-
Γεια σας!
ενδιαφερομαι να αγορασω αυτοκινητο και σκεφτομαι να παρω ενα με υποβοηθηση φρενων.
'ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΕΙς να πατησεις φρενο η ξεχαστεις' φρεναρει μονο του μες την πολη.ποιες εταιριες ποια μοντελα?
μπορειτε να μου προτεινετε αγορα?
σας ευχαριστω
-
Γεια σας!
ενδιαφερομαι να αγορασω αυτοκινητο και σκεφτομαι να παρω ενα με υποβοηθηση φρενων.
'ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΕΙς να πατησεις φρενο η ξεχαστεις' φρεναρει μονο του μες την πολη.ποιες εταιριες ποια μοντελα?
μπορειτε να μου προτεινετε αγορα?
σας ευχαριστω
-
Γεια σας!
ενδιαφερομαι να αγορασω αυτοκινητο και σκεφτομαι να παρω ενα με υποβοηθηση φρενων.
'ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΕΙς να πατησεις φρενο η ξεχαστεις' φρεναρει μονο του μες την πολη.ποιες εταιριες ποια μοντελα?
μπορειτε να μου προτεινετε αγορα?
σας ευχαριστω
-
Volvo V40, με έως 50χλμ (ή 40 δε θυμάμαι) μπορεί να φρενάρει μόνο του.
-
πολυ ακριβο το volvo κανα αλλο πιο οικονομικο.
-
Ο χρήστης gino1 έγραψε:
πολυ ακριβο το volvo κανα αλλο πιο οικονομικο.Δεν υπάρχει,στα πιο οικονομικά αμάξια ο οδηγός πρέπει να προσέχει τον δρόμο και να μην επαναπαύεται με τα ηλεκτρονικά.
Επίσης αν νομίζεις ότι θα ξεχαστείς στον δρόμο κάνε μια χάρη σε όλο τον κόσμο.
Πάρε το λεωφορείο για να μην πάρεις κανέναν άτυχο στον λαιμό σου.
-
Πλειάδα αυτοκινήτων σήμερα πια
εξοπλίζονται με συστήματα τέτοιου είδους μικρότερης ή μεγαλύτερης αποτελεσματικότητας.
Εδώ και πολλά χρόνια ακόμα και στς μικρότερες κατηγορίες ενσωματώνονται τέτοια συστήματα
ώστε σε λίγο καιρό αν όχι ήδη πλέον τα περισσότερα νέα μοντέλα να έρχονται με αυτή την τεχνολογία.
Το Euroncap μάλιστα πολλά χρόνια πια
αξιολογεί κιόλας την αποτελεσματικότητα αυτών των συστημάτων ανά μοντέλο.Παραδείγματα μοντέλων των πολύ μικρών κατηγοριών:
VW Up-SEAT Mii-Skoda Citigo
Toyota Aygo-Peugeot 108-Citroen C1κλπ κλπ.
Από τα τελευταία αποτελέσματα του Euroncap,
στα αυτοκίνητα πόλης τέτοια συστήματα διαθέτουν τα SEAT Ibiza, Nissan Micra, Suzuki Swift κοκ.
Μπαίνεις στην ιστοσελίδα του Euroncap και τσεκάρεις ανά μοντέλο
στην κατηγορία 'Safety Assist' την ύπαρξη AEB (Urban ή και Inter Urban). -
Suzuki Swift GLX (η ακριβή έκδοση μόνο). Το απενεργοποιώ πάντα με την εκίνηση του αυτοκινήτου πια. Βαράει καμια φορά ακόμα και σε στενό δρόμο με πεζό σε πεζοδρόμιο, ενώ μου έκανε και ενα αυτόματο φρενάρισμα (οχι σταμάτημα) σε φάση που δε χρειαζόταν (και μάλιστα με μια μικρή καθυστέρηση).
Αν μπορείς, κανε τεστ ακόμα και σε αυτό το σύστημα κατα το τεστ ντραιβ.. για παραδειγμα, μη πατησεις αμεσω φρένο οταν μπροστινός παταει και δες πόσο ευαίσθητο είναι, ή ζητα να μπεις σε στενά δρομάκια να δεις αν μπερδευτεαι με σταματημένα αυτοκινητα γύρω ή πεζούς.
