-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
O Αλί Τρισαλί και η Φαντομ Α.Ε. ολα αυτα;
Δυστυχως με τα μεροκαματα ειναι απλα τα πραγματα,οταν εχεις π.χ. να δινεις 20.000 για εναν εργαζόμενο το χρόνο στην Ελλάδα και στην Τουρκία 1.000 (τυχαια τα νουμερα) ειναι προφανες οτι αυτο επηρρεάζει καταλυτικότατα την επενδυση.Περιττό να πω ότι διαφωνώ!
Εξαρτάται από το αν η επένδυση είναι εντάσεως κεφαλαίου (=χρησιμοποιεί περισσότερο μηχανήματα για την παραγωγή) ή εντάσεως εργασίας (=χρησιμοποιεί περισσότερο εργατικά χέρια για την παραγωγή). Μία επένδυση εντάσεως εργασίας σε χώρα της ΕΕ με τα υψηλά εργατικά που συνεπάγεται πολύ απλά δεν συμφέρει. Αν όμως η επένδυση είναι εντάσεως κεφαλαίου, τότε το εργατικό κόστος είναι πολύ μικρότερο ποσοστό του συνολικού κόστους παραγωγής και η σημασία του προφανώς μειώνεται.
Χώρια που το κόστος εργασίας ΔΕΝ είναι ο βασικός προσδιοριστικός παράγοντας για την πραγματοποίηση ή μη μίας επένδυσης.
Πάντως, σύμφωνα με αυτά που λέει και ο Vasgti, ο Αιγύπτιος φαίνεται αρκετά σοβαρός... Μακάρι να γίνει μία τέτοια μεγάλη επένδυση στην προβληματική (από άποψη επενδύσεων και θέσεων εργασίας) Θράκη...
Άντε και στα δικά μας... Γιατί οι Αιγύπτιοι έχουν δικοί τους αυτοκινητοβιομηχανία... εμείς...
-
μακαρι να γινει και μακαρι να πετυχει. η δικια μου απορια ειναι γιατι τα εγχωρια 'τσακαλια' ειναι ανικανοι να κανουν ενα τετοιο εγχειρημα???
-
Τι αυτοκινητα κατασκευαζονται στην Αιγυπτο ;
-
Υποθέτω τίποτα ΡΕΟ και ΙΧ στο στυλ του Fiat 128.
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
Εξαρτάται από το αν η επένδυση είναι εντάσεως κεφαλαίου (=χρησιμοποιεί περισσότερο μηχανήματα για την παραγωγή) ή εντάσεως εργασίας (=χρησιμοποιεί περισσότερο εργατικά χέρια για την παραγωγή). Μία επένδυση εντάσεως εργασίας σε χώρα της ΕΕ με τα υψηλά εργατικά που συνεπάγεται πολύ απλά δεν συμφέρει. Αν όμως η επένδυση είναι εντάσεως κεφαλαίου, τότε το εργατικό κόστος είναι πολύ μικρότερο ποσοστό του συνολικού κόστους παραγωγής και η σημασία του προφανώς μειώνεται.
Χώρια που το κόστος εργασίας ΔΕΝ είναι ο βασικός προσδιοριστικός παράγοντας για την πραγματοποίηση ή μη μίας επένδυσης.
Γιατί μια επένδυση εντάσεως κεφαλαίου να συμφέρει περισσότερο στην Ελλάδα απο πχ στην Τουρκία?
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Γιατί μια επένδυση εντάσεως κεφαλαίου να συμφέρει περισσότερο στην Ελλάδα απο πχ στην Τουρκία?
Γιατί εκεί έχουμε άλλα πλεονεκτήματα.
Παράδειγμα:
Μέλος της Ε.Ε., μικρότερη απόσταση από την Ε.Ε., πολιτική σταθερότητα, σταθερό νόμισμα, οικονομική σταθερότητα (πληθωρισμός 3-4% έναντι 150%...), κτλ.
Αν πχ το κόστος παραγωγής είναι 100 στην Τουρκία και 110 στην Ελλάδα (στην Τουρκία επένδυση εντάσεως εργασίας, στην Ελλάδα εντάσεως κεφαλαίου), τότε παράγοντες σαν αυτοί που ανέφερα πιο πάνω πιθανό να υπερκαλύπτουν τη διαφορά...
