο ειναι η συνεχεια ενος επικοδομητικου διαλογου.
Αυτο γινεται οταν οποιες παρατηρησεις και σχολιασμοι, γινονται με επιχειρηματα και τεκμηριωμενες αποψεις, παρα με 'καρφια'. Τουλαχιστον σε αυτην την παρεα, δεν εχω διαπιστωσει ακροτητες αποψεων ή 'αγυριστα' κεφαλια, συνηθες χαρακτηριστικο μικρων και αφελων.
Πισω λοιπον στο θεμα, και επειδη οπως εχω αναφερει ειναι ενα δυσκολο μερος για να αναλυσει κανεις τετοια λεπτα ζητηματα, θα πω το εξης, πρωτού συνεχισω.
Μια αναρτηση, κρυβει παρα πολλα πραγματα, πραγματα τα οποια ο απλος φιλος της αυτοκινησης, δεν γνωριζει, και σε αυτην την περιπτωση η ημιμαθεια οδηγει σε λανθασμενα συμπερασματα.
Τωρα, ποιος ειναι ημιμαθεις, ή Master σε αυτο το θεμα, δεν εχει σημασια εδω. Σημασια εχει να αποκομισουμε ολοι 2-3 γνωσεις παραπανω, ειτε ειναι τεχνικες, ειτε ιστορικες.
Θα επιστρεψω τωρα σε μερικα απο αυτα που ειπε ο Αριστοτελης, οχι για κανενα προσωπικο λογο βεβαια, αλλα επειδη ανεφερε πολλα, και κατα συνεπεια θα δεχθει και παραπανω σχόλια.
Θα διαφωνησω με το σχολιο που εκανε, για την μεθοδο με την οποια στριβουν τα αυτοκινητα. Μπορει να ισχυει σε καποιες περιπτωσεις αλλα δεν ειναι ο κανονας. Παρολο που ειναι εφικτο παιζοντας με τα φρενα, ενα ενα, ή συνδιασμους να στριψουμε το αυτοκινητο εκει που θελουμε, οπως κανουν πολλα συστηματα ευσταθειας. Το πόσο καλα το κανουν ειναι αλλοι κουβεντα και εχει να κανει με τους αλγοριθμους που χρησιμοποιουνται.
Δεν το ξερω το 106, ξερω οτι ο Gorghs ειχε ενα. Μπορω ομως να πω 2 πραγματακια εδω.
Το σηκωμα του τροχου το εξηγησα προηγουμενως, μεσω της μεταφορας βαρους. Μια πολυπλοκη διαδικασια, η οποια εξηγει και πολλα άλλα, οπως γιατι ενα Ασκονα (πισωκινητο με αξονα πισω) θα σπινιαρει στην εκκινηση τον πισω δεξιο τροχο και οχι τον αριστερο, και το ποσό του σπινιαρισματος εξαρταται απο πολλους παραγοντες, οπως η σκληροτητα της πισω ΑΛΛΑ και της εμπρος αναρτησης, την σκληροτητα των ελαστικων κ.λ.π.
Το 106 εχει πισω υστερουντες, ή μαλλον ημιυστερουντες. Εαν ειμαι λαθος, παρακαλω διορθωστε με.
Ως αποτελεσμα εχουμε πολυ χαμηλο roll centre, και μαζι με ενα αλλο ΚΑΚΟ. Ο τροχος παιρνει τις ιδιες γωνιες με το πλαισιο σε roll. Σε αντιθεση με εναν πισω αξονα αλα Sud/33. Εαν ειναι και σκετος υστερουντας(trailing arm), τοτε μπορει να εχουμε και toe out το οποιο ειναι καθαρα υπερστροφικο χαρακτηριστικο. Δηλαδη, αποτομη αυξηση του yaw rate. Επισης οι ημιστερουντες και γραμμικη αυξηση του toe, κατι το οποιο δεν συνισταται. Και το 106, και το 205 φημιζονται για τα υπερστροφικα χαρακτηριστικα τους, κατι που δεν ειανι απαραιτητα κακο, καθως αυτος που θα το μαθει, θα εχει ενα αυτοκινητο που μπορει να στριψει και οχι να 'μουριαζει' κατι που ειναι ενοχλητικο ιδιως σε ενα αγωνιστικο αυτοκινητο.
Παρολα αυτα, η Peugeot, και γενικοτερα οι Γαλλοι, εχουν δωσει ΤΕΡΑΣΤΙΑ προσοχη στα elastokinematics, δηλαδη τις γωνιες που περνει η αναρτηση υπο φορτιο. Δηλαδη το πως παραμορφωνονται τα καθε λογης σινεμπλοκ, και πότε!!!
Αυτο βεβαια ειναι μια παγεια τακτικη ολων των κατασκευαστων, η μελετη της ¨πραγματικης' αναρτησης και οχι της θεωρητικης μονο. Βεβαια, για να εχεις καλα αποτελεσματα, πρεπει πρωτα απο ολα να εχεις σχεδιαση μια καλη αναρτηση και μετα να δεις τι κανει σε πραγματικες συνθηκες.
Τα αγωνιστικα ξεπερνουν καπως αυτο το προβλημα διοτι σχεδιαζονται εξαρχης με rose joints οποτε δεν μετακινειται τιποτα, (αν και η μικρες στρεβλωσεις των σασι επηρεαζουν και αυτες τις αναρτησεις).
