-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Είναι προφανές ότι προκειμένου να πατήσεις φρένο είναι προτιμότερο να κατεβάσεις ταχύτητα που είναι 'δωρεάν' φρένο.
Από εκεί και πέρα,** εφόσον δεν πρόκειται να σταματήσεις,** υπάρχουν κάποιες στροφές κινητήρα από τις οποίες και πάνω είναι πιο οικονομικό το να ρολλάρεις με νεκρά. Ποιό είναι το μαγικό νούμερο? Θα έλεγα κάτι τύπου ~2000σαλ. (ας πούμε μεταξύ 1500 και 3000 το πολύ σαλ.). Εφόσον ο σκοπός σου είναι να κρατήσεις τη φόρα σου και όχι να σταματήσεις, πάνω από αυτόν τον αριθμό στροφών αξίζει να ρίξεις νεκρά.Όμως αυτό είναι επικίνδυνο και το κέρδος δεν είναι τεράστιο. Τα νούμερα που αναφέρω είναι ενδεικτικά.
Σας το ξαναβάζω για όσους δεν το διάβασαν. Το σύστημα της Πόρσε και γενικά η σκέψη του ρολλάρω με νεκρά έχει νόημα κυρίως σε εθνικές και άδειους επαρχιακούς δρόμους. Όχι ανάμεσα σε φανάρια στην πόλη ή σε κατηφόρες που αν έβαζες νεκρά θα έπρεπε να πατήσεις και φρένο.
Πάντως δεν περίμενα να είναι τόσο δύσκολο να γίνει κατανοητό.
Το ότι το κάνει η Porsche είναι ΓΕΓΟΝΟΣ. Οπότε αν δεν το καταλαβαίνετε απλά αποδεχτείτε το.
...και όχι δεν έχουν κάποια ειδική τεχνολογία τα μοτέρ της ώστε μόνο αυτά να μπορούν να επωφεληθούν από αυτό. -
Για να το κάνω πιο παραστατικό, φανταστείτε μια ελαφρά κατηφορική διαδρομή σε επαρχιακό δρόμο, πχ. ένα δρόμο δίπλα σε ποτάμι. Πιθανώς με ταχύτητα μέσα να πρέπει κατά καιρούς να πατάς και λίγο γκάζι. Λυμένο με νεκρά ίσως να μη χρειάζεται καθόλου γκάζι. Οπότε από τη μία έχεις την κατανάλωση ρελαντί (που είναι 0,6λ την ώρα για πολλά νέα μοτέρ) και από την άλλη την κατανάλωση από τις γκαζιές που θα πρέπει κατά καιρούς να δίνεις. Το τι σε συμφέρει εξαρτάται από τις στροφές στο μοτέρ σου και διαφέρει από μοτέρ σε μοτέρ*. Πάντως με ρελαντί 0,6λ την ώρα και ταχύτητα 100χλμ. την ώρα η κατανάλωσή σου είναι 0,6λ/100χλμ.
*Το εύρος στροφών που συμφέρει να έχεις ταχύτητα μέσα είναι μικρό, και μαζί με το ψέκασμα που ξεκινάει αρκετά πάνω από το ρελαντί, ίσως σε κάποια μοτέρ πάντα να συμφέρει το ρολλάρισμα με νεκρά. Αν κάποιος έχει Porsche με PDK θα είχε ενδιαφέρον να μας πει για το καλιμπράρισμα που έχουν κάνει και αν σε κάποιες στροφές κομπλάρει τον κινητήρα.
-
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Είναι προφανές ότι προκειμένου να πατήσεις φρένο είναι προτιμότερο να κατεβάσεις ταχύτητα που είναι 'δωρεάν' φρένο.
