-
Έχω ψάξει τιμές από τα περισσότερα γνωστά πρακτορεία, όλοι κάπου εκεί κυμαίνονται, ~3-3,5Κ€/30 μέρες για μεγάλο SUV, και 2Κ€/15 μέρες. Και ναι η Hertz είναι η μοναδική (ή μία από τις 2-3 συνολικά) που έχουν γραφεία εδώ κοντά (και άρα σημεία παραλαβής-παράδοσης).
Για service έβαλα ένα ποσό της τάξης των 250€/έτος, εδώ το μεγάλο service 5ετίας που έκανα στο CX7 και μόλις που πέρασε τα 500€.
Για λάστιχα, αν το πάρω με φυτιλιασμένα, (α) θα κόψω κάτι στη τιμή (το έκανα στη C5 ας πούμε), και (β) άντε να προσθέσω άλλα 500€ (συν τη μείωση της τιμής). Ακόμα και με αυτά μέσα, το ποσό δεν ξεπερνάει τα 11Κ€, δηλαδή το μισό από ότι στην ενοικίαση.
Όσο για την πώληση, μόνο υπολογισμούς βάσει εκτιμήσεων και μέσων τιμών απαξίωσης μπορείς να κάνεις, δεν μπορείς να προβλέψεις το μέλλον
-
Πιστευω ότι την μεγαλη απαξιωση την εχουμε δει ηδη. Αν βρεις ένα καλο Q5 με χειροκινητο κιβωτιο και όχι θεματα με τον κινητηρα (πρεπει να είναι καποιο που φτιαχτηκε μετα το 2010 φανταζομαι γιατι τα αρχικα ειχαν θεματα) και με λογικα χμ δεν πιστευω ότι θα εχεις μεγαλη απαξιωση. Βεβαια μπορει να εχεις καποιες μεγαλες επισκευες αν βγει λεμονι και με αυτό το αμαξι είναι πιθανο.
-
Η καμπίνα του Q3 δεν έχει σχέση ως προς τους χώρους με την καμπίνα του Q5.
Μπες μέσα προτού αποφασίσεις οτιδήποτε...είναι σχεδόν κλειστοφοβική... -
Καλά εννοείται ότι θα τα δω από κοντά και θα τα οδηγήσω, ούτε το Χ1 έχω δει ούτε το Q3, εν αντιθέσει με Χ3 και Q5 που τα ξέρω καλά. Απλώς ρωτάω για να ξέρω σχετικά με τα τεχνικά, τις βλάβες κλπ που ακούω για το Q5, και ειδικότερα για τα πιο παλιά μοντέλα και το Stronic....
-
Ο χρήστης The Ace έγραψε:
Ρε παιδιά, είχα CX7 και ξέρω τα κόστη, έχω κάνει και την έρευνά μου (όχι μόνο τώρα, εδώ και 2-3 χρόνια), και η διαφορά στο κόστος κτήσης/χρήσης ενός SUV/'μεγάλου' με την ενοικίαση του ίδιου οχήματος έχουν μεγάλη διαφορά. Δεν χρειάζεται καν να υπολογίσουμε επιτόκια (αφού δεν ψάχνουμε για επενδύσεις, IRR, RoR κλπ), οπότε θα με συγχωρήσουν οι συνάδελφοι οικονομολόγοι αφού θα κάνω μια πιο 'ελεύθερη' χρήση του NPV*-
Το απλό και εύκολο: υπολογισμός κόστους ενοικίασης ενός SUV για 3 χρόνια ενοικίασης, για 60 μέρες το χρόνο (15+15+30): τιμή από Hertz, χοντρικά βγαίνει 2+2+3Κ€, σύνολο 7Κ€ (μόνο για αυτές τις 60 μέρες). Για μια τριετία το σύνολο βγαίνει 21Κ€.
-
Ο πιο περίπλοκος υπολογισμός: κτήση/χρήση αντίστοιχου SUV για 3 χρόνια: υποθέτουμε αγορά 22Κ€ (βάζω Q5** λόγω του ότι αυτό δίνει η Hertz***), και έχουμε τέλη 3 χ 690€, τεκμήριο 8800€, φόρος πολυτελείας 3 χ 440€, ασφάλιστρα 450€ χ 3 (με ασφαλιζόμενη αξία 22Κ€). Σύνολο κτήσης + χρήσης 22000€ + 4700€. Η απαξίωση του οχήματος για τα επόμενα 3 χρόνια υπολογίζεται σε χοντρικά 8%/έτος, άρα μετά την 3ετία η εναπομείνουσα αξία θα είναι 17100€, δηλαδή απώλεια 5Κ€. Άρα στο τέλος της τριετίας θα έχουμε καθαρό κόστος 22000€ - 17100€ + 4700€ = 9600€. Αν θέλετε σε αυτό το ποσό προσθέστε και 250€/έτος για service, δηλαδή άντε να πάει 10400€.
