-
Δυστυχώς δεν είναι τόσο απλό...
Ειδικά αυτό το τεστ και άλλα παρόμοιά του τα έχουν χρησιμοποιήσει και εταιρείες αλλά κατά βάση είναι φτηνή προσπάθεια εντυπωσιασμού.Για αυτό λέω συνέχεια, προδιαγραφές και μόνο προδιαγραφές. Είναι αντικειμενικό και σε εξασφαλίζει.
-
Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με την πρώτη αλλαγή λαδιών στο αυτοκίνητό μου (suzuki swift 1.2).
Έχω κάνει από τον Αύγουστο περίπου 2500km λόγω του ότι κυκλοφορώ πιο πολύ με μοτοσυκλέτα.
Όταν το αγόρασα μου είπαν στην αντιπροσωπία ότι θα το πάω για λάδια στις 7500km.
Διαβάσω σε διάφορα forum ότι υπάρχουν μερικά εξουσιοδοτημένα συνεργεία Suzuki που προτρέπουν τους ιδιοκτήτες να κάνουν και μια αλλαγή στα πρώτα 2000km λόγω του ότι το αμάξι είναι καινούργιο.............
Ποια είναι η άποψή σας για τα παραπάνω;
Χρειάζεται στα σημερινά αυτοκίνητα μια τέτοια αλλαγή λαδιών ή είναι μια ακόμα εξυπνάδα του Έλληνα αντιπροσώπου για μεγαλύτερο κέρδος;
Η δική μου άποψη είναι ότι οι συχνότερες αλλαγές λαδιών ποτέ δεν έβλαψαν κανέναν , βλάπτουν όμως την τσέπη του ιδιοκτήτη και θα πάω για αλλαγή στα 7500 km που λέει το manual ή στον 1 χρόνο. -
Συμφωνώ μαζί σου, έτσι θα έκανα και εγώ.
Θα ακούσεις όμως και διαφορετικές απόψεις.
Είναι καθαρά δική σου απόφαση στο τέλος -
Ανοίξτε το έρμο το βιβλιαράκι και πάψτε να ασχολείστε με 'απόψεις'.
Υπάρχουν οδηγίες(και όχι, από όσα γνωρίζω δεν παίζει να χρειάζεται αλλαγή λαδιού στις 2000χλμ.)
Άνοιξε το βιβλιαράκι γιατί πιθανώς και τα 7000 δεν ισχύουν (ίσως να είναι περισσότερο).
Αλλά πάντα υπάρχει και ένα όριο χρόνου, στα 1 η συνήθως πια 2 χρόνια. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Ανοίξτε το έρμο το βιβλιαράκι και πάψτε να ασχολείστε με 'απόψεις'.
Υπάρχουν οδηγίες(και όχι, από όσα γνωρίζω δεν παίζει να χρειάζεται αλλαγή λαδιού στις 2000χλμ.)
Άνοιξε το βιβλιαράκι γιατί πιθανώς και τα 7000 δεν ισχύουν (ίσως να είναι περισσότερο).
Αλλά πάντα υπάρχει και ένα όριο χρόνου, στα 1 η συνήθως πια 2 χρόνια.κι εγω αυτο θα έλεγα.
Στα ποσα χιλιομετρα εχει την αλλαγη το βιβλιο;
Εμενα στο Σουμπαρου μου ειπαν αρχικα για 7500 χιλιομετρα αλλαγη ενω στο βιβλιο ανεφερε καθε 15000 ή χρονο.
Οταν τους το ειπα, 'ξυνισαν' λίγο αλλα τελικα μου τα άλλαζαν καθε 15000... -
Απο τα 2λιτρα τουρμπο φορεστερ γυρω στο 2005 δεν εχουν βαρεσει και λιγα στροφαλο, γιατι αραγε?
-
αχχ αυτά τα forum κατέβηκα κάτω και πήρα το βιβλίο....
