-
Ο χρήστης mjacob έγραψε:
η ανάπτυξη δεξιοτήτων όσον αφορά την δημιουργικότητα (να παίρνεις κάτι abstract και να το μετατρέπεις σε κάτι απτό), την διαδικασία επίλυσης προβλημάτων και γενικότερα τη διαμόρφωση ενός δομημένου τρόπου σκέψης. Αυτό λέει και το βίντεο.
Όλα αυτά μπορείς να τα μάθεις πολύ πολύ καλύτερα επενδύοντας στη φιλοσοφία, τις θετικές επιστήμες, και τη γλώσσα. Με πολλαπλάσιο κέρδος από το να προσπαθήσεις να εκπαιδεύσεις στον 'αλγοριθμικό τρόπο σκέψης' χωρίς καλό υπόβαθρο στα προηγούμενα.
Το βίντεο μπορεί να λέει αυτά, και σίγουρα είναι η επιλεγείσα επένδυση του εγχειρήματος, αλλά η ουσία είναι άλλη.
Πέρα από το βίντεο, από το να μαθαίνουν 'πληροφορική' στα σχολεία, θα προτιμούσα τον προγραμματισμό. Σαφώς και δεν υποκαθιστά τα μαθήματα που αναφέρεις, αποτελεί όμως έναν εξαιρετικό πρακτικό συνδυασμό τους. Για παράδειγμα, στο Agile software development, υπάρχει το pair programming, απ' όπου μόνο κερδισμένοι θα μπορούσαν να βγουν οι μαθητές.
-
Ο χρήστης mjacob έγραψε:
η ανάπτυξη δεξιοτήτων όσον αφορά την δημιουργικότητα (να παίρνεις κάτι abstract και να το μετατρέπεις σε κάτι απτό), την διαδικασία επίλυσης προβλημάτων και γενικότερα τη διαμόρφωση ενός δομημένου τρόπου σκέψης. Αυτό λέει και το βίντεο.
Όλα αυτά μπορείς να τα μάθεις πολύ πολύ καλύτερα επενδύοντας στη φιλοσοφία, τις θετικές επιστήμες, και τη γλώσσα. Με πολλαπλάσιο κέρδος από το να προσπαθήσεις να εκπαιδεύσεις στον 'αλγοριθμικό τρόπο σκέψης' χωρίς καλό υπόβαθρο στα προηγούμενα.
Το βίντεο μπορεί να λέει αυτά, και σίγουρα είναι η επιλεγείσα επένδυση του εγχειρήματος, αλλά η ουσία είναι άλλη.
Αν δεν κάνω λάθος, μιλάμε για μέση εκπαίδευση. Πόση φιλοσοφία μπορείς να διδάξεις στον προθάλαμο προετοιμασίας των πανελλαδικών; Και τι σχέση έχει η φιλοσοφία με τη δημιουργικότητα;
Γλώσσα ήδη μαθαίνουν - όπως τη μαθαίνουν. Αν είναι να βελτιώσεις το επίπεδο των αντίστοιχων γνώσεων, θα το κάνεις γιατί η γλώσσα είναι βασικό εργαλείο για τα πάντα, από την καθημερινή επικοινωνία μέχρι την επιστημονική σκέψη.
Τον όρο 'θετικές επιστήμες' πολλοί τον ακούν και τους σηκώνεται η τρίχα.
Το υπόβαθρο που αναφέρεις είναι απαραίτητο, αλλά δεν υπάρχει τρόπος να δοθεί ολοκληρωμένο στους μαθητές της μέσης εκπαίδευσης. Οι κατευθύνσεις και τα ενδιαφέροντά τους είναι πολυποίκιλα στη φάση αυτή. Ίσως η εκμάθηση του 'αλγοριθμικού τρόπου σκέψης', με πρακτική εφαρμογή στον προγραμματισμό, να αποτελεί μια ενδιάμεση λύση ώστε να αποκτήσουν οι απόφοιτοι μια στοιχειώδη ικανότητα να εκφράζουν δομημένα μια άποψη, μια ιδέα, μια λύση σε ένα πρόβλημα. Προϋποθέτει βέβαια κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα, αντίστοιχες ελκυστικές εφαρμογές λογισμικού, εκπαιδευτικούς με διάθεση και, βέβαια, εξοπλισμό. Δεν νοείται συγγραφή προγράμματος στο χαρτί. Το interaction με τον υπολογιστή είναι αυτό που μπορεί να τραβήξει το ενδιαφέρον των μαθητών.
-
Ένα πολύ βασικό είναι το πως θα καταφέρεις υπο δεδομένες συνθήκες να κρατήσεις την προσοχή των παιδιών και το ενδιαφέρον τους.