Νομίζω ότι η διαφορά μεταξύ των 21000€ και των 9600€ δεν σηκώνει συζήτηση για το ποια είναι η συμφερότερη επιλογή. Και η διαφορά αυτή δεν εξαρτάται παρά στο ελάχιστον από θέματα όπως πλήρη απλή ή μεικτή ασφάλιση, αν θα έχει 8 ή 9 ή 10% απαξίωση, ή αν αλλάξουν -ξανά- τα τέλη και ο φόρος. Και θυμίζω ξανά ότι η ενοικίαση που αναφέρω είναι για μόλις 60 μέρες, κοινώς δεν το έχω το αυτοκίνητο όποτε θέλω, να το κάνω ότι θέλω και να πάω όπου θέλω.
- Λέω για πιο χαλαρή χρήση NPV, γιατί δεν υπολογίζω απαξίωση χρήματος, κόστη ευκαιρίας (λόγω δέσμευσης κεφαλαίου) κλπ
** Q5 δίνει η Hertz ως παράδειγμα, και η ασφαλιζόμενη αξία του που προκύπτει από Online ασφαλιστικές εταιρείες είναι 22Κ€
*** Η Hertz με βολεύει ως παράδειγμα γιατί έχουν γραφεία πολύ κοντά στο σπίτι μου. Και φυσικά δεν θα πάω στην οποιαδήποτε τυχαία εταιρεία ενοικιάσεων, για να μπλέξω μετά ή να μου δώσουν κανά χρέπι.
Αντώνη, δεν αμφισβητώ τη δουλειά που έχεις κάνει στους υπολογισμούς σου, αλλά θεωρώ ότι κάποια ποσά τα έχεις 'απλοποιήσει'.
Συγκεκριμένα:
α) Για να είναι συγκρίσμο το κόστος πρέπει να υπολογίσεις πλήρη ασφάλιση (με μικτή εννοείται). Σε τόσο ακριβό αυτοκίνητο, το κόστος ακόμα κι ενός μικρού 'ακουμπήματος' αποτιμάται σε αρκετά χιλιάρικα. πρόσθεσε λοιπόν και 1.000 Ευρώ X 3 = 3.000 για την τριετία,
β) Την πρώτη τριετία το μεταχειρισμένο που θα πάρεις, θα θελήσει σίγουρα 4 λάστιχα και κατά πάσα πιθανότητα ένα σετάκι φρένα και αμορτισέρ. Πρόσθεσε λοιπόν άλλα 2 χιλιάρικα, γιατί τίποτα από αυτά δεν είναι φθηνό σε ένα Audi. Και πρόσεξε, μιλάμε για απλή συντήρηση και όχι βλάβες (καθόλου απίθανες, για Audi μιλάμε - είχα και ξέρω - όχι Lexus ούτε Mazda). Φαντάζομαι επίσης ότι δεν υπολογίζεις να κάνεις ετήσιο σέρβις με 250 Ευρώ στο επίσημο δίκτυο...
γ) Τέλος, στο σχόλιο σου για 'οποιαδήποτε τυχαία εταιρεία ενοικιάσεων' εγώ σου μίλησα για μεταπωλητές ενοικιάσεων που συνεργάζονται με όλες τις μεγάλες εταιρίες. Κι αν μπορείς να νοικιάσεις το ίδιο αυτοκίνητο στα 2/3 ή το ήμισυ του κόστους της Hertz, φαντάζομαι ότι δεν θα σε πειράξει να πληρώσιες κι ένα ταξάκι να σε πετάξει λίγο πιο μακριά από το σπίτι σου, στην Sixt π.χ. Πάντως τελικά το κόστος ενοικίασης σίγουρα δεν θα είναι εκεί που το υπολογίζεις.Από την άλλη, ίσως δεν υπάρχει λόγος να το 'ζαλίζουμε'. Φαίνεται να έχεις κάνει την επιλογή σου και μεγειά σου, με χαρά σου! Καλοτάξιδο εύχομαι!
-
-
Ο χρήστης The Ace έγραψε:
Επειδή αυτό με το Q5 μου το έχουν πει αρκετοί (αλλά φιλικό ζευγάρι που το έχουν, δεν τους έχει βγάλει τίποτα να μου πεις μπορεί να έτυχε), και ακούω ότι το Stronic δεν αντέχει (??) σε remap, μήπως θα έπρεπε να κοιτάω πιο πολύ προς το Q3 ? Και αυτό δίλιτρο, τα 170 άλογα δεν θα παραμείνουν 170 παρά για λίγες μέρες , οι χώροι του είναι επαρκείς, είναι πιο καινούριο, σχεδόν όλα είναι χειροκίνητα (άρα δεν έχουμε θέμα με το Stronic), και γενικώς είναι πιο φρέσκο σαν όχημα, σαν σχεδίαση κλπ....Εγώ θα σου πω, ως πρώην κάτοχος A3 2.0T S-Tronic ότι κατά την άποψη μου είναι λάθος να αγοράσεις Q5 ή Q3, χωρίς το S-Tronic. Απίθανο κιβώτιο που θα σου προσφέρει μια σαφώς καλύτερη εμπειρία χρήσης.
