-
Είχα ανάλογη κουβέντα με συντάκτες του Drive, προ πενταετίας περίπου. Ούτε κρίση, ούτε τίποτα. Τους είχα προτείνει να γίνουν διαδικτυακό περιοδικό, που θα μπαίνεις στην τάδε σελίδα και θα το διαβάζεις online. Είχαν ψελλίσει κάτι για συνδρομή. Τους είχα πει ότι θα έπρεπε να είναι τσάμπα. Θα είχαν τόση διαφήμιση και επισκεψιμότητα, που θα έβγαζαν κέρδη και με το παραπάνω. Ένα περιοδικό φυτοζωεί εξαιτίας του κόστους εκτύπωσης και διακίνησης του περιοδικού. Όταν αυτό θα ήταν δωρεάν, θα έμεναν μόνο οι μισθοί και οι βενζίνες. Τώρα όμως είναι αργά...
Όσοι παρέμειναν προσκολλημένοι στο χαρτί, την πάτησαν. Και θα την πατήσουν πολύ χειρότερα στο μέλλον.
Αυτή τη στιγμή, ο Chris Harris και η προσπάθειά του (Drive) εκδίδουν πλούσια ύλη μέσα από βιντεάκια στο Youtube. Τίποτα άλλο. Πόσο έξυπνο είναι αυτό; Πόσο μπροστά είναι οι άνθρωποι;
Οι απολυμένοι συντάκτες του ελληνικού Top Gear έχουν το 4drivers. Επίσης τσάμπα. Τσάμπα περιοδικό online. Ας τους στηρίξουμε. -
+1 για το drive (youtube) και 4drivers. Εξαιρετική υλη και παρουσιαση. Στο δεύτερο μαλιστα γραφει και ενας ξενιτεμενος συνφορουμας μας ε?
Sent from my MT27i using Tapatalk 2
-
Ναι και μάλιστα με επιτυχία.
-
Το περιοδικό δε με καλύπτει πλήρως, άλλωστε για αυτό έχω ασκήσει κριτική πολλές φορές από εδώ.
Ωστόσο, σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση που βρίσκεται το περιοδικό έχω επιλέξει να μη γράψω κάτι σχετικό, αν και διαβάζοντας το περιοδικό πολύ συχνά μπαίνω στον πειρασμό να γράψω. Κάποιες φορές έχω ξεκινήσει να γράφω κάτι σχετικό, αλλά μετά σβήνω αυτά που έχω γράψει. Επίσης, δε θέλω να φανεί ότι είμαι 'επαγγελματίας' στην κριτική.
Μια κάποια λύση για τον έντυπο τύπο είναι να επικεντρωθεί σε στήλες άποψης, γνώμης, κλπ., να 'χτυπήσει', δηλαδή, το διαδίκτυο στο αδύνατό του σημείο (αν και τίποτα δεν εμποδίζει το διαδίκτυο να κάνει το ίδιο). Με άλλα λόγια, αν ξέρω ότι εντάξει, την είδηση/πληροφορία θα τη βρω στο διαδίκτυο, αλλά την εμβάθυνση/ερμηνεία θα τη βρω στο χαρτί, ίσως να το προτιμήσω.
Γενικά, η συζήτηση για το χαρτί-διαδίκτυο έχει ενδιαφέρον. Δεν ξέρω που θα γύρει η πλάστιγγα στο μέλλον. Σκέφτομαι ότι και με τον ερχομό της τηλεόρασης κάποιοι μιλούσαν για το τέλος του κινηματογράφου και του θεάτρου, όμως αυτό δε συνέβη τελικά. Και με τον ερχομό των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση κάποιοι μιλούσαν για την πανάκεια, το τέλος του εκπαιδευτικού ως φυσική παρουσία στην τάξη, όμως αυτά δεν έχουν επιβεβαιωθεί από ερευνητικά δεδομένα.
Jacob
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Είχα ανάλογη κουβέντα με συντάκτες του Drive, προ πενταετίας περίπου. Ούτε κρίση, ούτε τίποτα. Τους είχα προτείνει να γίνουν διαδικτυακό περιοδικό, που θα μπαίνεις στην τάδε σελίδα και θα το διαβάζεις online. Είχαν ψελλίσει κάτι για συνδρομή. Τους είχα πει ότι θα έπρεπε να είναι τσάμπα. Θα είχαν τόση διαφήμιση και επισκεψιμότητα, που θα έβγαζαν κέρδη και με το παραπάνω. Ένα περιοδικό φυτοζωεί εξαιτίας του κόστους εκτύπωσης και διακίνησης του περιοδικού. Όταν αυτό θα ήταν δωρεάν, θα έμεναν μόνο οι μισθοί και οι βενζίνες. Τώρα όμως είναι αργά...
