-
Ο χρήστης Κώστας-Χανιά έγραψε:
...στην Αθηνα πριν λιγα χρονια την τσικνοπεμπτη μπηκαμε σε ταβερνα στις 16.00 και στις 23.00 ...
Τι γίνετε ρε αδερφέ, 7 ώρες τρώγατε; Την επόμενη φορά πε μου πού θα πάτε να έρθω και εγώ.
Κάρτα χτύπησαν Βρε μπας και δε φάγατε και δουλεύατε;
-
Ο χρήστης thednick έγραψε:
Σε όλα του VWgroup συμβαίνει αυτό και δεν έχει να κάνει με το esp. ** Όταν μισο-πατάς το φρένο φρενάρει κυρίως τον πίσω άξονα**...Εξήγησέ μου αν θέλεις ποια μπορεί να είναι η λογική για κάτι τέτοιο.... Και γιατί να μπει στον κόπο να φρενάρει πιο πολύ τα πίσω αλλά στο πιο πολύ πάτημα να πρέπει να ρυθμίσει το σύστημα ώστε να αλλάξει την κατανομή;; Και στο πόσο φρενάρισμα ή στα πόσα χλμ αλλάζει την κατανομή; Μου φαίνεται πολύ περίεργο....
-
Πάντα έτσι φρέναραν τα αυτοκίνητα γιατί αλλιώς τα πίσω φρένα δεν θα είχαν καθόλου φθορά.
Όταν πατάς ελαφρά το φρένο, όλη η υδραυλική πίεση περνάει ελεύθερα στα πίσω φρένα και φρενάρουν το ίδιο ή και περισσότερο από τα μπροστινά.
Μόλις πατήσεις δυνατά το πεντάλ, ο ρυθμιστής πίεσης μειώνει την υδραυλική πίεση στα πίσω φρένα για να μη μπλοκάρουν.
Σε οριακό φρενάρισμα τα πίσω φρένα συμβάλλουν ελάχιστα στο φρενάρισμα καθώς το βάρος στον πίσω άξονα είναι πολύ μικρό λόγω μεταφοράς βάρους μπροστά. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Πάντα έτσι φρέναραν τα αυτοκίνητα γιατί αλλιώς τα πίσω φρένα δεν θα είχαν καθόλου φθορά.Όταν πατάς ελαφρά το φρένο, όλη η υδραυλική πίεση περνάει ελεύθερα στα πίσω φρένα και φρενάρουν το ίδιο ή και περισσότερο από τα μπροστινά.
Μόλις πατήσεις δυνατά το πεντάλ, ο ρυθμιστής πίεσης μειώνει την υδραυλική πίεση στα πίσω φρένα για να μη μπλοκάρουν.
Σε οριακό φρενάρισμα τα πίσω φρένα συμβάλλουν ελάχιστα στο φρενάρισμα καθώς το βάρος στον πίσω άξονα είναι πολύ μικρό λόγω μεταφοράς βάρους μπροστά.Ακριβώς.
Αυτό φαίνεται αν προσπαθήσεις να φρενάρεις με το χειρόφρενο, δέν σταματάει με τίποτα το αυτοκίνητο.
Επίσης στις μηχανές το ίδιο με το πίσω φρένο. Πρακτικά είναι άχρηστο αλλά και επικίνδυνο γιατι αν φρενάρεις δυνατά με πολλά αρχίζει να ψαρεύει η ουρά και χάνεις τον έλεγχο. Πολλοί άπειροι αναβάτες φοβούνται να πατήσουν το μπροστά φρένο και σκοτώνονται με αυτό τον τρόπο. Γι αυτό βγάλανε τα combined συστύματα οπου το πίσω φρένο είναι συνδεδεμένο και σε ένα έμβολο σε μία απο τις μπροστά δαγκάνες για να μειώσει κάπως το πρόβλημα.
Το Hornet μου έχει το απλό Combined ABS που περιέγραψα πάνω. Στα CBR πάλι το ονομάζουν Combined ABS αλλά εκεί είναι brake by wire. Δέν υπάρχει υδραυλική σύνδεση μεταξύ μανέτας και δαγκάνας. Έχει ένα ηλεκτρονικό σύστημα υψηλής πίεσης. Πατάς τη μανέτα και ο υπολογιστής αποφασίζει πόσο θα πατήσει το μπρός και πόσο το πίσω.
