-
οταν στην ακρη του δρομου εχει χωματα, και πατανε εκει οι 2 δεξιοι τροχοι την στιγμη που θα φρεναρεις το abs παει συμφωνα με αυτους τους τροχους που εχουν μειωμενη προσφυση και δεν σταματας τελικα.
-
https://maps.google.com/?ll=38.06864,23 ... 8&t=k&z=19
Το σημείο που είναι κεντραρισμένο στο χάρτη είναι η έξοδος για Μεταμόρφωση στην Εθνική Οδό, στο ρεύμα προς Αθήνα.
Πάντα έβλεπα την μπαριέρα στο σημείο που αρχίζει η στροφή διαλυμένη και αναρωτιόμουν πόσο ατζαμής πρέπει να είναι κάποιος για να τρακάρει σε αυτό το σημείο.
Τελικά μια μέρα που ερχόμουν αρκετά πιό γρήγορα απο το κανονικό μου λύθηκε η απορία. Αν και η ταχύτητα που είχα και για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο (Citroen C4 δίλιτρο με αναρτήσεις και ημισλίκ) δέν ήταν υπερβολική για τη συγκεκριμένη καμπή, ακριβώς στο ξεκίνημα της γέφυρας έχει ένα μικρό σαμαράκι το οποίο με μικρότερες ταχύτητες είναι αναιπέσθητο. Αν όμως πάς γρήγορα, η μούρη του αυτοκινήτου πετάγεται στον αέρα και χάνεις το τιμόνι για μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου και το αυτοκίνητο συνεχίζει ευθεία. Ταυτόχρονα όμως κλείνει απότομα η στροφή σε εκείνο το σημείο και πάς καρφί πάνω στις μπαριέρες.
Μόλις καταλαβαίνω τι πάει να γίνει και είμαι σε φάση 'τώρα τη γαμήσαμε', milliseconds μετά νοιώθω το τράνταγμα του ESP και το αυτοκίνητο είναι πάλι στην πορεία του.
Δέν νομίζω οτι υπάρχει οδηγός στον κόσμο που να μπορεί να το σώσει υπο αυτές τις συνθήκες, γιατι πολύ απλά για ένα κρίσιμο χρονικό διάστημα δέν έχεις τιμόνι και επομένως δέν υπάρχει τίποτα που να μπορείς να κάνεις.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
https://maps.google.com/?ll=38.06864,23.759442&spn=0.001512,0.003098&t=k&z=19Το σημείο που είναι κεντραρισμένο στο χάρτη είναι η έξοδος για Μεταμόρφωση στην Εθνική Οδό, στο ρεύμα προς Αθήνα.
Πάντα έβλεπα την μπαριέρα στο σημείο που αρχίζει η στροφή διαλυμένη και αναρωτιόμουν πόσο ατζαμής πρέπει να είναι κάποιος για να τρακάρει σε αυτό το σημείο.
Τελικά μια μέρα που ερχόμουν αρκετά πιό γρήγορα απο το κανονικό μου λύθηκε η απορία. Αν και η ταχύτητα που είχα και για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο (Citroen C4 δίλιτρο με αναρτήσεις και ημισλίκ) δέν ήταν υπερβολική για τη συγκεκριμένη καμπή, ακριβώς στο ξεκίνημα της γέφυρας έχει ένα μικρό σαμαράκι το οποίο με μικρότερες ταχύτητες είναι αναιπέσθητο. Αν όμως πάς γρήγορα, η μούρη του αυτοκινήτου πετάγεται στον αέρα και χάνεις το τιμόνι για μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου και το αυτοκίνητο συνεχίζει ευθεία. Ταυτόχρονα όμως κλείνει απότομα η στροφή σε εκείνο το σημείο και πάς καρφί πάνω στις μπαριέρες.
Μόλις καταλαβαίνω τι πάει να γίνει και είμαι σε φάση 'τώρα τη γαμήσαμε', milliseconds μετά νοιώθω το τράνταγμα του ESP και το αυτοκίνητο είναι πάλι στην πορεία του.
Δέν νομίζω οτι υπάρχει οδηγός στον κόσμο που να μπορεί να το σώσει υπο αυτές τις συνθήκες, γιατι πολύ απλά για ένα κρίσιμο χρονικό διάστημα δέν έχεις τιμόνι και επομένως δέν υπάρχει τίποτα που να μπορείς να κάνεις.
