Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
    • 1
    • 2
    • 262
    • 263
    • 264
    • 265
    • 266
    • 449
    • 450
    • 264 / 450
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    79
    8987
    211262
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • T
      trident1971 last edited by

      Τι Αλβανος που ειναι 'ξενος', τι αρβανιτης που ειναι 'ντοπιος'... ξερα κεφαλια...

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • mesastou
        mesastou last edited by

        Ο χρήστης i30mania έγραψε:
        ...το δείκτη (βέργα) δεν τον έχει κοιτάξει ποτέ;

        +1
        Δυστυχώς κάποιοι ίσως δεν θεωρούν την βέργα αξιόπιστη

        mouths are for eating, noses for breathing.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • A
          alexeft last edited by

          Ο χρήστης mesastou έγραψε:

          ...το δείκτη (βέργα) δεν τον έχει κοιτάξει ποτέ;

          +1
          Δυστυχώς κάποιοι ίσως δεν θεωρούν την βέργα αξιόπιστη

          ???

          Με ποιό σκεπτικό;

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • mesastou
            mesastou last edited by

            Ο χρήστης alexeft έγραψε:

            ...το δείκτη (βέργα) δεν τον έχει κοιτάξει ποτέ;

            +1
            Δυστυχώς κάποιοι ίσως δεν θεωρούν την βέργα αξιόπιστη

            ???

            Με ποιό σκεπτικό;

            Ότι βάζω όσο λέει το βιβλιαράκι ή όσο έβαζα πάντα (παράδειγμα παραπάνω)

            Για μένα η βέργα υπερτερεί για πολλούς λόγους.

            Να προσθέσω πως κάποτε που είχα παραπάνω λάδι, είχε λαδώσει μπουζί (χρόνια πριν, μπορεί και 10, Peugeot 106)

            mouths are for eating, noses for breathing.

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • I
              i30mania last edited by

              Aκόμη και οι χωρητικότητες που δίνουν οι κατασκευαστές είναι κατά προσέγγιση, στο περίπου (approximately γράφουν τα service manual) και φυσικά πουθενά δε λέει βάλε με τη μία όλη τη ποσότητα και μετά κοίτα τη βέργα αλλά συμπλήρωνε προσεκτικά και σε μικρές ποσότητες ελέγχοντας τη στάθμη και πάντα αναφέρεται το 'do not overfill !'.
              Στο Qashqai o κατασκευαστής δίνει χωρητικότητα 4,3 λίτρα αλλά με 4, το πολύ 4,050 φτάνει ακριβώς στο max, πάντα με αλλαγή και φίλτρου και αφού τα παλιά λάδια στραγγίξουν για τουλάχιστον 20-25 λεπτά.
              Στα συνεργεία συχνά ξεπερνούν το max - μου έχει τύχει να αφαιρέσω μέχρι και μισό λίτρο παραπάνω λάδι - μάλλον γιατί δεν το αφήνουν να 'κάτσει' όλο στο κάρτερ αφού λειτουργήσει για λίγο η μηχανή και πριν γίνει η τελική μέτρηση. Νομίζω πως η καλύτερη τακτική είναι να βάζουμε 200-300 ml λιγότερο από τη maximum ποσότητα και μετά φεύγοντας από το service και αφού το αυτοκίνητο μείνει ακίνητο σε επίπεδο έδαφος για κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα, να συμπληρώσουμε αν χρειαστεί.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • N
                nickolas last edited by

                O δείκτης δεν είναι ανάγκη να είναι στο μαξ, αρκεί να μην πέσει κάτω από το min. Σε αυτοκίνητα που δεν καίνε λάδια δεν υπάρχει κανένας λόγος να προσπαθεις να το φτάσεις ακριβώς στο μαξ...και στη μέση να είναι ο δείκτης μεταξύ min και max είσαι ΟΚ.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • S
                  swift-b-p-m last edited by

                  Η καλυτερη τακτικη ειναι, εφοσον ο Κατασκευαστης του Σουΐφτ 1,3 μου λεει ΞΕΚΑΘΑΡΑ για 4,2 λιτρα λιπαντικου κινητηρα παντα με αντικατασταση του σχετικου φιλτρου, να βαζω 4,2 λιτρα λιπαντικου. Ειναι κατι πιο δυσκολο απο αυτο, που αντιλαμβανομαι λανθασμενα?