-
Σωστό ακούγεται αυτό, έχει λογική το πίσω μέρος να είναι πιο αργό από το εμπρός (για να μην σου φέρει τετακέ) αλλά κάποια στιγμή το εμπρός μέρος θα πρέπει να φρενάρει πολύ περισσότερο αν σκοπεύεις να σταματήσεις μια και δέχεται μεταφορά βάρους. Πολύ περισσότερο αλλά να συνεχίζει να είναι πιο αργό το πίσω....χμμμ....
Θα ήθελα να ξέρω πως επιτυγχάνει το σύστημα να διαφοροποιεί το φρενάρισμα (εννοώ πριν χρειαστεί ο απλός κατανεμητής να κόψει για μην μπλοκάρουν τα πίσω). Δυστυχώς μου φαίνεται αρκετά πολύπλοκο το θέμα καθώς είναι πολλές οι διαφορές σε εμπρός και πίσω φρένα.... σωληνάκια, πιστονάκια διάμετρος και αριθμός, διάμετρος δίσκων, επιφάνεια τακακιών... Άντε βγάλε άκρη... -
Το πίσω φρένο από τα ποδήλατα μέχρι τα φορτηγά είναι για να κρατάει το όχημα σε ευθυγράμμιση, βοηθάει μεν στο φρενάρισμα, αλλά κυρίως κρατάει σε ευθεία το όχημα.
Στα σύγχρονα αυτοκίνητα ( τελευταίων 4-5 ετών ) με τα ηλεκτρονικά, η πίεση εμπρός - πίσω ρυθμίζεται από την ECU, στα παλαιότερα επικρατούσε η σωστή άποψη ( η Ferodo ακόμα το αναφέρει ) ότι η πάστα των πίσω τακακιών να είναι ελαφρώς υποδεέστερη ( ότι και να σημαίνει αυτό ) από την εμπρός, πχ όταν προτείνει DS2500 εμπρός, για πίσω προτείνει DS 4003, όταν για μπροστά δίνει DS3000, για πίσω δίνει DS2500, κλπ. και βέβαια τα παλαιότερης γενιάς αυτοκίνητα είχαν πίσω και μικρότερους δίσκους.
Αν δείτε τα σύγχρονα δυνατά αυτοκίνητα οι δίσκοι εμπρός - πίσω είναι ίδιας διαμέτρου, υπάρχουν δε και κάποια μοντέλα νομίζω της BMW αν θυμάμαι καλά τώρα, που οι πίσω δίσκοι είναι κατά μερικά mm μεγαλύτεροι, τα ηλεκτρονικά όμως εδώ ρυθμίζουν την πίεση και υπάρχει πάντα το ιδανικό balance.
-
Οι πίσω δίσκοι είναι μεγάλοι επειδή έχουν μέσα τους το χειρόφρενο ή και λόγω ESP.
Αυτό με την πάστα των πίσω τι επιτυγχάνει; Βασικά χωρίς ηλεκτρονικά πώς διατηρείς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου πιο αργό από το εμπρός αν και το φρενάρισμα επιβαρύνει περισσότερο τους εμπρός τροχούς; -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Οι πίσω δίσκοι είναι μεγάλοι επειδή έχουν μέσα τους το χειρόφρενο ή και λόγω ESP.
Αυτό με την πάστα των πίσω τι επιτυγχάνει; Βασικά χωρίς ηλεκτρονικά πώς διατηρείς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου πιο αργό από το εμπρός αν και το φρενάρισμα επιβαρύνει περισσότερο τους εμπρός τροχούς;με τον κατανεμητη φρενων.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Οι πίσω δίσκοι είναι μεγάλοι επειδή έχουν μέσα τους το χειρόφρενο ή και λόγω ESP.
Αυτό με την πάστα των πίσω τι επιτυγχάνει; Βασικά χωρίς ηλεκτρονικά πώς διατηρείς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου πιο αργό από το εμπρός αν και το φρενάρισμα επιβαρύνει περισσότερο τους εμπρός τροχούς;Oι πάστες που ανέφερα έχουν διαφορετικό συντελεστή τριβής, αυτό είναι το σκεπτικό της Ferodo και άλλων κατασκευαστών υλικών τριβής.
