-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Στον 1.2 tCe στο ιδιο αμαξωμα μπορει καποιος να δει και το 5 λιτ/100 σε ενα προσεκτικο ταξιδι αλλα μπορει να δει και 12 λιτ/100 σε πολη με ατσαλη οδηγηση
(Δικο μου αυτοκινητο Clio III ph2 1.5dCi 105hp Euro4)
Έχουμε κάνει ταξίδια και αναβάσεις σε βουνά με τούρμπο βενζινοκίνητα και με μεγάλα πετρελαιοκίνητα και μετρούσαμε καταναλώσεις.
Με τους (όχι πολύ γρήγορους) ρυθμούς που κινείται το πετρελαιοκίνητο, το (πιο δυνατό βενζινοκίνητο) δεν είχε πολύ αυξημένη κατανάλωση.Γιατι αμαξια μιλαμε?
Εγω μιλαω για
Clio III ph2 1.5dCi 105hp Euro4 vs Clio III ph1 1.2tCe 100hp
Clio III ph1 1.5dCi 68hp Euro4 vs Clio III ph1 1.2tCe 100hpΣε ολες της περιπτωσεις το 1.2 ειχε πιο μεγαλη καταναλωση...
Και οσο αφορα στις διαδρομες (οχι απο σταση) οταν ειχα το 1.5 105hp δεν με εφτανε με τιποτα... και με το 1.5 68hp με 5τη και τα δυο δεν με πλησιαζε... παρα μονο οταν κατεβασε 4τη και στα ορεινα κομματια ηταν μπροστα αλλα δεν μπορουσε να ξεφυγει μακρια... -
Όταν ξανακάνεις την διαδρομή βάλε το 68 ίππων μπροστά με το tCe πίσω να έχετε τον ίδιο ρυθμό και μέτρησε την κατανάλωση.
Σίγουρα καίει παραπάνω το βενζινοκίνητο αλλά η διαφορά δεν θα αυξηθεί.Κατανάλωση καυσίμου
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine#Fuel_economy
*While a higher compression ratio is helpful in raising efficiency, diesel engines are much more efficient than gasoline (petrol) engines when at low power and at engine idle. Unlike the petrol engine, diesels lack a butterfly valve (throttle) in the inlet system, which closes at idle. This creates parasitic loss and destruction of availability of the incoming air, reducing the efficiency of petrol engines at idle. In many applications, such as marine, agriculture, and railways, diesels are left idling and unattended for many hours, sometimes even days. *Σημαντικά καλύτερη κατανάλωση των πετρελαιοκίνητων μέσα στην πόλη (ρελαντί και χαμηλά φορτία).
Σχολιασμός κατανάλωσης διαφόρων ειδών καυσίμου.
http://www.theaa.com/motoring_advice/car-buyers-guide/cbg_fuel.html*Diesel with DPF
We used to recommend a diesel engine for frequent short journeys as the engine works more efficiently earlier in the journey. Now though, the fitting of diesel particulate filters (DPF) means that diesel vehicles need regular long runs, some of which must be at high engine speed to clean (regenerate) the filter.
Lean burn petrol
Petrol engine emissions have to be reduced too.
Some manufacturers are adopting 'lean burn' in conjunction with direct injection fuel systems (the petrol is injected into the cylinders rather than being mixed with the air in the inlet manifold) to achieve improvements in fuel economy.
The higher temperatures at which these very lean mixtures burn results in more oxides of nitrogen so car manufacturers may have to fit nitrogen oxide (NOx) traps.
At high and mid-range engine speeds, these engines run very lean, using less fuel so direct injection engines are ideal for motorway runs, but much less suitable if the car is predominantly used in town.
At lower vehicle speeds the mixture returns to normal and cannot make use of the lean burn technology so there will be no fuel consumption advantage from this more complex and expensive system if most of your car use is for local trips.*
Τα πετρελαιοκίνητα καίνε λιγότερο μέσα στην πόλη αλλά λόγω των φίλτρων DPF που απαιτούν τακτικά γρήγορες διαδρομές για να αναγεννηθούν, δε συνιστώνται πετρελαιοκίνητα για αποκλειστικές διαδρομές πόλης (παρά την χαμηλότερη κατανάλωση).
-
Κανενα απο αυτα που σου ανεφερα δεν ειναι με φιλτρο DPF....
