-
Ο χρήστης downhill έγραψε:
Τι αξιολόγηση μπορεί να κάνει ένας οδηγός στα λιπαντικά;Αν είναι καλά ή όχι θα φανούν στις επιπτώσεις που θα έχουν στη ζωή και στην κατάσταση του κινητήρα.Κάτι πολύ δύσκολο να αξιολογηθεί αν είναι επίδραση των λιπαντικών ή όχι.Στη μηχανή μου μόνο μπορώ να δω αν το λάδι 'της πάει' διότι λειτουργεί και ως βαλβολινη και στο κιβώτιο κάποια λάδια 'δεν του αρέσουν'!Με κάποια οι ταχύτητες μπαίνουν με δυσκολία,και με κάποια με άνεση.Για μάρκες μιλάω,όχι για ιξώδη.Στο αμάξι όμως τι να διαπιστώσεις;Γι΄αυτό βάζω ότι προτείνει ο κατασκευαστής και γλιτώνω από το άγχος!εχεις απόλυτο δίκιο , απο ποιές μάρκες εχεις μείνει ευχαριστημένος και σε τί ιξώδες ? και εγω εχω μοτο που το λάδι δουλεύει κι για το μοτέρ αλλά και σαν βαλβολίνη για το κιβώτιο (υγρό κάρτερ) και εκεί πράγματι βλέπεις αμεσες διαφορές και ποιό λάδι αξίζει...η στα πόσα χλμ αρχίζουν τα γκάπ-γκούπ αλλάζοντας ταχύτητες...
-
15-50 βάζω,της Honda,Repsol,Eni,ELF.Αυτά τα δουλεύει ωραία.Motul με τίποτα.Η νεκρά 'χάνεται'.Ενώ με τα άλλα μπαίνει πιο άνετα και από καινούριο.
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Οι μαρκες ειναι παρα πολλες,τα λαδια ειναι πολυ λιγα.
Και μην κανετε ασκοπες αλλαγες,ακομα και το λαδι θελει στρωσιμο,δεν ειναι καλο να εχετε ενα αυτοκινητο που εχει μονιμα αδουλευτα λάδια.Συμφωνώ. Στη μοτοσυκλέτα είμαι σταθερός στο παπάκι και στο πίστας στην ίδια μάρκα εδώ και χρόνια και στο αυτοκίνητο μετά από χρόνια άλλαξα και θα μείνω στα Aral. Δεν μου αρέσουν άσκοπες αλλαγές σε μάρκες και ιξώδες στα λάδια.
-
Να υπενθυμίσω το oil service computer στα νεότερα αυτοκίνητα. Στην έξυπνη λειτουργία του, λύνει τα χέρια.
Επίσης να θυμάστε πως το μεγαλύτερο κομμάτι της φθοράς γίνεται μέχρι να ζεσταθεί το λιπαντικό. Για αυτό ΔΕΝ πρέπει να βάζουμε πιο χοντρά λιπαντικά από τις προδιαγραφές. Για αυτό επίσης είναι σημαντική η ήπια οδήγηση μέχρι να ζεσταθεί το μοτέρ. Αντίθετα το σκίσιμο, σε στοκ μοτέρ με εντός προδιαγραφών λιπαντικά, δε θα κάνει τεράστια διαφορά. Εννοώ, το μοτέρ θα αντέξει τουλάχιστον 200.000χλμ. (αλλά ίσως όχι 450.000χλμ. αν μιλάμε για βενζίνης).
ΥΓ. Ένας πρακτικός κανόνας είναι ότι το λάδι θέλει διπλάσιο χρόνο από το νερό για να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας.
-
εχει δοκιμασει κανεις το eneos 10.40; γνωμη; για παλιο μοτερ!
-
Τίποτα το ιδιαίτερο μια από τα ίδια με τα άλλα.
Στάλθηκε από το Redmi 5 Plus μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Ο χρήστης λευτ έγραψε:
εχει δοκιμασει κανεις το eneos 10.40; γνωμη; για παλιο μοτερ!Για πόσο παλιό μοτέρ μιλάμε; Εγώ έχω αρκετά καλη προσωπική εικόνα, για παλιότερα μοτέρ, από τα εξής:
-Total Quartz 7000
-Valvoline MaxLife
-Liqui Moly mos2
Όλα 10w 40 πάνταSent from my Redmi 3S using Tapatalk
-
Μην ασχολειστε με μαρκες.
Αν οι προδιαγραφες ειναι σωστες για το οχημα και ο κατασκευαστης πιστοποιημενος,ειναι τα ιδια λαδια.
