-
την VW 508 00 την καλυβει η 0w/20
ας ειναι πετυχημενο το μοντελο κ αυτο ειναι το λιγοτερο -
Ο χρήστης mikrotsiknias έγραψε:
Το βιβλιαράκι λέει επί λέξει (σελ. 291):Λάδι κινητήρα
Προδιαγραφή
Εάν θέλετε να μάθετε λαδιού ποιον τύπο λαδιού μπορείτε να χρησιμοποιείτε
για το όχημά σας, επικοινωνήστε με έναν εξειδικευμένο συνεργείο.Εάν το λάδι αυτό δεν είναι διαθέσιμο, τότε η πλήρωση μπορεί να πραγματο-
ποιηθεί και με άλλα λάδια. Για να αποφευχθούν ενδεχόμενες ζημίες στον κινη-
τήρα, μέχρι την επόμενη αλλαγή λαδιού είναι δυνατή η συμπλήρωση άπαξ έως
και 0,5 λίτρου λαδιού κινητήρα με τις παρακάτω προδιαγραφές:
[emoji666] Βενζινοκινητήρες :
VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEA B4
ή API SN, (API SM);
[emoji666] Πετρελαιοκινητήρες: VW 507 00, ACEA C3 ή API CJ-4.
Σε πετρελαιοκινητήρες χωρίς φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου ( DPF) μπορεί
να χρησιμοποιηθεί το λάδι κινητήρα VW 505 01.Και στην επόμενη σελίδα:
Συμπληρώστε λάδι με τις σωστές προδιαγραφές σε ποσότητες των 0,5 λί-
τρων » σελίδα 291.Με λίγα λόγια: ναι είναι το πρώτο βιβλιαράκι που πέφτει στα χέρια μου για αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα και δεν αναφέρει μια από τις πιο βασικές πληροφορίες!
Εν τω μεταξύ ρώτησα στην τοπική αντιπροσωπεία και η αρχική απάντηση ήταν 'αν ανάψει το λαμπάκι να το φέρεις να του βάλουμε εμείς'. Με τα πολλά μου είπε ότι βάζουν '5W-40'. Ενώ ο φίλος opc πιο πάνω πρότεινε '5W30 και να καλύπτει προδιαγραφές VW 504'.
Τα ίδια και σε ένα manual στα αγγλικά που κατέβασα:
'Engine oil
Specification
To find out which type of engine oil you can use for your vehicle, contact a
specialist garage.'Οι προδιαγραφές πάνω από 505... Ήταν μέχρι και πριν κάνα 2 χρόνια για πετρέλαιο. Ολοι οι fsi tsi 5w 30 έχουν σα προτεινόμενη προδιαγραφή (504.00 βενζίνη & 507.00 πετρέλαιο)
5w40 που να καλύπτει 504.00 δεν υπάρχει. Η 502.00 είναι παλιά προδιαγραφή. Υπήρχε και μια ενδιάμεση η 503.01 η οποία έπαιζε κυρίως σε 0w40 και βγήκε κυρίως για τα 20vt που πήγαιναν Αμερική με μεγαλύτερο διάστημα service (νομίζω 15000 χλμ)Για τις καινούργιες προδιαγραφές 508/509 δεν έχω ιδέα.
Στάλθηκε από το PRA-LX1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
opc με λίγο ψάξιμο φαίνεται να έχεις δίκιο , αλλά δεν βρίσκω κάτι σίγουρο.
Θα ρωτήσω και σε άλλη αντιπροσωπεία για να δω τι θα μου πούνε... -
Θα βάλεις τα λάδια που καλύπτουν τις προδιαγραφές που αναφέρει το manual . Το ιξώδες είναι ανάλογο των προδιαγραφών. Δε σου χρειάζεται από τη στιγμή που έχεις τις προδιαγραφές , είναι δευτερεύον.
Οπότε, ψάχνεις κάποιο που να καλύπτει την VW 504.00 , αυτά συνήθως είναι 5W30 . Ή κάποιο που καλύπτει την VW 502.00 , αυτά συνήθως είναι 5W40 και πιο σπάνια 5W30 . Και τέλος έχεις την επιλογή να βάλεις κάποιο που καλύπτει τη VW 508.00 αυτά συνήθως είναι 0W20 .
Η πιο παλιά προδιαγραφή είναι η 502.00 , μέχρι πριν λίγα χρόνια έβγαινε η 504.00 και τώρα τελευταία παίζει η 508.00 .