Αν η χρήση υπολογιστών και ο προγραμματισμός βοηθάει σε αυτό και ταυτόχρονα προσφέρει κι αυτά που συζητάγαμε παραπάνω για μένα είναι πολύ σημαντικό.
Όποιος έχει τύχει να μιλήσει με εκπαιδευτικούς σήμερα, το πρώτο που θα ακούσει έιναι το πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις τα παιδιά συγκεντρωμένα και να τραβήξεις το ενδιαφέρον τους.Απ την άλλη μου φαίνεται απαράδεκτο να γίνει εις βάρος βασικών μαθημάτων. Σίγουρα όμως υπάρχει χώρος, αν πχ πάρουν τον μΠούλο τα θρησκευτικά
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Ένα πολύ βασικό είναι το πως θα καταφέρεις υπο δεδομένες συνθήκες να κρατήσεις την προσοχή των παιδιών και το ενδιαφέρον τους.
Αν η χρήση υπολογιστών και ο προγραμματισμός βοηθάει σε αυτό και ταυτόχρονα προσφέρει κι αυτά που συζητάγαμε παραπάνω για μένα είναι πολύ σημαντικό.
Όποιος έχει τύχει να μιλήσει με εκπαιδευτικούς σήμερα, το πρώτο που θα ακούσει έιναι το πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις τα παιδιά συγκεντρωμένα και να τραβήξεις το ενδιαφέρον τους.Απ την άλλη μου φαίνεται απαράδεκτο να γίνει εις βάρος βασικών μαθημάτων. Σίγουρα όμως υπάρχει χώρος, αν πχ πάρουν τον μΠούλο τα θρησκευτικά
Αν ο δάσκαλος δεν μπορεί να τραβήξει την προσοχή των παιδιών, απλά δεν κάνει γι αυτό το επάγγελμα. Δεν λέω πως είναι κάτι εύκολο, απλά είναι απαραίτητη προϋπόθεση. Σαν δικαιολογία μπορώ να δεχτώ τα μεγάλα τμήματα, τα βαρετά και κακογραμμένα βιβλία, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που να καθιστούν αδύνατο το να γίνει το μάθημα ενδιαφέρον. Φυσικά μιλάω για δημόσιο σχολείο όπου είσαι αναγκασμένος να τα δεχτείς αυτά. Για φροντιστήρια, ιδιαίτερα κτλ απλά δεν υπάρχουν δικαιολογίες.
Δεν ξέρω πόσο κι εαν θα βοηθήσει η εκμάθηση του προγραμματισμού, απλά θα πω πως πολλές φορές για να κάνουμε το προφανές, καταφεύγουμε σε ακραίες λύσεις. Κατά τη γνώμη μου μια χαρά δομημένη σκέψη χρειάζεται το συντακτικό πχ που μαθαίνουν σε αρχαία και νέα ελληνικά όπως και τα μαθηματικά. Η μεγάλη κουβέντα βέβαια είναι ο τρόπος διδασκαλίας.
Χωρίς βέβαια οποιουδήποτε είδους αξιολόγηση στους καθηγητές, το θεωρώ παράλογο να μιλάμε για σωστό ή λάθος τρόπο διδασκαλίας. Απλά εύχεσαι ο δάσκαλος του παιδιού σου να μην αποδίδει ανάλογα με το μισθό που παίρνει.Μπορεί η νέα γενιά να είναι απόλυτα εξοικειωμένη με τη χρήση υπολογιστών αλλά είναι και ελαφρώς 'μπουχτισμένη'. Δεν εντυπωσιάζονται εύκολα από κάτι που θα δουν ή θα κάνει ένας υπολογιστής. Φυσικά δεν ακυρώνω κάτι που δεν έχω δοκιμάσει, αλλά θα προτιμούσα να διορθωθεί ο τρόπος διδασκαλίας στα υπόλοιπα μαθήματα, πριν προστεθούν κι άλλα. Τώρα αν κάποιος με ρωτούσε για κάποιο άλλο εκπαιδευτικό σύστημα (καλύτερο από το δικό μας), θα ήμουν θετικός απέναντι σε τέτοια κίνηση. Αν και θα το προτιμούσα σαν ένα είδος μαθήματος επιλογής μιας και υπάρχουν παιδιά που θα τους φανεί απίστευτα βαρετό ή δύσκολο.
-
Στη συζήτηση το τι θα θέλαμε από ένα σχολείο ο καθένας, ανάλογα με τις σπουδές του μπορεί να πιστεύει ότι αυτό που έχει σπουδάσει είναι πολύ σημαντικό και ότι πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία. Για παράδειγμα, για την ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης, μπορεί κάποιος να προτείνει πολλά πράγματα, που να εμπίπτουν σε διαφορετικές επιστήμες, τα οποία θα μπορούσαν να βοηθήσουν.