Όσοι παρέμειναν προσκολλημένοι στο χαρτί, την πάτησαν. Και θα την πατήσουν πολύ χειρότερα στο μέλλον.
Αυτή τη στιγμή, ο Chris Harris και η προσπάθειά του (Drive) εκδίδουν πλούσια ύλη μέσα από βιντεάκια στο Youtube. Τίποτα άλλο. Πόσο έξυπνο είναι αυτό; Πόσο μπροστά είναι οι άνθρωποι;
Οι απολυμένοι συντάκτες του ελληνικού Top Gear έχουν το 4drivers. Επίσης τσάμπα. Τσάμπα περιοδικό online. Ας τους στηρίξουμε.Το ότι είναι τσάμπα δεν μου λέει τίποτα προσωπικά. Για τα video του Monkey θα πλήρωνα συνδρομή αν έβαζε κάτι τέτοιο, δεν θα έκανα το ίδιο για μια πληθώρα τσάμπα περιοδικών.
-
Μαζί σου, ούτε εμένα είναι το κόστος ο νούμερο ένα παράγοντας για να επιλέξω τι μου αρέσει. Αν ήταν έτσι, θα κυκλοφορούσα με Seat Marbella και ποδήλατο από το Praktiker.
Όμως, τη σήμερον ημέρα, που η κοπέλα στο φανάρι σε παρακαλάει για να σου δώσει δωρεάν εφημερίδα, το τσάμπα θα διασφάλιζε την αποδοχή από το ευρύ κοινό. Θα έφερνε αναγνωσιμότητα και τα υπόλοιπα θα τα αναλάμβανε η διαφήμιση. Έτσι κι αλλιώς, ακόμα και αν το Drive είχε μια κάποια συνδρομή, όλοι θα μπορούσαν να βρουν το τεύχος δωρεάν, 'πειρατικό'.Οπότε, λίγη διαφορά θα έκανε. -
Ο χρήστης Jacob έγραψε:
Έχω ασκήσει κριτική στους 4Τ μέσα από αυτό το φόρουμ, πάντα με σεβασμό, έχοντας διαβάσει κάθε τεύχος του περιοδικού από το 1988 μέχρι σήμερα.Την έλλειψη χιούμορ (μάλιστα, όπως γράφηκε πλήρη έλλειψη χιούμορ) δεν την έχω διαπιστώσει. Το περιοδικό έχει, φυσικά, αλλάξει, είναι διαφορετικό από αυτό που ήταν πριν από 25 χρόνια, είναι ζωντανός οργανισμός, και δε θα το θεωρούσα φυσιολογικό να μην είχε συμβεί αυτό. Έχουμε, όμως αλλάξει κι εμείς οι αναγνώστες του, όπως και η εποχή. Η δεκαετία του ’80 ήταν η εποχή της αθωότητας - σχεδόν ο,τιδήποτε από το σήμερα κι αν συγκρίνει κάποιος με εκείνη την εποχή θα του φανεί βαρετό.
Γενικά, τα αστεία και το «κέφι» κάποιων περιοδικών για να κερδίσουν πωλήσεις ποτέ δε μου άρεσε. Προτιμώ κάποιο περιοδικό χωρίς ιδιαίτερο χιούμορ, αλλά να μου σερβίρει αυτό που «βγαίνει» μέσα από το δημοσιογράφο, κι όχι αυτός να σκέφτεται τι θέλω εγώ να διαβάσω και να μου το σερβίρει.
Επίσης, δε γνωρίζω που γράφουν οι περισσότεροι αυτοκινητόφιλοι το περιοδικό. Εγώ, πάντως, παρόλα τα ελαττώματά του, το θεωρώ αρκετά καλό. Και επειδή δεν περνάω όλη την ημέρα μου στα φόρουμ (ευτυχώς η εργασία μου, η οικογένειά μου και πολλά άλλα μου γεμίζουν ευχάριστα την ημέρα), επειδή δε γνωρίζω τα πάντα για τα αυτοκίνητα, αλλά και επειδή δε θεωρώ το διαδίκτυο ως υποκατάστατο για τα πάντα, συνεχίζω να διαβάζω αυτοκινητικά περιοδικά.