Προσωπικά θα έβαζα κάποιο από την 504.00 . -
Ο χρήστης mikrotsiknias έγραψε:
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
opc με λίγο ψάξιμο φαίνεται να έχεις δίκιο , αλλά δεν βρίσκω κάτι σίγουρο.
Θα ρωτήσω και σε άλλη αντιπροσωπεία για να δω τι θα μου πούνε...Από ότι βλέπω και στο Αγγλικό manual έτσι είναι γραμμένο.
Σε σπρώχνουν να πας σε συνεργείο και να μην κάνεις κάτι μόνος στο αυτοκίνητο (που κατά τη γνώμη μου είναι μεγάλο φάουλ). Είναι ενδιαφέρον τί παρασκήνιο υπάρχει από πίσω γιατί πραγματικά είναι η πρώτη φορά που ο κατασκευαστής δεν σου λέει τί λάδι να βάλεις!*Προσωπικά πάντως θα έλεγα το νεότερο VW 508 γιατί στα λάδια γενικώς ισχύει ότι κάθε νεότερη προδιαγραφή συνολικά είναι καλύτερη. Επιπλέον με ένα 0W-20 λιπάντικό όπως φαίνεται να είναι αυτά κερδίζεις και σε ιπποδύναμη και σε κατανάλωση. Η διαφορά δε στην κατανάλωση αν και μικρή αθροίζεται και μπορεί να πλησιάζει στο διάστημα αλλαγής την τιμή του λιπαντικού σε αξία.
*Βασικά σου λένε πήγαινε σε ένα συνεργείο (που θα δει συνολικά τί χρειάζεται το αυτοκίνητό σου)
-
Πηγε πριν λιγε μερες το B150 του 2008 που εχουμε στην οικογενεια για σερβις στην αντιπροσωπεια της Mercedes και οταν ηρθε πισω η αποδειξη εγραφε πανω λαδι Μοbil1 5w50 ενω σε ολα τα προηγουμενα εβαζαν 0w40. Το αυτοκινητο κανει μονο μικρες αποστασεις στην πολη. Μονο τωρα που ειναι καλοκαιρι κανει μερικα ταξιδια. Να το αφησω η να το αλλαξω; Δεν καιει καθολου λαδι.
-
50αρι λάδι για μέσα στην πόλη, πότε θα προλάβει να ζεσταθεί;;;
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
-
Ο χρήστης mikrotsiknias έγραψε:
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
opc με λίγο ψάξιμο φαίνεται να έχεις δίκιο , αλλά δεν βρίσκω κάτι σίγουρο.
Θα ρωτήσω και σε άλλη αντιπροσωπεία για να δω τι θα μου πούνε...Κάποια 508 που είδα είναι Acea A1 και εσένα γράφει πως θέλει A3, οπότε προσωπικά θα πήγαινα σε 504 με 5w30.
Επίσης στο: https://www.oilspecifications.org/volkswagen.php
γράφει πως η 508 δεν είναι συμβατή προς τα πίσω...Στάλθηκε από το PRA-LX1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Αστο είναι σχετικά λεπτό 50αρι.Στην επόμενη αλλαγή ξανα γυρνα σε 40αρι.
-
Ακριβως πιστευω οτι το χειμωνα θα εχει θεμα. Το οδηγει γυναικα που σπανια θα το παει πανω απο 3000 σαλ και γενικα εχει πολυ ηρεμο οδηγημα. Και εχω παρατηρησει οτι το αυτοκινητο σε μικρες αποστασεις στην πολη αργει παρα πολυ να ανεβασει θερμοκρασια και με το που θα αφησεις το γκαζι σε κατηφορο η θερμοκρασια νερου σε κρυες συνθηκες θα πεσει κατω απο τους 80.
-
Η επομενη αλλαγη θα ειναι σε ενα χρονο και 7500 χλμ περιπου
-
Ο χρήστης costtsiolakkis έγραψε:
Και εχω παρατηρησει οτι το αυτοκινητο σε μικρες αποστασεις στην πολη αργει παρα πολυ να ανεβασει θερμοκρασια και με το που θα αφησεις το γκαζι σε κατηφορο η θερμοκρασια νερου σε κρυες συνθηκες θα πεσει κατω απο τους 80.Με ταχυτητα ειναι φυσιολογικο λογω της αφλογιστιας, με κενη αν κατεβαινε και ο δεικτης θερμοκρασιας εδειχνε να κατεβαινει 80 και λιγοτερο τοτε ειναι ο θερμοστατης κολλημενος ανοικτος.