Η διαφορά στο κόστος παραγωγής θα είναι (υποθέτω) σχετικά μικρή, γιατί στην Τουρκία θα έχει πχ 200 εργαζόμενους και 2 μικρά μηχανήματα, ενώ στην Ελλάδα θα έχει 20 εργαζόμενους και αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής. Η διαφορά είναι στο κόστος πραγματοποίησης της επένδυσης, που στην Ελλάδα θα είναι μεγαλύτερο, αλλά εδώ μπαίνει ο μικρότερος κίνδυνος της Ελλάδας σαν χώρα, η νομισματική - οικονομική σταθερότητα, κτλ. συν τα όποια κίνητρα θα μπορούσε να δώσει η πολιτεία...
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Γιατί μια επένδυση εντάσεως κεφαλαίου να συμφέρει περισσότερο στην Ελλάδα απο πχ στην Τουρκία?Μα αν διαβάσατε, διαθέτει ΗΔΗ ανάλογες μονάδες στην Τουρκία και στην Αίγυπτο. Άρα εκείνο που αναζητάει είναι τη δημιουργία μιας μονάδας παραγωγής επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Για αυτό και αρχικά ο Αιγύπτιος εξέταζε το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας τέτοιας μονάδας στη Γαλλία. Οπότε η σύγκριση πρέπει να είναι Γαλλία-Ελλάδα και όχι Τουρκία-Ελλάδα. Και αν λάβουμε υπόψη κάποιες παραμέτρους, τότε ναι τον συμφέρει καλύτερα η Ελλάδα σε σχέση με τη Γαλλία.
Στα υπόλοιπα συμφωνώ με τον markvag.
Όσο το γιατί δεν κάνουν οι δικοί μας οι Έλληνες επιχειρηματίες μια τέτοια κίνηση, είναι γιατί πρώτον τους λείπει η τεχνογνωσία, και έπειτα δεν νομίζω πως έχουν την απαιτούμενη υποστήριξη από το κράτος. Π.χ η ΕΛΒΟ (η οποία είναι η μοναδική ελληνική βιομηχανία που έχει ικανοποιητική τεχνογνωσία σε αυτό τον τομέα) αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή πρόβλημα από τη μείωση στις παραγγελίες από τις ένοπλες δυνάμεις. Αν δεν υπάρχει η ανάλογη ζήτηση από πίσω, τότε είναι λογικό ο άλλος να μην θέλει να πάρει το ρίσκο. Στο σημείο αυτό πρέπει να γίνει διαχωρισμός πως άλλο να δημιουργηθεί μονάδα παραγωγής από μια γνωστή εταιρία με πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο (π.χ. Nissan, Τoyota κτλ) και άλλο από μια εταιρία που τώρα κάνει τα πρώτα της βήματα και είναι άγνωστη σε άλλες χώρες (π.χ αν επιλέξει η ΕΛΒΟ να κατασκευάσει πολιτικό αυτοκίνητο).
-
Για σύγκριση Τουρκία-Ελλάδα και Γαλλία-Ελλάδα δεν ξέρω αλλα αν το σκέφτούμε σαν πχ Ουγκαρία-Ελλάδα νομίζω όλη η αισιοδοξία ακυρώνεται.
-
Ναι αλλά από τη στιγμή που έχει ήδη αγοράσει από το ελληνικό δημόσιο έκταση 150 στρεμμάτων και στα σχέδια του είναι τον Ιούνιο να αρχίσει η κατασκευή του εργοστασίου, νομίζω η απόφαση έχει ήδη ληφθεί και έχει δρομολογηθεί η υλοποίηση του σχεδίου.
-
Ρε παιδια ανεκδοτα ειναι ολα αυτα και εμεις καθομαστε και τα συζητάμε σοβαρα!