-
Την προηγούμενη βδομάδα άλλαξα τακάκια μπρος πίσω στο ταπεινό μου i20 διότι σφύριζαν.
Τελικά διαπίστωσα ότι σφύριζαν τα μπροστινά αφού είχαν φτάσει περίπου στη μισή πάστα και ο δείκτης φθοράς ακουμπούσε στο δίσκο. Έπρεπε να τον έχουν φτιάξει πιο κοντό ώστε να μην ακουμπάει τόσο νωρίς.
Τα πίσω ήταν σχεδόν ανέγγιχτα. Ωστόσο αλλάχτηκαν και αυτά μιας και είχα αγοράσει ανταλλακτικά. Δεδομένου ότι έχω 45.000χλμ, μου έδωσαν την εντύπωση ότι τα πίσω δε συμμετέχουν καθόλου στο φρενάρισμα. Βέβαια το αμάξι συνήθως πάει άδειο. -
Αντιγράφω από τη Wikipedia για όσα έχουν ηλεκτρονικό κατανεμητή.
The job of the EBD as a subsystem of the ABS system is to control the effective adhesion utilization by the rear wheels. The pressure of the rear wheels is approximated to the ideal brake force distribution in a partial braking operation. To do so, the conventional brake design is modified in the direction of rear axle overbraking, and the components of the ABS are used. EBD reduces the strain on the hydraulic brake force proportioning valve in the vehicle. EBD optimizes the brake design with regard to: adhesion utilization; driving stability; wear; temperature stress; and pedal force
In** some systems**, EBD distributes more braking pressure at the rear brakes during initial brake application before the effects of weight transfer become apparent.
Αυτό εξηγεί γιατί δεν αλλάζουν όλα τα αυτοκίνητα πρώτα τα πίσω τακάκια. Φαντάζομαι ότι οσο η μεταφορά βάρους είναι μικρή το σύστημα μπορεί να διατηρεί μεγαλύτερη πίεση στον πίσω άξονα.
-
Και επειδή το θέμα νομίζω είναι το abs και τα ηλεκτρονικά γενικότερα βάζω και το αγαπημένο μου θέμα, risk-compensation.
Anti-lock braking systems are designed to increase vehicle safety by reducing skidding.
A number of studies show that drivers of vehicles with ABS tend to drive faster, follow closer and brake later, accounting for the failure of ABS to result in any measurable improvement in road safety. The studies were performed in Canada, Denmark and Germany.[5][6][7] A study led by Fred Mannering, a professor of civil engineering at Purdue University supports risk compensation, terming it the 'offset hypothesis'.[8] A study of crashes involving taxicabs in Munich of which half had been equipped with anti-lock brakes noted that crash rate was substantially the same for both types of cab, and concluded this was due to drivers of ABS-equipped cabs taking more risks.[9]
However, the Insurance Institute for Highway Safety released a study in 2010 that found motorcycles with ABS 37% less likely to be involved in a fatal crash than models without ABS.[10] A 2004 study found that ABS reduced the risk of multiple vehicle crashes by 18 percent, but had increased the risk of run-off-road crashes by 35 percent.[11Τελικά, όταν γνωρίζουμε ότι έχουμε όλα αυτά τα ηλεκτρονικά που θα μας σώσουν, οδηγάμε πιο επικίνδυνα με αποτέλεσμα να μετριάζεται το όφελος που θεωρητικά θα μπορούσαν να είχαν.
-
παπαριές είναι αυτές οι έρευνες. Οι άνθρωποι απλά τρέχουν παραπάνω γιατί :
- Μπορούνε με τα σύγχρονα αυτοκίνητα με πολλά άλογα
-Όταν αλλάζεις αυτοκίνητο από κάποιο άλλο στο 99% των περιπτώσεων έχει καλύτερο στήσιμο (και αναρτήσεις και τιμόνι και λάστιχα και φρένα) άρα σε προκαλεί να πας πιο γρήγορα ιδίως αν έχεις το μικρόβιο
-Έχουν βελτιωθεί πολύ οι δρόμοι και σου επιτρέπουνε να πας πιο γρήγορα
να μην σου πω ότι πολλοί που αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο δεν ξέρουν/ενδιαφέρει τι ηλεκτρονικά έχει. Αν τους ρωτήσεις τι είναι το BAS θα σου πούνε για μπάσο στον ήχο.