Και μπροστα και πισω εχουμε κατσει... και ακολουθοντας τους ρυθμους του βενζινοκινητου και ακολουθοντας τους ρυθμους του πετρελαιοκινητου...Και σου ξανα λεω.... το δικο μου παιζει απο 5λιτ/100 μεχρι 7.7λιτ/100 Στο Αθηνα Θεσσαλονικη Αθηνα (στην δευτερη περιπτωση ημουν για 100 χλμ στην τελικη μου με με μονο 1000χλμ στο κοντερ)
Ενω μεσα στην πολη παιζω απο 6 εως 8λιτ/100
....τα 8 της πολη ειναι με πολυ μικρες διαδρομες και με πολλα πλακωματα δευτερας τριτης!
Τωρα... με το 1.2tCe εχω πετυχει στα χερια μου και ενα 5.5 για 190χλμ επαρχειακου δρομου + εθνικης αλλα μεσα στην πολη με πιο λογικη οδηγηση απο το δικο μου παιζω στα 9 ενω εχω δει και 12 μεση καταναλωση με αρκετα χιλιομετρα (πανω απο 400 στα χερια μου)Οσο αφορα την κινηση πετρελαιοκινητου μεσα στην πολη μπορω να πω οτι βασικο θεμα ειναι τι αμαξι εχεις και πως δουλευει η αναγενηση του DPF....
Δεν εχω δει ΠΟΤΕ κανενα renault με το 1.5 (μιλαω για Duster που εχει το ιδιο μοτερ και το ξερω απο κοντα αλλα και απο φορουμ που παρακολουθω) να εχει θεματα αναγενησης.... σε αντιθεση με τον 1.3 της Fiat που τον εχω (και οδηγαω κατα καιρους) σε Astra H, Punto και πραγματικα μου σπαει τα νευρα η συχνοτητα που κανει αναγενηση!!! -
Η αλήθεια είναι ότι οι σύγχρονοι βενζινοκινητήρες είναι (υπό προυποθέσεις και με ανάλογη οδήγηση) αρκετά οικονομικοί αλλά επουδενί δεν φτάνουν τους diesel σε αυτό τον τομέα.
Peugeot 107 φίλου στην πόλη καίει περισσότερο (όχι πολύ αλλά καίει) από το δικό μου (116 d) και μιλάμε για χάος σε ότι αφορά τις επιδόσεις και το βάρος των 2 οχημάτων. Στην εθνική δε όσο αυξάνεται η ταχύτητα οι διαφορές μεγαλώνουν.
Leon 1.4 tsi (το προηγούμενο με τα 125 άλογα) στην πόλη πολύ δύσκολα πέφτει κάτω από 8 και στην εθνική για να πέσει κάτω από 7 πρέπει να κινείσαι με 120 χιλ το πολύ.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, οι σύγχρονοι diesel από 2.000 κυβικά και άνω σε αρκετές περιπτώσεις ρίχνουν ξύλο σε αντίστοιχου κυβισμού και ονομαστικής ιπποδύναμης βενζινοκινητήρες ενώ φυσικά καίνε αρκετά λιγότερο.
Τέλος ελάχιστα αυτοκίνητα με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα μέχρι 1800 κυβικά είναι πιο γρήγορα από το ταπεινό μου diesel και φυσικά καίνε αρκετά έως πολύ παραπάνω. Στα turbo τα πράγματα αλλάζουν φυσικά ελέω ροπής αλλά και πάλι για να ακολουθήσει το δικό μου αυτοκίνητο που κινείται για παράδειγμα στο όριο των δυνατοτήτων του κινητήρα ένα turbo βενζινοκίνητο με 150 άλογα πχ θα κάψει τον πάτο του -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Ποιος σου είπε οτι το ντίζελ εχει ανάγκη να βρεθεί σε υψηλό ρυθμό περιστροφης ;
Αν εχουν παραπλήσια ιπποδυναμη δεν υπαρχει λόγος να φτάσει ψηλά εκτός αν το οδηγεί γκαου, που και αναλογικά γκαου μπορει να οδηγεί τον βενζινοκινητηρα χαμηλαΚατα τα αλλα κοψε το υφακι του 'ρώτησε κάποιον να σου εξηγήσει'... Να μου εξηγήσει ποιος ;
Ο leonp, που στο θεμα με την ΑΔΟ (εκει που σε ξεφτυλισε ο ΙΚΕ ) δεν ήξερε να ξεχωρίσει το μονωμενο σύστημαΜε το υπογραμμισμενο θες να πεις οτι ;;; Στο φτωχο μυαλο σου αυξηση ρυθμού κίνησης=υψηλές ταχύτητες ;
Και τι σχέση εχουν οι ρυθμοί περιστροφης τους ανέφερα πουθενα ;;Πις οφ αντβαις, οδήγησε σύγχρονο συμπιεστη βενζίνης και πετρελαίου και σταματά να γράφεις αρλουμπες:)
Πρώτον, ο ΙΚΕ είναι άσχετος σαν κι εσένα, πολλά πράγματα δεν τα ξέρει και στο συγκεκριμένο θέμα εγώ είχα δίκιο.