Τωρα ομως, εαν η Peugeot εχει σχεδιασει καποια χαρακτηριστικα στα σνεμπλοκ αι εμεις τα αντικαταστησουμε με ακαμπτα rose joints, τοτε μαλλον κανουμε ζημια, αφου θα χαλασουμε τα χαρακτηριστικα της αναρτησης. Ο Gorghs ή οποισδηποτε άλλος εαν εχει εμπειρια τετοια αε μας διαφωτησει, για το 106.
Οσο για τα MacPherson ειναι ενα άλλο θεμα και θα συνεχισω παρακατω.
-
Λοιπον, τελευταια απαντηση και κλεινω το θεμα, διοτι ειλικρινα κουραστηκα. Τα φορουμ τα επισκεπτομαι για διασκεδαση και μαθηση, οχι για να νευριαζω με τον απανταχου αγενη.
Οπως ισως ειδες σε προηγουμενη σελιδα Νικο (037) δεν ειχα κανενα προβλημα να ζητησω συγγνωμη απο ενα αλλο συμφορουμιστα οταν εκανα λαθος περι slipangle. Αλλωστε λαθη ειμαστε ανθρωπους κανουμε, και κυριως δεν υπαρχει οριο στην μαθηση και αλοιμονο σε οποιον νομιζει οτι τα ξερει ολα.
Στο προηγουμενο ποστ περι 106 εγραψα σαφως οτι ΔΕΝ γνωριζω την αναρτηση του 106 και οτι εδωσα για παραδειγμα ενα ΥΠΟΘΕΤΙΚΟ σεναριο. Αρα και σαφως σε καμια περιπτωση δεν ισχυριστηκα οτι γνωριζα την απολυτη αληθεια. Αυτο που προσπαθω να κανω ειναι να μην εμπλεξω αμεσως ορους κατα πασα πιθανοτητα αγνωστους στους περισσοτερους, αλλα να εξηγησω αυτο που εχω στο μυαλο μου με απλα παραδειγματα και κατανοητη γλωσσα. Δεν ειναι ευκολο για μενα, δεν ειμαι συγγραφεας, ουτε ειδικος, και κυριως δεν πετυχαινω παντα να αποδωσω αυτα που εχω στο μυαλο μου.
γραφω για παραδειγμα,
Η επιλογη του σηκωματος του πισω τροχου ηταν αναγκαια κατα την γνωμη μου. Η πισω αναρτηση υστερουντων βραχιονων δεν επιτρεπει τρομερα παιχνιδια και ελεγχο στην κινηση των πισω τροχων κατα το ευρος της αναρτησης. Ταυτοχρονα οι **ελαστικοι συνδεσμοι που εδιναν παθητικη τετραδιευθηνση σε αλλα μοντελα οπως οι ΖΧ, αποδειχθηκαν καλοι μονο για ρυθμους σβελτους, **αλλα δυσκολοι εως επικυνδινοι στο οριο και ειδικα σε ανωμαλο δρομο, οπου πλεον οι τροχοι επερναν αψυχολογητες συγκλισεις... δεν ειναι αλλωστε τυχαιο οτι στις αγωνιστικες εκδοσεις, η τετραδιευ8ηνση πηγαινε περιπατο...
γραφεις
Το 106 εχει πισω υστερουντες, ή μαλλον ημιυστερουντες. Εαν ειμαι λαθος, παρακαλω διορθωστε με.
Ως αποτελεσμα εχουμε πολυ χαμηλο roll centre, και μαζι με ενα αλλο ΚΑΚΟ. Ο τροχος περνει τις ιδιες γωνιες με το πλαισιο σε roll. Σε αντιθεση με εναν πισω αξονα αλα Sud/33. Εαν ειναι και σκετος υστερουντας(trailing arm), **τοτε μπορει να εχουμε και toe out το οποιο ειναι καθαρα υπερστροφικο χαρακτηριστικο. Δηλαδη, αποτομη αυξηση του yaw rate. **Επισης οι ημιστερουντες και γραμμικη αυξηση του toe, κατι το οποιο δεν σινισταται.αρα δεν διαφωνουμε, απλα χρησιμοποιεις τους σωστοτερους ορους περι toe και yaw rate κλπ. Αφελως ισως σκεφτηκα οτι μπορει οι αναγνωστες του φορουμ να μην γνωριζουν ολοι τους ορους. Λαθος μου βεβαια διοτι μετα αναφερομαι στο σλιπ και παλι που ισως και ειναι ακομη δυσκολοτερος ορος.
Το θεμα ειναι, οτι σαφως και δεν διαφωνω οτι η δυναμικη συμπεριφορα ενος αυτοκινητου, μπορει να περιεγραφτει απολυτα και στο συνολο της, μονο με αλγοριθμους και σοβαρα και δυσκολα μαθηματικα. Παρολαυτα επιτρεψτε μου να ειμαι πεπισμενος, οτι μπορεις να μαθεις τα βασικα (και παραπανω) χωρις να χρειαζονται πολυπλοκες συναρτησεις. Αλλωστε πολλοι οι πιλοτοι ξερουν καλυτερα απο μας πως να οδηγησουν και να συμβουλευσουν εναν τεχνικο περι του στησιματος ενος αυτοκινητου, χωρις αναγκαια να γνωριζουν μαθηματικες συναρτησεις. Εννοειται οτι ο δεσμος ομως με τους τεχνικους ειναι αναγκαιος.
Καταληγω γιατι σιγουρα εχω γινει κουραστικος... σε τηλεοπτικη εκπομπη ο μεγιστος μαεστρος Riccardo Muti, ρωτηθηκε τι συμβουλευει καποιον σαν πρωτη εμπειρια κλασσικης μουσικης.