Επικίνδυνο σύστημα για εμένα. -
Επικίνδυνη θα είναι η υλοποίηση της Suzuki,
το σύστημα το ίδιο είναι σωτήριο.
Σα να λέμε σε κάποιο χ μοντέλο το ABS είναι κακό, υπερευαίσθητο ή κακορυθμισμένο
άρα δεν υπάρχουν καλύτερες υλοποιήσεις από άλλους κατασκευαστές.Αυτά τα συστήματα μελλοντικά θα θεωρούνται τεχνικά αστεία
μπροστά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση.
Αν τώρα ένας μικρός κατασκευαστής διαθέτει στην αγορά ένα σύατημα αμφίβολης αποτελεσματικότητας,
δε σημαίνει πως η μπάλα παίρνει σωρηδόν ολόκληρη την γκάμα της τεχνολογίας.
Το ίδιο το euroncap αξιολογεί αυτά τα συστήματα
γιατί θεωρεί δεδομένο ότι η κάθε περίπτωση διαφέρει.Το μόνο δίκιο ότι ο φίλος που ενδιαφέρεται ας κάνει test drive
γιατί δεν είναι όλοι οι κατασκευαστές ίδιοι ούτε όλες οι τεχνικές λύσεις ίδιες. -
Ο χρήστης inertia έγραψε:
Επικίνδυνη θα είναι η υλοποίηση της Suzuki,
το σύστημα το ίδιο είναι σωτήριο.
Σα να λέμε σε κάποιο χ μοντέλο το ABS είναι κακό, υπερευαίσθητο ή κακορυθμισμένο
άρα δεν υπάρχουν καλύτερες υλοποιήσεις από άλλους κατασκευαστές.Αυτά τα συστήματα μελλοντικά θα θεωρούνται τεχνικά αστεία
μπροστά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση.
Αν τώρα ένας μικρός κατασκευαστής διαθέτει στην αγορά ένα σύατημα αμφίβολης αποτελεσματικότητας,
δε σημαίνει πως η μπάλα παίρνει σωρηδόν ολόκληρη την γκάμα της τεχνολογίας.
Το ίδιο το euroncap αξιολογεί αυτά τα συστήματα
γιατί θεωρεί δεδομένο ότι η κάθε περίπτωση διαφέρει.Το μόνο δίκιο ότι ο φίλος που ενδιαφέρεται ας κάνει test drive
γιατί δεν είναι όλοι οι κατασκευαστές ίδιοι ούτε όλες οι τεχνικές λύσεις ίδιες.Παντως ρε συ αδρανεια, τετοια ασχετα φρεναρισματακια μου κανει και το βιτ (αν και σπανια [url]πλέον[/url]), και το ibiza.
Στο passat του συνεταιρου μου ειναι και δυνατο το ηχητικο εφε και τρoμαζεις....
Γενικα ειναι εξελιγμενα και αρκετα αξιοπιστα ολα αυτα αλλά εχουν προφανως και για λογους ασφαλειας, μεγαλο false positive rate.
Ειναι ομως σωτήρια, μια φορα θα χρειαστει...r.s.
πλεον = άι ντου νοτ νόου αλλα εχω την αισθηση οτι με τον καιρο αποκτα περισσοτερα προτυπα και 'στρωνει' -
Ιτ ιζ βερι ποσιμπλου gatoz
Sent from my Coolpad 8675-A using Tapatalk
-
Να δεις που υπήρχε εποχή όταν το ABS το έλεγαν επικίνδυνο και αναποτελεσματικό...
Τότε μάλιστα υπήρχαν και πολύ μεγάλες αποκλίσεις από τον ένα κατασκευαστή στον άλλο...Προφανώς δεν είναι θέμα της χρησιμότητας αλλα της υλοποίησης.