Και θα στο ξαναπώ: αν δεν τα καταλαβαίνεις ρώτησε κάποιον να σου τα εξηγήσει.
Τύπωσε το θέμα που ανέφερες και ρώτησε κάποιον που ξέρει να σου πει ποιος έχει δίκιο.Για το εν λόγω θέμα της κατανάλωσης, για πες μας γιατί οι ντίζελ συγκριτικά με τους βενζινοκινητήρες καίνε πιο λίγο μέσα στην πόλη ενώ εκτός πόλης οι διαφορές μειώνονται;
Μετά θα μας εξηγήσεις και για την κατανάλωση των ντίζελ όταν αλλάζει ο ρυθμός περιστροφής;Και για όποιον θέλει να δει πόσο άσχετος είσαι, μπορεί να δει τις αρλούμπες που έγραφες στην προηγούμενη σελίδα για τα 140 άλογα (ούτε καν καλή ανάγνωση δεν κάνεις).
Να έχεις φτάσει τόσο χρόνων και μα μην μπορείς μα ξεχωρίσεις μονωμενο σύστημα ειναι τραγικό
Δεν ειναι θεμα ΙΚΕ, και ενα παιδι λυκείου που κατανοεί φυσικη σε ξεβρακωνει στο άνωθενΣου ξαναλέω οτι νόημα εχει η σύγκριση οχημάτων παραπλησιας ιπποδυναμης και οχι παραπλησιων κυβικών ... Για το Θεό, σταματά να γράφεις αρλουμπες και σκέψου λίγο
Renault twingo 1,5dci 75hp vs Renault twingo 1.2 16V 75hp... Ιδια αυτοκίνητα, ιδια ιπποδυναμη, το μεν πετρέλαιο το δε βενζίνης...
Ελαφρώς πιο γρήγορο το βενζίνης απο στάση, ελαφρώς μεγαλύτερη τελική το πετρέλαιο, σοβαρη διάφορα στις ρεπριζ υπέρ του πετρέλαιο και χαώδη διάφορα στην κατανάλωση, ειδικα κατω απο πίεση... Βάλε το βενζίνης μπροστά και δώσε τον ρυθμό, θα ειναι η δεν θα ειναι χαώδη η διάφορα κατανάλωσης ;
-
Ο χρήστης mrclouzo έγραψε:
Όσον αφορά τις επιδόσεις, οι σύγχρονοι diesel από 2.000 κυβικά και άνω σε αρκετές περιπτώσεις ρίχνουν ξύλο σε αντίστοιχου κυβισμού και ονομαστικής ιπποδύναμης βενζινοκινητήρεςΠλην ελαχίστων εξαιρεσεων, αυτο δεν ισχυει. Ενας διλιτρος tsi θα φαει γιο πρωινο εναν tdi, οπως και μια τριλιτρη Γκιμπλι τουρμποβενζινα την αντιστοιχη τουρμποντιζελ για παραδειγμα.
Sent from my MT27i using Tapatalk 2
-
Στα ίδια άλογα το diesel συνήθως θα είναι αρκετά βαρύτερο. Τόσο γιατί συνήθως έχει παραπάνω κυβικά όσο και γιατί οι diesel γενικά είναι πιο βαριές κατασκευές (πχ. χυτοσίδηρος στο μπλοκ κλπ.)
Στα ίδια κυβικά το diesel συνήθως (όχι πάντα δηλαδή) θα έχει λιγότερα άλογα. Σε συνδυασμό με το αυξημένο βάρος σημαίνει πως θα είναι πιο αργό.Τα diesel έναντι ίδιας τεχνολογικής γενιάς μοτέρ βενζίνης, πάντα έχουν μεγαλύτερο βαθμό απόδοσης, είναι δηλαδή πιο οικονομικά. Παραμένουν και στην πράξη πιο οικονομικά παρά το μεγαλύτερο βάρος και τη συχνά μικρή ιπποδύναμη. Μια σύγκριση στο spirintmonitor.de αρκεί. Μιλάω για σύγκριση και όχι απόλυτα μεγέθη που ίσως να μην έχουν σχέση με την ελληνική πραγματικότητα.
