Ο χρήστης kacey έγραψε:
Μετά από μερικές πρόσφατες βόλτες σε μάντρες διαπίστωσα τo εξής: ενώ ισχυρίζονται ότι τα αυτοκίνητα τα έχουν ελέγξει και είναι καλά, κανείς δεν διαθέτει μια έκθεση συνεργείου που να πιστοποιεί γραπτώς εκ των προτέρων την κατάσταση του αυτοκινήτου. Η απάντηση αν πιέσεις λίγο με ερωτήσεις είναι 'θα το πάμε ξανά μαζί και ό,τι χρειαστεί θα το φτιάξουμε'. Το κόλπο είναι προφανώς ότι στοχεύουν να σε βάλουν πρώτα στο ψήσιμο και στη διαδικασία αγοράς, να πάει σε 'δικό τους' συνεργείο για να περάσει πιο επιεικώς τον έλεγχο και μετά να κάνουν επισκευές μόνο αν είναι αναγκασμένοι σε κάτι χοντρό (και αν).
Άρα έμπορος με 'καλές συστάσεις' για εμένα είναι αυτός που συνοδεύει τα αυτοκίνητα προς πώληση με γραπτή έκθεση ελέγχου συνεργείου εκ των προτέρων. Όλα τα άλλα... Υπάρχει άραγε κανένας;
Προβλημα 1ο: 'εγω ο σοβαρο συνεργειο ταδε' πιστοποιω οτι σημερα το αυτοκινητο ειναι οκ/εχει τα ταδε θεματα. Για ποσες μερες ισχυει αυτο? Αν 3 μηνες μετα, που το αυτοκινητο ειναι στη μαντρα και κανει διαφορα test drive απο τους ενδιαφερομενους αγοραστες, δημιουργηθει ενα προβλημα στο ταδε μηχανικο μερος (πχ πεφτει ενας σε μια λακουβα και σκαει ενα αμορτισερ, το οποιο αρχιζει κ χανει), τοτε 'εγω ο σοβαρο συνεργειο που πιστοποιησα ταδε' μπλεκω σε προβληματα.
Προβλημα 2ο: 'εγω ο σοβαρο συνεργειο ταδε' πιστοποιω οτι σημερα το αυτοκινητο ειναι οκ/εχει τα ταδε θεματα'. Αγοραζεις εσυ το αυτοκινητο, και μεθαυριο βαζεις μια 3η αντι για 5η και καρφωνεις βαλβιδες.
Εσυ μεθαυριο: 'Κυριε δικαστα αγορασα αυτοκινητο που ειχε πιστοποιηθει απο το ΤΑΔΕ Α.Ε. σοβαρο συνεργειο, και μετα απο δυο μερες στα χερια μου εσπασε μοτερ', και τρεχα γυρευε ο ΤΑΔΕ Α.Ε.
Και αλλα 1002 που μπορω να σκεφτω.
Σωστές σκέψεις αν σκέφτεσαι ως μάντρα/συνεργείο! Σαν καταναλωτής πρέπει να σκέφτεσαι πώς θα ξεσκεπάσεις την απάτη πριν βάλεις μέσα την οικογένεια και τον εαυτό σου και πώς θα ελέγχεται η ασυδοσία. Τα προβλήματα που περιγράφεις είναι από την πλευρά του μαντρά, πώς θα βγάλει κέρδος ρίχνοντας οποιαδήποτε ευθύνη στον αγοραστή και πώς θα γλυτώσει από επισκευές αν τσιμπήσει κάποιος που δεν θα το πολυψάξει.
Μια πραγματογνωμοσύνη μπορεί να δείξει ότι κάποιο σύστημα ήταν σάπιο πολύ καιρό πριν από το ατύχημα (ή αντίστροφα έφαγε γερή στούκα πριν το ατύχημα σε καμιά λακούβα ή τοιχείο κτλ) και να αποδοθούν ευθύνες. Αν σκάσει η ανάρτηση από μια λακούβα ή διαλυθεί το σύμπαν από μια λάθος αλλαγή ταχύτητας, μάλλον είναι η περίπτωση σάπιου.
Συμφωνώ ότι έτσι δουλεύει η πιάτσα αλλά δεν είναι απαραίτητα το πιο λογικό. Ήττα του καταναλωτή είναι. Πρέπει να πάω να το παίξω μόνος μου CSI, να κάνω τον ειδικό και στο τέλος να υπογράψω ένα χαρτί αγοραπωλησίας όπου αποδέχομαι 'την άριστη κατάσταση του αυτοκινήτου', με προφορικές διαβεβαιώσεις (ή αόριστες σφραγίδες βιβλίου service)!
Το spotmechanic φαίνεται πολύ καλή περίπτωση και είναι ακριβώς αυτό που θα πρέπει να είχε από μόνος του κάθε έντιμος μαντράς! Δεν μπορεί να σου λένε 'τα αμάξια είναι εγγυημένα, καθαρά και έχουν περάσει έλεγχο' και μόλις τους λες δείξε μου τα χαρτιά να σου λένε 'θα το πάμε στο συνεργείο μαζί μήπως έχει ξεφύγει κάτι'. Τι άλλο πειστήριο κοροιδίας δηλαδή;