Τεχνικές προδιαγραφές στον χρησιμοποιούμενο εξοπλισμό ανά μοντέλο,
καλιμπράρισμα και λογισμικό,
όλα μετράνε. -
Ο χρήστης inertia έγραψε:
Επικίνδυνη θα είναι η υλοποίηση της SuzukiΕνδεχομένως, αλλά και ο leonidas στο Jeep Renegade τοπικο ανέφερε οτι του κάνει διάφορα κόλπα. Οσο για το Βολβο που λες, σε δοκιμή που είδα πρόσφατα τα ηλεκτρονικά του σε πραγματικές συνθήκες δε τα πήγαν και τόσο καλά ( https://www.youtube.com/watch?v=_zJ_strZyTY )..
Εσύ οδηγέις αυτοκίνητο με ανάλογο σύστημα και είσαι ευχαριστημένος;
Σιγουρα η υλοποίηση ειναι λάθος, όπως ισως και στα πρωτα abs, η μεγάλη διαφορά ειναι οτι τα συστηματα αυτα επεμβάινουν και δεν ειναι απλά συνεπικουρικά..
Οπως και να έχει, ειναι 'εργαστηριακά' συστήματα και όχι συστηματα που μπορουν να αποδώσουν (ακόμα) σε οποιαδήποτε περιοχή (βλέπε κεντρο Αθήνας, Μητροπόλεως κλπ κλπ). Το euroncap δοκιμασε το Σουιφτ (σε πίστα φυσικά... κλινικές δοκιμες) και πέρασε τα τεστ με τη πρώτη, άρα η υλοποίηση απο τη Σουζουκι στη θεωρεία δεν ειναι και τόσο κακή, ναι; -
Ο χρήστης alejandro έγραψε:
Επικίνδυνη θα είναι η υλοποίηση της Suzuki
Ενδεχομένως, αλλά και ο leonidas στο Jeep Renegade τοπικο ανέφερε οτι του κάνει διάφορα κόλπα. Οσο για το Βολβο που λες, σε δοκιμή που είδα πρόσφατα τα ηλεκτρονικά του σε πραγματικές συνθήκες δε τα πήγαν και τόσο καλά ( https://www.youtube.com/watch?v=_zJ_strZyTY )..
Εσύ οδηγέις αυτοκίνητο με ανάλογο σύστημα και είσαι ευχαριστημένος;
Σιγουρα η υλοποίηση ειναι λάθος, όπως ισως και στα πρωτα abs, η μεγάλη διαφορά ειναι οτι τα συστηματα αυτα επεμβάινουν και δεν ειναι απλά συνεπικουρικά..
Οπως και να έχει, ειναι 'εργαστηριακά' συστήματα και όχι συστηματα που μπορουν να αποδώσουν (ακόμα) σε οποιαδήποτε περιοχή (βλέπε κεντρο Αθήνας, Μητροπόλεως κλπ κλπ). Το euroncap δοκιμασε το Σουιφτ (σε πίστα φυσικά... κλινικές δοκιμες) και πέρασε τα τεστ με τη πρώτη, άρα η υλοποίηση απο τη Σουζουκι στη θεωρεία δεν ειναι και τόσο κακή, ναι;Δεν έχω να σου δώσω απάντηση από τη στιγμή που τα πάντα είναι θέμα οπτικής.
Για το ABS όταν ξεκίνησε να γίνεται προσιτό σε ευρεία γκάμα μοντέλων,
ένα αγαπημένο τότε σχόλιο αφορούσε το ότι μεγαλώνει την απόσταση φρεναρίσματος (!) και είναι επικίνδυνο.
Ίσως να ήταν έτσι, ίσως να μην ήταν.
Ίσως μερικά μοντέλα να μην εξοπλίζονταν με τελευταίας γενιάς μονάδες,
ίσως τα συστήματα τότε να ήταν περισσότερο εργαστηριακά.
Ποιος να ξέρει τί ακριβώς...Σήμερα όλοι συμφωνούμε πάντως στη χρησιμοτητα του ABS.
Και φαντάζομαι σήμερα η τεχνογνωσία και οι μονάδες ABS είναι σε ικανό βαθμό εξελιγμένες ,
εξίσου προσιτές σε κόστος για τον οποιοδήποτε κατασκευαστή
και η σωρευμένη εμπειρία επιτρέπει τις πλέον αποτελεσματικές υλοποιήσεις. -
Απο τις εμπειριες σας ποιο μοντελο/ ποια μαρκα μικρομεσαιο ειναι κ πιο αξιοπιστη?