Το S-Tronic ή DSG έχει σημαντικά θέματα αξιοπιστίας στην έκδοση του με τις 7 ταχύτητες και το συμπλέκτη ξηρού τύπου, η οποία όμως μπαίνει μέχρι τα 1.400 κυβικά. Τα υγρού τύπου, είτε 6άρια είτε 7άρια, είναι απείρως πιο αξιόπιστα και αντέχουν και πολύ μεγαλύτερη ροπή (ακόμα και remap - το είχα κάνει στο δικό μου).
Μόλις οδηγήσεις ένα Q3/Q5 με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, θα καταλάβεις ότι τα χειροκίνητα κιβώτια είναι ο μεγαλύτερος επιζών αναχρονισμός στη σύγρονη αυτοκίνηση...Ο χρήστης The Ace έγραψε:
Επειδή αυτό με το Q5 μου το έχουν πει αρκετοί (αλλά φιλικό ζευγάρι που το έχουν, δεν τους έχει βγάλει τίποτα να μου πεις μπορεί να έτυχε), και ακούω ότι το Stronic δεν αντέχει (??) σε remap, μήπως θα έπρεπε να κοιτάω πιο πολύ προς το Q3 ? Και αυτό δίλιτρο, τα 170 άλογα δεν θα παραμείνουν 170 παρά για λίγες μέρες , οι χώροι του είναι επαρκείς, είναι πιο καινούριο, σχεδόν όλα είναι χειροκίνητα (άρα δεν έχουμε θέμα με το Stronic), και γενικώς είναι πιο φρέσκο σαν όχημα, σαν σχεδίαση κλπ....Αν στραφείς προς Q3, θα σου πρότεινα να δοκιμάσεις κι ένα με τον 1.4 με τα 150 άλογα και το σύστημα COD (cylinder on demand). Έχω κάνει πάνω από 200 Km με ένα τέτοιο και εξεπλάγηκα ευχάριστα από την άψογη λειτουργία του COD, την πολύ χαμηλή κατανάλωση και την επαρκέστατη δύναμη. Εντάξει CX7 δεν είναι όσον αφορά τη δύναμη, αλλά ένα remap το σηκώνει! Και θα έχεις ένα αυτοκίνητο πολύ πιο οικονομικό στην κατοχή και χρήση, με πολύ καλή ευκολία μελλοντικής μεταπώλησης.
-
Αν και όντως δεν έχει νόημα, αφού τα νούμερα δεν βγαίνουν, ας αναφέρω ότι και τα νούμερα που γράφεις είναι πολύ εώς πάρα πολύ φουσκωμένα:
- καμία εταιρεία ενοικίασης δεν προσφέρει μεικτή ασφάλιση στο βασικό μίσθωμα, όπως γράφει η Sixt που αναφέρεις
Για ζημιές ή κλοπή που έχουν προκληθεί με υπαιτιότητα / αμέλεια του ενοικιαστή στο όχημα της Sixt, ο ενοικιαστής ευθύνεται μέχρι και την συνολική εμπορική αξία του οχήματος κατά τον χρόνο του ατυχήματος ή της κλοπής
Αν θέλουμε πλήρη μεικτή ασφάλιση, τότε το ημερήσιο μίσθωμα της Sixt αυξάνει κατά 70€/μέρα, δηλαδή για τη χρονική διάρκεια που μιλάμε το ποσό ενοικίασης αυξάνει κατά 4260€.
-
Μεικτή ασφάλιση για όχημα 2000κε και αξίας 22000€ δεν ξεπερνάει τα 850€, μπορεί και λιγότερο σήμερα που έχουν πέσει γενικότερα οι τιμές (το 850€ το θυμάμαι από το 2013). Δηλαδή στην περίπτωση της αγοράς, άντε να δεχτώ ότι το 3χ450€ θα γίνει 3χ850€, δηλαδή από 1300€ θα γίνει 2500€.
-
Τιμή ενοικίασης για την Sixt για παρόμοιο όχημα (μεγάλο SUV, η Sixt αναφέρει τη Χ5 ως παράδειγμα) είναι 4000€ για 30 μέρες, και 2400€ για 15 μέρες. Σύνολο 8800€. Προσθέτουμε και τα 4260€ για την μεικτή ασφάλιση, πάμε στα 13000€. Και πάντα μιλάμε για 60 μέρες το χρόνο. Στην 3ετία το σύνολο πάει στα 40000€.
Δηλαδή με βάση τις παραμέτρους που θέτεις (μεικτή ασφάλιση, Sixt, και πανάκριβα services στην αντιπροσωπεία), γίνεται εύκολο αντιληπτό ότι, με τη διαφορά στα λεφτά, στα 3 χρόνια θα μπορέσω να αγοράσω και ένα δεύτερο X5 ή Q5 για να το έχω για ανταλλακτικά
-
Ο χρήστης harisma23 έγραψε:
Εγώ θα σου πω, ως πρώην κάτοχος A3 2.0T S-Tronic ότι κατά την άποψη μου είναι λάθος να αγοράσεις Q5 ή Q3, χωρίς το S-Tronic. Απίθανο κιβώτιο που θα σου προσφέρει μια σαφώς καλύτερη εμπειρία χρήσης.