Απαντησε 'Ακουστε το bolero του ravel, ειναι ωραιο'
Θα μπορουσε βεβαια να αρχισει μια αναλυση του auditory fractal του κοματιου που αρχιζει απο ηρεμα απο C major απο ενα φλαουτο και με εναν ostinato ρυθμο απο snare drum που συνεχιζεται διαρκως μεχρι να φτασει στην τελικη εξαρση κλπ κλπ (ευγενικη χορηγια wikipedia)
Αλλα ευτηχως ο ανθρωπος δεν ειναι ελιτιστης οπως η πλειοψηφεια του κυκλου του.Και για οσους ακομη δεν καταλαβαν, αν ο Gorgh διαφωνει με τα λεγομενα μου, ειναι δικαιωμα του, αλλα ειναι και δικαιωμα μου να τον χαρακτηρισω επιεικως αγενη, ειρωνα και χωρις ιχνος ορεξης να συμβαλει στην συζητηση...
Απο μενα τελος του προγραμματος, διοτι χεστηκε η φοραδα στ'αλωνι και εχουμε προβλημα στο αγροκτημα
-
Aριστοτέλη τα post σου είναι τα μόνα που καταλαβαίνω 100%.
Please, μην αλλάξεις τίποτα στη γραφή σου.Αυτά που γράφουν gorghs και 037 είναι επίσης ενδιαφέροντα αλλά κάπως δυσνόητα για τον αδαή.
-
Ο χρήστης Aristotelis έγραψε:
Το θεμα ειναι, οτι σαφως και δεν διαφωνω οτι η δυναμικη συμπεριφορα ενος αυτοκινητου, μπορει να περιεγραφτει απολυτα και στο συνολο της, μονο με αλγοριθμους και σοβαρα και δυσκολα μαθηματικα. Παρολαυτα επιτρεψτε μου να ειμαι πεπισμενος, οτι μπορεις να μαθεις τα βασικα (και παραπανω) χωρις να χρειαζονται πολυπλοκες συναρτησεις. Αλλωστε πολλοι οι πιλοτοι ξερουν καλυτερα απο μας πως να οδηγησουν και να συμβουλευσουν εναν τεχνικο περι του στησιματος ενος αυτοκινητου, χωρις αναγκαια να γνωριζουν μαθηματικες συναρτησεις. Εννοειται οτι ο δεσμος ομως με τους τεχνικους ειναι αναγκαιος.Αν και δεν ανήκω στην παρέα σας επιτρέτε μου να πω πως έχοντας κάποιες γνώσεις σε αριθμητική ανάλυση λόγω επαγγέλματος και πτυχίου πιστεύω πως οι εξισώσεις που διέπουν την οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου είναι υπερβολικά πολύπλοκες για να μπορούν να λυθούν απόλυτα ικανοποιητικά με προσεγγιστικές μεθόδους σε Η/Υ και αρκετά χαοτικές ώστε οι αποκλίσεις στις λύσεις τους να πολλαπλασιάζονται στην πράξη, ειδικά σε ακραίες συνθήκες λειτουργίας που προκύπτουν σε 'σπορ' χρήση. Εκεί λοιπόν χρειάζονται οι εξαντλητικές δοκιμές και δεν είναι τυχαίο που τα πιο καλοστημένα αυτοκίνητα σήμερα έχουν γράψει εκατοντάδες ή και χιλιάδες ώρες εξέλιξης σε πίστες.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Το θεμα ειναι, οτι σαφως και δεν διαφωνω οτι η δυναμικη συμπεριφορα ενος αυτοκινητου, μπορει να περιεγραφτει απολυτα και στο συνολο της, μονο με αλγοριθμους και σοβαρα και δυσκολα μαθηματικα. Παρολαυτα επιτρεψτε μου να ειμαι πεπισμενος, οτι μπορεις να μαθεις τα βασικα (και παραπανω) χωρις να χρειαζονται πολυπλοκες συναρτησεις. Αλλωστε πολλοι οι πιλοτοι ξερουν καλυτερα απο μας πως να οδηγησουν και να συμβουλευσουν εναν τεχνικο περι του στησιματος ενος αυτοκινητου, χωρις αναγκαια να γνωριζουν μαθηματικες συναρτησεις. Εννοειται οτι ο δεσμος ομως με τους τεχνικους ειναι αναγκαιος.
Αν και δεν ανήκω στην παρέα σας επιτρέτε μου να πω πως έχοντας κάποιες γνώσεις σε αριθμητική ανάλυση λόγω επαγγέλματος και πτυχίου πιστεύω πως οι εξισώσεις που διέπουν την οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου είναι υπερβολικά πολύπλοκες για να μπορούν να λυθούν απόλυτα ικανοποιητικά με προσεγγιστικές μεθόδους σε Η/Υ και αρκετά χαοτικές ώστε οι αποκλίσεις στις λύσεις τους να πολλαπλασιάζονται στην πράξη, ειδικά σε ακραίες συνθήκες λειτουργίας που προκύπτουν σε 'σπορ' χρήση. Εκεί λοιπόν χρειάζονται οι εξαντλητικές δοκιμές και δεν είναι τυχαίο που τα πιο καλοστημένα αυτοκίνητα σήμερα έχουν γράψει εκατοντάδες ή και χιλιάδες ώρες εξέλιξης σε πίστες.
Θα συμφωνησω με τον Kyan εδω. Αυτες οι εξισωσεις ειναι η βαση, αλλα εμπεριεχουν τοσες μεταβλητες και τοσους συντελεστες, οπου χρειαζεται μαζι με την αναλυτικη προσεγγιση και απειρες ωρες πειραματισμου.
