-
Αυτό το μεικτό σύστημα το κατάλαβα και είναι ενδιαφέρον
Είναι παράξενο όμως πως το ηλεκτρονικό σύστημα να ανάβει με χαμηλότερο σήμα Δηλαδή πως ο εγκέφαλος ανάβει το βετιλατέρ ενώ διαβάζει χαμηλή θερμοκρασία
Μήπως το αισθητήριο έχει δύο εξόδους, μία για το βεντιλατερ και μία για το όργανο και απλά δεν είχες σωστή ένδειξη;;
Έχει συμβεί σε φίλο με Α6 -
Δε βγάζεις άκρη...αλλά ρίξε μια ματιά εδώ και μίλησε με την αντιπροσωπεία καλύτερα
http://opelclub.gr/index.php?topic=5186.0 -
Παιδιά ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Εγκυκλοπαιδιά, ψάχνοντας στο διαδίκτυο, βρήκα αυτό το πολύ ενδιαφέρον άρθρο (στα αγγλικά) για τον αισθητήρα θερμοκρασίας ψυκτικού και τη σπουδαιότητά του στα σύγχρονα αυτοκίνητα:
-
Από ότι βρήκα έχεις αισθητήρα θερμοκρασίας για το βεντιλατε΄ρ μαζί με τον θερμοστάτη στοίδιο καβούκι κια ξεχωριστό αισθητήρα για το όργανο και τον εγκέφαλο το οποίο βιδώνει κάπου στον κορμό, λογικά ψηλά.
Αν δεν τον άλλαξες και αυτόν, μήπως είχε πάρει αέρα εκεί και δεν διάβαζε σωστά και με την αλλαγή έγινε εξαέρωση;;(ΑΠίθανο αφού συνήθως τα OPEL δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικά σε εξαέρωση .
Μήπως οι ανεβασμένες θερμοακρασίες είναι απαοτέλεσμα του νεόυ , μάλλον ακατάλληλου μίγματος αντιψυκτικού;;; -
Το νερό - χημικώς καθαρό, δηλ. απιονισμένο - έχει πολύ μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα από την αιθυλενογλυκόλη (δηλαδή σκέτο αντιψυκτικό), δηλαδή μεγαλύτερη ικανότητα να απαγάγει τη θερμότητα. Για αυτό και χρησιμοποιείται στα κυκλώματα ψύξης σε ανάμειξη με την αιθυλενογλυκόλη, σε συνδυασμό και με τα άλλα τα συστατικά του αντιψυκτικού για τους γνωστούς λόγους που χρειάζονται και αυτά. (Το νερό μάλιστα έχει τη μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα απ' όλα τα υγρά και στερεά με εξαίρεση την υγρή αμμωνία).
Η αιθυλενογλυκόλη όμως, πέρα από την ταπείνωση του σημείου πήξεως - εξού και ο όρος αντιψυκτικό - προκαλεί και ανύψωση του σημείου βρασμού του καθαρού νερού. Έτσι, βάζοντας σκέτο αντιψυκτικό ανεβαίνει και το σημείο βρασμού του υγρού. Για δεδομένη πίεση γύρω στo 1 bar στο κύκλωμα, σε μείγμα 70/30 αντιψυκτικό/νερό αντίστοιχα, έχουμε σημείο βρασμού περίπου 115 βαθμούς Κελσίου, οπότε σε 100% αντιψυκτικό αυτή η θερμοκρασία είναι ακόμη μεγαλύτερη. Τι σημαίνουν αυτά: μεγαλύτερη θερμοκρασία 'κανονικής' λειτουργίας του κινητήρα λόγω μικρότερης απαγωγής θερμότητας από το υγρό συν το ότι σε μια πιθανή βλάβη του συστήματος ψύξης το υγρό θα 'βράσει' και θα εκτονωθεί σε υψηλότερη θερμοκρασία.