και απο την δικια σας δοκιμη θεωρειτε οτι ειναι ακομα νωρις?αξιζει?
-
Κάποια σχόλια/σκέψεις για τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, από την προσωπική μου εμπειρία.
Οδηγώ αποκλειστικά αυτοκίνητα με τέτοια συστήματα από το 2011 (δεν τα διάλεξα επειδή είχαν το feature, έτυχε).
Από το 2011 μέχρι το 2014 ford focus και από το 2014 μέχρι σήμερα volvo XC60.
Αθροιστικά περίπου 90-100k χλμ στα χρόνια αυτά, κατά μεγάλο ποσοστό σε συνθήκες Αθηναϊκές (δε λέω απλά 'πόλης').Με το focus που είχε μια υλοποίηση παλιότερη volvo αν δεν κάνω λάθος, παρενέβη 2 φορές συνολικά όσο το οδηγούσα, τη μία όταν πήγα να 'χωθώ' κάθετα σε πολυσύχναστο δρόμο ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα. Το μπροστινό ήταν πιο κοντά από όσο έπρεπε, και το σύστημα με φρέναρε για να μην πέσω επάνω του. Δεν θα έπεφτα, αλλά αν πχ αυτός φρέναρε εκείνη τη στιγμή δεν θα προλάβαινα να σταματήσω.
Τη δεύτερη ήταν όταν κινούμενος σε δρόμο, παρκαρισμένο επιχείρησε να ξεπαρκάρει μπαίνοντας στη λωρίδα μου. Ο οδηγός του με είδε εγκαίρως, σταμάτησε εντελώς, κι εγώ προσπάθησα να συνεχίσω περνώντας δίπλα του. Θα πέρναγα αρκετά κοντά υποθέτω, και γι'αυτό το σύστημα έκανε φρενάρισμα (όχι μέχρι σταματήματος).Με το volvo τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα. Πρώτον, έχει ρύθμιση ευαισθησίας του συστήματος (low, mid, high), και δεύτερον έχει σύστημα προειδοποίησης (με φως και ήχο) πριν επέμβει από μόνο του. Στην πράξη, η default ρύθμιση mid στην Αθήνα είναι αδύνατον να σε αφήσει χωρίς συνεχείς προειδοποίησεις, αν δοκιμάσεις να οδηγήσεις έστω και ελάχιστα επιθετικά (αν βιάζεσαι πχ). To high δεν το έχω δοκιμάσει καν, αλλά στο low τα πράγματα γίνονται μια χαρά (απόδειξη ότι όλα είναι θέμα ρύθμισης). Το σύστημα έχει επέμβει λίγες φορές σε στιγμές που δεν θα φρέναρα (σε πεζούς που κάθονται πάνω στο κράσπεδο και είναι περνάω δεν περνάω, αντίστοιχες καταστάσεις σφήνας με το focus κλπ).
Έχει όμως επέμβει και μια φορά που πραγματικά ήμουν αφηρημένος και με γλύτωσε. Επίσης κατά κάθετο παρκάρισμα έκανα λάθος υπολογισμό και θα έβρισκα με τον μπροστινό προφυλακτήρα σε τοίχο, με σταμάτησε πριν ακουμπήσω.Μια φορά δάνεισα το volvo στον αδερφό μου (που ξέρω ότι οδηγεί σαν παρανοϊκός). Όταν μου το έδωσε πίσω, μου λέει επί λέξη 'ωραίο αμάξι, αλλά πως κλείνει αυτό το πράγμα;'
Συμπέρασμα:
Αν οδηγάς νευρικά, αυτά τα συστήματα γίνονται ενοχλητικά, επειδή οι αποστάσεις μικραίνουν, οι αντιδράσεις γίνονται απότομες. Το κοινό χαρακτηριστικό των παραπάνω false positives (από τη δική μου εμπειρία) είναι ότι έκανα κάτι που δεν έπρεπε, κάποιον επικίνδυνο (λιγότερο ή περισσότερο) ελιγμό. Έχουμε μάθει να οδηγάμε έτσι (ειδικά στις πόλεις), αλλά δεν παύω να αναρρωτιέμαι, μήπως εμείς είμαστε λάθος, κι όχι τα αυτόματα συστήματα; -
Με βάση τον ΚΟΚ και λοιπούς κανόνες κίνησης, ΕΜΕΙΣ είμαστε οι επικίνδυνοι.