Το S-Tronic ή DSG έχει σημαντικά θέματα αξιοπιστίας στην έκδοση του με τις 7 ταχύτητες και το συμπλέκτη ξηρού τύπου, η οποία όμως μπαίνει μέχρι τα 1.400 κυβικά. Τα υγρού τύπου, είτε 6άρια είτε 7άρια, είναι απείρως πιο αξιόπιστα και αντέχουν και πολύ μεγαλύτερη ροπή (ακόμα και remap - το είχα κάνει στο δικό μου).
Μόλις οδηγήσεις ένα Q3/Q5 με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, θα καταλάβεις ότι τα χειροκίνητα κιβώτια είναι ο μεγαλύτερος επιζών αναχρονισμός στη σύγρονη αυτοκίνηση...Αν στραφείς προς Q3, θα σου πρότεινα να δοκιμάσεις κι ένα με τον 1.4 με τα 150 άλογα και το σύστημα COD (cylinder on demand). Έχω κάνει πάνω από 200 Km με ένα τέτοιο και εξεπλάγηκα ευχάριστα από την άψογη λειτουργία του COD, την πολύ χαμηλή κατανάλωση και την επαρκέστατη δύναμη. Εντάξει CX7 δεν είναι όσον αφορά τη δύναμη, αλλά ένα remap το σηκώνει! Και θα έχεις ένα αυτοκίνητο πολύ πιο οικονομικό στην κατοχή και χρήση, με πολύ καλή ευκολία μελλοντικής μεταπώλησης.
Και εγώ αυτό προσπαθώ να καταλάβω, αν το αυτόματο του Q5 (ή του προηγούμενου A4 Allroad) αντέχει remap, ακούω εντελώς αντικρουόμενες απόψεις.
Το Q3 με τον 1.4 είναι απλά ανεκτό από πλευράς επιδόσεων σε stock μορφή, αλλά δυστυχώς υπάρχουν ελάχιστα στο car.gr, με τιμή κάπου στα 27Κ€, τη στιγμή που καινούριο κάνει 32K€. Δεν είναι 'σοφή' -και σωστή- αγορά από τεχνοοικονομική άποψη, έναντι του 2λιτρου αδελφού του, που το βρίσκω στα 22Κ€, με ένα χρόνο παραπάνω στη πλάτη του...
-
Ο χρήστης The Ace έγραψε:
Αν και όντως δεν έχει νόημα, αφού τα νούμερα δεν βγαίνουν, ας αναφέρω ότι και τα νούμερα που γράφεις είναι πολύ εώς πάρα πολύ φουσκωμένα:- καμία εταιρεία ενοικίασης δεν προσφέρει μεικτή ασφάλιση στο βασικό μίσθωμα, όπως γράφει η Sixt που αναφέρεις
Για ζημιές ή κλοπή που έχουν προκληθεί με υπαιτιότητα / αμέλεια του ενοικιαστή στο όχημα της Sixt, ο ενοικιαστής ευθύνεται μέχρι και την συνολική εμπορική αξία του οχήματος κατά τον χρόνο του ατυχήματος ή της κλοπής
Αν θέλουμε πλήρη μεικτή ασφάλιση, τότε το ημερήσιο μίσθωμα της Sixt αυξάνει κατά 70€/μέρα, δηλαδή για τη χρονική διάρκεια που μιλάμε το ποσό ενοικίασης αυξάνει κατά 4260€.
-
Μεικτή ασφάλιση για όχημα 2000κε και αξίας 22000€ δεν ξεπερνάει τα 850€, μπορεί και λιγότερο σήμερα που έχουν πέσει γενικότερα οι τιμές (το 850€ το θυμάμαι από το 2013). Δηλαδή στην περίπτωση της αγοράς, άντε να δεχτώ ότι το 3χ450€ θα γίνει 3χ850€, δηλαδή από 1300€ θα γίνει 2500€.
-
Τιμή ενοικίασης για την Sixt για παρόμοιο όχημα (μεγάλο SUV, η Sixt αναφέρει τη Χ5 ως παράδειγμα) είναι 4000€ για 30 μέρες, και 2400€ για 15 μέρες. Σύνολο 8800€. Προσθέτουμε και τα 4260€ για την μεικτή ασφάλιση, πάμε στα 13000€. Και πάντα μιλάμε για 60 μέρες το χρόνο. Στην 3ετία το σύνολο πάει στα 40000€.
Δηλαδή με βάση τις παραμέτρους που θέτεις (μεικτή ασφάλιση, Sixt, και πανάκριβα services στην αντιπροσωπεία), γίνεται εύκολο αντιληπτό ότι, με τη διαφορά στα λεφτά, στα 3 χρόνια θα μπορέσω να αγοράσω και ένα δεύτερο X5 ή Q5 για να το έχω για ανταλλακτικά
Αντώνη παραδίνομαι! Όπως σου είπα έχεις πάρει τις αποφάσεις σου και δεν θέλεις ούτε να ακούσεις ούτε να ψάξεις. Τα τελευταία στοιχεία που αναφέρεις είναι όλα υπερβολικά ή λανθασμένα.