Οσο για τον Αριστοτελη, εγω δεν διαφωνησα κατα κορον σε οτι ανεφερε και στο κατω κατω, εξεφρασε μια αποψη και καλα εκανε. Εγω τον συμπληρωσα, παρα τον παρατηρησα. Δεν νομιζω οτι πρεπει να αισθανεται οτι τον 'πυροβολησα'.
Σε καμια περιπτωση δεν εγινε αυτο και, εν αντιθεσει, θελω να ακουω την αποψη του. Αλλωστε ακομα και οι πλεον ειδικοι, γινονται καλυτεροι μεσω των αποριων και των αναρωτησεων.
Συνεπως, δεν τιθεται θεμα, αντιπαλοτητας αλλα συμπληροματικοτητος.
Νομιζω, δεν αναφερθηκα στον Αριστοτελη προσωπικα, αλλα σχολιασα, ή καλυτερα συμπληρωσα το ποστ του.
Τωρα, αν ο Νικολας, καταλαβαινει καλυτερα τον Αριστοτελη απο εμενα ή οποιονδηποτε αλλο, αυτο μπορει να μεταφραστει με διαφορους τροπους, παντως ειναι τουλαχιστον αλλος ενας λογος να συνεχισει ο Αριστοτελης να γραφει παρεα μας.
-
Αριστοτέλη ευχαριστώ που μου έμαθες ότι η κατασκευή του σκελετού κ.α. παίζουν ρόλο στο slip angle, ήξερα μόνο για τη σειρά του ελαστικού, φαίνεται πριν 25 χρόνια δεν έφτιαχναν τέτοια ελαστικά.
-
Ο χρήστης Aristotelis έγραψε:
α υπεροχα, σ'ευχαριστω ιδιαιτερα για το μαθημα ευγενειας, γνωσης και αγγλικης slangΕβαλα ενα postit στο μονιτορ μου να μου θυμιζει οτι δεν εχω δικαιωμα να εκφερω γνωμη σε δημοσια φορουμ , ουτε να κανω υποθεσεις διοτι θα υπαρχει παντα καποιος ξερολας αξεστος που θα με διορθωσει, προβαλοντας απλετα γνωσεις και βοηθεια.
δεν μου λετε καθηγητα? πρεπει να ξαναδωσω τον σεπτεμβρη ή καλυτερα να παω για αγροτης να καθαριζω και κανα bullshit που το κατεχω κιολας?
Aristotelh,
Sorry an nio8eis oti se prosbala me to prohgoumeno mou sxolio. Dystyxos zo sthn Agglia ta teleytaia xronia kai exo io8ethsei kapoies Agglikes symperifores. To sxolio mou einai typiko kai legetai synexeia edo sthn Agglia otan kapoios leei la8os pragmata. Oi an8ropoi edo den prosbalontai me to paramikro. Alla jexasa oti milao se Ellhnes kai se Ellhniko Forum.
An ta forum ta episkeptosoun gia diaskedash, opos les, den 8a parejigiosoun me auto pou eipa.
Telospanton, sorry an ais8anesai oti se prosbala. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Σιγά, εύθικτες γριές. Τι σας είπε ο gorghs, σας έβρισε; και τι έγινε;Το θέμα είναι αλλού, ο άνθρωπος είναι ΑΣΧΕΤΟΣ με κινητήρες, συστήματα λίπανσης κ.λπ. διαβάστε 'δημοσιογραφικά και στρώσιμο' και θα πάρετε μια ιδέα.
Επειδή δεν ξέρω και πολλά περί αναρτήσεων, θέλω νας σας ρωτήσω αν κατάλαβα από τις δημοσιεύσεις του, ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΕΙ ΤΙΠΟΤΑ, μόνο ότι ένα διάγραμμα δεν έχει σχέση με τη πραγματικότητα.
Αριστοτέλη ευχαριστώ που μου έμαθες ότι η κατασκευή του σκελετού κ.α. παίζουν ρόλο στο slip angle, ήξερα μόνο για τη σειρά του ελαστικού, φαίνεται πριν 25 χρόνια δεν έφτιαχναν τέτοια ελαστικά.
EISAI ENTELOS GELIOS FILE MOU....
Kala, perimenes 25 xrinia na ma8eis ('h na nomizeis oti ema8es) poioi paragontes epireazoun thn lateral slip angle...
Allaze kalytera ta ladakia sou opote sou lene, strose to moteraki sou gia 30.000km kai synexise to 'psajimo'. Se 50xronia pou jereis... mporei na ma8eis kai alla!
Kala pou yparxoun typoi san kai esena gia na diaskedazoume ligaki. -
Φαίνεται σε ενοχλεί το ότι είσαι εντελώς άσχετος με το αυτοκίνητο. Θέλεις να μας πεις και άλλα ενδιαφέροντα πράγματα που μόνο εσύ ανακαλύπτεις;
Μπορείς να τα γράψεις και στα αγγλικά, να γελάσουν και οι αγγλόφωνοι συνάδελφοι που θα τους τα δείξω.
Ερώτηση: σε πόσα βιβλία έχεις δει διαγράμματα lateral force vs. slip angle και σε πόσα το ίδιο διάγραμμα μαζί με camber; 50 προς 1, 10 προς 1, πόσο νομίζεις;
-
Παιδες,
Δεν ηρεμητε λιγο?
Καλοκαιριατικα εχετε ορεξη? Ας αφησουμε τους χαρακτηρισμους. Δεν ειναι αναγκαιοι.