Από εκεί και πέρα,** εφόσον δεν πρόκειται να σταματήσεις,** υπάρχουν κάποιες στροφές κινητήρα από τις οποίες και πάνω είναι πιο οικονομικό το να ρολλάρεις με νεκρά. Ποιό είναι το μαγικό νούμερο? Θα έλεγα κάτι τύπου ~2000σαλ. (ας πούμε μεταξύ 1500 και 3000 το πολύ σαλ.). Εφόσον ο σκοπός σου είναι να κρατήσεις τη φόρα σου και όχι να σταματήσεις, πάνω από αυτόν τον αριθμό στροφών αξίζει να ρίξεις νεκρά.Όμως αυτό είναι επικίνδυνο και το κέρδος δεν είναι τεράστιο. Τα νούμερα που αναφέρω είναι ενδεικτικά.
Σας το ξαναβάζω για όσους δεν το διάβασαν. Το σύστημα της Πόρσε και γενικά η σκέψη του ρολλάρω με νεκρά έχει νόημα κυρίως σε εθνικές και άδειους επαρχιακούς δρόμους. Όχι ανάμεσα σε φανάρια στην πόλη ή σε κατηφόρες που αν έβαζες νεκρά θα έπρεπε να πατήσεις και φρένο.
Πάντως δεν περίμενα να είναι τόσο δύσκολο να γίνει κατανοητό.
Το ότι το κάνει η Porsche είναι ΓΕΓΟΝΟΣ. Οπότε αν δεν το καταλαβαίνετε απλά αποδεχτείτε το.
...και όχι δεν έχουν κάποια ειδική τεχνολογία τα μοτέρ της ώστε μόνο αυτά να μπορούν να επωφεληθούν από αυτό.Για το coasting λες?Δεν το έχει μόνο η porsche αλλα και η VW και άλλες εταιρείες.
Ενα θέμα βεβαια που δεν έχουμε ασχοληθει είναι πώς επηρεαζουν τη καταναλωση τα συστήματα ανάκτησης ενεργειας κατα το φρενάρισμα...Μήπως δηλαδη αν φρενάρουμε κερδίζουμε κατι περισσότερο? -
Τriumth Tiger 800
Διαδρομη ΕΟ (Αθηνα Λάρισα) με καποια χιλιομετρα στην Αθηνα, 105 χιλ μεση ταχυτητα ---> 5,7 λιτ/100ειναι στο 'στρωσιμο' και δεν πηγαινε πανω απο 130, αλλα και παλι μου φαινεται χαμηλη η μεση ταχυτητα και 'τσιμπημενη' η καταναλωση
Στο θεμα 'ρελαντι ή νεκρα':
παρατηρησα οτι αν αφηνω το αυτοκινητο να τσουλαει με νεκρα, δειχνει στιγμιαια καταναλωση 0,2 λ ΜΟΝΟ οταν κινειται πανω απο 70 χιλ/ωρα.
Απο τα 70 (περιπου) και οσο κατεβαινουν τα χιλιομετρα η στιγμιαια αυξανεται.Οταν ρολαρει με ταχυτητα κουμπωμενη εχει την ελαχιστη καταναλωση με όσο κι αν πηγαίνει.
-
Ο χρήστης bebes έγραψε:
Τriumth Tiger 800
Διαδρομη ΕΟ (Αθηνα Λάρισα) με καποια χιλιομετρα στην Αθηνα, 105 χιλ μεση ταχυτητα ---> 5,7 λιτ/100ειναι στο 'στρωσιμο' και δεν πηγαινε πανω απο 130, αλλα και παλι μου φαινεται χαμηλη η μεση ταχυτητα και 'τσιμπημενη' η καταναλωση
Στο θεμα 'ρελαντι ή νεκρα':
παρατηρησα οτι αν αφηνω το αυτοκινητο να τσουλαει με νεκρα, δειχνει στιγμιαια καταναλωση 0,2 λ ΜΟΝΟ οταν κινειται πανω απο 70 χιλ/ωρα.
Απο τα 70 (περιπου) και οσο κατεβαινουν τα χιλιομετρα η στιγμιαια αυξανεται.Οταν ρολαρει με ταχυτητα κουμπωμενη εχει την ελαχιστη καταναλωση με όσο κι αν πηγαίνει.
Καλοτάξιδος ο Τίγρης!