Ενδεικτικά θα σου αναφέρω, με ένα μόνο ψάξιμο ότι για τις 16 μέρες των Χριστουγέννων μπορείς να νοικιάσεις Saab 9-7 automatic ή αντίστοιχης κατηγορίας με 1.690 Ευρώ από τη Hertz μέσω Autoeurope, με deductible 1.550 Ευρώ. Και είμαι βέβαιος ότι με ένα περιοδικό ψάξιμο μπορώ να βρω πολύ καλύτερη τίμη...
Αλλά όπως σου είπα, καλοτάξιδο το νέο σου SUV, όπου κι αν καταλήξεις! -
Ο χρήστης The Ace έγραψε:
Και εγώ αυτό προσπαθώ να καταλάβω, αν το αυτόματο του Q5 (ή του προηγούμενου A4 Allroad) αντέχει remap, ακούω εντελώς αντικρουόμενες απόψεις.Αντέχει! Και αυτό είναι βέβαιο. Μη σε μπερδεύει η περιρρέουσα φιλολογία που έχει κάνει αχταρμά όλα τα κιβώτια διπλού συμπλέχτη, αποδίδοντας τους συλλογικά την προβληματική αξιοπιστία του μικρού 7τάχυτου ξηρού τύπου.
Στο δικό μου Α3 με 250 άλογα και 37 κιλά ροπής, το πρώτης γενιάς 6άρι υγρού τύπου, δεν έκανε κιχ για 55.000 Km. Βεβαίως αυτό είναι ένα μόνο δείγμα, αλλά έχουν βελτιωθεί ουκ ολίγα δίλιτρα αυτόματα και μάλιστα όχι μόνο σε πρώτο στάδιο. -
Τα νούμερα είναι όλα από τα sites των εταιρειών (Hertz, Sixt, Anytime κλπ), δεν βγάζω τίποτα από μόνος μου, π.χ. ανέφερες την Sixt και έγραψα ακριβώς τα νούμερα που βγάζει το site της Sixt. Μιας και ανέφερες την Autoeurope, κάνω ακριβώς copy-paste τα αποτελέσματα που μου έβγαλε μόλις τώρα στην ίδια ακριβώς έρευνα που έχω κάνει στις άλλες εταιρείες.
Για 16/12-13/1 (ενδεικτικό 30μερο διακοπών):
Audi Q5 ή παρόμοιο
SUV · Automatic · A/CCar Photo
x4 x5 x2 x3
3,650.77 EUR Inclusive
εκπτωτική τιμή της ημέρας!
αρχική τιμή: 4,428.39 EUR
Κάντε Κράτηση Τώρα
Όροι & ΠροϋποθέσειςBMW X5 ή παρόμοιο
SUV · Automatic · A/CCar Photo
x4 x5 x2 x3
4,249.41 EUR Inclusive
εκπτωτική τιμή της ημέρας!
αρχική τιμή: 5,154.54 EUR
Κάντε Κράτηση Τώρα
Όροι & ΠροϋποθέσειςΓια 16/12-2/1 (ενδεικτικό 15μερο διακοπών):
Audi Q5 ή παρόμοιο
SUV · Automatic · A/CCar Photo
x4 x5 x2 x3
2,265.79 EUR Inclusive
εκπτωτική τιμή της ημέρας!
αρχική τιμή: 2,635.11 EUR
Κάντε Κράτηση Τώρα
Όροι & ΠροϋποθέσειςBMW X5 ή παρόμοιο
SUV · Automatic · A/CCar Photo
x4 x5 x2 x3
2,637.32 EUR Inclusive
εκπτωτική τιμή της ημέρας!
αρχική τιμή: 3,067.20 EUR
Κάντε Κράτηση Τώρα
Όροι & ΠροϋποθέσειςΆρα σε μια από τις καλύτερες -υποθέτω- προτάσεις για ενοικίαση, χωρίς μεικτή ασφάλεια, έχουμε ένα σύνολο -στην καλύτερη των περιπτώσεων- 8200€ για το Q5. Συνεχίζω να μην καταλαβαίνω πως είναι καν συγκρίσιμο το εν λόγω νούμερο Δεν έχει σημασία τι πιστεύω ή τι έχω αποφασίσει εγώ, δεν είναι καν κοντά τα δύο ποσά (αγορά και ενοικίαση). Και αυτό αφού έχω επιβαρύνει το σενάριο 'αγορά' με όλα όσα μου έχετε πει να προσθέσω. Δηλαδή παίρνω το best-case scenario της ενοικίασης και το worst-case-scenario της αγοράς, και πάλι το ποσό ενοικίασης βγαίνει διπλάσιο από την αγορά....