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • ?
                    A Former User last edited by

                    Ο χρήστης swift b.p.m έγραψε:
                    Η καλυτερη τακτικη ειναι, εφοσον ο Κατασκευαστης του Σουΐφτ 1,3 μου λεει ΞΕΚΑΘΑΡΑ για 4,2 λιτρα λιπαντικου κινητηρα παντα με αντικατασταση του σχετικου φιλτρου, να βαζω 4,2 λιτρα λιπαντικου. Ειναι κατι πιο δυσκολο απο αυτο, που αντιλαμβανομαι λανθασμενα?

                    Μόνο αν είσαι σίγουρος οτι αφαίρεσες και 4,2 λίτρα.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • F
                      fabil last edited by

                      Ο χρήστης swift b.p.m έγραψε:
                      Η καλυτερη τακτικη ειναι, εφοσον ο Κατασκευαστης του Σουΐφτ 1,3 μου λεει ΞΕΚΑΘΑΡΑ για 4,2 λιτρα λιπαντικου κινητηρα παντα με αντικατασταση του σχετικου φιλτρου, να βαζω 4,2 λιτρα λιπαντικου. Ειναι κατι πιο δυσκολο απο αυτο, που αντιλαμβανομαι λανθασμενα?

                      Είσαι σίγουρος ότι παίρνει 4,2 λίτρα; Μου φαίνονται πολλά για 1300κ.εκ. . Ο δικός μου bbz 1,4 παίρνει με αλλαγή φίλτρου το πολύ 3.5lt με την ένδειξη οριακά στο μαξ μετρημένο αφού κάνω κάποια χιλιόμετρα και καθίσει για λίγο.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • M
                        madwalker last edited by

                        Αν μιλάμε για Suzuki Swift M13A, οι οδηγοί λίπανσης αναφέρουν : Lubricant Capacity 3,7 liter Service fill,
                        Lubricant Capacity 4,2 liter Dry fill

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • L
                          leonp last edited by

                          4,2 λίτρα παίρνει ο κινητήρας μετά από επισκευή όταν είναι εντελώς άδειος.

                          Σε αλλαγή λαδιών για να βάλεις 4,2 λίτρα πρέπει να γυρνάς ανάποδα το αυτοκίνητο να στραγγίξει καλά.

                          Με μισό λίτρο παραπάνω, αν δεν βλέπεις αφρό στον δείκτη δεν θα πάθει τίποτε.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • L
                            leonp last edited by

                            Ο χρήστης swift b.p.m έγραψε:
                            Η καλυτερη τακτικη ειναι, εφοσον ο Κατασκευαστης του Σουΐφτ 1,3 μου λεει ΞΕΚΑΘΑΡΑ για 4,2 λιτρα λιπαντικου κινητηρα παντα με αντικατασταση του σχετικου φιλτρου, να βαζω 4,2 λιτρα λιπαντικου. Ειναι κατι πιο δυσκολο απο αυτο, που αντιλαμβανομαι λανθασμενα?

                            Το καλύτερο είναι να βάζεις την ποσότητα που λέει ο κατασκευαστής (3,7 λίτρα).

