-
Ο χρήστης nonos έγραψε:
Ρε πστ μου πρεπει να βρω ενα xedos να οδηγησω... εχει γινει επισημη αγαπημενη 4tforum..Ενα οποιοδήποτε αμάξι με ιαπωνικό κιβώτιο να βρεις!
Και αυτό από το fb που μου άρεσε!
-
Σαν σήμερα, 15/9/2003, 10 χρονώνΕ η πιτσιρίκα μας.
Ακόμα θυμάται με νοσταλγία την καλοκαιρινή εκείνη ημέρα που μπήκε στο καράβι για την ξενιτιά. Αφού περιηγήθηκε στα νυμφοπάζαρα του Aberdeen, και δεν έκανε την παντρειά που της είχαν υποσχεθεί οι πετρελαιάδες, της πήρε 6 μήνες να σταθεί στα πόδια της και να αρχίζει την ζωή της. Έκανε κακές επιλογές και το ένα διαζύγιο έφερε το άλλο, 5 τον αριθμό παρακαλώ. Σε κάθε νέα αρχή, όλο και πιο νότια ερχόταν μέχρι που πριν από 2 περίπου χρόνια έπεσε στα στοργικά μας χέρια.
Της φερθήκαμε με φροντίδα, το προδέρμ μας είχε τελειώσει αλλά λίγα λίτρα απορρυπαντικού πιάτων ήταν πάντα αρκετά για να την φρεσκάρουν και να διώξουν από πάνω της το μείγμα λάσπη-αλάτι-κοπριά που συνηθίζει να φορά. Τα σημάδια ενδοοικογενειακής βίας που φέρει, 2-3 γρατζουνιές εδώ και εκεί, κάτι μώλωπες και κάτι σπασμένα υαλικά, απλώς της δίνουν χαρακτηρά.
Τα δύσκολα παιδικά της χρόνια την γέρασαν γρήγορα και τα σάπια κάτω από το χαλί αρχίζουν να μαζεύονται σιγά σιγά. Από την άλλη, το μόνο που έχει χάσει είναι η κεντρική θερμοασπίδα κάτω από την κεντρική κονσόλα, και ενώ προσφερθήκαμε να της την κάνουμε δώρο, μάλλον ένιωσε ανακούφιση στην διστακτικότητα του γέροντα να κάνει πατέντες και να τρυπήσει το πάτωμα για να ξαναβάλει μία καινούργια.
Στο διάστημα που μένει μαζί μας, δεν μας έχει βγάλει το παραμικρό ηλεκτρικό πρόβλημα πέρα από το ραδιόφωνο που το έκαψε εν μέσω εντυπωσιακών ηλεκτρικών κενώσεων, αλλά από την άλλη θα μπορούσες να πεις ότι δεν είχε και τίποτα άλλο να κάψει μιας και δεν δούλευε και κάτι άλλο από τα ηλεκτρικά που χρησιμοποιούμε. Σε αντάλλαγμα, της έχουμε άλλαξει μια φορά λάδια και φίλτρο.
Ο μάστορας της έχει κάνει παραπάνω. Της έχουμε αλλάξει την εξάτμιση από τον καταλύτη και πίσω, τον ιμάντα, τον θερμοστάτη και το αντιψυκτικό, την αντλία νερού δεν ήθελε να την αποχωριστεί με τίποτα, τα 4 δισκόφρενα και τα υγρά. Ο μάστορας μιλάει με τα καλύτερα λόγια για χάρη της.
Επειδή είχαμε καταλάβει τι ταλαιπωρία τράβηξε στα νυμφοπάζαρα που ξημεροβραδιαζόταν στο παρελθόν της, αποφασίσαμε να της δείξουμε ότι υπάρχει ζωή και πέρα από την καφετέρια. Στην αρχή δεν μας πίστευε, αλλά μετά γλυκάθηκε και της άρεσε. Έτσι σε λιγότερο από 2 χρόνια, έχει καταφέρει να κάνει το 1/3 των χλμ που είχε κάνει στα προηγούμενα 8 χρόνια.
Οι περίπατοι αυτοί της έκαναν καλό και στην φυσική κατάσταση. Πλέον χρειάζεται λιγότερα καύσιμα για να κινήσει τον όγκο της. Τα καλοκαίρια με τις ζέστες, μας βγάζει 0.8lt λιγότερα από τα 5.5lt/100χλμ που λέει η μαμά της, και τον χειμώνα με τον πάγο μας βγάζει 0.7lt περισσότερα. Επειδή αυτές είναι ακραίες συνθήκες, στις φυσιολογικές της διαδρομές, μας καίει 5.2-5.6lt και συνολικά είναι μία ιδέα κάτω από τα επίσημα 5.5lt για όλα τα χλμ που έχει κάνει μαζί μας.
Κάποια στιγμή θα μας βγάλει κάτι τεράστια κόστη, κιβώτιο και μπροστινό σύστημα είναι μία καλή αρχή, αλλά όσο συνεργαζόμαστε, όλα πάνε μέλι γάλα. Πώς το βλέπεις σήμερα μικρή, θα μας βγάλεις μέχρι το Β; Χμμ, μέχρι το Α+κάτι το έχουμε. Τουλάχιστον προσπαθεί, δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν προσπαθεί. Τις μόνες πλάκες που μας έχει κάνει, είναι όταν δεν θέλει να πάρει μπροστά. Στην αρχή το έκανε σαν να φταίει η μίζα, αλλά πλέον όποτε το κάνει, είναι τελείως νεκρό. Κάποιος συνδυασμός πεντάλ συμπλέκτη και διακόπτη θα μας δώσει την ακριβή λύση, εκτός εάν είναι κάποια γείωση όπως λέει ο μάστορας.
Κατά τα άλλα, είναι λεπτεπίλεπτη κατασκεύη που όταν την φορτώσεις πάει βάρκα γυαλό. Άδεια έχει όλο το βάρος μπροστά και είναι στημένη να στρίβει με το πίσω μέρος. Το μειονέκτημα με ένα τέτοιο στήσιμο είναι ότι χρειάζεται φόρα για να στρίψει και αντιπαθεί τα παγωμένα. Σε αυτά, στις κατηφορές δίνεις και άλλο τιμόνι και τσαρουχώνεις το φρένο μέχρι να σταματήσει να πηγαίνει ευθεία, αλλά στις ανηφόρες είναι ταλαιπωρία. Εδώ δεν μπορείς να μειώσεις τα χλμ γιατί δεν θα ανέβεις το βουνό, οπότε πας ευθεία μέχρι να ακούσει ο πίσω άξονας και φάει μία γρήγορη σφαλιάρα για να ισιώσει.
Ένα καλύτερο τιμόνι, σαν τα Ιταλικά μπροστοκίνητα, θα ήταν τέλειο, αλλά δεν. Τα φρένα δεν τα χρησιμοποιηούμε, αλλά από τότε μπήκαν τα καινούργια επάνω, εάν τα χρειαστούμε, ζορίζουν το γέρικο σκαρί πάρα πολύ. Για το κιβώτιο τι να πεις; Ευτυχώς που έχει εκείνο το κούμπωμα της 4ης και σώζει την κατάσταση. Γενικά πάντως, ξεκινάς βάζεις μία 5η και συνεχίζεις έτσι. Εάν χρειαστείς να κατεβάσεις ήρεμα, θα βάλεις κατευθείαν 3η για να μην κόψεις πουθενά και μετά πάλι από την αρχή.
Μιλώντας για ταλαιπωρία, το λεπτεπίλεπτο της κατασκεύης την κάνει τουλάχιστον κουδουνίστρα. Δεν περιμένω να μην κοπανάει όταν βρει ανωμαλία, αλλά ο τρόπος που συντονίζει ολόκληρο το καβούκι σε οτιδήποτε διαδρομή και να την πας, δεν περιγράφεται με λόγια. Δεν είναι ότι χτυπάει κάτι, συντονίζουν όλα μαζί και κάθε φορά ανακαλύπτεις καινούργιες συμφωνίες. Το χειρότερο ήταν όταν δοκιμάσαμε τις ωτοασπίδες από το μηχανάκι. Τότε καταλάβαμε ότι η μικρή δεν κάνει απλώς κρεβατομουρμούρα, αλλά βαριανασαίνει και βγάζει φασαρία από εκεί που δεν το ακούς χωρίς τις ωτοασπίδες.
Τα χειρότερα χλμ που κάνει, είναι με διαφορά αυτά στην εθνική. Δεν κάνει μόνο φασαρία από το αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη, αλλά ανεβάζει και θερμοκρασίες λαδιού. Σε πίστα επαρχιακό δρόμο, απορείς πως και δεν ακούγεται τίποτα, μέχρι να φτάσεις σε μία μικροανωμαλία που θα ξεκινήσει την χορωδία παρόλο που συνεχίζεις να κινείσαι στον ίδιο δρόμο. Σε πατημένο χωματόδρομο από την άλλη, δεν συντονίζει το παραμικρό. Γενικά, όσο περισσότερες στροφές έχει η διαδρομή, τόσο λιγότερα ανταλλακτικά συντονίζουν και κάνουν φασαρία. Στο χιόνι είναι ειδική περίπτωση μιας και μαζεύει το χιόνι με περίεργο τρόπο και όπως όταν είναι φορτωμένο και συμπεριφέρεται βάρκα γυαλό, κάνει το ίδιο αλλά με εντελώς απρόβλεπτο τρόπο μιας και συγκεντρώνει και χάνει το χιόνι χωρίς να ακολουθεί μια συγκεκριμένη διαδικασία.
Δυο χειμώνες και δυο καλοκαίρια έχουμε βγάλει μαζί, για να δούμε πως θα πάμε τον τρίτο χειμώνα. Την καλοπιάνουμε μην μας αφήσει στην μέση του πουθενά. Της έχουμε ήδη κάνει απόσβεση στο κόστος απόκτησης μιας και πλέον στοιχίζει λιγότερο από 1 ντόπιο βολιβιάνος την ημέρα, το οποίο δεν έχει νόημα να το υπολογίζουμε γιατί περισσότερα θα πάρουμε στην ανταλλαγή όταν βαρεθεί ο μάστορας να μας βλέπει. Τα έξοδα συντήρησης είναι πάλι στο 1 βολιβιάνος την ημέρα, απλώς τα πληρώνουμε προκαταβολικά για όλο τον χρόνο και ελπίζουμε να μην μας την βγάλουν αλοιφή οι τοπικοί κάγκουρες. Προσπάθησε ένας στο φανάρι, όπου ξεκίνησε πριν από εμάς, αλλά δεν καταλαβαίνει από τέτοια η μικρή.
River Spey by apavinpatras, on Flickr -
ωραιος! Καλη συνεχεια!
-
Αλλο αμαξι εχει η μανα μου ,δεν εξηγειται αλλιως ολο αυτο.. θα μου πεις στη τυχη του ηταν αφημενο...
Btw πολυ ομορφο χρωμα.. -
Ο χρήστης Dasimo έγραψε:
Μα ειρωνικα το λεω.....και τα κιβωτια PSA ειναι μουρλια αν οδηγουσες πριν Renault-Θα διαφωνήσω με όλους τους τροπους.. Το μονο ασχημο κιβωτιο της renault σε αισθηση ηταν στα megane II/scenic II, αλλα και πάλι μπροστα σε 307 και άλλα κιβωτια PSA ηταν ακριβέστατο!
-
Ενος 8βαλβιδου megane I που θυμαμαι εμοιαζε αρκετα με psa.. ενος clio II 8βαλβιδου επισης ηταν χειροτερο..
-
Ο χρήστης Giorellis έγραψε:
Στα αρνητικά του αυτοκινήτου συγκαταλέγεται και η κατανάλωση, η οποία, για να πέσει κάτω από το 75, πρέπει να το παρεις απόφαση πως θα σε προσπερνούν οι νταλίκες.
Αυτό το 75 εννοείς τα 7,5 λίτρα kouliscd;
φαίνεται άψογο για κατανάλωση 1.600
μάλλον θα πρέπει να ψάξω για καμία προσεγμένη μτχ C4 γιατί έχω αναστενάξει με το χάρχαλο...Ναι, 7.5 εννοώ, αν και το 75 δεν θα μου έκανε τρομερή εντύπωση .Αυτή η κατανάλωση επιτυγχάνεται με αλλαγές ταχυτήτων στις 2500σ.α.λ το πολύ και μέγιστη ταχύτητα τα 75-80(2500σ.α.λ. με 5η). Για να έχεις ένα μέτρο σύγκρισης, το βαρύτερο και δυνατότερο Focus II Ti-VCT, που δεν είναι κανένα πρότυπο χαμηλής κατανάλωσης-το αντίθετο, θα έλεγα-καίει 1-1.5l/100km κάτω σε όλες τις συνθήκες.
@mirage
υποτίθεται πως τις βαλβολίνες τις ελέγχουν στο συνεργείο.Όταν είμαι σε πλάτωμα και κινούμαι με 3η και ακολουθεί κλειστή ανηφορική στροφή μεγάλης κλίσης, χρειάζεται κατέβασμα σε 1η
Επίσης, ναι, το κιβώτιο του Megane I ήταν εξίσου άθλιο, αλλά ήταν και διαφορετικές οι απαιτήσεις μου από το αυτοκίνητο. Τώρα, το κιβώτιο του Clio II facelift που οδήγησα μου φάνηκε καλύτερο, αλλά δεν είμαι απόλυτα σίγουρος.@Dasimo
Τα σχόλια για την αξιοπιστία ήταν σε χιουμοριστικό ύφος, μάλλον αποτυχημένο . Ως προς τους κατόχους γερμανικών, άστους να τα εκθειάζουν όσο θέλουν και εμείς να θάβουμε τα γαλλικά/ιταλικά, ώστε να μπορούμε να τα βρίσκουμε πολύ φθηνότερα ως μεταχειρισμένα -
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
Ρε πστ μου πρεπει να βρω ενα xedos να οδηγησω... εχει γινει επισημη αγαπημενη 4tforum..
Ενα οποιοδήποτε αμάξι με ιαπωνικό κιβώτιο να βρεις!
Ε καλά ας μην υπερβάλουμε κιόλας...
@mirage
υποτίθεται πως τις βαλβολίνες τις ελέγχουν στο συνεργείο.Η λέξη κλειδί σε bold. Άλλαξε τις βαλβολίνες και σίγουρα θα δεις αλλαγή προς το καλύτερο. Το ιδανικό βέβαια θα ήταν, όταν έρθει η ώρα να αλλάξει συμπλέκτη, να ελέγξεις την κατάσταση των γραναζιών στο κιβώτιο.
-
Τις ελέγχουν ή τις αλλάζουν. Κι αν τις ελέγχουν πως το κανουν αυτό;
Γεια σου Νικόλα:)Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
-
Πολύ απλά, δεν τις ελέγχουν. Γεια σου Θανάση.
-
Ξεβιδωνουν τη ταπα, χωνουν το δαχτυλο και βλεπουν αν εχει λαδι, τι αλλο ελεγχο να κανουν
-
Δακτυλοσκόπηση
-
Το ουίσκι πρωτα!
-
80€ για αλλαγή λαδιών με φίλτρο σε αντιπροσωπεία για C3 1.6. Κρίση γουάτ;
-
Ποιος ο λογος να το κανεις αυτο στον εαυτο σου?
κατα τ αλλα...εδω ειμαστε.. αλλα κοψε κατι βρε μεγαλε..
http://www.car.gr/classifieds/cars/view/4111647/ -
Πω πω
-
Φιλικό ζευγάρι στην Αγγλία έχει βάλει στο μάτι ένα μεταχειρισμένο C5 Tourer estate VTR+, Μοντέλο 2008, με 72.000km, 1.6Lt diesel. Απόβαρο περίπου 1.5tn, στο spritmonitor.de είδα από έναν κάτοχο μέση κατανάλωση 5.67lt/100km.
Υπάρχουν γνωστά θέματα/προβλήματα αξιοπιστίας που χει βγάλει αυτή η γενιά c5/c5 tourer καθώς και σημεία που πρέπει να προσέξει και να ελέγξει ηλεκτρομηχανολογικά?
To χει κανείς ή άλλος με το κλασσικό c5?
Yπέρ/κατά?
Υπήρχαν 3 ανακλήσεις από τη Citroen για το c5 το 2009?
Κάπου πήρε το μάτι μου για θεματάκια στα ηλεκτρομηχανολογικά, αλλά χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες.
Ευχαριστώ. -
http://www.autoblog.gr/2013/09/25/citro ... 14-launch/
-
@ernest που εψαχνες..
http://www.car.gr/classifieds/cars/view/4158939/
και αυτη επισης
http://www.car.gr/classifieds/cars/view/4141425/ -
CITROËN FORUM