Η κατανάλωση σε λ/100χλμ αυξάνεται όσο πέφτουν τα χλμ, ενώ είσαι με νεκρά, αφού πέφτει ο ρυθμός ταχύτητας, με ίδια όμως κατανάλωση σε λ/ώρα (αφού έχεις νεκρά αυτό είναι πάντα σχεδόν σταθερό).
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Για να το κάνω πιο παραστατικό, φανταστείτε μια ελαφρά κατηφορική διαδρομή σε επαρχιακό δρόμο, πχ. ένα δρόμο δίπλα σε ποτάμι. Πιθανώς με ταχύτητα μέσα να πρέπει κατά καιρούς να πατάς και λίγο γκάζι. Λυμένο με νεκρά ίσως να μη χρειάζεται καθόλου γκάζι. Οπότε από τη μία έχεις την κατανάλωση ρελαντί (που είναι 0,6λ την ώρα για πολλά νέα μοτέρ) και από την άλλη την κατανάλωση από τις γκαζιές που θα πρέπει κατά καιρούς να δίνεις. Το τι σε συμφέρει εξαρτάται από τις στροφές στο μοτέρ σου και διαφέρει από μοτέρ σε μοτέρ*. Πάντως με ρελαντί 0,6λ την ώρα και ταχύτητα 100χλμ. την ώρα η κατανάλωσή σου είναι 0,6λ/100χλμ.*Το εύρος στροφών που συμφέρει να έχεις ταχύτητα μέσα είναι μικρό, και μαζί με το ψέκασμα που ξεκινάει αρκετά πάνω από το ρελαντί, ίσως σε κάποια μοτέρ πάντα να συμφέρει το ρολλάρισμα με νεκρά. Αν κάποιος έχει Porsche με PDK θα είχε ενδιαφέρον να μας πει για το καλιμπράρισμα που έχουν κάνει και αν σε κάποιες στροφές κομπλάρει τον κινητήρα.
Ισχύει αυτό που λες. Ξέρω τέτοιο κομμάτι, όπου αν έχω νεκρά διανύω σε σταθερή ταχύτητα μια απόσταση περίπου 3χλμ με κατανάλωση 0.7λτ/100χλμ. Αν έχω ταχύτητα, με cruise ctrl στα ίδια χλμ/ω η κατανάλωση είναι στα 1.4λ/100χλμ. Οπότε συμφέρει η νεκρά.
Στο δικό μου C4 1.6 e-hdi, όταν ρολάρω με ταχύτητα πάνω από 1000rpm, η κατανάλωση μηδενίζει μετά από 2-3'
Παιδιά μη ξεχάσουμε εδώ να αναφέρουμε, ότι το Start-Stop 2ης γενιάς που αναπτύσσεται τώρα, θα σβήνει ΕΝΤΕΛΩΣ τον κινητήρα, όταν ο οδηγός θα αφήνει το πεντάλ, οπότε το αμάξι και θα ρολλάρει σαν να έχει νεκρά (οπότε θα διανύει μεγαλύτερη απόσταση σε σχέση με το αν είχε ταχύτητα) και θα έχει μηδενική κατανάλωση (σα να ρολλαρει με ταχύτητα).
ΥΓ: Κάτι παραπάνω για το σύστημα της Porsche, που ανέφερες;
-
εμενα παντος στο δικο μου αν ρολαρω χωρις ταχυτητα η στιγμιαια καταναλωση αυξανει γεωμετρικα απ το 0,5lt/h σε 4 lt/h περιπου(vw golf tsi mk6)και ειναι λογικο γιατι αν θελήσω να βάλω ταχύτητα υπάρχει διάφορα στις rpms των διαφόρων κινούμενων μερών (τροχοι-ημιαξονια)με αυτη του κινητήρα(ρελαντι αφου ειναι χωρις ταχυτητα)επομένως υπαρχει απώλεια ενεργειας που μεταφράζετε σε κατανάλωση.