Αυτο που μπορει να κανει διαφορα ειναι οι συνθηκες αποθηκευσης,πχ λαδι που λιαζεται επι αιωνες σε βιτρινα σε επαρχιακο βενζιναδικο, οτι μαρκα και να ειναι, δεν ειναι σε αριστη κατασταση. -
Τα pdf λένε το αντίθετο πάντως.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
...
ΥΓ. Ένας πρακτικός κανόνας είναι ότι το λάδι θέλει διπλάσιο χρόνο από το νερό για να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας.Χ 2 Και βάλε.
-
Ο χρήστης λευτ έγραψε:
εχει δοκιμασει κανεις το eneos 10.40; γνωμη; για παλιο μοτερ!Πολύ καλά. Σε προδιαγραφές 10w -40 μονο τα divinol ξεχωρίζουν με api SN.
-
Σε παπί crypton r του 2005 με 70.000 χλμ(αλλαγές λαδιών κάθε 2000) δοκιμασα πρωτη φορά το eneos ultra enduro gp 15w-50 16 ευρώ το λίτρο. Η διάφορα στις ταχύτητες τεραστια. Δεν έχω πετύχει κάτι καλυτερο ποτε ουτε σε belray ουτε σε τίποτα επώνυμο για μηχανάκια.
-
nontaskatsaras για μοτερ του 84 μιλαμε!
-
Ο χρήστης λευτ έγραψε:
nontaskatsaras για μοτερ του 84 μιλαμε!Δεν παιζει ρολο. Δεν βρίσκεις πλεον τις προδιαγραφές των τοτε λαδιών . Ως ελάχιστο που μπορείς να βάλεις σήμερα είναι αυτά τα api SL , αντε και κανένα ορυκτέλαιο σκέτο, 15-40, 20-50, εαν σου καταναλώνει το 10-40.
Δεν απαιτεί το μοτέρ του 84 κάτι ανώτερο γιατί πολύ απλα δεν υπήρχε. Όμως τα σημερινά λάδια του προσφέρουν πολύ παραπάνω προστασία και καθαριότητα . -
Ο χρήστης cson έγραψε:
Σε παπί crypton r του 2005 με 70.000 χλμ(αλλαγές λαδιών κάθε 2000) δοκιμασα πρωτη φορά το eneos ultra enduro gp 15w-50 16 ευρώ το λίτρο. Η διάφορα στις ταχύτητες τεραστια. Δεν έχω πετύχει κάτι καλυτερο ποτε ουτε σε belray ουτε σε τίποτα επώνυμο για μηχανάκια.Εγώ πάλι στο ίδιο μοντέλο διατηρώ το 20-50 που προτείνει ο κατασκευαστής. Έβαλα τα belray αλλά μου φάνηκε ότι κοπανούσαν λίγο οι ταχύτητες, οπότε γύρισα ξανά στα Yamalube. Δεν ξέρω γιατί η Yamaha θέλει τόσο χοντρά λάδια...Χώρια που το 20/50 αρχίζει να γίνεται δυσεύρετο πέρα από το εργοστασιακό. Είμαι με....30.000χλμ, λάδια δεν καίει.
-
Ο χρήστης sarantism έγραψε:
Σε παπί crypton r του 2005 με 70.000 χλμ(αλλαγές λαδιών κάθε 2000) δοκιμασα πρωτη φορά το eneos ultra enduro gp 15w-50 16 ευρώ το λίτρο. Η διάφορα στις ταχύτητες τεραστια. Δεν έχω πετύχει κάτι καλυτερο ποτε ουτε σε belray ουτε σε τίποτα επώνυμο για μηχανάκια.
Εγώ πάλι στο ίδιο μοντέλο διατηρώ το 20-50 που προτείνει ο κατασκευαστής. Έβαλα τα belray αλλά μου φάνηκε ότι κοπανούσαν λίγο οι ταχύτητες, οπότε γύρισα ξανά στα Yamalube. Δεν ξέρω γιατί η Yamaha θέλει τόσο χοντρά λάδια...Χώρια που το 20/50 αρχίζει να γίνεται δυσεύρετο πέρα από το εργοστασιακό. Είμαι με....30.000χλμ, λάδια δεν καίει.
20-40 προτείνει ο κατασκευαστής ,κάτι ανύπαρκτο δηλαδή. Δοκίμασε τα eneos ultra gp σειρα, και θα δεις.
-
Σε γενικές γραμμές μπορείτε να κατεβείτε σε νούμερο στο W του λαδιού χωρίς πρόβλημα.