ναι έχετε δίκιο, το βιβλίο γράφει αλλαγή λαδιών κάθε 15000km ή 1 χρόνο. Με τα χιλιόμετρα που κάνω εγώ όμως δεν νομίζω να φτάσω ούτε τα 7500km σε ένα χρόνο
με μια πρόχειρη ματιά που έριξα δεν είδα κάπου να γράφει κάτι για αλλαγή στα πρώτα 2000km και όπως είπα σε προηγούμενο post θα πάω μόλις περάσει ένας χρόνος
-
Αυτό για αλλαγή στα πρωτα 1000-2000 χλμ ίσχυε πριν πολλά χρόνια όταν οι κινητήρες δεν είχαν τόσο καλο φινίρισμα, τώρα δεν είναι απαραίτητο. Τώρα αν δεν τα αλλαξεις κακό δεν θα κανεις, αμα σου περισσεύουν τα χρηματα κάντο αν όχι μην το κανείς.
Στάλθηκε από το Vodafone Smart ultra 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
ok, το λύσαμε και αυτό.
Τώρα να κάνω και μια άλλη ερώτηση.... ο κατασκευαστής συνιστά λάδια 5W-30.
Σε μια έρευνα που έκανα στα Castrol Edge βλέπω βλέπω διαφορετικούς τύπους.
Ποιο είναι το σωστό από τα παρακάτω; ή μήπως δεν υπάρχει διαφορά;- Castrol Edge 5W-30
- Castrol Edge Titanium FST C3 5W-30
- Castrol Edge Titanium FST 5W-30
- Castrol Edge Titanium FST LL 5W-30
- Castrol Edge Professional FST LL III 5W-30
-
Αυτό το οποιο πληρει την προδιαγραφή του κατασκευαστή.Στο βιβλιο του κατασκευαστή σιγουρα αναφέρει τις προδιαγραφές του λαδιού όπως και το ιξωδες του.
-
Ο χρήστης kostas.s έγραψε:
ok, το λύσαμε και αυτό.Τώρα να κάνω και μια άλλη ερώτηση.... ο κατασκευαστής συνιστά λάδια 5W-30.
Σε μια έρευνα που έκανα στα Castrol Edge βλέπω βλέπω διαφορετικούς τύπους.
Ποιο είναι το σωστό από τα παρακάτω; ή μήπως δεν υπάρχει διαφορά;- Castrol Edge 5W-30
- Castrol Edge Titanium FST C3 5W-30
- Castrol Edge Titanium FST 5W-30
- Castrol Edge Titanium FST LL 5W-30
- Castrol Edge Professional FST LL III 5W-30
Αυτό το οποιο πληρει την προδιαγραφή του κατασκευαστή.Στο βιβλιο του κατασκευαστή σιγουρα αναφέρει τις προδιαγραφές του λαδιού όπως και το ιξωδες του.
Να προσθεσω οτι αμα το βιβλιο του κατασκευαστη δεν αναφερει προδιαγραφες (acea A3/B3 κτλ) θα σου προτεινα να πας με καποιο λαδι που να εχει προδιαγραφες Α5/Β5. Τα παραπανω λαδια της Castrol ειναι Α3/Β3/Β4 σχεδιασμενα τα πιο πολλα για turbo κινητηρες.
-
Θα τσεκάρω το βιβλίο και θα επανέλθω, ευχαριστώ
From Tapatalk
-
Καλημέρα, διαβάζω το βιβλίο της Suzuki και η μόνη αναφορά για προδιαγραφές ACEA είναι στα πετρελαιοκίνητα και αναφέρει προδιαγραφές ACEA C2 ή C3.
Για βενζινοκινητήρες λέει τα ακόλουθα:
βεβαιωθείτε ότι το λάδι κινητήρα που χρησιμοποιείτε είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές SL, SM, SN
*Λάδια Προδιαγραφών:- SAE 0W - 20
- SAE 5W - 30*
-
Θες σωνει και καλα castrol; Γιατι δεν κοιτας και σε motul;
-
δεν έχω κάποιο κόλλημα μα τα castrol, απλά έβαζα castrol στα περισσότερα αυτοκίνητα που είχα μέχρι τώρα και ήμουν ευχαριστημένος.