εχω γραψει οτι στο μεγαλυτερο ποσοστο των περιπτωσεων ειναι χρησιμα εκτος λιγων περιπτωσεων και εφερα καποια συγκεριμενα παραδειγματα, που υπαρχει διαφωνια σε αυτο.
-
γιατί τα παραδείγματα σου είναι λίγο άκυρα.
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
γιατί τα παραδείγματα σου είναι λίγο άκυρα.η ιδιοτητα σου επιβαλει να μην εισαι εμπαθεις, απο κει και περα αν βλεπεις ακυρα τα συγκεκριμενα παραδειγματα που ανεφερα ή δεν οδηγεις ή οταν οδηγεις μπορει να μην καταλαβαινεις τι σου γινεται οποτε αυτα τα ηλεκτρονικα βοηθηματα ειναι σωτηρια για σενα ή απλα εισαι πνευμα αντιλογιας.
-
υπαρχουν περιπτωσεις που το abs θα δυσκολεψει τα πραγματα.Οπως αναφερθηκε και πριν ειδικα με αρκετα φαγωμενα ελαστικα σε συνθηκες χαμηλης προσφυσης.(χωματοδρομος,χιονι)
Στο δικο μου με παλια καλοκαιρινα ελαστικα,μεγαλο συντελεστη τριβης στο τακακι,και ελατηρια για σεταπ πιστας,εχεις καποια θεματα σε δυνατο φρενο κατσαρο οδοστρωμα κλπ.
Σιγουρα στο 98% των περιπτωσεων βοηθαει,απλα θελει προσοχη σε αυτο το 2% που μενει.
Επισης σωστο και αυτο που ειπε ο Διας για το οτι δεν ειναι ιδια ολα τα abs σε ολα τα αυτοκινητα. -
15+ σελίδες πριν έχει (υπερ)αναλυθεί γιατί αυτές οι περιπτώσεις που το ABS 'δυσκολεύει τα πράγματα' ανήκουν στην σφαίρα της φαντασίας (ή πιο σωστά βγήκαν από την κοιλιά κάποιων 'δημοσιογράφων ειδικού τύπου' πριν δεκαετίες και αναπαράγονται ακόμα..)
Μασημένη τροφing: viewtopic.php?p=2743809#p2743809
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
γιατί τα παραδείγματα σου είναι λίγο άκυρα.
η ιδιοτητα σου επιβαλει να μην εισαι εμπαθεις, απο κει και περα αν βλεπεις ακυρα τα συγκεκριμενα παραδειγματα που ανεφερα ή δεν οδηγεις ή οταν οδηγεις μπορει να μην καταλαβαινεις τι σου γινεται οποτε αυτα τα ηλεκτρονικα βοηθηματα ειναι σωτηρια για σενα ή απλα εισαι πνευμα αντιλογιας.
Δεν χρησιμοποίησα καμιά ιδιότητα αγαπητέ μου. Δεν γράφω με κόκκινα γράμματα πουθενά την άποψη μου λέω. Το αν οδηγώ, πώς οδηγώ και τι καταλαβαίνω άσε με να το ξέρω καλύτερα από εσένα. Επίσης αν έχεις πρόβλημα στο να κατανοήσεις τι έγραψα δεν είναι πάλι πρόβλημα μου Αν λοιπόν δεν ξέρεις πως να σταματήσεις με θερινά ελαστικά σε κατηφόρα με 5 πόντους χιόνι χωρίς να μπλοκάρεις τους τροχούς δεν φταίω εγώ γι αυτό αλλά μάλλον εσύ.
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
...στην Αθηνα πριν λιγα χρονια την τσικνοπεμπτη μπηκαμε σε ταβερνα στις 16.00 και στις 23.00 ...Τι γίνετε ρε αδερφέ, 7 ώρες τρώγατε; Την επόμενη φορά πε μου πού θα πάτε να έρθω και εγώ.
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
γιατί τα παραδείγματα σου είναι λίγο άκυρα.
η ιδιοτητα σου επιβαλει να μην εισαι εμπαθεις, απο κει και περα αν βλεπεις ακυρα τα συγκεκριμενα παραδειγματα που ανεφερα ή δεν οδηγεις ή οταν οδηγεις μπορει να μην καταλαβαινεις τι σου γινεται οποτε αυτα τα ηλεκτρονικα βοηθηματα ειναι σωτηρια για σενα ή απλα εισαι πνευμα αντιλογιας.