Αλλά αν πάς με βάση αυτούς τους κανόνες, είσαι σίγουρα νεκρός επειδή δεν πάνε οι άλλοι.Sent from my Coolpad 8675-A using Tapatalk
-
Ο ΚΟΚ θεωρεί ότι κινούμαστε σε άδειους δρόμους και ότι έχουμε όλη μας την ημέρα για να την σπαταλάμε στους δρόμους...
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Ο ΚΟΚ θεωρεί ότι κινούμαστε σε άδειους δρόμους και ότι έχουμε όλη μας την ημέρα για να την σπαταλάμε στους δρόμους...Πολύ σωστά Δία, σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση δεν υπερασπίζομαι τον ΚΟΚ.
Προσπαθώ να εξηγήσω με πιο σκεπτικό ρυθμίζονται έτσι αυτά τα συστήματα.Sent from my Coolpad 8675-A using Tapatalk
-
Τα συστήματα αυτά σε όσο καλό επίπεδο κι αν έχουν φτάσει... δεν μπορούν να καλύψουν τουλάχιστον τώρα, όλες τις πιθανές αστάθμητες καταστάσεις και αυτό γιατί στους δρόμους δεν υπάρχουν παντού και πάντα όλες οι απαιτούμενες συνθήκες για την καλή λειτουργία τους.Υπάρχουν για παράδειγμα δρόμοι με ελλιπείς έως ανύπαρκτες διαγραμμίσεις. Υπάρχουν σημεία με αφύλακτες διαβάσεις τρένων. Υπάρχουν κεντρικοί δρόμοι με ανύπαρκτα πεζοδρόμια ή δρόμοι - σοκάκια. Εν ολίγοις υπάρχουν πολλά πλην στην απόλυτη ολοκλήρωση αυτών των συστημάτων τα οποία είναι ο προπομπός της αυτόνομης οδήγησης. Μέχρι νεωτέρας τα συστήματα αυτά θα επιλέγεται από τους κατασκευαστές να είναι είτε υπερβολικά ευαίσθητα, είτε θα πρέπει να επεμβαίνουν σε πολύ καραμπινάτες καταστάσεις. Για το λόγο αυτό όσο θα πληθαίνουν οι κάτοχοι οχημάτων εφοδιασμένων με τέτοια συστήματα θα ακούμε, διαβάζουμε, βλέπουμε εκτός από καλά και διαφορα παρατράγουδα(ανεξήγητα φρεναρίσματα ή με χρονοκαθυστέρηση κλπ). Η συνεργασία τους βασίζεται εν ολίγοις στην 'βάση πληροφοριών' με την οποία θα είναι εφοδιασμένα όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές ή τις audio συσκευές. Βέβαια και έχουν κάνει άλματα σε επιδόσεις αλλά η d-slr μου όσο καλή κι αν είναι δεν συγκρίνεται με την αναλογική slr που επίσης έχω και ενώ με την τελευταία δεν χάνω φωτογραφία με την πρώτη υπάρχουν συνθήκες που αδυνατεί να 'νετάρει'. Πολύ καλό και ένα super audio cd αλλά το αναλογικό του δίσκου ακόμη δεν έχει ξεπεραστεί. Καλά τα τσιπάκια επεξεργαστών αλλά δεν μπορούν πλην ελαχίστων εξαιρέσεων να υποκαταστήσουν την 'λαμπάτη' τάξη Α. Με όρους και χρόνους τεχνολογικής εξέλιξης τα συστήματα αυτά είναι σε πρώιμο στάδιο και όποιος θεωρεί πως πρέπει να είναι ήσυχος με αυτά ειδικά μέσα στην πόλη... 'Κακό της κεφαλής του'.
Ποια αυτοκινητα εχουν συστημα υποβοηθησης φρενων.???