-
Αν βρισκεις καλα Q3 διλιτρα σε καλες τιμες και με χειροκινητο ειναι καλη ιδεα. Το αμαξι αυτο μου αρεσει πολυ εστω και αν δεν εχει μεγαλους χωρους. Ειναι με χαλντεξ αυτα που βρισκεις;
-
Υπάρχουν από όλα, απλά τα 1400αρια είναι πιο φρέσκα και σχετικά ακριβά, ξεκινούν από τα 26Κ€ για 2ετίας και φτάνουν μέχρι 29Κ€ (!!!), ενώ καινούριο κάνει 32Κ€. Τώρα ποιος θα δώσει 29Κ€ για μεταχειρισμένο ενώ με 32Κ€ το παίρνει καινούριο, δεν ξέρω...Τα 2λιτρα είναι με πιο λογικές τιμές, και υποθέτω με κάπως μεγαλύτερη απαξίωση λόγω κυβικών. Διαφορές στον εξοπλισμό δεν μπορώ να διακρίνω, πέραν του Stronic δηλαδή. Κυρίως δηλαδή είναι αυτοί οι δύο παράγοντες, κυβικά και κιβώτιο. Και ενώ για τα κυβικά ξέρουμε τα υπέρ και τα κατά, για το κιβώτιο είναι που δεν έχω καταλάβει ακριβώς τι παίζει...
Edit: επειδή η Βελμάρ κοντά σε μένα έχει και Q5 και Q3, ίσως μπορέσω να τα δω δίπλα-δίπλα και να συγκρίνω άμεσα χώρους, εξοπλισμό, μηχανή/κιβώτιο κλπ...
-
Ο χρήστης The Ace έγραψε:
Άρα σε μια από τις καλύτερες -υποθέτω- προτάσεις για ενοικίαση, χωρίς μεικτή ασφάλεια, έχουμε ένα σύνολο -στην καλύτερη των περιπτώσεων- 8200€ για το Q5. Συνεχίζω να μην καταλαβαίνω πως είναι καν συγκρίσιμο το εν λόγω νούμερο Δεν έχει σημασία τι πιστεύω ή τι έχω αποφασίσει εγώ, δεν είναι καν κοντά τα δύο ποσά (αγορά και ενοικίαση)...Αντώνη, θα προτιμούσα να τα πούμε από το τηλέφωνο γιατί η πληκτρολόγηση δεν είναι το φόρτε μου.
Θα σου πω όμως ότι οι τιμές είναι με μεικτή ασφάλιση (γι' αυτό υπάρχει το deductible των 1.550 Ευρώ). Στην ίδια περίοδο που αναφέρω (23/12 ως 8/1) η πλήρης κάλυψη ανεβάζει το συνολικό κόστος από τα 1690 στα 1800 Ευρώ.
Επίσης θα σου πώ ότι η χρήση των μεταπωλητικών sites σαν την Autoeurope, απαιτεί κάποια εμπειρία, καθώς υπάρχουν κάποια κολπάκια...Το σημαντικότερο είναι ότι πάντα νοικιάζεις το φθηνότερο αυτοκίνητο στην κατηγορία που σε ενδιαφέρει. Αν π.χ. ένα Leon έχει 40 Ευρώ/ημέρα, ένα 308 43 Ευρώ/ημέρα κι ένα Golf 46 Ευρώ/ημέρα, νοικιάζεις το Leon! Όταν φτάσεις στο γκισέ, πάντα θα σου δίνουν το ίδιο ή καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που έχεις νοικιάσει. Δοκιμασμένο άπειρες φορές: σε περίοδο off season έχω βρεθεί να πληρώνω Pοlo και να παίρνω Golf, Passat, 320ci, A3 και Q3 σε διαδοχικές ενοικιάσεις στην Ελλάδα. Στο εξωτερικό από Golf σε MB 220cdi. Οπότε νοικιάζεις 9-7 (φθηνότερο) και πολύ πιθανά καtαλήγεις με Q5.
Επίσης, με εγγραφή στο site τέτοιων μεταπωλητών παίρνεις ακόμα καλύτερες τιμές.
Τέλος, επειδή έχεις δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης μέχρι την προηγούμενη μέρα, κάθε βδομάδα ξαναελέγχεις τις τιμές σε αυτά τα sites και εφόσον βρεις καλύετρη τιμή, ακυρώνεις την αρχική κράτηση. Οι διαφορές που μπορείς να βρεις (καθορίζονται από τη ζήτηση φαντάζομαι) είναι τεράστιες.Αυτά τα ολίγα...
-
Ειδικά για το 9-7 που λες, το θυμόμουν αλλά δεν ήμουν σίγουρος, οπότε το τσέκαρα μόλις τώρα. Με το συνολικό κόστος ενοικίασης που αναφέρεις σε περίπου 1,5 χρόνο το αγοράζεις κανονικότατα (κάνουν περίπου 7Κ€ στο car). Οπότε για το 9-7 η σύγκριση είναι ακόμα περισσότερο εις βάρος της ενοικίασης, στα τρία χρόνια όντως το έχεις αγοράσει 2 φορές
Για την μεικτή ασφάλιση που αναφέρεις, έχω ήδη παραθέσει τα κείμενα και τις τιμές από Hertz και Sixt, αλλά παραθέτω αυτούσιο το κείμενο που γράφει η Autoeurope:
RENTAL DOES NOT INCLUDE
- Insurance coverage for personal injuries to driver or passengers. Optional coverage may be offered locally for an additional fee.