Αν κανείς προσθέσει και το γεγονός ότι το diesel είναι πιο φτηνό καύσιμο (λόγω φόρων) ενώ έχει και **μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα **λήγει η υπόθεση.
-
Μάλλον δεν το διατύπωσα σωστά, συγκρίνω είτε ίδιας ονομαστικής απόδοσης κινητήρες ανεξαρτήτως κυβισμού είτε ίδιου κυβισμού και παρόμοιας ιπποδύναμης. Στην maserati ο diesel βγάζει 275 άλογα και ο βασικός benzina 330. Βέβαια στο 0-100 η διαφορά δεν είναι και τόσο τραγική, 5.6 vs 6.3 sec..
Στους tsi πρέπει να συγκρίνουμε τον δίλιτρο με τα 180 που φοράει το A6 πχ με τον αντίστοιχο diesel.
Στην bmw μπορούμε να συγκρίνουμε τον δίλιτρο με τα 184 άλογα με τον diesel με τα επίσης 184 άλογα ή στις αντίστοιχες εκδοχές τους με τα 218 άλογα ή τον τρίλιτρο με τα 306 άλογα με τον επίσης τρίλιτρο diesel με 313 άλογα. Για να μην μιλήσω για τον τρίλιτρο tri-turbo diesel που με 381 άλογα τα βάζει στα ίσια ακόμα και με τον 4.4 v8 turbo βενζίνης με 449 άλογα.
Στην audi, υπάρχει ο 3.0 TFSI με 300 άλογα που χάνει από τον 3.0 TDI με 313 άλογα.
Στην alfa romeo που δεν έχει δίλιτρο benzina μπορούμε να συγκρίνουμε τον δυνατό 1.4 multiair με τον 2.0 JDTM στα ίδια άλογα.
Range rover sport 2013 : 3.0 βενζίνη s/c 340 άλογα 0-100 7.2 και 3.0 diesel 292 άλογα το ίδιο 0-100.
Mercedes : Ε250 δίλιτρος βενζίνη με 211 άλογα vs diesel Ε300 bluetec 204 άλογα (2.143 κυβικά) ή στην s-class η S350 bluetec είναι το ίδιο γρήγορη με την S400 hybrid (3.5 ατμοσφαιρική-υβριδική).
Φυσικά υπάρχουν άπειρα παραδείγματα αυτοκινήτων με μεγάλου κυβισμού (από 2.000 και πάνω) ατμοσφαιρικούς βενζίνης που τρώνε ξύλο από αντίστοιχης ή μικρότερης χωρητικότητας κυβισμού turbo diesel...
Και όλα αυτά με πολύ μικρότερη κατανάλωση και εκπομπή CO2 για τους diesel. -
Για όσα μοτέρ λες, υπάρχει πάντα ένα ισχυρότερο στην γκάμα του ίδιου κατασκευαστή σε βενζίνη. Παράδειγμα: Ο ισχυρότερος τρίλιτρος ντίζελ της BMW βγάζει 380 άλογα. Ο ισχυρότερος τρίλιτρος βενζίνης της BMW βγάζει 440 άλογα. Ακόμα όμως και στα ίδια άλογα, τα βενζινοκίνητα είναι συνήθως ελαφρώς ταχύτερα καθώς είναι ελαφρύτερα και έχουν μεγαλύτερο εύρος στροφών.
-
Πάντως οι καμπύλες ροπής των ντίζελ συνήθως είναι άριστες και μόνο τα πολύ σύγχρονα μοτέρ βενζίνης με τούρμπο μπορούν να τους ανταγωνιστούν. Επαναλαμβάνω πως αναφέρομαι σε καμπύλη ροπής.
Το ιδανικό είναι να έχουν σταθερά τη μέγιστη ροπή σε μεγάλο εύρος στροφών μέχρι τις στροφές μέγιστης ισχύος, την οποία επίσης να κρατάνε για πολλές στροφές. Επιπλέον, όσο πιο νωρίς δίνουν τη μέγιστη ισχύ τους, δηλαδή όσο πιο ροπάτοι είναι, τόσο το καλύτερο. Αναφέρομαι πάντα σε μοτέρ με ίδια ισχύ.Όλα αυτά βέβαια αφορούν την ευθεία όπου το lag δεν ενοχλεί ιδιαίτερα.
