Ο χρήστης Andreas-Qashqai έγραψε:
Αυτό αυτά που γράφεις πιο έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με το X-Trail??
Κανένα δεν έχει diesel 1.600 με 130hp και τετρακίνηση.
Ή θα είναι περισσότερα κυβικά μέτρα βενζινοκίνητα ή λιγότερα άλογα.
Θέλω να πω ότι η τιμή βασίζεται σε συγκεκριμένα πλεονεκτήματα.
Βέβαια ο καθένας κάνει υποχωρήσεις σε αυτά που θέλει και διαλέγει κάτι άλλο.
Είτε πληρώνοντας παραπάνω τέλη κάθε χρόνο λόγω 2.000cc είτε θυσιάζοντας την τετρακίνηση είτε διαλέγοντας μικρότερη ιπποδύναμη.
Το γεγονός ότι υπερέχει ο 1600άρης λόγω φορολογικού καθεστώτος στην Ελλάδα δε σημαίνει ότι είναι και καλύτερη επιλογή απ' το 2λιτρο (είναι μόνο με οικονομοτεχνικά κριτήρια). Αλλιώς θα έπρεπε να τιμολογείται και περισσότερο!
Καθαρά από άποψη επιδόσεων και απόδοσης (που αυτά θα έπρεπε να μας ενδιαφέρουν αλλά τι να κάνουμε...) ο 2λιτρος είναι καλύτερος. Άρα το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός προσφέρει 2λιτρα σύνολα με καλύτερη ιπποδύναμη/ροπή σε ίδια ή καλύτερη τιμή του X-Trail είναι ένα σαφές μειονέκτημα για το Nissan.
Θα μου πεις στην Ελλάδα ζούμε και άρα κρίνουμε αναλόγως. Πολύ σωστά, οπότε εκεί έχει πλεονέκτημα το X-Trail. Είναι όμως ένα ιδόμορφο πλεονέκτημα, θέλω να πω θα με χάλαγε να το χρυσοπληρώσω μόνο και μόνο επειδή βολεύει δεδομένων των συνθηκών της εγχώριας αγοράς. Εκτός αν τιμολογήσει το 2λιτρο λιγότερο χεχε (not going to happen!). Άσε που όσο ανεβαίνουμε στις τιμές κάπου χάνεται το πλεονέκτημα. Άλλο να μη θέλει 2λιτρο αυτός που θα ξοδέψει 20 χιλιάρικα για αυτοκίνητο, άλλο αυτός που θα ξοδέψει 40. Το πιο λογικό είναι ότι θα μπορεί να πληρώσει και ό,τι αυτό συνεπάγεται (καλά εδώ είναι μεγάλη η κουβέντα, αλλά γενικά ισχύει).
Μην ξεχνάμε επίσης ότι όλα είναι ρευστά, ειδικά στην Ελλάδα. Ποιος μου λέει ότι αύριο δε θα βγει κάποιος να πει ότι ξεχνάω τα κυβικά και φορολογώ επιπλέον οτιδήποτε αγοράστηκε πάνω από ένα x ποσό (που σίγουρα δε θα είναι πολύ υψηλό) ή - ακόμα πιο πιθανό - αφήνω το κριτήριο των κυβικών ως έχει και προσθέτω και κριτήριο τιμής αγοράς! Εκεί θα λες το έφαγα που το έφαγα το επιπλέον χαράτσι, δεν αγόραζα και κάνα 2λιτρο να γουστάρω;
Anyway, όπως είπα και πριν θεωρώ το X-Trail πολύ αξιόλογο μοντέλο, απλά επειδή τυχαίνει να μιλάμε για τα μειονεκτήματά του εστιάζω εκεί. BTW Ιαπωνία δε φτιάχνεται; Άλλο ένα πλεονέκτημα (και λόγος να είναι πιο ακριβό).
Πάντως όσον αφορά το αυτόματο κιβώτιο, έχει ιδέα κανείς γιατί δεν το συνδυάζουν με τα τετρακίνητα Nissan (και Renault, Dacia κτλ.); Φαντάζομαι είναι τεχνικός ο λόγος αλλά δεν είναι δικαιολογία αυτή. Τόσοι κατασκευαστές βάζουν αυτόματο σε 4x4 εκδόσεις...