Οσο για αυτο που ρωτησες leonp, η δικη μου απαντηση ειναι οτι ολα υπαρχουν. Αναλογα τι πληροφορια θελει ο ενδιαφερομενος.
Συνηθως, εχουμε latera force/slip angle για διαφορες τιμες camber, αλλα και μονο lateral force/ slip angle. Οτι μας ενδιαφερει μπορουμε να το βρουμε.Παμε παρακατω?
-
Ο χρήστης gorghs έγραψε:
Σιγά, εύθικτες γριές. Τι σας είπε ο gorghs, σας έβρισε; και τι έγινε;
Το θέμα είναι αλλού, ο άνθρωπος είναι ΑΣΧΕΤΟΣ με κινητήρες, συστήματα λίπανσης κ.λπ. διαβάστε 'δημοσιογραφικά και στρώσιμο' και θα πάρετε μια ιδέα.
Επειδή δεν ξέρω και πολλά περί αναρτήσεων, θέλω νας σας ρωτήσω αν κατάλαβα από τις δημοσιεύσεις του, ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΕΙ ΤΙΠΟΤΑ, μόνο ότι ένα διάγραμμα δεν έχει σχέση με τη πραγματικότητα.
Αριστοτέλη ευχαριστώ που μου έμαθες ότι η κατασκευή του σκελετού κ.α. παίζουν ρόλο στο slip angle, ήξερα μόνο για τη σειρά του ελαστικού, φαίνεται πριν 25 χρόνια δεν έφτιαχναν τέτοια ελαστικά.
EISAI ENTELOS GELIOS FILE MOU....
Kala, perimenes 25 xrinia na ma8eis ('h na nomizeis oti ema8es) poioi paragontes epireazoun thn lateral slip angle...
Allaze kalytera ta ladakia sou opote sou lene, strose to moteraki sou gia 30.000km kai synexise to 'psajimo'. Se 50xronia pou jereis... mporei na ma8eis kai alla!
Kala pou yparxoun typoi san kai esena gia na diaskedazoume ligaki.Ρε σεις, θα καταφέρετε να τσακωθείτε σε ένα από τα επιστημονικότερα θέματα του Forum, που το διαβάζουν λίγοι και το καταλαβαίνουν ελάχιστοι ? Για χαλαρώστε και παρακαλώ να λείπουν οι προσωπικοί χαρακτηρισμοί
(Moderator nass)
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Φαίνεται σε ενοχλεί το ότι είσαι εντελώς άσχετος με το αυτοκίνητο. Θέλεις να μας πεις και άλλα ενδιαφέροντα πράγματα που μόνο εσύ ανακαλύπτεις;Μπορείς να τα γράψεις και στα αγγλικά, να γελάσουν και οι αγγλόφωνοι συνάδελφοι που θα τους τα δείξω.
Ερώτηση: σε πόσα βιβλία έχεις δει διαγράμματα lateral force vs. slip angle και σε πόσα το ίδιο διάγραμμα μαζί με camber; 50 προς 1, 10 προς 1, πόσο νομίζεις;
Αν ειμαι ασχετος, 'η οχι, ασε να το κρινουν αλλοι. Αν ασχολεισαι με τα automotive και διαβαζεις σχετικα papers, που ξερεις μπορει να εχεις διαβασει και δικα μου.
Δεν ηξερα οτι υπαρχουν αγγλοφωνοι τσομπανοι! -
Και απλα για να μην λες οτι δεν ανεφερα τα σημεια που εισαι λαθος...
Ο χρήστης Aristotelis έγραψε:
Θα προσπαθησω να απαντησω αν και βεβαια δεν γνωριζω με καθε λεπτομερια την αναρτηση του 106.Γιατι να προσπαθησεις να απαντησεις αν δεν ξερεις καλα την αναρτηση του 106? Δεν εισαι υποχρεωμενος!
Με βαση την θεωρια σε ενα μπροστοκινητο εχεις ενα σωρο συνθηκες που προκαλουν υποστροφη. Οι μπροστινοι τροχοι, στριβουν, φρεναρουν και επιταχυνουν, το βαρος ειναι ολο μπροστα, τα γονατα mcpherson δεν ειναι οτι καλυτερο απο πλευρας γεωμετριας και εχουν καποια εγγενη μειονεκτηματα (οπως το χαμηλομα του roll center οταν συμπιεζεται η αναρτηση), και οι πισω απλα...σερνονται...
Και στα πισοκινητα αυτοκινητα (συνηθως) το βαρος ειναι μπροστα, οι μπροστινοι τροχοι στριβουν και φρεναρουν. Η μονη διαφορα ειναι οτι δεν επιτανχυνουν.
Γιατι τα γονατα Macpherson δεν ειναι οτι καλυτερο απο πλευρας γεωμετριας? Ποιος τυπος αναρτησης ειναι ¨οτι καλυτερο¨? Ποια αναρτηση καποιου συμβατικου αυτοκινητου (οπως ειναι το 106) δεν χαμηλωνει το roll centre οταν συμπιεζεται η αναρτηση?
«και οι πισω απλα...σερνονται...» Αυτο δεν το καταλαβα! Τι εννοεις «σερνονται»? Δεν υπαρχει αναρτηση πισω? Δεν γυρνανε οι τροχοι? Δεν ακολουθουν τον δρομο? Δεν υπαρχει συμπιεση/αποσυμπιεση? Δεν προσφερουν καποιο οφελος λογω της παθητικης τετραδιευθυνσης, μεσω των ελαστικον συνδεσμων μεταξυ του αξονα στιριξης και του αυτοφερομενου πλαισιου??Υπο αυτες τις συνθηκες το μπροστινο μερος εχει βεβαια ενα οριο προσφυσης, και μετα απο αυτο αρχιζει η υποστροφη.