GENERAL TERMS
- Auto Europe does not provide insurance. Coverage is provided by the rental company as indicated. Additional coverage may be available for purchase from the rental company.
Εφόσον λοιπόν η ασφάλεια προκύπτει από τις εταιρείες, οι οποίες -όπως έχω ήδη αναφέρει- δεν δίνουν πλήρη μεικτή ασφάλεια στο βασικό μίσθωμα, και μάλιστα έχω δώσει και το τιμολόγιο για τις επιπλέον καλύψεις, από που ακριβώς προκύπτει ότι έχουν μεικτή ασφάλεια ? Εγώ βλέπω το αντίθετο, μια εντελώς βασική ασφάλιση, και π.χ. στη Sixt μια επιβάρυνση 70€/μέρα για πλήρη μεικτή.
Για τα υπόλοιπα που λες, ίσως και να ισχύουν π.χ. αυτό με το cancelation fee το είδα και εγώ, προφανώς ξέρεις καλύτερα εφόσον έχεις εμβαθύνει στην ενοικίαση (λόγω δουλειάς υποθέτω), αλλά βάσει τυποποιημένης έρευνας και σύγκρισης, η ενοικίαση βγαίνει -στην καλύτερη περίπτωση- τουλάχιστον διπλάσιο κόστος από την αγορά του ίδιου ακριβώς οχήματος. Και φυσικά δεν είναι λογικό να παλεύεις κάθε φορά με μικροκομπίνες, ακυρώσεις και τυχερές συγκυρίες για να μειώσεις κάπως το κόστος ενοικίασης. Το οποίο συνεχίζει να παραμένει διπλάσιο από το κόστος αγοράς/κτήσης/χρήσης του ίδιου οχήματος.
-
Η ενοικίαση συμφέρει σε καινούργια και ακριβά αυτοκίνητα και εφόσον το αυτοκίνητο το θές για 1-2 χρόνια. Θυμάμαι μου έλεγε γνωστός αντιπρόσωπος της BMW ότι η 'μόδα' (πριν 2-3 χρόνια) ήταν όλοι οι αθλητές, celebrities κλπ. αντί να αγοράζουν /Μ3, //Μ5 κλπ. τις νοίκιαζαν. Τα χρήματα που πλήρωναν για 1 χρόνο (περί τις €30-40.000) ήταν λιγότερα από το ετήσιο κόστος + την μείωση της τιμής.
Για πιο φτηνά αυτοκίνητα ή για μεταχειρισμένα, δε νομίζω ότι συμφέρει.
-
Χωρίς να έχω κάνει τις πράξεις, είναι πιθανόν ότι η ενοικίαση μπορεί να συμφέρει όντως τα πρώτα 2 χρόνια, καθώς εκεί έχουμε και την μεγαλύτερη απαξίωση ενός αυτοκινήτου (20% + 15% by the book). Άρα υπολογίζοντας τα NPV, είναι πιθανόν το NPV του αγορασμένου οχήματος να είναι χαμηλότερο από το κόστος ενοικίασης του ίδιου οχήματος. Προσοχή όμως, μιλάμε για ενοικίαση για κάποιες μέρες, δηλαδή συνεχίζουμε να συζητάμε για ενοικίαση για 1,2,3 μήνες συνολικά το έτος. Διαφορετικά πάμε σε ενοικίαση μακράς διαρκείας (που ξεπερνάει τις 31 μέρες), όπου εκεί ισχύουν άλλοι τιμοκατάλογοι, υπάρχει άλλο καθεστώς κλπ κλπ....
-
Βρε Αντώνη, πάτα αυτό το ρημάδι το κουμπί που σου λέει τι περιλαμβάνει το rate που σου δίνει η autoeurope, να διαβάσεις για το deductible! Και βεβαίως η ασφάλιση σου παρέχεται (όπως και το αυτοκίνητο) από τις εταιρείες ενοικίασης. Και είναι μεικτή με απαλλαγή (ή και χωρίς αν πληρώσεις κάτι παραπάνω)! Μην το συζητάμε παραπάνω!!!
Και βεβαίως δε μιλάμε για 'μικροκομπίνες, ακυρώσεις και τυχερές συγκυρίες για να μειώσεις κάπως το κόστος ενοικίασης'. Φαντάζομαι ότι εσύ δεν θα αγοράσεις το πρώτο μεταχειρισμένο που θα σου κάτσει στο μάτι, αλλά θα ψαχτείς. Γιατί λοιπόν σου φαίνεται υπερβολικό να ψαχτεί κάποιος για να μειώσει το κόστος της ενοικίασης (πολύ λιγότερο και ευκολότερα από το ψάξιμο για αγορά) ;
Σε κάθε περίπτωση, αυτό με το διπλάσιο κόστος της ενοικίασης, δεν ευσταθεί σε καμιά περίπτωση, όσο κι αν επιμένεις...