Οπότε, το μόνο που βλέπω εγώ ίσως να κερδίζεις από τη χρήση καθαρού αδιάλυτου αντιψυκτικού είναι το να μη συμπληρώνεις τόσο συχνά υγρό λόγω πιθανής μικρής απώλειας από φυσιολογική εξάτμισή του. -
Ο χρήστης i30mania έγραψε:
Το νερό - χημικώς καθαρό, δηλ. απιονισμένο - έχει πολύ μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα από την αιθυλενογλυκόλη (δηλαδή σκέτο αντιψυκτικό), δηλαδή μεγαλύτερη ικανότητα να απαγάγει τη θερμότητα. Για αυτό και χρησιμοποιείται στα κυκλώματα ψύξης σε ανάμειξη με την αιθυλενογλυκόλη, σε συνδυασμό και με τα άλλα τα συστατικά του αντιψυκτικού για τους γνωστούς λόγους που χρειάζονται και αυτά. (Το νερό μάλιστα έχει τη μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα απ' όλα τα υγρά και στερεά με εξαίρεση την υγρή αμμωνία).
Η αιθυλενογλυκόλη όμως, πέρα από την ταπείνωση του σημείου πήξεως - εξού και ο όρος αντιψυκτικό - προκαλεί και ανύψωση του σημείου βρασμού του καθαρού νερού. Έτσι, βάζοντας σκέτο αντιψυκτικό ανεβαίνει και το σημείο βρασμού του υγρού. Για δεδομένη πίεση γύρω στo 1 bar στο κύκλωμα, σε μείγμα 70/30 αντιψυκτικό/νερό αντίστοιχα, έχουμε σημείο βρασμού περίπου 115 βαθμούς Κελσίου, οπότε σε 100% αντιψυκτικό αυτή η θερμοκρασία είναι ακόμη μεγαλύτερη. Τι σημαίνουν αυτά: μεγαλύτερη θερμοκρασία 'κανονικής' λειτουργίας του κινητήρα λόγω μικρότερης απαγωγής θερμότητας από το υγρό συν το ότι σε μια πιθανή βλάβη του συστήματος ψύξης το υγρό θα 'βράσει' και θα εκτονωθεί σε υψηλότερη θερμοκρασία.
Οπότε, το μόνο που βλέπω εγώ ίσως να κερδίζεις από τη χρήση καθαρού αδιάλυτου αντιψυκτικού είναι το να μη συμπληρώνεις τόσο συχνά υγρό λόγω πιθανής μικρής απώλειας από φυσιολογική εξάτμισή του.δεν υπαρχει εξατμηση γιατι ολο το κυκλωμα ειναι σε πιεση.
-
Δεν νομίζω ότι το αντιψυκτικό είνια σκέτη αιθυλενογλυκόλη, απλά έχει μεγάλη συγκέντρωση σε αιθυλενογλυκόλη και άλλα πρόσθετα κυρίως αντιδιαβρωτικά, και μετά αραιώνεται με νερό σε κατάλληλη αναλογιά ανάλογα με την θερμοκρασία περιβάλλλοντος.
Κυκλοφορεί συμπυκνωμένο μόνο για ευκολία μεταφοράς και επιλογή θερμοκρασίας. -
http://www.voulis.gr/files/voulis-coolants_el.pdf
Λύνει νομίζω αρκετές απορίες
-
Ο χρήστης kospapad έγραψε:
Δεν νομίζω ότι το αντιψυκτικό είνια σκέτη αιθυλενογλυκόλη, απλά έχει μεγάλη συγκέντρωση σε αιθυλενογλυκόλη και άλλα πρόσθετα κυρίως αντιδιαβρωτικά, και μετά αραιώνεται με νερό σε κατάλληλη αναλογιά ανάλογα με την θερμοκρασία περιβάλλλοντος....σε συνδυασμό και με τα άλλα τα συστατικά του αντιψυκτικού για τους γνωστούς λόγους που χρειάζονται και αυτά.
-
Ο χρήστης kospapad έγραψε:
http://www.voulis.gr/files/voulis-coolants_el.pdfΛύνει νομίζω αρκετές απορίες
σελ 12 λέει να βάζουμε πάντα νερό με επιχείρημα την απαγωγή θερμότητας και μόνο (σε αντίθεση δηλαδή με αυτό που παρέθεσα νωρίτερα)
Θα έχει ενδιαφέρον και η κατανάλωσή σου πριν & μετά από αυτήν την αλλαγή.