Γνωριζεις εσυ καποιο (μπροστινο 'η πισινο) μεροσ που να μην εχει καποιο οριο προσφησης? Πωσ γνωριζεις οτι το οριο προσφυσης μπροστα ειναι μικροτερο απο αυτο του πισω μερους, ωστε να ισχηριζεσαι οτι 'αρχιζει η υποστροφη'?
Το προβλημα ειναι οτι αυτο το οριο προσφυσης ειναι 'χαμηλο'...
Χαμηλο... Τι σημαινει αυτο? Και με βαση ποια στοιχεια το ισχυριζεσαι αυτο?
Ενα αυτοκινητο εχει δυο τροπους να στριψει. 'Η καταφερνει να στριψει με τους μπροστινους τροχους (και αρα χρειαζεται γκριπ μπροστα) ή καταφερνει να στριψει εκτρεποντας προς το εξωτερικο τους πισω (υπερστροφη).
Δηλαδη οταν ενα αυτοκινητο καταφερνει να στριψει με τους μπροστινους τροχους, δεν σε νοιαζει τι κανουν οι πισω? Ή στην δευτερη περιπτωση θελεις να μας πεις οτι η υπερστροφη απο μονη της βοηθαει στο στριψημο? Ειναι τοσο απλα οπως μασ τα λες? Δεν θυμαμαι ποτε ειδα τελευταια φορα Formula 1 car να στριβει με τις μπαντες! Οκ, συμφωνοι, σε μερικες περιπτωσεις βοηθαει η ελενχομενη υπερστροφη, αλλα δεν ειναι τα πραγματα τοσο απλα οπωσ τα παρουσιασες.
Για να πετυχεις την δευτερη κατασταση εχεις 2 διαφορετικες πιθανοτητες
α) εξελιγμενη αναρτηση με δυνατοτητες τετραδιευθηνσης (παθητικη ή ενεργητικη)
β) μειωση του πισω γκριπ υπο συγκεκριμενες συνθηκες. Μικροτερο μετατροχιο, στενοτερα λαστιχα (οκ δεν το κανει πια κανεις) και βεβαια... εναν τροχο στον αερα.θα επρεπε να γνωριζεις οτι η παθητικη 'η ενεργητικη τετραδιευθυνση δεν εχει σκοπο την υπερστροφη. Οι πισω τροχοι δεν γλυστρουν αλλα στριβουν.
Δεν ηξερα οτι για να υπερστρεψει ενα αυτοκινητο πρεπει να εχει οποσδηποτε τον εναν πισινο τροχο στον αερα!Στην συγκεκριμενη περιπτωση του 106... Η επιλογη του σηκωματος του πισω τροχου ηταν αναγκαια κατα την γνωμη μου.
Δεν υπηρχε ¨επιλογη¨! Επομενως δεν μπορεισ να πεις οτι ηταν 'αναγκαια'!
Ο πισω τροχοσ σηκωνεται λογω των ραβδων στρεψης. Οταν το 106 γερνει ο εσωτερικοσ τροχος χανει φορτιο. Χωρις φορτιο η ραβδος στρεψης μπορει πολυ ευκολα να κρατησει τον τροχο σηκωμενο απο το εδαφος καθως δεν υπαρχει ελευθερια κινησεως της προς τα κατω, (οπως συμβαινει με ανρτησεις που στιριζονται σε ελατηρια). Επισης, η 'σκληρη' ΑΡΒ του 106 βοηθαει ακομα περισσοτερο στο ευκολο σηκωμα του τροχου. Αρα το σηκωμα του πισω εσωτερικου τροχου ειναι φυσικο αποτελεσμα της αναρτησησ των υστερουντων βραχιονων με ραβδους στρεψης και αντιστρεπτικη δοκο. Οχι επιλογη και οχι αναγκαια!Η πισω αναρτηση υστερουντων βραχιονων δεν επιτρεπει τρομερα παιχνιδια και ελεγχο στην κινηση των πισω τροχων κατα το ευρος της αναρτησης.
Ποιος 8ελει η αναρτηση του να 'παιζει'? Τι εννοεις 'ελεγχο' στην κινηση των πισω τροχων?
Ταυτοχρονα οι ελαστικοι συνδεσμοι που εδιναν παθητικη τετραδιευθηνση σε αλλα μοντελα οπως οι ΖΧ, αποδειχθηκαν καλοι μονο για ρυθμους σβελτους, αλλα δυσκολοι εως επικυνδινοι στο οριο και ειδικα σε ανωμαλο δρομο, οπου πλεον οι τροχοι επερναν αψυχολογητες συγκλισεις... δεν ειναι αλλωστε τυχαιο οτι στις αγωνιστικες εκδοσεις, η τετραδιευ8ηνση πηγαινε περιπατο...
Συμφωνω
Αρα οι τεχνικοι δεν ειχαν αλλη επιλογη παρα να... σηκωσουν τον τροχο.
Οπωσ ανεφερα ποιο πριν, οι τεχνικοι δεν ειχαν καμια αλλη επιλογη, απο την στιγμη που χρησιμοποιηται η αναρτηση των υστερουντων βραχιωνων με σχετικα σκληρες ραβδους στρεψης και αντι-στρεπτικη δοκο.