Δηλαδή δώσουνε σε έναν που έχει ένα χρέπι που δεν έχει ABS και ξαφνικά του βάλουνε ABS θα αρχίσει να τρέχει παραπάνω; Μάλλον όχι. Αν του δώσουνε ένα ολοκαίνουργιο θα αρχίσει να τρέχει λόγω ότι έχει ηλεκτρονικά ; Πάντως και ηλεκτρονικά να έχει κάποιο αυτοκίνητο αν κάποιος κάνει χοντρή βλακεία και φτάσει το σκατό στον κώλο και τον σώσει το ESP θα ξανακάνει βλακεία; Μαλλον όχι και αναφέρομαι σε καθημερινους οδηγούς και όχι τους κ@υλογκαζους που εκεί δεν υπάρχει γιατρειά.
- Μπορούνε με τα σύγχρονα αυτοκίνητα με πολλά άλογα
-
Ο χρήστης thednick έγραψε:
Σε όλα του VWgroup συμβαίνει αυτό και δεν έχει να κάνει με το esp. Όταν μισο-πατάς το φρένο φρενάρει κυρίως τον πίσω άξονα. Εμένα σε 3 χρονία μου τελειώσαν τα πίσω (σε λίγο πάω για αλλαγή) και τα μπροστά τακάκια είναι σαν καινούρια. Και δεν κάνω ταρζανιές για να φαγωθούν από το esp.Ά ρε VAG.....δε σε απογοητεύει ποτέ!!!!!
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Αν δείτε τα σύγχρονα δυνατά αυτοκίνητα οι δίσκοι εμπρός - πίσω είναι ίδιας διαμέτρου, υπάρχουν δε και κάποια μοντέλα νομίζω της BMW αν θυμάμαι καλά τώρα, που οι πίσω δίσκοι είναι κατά μερικά mm μεγαλύτεροι, τα ηλεκτρονικά όμως εδώ ρυθμίζουν την πίεση και υπάρχει πάντα το ιδανικό balance.Δεν μου έρχεται κάποιο αυτοκίνητο με μεγαλύτερους δίσκους πίσω.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Αν δείτε τα σύγχρονα δυνατά αυτοκίνητα οι δίσκοι εμπρός - πίσω είναι ίδιας διαμέτρου, υπάρχουν δε και κάποια μοντέλα νομίζω της BMW αν θυμάμαι καλά τώρα, που οι πίσω δίσκοι είναι κατά μερικά mm μεγαλύτεροι, τα ηλεκτρονικά όμως εδώ ρυθμίζουν την πίεση και υπάρχει πάντα το ιδανικό balance.
Δεν μου έρχεται κάποιο αυτοκίνητο με μεγαλύτερους δίσκους πίσω.
Κάποια μπορεί να έχουν μεγαλύτερους σε διάμετρο πίσω αλλά είναι πχ. απλοί και όχι αεριζόμενοι.
Ακόμα και οι πισωκίνητες 911 με όλο το βάρος πίσω έχουν μεγαλύτερης ικανότητας φρένα μπροστά. -
Ο χρήστης gakost έγραψε:
παπαριές είναι αυτές οι έρευνες. Οι άνθρωποι απλά τρέχουν παραπάνω γιατί :- Μπορούνε με τα σύγχρονα αυτοκίνητα με πολλά άλογα
-Όταν αλλάζεις αυτοκίνητο από κάποιο άλλο στο 99% των περιπτώσεων έχει καλύτερο στήσιμο (και αναρτήσεις και τιμόνι και λάστιχα και φρένα) άρα σε προκαλεί να πας πιο γρήγορα ιδίως αν έχεις το μικρόβιο
-Έχουν βελτιωθεί πολύ οι δρόμοι και σου επιτρέπουνε να πας πιο γρήγορα
να μην σου πω ότι πολλοί που αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο δεν ξέρουν/ενδιαφέρει τι ηλεκτρονικά έχει. Αν τους ρωτήσεις τι είναι το BAS θα σου πούνε για μπάσο στον ήχο.