Και φυσικά, ανάλογα με τη νοοτροπία/στάση ζωής του καθενός ο καθένας προτείνει ό,τι ταιριάζει με τη δική του άποψη για τη ζωή. Αυτό διαπιστώνω διαβάζοντας αρκετά μηνύματα εδώ. Είσαι 'αρχαιολάτρης'; 'Να αναβαθμιστεί άμεσα η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών'. Είσαι ενάντια στη θρησκεία; 'Κατάργηση των θρησκευτικών εδώ και τώρα'. Με άλλα λόγια, ένα σχολείο προσαρμοσμένο στις απόψεις μας και στη νοοτροπία μας - δεν είναι και πολύ σωστό αυτό, ή έτσι νομίζω; Όποιος, όμως, σχεδιάζει (σοβαρή) εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να βασιστεί σε αυτό.
Jacob
-
βασισμενος στην προσωπικη μου εμπειρια μπορω να πω οτι μεχρι να τελιωσει το παιδι το δημοτικο
ειναι καλα τα πραγματα. τα παιδια μαθαινουν να γραφουν και να διαβαζουν σωστα, το θεμα που εχουν
μαυρα μεσανυχτα οι δασκαλοι ειναι η κοινωνικη συμπεριφορα. ελαχιστοι δασκαλοι ξερουν απο
συμπεριφορες. βλεπεις μικρα παιδικια να πεζουν στο διαλειμμα σα να ειναι παιδια ινδιανων
και ο δασκαλος να τρωει μπουγατσα. απο το γυμνασιο και μετα ξεφευγει η κατασταση.
εχουν στο μυαλο τους ολοι οτι πανε για βολτα στο σχολειο. προχωρανε στο επομενο κεφαλαιο του
μαθηματος (που ειναι ασχετο και δεν χρειαζεται να το μαθουν τα παιδια. θυμαμε στο δημοτικο
που μαθαιναμε τι κομματα υπαρχαν πριν 1 αιωνα, κατι για κοκκινοι-πρασινοι, χεχε) και ουτε τους νοιαζει
ποιος ακουσε αυτο που ειπανε. -
γνωση vs πιστη μετωπικη
-
Ο χρήστης egobrain έγραψε:
γνωση vs πιστη μετωπικη
placebo effect. Το αποτελεσμα μετραει ομως τελικα.
-
το αποτελεσμα των εξετασεων ειναι αποτελεσμα γνωσης οχι πιστης (=αγνοιας). την βλεπεις την αντιφαση στο σχημα.
οχι πλασιμπο, μοιραλατρια. -
Ο χρήστης egobrain έγραψε:
το αποτελεσμα των εξετασεων ειναι αποτελεσμα παπαγαλίσματος οχι πιστης (=αγνοιας). την βλεπεις την αντιφαση στο σχημα.
οχι πλασιμπο, μοιραλατρια. -
δεν εστιαζει εκει το επιχειρημα ρε συ
-
Το ξέρω Γιανν' .
-
Ο χρήστης egobrain έγραψε:
το αποτελεσμα των εξετασεων ειναι αποτελεσμα γνωσης οχι πιστης (=αγνοιας). την βλεπεις την αντιφαση στο σχημα.
οχι πλασιμπο, μοιραλατρια.Δε διαφωνω σε αυτο, αλλα οπως η ανδρεναλινη σε κανει και λειτουργεις με τροπους που δεν θα ηταν δυνατοι σε κανονικες συνθηκες, ετσι και ο 'αορατος συμμαχος' μπορει να βοηθα ψυχολογικα τον υποψηφιο να αποβάλει το οποιο άγχος του.
Τι σοβαρη αντιρρηση μπορεις να εχεις σε αυτο? -
Προφανώς και όποιος δεν έχει ανοίξει βιβλίο δεν θα γράψει με το να προσευχηθεί απλά. Αυτό που λέει ο trident όμως ισχύει.
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Δε διαφωνω σε αυτο, αλλα οπως η ανδρεναλινη σε κανει και λειτουργεις με τροπους που δεν θα ηταν δυνατοι σε κανονικες συνθηκες, ετσι και ο 'αορατος συμμαχος' μπορει να βοηθα ψυχολογικα τον υποψηφιο να αποβάλει το οποιο άγχος του.
Τι σοβαρη αντιρρηση μπορεις να εχεις σε αυτο?θεωρω πως η πιστη αντιβαινει στις αρχες ενος θεσμου που εχει σκοπο την γνωση & την πνευματικη καλλιεργεια ΣΗΜΕΡΑ.
κατα τ' αλλα κάνεις τον ιδιο αστοχο συλλογισμο οπως στην δευτερη ερωτηση της δημοσιογραφας: http://www.youtube.com/watch?v=tP4FDLegX9s -
Ο χρήστης egobrain έγραψε:
το αποτελεσμα των εξετασεων ειναι αποτελεσμα γνωσης οχι πιστης (=αγνοιας). την βλεπεις την αντιφαση στο σχημα.