Το καλο ειναι οτι σε περιπτωση σοβαρου φρεναρισματος οι βραχιονες κουρδιζονται και χαμηλωνουν καπως το αμαξι οπωτε και ο τροχος ξαναπαταει σταθεροποιοντας το πισω μερος. (αν οι τεχνικοι εχουν κανει καλα την δουλεια τους βεβαια)
Ταυτοχρονα το σηκωμα τροχου δεν δημιουργει κανενα σκαλοπατι, γιατι απλα ο εσωτερικος τροχος αποφορτιζεται σταδιακα μεχρι να σηκωθει.Τωρα αυτο ειναι κατι που δεν καταλαβα καθολου! Τι εννοεις 'οι βραχιονες κουρδιζονται' και πως γινεται αυτο?
Απο ην στιγμη που το 106 εχει μια κατανομη πιεσης των υγρων των φρενων 80:20 μπροστα-πισω, πως ειναι δυνατον κατα την διαρκεια ενος φρεναρισματος το πισω μερος να χαμηλωνει και ο τροχος να ξαναπαταει και να σταθεροποιειται το πισω μερος??? Δεν λεω, το μπριστινο μερος χαμηλωνει, αλλα επειδη χαληλωνει ποιο πολυ απο το πισω, γινεται μια μεταφορα βαρουσ προς τα μπροστα η οποια αποφορτιζει ακομα περισσοτερο τους πισω τροχους. Εκτοσ αν εσυ φρεναρεις με το χειροφρενο μονο!!!Το προβλημα νευρικοτητας του 106 εγω το αποδιδω απλα στο κοντο μεταξονιο, το μικρο βαρος και το αδυναμο σασι. Και παλι το 106 δεν ειναι ιδιαιτερα νευρικο, απλα γρηγορο στις αντιδρασεις του. Εχει μεγαλη σημασια το να διαχωριζεις τι ειναι το νευρικο με το τι ειναι γρηγορο στις αντιδρασεις. Αν πουμε νευρικο το 106 τοτε η ελιζε τι ειναι? pitbull?
Και παλι δεν καταλαβαινω τι λεσ...
'Εχει μεγαλη σημασια το να διαχωριζεις τι ειναι το νευρικο με το τι ειναι γρηγορο στις αντιδρασεις.' Μπορεις σε παρακαλω να διαχωρισεις τι εννοεις νευρικο και τι γρηγορο στις αντιδρασεις? προσωπικα ειχα 106 Rallye και εχω Elise. Κανενα δεν ηταν/ειναι νευρικο 'η γρηγορο στις αντιδρασεις του. Και τα δυο ακουν καλα τον εμπειρο οδηγο τους. Ολα βεβαια εχουν καποιο οριο. Den eixa pote pitbull!!!!!
Και δεν μπορω να καταλαβω με ποιο σκεπτικο/στοιχειο αναφερεσαι στο σασι του 106 (που δεν εχει σασι, αλλα τελοσπαντον...) και το ονομαζεις 'αδυναμο'.Υπαρχει ομως μια περιπτωση απο την οποια το καημενο 106 εχει αποκτησει την φημη του νευρικου. Οι απανταχου 'βελτιωτες' δημιουργουν 106σαυρες, που σερνονται με τις αναρτησεις σχεδον τερματισμενες.
Καημενο??? Και F1 car αν το παρει ενασ ασχετος για να το 'στησει' μαλλον 8α το κανει χειροτερο απο ποδηλατο. Τι σε νοιαζει τι κανουν οι 'απανταχου βελτιωτες'?
Προσεξε τωρα τι γινεται με μια πολυ χαμηλωμενη αναρτηση... κανω ενα υποθετικο σεναριο
Γιατι κανεις υποθεσεις? Αν δεν γνωριζεις κατι, καλυτερα ρωτα για να μαθεις.
- οι μπροστινες ειναι γονατα mcpherson οπωτε χαμηλονοντας το εμπρος μερος, το roll center χαμηλωνει κανοντας το μπροστινο μερος να γερνει ακομη πιο πολυ αν ΔΕΝ εχει γινει η σωστη εκτιμηση σκληροτητας των εμπρos ελατηριων...
Το αυτοκινητο γερνει (οπωσ λεσ) με συνεπεια το κεντρο βαρουσ να χαμηλωνει και αυτο και τα ελατηρια σκληραινουν ακομα ποιο πολυ.
η υποθεση σου ειναι 100% ασταθεις.- Η προβληματικη εμπρος αναρτηση, αρχιζει να κοπαναει και προσδιδει στο αυτοκινητο υποστροφικη συμπεριφορα στο οριο.
Τι ειναι και 'κοπαναει'? Χταποδι? Γιατι προσδιδει υποστροφικη συμπεριφορα? Ξερεις τι γινεται πισω?
3)Ο οδηγος στριβει κι αλλο το τιμονι και φερνει τα μπροστινα λαστιχα περα απο το ιδανικο slip angle (σημειο 1) του παρακατω γραφηματος)...
4) η μουρη φευγει ευθεια... τσαρουχομα φρενουΑκομα και οταν γινει αυτο, ενας πραγματικα καλος οδηγος δεν θα 'τσαρουχωσει το φρενο! Τωρα θα μου πεισ ποιος ειναι καλος οδηγος... Αυτος που οδηγαει στο οριο το 106 (και οποιδηποτε αλλο αυτοκινητο) δεν μπορει παρα να ειναι καλος οδηγος. Βεβαια, ισως να υπαρχουν περιπτωσεισ ανθρωπων που με καποιον τροπο φτασανε στο οριο και μην ξερωντας τι να κανουν απλα ακολουθησα τα δικα σου βηματα του υποθετικου σου σεναριου.