Δηλαδή δώσουνε σε έναν που έχει ένα χρέπι που δεν έχει ABS και ξαφνικά του βάλουνε ABS θα αρχίσει να τρέχει παραπάνω; Μάλλον όχι. Αν του δώσουνε ένα ολοκαίνουργιο θα αρχίσει να τρέχει λόγω ότι έχει ηλεκτρονικά ; Πάντως και ηλεκτρονικά να έχει κάποιο αυτοκίνητο αν κάποιος κάνει χοντρή βλακεία και φτάσει το σκατό στον κώλο και τον σώσει το ESP θα ξανακάνει βλακεία; Μαλλον όχι και αναφέρομαι σε καθημερινους οδηγούς και όχι τους κ@υλογκαζους που εκεί δεν υπάρχει γιατρειά.
Δε διαφωνώ ότι πολλές από αυτές τις έρευνες όντως δεν στέκουν. Αλλά ειδικά για το abs πιστεύω ότι έχει ένα κομμάτι αλήθειας. Ο λογος? Το abs θα το δει σε λειτουργια ο μέσος οδηγός, ενώ το esp (αν είναι τυχερός) όχι. Κάποια στιγμή θα χρειαστεί να φρενάρει απότομα και να κάνει κάποιον ελιγμό. Αν φύγει ευθεία, θα καταλάβει ότι υπάρχουν φυσικά όρια που πρέπει να σέβεται και να είναι πιο προσεκτικός. Αν όμως το αμάξι αντιδράσει όπως αναμένει, θα τρομάξει λίγο από την αντλία, αλλά δεν πιστεύω ότι θα μάθει να είναι πιο προσεκτικός. Αναφέρομαι σε αυτό που ονομάζουμε μεσο οδηγό και μπορεί να μην ξέρει καν τι είναι το abs (αν και κανονικά ο μέσος οδηγός θα έπρεπε να ξέρει πολλά παραπάνω από το τι ειναι το abs). Μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια.
- Μπορούνε με τα σύγχρονα αυτοκίνητα με πολλά άλογα
-
H M3 E46 και η 330 Ε90 έχουν πίσω μεγαλύτερη διάμετρο φέρρυ πιν.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Αν δείτε τα σύγχρονα δυνατά αυτοκίνητα οι δίσκοι εμπρός - πίσω είναι ίδιας διαμέτρου, υπάρχουν δε και κάποια μοντέλα νομίζω της BMW αν θυμάμαι καλά τώρα, που οι πίσω δίσκοι είναι κατά μερικά mm μεγαλύτεροι, τα ηλεκτρονικά όμως εδώ ρυθμίζουν την πίεση και υπάρχει πάντα το ιδανικό balance.
Δεν μου έρχεται κάποιο αυτοκίνητο με μεγαλύτερους δίσκους πίσω.
Κάποια μπορεί να έχουν μεγαλύτερους σε διάμετρο πίσω αλλά είναι πχ. απλοί και όχι αεριζόμενοι.
Ακόμα και οι πισωκίνητες 911 με όλο το βάρος πίσω έχουν μεγαλύτερης ικανότητας φρένα μπροστά.Μην πέρνεις και όρκο για την Porsche
http://www.bremboaftermarket.com/It/Car ... and=Brembo -
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Αν δείτε τα σύγχρονα δυνατά αυτοκίνητα οι δίσκοι εμπρός - πίσω είναι ίδιας διαμέτρου, υπάρχουν δε και κάποια μοντέλα νομίζω της BMW αν θυμάμαι καλά τώρα, που οι πίσω δίσκοι είναι κατά μερικά mm μεγαλύτεροι, τα ηλεκτρονικά όμως εδώ ρυθμίζουν την πίεση και υπάρχει πάντα το ιδανικό balance.
Δεν μου έρχεται κάποιο αυτοκίνητο με μεγαλύτερους δίσκους πίσω.
Χωρίς να είμαι 100% σίγουρος νομίζω ότι το avensis του 2004 έχει ελάχιστα μεγαλύτερους δίσκους πισω (κατα 2-3χλστ). Φυσικά δεν είναι αεριζόμενοι οι πίσω.
Edit: Το βρήκα. http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=107459
front brake diameter 277 mm
rear brake diameter 280 mmΕπίσης έχει υποδειγματικά σε αίσθηση (αλλά και σε απόδοση για την εποχή του) φρένα. Δε ξέρω αν αυτό παίζει κάποιο ρόλο.
Απότομο φρενάρισμα