οχι πλασιμπο, μοιραλατρια.εγω απ τη θεση μου μπορω να σου πω οτι καποιος που παει να αναψει ενα κερακι ζηταει δυναμη και αυτοσυγκεντρωση. δεν πιστευει κανενας να του ρθει εμπνευση εκ του μηδενος.
-
Ο χρήστης egobrain έγραψε:
Δε διαφωνω σε αυτο, αλλα οπως η ανδρεναλινη σε κανει και λειτουργεις με τροπους που δεν θα ηταν δυνατοι σε κανονικες συνθηκες, ετσι και ο 'αορατος συμμαχος' μπορει να βοηθα ψυχολογικα τον υποψηφιο να αποβάλει το οποιο άγχος του.
Τι σοβαρη αντιρρηση μπορεις να εχεις σε αυτο?θεωρω πως η πιστη αντιβαινει στις αρχες ενος θεσμου που εχει σκοπο την γνωση & την πνευματικη καλλιεργεια ΣΗΜΕΡΑ.
κατα τ' αλλα κάνεις τον ιδιο αστοχο συλλογισμο οπως στην δευτερη ερωτηση της δημοσιογραφας: http://www.youtube.com/watch?v=tP4FDLegX9sΕπειδη δηλαδη εσυ και καποιοι αλλοι θεωρειτε οτι η πιστη αντιβαινει τη γνωση, (το ιδιο θεωρω και εγω δεν εχει ομως σημασια)
δε θα επρεπε καποιοι αλλοι να πιστευουν οτι γουσταρουν? Who do you think you are?Stop liking what I don't like φαση, εντελως, στο ιδιο βεληνεκες με το 'δεν μπορεις να πιστευεις οτι η Κωλοπετεινιτσα με τη 2η ομαδα εφηβων θα κερδισει τον Ολυμπιακο στην εδρα του' γιατι δεν ειναι λογικο. Στα παπαρια του οπαδου της Κωλοπετεινιτσας η λογικη, αυτο πιστευει, αυτο θελει εκ βαθους καρδίας.
Ξεπεραστε το παιδια.Να μη παμε σε ελευθερη βουληση να πιστευω οτι γουσταρω αν δεν πειραζω κανεναν, γιατι μετα θα βγειτε και φασιστες αν μου το απαγορευετε, οσο 'λογικο' και να ειναι. 'Τι, φασιστες εμεις?' ΝΑΙ.
Ποσο πιο απλο μπορουμε να το κανουμε ? Αν μερικοι γουσταρουν να πιστευουν πως η Παναγια ή ο Αγιαντρέας ή τα εξαπτερυγα θα βοηθησουν στις πανελληιες, δεν μπορουμε να το απαγορεψουμε επικαλουμενοι οτιδηποτε, ουτε τον Τζακ Ράσελ ουτε κανεναν, οσο σωστο και να ειναι αυτο, αλλιως γινομαστε ζωντανά.
-
+1000
Έχω παρατηρήσει πως όσοι πιστεύουν απλά πιστεύουν χωρίς να εξηγούν το τι και το πως ούτε προσπαθούν με το γινάτι να μυήσουν στην πίστη όσους εναντιώνονται.
Αντιθέτως υπάρχουν πάρα πολλοί οι οποίοι δεν πιστεύουν αλλά δεν το κρατάν για τον εαυτό τους, θέλουν sony και καλά να πείσουν και τους άλλους αυτό το οποίο οι ίδιοι θεωρούν σωστό. -
Ο χρήστης bibendum έγραψε:
το αποτελεσμα των εξετασεων ειναι αποτελεσμα γνωσης οχι πιστης (=αγνοιας). την βλεπεις την αντιφαση στο σχημα.
οχι πλασιμπο, μοιραλατρια.εγω απ τη θεση μου μπορω να σου πω οτι καποιος που παει να αναψει ενα κερακι ζηταει δυναμη και αυτοσυγκεντρωση. δεν πιστευει κανενας να του ρθει εμπνευση εκ του μηδενος.
δεν λεω, ακουγεται ομορφο για ιστοριουλα. κι εγω ετσι εκανα.
μα την στιγμη που ο μαθητης μας πειθεται για τη χρησιμοτητα της μεσολαβησης υπερφυσικων δυναμεων σε θεματα που αρμοδιο ειναι το μυαλο του, τοτε ακριβως ειναι που του αφαιρουμε καμποσα κιλα πολυτιμης ευφυιας -
ρε τριαινε πλακα με κανεις; εγω σου εγραψα την αποψη μου για την παιδεια και 'συ με ζωγραφισες μικρο δικτατορα των παιδιωνε; που μυρισες επιβολη στα ποστ μου;
Τί θα θέλαμε από ένα σχολείο