- Η πισω αναρτηση με την κουρδισμενη ραβδο στρεψης μεταφερει πλεον το βαρος πολυ αποτομα απο την μια μερια στην αλλη. ο πισω εσωτερικος τροχος σηκωνεται αμεσως, και το πισω μερος αρχιζει να γλυστραει σταδιακα αλλα πιο σαφως πιο γρηγορα απο πριν
Αντε παλι με αυτην την 'κουρδισμενη ραβδο'! Τι ειναι αυτο το πραγμα???
Μεταφερει βαρος απο την μια μερια στην αλλη? Δηλαδη εννοεις απο δεξια στα αριστερα, 'η απο πισω μπρος?- οοh τι ατυχια, ενα μικρο σαμαρακι περναει κατω απο τον πισω αξονα. Η εξωτερικη αναρτηση χτυπαει στα bumpstop (τερματιζει) και ο πισω εξωτερικος τροχος, ηδη στο maximum load, περνει ενα χοντρο χαστουκι εξτρα load, και απλα, αρχιζει να γλυστραει ακομη πιο πολυ και πιο αποτομα!
Αναφερεσαι σε μικρο σαμαρακι? Μαλλον σε βουνο αναφερεσαι απο την στιγμη που μια σχετικα σκληρη αναρτηση (οπως αυτη του 106) τερματιζει...
Αλλα, να ρωτησω κατι... Πριν περασει ο πισω τροχος πανω απο αυτο το 'σαμαρακι' δεν εχει περασει και ο μπροστινος εξωτερικος? Γιατι πας κατευ8υαν στον πισω?εδω ερχεται το τελειωτικο χτυπημα...
- ο οδηγος αρχιζει την διορ8ωση τις υπερστροφης... αρχιζει να γυρναει το τιμονι που θυμηθητε... ηταν ηδη στριμενο παραπανω απο το κανονικο, οπωτε και επιστρεφει προς τα πισω στο γραφημα του slip angle. Εδω χρειαζεται μια εικονα για να καταλαβουμε...
8 ) Οι μπροστινοι τροχοι επιστρεφουν στο ιδεωδες slip angle, το μπροστινο μερος κερδιζει παραπανω γκριπ προς το εσωτερικο της στροφης, ΑΚΡΙΒΩΣ την στιγμη που το πισω μερος γλυστραει χωρις ελεγχο...
Αν εχουμε υπερστροφη! Γιατι οπως σου ειπα, υπο κανονικες συνθηκες, θα περασουν πρωτα οι μπροστινοι τροχοι...
Αν οι μπροστινοι τροχοι ηταν ακομα στριμενοι παραπανω απο το κανονικο και εχουν ξεπερασει το ιδεωδες slip angle τοτε το αυτοκινητο μαλλον θα υποστρεφε... Οποτε ξεχνα την υπερστροφη.
Αλλα, ξεχασες οτι ειχες πατησει φρενο για να διωρθωσεις την υποστροφη? Αρα το slip angle των μπροστινων τροχων σου λογικα ειναι χαμηλοτερο απο το μαχ 'ιδεωδες'. Εκτος αν λεγοντας 'τσαρουχομα' εννοεις μπροκαρισμα.
Το μπροστινο μερος ειχε αυξησει το 'γκριπ' του απο την στιγμη που πατησες το φρενο.
Γιατι το πισω μερος γλυστραει χωρις ελεγχο? Αφου εχουμε 'γριπ' μπροστα! Δεν γινεται να ελενξεις την υπερστροφη? Εξαλλου συμφωνα με τα λεγομενα σου η υπερστροφη δεν ειναι μια απο τις δυο διαθεσιμες μεθοδους για να στρειψει ενα αυτοκινητο?Αποτελεσμα. Ενα μεγαλοπρεπεστατο τετακε σε χρονο δτ, με τον οδηγο να μην εχει καταλαβει τι εγινε ακριβως και να βγαζει το συμπερασμα οτι τα 106 ειναι... 'σκοτωστρες τα ατιμα'
Το συμπερασμα αυτο μπορει να βγει οδηγωντας και την Ενζο αν εισαι ασχετος. Αλλα δεν βγηκε να πει κανενας οτι η Ενζο ειναι σκοτωστρα, διοτι 99.9% των ανθρωπων που αγοραζουν την Ενζο ξερουν να οδηγουν.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Φαίνεται σε ενοχλεί το ότι είσαι εντελώς άσχετος με το αυτοκίνητο. Θέλεις να μας πεις και άλλα ενδιαφέροντα πράγματα που μόνο εσύ ανακαλύπτεις;Μπορείς να τα γράψεις και στα αγγλικά, να γελάσουν και οι αγγλόφωνοι συνάδελφοι που θα τους τα δείξω.
Ερώτηση: σε πόσα βιβλία έχεις δει διαγράμματα lateral force vs. slip angle και σε πόσα το ίδιο διάγραμμα μαζί με camber; 50 προς 1, 10 προς 1, πόσο νομίζεις;
Oson, afora thn erothsh soy, prin apanthso, kalytera apanthse moy esy prota:
Esy posa grafimata toy latera grip vs. lateral slip angle exeis dei? An den exeis dei kanena mexri tora, des ayto toy Aristorelh. An eisai ligo sxetikos mporei na katalabeis kati. Kai exe sto noy soy oti o Aristotelhs miloyse gia pragmatiko aytokinhto. Fantazomai jereis kai esy kai o Aristotelhs tis einai to lateral grip. SOSTA?
Tora an 8eleis janarotame thn idia erothsh
Ανάλυση περί συμπεριφοράς αναρτήσεων