-
Καλημέρα. Μετά από 5 μέρες που άλλαξα θερμοστάτη κι ενώ φαίνεται ότι το αμάξι δουλεύει φυσιολογικά από θερμοκρασίες (90-92 σε πορεία, λίγο πιο ψηλά σε μποτιλιάρισμα) παρατήρησα ότι γύρω από την τάπα του δοχείου ψυκτικού, εξωτερικά έχει ίχνη ψυκτικού σε ένα σημείο, σαν δάκρυα. Μη φανταστείτε κάτι ιδιαίτερο, απλά επειδή σκουπίζω με χαρτομάντηλο το εξωτερικό χείλος του δοχείου στο σημείο που κάθεται η τάπα, μετά από λειτουργία του μοτέρ κι αφού κρυώσει βλέπω αυτό το δάκρυ. Πιθανολογείτε ότι χάνει ελάχιστα η τάπα και καλό είναι να την αλλάξω; Η στάθμη δεν φαίνεται να έχει πέσει σχεδόν καθόλου ή ελάχιστα (2-3 χιλιοστά ίσως).
-
καλό είναι να την αλλάξεις, δεν νομίζω να είναι και ιδιαίτερσ ακριβή
-
Η μαμά (Opel) κοστίζει 16,5 ευρώ τελική τιμή από μαγαζί ανταλλακτικών.
Βρήκα την ίδια ακριβώς, κατασκευής Calorstat-Vernet Γαλλίας (η εταιρεία αυτή τις κατασκευάζει και για την Opel) και θα την παραγγείλω σε τιμή 10,7 ευρώ μαζί με τα ταχυδρομικά. -
Για να μην ανοίγω πάλι νέο θέμα επανέρχομαι εδώ που ο ίδιος το είχα ανοίξει προ 5ετίας.
Υπενθυμίζω απλά ότι είχα αλλάξει για πρώτη φορά θερμοστάτη το Μάρτιο του 2015, στα 9,5 χρόνια/151.000 χλμ με γνήσιο (70 ευρώ κόστος τότε) γιατί έβλεπα στο κρυφό μενού (το opel astra H έχει ένα κρυφό μενού από το οποίο εμφανίζονται πάρα πολλές λειτουργικές παράμετροι του κινητήρα, μεταξύ των οποίων και η ακριβής θερμοκρασία ψυκτικού που διαβάζει ο αισθητήρας που βρίσκεται στο καβούκι του θερμοστάτη) ότι σε ανοιχτή πορεία (εθνική οδό) δεν πήγαινε πάνω από 83-84 βαθμούς. Κανονικά ο θερμοστάτης στο μοτέρ αυτό ανοίγει στους 92 βαθμούς. Επιπρόσθετα προ 2ετίας άλλαξα προληπτικά όλα τα κολλάρα του κυκλώματος ψύξης μαζί με δοχείο διαστολής, τάπα πιέσεως, αισθητήρα στάθμης ψυκτικού και φυσικά ψυκτικό υγρό.
Προχτές το μεσημέρι γυρνώντας απ' τη δουλειά μου πέφτω σε μποτιλιάρισμα αφού το μοτέρ δούλεψε ήδη κάνα 25λεπτο. Μπαίνω στο κρυφό μενού και βλέπω από 92 μέχρι και 99 βαθμούς οπότε έμπαινε κανονικά το βεντιλατερ κι έριχνε στους 92. Όλα καλά. Εξωτερική θερμοκρασία 14-15.
Χτες κατά τις 9:30 το πρωί ξεκινάω ταξίδι για Ναύπλιο. Εξωτερική θερμοκρασία από 8 μέχρι 12 βαθμούς. Βάζω κρυφό μενού (όπως το συνηθίζω τα τελευταία χρόνια όποτε βγαίνω εθνική οδό για ταξίδι) και μετά από μισή ώρα στην εθνική με ταχύτητες 130-140 βλέπω σταθερά 85 βαθμούς. Προβληματίζομαι... Περνάει η ώρα σε πορεία και ίσα που βλέπω 86. Ακόμα και σε κάποιες ανηφόρες που το πάταγα μόλις που έπιανε 87 και μετά έπεφτε ξανά 85-86. Όταν άφηνα λίγο το γκάζι πήγαινε προς στιγμήν και πιο κάτω, 82-83. Με το που μπήκα Άργος κι έπεσα σε κίνηση αντί να ανεβάσει λίγο όπως θα έπρεπε, έριξε στους 83-84.
Σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις με παρόμοιες εξωτερικές θερμοκρασίες θυμάμαι ότι έβλεπα μετά από λίγη ώρα λειτουργίας του κινητήρα θερμοκρασίες 87-92 βαθμούς και μόνο ρολλάροντας για ώρα (χωρίς γκάζι εννοώ με σχέση στο κιβώτιο) σε παρατεταμένες κατωφέρειες και συντηρητική οδήγηση, έβλεπα τη θερμοκρασία να πέφτει στους 85 βαθμούς ή και πιο κάτω.
Σήμερα που επέστρεψα Αθήνα σε γενικές γραμμές τα ίδια. Θερμοκρασία 85, βία 86 βαθμούς στην εθνική με εξωτερική θερμοκρασία 12-13 βαθμούς. Μόνο όταν μπήκα στην Αθήνα και με έπιασαν 2-3 φανάρια πριν παρκάρω στο σπίτι (μετά από 1,5 ώρα λειτουργίας του μοτέρ) έβλεπα τη θερμοκρασία σχετικά γρήγορα να ανεβαίνει από τους 86-87 και να φτάνει μέσα σε 5 λεπτά ακόμα κι 96 βαθμούς (το βεντιλατέρ αρχίζει να δουλεύει στους 99 στο μοτέρ αυτό).
Κατά την εκτίμησή μου, μάλλον (πάλι) δεν κλείνει ποτέ τελείως ο θερμοστάτης. Η δε κατανάλωση σχετικά ψηλά, στα 8+ λίτρα/100 χλμ όταν άλλες φορές σε ανάλογη οδήγηση ήμουν σίγουρα γύρω στα 7,5.
Πιστεύετε ότι λογικά έχω όντως θέμα με το θερμοστάτη; Βέβαια θα συνεχίσω να παρακολουθώ στις διάφορες διαδρομές που κάνω τις θερμοκρασίες που ανεβάζει ο κινητήρας αλλά προσωπικά δυστυχώς τείνω να πιστέψω ότι θα χρειαστώ πάλι νέο θερμοστάτη.
Κάτι τελευταίο, επειδή πριν 1,5 μήνα άλλαξα σετ πολλαπλής εξαγωγής και καταλύτη (είναι μαζί) λόγω ρήγματος στην πολλαπλή εξαγωγής, είναι πιθανό το ότι δεν κρατάει όσο πρέπει ψηλά θερμοκρασίες ο κινητήρας (είναι περίπου 4-5 βαθμούς κάτω) να επιβαρύνει (φθείρει πρόωρα) τον νέο καταλύτη; Υπάρχει περίπτωση να ξεκολλήσει ο θερμοστάτης (τυχαία έστω) ή να κοιτάξω (εφόσον εξακολουθεί και τις επόμενες μέρες να κρατάει ανάλογα χαμηλές θερμοκρασίες να τρέξω άμεσα για αντικατάσταση του θερμοστάτη;
Ευχαριστώ. -
Αλλαξε τον.Εγω εδω και 300κ φοραω αφτερμαρκετ απλα επωνυμο,εχω και γνησιους πεταμενους στην αποθηκη.
Κολλαρα τι μαρκα εβαλες;Σκληρυναν καθολου σε σχεση με τα μαμα?
-
Καμία αντίρρηση, απλά πρακτικά αλλαγή θερμοστάτη σημαίνει πέραν από την αξία του ίδιου του ανταλλακτικού (στην περίπτωσή μου από περίπου 40 ευρώ για επώνυμο αφτερμάρκετ μέχρι 90 για το γνήσιο, βλέπεις είναι πακέτο με καβούκι και αισθητήρα θερμοκρασίας ψυκτικού) το κόστος του ψυκτικού υγρού (15 ευρώ για 2 λίτρα αδιάλυτου υγρού που αραιώνεται με αναλογία 1:1 με νερό) και τα εργατικά (κάνα 30άρι). Άρα μιλάμε για τουλάχιστον 100 ευρώ σε χρήμα συν την ταλαιπωρία του πήγαινε-έλα στο συνεργείο, ραντεβού κλπ. Κολάρα έβαλα γνήσια όπως και ότι άλλο άλλαξα στο κύκλωμα (δοχείο διαστολής, τάπα, αισθητήρας στάθμης ψυκτικού).