Jacob
Ωραίο κείμεν ο.
Διαβάζοντας ανελλιπώς το περιοδικό από το 1986 έως σήμερα, θα διαφωνήσω μαζί σου στο θέμα χιούμορ. Δεν ξέρω εάν ήταν εποχή αθωότητας τότε στο περιοδικό αλλά και στους αναγνώστες, αλλά σίγουρα παλαιότερα στο 4τ δεν έβγαινε η αίσθηση που περιγράφεις ως Γενικά, τα αστεία και το «κέφι» κάποιων περιοδικών για να κερδίσουν πωλήσεις ποτέ δε μου άρεσε., με το οποίο και συμφωνώ.
Παλιότερα λοιπόν υπήρχε χιούμορ και σαρκασμός από τους συντάκτες. Το οποίο ήταν διακριτικό στις δοκιμές και στις παρουσιάσεις, αλλά φανερό και αξεπέραστο στις προσωπικές στήλες και στα ταξιδιωτικά κομμάτια. Υπάρχουν στη μνήμη μου κείμενα αξέχαστα, ειδικά του Μ. Σταυρόπουλου που έδινε ρέστα τότε, τόσο με κείμενα (η τεσταρόσσα και η ζωγραφιστές πόρτες του 2CV, το κείμενο «με αεροπλάνα και βαπόρια» για τα ταξίδια στο εξωτερικό, το κείμενο στη δκιμή του ΑΧ GT στη Βρετάνη) όσο και με διάσπαρτα σχόλια (με το δεξί παπούτσι του Κ.Κ. που δε χωρούσε να μπει στο Caterham), αλλά και του Κ.Τ και του Κ.Κ. ακόμα και του πιο σοβαρού Π.Φ. Υπήρχε βέβαια, και ο Ν. Δήμου, το οποίου η τακτική στήλη αλλά και τα αυτοκινητιστικά του άρθρα ήταν γεμάτα σαρκασμό και συναίσθημα (π.χ. «μαύρη καλλονή»).
Αυτό το περιβάλλον και το πνεύμα του περιοδικού τότε (1985-1995) έλειψε αργότερα και ίσως σε κάποια ταξιδιωτικά του Ν.Κ. Θ.Η. ή του Α.Τ. μπορούν να βρεθούν ψήγματα.
Βέβαια μπορεί να τα βλέπω έτσι γιατί τελείωσε και για μένα η εποχή της αθωότητας -
Ένα πράμα που είχα βαρεθεί αφάνταστα σε πάμπολλα περιοδικά αυτοκινήτου, και κυρίως στο περί ου ο λόγος, ήταν η επαναληψιμότητα των κειμένων των δοκιμών, οι προκαταλήψεις τους, και η απόλυτη προβλεψιμότητά τους.
Έλειπαν τα κείμενα που θα τάραζαν τα νερά, οι πρωτότυπες έρευνες, η άλλη οπτική γωνία.
Γι' αυτό και τάκοψα πριν από 15 χρόνια.
Στο ενδιάμεσο η άνοδος του διαδικτύου αναπλήρωσε και με το παραπάνω το κενό. -
Προσωπικά το ελληνικό διαδίκτυο δεν με καλύπτει. Δεν θα δεις μετρήσεις, γυρολόγια κλπ σε διαδικτυακά περιοδικά. Για αυτό και εξακολουθώ κάθε μήνα να αγοράζω και τους 4Τ αλλά και το Drive. Από εκεί και πέρα ενημερώνομαι από αγγλικά και αμερικάνικα περιοδικά on line.
-
Το παπούτσι του Κ.Κ. που δε χωρούσε στο Caterham το είχα ξεχάσει, το θυμήθηκα τώρα που διάβασα το μήνυμα, ναι είναι από αυτά τα πράγματα που θέλεις να διαβάζεις. Με την ευκαιρία κοίταξα λίγο και τα παλιότερα εξώφυλλα του περιοδικού - βγάζουν, πράγματι, έναν πιο ευχάριστο χαρακτήρα και χιούμορ, π.χ. το εξώφυλλο του τεύχους Δεκεμβρίου 1990. Τα εξώφυλλα των τελευταίων χρόνων δεν έχουν καμία σχέση (προς το χειρότερο) με τα παλιότερα.