                            Οι δείκτες μπορεί να μην είναι οι σωστοί για το αμάξι σου, πχ να τον έχασαν στο συνεργείο και να έβαλαν έναν άλλο.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • mesastou
                              mesastou last edited by

                              Ο χρήστης i30mania έγραψε:
                              Aκόμη και οι χωρητικότητες που δίνουν οι κατασκευαστές είναι κατά προσέγγιση, στο περίπου (approximately γράφουν τα service manual) και φυσικά πουθενά δε λέει βάλε με τη μία όλη τη ποσότητα και μετά κοίτα τη βέργα αλλά συμπλήρωνε προσεκτικά και σε μικρές ποσότητες ελέγχοντας τη στάθμη και πάντα αναφέρεται το 'do not overfill !'.
                              Στο Qashqai o κατασκευαστής δίνει χωρητικότητα 4,3 λίτρα αλλά με 4, το πολύ 4,050 φτάνει ακριβώς στο max, πάντα με αλλαγή και φίλτρου και αφού τα παλιά λάδια στραγγίξουν για τουλάχιστον 20-25 λεπτά.
                              Στα συνεργεία συχνά ξεπερνούν το max - μου έχει τύχει να αφαιρέσω μέχρι και μισό λίτρο παραπάνω λάδι - μάλλον γιατί δεν το αφήνουν να 'κάτσει' όλο στο κάρτερ αφού λειτουργήσει για λίγο η μηχανή και πριν γίνει η τελική μέτρηση. Νομίζω πως η καλύτερη τακτική είναι να βάζουμε 200-300 ml λιγότερο από τη maximum ποσότητα και μετά φεύγοντας από το service και αφού το αυτοκίνητο μείνει ακίνητο σε επίπεδο έδαφος για κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα, να συμπληρώσουμε αν χρειαστεί.

                              O δείκτης δεν είναι ανάγκη να είναι στο μαξ, αρκεί να μην πέσει κάτω από το min. Σε αυτοκίνητα που δεν καίνε λάδια δεν υπάρχει κανένας λόγος να προσπαθεις να το φτάσεις ακριβώς στο μαξ...και στη μέση να είναι ο δείκτης μεταξύ min και max είσαι ΟΚ.

                              Συμφωνώ και με τους 2.
                              Τώρα για την περίπτωση που λέει ο Λεωνίδας τι νά πω! Ακραίο αλλά μπορεί να γίνει.
                              Φυσικά όπως παίζει το 'να μην αφρίζει', παίζει και το να μην σου ανάβει το λαμπάκι από το λίγο λάδι (η αντλία δεν βρίσκει λάδι να ρουφήξει)

                              Btw, παίζει νομίζω και η ποιότητα του λαδιού – κάποια λάδια στραγγίζουν ποιο εύκολα.

                              mouths are for eating, noses for breathing.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • I
                                i30mania last edited by

                                Kαι η θερμοκρασία τους, αφού ζεστά ρέουν πιο εύκολα (μεταβολή ιξώδους).

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • B
                                  bebes last edited by

                                  παρέλαβα τελικά τα λαδια και οσονούπω θα γίνει η αλλαγή τους

                                  5-30 για το Subaru
                                  http://www.trade-wind.gr/car/lubricants ... 0-280.html

                                  kai 10-40 'ενισχυμένο' για το WagonR
                                  http://www.trade-wind.gr/car/lubricants ... 0-4lt.html

                                  Εχω μια απορία:
                                  παλαιοτερα στα EDGE 5-30 υπηρχε μια 'εκδοση' που ανέφερε οτι είναι 'κατάλληλο για αυτοκίνητα με ντιζελ κινητήρες που χρησιμοποιούν φίλτρο μικροσωματιδίων'.

                                  Τωρα μπαινοντας και στο σάιτ της Castrol βλεπω οτι βγαζουν μια μονο έκδοση.
                                  Μαλιστα το 5-30 το δινει ως εναλλακτικο για το αυτοκινητο μου, ενω σαν κύριο προτείνει το 0-30
                                  http://prntscr.com/3ywqzu

                                  Πρόσφατα εβγαλαν κι ενα νεο λαδι αποκλειστικά για πετρελαιοκινητήρες που (συμφωνα με την Castrol) υπερκαλυπτει τις προδιαγραφες του 0-30
                                  Μπορω δηλαδη στην επομενη αλλαγη να βαλω αυτο; Ειναι 5-40

                                  http://prntscr.com/3ywrdl
                                  http://castroledge.gr/products/oil-range

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • D
                                    dog80 last edited by

                                    Ο χρήστης bebes έγραψε:
                                    Εχω μια απορία:
                                    παλαιοτερα στα EDGE 5-30 υπηρχε μια 'εκδοση' που ανέφερε οτι είναι 'κατάλληλο για αυτοκίνητα με ντιζελ κινητήρες που χρησιμοποιούν φίλτρο μικροσωματιδίων'.