-
Ο χρήστης bebes έγραψε:
Τriumth Tiger 800
Διαδρομη ΕΟ (Αθηνα Λάρισα) με καποια χιλιομετρα στην Αθηνα, 105 χιλ μεση ταχυτητα ---> 5,7 λιτ/100ειναι στο 'στρωσιμο' και δεν πηγαινε πανω απο 130, αλλα και παλι μου φαινεται χαμηλη η μεση ταχυτητα και 'τσιμπημενη' η καταναλωση
Το νούμερο αυτό είναι νορμάλ. Οι μεγάλες μηχανές έχουν καταναλώσεις μικρού αυτοκινήτου. Αν αρχίσεις να το τρέχεις μετά το στρώσιμο θα ανέβει κι άλλο
-
αεροδυναμικη + μικρη ροπη = καταναλωση
-
Ο χρήστης Crektis έγραψε:
Ισχύει αυτό που λες. Ξέρω τέτοιο κομμάτι, όπου αν έχω νεκρά διανύω σε σταθερή ταχύτητα μια απόσταση περίπου 3χλμ με κατανάλωση 0.7λτ/100χλμ. Αν έχω ταχύτητα, με cruise ctrl στα ίδια χλμ/ω η κατανάλωση είναι στα 1.4λ/100χλμ. Οπότε συμφέρει η νεκρά.
Το cruise control δίνει προφανώς ελάχιστο γκάζι, γι' αυτό έχεις σχετικά ανεβασμένη κατανάλωση.
Στο δικό μου C4 1.6 e-hdi, όταν ρολάρω με ταχύτητα πάνω από 1000rpm, η κατανάλωση μηδενίζει μετά από 2-3'
Αυτό συμβαίνει επειδή στα PSA η στιγμιαία κατανάλωση που αναφέρει το trip computer δεν είναι ακριβώς στιγμιαία. Είναι ο κινητός μέσος όρος* της κατανάλωσης των τελευταίων 30μετρων. Τι εννοώ: Η στιγμιαία κατανάλωση υπολογίζεται ως η κατανάλωση βενζίνης για 30 μέτρα (με αναγωγή στα 100χλμ). Αυτό που δείχνει όμως δεν είναι η κατανάλωση μόνο του τελευταίου 30μετρου, αλλά ο μέσος όρος των τελευταίων 30μετρων (δεν ξέρω πόσα λαμβάνει υπόψη του, κάτι θυμάμαι για τα τελευταία 10, αλλά δεν βάζω χέρι στη φωτιά ). Όταν εσύ αφήνεις το γκάζι με ταχύτητα, η κατανάλωση μηδενίζεται αμέσως. Ωστόσο, η ένδειξη αργεί να μηδενιστεί, μιας και τα υπόλοιπα 30μετρα που πίανει το tc δεν είναι μηδενικά. Θα μηδενιστεί όταν όλα τα 30μετρα που λαμβάνει υπόψη του είναι μηδέν (δηλαδή αν όντως λαμβάνει υπόψη του τα τελευταία 10 30μετρα, μετά από 300 μέτρα κίνησης με μηδενική κατανάλωση). Επίσης κάτω από 30χαω ΔΕΝ υπολογίζει στιγμιαία κατανάλωση και το άνω όριο (που μάλλον δεν θα το δεις ποτέ με το δικό σου) είναι τα 30lt/100χλμ.
Όλα αυτά ισχύουν στα PSA, δεν ξέρω για άλλες μάρκες.
- κινητός μέσος όρος: Έστω ότι έχουμε 100 παρατηρήσεις και προχωράμε από την παρατήρηση Νο. 1 στην παρατήρηση Νο. 100 Ο απλός μέσος όρος είναι το να αθροίσουμε όλες τις παρατηρήσεις (και τις 100) και να διαιρέσουμε το άθροισμα με 100. Ο κινητός μέσος όρος των 10 παρατηρήσεων υπολογίζεται ως εξής: Αν είμαστε στην παρατήρηση 10, ο μέσος όρος των παρατηρήσεων από 1 έως 10. Στην παρατήρηση 11, είναι ο μέσος όρος των παρατηρήσεων από 2 έως 11, στην παρατήρηση 12, των παρατηρήσεων από 3 έως 12, κοκ...