Μια και αναφέρθηκαν παλιότεροι συνεργάτες, προσωπικές συμπάθειες ο Π.Φ. με τον 'αυστηρό', μεθοδικό τρόπο γραφής και σκέψης, και φυσικά ο Ν.Δ., που αγόραζες το περιοδικό μόνο για να διαβάσεις τη στήλη του. Για το παρόν, I agree, ο Α.Τ. το 'έχει'.
Jacob
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Ένα πράμα που είχα βαρεθεί αφάνταστα σε πάμπολλα περιοδικά αυτοκινήτου, και κυρίως στο περί ου ο λόγος, ήταν η επαναληψιμότητα των κειμένων των δοκιμών, οι προκαταλήψεις τους, και η απόλυτη προβλεψιμότητά τους.
Έλειπαν τα κείμενα που θα τάραζαν τα νερά, οι πρωτότυπες έρευνες, η άλλη οπτική γωνία.
Γι' αυτό και τάκοψα πριν από 15 χρόνια.
Στο ενδιάμεσο η άνοδος του διαδικτύου αναπλήρωσε και με το παραπάνω το κενό.Σωστός... Αν και εγώ σταμάτησα το απαράδεκτο AutoBild κυρίως για τους δύο πρώτους λόγους...
-
Όπως εγραψε κάποιος παραπάνω, το διαδικτυο εχει καλυψει το κομματι της ενημερωσης και εχει παρει το μεριδιο αποτα περιοδικά. Οι εποχες που περιμεναμε να βγει το περιοδικο για να διαβασουμε τεστ, τεχνικα κειμενα, αποψεις κλπ, εχουν δυστυχως περασει ανεπιστρεπτι και φυσικα το φαινομενο ειναι παγκοσμιο. Περιοδικά όπως το ΒΥΤΕ που διαβαζα ανελλιπως για καποια χρονια, έκλεισαν αδοξα μεσα στην προηγουμενη δεκαετια. Οντως, το χαρτι όλο και πιο γρηγορα, δινει τη θεση του στο tablet.
Οι παραγοντες γνωστοι, με βασικοτερο όλων το κοστος και την ταχυτητα.
Παρ' όλη τη ρομαντικοτητα όμως, κερδιζουμε αρκετα πραγματα. Αυτο που διαβαζαμε τοτε στο περιοδικο δεν ηταν το χαρτι, αλλα το περιεχομενο. Το περιεχομενο αυτο γραφοταν εβδομαδες ή μηνες πριν, περναγε απο ενα σωρο μετασχηματισμους και εμπαινε σε καλουπια, κοβοταν ραβοταν για να 'βγει'η ύλη κλπ. Φτάναμε στο σημείο να εχει γινει τεστ με τις τελευταιες μπόρες και να βλεπουμε βρεγμενους δρομους σε φωτο απο τεστ, ενω εξω εσκαγε ο τζιτζικας.Τωρα το περιεχομενο 'ανεβαινει' για διαβασμα μερικα δευτερολεπτα απο την συγγραφή του, το διαβαζουμε και στη δουλεια αν θελουμε (δυσκολο με το περιοδικό), το 'δανειζουμε' σε φιλους χωρις να χασουμε το πρωτοτυπο, μπορουμε να διαβασουμε ΠΟΛΛΑ περιοδικα και αρθρα για το ιδιο πραγμα, και σπουδαιοτερο ολων για εμενα, μπορουμε να συζητησουμε με ανθρωπους απο όλα τα μερη του κοσμου για το συγκεκριμενο θεμα, χειροκροτωντας ή επικρίνοντας το συντάκτη, και όλα αυτά, δωρεάν. Μου φαινεται καλυτερο απο πρίν. Δεν εχει αυτη τη μυρωδια του περιοδικου, που το εβαζες κατω και καθε σελιδα ηταν καινουριος κοσμος κλπ, αλλα τωρα ειναι καλυτερο νομιζω.
Μια σημειωση μόνο για οσους νοσταλγουν τα παλια χρονιαμε το χιουμορ. Μου θυμησατε το παπουτσι του Καββαθα. Στο ιδιο αρθρο ελεγε οτι 'στο αυτοκινητο χωρουν 2 ατομα και οι οδοντόβουρτσες τους'. Θυμηθηκα οτι παλιοτερα εκαναν τεστ το Renault 21 (ή 25 δεν θυμαμαι) στη Γαλλια και εγραφαν οτι 'σε επαρχιακο δρομο με καταρρακτωδη βροχη, μας προσπερνουσαν τα 2CV, αφου οι Γαλλοι πατουν το γκάζι σαν να ηταν το κεφαλι καποιας οχιας!'.