-
Ναι αλλά δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τον πιο δυνατό diesel με τον πιο δυνατό βενζίνης που συνήθως τον φοράει το πιο γρήγορο μοντέλο της εταιρείας. Το ορθό είναι να γίνει η σύγκριση όπως έγραψα, είτε ίδιου κυβισμού και παρόμοιας ιπποδύναμης (που στα πολλά κυβικά είναι ο κανόνας) είτε μεγαλύτερου κυβισμού για το diesel με παρόμοιας ονομαστικής απόδοσης αλλά χαμηλότερου κυβισμού βενζινοκινητήρα. Στο παράδειγμα της bmw, στην σειρά 7 το 0-100 είναι σχεδόν το ίδιο για τον δυνατό diesel με τον δυνατό βενζίνης (και μάλιστα 4.4 v8 έναντι 3.0 v6). Γενικά στα παραδείγματα που ανέφερα οι διαφορές στο 0-100 είναι ελάχιστες είτε υπέρ του diesel είτε υπέρ της βενζίνης αλλά σε ρεπρίζ δεν ξέρω αν ισχύει το ίδιο ή μήπως τα diesel λόγω αρκετά μεγαλύτερης ροπής παίρνουν κεφάλι. Όσον αφορά το εύρος στροφών, όταν μιλάμε για diesel μοτέρ-διαμάντια που αποδίδουν από το ρελαντί τεράστια ποσά ροπής χωρίς ίχνος lag και συνδυάζονται σχεδόν αποκλειστικά με εξαιρετικά αυτόματα κιβώτια 7 και 8 σχέσεων, δε νομίζω να τίθεται θέμα κενών ισχύος. Το μόνο που νιώθεις με κάθε χάιδεμα του γκαζιού είναι ένα συνεχές και ακούραστο κύμα ροπής που κολλάει την πλάτη στο κάθισμα και σπρώχνει το αυτοκίνητο αθόρυβα και εντυπωσιακά ανεξαρτήτως φορτίου και κλίσης του δρόμου (έζησα την εμπειρία σαν συνοδηγός σε μια bmw 330d στην Γερμανία).
-
Γιατί είναι αυτό το σωστό; Επειδή βολεύει την επιχειρηματολογία σου; Εγώ λέω πως το σωστότερο είναι το ισχυρότερο σε κάθε κυβισμό και το κοντινότερο σε τιμή!
-
Realzeus βάζεις 2 άλλα θέματα. Γιατί οι diesel γενικά είναι ακριβότεροι και γιατί τείνουν να είναι χαμηλότερης ιπποδύναμης από τα διαθέσιμα μοτέρ βενζίνης. Το θέμα μας όμως εδώ είναι η κατανάλωση. Ίσως θα έπρεπε να μεταφερθείτε σε νέο topic.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Γιατί είναι αυτό το σωστό; Επειδή βολεύει την επιχειρηματολογία σου; Εγώ λέω πως το σωστότερο είναι το ισχυρότερο σε κάθε κυβισμό και το κοντινότερο σε τιμή!Επειδη το κοινό τους σημείο ειναι η απόδοση , ο κυβισμος εχει νόημα ΜΟΝΟ στις συγκρίσεις μεταξυ ομοιων... Γιατι να μην τα συγκρίνουμε με βάση των αριθμό μπουζι; Με βαση τον αριθμό των βαλβίδων; Οσο άκυρο το μεν, άλλο τόσο το δε... Οσο αφορά τα ηλεκτρικά πως θα γίνεται η ταξινόμηση; Με βαση το μήκος των περιελιξεων; Το εμβαδόν της επιφάνειας που καλύπτουν;
Γεγονός, πάντως, παραμένει οτι τα ντιζελοκινητα ειναι παντου και πάντα περισσότερο ρυπογονα
-
Ο χρήστης red_monster έγραψε:
Γεγονός, πάντως, παραμένει οτι τα ντιζελοκινητα ειναι παντου και πάντα περισσότερο ρυπογονα
NOx και PM ;
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Πάντως οι καμπύλες ροπής των ντίζελ συνήθως είναι άριστες ...Lol wut?!? Τι ακριβώς είναι άριστο στο 'περιμένω μέχρι τις 1500 στροφές, με κολλάει στο κάθισμα μέχρι τις 3000 (το πολύ) στροφές και μετά νιώθω λές και δεν εχει καν κινητήρα το αμάξι'?!?