Αν πχ η παρατηρήσεις 12 έως 30 είναι μηδενικές, ο κινητός μέσος όρος των 10 παρατηρήσεων θα μηδενιστεί όχι στην παρατήρηση 12, αλλά στην 21. Γι' αυτό βλέπεις την κατανάλωση να μηδενίζεται με καθυστέρηση, επειδή σου δείχνει κινητό μέσο όρο...
Η στιγμιαία κατανάλωση που σου δείχνει (σε PSA αμάξι επαναλαμβάνω) είναι κινητός μέσος όρος, ενώ η μέση κατανάλωση το TC είναι ο απλός μέσος όρος από τον μηδενισμό του.
Παιδιά μη ξεχάσουμε εδώ να αναφέρουμε, ότι το Start-Stop 2ης γενιάς που αναπτύσσεται τώρα, θα σβήνει ΕΝΤΕΛΩΣ τον κινητήρα, όταν ο οδηγός θα αφήνει το πεντάλ, οπότε το αμάξι και θα ρολλάρει σαν να έχει νεκρά (οπότε θα διανύει μεγαλύτερη απόσταση σε σχέση με το αν είχε ταχύτητα) και θα έχει μηδενική κατανάλωση (σα να ρολλαρει με ταχύτητα).
Αυτό δεν θα συμβαίνει (σβηστός κινητήρας με κινούμενο αυτοκίνητο), γιατί τότε δεν θα έχεις υποβοήθηση τιμονιού (ίσως αυτό να μην ισχύει αν η υποβοήθηση είναι ηλεκτρική), σέρβο στα φρένα, κτλ... χώρια που μπορεί και να κλειδώσει το τιμόνι... Ολίγον τι επικίνδυνο...
Ούτως ή άλλος αν το αμάξι κινείται με ταχύτητα στο κιβώτιο, αλλά χωρίς ο οδηγός να πατάει γκάζι, τότε η κατανάλωση είναι μηδενική.
ΥΓ: Κάτι παραπάνω για το σύστημα της Porsche, που ανέφερες;
Αυτό απλά βάζει τον κινητήρα στο ρελαντί για εξοικονόμιση καυσίμου (προφανώς βρήκαν ότι το να κινείσαι με ρελαντί χωρίς φρενάρισμα από το μοτέρ είναι πιο οικονομικό), αποσυνδέοντας τη μετάδοση. Σαν να πατάς συμπλέκτη...
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Τriumth Tiger 800
Διαδρομη ΕΟ (Αθηνα Λάρισα) με καποια χιλιομετρα στην Αθηνα, 105 χιλ μεση ταχυτητα ---> 5,7 λιτ/100ειναι στο 'στρωσιμο' και δεν πηγαινε πανω απο 130, αλλα και παλι μου φαινεται χαμηλη η μεση ταχυτητα και 'τσιμπημενη' η καταναλωση
Το νούμερο αυτό είναι νορμάλ. Οι μεγάλες μηχανές έχουν καταναλώσεις μικρού αυτοκινήτου. Αν αρχίσεις να το τρέχεις μετά το στρώσιμο θα ανέβει κι άλλο
ναι, εχω δει αρκετα μεγαλυτερες καταναλωσεις σε διαφορες μηχανες που ειχαμε.
Απλα μου φανηκαν πολλα για 105 χ/ωρα μεση ταχυτητα και τη σχετικα στρωτη οδηγηση λογω καινουργιλας
οταν εψαχνα ειδα μια tiger 1000αρα (1050 κ.εκ.) που στο τριπ ειχε μεση καταναλωση 8,6 λιτ/100.
Η συζητηση βεβαια για την καταναλωση ειναι φιλολογικη σ'αυτα τα μηχανακια που ειναι κυριως 'πηγές διασκέδασης'.
Η κατανάλωση στα μηχανακι εχει νοημα οταν μιλαμε για παπια και σκουτερ που χρησιμοποιουνται για λογους ευκολιας και οικονομιας -
Ο χρήστης markvag έγραψε:
Το cruise control δίνει προφανώς ελάχιστο γκάζι, γι' αυτό έχεις σχετικά ανεβασμένη κατανάλωση.