Αν δηλαδή λέει 20W-40 και έχετε πρόβλημα να το βρείτε, το 15W-40 ή 10W-40 δε θα είναι πρόβλημα, αρκεί βέβαια να καλύπτονται οι υπόλοιπες προδιαγραφές. Το ανάποδο όμως δεν πρέπει να το κάνετε. Αν για παράδειγμα λέει 5W-40 εσείς να βάλετε 10W-40. Οι φθορές θα είναι πολύ μεγαλύτερες με το 2ο.Το 2ο νούμερο επίσης είναι μεγάλο ρίσκο να το αλλάξεις. Αν σου λέει δηλαδή 50άρι, θα έχεις σίγουρα αυξημένες φθορές από το 60άρι, και ίσως σε δύσκολες συνθήκες το 40άρι να μην δώσει επαρκή λίπανση.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
... και ίσως σε δύσκολες συνθήκες το 40άρι να μην δώσει επαρκή λίπανση.Φαντάσου τι θα πάθουν αυτοί που βάνουν 30άρια ακόμα και σε τουρμπάτα.
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Σε παπί crypton r του 2005 με 70.000 χλμ(αλλαγές λαδιών κάθε 2000) δοκιμασα πρωτη φορά το eneos ultra enduro gp 15w-50 16 ευρώ το λίτρο. Η διάφορα στις ταχύτητες τεραστια. Δεν έχω πετύχει κάτι καλυτερο ποτε ουτε σε belray ουτε σε τίποτα επώνυμο για μηχανάκια.
Εγώ πάλι στο ίδιο μοντέλο διατηρώ το 20-50 που προτείνει ο κατασκευαστής. Έβαλα τα belray αλλά μου φάνηκε ότι κοπανούσαν λίγο οι ταχύτητες, οπότε γύρισα ξανά στα Yamalube. Δεν ξέρω γιατί η Yamaha θέλει τόσο χοντρά λάδια...Χώρια που το 20/50 αρχίζει να γίνεται δυσεύρετο πέρα από το εργοστασιακό. Είμαι με....30.000χλμ, λάδια δεν καίει.
20-40 προτείνει ο κατασκευαστής ,κάτι ανύπαρκτο δηλαδή. Δοκίμασε τα eneos ultra gp σειρα, και θα δεις.
Τα πήρα στο κρανίο τώρα. Είδα το μάνιουαλ σε pdf. Έχεις δίκιο 20/40 γράφει! Γιατί όποτε πάω στην Yamaha μου δίνει τα Yamalube 20/50?? Πάνε καλά;; Πάλι καλά που δεν μου έδιναν βαλβολίνες να βάζω μέσα....Τώρα με το ποιο χοντρό λάδι εδώ και 30.000 χλμ τι θα έγινε μέσα θα φανεί αργότερα που θα κάψει νωρίτερα από ότι θα έπρεπε λάδι....
Να είσαι καλά Cson αν δεν έλεγες για τα λάδια στο παπάκι σου, θα έμενα στα 20/50 εμπιστευόμενος την αντιπροσωπεία. Έχω και εγώ ευθύνη που δεν κοίταξα τι γράφει το μάνουαλ.....Ας πρόσεχα...
Α!! Να σου και την πλάκα; Φέτος το πήγα σε έναν άλλον να αλλάξει λάδια και μου έβαλε και εκείνος τα ίδια. Yamalube 20/50. Δεν είχα χρόνο να τα αγοράσω και να τα βάλω μόνος, τον έχω εμπιστοσύνη και όταν το πήρα μου έδωσε το μπουκάλι με το περίσευμα και ήταν της Yamaha το Yamalube 20/50. Τι έχουν πάθει???
Εκτός αν απ' ότι διάβασα στο διαδίκτυο δεν διαβάζω το σωστό pdf μάνιουαλ γιατί σαν crypton R δεν κυκλοφορεί σε pdf... -
Τίποτα δεν θα πάθει το συγκεκριμένο crypton. Το μοτεράκι αυτό είναι σταθμός στα πάπια σε αξιοπιστία. Εφόσον τηρουσες τις αλλαγές σωστα δεν παθαίνει τίποτα. Ντελιβεραδες μονο συμπληρωναν και υπάρχουν ακόμη με 200.000 χλμ και ακόμη φυσάνε στο δρόμο . Φαντασου σε τι σημείο έφτανε το μοτέρ με ίδια λάδια για να τα κάψει.
Αλλαγές Λαδιών: κάθε πότε ?