Δεν χρησιμοποίησα καμιά ιδιότητα αγαπητέ μου. Δεν γράφω με κόκκινα γράμματα πουθενά την άποψη μου λέω. Το αν οδηγώ, πώς οδηγώ και τι καταλαβαίνω άσε με να το ξέρω καλύτερα από εσένα. Επίσης αν έχεις πρόβλημα στο να κατανοήσεις τι έγραψα δεν είναι πάλι πρόβλημα μου Αν λοιπόν δεν ξέρεις πως να σταματήσεις με θερινά ελαστικά σε κατηφόρα με 5 πόντους χιόνι χωρίς να μπλοκάρεις τους τροχούς δεν φταίω εγώ γι αυτό αλλά μάλλον εσύ.
οταν η κατηφορα εχει μεγαλη κλιση θελω να σε δω με 5 ποντους πατημενο χιονι, εκτος και αν εισαι ο Θεος.
την ιδιοτητα σου δεν την καθοριζουνε τα χρωματα των γραμματων γιατι και με μαυρα γραμματα το ταμπελακι ειναι ιδιο, αλλα τι γραφω τωρα σε εναν Θεο αυτος σιγουρα τα ξερει καλυτερα. -
Ο χρήστης Κώστας-Χανιά έγραψε:
...στην Αθηνα πριν λιγα χρονια την τσικνοπεμπτη μπηκαμε σε ταβερνα στις 16.00 και στις 23.00 ...
Τι γίνετε ρε αδερφέ, 7 ώρες τρώγατε; Την επόμενη φορά πε μου πού θα πάτε να έρθω και εγώ.
τσικνοπεμπτη ητανε βρε Κωστα, δεν επρεπε να βγαλουμε το αχτι μας? αν δεν παθαιναμε σοκ με το χιονι καποιοι θα καθοντουσταν περισσοτερο.
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
γιατί τα παραδείγματα σου είναι λίγο άκυρα.
η ιδιοτητα σου επιβαλει να μην εισαι εμπαθεις, απο κει και περα αν βλεπεις ακυρα τα συγκεκριμενα παραδειγματα που ανεφερα ή δεν οδηγεις ή οταν οδηγεις μπορει να μην καταλαβαινεις τι σου γινεται οποτε αυτα τα ηλεκτρονικα βοηθηματα ειναι σωτηρια για σενα ή απλα εισαι πνευμα αντιλογιας.
Δεν χρησιμοποίησα καμιά ιδιότητα αγαπητέ μου. Δεν γράφω με κόκκινα γράμματα πουθενά την άποψη μου λέω. Το αν οδηγώ, πώς οδηγώ και τι καταλαβαίνω άσε με να το ξέρω καλύτερα από εσένα. Επίσης αν έχεις πρόβλημα στο να κατανοήσεις τι έγραψα δεν είναι πάλι πρόβλημα μου Αν λοιπόν δεν ξέρεις πως να σταματήσεις με θερινά ελαστικά σε κατηφόρα με 5 πόντους χιόνι χωρίς να μπλοκάρεις τους τροχούς δεν φταίω εγώ γι αυτό αλλά μάλλον εσύ.
οταν η κατηφορα εχει μεγαλη κλιση θελω να σε δω με 5 ποντους πατημενο χιονι, εκτος και αν εισαι ο Θεος.
την ιδιοτητα σου δεν την καθοριζουνε τα χρωματα των γραμματων γιατι και με μαυρα γραμματα το ταμπελακι ειναι ιδιο, αλλα τι γραφω τωρα σε εναν Θεο αυτος σιγουρα τα ξερει καλυτερα.Εγώ και ο Χάνου Μίκολα
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
15+ σελίδες πριν έχει (υπερ)αναλυθεί γιατί αυτές οι περιπτώσεις που το ABS 'δυσκολεύει τα πράγματα' ανήκουν στην σφαίρα της φαντασίας (ή πιο σωστά βγήκαν από την κοιλιά κάποιων 'δημοσιογράφων ειδικού τύπου' πριν δεκαετίες και αναπαράγονται ακόμα..)Μασημένη τροφing: viewtopic.php?p=2743809#p2743809
και 500 σελιδες να το εχετε συζητησει αυτο δεν παει να πει οτι σε καποιες (λιγες ομολογουμενως)περιπτωσεις το abs δεν δυσκολευει το φρεναρισμα.
-
Από τη στιγμή όμως που δεν μπορεί να γίνει διάκριση την κρίσιμη ώρα, είναι φιλοσοφική η συζήτηση, και βεβαίως να την κάνουμε
Το ABS τα παίζει αν από σπινάρισμα πέσεις στα φρένα, νομίζει ότι μπλόκαραν οι τροχοί και δεν σε αφήνει να φρενάρεις.
Επίσης σε ανωμαλίες η δειγματοληψία του μπορεί να χωλένει και καθώς μπλοκάρει ο τροχός όταν είναι στον αέρα επίσης να μη σε αφήνει να φρενάρεις (για αυτό τα αμορτισέρ είναι βασικότατα στο φρενάρισμα).
Τέλος, σε χώμα-χαλίκι κλπ. θες να μπλοκάρει ο τροχός για να μαζευτεί χώμα σαν σφήνα από κάτω και να σε φρενάρει πιο γρήγορα.Αν έχεις διαφορετική πρόσφυση στα 2 πλάγια του αυτοκινήτου, χωρίς ABS έχεις έρθει κάθετα στο δρόμο. Με ABS ίσως το κρατήσεις. Με ESP θα πας όπου δείχνεις με το τιμόνι.
Τέλος, μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για φρενάρισμα ΠΑΝΙΚΟΥ. Εξ'ορισμού, στο 95% των περιπτώσεων δεν είναι μόνο φρενάρισμα αλλά και ελιγμός αποφυγής. Εκεί το ABS βοηθάει και Σουμάχερ να είσαι και το ESP ...σε κάνει καλύτερο από Σουμάχερ
-
Kαι να μην ξεχνάμε ότι το ESP σε μια γρήγορη διαδρομή που ενεργοποιείται συνεχώς, ειδικά στα SUV, ταλαιπωρεί πολύ τα φρένα αφού τα ενεργοποιεί συνεχώς και μπορεί να πάθεις fade χωρίς να το περιμένεις, γιαυτό και τα πίσω φρένα στα SUV ταλαιπωρούνται το ίδιο αν όχι περισσότερο από τα εμπρός σε αυτοκίνητα που οδηγούνται ζωηρά.
-
Άμα πήρες SUV και οδηγας ζωηρά, τα ηλεκτρονικά φταίνε;
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Kαι να μην ξεχνάμε ότι το ESP σε μια γρήγορη διαδρομή που ενεργοποιείται συνεχώς, ειδικά στα SUV, ταλαιπωρεί πολύ τα φρένα αφού τα ενεργοποιεί συνεχώς και μπορεί να πάθεις fade χωρίς να το περιμένεις, γιαυτό και τα πίσω φρένα στα SUV ταλαιπωρούνται το ίδιο αν όχι περισσότερο από τα εμπρός σε αυτοκίνητα που οδηγούνται ζωηρά.+1
συνάδελφος σε πασάτ άλλαξε πρώτα τα πίσω τακάκια και αναρωτιόταν το λογο........ -
Το ίδιο και στο Leon αλλά δεν έχει ESP.......
-
Ο χρήστης kiloMeater έγραψε:
Άμα πήρες SUV και οδηγας ζωηρά, τα ηλεκτρονικά φταίνε;To 90% των οδηγών μεγάλων και ακριβών SUV αλλά και των Smart νομίζουν ότι τους ανήκουν οι δρόμοι, ότι όλοι οι υπόλοιποι είναι παρακατιανοί, και το οδήγημα τους είναι τελείως απαράδεκτο για τα οχήματα τους, αυτή τη συμπεριφορά έχω ανιχνεύσει στους δρόμους, για κάτι τέτοιους που χάθηκαν οι περισσότεροι από τους δρόμους, πίνω νερό στο όνομα της κρίσης, υπερβολικό μεν, σχήμα λόγου δε, αλλά και πικρή αλήθεια.
-
Σε όλα του VWgroup συμβαίνει αυτό και δεν έχει να κάνει με το esp. Όταν μισο-πατάς το φρένο φρενάρει κυρίως τον πίσω άξονα. Εμένα σε 3 χρονία μου τελειώσαν τα πίσω (σε λίγο πάω για αλλαγή) και τα μπροστά τακάκια είναι σαν καινούρια. Και δεν κάνω ταρζανιές για να φαγωθούν από το esp.
Απότομο φρενάρισμα