Η αλλαγή λαδιών απ' ότι βλέπω θ' αργήσει ακόμα αλλά είπα να το ψάξω λίγο.... -
Ο χρήστης nippon έγραψε:
Να προσθεσω οτι αμα το βιβλιο του κατασκευαστη δεν αναφερει προδιαγραφες (acea A3/B3 κτλ) θα σου προτεινα να πας με καποιο λαδι που να εχει προδιαγραφες Α5/Β5. Τα παραπανω λαδια της Castrol ειναι Α3/Β3/Β4 *σχεδιασμενα τα πιο πολλα για turbo κινητηρες.Προσοχή τα λιπαντικά με προδιαγραφές Α5/Β5 ή Α1/Β1 από την στιγμή που δεν τα αναγράφει ο κατασκευαστής θα πρέπει να αποφεύγονται,είναι αποκλειστικά για κινητήρες σχεδιασμένους για χρήση λιπαντικών χαμηλού ιξώδες (HTHS)
*τα οποια είναι και για τούρμπο κινητήρες σχεδιασμένους όμως για τα λιπαντικά χαμηλού ιξώδες. -
Παιδιά ψάχνω τις παρακάτω βαλβολίνες fuchs TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85 στην Θεσσαλονίκη, γνωρίζουμε κάποιον λαδά που έχει fuchs λιπαντικά (θεσσαλονικη)
-
Ο χρήστης Nikos204 έγραψε:
Να προσθεσω οτι αμα το βιβλιο του κατασκευαστη δεν αναφερει προδιαγραφες (acea A3/B3 κτλ) θα σου προτεινα να πας με καποιο λαδι που να εχει προδιαγραφες Α5/Β5. Τα παραπανω λαδια της Castrol ειναι Α3/Β3/Β4 *σχεδιασμενα τα πιο πολλα για turbo κινητηρες.
Προσοχή τα λιπαντικά με προδιαγραφές Α5/Β5 ή Α1/Β1 από την στιγμή που δεν τα αναγράφει ο κατασκευαστής θα πρέπει να αποφεύγονται,είναι αποκλειστικά για κινητήρες σχεδιασμένους για χρήση λιπαντικών χαμηλού ιξώδες (HTHS)
*τα οποια είναι και για τούρμπο κινητήρες σχεδιασμένους όμως για τα λιπαντικά χαμηλού ιξώδες.Αν σου λέει Α3/Β3 δεν πρέπει να βάλεις κάτι άλλο σε ACEA (προφανώς!)
Αν δεν σου το καθορίζει δεν υπάρχει πρόβλημα. Ίσως τα Α3/Β3 αν τα θυμάμαι καλά να προσφέρουν λίγο περισσότερη προστασία σε αντάλλαγμα με υψηλότερη κατανάλωση, αλλά πρακτικά σχεδόν κανείς δεν θα καταλάβει το όφελος αυτό σε μοτέρ που δεν ζητάει τέτοια προδιαγραφή (αντίθετα θα πληρώσει την αυξημένη κατανάλωση). Ίσως μόνο ένα επαγγελματικό όχημα που σίγουρα θα ξεπεράσει τις 400.000χλμ.Διαφορά 0,1λ/100χλμ σε βάθος 200.000χλμ. και με τιμή βενζίνης στα 1,6 ευρώ το λίτρο είναι ~300 ευρώ.
-
Εγω διαφωνω. Αν δεν λεει το βιβλιο του ρητα οτι μπορει να χρησιμοποιησει λιπαντικο Α5 προδιαγραφης τοτε καλυτερα να το αποφυγει και να χρησιμοποιησει Α3 προδιαγραφη. Αν δεν υπηρχε θεμα το βιβλιο του θα ελεγε ξεκαθαρα οτι μπορει να χρησιμοποιησει λιπαντικο Α5 προδιαγραφης. Καλυτερα να εχεις αυξημενη προστασια παρα να κερδισεις 300 ευρω σε βαθος 20ετιας.
-
γιά οποιον ενδιαφέρεται σήμερα πήγα γιά ψώνια στό lidl αλίμου κ ειδα (γιά πρώτη φορά ) τό γνωστό λάδι αυτοκινήτου 10w/40 σέ συσκευασία ενός λίτρου μέ τιμή 3.99 euro
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]