                                    Καθε εξάμηνο περίπου αλλάζουν την ετικέτα. Αρχικά τα λέγανε Formula RS, μετά Edge Formula RS, μετά έμεινε μόνο το Edge, τώρα τελευταία προσθέσανε και το FST. Πιθανόν να έχει αλλάξει λίγο και η σύνθεση του λαδιού σε αυτό το διάστημα αλλά κατα 99% είναι μαρκετινίστικα κόλπα.

                                    Απο τη στιγμή που καλύπτει ACEA C3 είσαι καλυμένος

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • B
                                      bebes last edited by

                                      Ο χρήστης dog80 έγραψε:

                                      Εχω μια απορία:
                                      παλαιοτερα στα EDGE 5-30 υπηρχε μια 'εκδοση' που ανέφερε οτι είναι 'κατάλληλο για αυτοκίνητα με ντιζελ κινητήρες που χρησιμοποιούν φίλτρο μικροσωματιδίων'.

                                      Καθε εξάμηνο περίπου αλλάζουν την ετικέτα. Αρχικά τα λέγανε Formula RS, μετά Edge Formula RS, μετά έμεινε μόνο το Edge, τώρα τελευταία προσθέσανε και το FST. Πιθανόν να έχει αλλάξει λίγο και η σύνθεση του λαδιού σε αυτό το διάστημα αλλά κατα 99% είναι μαρκετινίστικα κόλπα.

                                      Απο τη στιγμή που καλύπτει ACEA C3 είσαι καλυμένος

                                      οταν υπηρχαν αυτα τα RS που λες, υπηρχε και ο κωδικος που ανεφερα πιο πανω (καταλληλο για DPF) και επελεγες αναλογα, γι'αυτο μπερδευτηκα τωρα...

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • A
                                        alexeft last edited by

                                        Ο χρήστης i30mania έγραψε:
                                        Kαι η θερμοκρασία τους, αφού ζεστά ρέουν πιο εύκολα (μεταβολή ιξώδους).

                                        Πάντα ζεστά τα αλλάζουμε τα λάδια, μετά από βόλτα.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • 2
                                          21-quadra last edited by

                                          Ένα άρθρο γκράν-γκινιόλ για τα λάδια των diesel, έτσι για ξεκάρφωμα, γιατί όταν πρίν αρκετό καιρό όταν είχα αναφερθεί στα προβλήματα των σύγχρονων diesel με είχαν ειρωνευτεί αρκετοί που πουλάνε εξυπνάδες μέσω πληκτρολογίου.

                                          http://www.powermag.gr/el/doc-speak-177 ... iesel.html

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • A
                                            alexeft last edited by

                                            Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
                                            Ένα άρθρο γκράν-γκινιόλ για τα λάδια των diesel, έτσι για ξεκάρφωμα, γιατί όταν πρίν αρκετό καιρό όταν είχα αναφερθεί στα προβλήματα των σύγχρονων diesel με είχαν ειρωνευτεί αρκετοί που πουλάνε εξυπνάδες μέσω πληκτρολογίου.

                                            http://www.powermag.gr/el/doc-speak-177 ... iesel.html

                                            Καταπληκτικό!!!

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 262
                                            • 263
                                            • 264
                                            • 265
                                            • 266
                                            • 449
                                            • 450
                                            • 264 / 450
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            APRILIOS

                                            ΤΕΥΧΟΣ Απρίλιος 2025

                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr