Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
η ενημερωμένη λίστα με 305 αναφορές μας (ελπίζω να μην έχει ξεφύγει κάτι) θα τη βρείτε εδώ
ευχαριστώ όλους εσάς που ενημερώνετε / διορθώνετε 
όσον αφορά την βλάβη της φλάντζας κεφαλής θα ήθελα και τις απόψεις συμφορουμιτών όσον αφορά τη σοβαρότητα της ως βλάβη και το κόστος της.
Έχω γράψει αρκετές φορές για τις φλάτζες, οι βλάβες τους ωφείλονται στις μικρομετακινήσεις του καπακιού, δεν είναι δυνατόν να μείνει σταθερό το καπάκι στο μπλόκ για 1.000.000 χλμ, ανάλογα με την ποιότητα της φλάτζας, του μοτέρ, κσι γενικότερα όσον αφορά τα μέταλλα και τις στρεβλώσεις τους, αλλά και την ποιότητα που έχουν οι βίδες του καπακιού, σε άλλα μοτέρ η αντοχή της φλάτζας είναι στα 120-150.000 χλμ, σε άλλα πάει 200-250.000.
Επιμένω και λέω ότι αν στις 80.00 - 100.000 σφίξουμε το καπάκι διπλασιάζεται πάνω - κάτω η αντοχή της φλάτζας, στα συνεργεία λένε ότι δεν είναι απαραίτητο ( για προφανείς λόγους ).
εχω μερικες αποριες σε αυτην την τακτικη και θα ηθελα να πουμε καποιες αποψεις.
1ον υπαρχουν κινητηρες που εχουν 2 οδηγους στις βιδες της κυλινροκεφαλης, πιστευεις οτι και σε αυτους εχουμε μετατοπιση της φλαντζας?
2ον σε κεφαλες που σφηγγουν σαν πρωτο σταδιο με λιγα κιλα 2-4 και δευτερο ή τριτο με μοιρες, με ποια διαδικασια θα σφιξουμε?
3ον γνωριζουμε οτι σφιγγοντας μια βιδα κεφαλης με τα χ κιλα, καποια απο αυτα δεν φτανουν στην βιδα γιατι υπαρχει η αντισταση απο το σπειρωμα καθως και απο την ροδελα και το κεφαλι της βιδας και ας εχουμε βαλει και γρασσο (γιαυτο και πλεον οι κατασκευαστες μας δινουν λιγα κιλα σαν 1ο σταδιο και μετα μοιρες) γιαυτο και βιδα που σφιξαμε με 10 κιλα για να την λυσουμε χρειαζονται 10 + μερικα ακομα κιλα, οταν σε μερικες χιλιαδες χιλιομετρα θα παμε να ξανασφιξουμε τις βιδες, θα τις λυσουμε πρωτα και μετα θα τις ξανασφιξουμε? αν ναι σε περιπτωσεις που ο κατασκευαστης προτεινει οταν θα λυθουν οι βιδες να γινει αντικατασταση αυτων αλλαζουμε και βιδες? αν οχι οταν ο κατασκευαστης μας δινει μεγιστο μηκος βιδας αλλιως αντικατασταση αυτης τι κανουμε?
Οι αλουμινένιοι Κινητήρες με υγρά αφαιρούμενα χιτώνια έχουν μόνο 1 ή κανένα οδηγό γιατί το καπάκι βγαίνει στριφτά χωρίς να ανασηκωθεί για να μην ανασηκωθούν και τα χιτώνια. Οι μαντεμένιοι κινητήρες έχουν 2 οδηγούς. Παρόλα αυτά τα καπάκια ανασηκώνονται από τις αναφλέξεις και από τις δονήσεις του / των εκκεντροφόρων.
Δες εδώ, viewtopic.php?f=6&t=54019 είναι σχετικά μεγάλο, αλλά κάπου στη μέση του, περιγράφω και τους κραδασμούς των εκκεντροφόρων και πόσο επηρεάζουν το καπάκι.
- Μα με τη διαδικασία που περιγράφει ο κατασκευαστής του κινητήρα, αυτό που εγώ προτείνω είναι εκεί που λέει μεταξύ των σταδίων κάποιο χρόνο αναμονής, προτείνω να τον διπλασιάσετε τουλάχιστον, κάθετε καλύτερα η φλάτζα, αν λέει πχ 10΄ κάντο 30΄.
3.Ο κατασκευαστής συνήθως δεν δίνει μήκος βίδας ( εννοώ στους κοινούς καθημερινούς κινητήρες, και όχι στους ειδικούς επιδόσεων ) όταν δίνει βίδες με μοίρες και κιλά, οι βίδες αυτές είναι τύπου Torque to Yeld, αυτές σφίγγουν λόγω της επιμήκυνσης τους και συγκρατούνται στα σπειρώματα λόγω αυτής της ιδιομορφίας. Το λάδι μηχανής ή το ειδικό λάδι που δίνουν για τα σπειρώματα και τις ροδέλλες, είναι για τη μείωση της τριβής κατά το σφίξιμο ( όπως το λες ) όταν κάνουμε επανασφίξιμο, το κάνουμε με την αντίθετη φορά του σφιξίματος, αρχίζοντας από την τελευταία, βγάζουμε την τελευταία βίδα, φυσάμε καλά τα σπειρώματα να φύγουν τυχόν λάδια που υπάρχουν, λαδώνουμε τη βίδα και την ξανασφίγγουμε με την ίδια διαδικασία που περιγράφεται από την κατασκευαστή, ( προσθέτοντας μόνο στο τελικό σφίξιμο 3-5% είτε kg είτε μοίρες, ανάλογα τον τύπο της βίδας, αν λέει πχ 10 kg σφίγγουμε με 10.5 kg, αν λέει 130ο σφίγγουμε με 135ο ) συνεχίζουμε με την επόμενη, κλπ, μέχρι να φτάσουμε στη βίδα Νο 1, πάντα μία - μία βίδα την τελειώνουμε, όχι όλες μαζί ( ξέσφιγμα / καθάρισμα / λάδωμα / σφίξιμο, και πάμε στην επόμενη, ανάποδα της σειράς σφιξίματος )
Στο επανασφίξιμο του καπακιού με αυτή τη μέθοδο δεν αλλάζουμε τις βίδες, ακόμα και αν το προτείνει ο κατασκευαστής.