Αλλα επισης (δυστυχώς) θυμηθηκα οτι απο το πρωτο τευχος που αγορασα έχουν περασει 28 χρόνια, και ισως τελικα να μην εχει αλλαξει τοσο πολυ ο αναλαφρος τονος του περιοδικου, λεμε τωρα, αλλα απλά μεγάλωσα εγώ... και εσεις μαζι, και αλλαξαμε και εμεις, οχι μονο το περιοδικό. Ποσο καιρο εχετε να πειτε διασκεδαστικό ανέκδοτο με τον Τοτό? Ε, καπως έτσι.
-
Δε θα μπορούσα να συμφωνώ περισσότερο. Και πολύ καλή γραφή επίσης. Εύγε!
-
Ποια ελληνικα διαδικτυακα εντυπα σας καλυπτουν στο θεμα δοκιμων και μετρησεων δηλαδη;
Sent from my Neo V using Tapatalk.
-
σε ποιο πρωην μέλος αναφέρεστε ρε παίδες;
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Δε θα μπορούσα να συμφωνώ περισσότερο. Και πολύ καλή γραφή επίσης. Εύγε!Ευχαριστω.
-
Ο χρήστης Joe Bar Team έγραψε:
σε ποιο πρωην μέλος αναφέρεστε ρε παίδες; -
Ο χρήστης carfanatic έγραψε:
+1 για το drive (youtube) και 4drivers. Εξαιρετική υλη και παρουσιαση. Στο δεύτερο μαλιστα γραφει και ενας ξενιτεμενος συνφορουμας μας ε?Sent from my MT27i using Tapatalk 2
Εχει μία εβδομάδα που επέστρεψε στην πατρίδα....
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Καλά, εγώ δεν εννοούσα αυτό. Εννοούσα τις απαράδεκτες δοκιμές, τα μαγειρεμένα αποτελέσματα στα συγκριτικά, τη βαρετή ύλη. Από τη στιγμή που το ίντερνετ προάγει την παγκοσμιοποίηση, από τη στιγμή που μπορώ να βλέπω τσάμπα τον Chris Harris σε συγκριτικό Zonda με Enzo, από τη στιγμή που γκουγκλάρω 20 δευτερόλεπτα και βρίσκω να κατεβάσω το τελευταίο τεύχος του βρετανικού EVO (ίσως και του Car και του Top Gear, απλά δεν ασχολούμαι με δαύτα), από τη στιγμή που τρώω όλη μου τη μέρα στα φόρουμ... τι στο καλό θα το κάνω το περιοδικό; Τι παραπάνω έχει να μου προσφέρει; Υπάρχουν φόρουμ για κάθε μοντέλο,που οι κάτοχοι γνωρίζουν μέχρι την τελευταία βίδα. Ένα περιοδικό δεν ξέρει ούτε το 1/10 από αυτά.
Εγώ για παράδειγμα έχω ένα Miata. Το να διαβάσω σε κάποιο περιοδικό μια δοκιμή (π.χ. το τελευταίο Miata ενάντια στο προηγούμενο) ή ένα αφιέρωμα για μεταχειρισμένα Miata, μόνο γέλια μπορεί να μου φέρει. Τόσο απλά.+1
Απο την στιγμη που βγηκε το ιντερνετ τα περιοδικα δεν εχουν πια λογο υπαρξης. Διαβαζα 4τ απο το 1984 μεχρι το 2000 χωρις να χανω τευχος αλλα οι συνθηκες ηταν τελειως διαφορετικες τοτε. -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Ένα πράμα που είχα βαρεθεί αφάνταστα σε πάμπολλα περιοδικά αυτοκινήτου, και κυρίως στο περί ου ο λόγος, ήταν η επαναληψιμότητα των κειμένων των δοκιμών, οι προκαταλήψεις τους, και η απόλυτη προβλεψιμότητά τους.
Έλειπαν τα κείμενα που θα τάραζαν τα νερά, οι πρωτότυπες έρευνες, η άλλη οπτική γωνία.
Γι' αυτό και τάκοψα πριν από 15 χρόνια.
Στο ενδιάμεσο η άνοδος του διαδικτύου αναπλήρωσε και με το παραπάνω το κενό.+1 ! Εδώ το Top Gear (UK Edition) πρωτοπορεί!
Σχολιασμός της ύλης των 4Τ και προτάσεις προς το Περιοδικό