υγ: για μικρες διαδρομες συνισταται λαδι 5w20 ο κινητηρας θα ζεστενεται γρηγοροτερα, θα λιπαινεται καλυτερα και θα εχει λιγο χαμηλοτερα καυσαερια -
Απο οσο ξερω η Mercedes δεν επιτρεπει λαδι 20αρι. Θελει προδιαγραφες 229.3 η 229.5 που ειναι 30αρια 40αρια και 50αρια
-
Ο χρήστης costtsiolakkis έγραψε:
Πηγε πριν λιγε μερες το B150 του 2008 που εχουμε στην οικογενεια για σερβις στην αντιπροσωπεια της Mercedes και οταν ηρθε πισω η αποδειξη εγραφε πανω λαδι Μοbil1 5w50 ενω σε ολα τα προηγουμενα εβαζαν 0w40. Το αυτοκινητο κανει μονο μικρες αποστασεις στην πολη. Μονο τωρα που ειναι καλοκαιρι κανει μερικα ταξιδια. Να το αφησω η να το αλλαξω; Δεν καιει καθολου λαδι.Άστο.
Mobil 1 __ 5W-50 has the following builder approvals:
VW 501 01 / 505 00
PORSCHE A40
**MB-Approval 229.3 **
MB-Approval 229.1
Lexus LFA Service Fill -
Δεν υποτίθεται ότι το να αλλάζουμε ιξώδες δεν είναι και ότι καλύτερο; Δηλαδή αν την επόμενη ή μεθεπόμενη φορά το αλλάξουν στο 0w40 πάλι θα το αφήσει γιατί είναι εντός προδιαγραφών;
-
Ο χρήστης costtsiolakkis έγραψε:
Ακριβως πιστευω οτι το χειμωνα θα εχει θεμα. Το οδηγει γυναικα που σπανια θα το παει πανω απο 3000 σαλ και γενικα εχει πολυ ηρεμο οδηγημα. Και εχω παρατηρησει οτι το αυτοκινητο σε μικρες αποστασεις στην πολη αργει παρα πολυ να ανεβασει θερμοκρασια και με το που θα αφησεις το γκαζι σε κατηφορο η θερμοκρασια νερου σε κρυες συνθηκες θα πεσει κατω απο τους 80.Θερμοστάτη έχεις ελέγξει;
-
Οχι δεν εχω ελεγξει θερμοστατη. Περσι τον χειμωνα παρατηρησα και υγρασια σαν μαγιονεζα στο καπακι του λαδιου. Σκεφτομαι να παω σε 5w30 η 5w40
-
Ο χρήστης costtsiolakkis έγραψε:
Οχι δεν εχω ελεγξει θερμοστατη. Περσι τον χειμωνα παρατηρησα και υγρασια σαν μαγιονεζα στο καπακι του λαδιου. Σκεφτομαι να παω σε 5w30 η 5w40Αυτό είναι φυσιολογικό για αμάξι που κάνει μικρές διαδρομές το χειμώνα. Τώρα το καλοκαίρι λογικά δε θα έχει μαγιονέζα.
Δεν έχεις θέμα με τα λάδια σου εφόσον καλύπτουν τις προδιαγραφές, αλλά είναι προτιμότερο να βάλεις το λεπτότερο δυνατό ιξώδες (εντός προδιαγραφών πάντα). Με ένα 5W30 εύκολα θα δεις 2% μικρότερη κατανάλωση που για 15000χλμ. με 8λ/100χλμ. και 1,6 τιμή βενζίνης είναι 40 ευρώ κέρδος, δηλαδή όσο περίπου κοστίζουν τα λάδια. Επίσης θα έχεις 2-3 άλογα μεγαλύτερη ιπποδύναμη και συνολικά λιγότερες φθορές στο μοτέρ (που βέβαια είναι μικρές ούτως ή άλλως)
-
Ο χρήστης panos2171 έγραψε:
Δεν υποτίθεται ότι το να αλλάζουμε ιξώδες δεν είναι και ότι καλύτερο; Δηλαδή αν την επόμενη ή μεθεπόμενη φορά το αλλάξουν στο 0w40 πάλι θα το αφήσει γιατί είναι εντός προδιαγραφών;Δεν είναι το καλύτερο αλλά η φθορά που προκαλεί η διαφορά στο ιξωδες παίζει να είναι πολυυυυ μικροτερη βαση κόστους σε σχέση με το κόστος των λιπαντικων. (Κατω απο 11-12€ για το 5w50 λες κ ευχαριστώ στο τέλος)
-
Μπορω να βρω ευκολα και σχετικα φτηνα τα Mobil super 3000 5w40 και Castrol magnatec 5w30 c3.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]