ναι, προκειμένου να διατηρήσεις τα ίδια χιλιόμετρα, επειδή υπάρχει σχέση στο κιβώτιο, χρειάζεται ένα ελάχιστο γκάζι, γιατί χωρίς γκάζι θα χάνεις χιλιόμετρα.
Παιδιά μη ξεχάσουμε εδώ να αναφέρουμε, ότι το Start-Stop 2ης γενιάς που αναπτύσσεται τώρα, θα σβήνει ΕΝΤΕΛΩΣ τον κινητήρα, όταν ο οδηγός θα αφήνει το πεντάλ, οπότε το αμάξι και θα ρολλάρει σαν να έχει νεκρά (οπότε θα διανύει μεγαλύτερη απόσταση σε σχέση με το αν είχε ταχύτητα) και θα έχει μηδενική κατανάλωση (σα να ρολλαρει με ταχύτητα).
Αυτό δεν θα συμβαίνει (σβηστός κινητήρας με κινούμενο αυτοκίνητο), γιατί τότε δεν θα έχεις υποβοήθηση τιμονιού (ίσως αυτό να μην ισχύει αν η υποβοήθηση είναι ηλεκτρική), σέρβο στα φρένα, κτλ... χώρια που μπορεί και να κλειδώσει το τιμόνι... Ολίγον τι επικίνδυνο...
Ούτως ή άλλος αν το αμάξι κινείται με ταχύτητα στο κιβώτιο, αλλά χωρίς ο οδηγός να πατάει γκάζι, τότε η κατανάλωση είναι μηδενική.
ναι ομως οταν το αμαξι ειναι 'νεκρό' διανυεις αρκετά μεγαλύτερη απόσταση. οπότε θα είσαι πολύ πιο κερδισμένος.
αυτό είναι το σύστημα επόμενης γενιάς. μπορείς να το ψάξεις. στο δικό μου μόλις βάλω νεκρά και έχω κάτω από 25χλμ/ωρα, το αμάξι σβήνει και έχω και φρένα και τιμόνι και κλιμα. στα 30 βέβαια ξαναπαιρνει. αλλά στην νέα γενιά θα σβήνει σε όλο τα φασμα χλμ, αφηνωντας το γκαζι. η εξέλιξη που γινεται τωρα είναι στα συστηματα που θα το κανουν ασφαλες και που θα διατηρουν ενέργεια. -
edit:λαθος
-
Στα 3,700 χλμ το μοτέρ και δείχνει να βελτιώνεται η κατανάλωση όσο πάει. Πέσαμε κάτω από το ψυχολογικό όριο των 4λ/100.
Και πάλι με S&S και ECO off.
-
Φουλαρισμα μετα απο 3500 χιλιομετρα σε ενα διμηνο.
Μοιρασμενα σε ολες τις συνθηκες (πολη, εξοχη, αυτοκινητοδρομος), τις περισσοτερες φορες φορτωμενο έδωσε ενα 7,04 λιτ/100.Το Πασχα που εφαγε πολυ μποτιλιαρισμα σε Θεσσαλονικη και Κερκυρα, και ηταν περιπου στο '8' (μαζι με τα χιλιομετρα της Εγνατιας και τις 'εξοχες'.
Subaru Outback 2.0 diesel
-
Μαρούσι -Ανάβυσσος μέσω Α.Ο. Καλυβίων 6,5 λτ/100χμ...Με το Α5.
-
ψιτ. δεν σταματαε λεω εγω.
ειμαστε σε κρισιμη ηλικια λεμε.
αιντε
-
Το τελευταίο γεμισμα στο σκουτερ (150 κ.εκ.) έβγαλε καταναλωση 5,6 λιτ/100
http://prntscr.com/3v4wit
5,6*1,67= 9,35 €λεπτα/χιλιομετροτο Subaru 7,04*1,328=9,35 €λεπτα/χιλιομετρο
-
150cc με 5,6 μεικτο ;; Τα καρμπυρατερ πεθαναν !!
Έρευνα Κατανάλωσης