Εν τω μεταξύ, σήμερα το πρωί που ξεκίνησα για τη δουλειά, σε διαδρομή 17χλμ που έγιναν σε μισή ώρα και με μερικό μποτιλιάρισμα καθ' οδόν (θερμοκρασία περιβάλλοντος 8-9 βαθμοί), δεν είδα πάνω από 84 βαθμούς. Αν λειτουργούσε σωστά ο θερμοστάτης λογικά θα έπρεπε να δω περί τους 89-90 ή και παραπάνω, καθώς ανοίγει στους 92 σε αυτό το μοτέρ. Όταν έφτασα στη δουλειά άνοιξα καπώ με το μοτέρ να δουλεύει και τη θερμοκρασία στο κρυφό μενού να είναι στους 84. Άγγιξα με το χέρι το μεγάλο κολάρο που συνδέεται στην άνω πλευρά του ψυγείου και ήταν χλιαρό (40-50 βαθμούς ας πούμε). Όχι κρύο αλλά ούτε αισθητά ζεστό. Αυτό μάλλον σημαίνει ότι κυκλοφορούσε κάποιο ποσοστό του ψυκτικού από το μπλοκ του κινητήρα προς το ψυγείο, παρότι η θερμοκρασία δεν έφτασε ποτέ τους 92 βαθμούς που ξεκινά να ανοίγει ο θερμοστάτης, οπότε κανονικά θα έπρεπε το κολάρο να είναι εντελώς κρύο, σωστά;
-
Ολα αυτα με κλειστο καλοριφερ ετσι?
-
Tο καλοριφέρ λειτουργούσε σε όλες τις περιπτώσεις. Δεν το έκλεισα γιατί η εικόνα που είχα από θερμοκρασίες και σε παλιότερες φορές που τσέκαρα τον κινητήρα χειμώνα (πρακτικά παρατηρώ τα τελευταία 5 χρόνια, αφότου πρωτοάλλαξα θερμοστάτη, τις θερμοκρασίες όποτε κυκλοφορώ σε ταξίδια εκτός Αττικής, χειμώνα-καλοκαίρι, και μια στο τόσο και σε καθημερινές μετακινήσεις) ήταν με το καλοριφέρ ανοιχτό, οπότε ήθελα να έχω κοινό μέτρο σύγκρισης.
-
'η θερμοκρασία δεν έφτασε ποτέ τους 92 βαθμούς που ξεκινά να ανοίγει ο θερμοστάτης,'
Εχω την εντύπωση πως ο θερμοστάτης αρχίζει να ανοίγει σιγά -σιγά σε πολύ μικρότερη θερμοκρασία από αυτήν που αναγράφεται πάνω του. Στην αναγραφόμενη θερμοκρασία πρέπει να είναι τέρμα ανοιχτός.
-
Από όσο θυμάμαι όταν έψαχνα την πρώτη φορά που άλλαξα θερμοστάτη (2015) σε αγγλικά φόρα και sites τεχνικού περιεχομένου, η ονομαστική θερμοκρασία ενός θεμροστάτη (92 βαθμοί στην περίπτωσή μου) είναι αυτή που ξεκινά να ανοίγει κι όχι αυτή που έχει πλήρως ανοίξει. Αυτή που έχει πλήρως ανοίξει είναι συνήθως περί τους 15 βαθμούς επιπλέον (107 στην περίπτωσή μου). Τα ίδια λέει και σε αυτό το τεχνικό άρθρο αν διαβάσεις:
THERMOSTAT TEMPERATURES
Thermostats have a “rated” temperature such as 180F or 195F
This is the temperature the thermostat will start to open, give or take 3 degrees
The thermostat fully open about 15-20 degrees above its rated temperature
Many thermostats have a “jiggle pin” or “check valve” that allows trapped air in the cooling system to pass through the thermostat and be released from the system.
If a Stant thermostat does not have a jiggle pin, it will have a 'bleed notch” or other method of removing air from the system.
http://www.stant.com/index.php/english/products/consumer-products/thermostats/abcs-thermostats/
Χαμηλή στάθμη ψυκτικού - Θερμοκρασία λειτουργίας κινητήρα