-
Ο χρήστης The Ace έγραψε:
Χωρίς να έχω κάνει τις πράξεις, είναι πιθανόν ότι η ενοικίαση μπορεί να συμφέρει όντως τα πρώτα 2 χρόνια, καθώς εκεί έχουμε και την μεγαλύτερη απαξίωση ενός αυτοκινήτου (20% + 15% by the book). Άρα υπολογίζοντας τα NPV, είναι πιθανόν το NPV του αγορασμένου οχήματος να είναι χαμηλότερο από το κόστος ενοικίασης του ίδιου οχήματος. Προσοχή όμως, μιλάμε για ενοικίαση για κάποιες μέρες, δηλαδή συνεχίζουμε να συζητάμε για ενοικίαση για 1,2,3 μήνες συνολικά το έτος. Διαφορετικά πάμε σε ενοικίαση μακράς διαρκείας (που ξεπερνάει τις 31 μέρες), όπου εκεί ισχύουν άλλοι τιμοκατάλογοι, υπάρχει άλλο καθεστώς κλπ κλπ....Το δικό μου παράδειγμα είναι 'ιδιαίτερο' γιατί αφορά ενοικίαση για 1 (ή 2, 3, 4) χρόνια από τον συγκεκριμένο έμπορο με τα 'πακέτα' που έχει. Για παράδειγμα τότε η ενοικίαση μιας καινούργιας Μ3 (e92) κόστιζε €40.000 για 1 χρόνο (με service και μικτή ασφάλεια, αξίας ~ €5.000) και σου έλεγε ότι εάν αγόραζες την Μ3 και την πούλαγες (σε αυτόν) μετά από 1 χρόνο θα σου κόστιζε περισσότερα χρήματα. Οπότε ο 'Χ' μπασκετμπολίστας που άλλαζε αυτοκίνητο κάθε χρόνο, αντί να μπαίνει στην διαδικασία αγοράς και πώλησης (με την όποια χασούρα η οποία δεν τον απασχολούσε γιατί είχε να τα δώσει) απλά νοίκιαζε το αυτοκίνητο που ήθελε. Αντίστοιχα είχε πακέτα για όλα τα μοντέλα και η αλήθεια είναι ότι ήταν συμφέρουσες περιπτώσεις μόνο εφόσον κάποιος ήθελε να αλλάζει συχνά αυτοκίνητο αλλά πάντα με καινούργιο, γιατί στα μεταχειρισμένα (όπως έκανα εγώ) δεν είχε νόημα.
-
Ξαναλέω, τα ποσά είναι αυτά ακριβώς που δίνουν τα sites που έχουμε συζητήσει, και με ελάχιστες πράξεις προκύπτει ένα πολύ απλό συμπέρασμα, ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων, το κόστος ενοικίασης είναι σχεδόν το διπλάσιο από το κόστος αγοράς+χρήσης για το ίδιο ακριβώς όχημα, σε ορίζοντα 3ετίας. Και η ενοικίαση είναι για 15+15+30=60 μέρες το χρόνο, ενώ με την αγορά έχεις το όχημα 365 μέρες το χρόνο. Δεν είναι ούτε προσωπική άποψη, ούτε δικές μου εικασίες, ούτε κατασκευάσματα της φαντασίας μου προσθαφαιρέσεις των αριθμών που δίνουν τα ίδια τα sites των εταιρειών είναι. Και συνεχίζω να μην καταλαβαίνω γιατί το συζητάμε ακόμα, δεν είναι καν συγκρίσιμα τα νούμερα για να πούμε 'συμφέρει καλύτερα το α πρακτορείο ή το β αυτοκίνητο', στα τρία χρόνια με το κόστος ενοικίασης έχεις αγοράσει ήδη τουλάχιστον 2 ίδια οχήματα
Όσο για το refundable, (α) το πληρώνεις παραπάνω στην ενοικίαση (περίπου +100€ για το ίδιο όχημα για το χρονικό διάστημα ενοικίασης), και (β) έχει τον εξής όρο
Exclusions - Refund Does Not Apply:
- When the rental vehicle has been driven on unpaved roads, off-road, unauthorized countries or areas.
δηλαδή ακριβώς για την περίπτωση που συζητάμε εδώ. Άρα δεν ισχύει στην περίπτωσή μου. Χώρια που για να σε καλύψει, θα πρέπει να κάνεις γύρω στα 15 χαρτιά προς όλους, να φωνάξεις αστυνομία, και τελικά να το κάνει αποδεκτό η Autoeurope, ώστε να καλύψουν τη διαφορά. Και φυσικά αν γίνει κάτι πέρα και πάνω από το 'προστατευόμενο ποσό', εξακολουθείς να το πληρώνεις από τη τσέπη σου....
Όσο για το ψάξιμο, για την αγορά θα το κάνεις μια φορά και τέλος. Στην ενοικίαση θα πρέπει κάθε φορά (δηλαδή τουλάχιστον 3 φορές το χρόνο) να κοιτάς τις τιμές, αν και τι άλλαξε, και να εύχεσαι το '9-7 ή αντίστοιχο' να μην υπάρχει τη μέρα που το ζήτησες, ώστε να καταλήξεις με ένα μεγαλύτερο, δηλαδή το επιθυμητό 'Q5 ή αντίστοιχο'.
Ανταλλαγή CX7 με.....τι ?