-
Ο χρήστης Vagnar έγραψε:
Γεγονός, πάντως, παραμένει οτι τα ντιζελοκινητα ειναι παντου και πάντα περισσότερο ρυπογονα
NOx και PM ;
Κυρίως
-
Αυτό με τις επιδόσεις των diesel ειλικρινά δε μπορώ να το καταλάβω. Αν βάλει κανείς τα νούμερα κάτω τα περισσότερα 1.6 τουρμποdiesel έχουν επιδόσεις επιπέδου prius αν όχι και χειρότερες, και δε νομίζω να υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο που να ισχυρίζεται ότι το prius είναι γρήγορο.
Είναι αυτοκίνητα φτιαγμένα να καίνε λίγο. Μόνο το ότι ίσως φαίνονται γρήγορα γιατί πας με μια ταχύτητα πάνω μπορώ να καταλάβω, αλλά αυτό είναι μια ψευδαίσθηση.
Τέλος καλή καμπύλη ροπής δε σημαίνει τα δίνω όλα στις 1500 σαλ, σημαίνει έχω ψηλή ροπή σε όλο το φάσμα λειτουργίας κάτι που μοιραία θα κάνει την ιπποδύναμη να έχει μέγιστο κοντά στον κόφτη ( απλά μαθηματικά, αν ο κινητήρας έχει την ίδια ροπή στις 2000 σαλ και στις 6000 σαλ προφανώς στις 6.000 θα βγάζει τα τριπλά άλογα).Και επειδή το θέμα είναι η κατανάλωση,ναι στην κατανάλωση τα diesel είναι ασυναγώνιστα, αλλά όπως παντού στη ζωή, για να συμβεί αυτό χάνεις αλλού ( NVH, επιδόσεις, ρύποι, βάρος) .
-
Δηλαδη εχεις οδηγησει 1.6 πετρελαικινητο και το βρηκες αργο?
...και μιλαω για εναν καθημερινο οδηγο που θα κανει το ταξιδι του, θα το δουλεψει μεσα στην πολη....Εγω παντως με τα 105 αλογα του Clio μου ειμαι απολυτα ευχαριστημενος... ειδικα στα ταξιδια!!!! Πλεον τα βενζινοκινητα τα θεωρω κουραστικα... γιατι ναι μεν μπορεις σε καποιες περιπτωσεις μπορεις να κινηθεις πιο γρηρορα (για τουρμπο βενζινη μιλαω) αλλα προσπαθεις να προσεχεις για να μην χρειαζεσε ανεφοδιασμο καθε 400χλμ.... ενω με το πετρελαιοκινητο δεν σε νοιαζει!!!
-
Ο χρήστης Alexis 5 έγραψε:
Δηλαδη εχεις οδηγησει 1.6 πετρελαικινητο και το βρηκες αργο?
...και μιλαω για εναν καθημερινο οδηγο που θα κανει το ταξιδι του, θα το δουλεψει μεσα στην πολη....Εγω παντως με τα 105 αλογα του Clio μου ειμαι απολυτα ευχαριστημενος... ειδικα στα ταξιδια!!!! Πλεον τα βενζινοκινητα τα θεωρω κουραστικα... γιατι ναι μεν μπορεις σε καποιες περιπτωσεις μπορεις να κινηθεις πιο γρηρορα (για τουρμπο βενζινη μιλαω) αλλα προσπαθεις να προσεχεις για να μην χρειαζεσε ανεφοδιασμο καθε 400χλμ.... ενω με το πετρελαιοκινητο δεν σε νοιαζει!!!
Αργό δεν είναι, αμάξι με 105 άλογα είναι.
Απλά δεν είναι σπορ γιατί ειδικά σε ανάβαση στο βουνό χρειάζεται πάρα πολλές αλλαγές ταχυτήτων λόγω μικρού εύρους λειτουργίας του κινητήρα. Αν δεν αλλάζεις συνέχεια ταχύτητες αυτοί που κυνηγάς εξαφανίζονται.
Σε τέτοιες συνθήκες να μετρήσεις κατανάλωση ντίζελ.
Να βλέπεις Χ5 ντίζελ να βγάζει συνεχώς συννεφάκια καπνού από την εξάτμιση (σε κάθε αλλαγή ταχύτητας) προσπαθώντας να μείνει μπροστά.
Συνεχίζει να καίει πιο λίγο από το πιο δυνατό βενζινοκίνητο που κι αυτό είχε αυξημένη κατανάλωση αλλά όχι θεαματική αύξηση γιατί ακολουθούσε τον (συγκρατημένο) ρυθμό του πετρελαιοκίνητου.
Έρευνα Κατανάλωσης