Τεσπα,Επισης επειδη εγινε κουβεντα περι εντασεως κεφαλαίου και εντάσεως εργασίας,νομιζω οτι τετοιου είδους επιχειρήσεις απαιτουν σημαντικό αριθμο εργαζομένων,ακομα και στον 21ο αιώνα,κάνω λάθος;
Επισης ενα αλλο στοιχειο το οποιο ο (ανυπαρκτος και φανταστικος) επενδυτης μπορει να μην γνωρίζει ειναι οτι οι συνδικαλιστες θα τον κλείσουν ότι ώρα θελουν,αν εν τω μεταξυ καταφερει να επιβιώσει απο την εφορια και τις μίζες που θα του ζητάνε οι πολιτικοί μας.Λιγες χωρες στον πλανητη εχουν τόσο εχθρικη νομοθεσιά και στάση απεναντι στις επενδυσεις,ξεχαστε λοιπον την φαντομ α.ε.,τον Αλι Τρισαλι,και ασχοληθειτε με τον 'Συριο πρόεδρο' του ΠΑΟΚ,τον 'πλούσιο Σαουδάραβα' του Άρη,για να μην σας ταίζουν κουτόχορτο σε ολες τις σελιδες της εφημερίδας,απο τα επενδυτικα μεχρι και τα αθλητικα.
-
Πάντως εγώ αφιέρωασα λίγο χρόνο στο δίκτυο ψάχνωντας για τις δραστηριότητες της εν λόγω εταιρίας και ομολογώ δεν βρήκα και πολύ συγκεκριμένα πράγματα.......
-
Ο χρήστης Papapeters έγραψε:
Πάντως εγώ αφιέρωασα λίγο χρόνο στο δίκτυο ψάχνωντας για τις δραστηριότητες της εν λόγω εταιρίας και ομολογώ δεν βρήκα και πολύ συγκεκριμένα πράγματα.......και εγώ που έψαξα δεν βρήκα τίποτα,οπότε μου φαίνεται μούφα η δουλειά
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Τεσπα,Επισης επειδη εγινε κουβεντα περι εντασεως κεφαλαίου και εντάσεως εργασίας,νομιζω οτι τετοιου είδους επιχειρήσεις απαιτουν σημαντικό αριθμο εργαζομένων,ακομα και στον 21ο αιώνα,κάνω λάθος;
Επισης ενα αλλο στοιχειο το οποιο ο (ανυπαρκτος και φανταστικος) επενδυτης μπορει να μην γνωρίζει ειναι οτι οι συνδικαλιστες θα τον κλείσουν ότι ώρα θελουν,αν εν τω μεταξυ καταφερει να επιβιώσει απο την εφορια και τις μίζες που θα του ζητάνε οι πολιτικοί μας.Δεν είναι απαραίτητο να έχει υπερβολικά μεγάλο αριθμό προσωπικού. Το νούμερο των 2.000 θέσεων που ανακοινώθηκε πιστεύω πως είναι πολύ λογικό και επαρκές. Η ΕΛΒΟ απασχολεί περίπου 900-1.000 εργατοτεχνίτες. Μην ξεχνάς πως το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής πλέον είναι αυτοματοποιημένο.
Αυτές οι μλκιες που κουβαλάνε για μυαλά κάποιοι που αποκαλούνται 'συνδικαλιστές' μας μάραναν και δεν έχει δει προκοπή τόσα χρόνια ο τόπος...
Πάντως η ΕΛΒΟ, από τη στιγμή που ανέλαβε τη διοίκησή της ο Μυτιληναίος γύρισε σε κερδοφορία.
http://www.elbo.gr/news3.htm
Αυτό νομίζω λέει πολλά... -
Ο χρήστης spiros έγραψε:
μακαρι να γινει και μακαρι να πετυχει. η δικια μου απορια ειναι γιατι τα εγχωρια 'τσακαλια' ειναι ανικανοι να κανουν ενα τετοιο εγχειρημα???Γιατί δεν έχουν άγνοια όπως ο Αιγύπτιος!!!
-
Ο χρήστης interland.gr έγραψε:
μακαρι να γινει και μακαρι να πετυχει. η δικια μου απορια ειναι γιατι τα εγχωρια 'τσακαλια' ειναι ανικανοι να κανουν ενα τετοιο εγχειρημα???
Γιατί δεν έχουν άγνοια όπως ο Αιγύπτιος!!!
Λες???
ισως να μην εχεις και τοσο αδικο, για να δουμε!
-
Παίδες, μην παίρνετε και πολύ στα σοβαρά τον 'Κόσμο του Επενδυτή'... Γράφει πολλές μαλακίες συνήθως (π.χ. τη θεωρία ότι το αεροπλάνο των Κυπριακών Αερογραμμών έριξε το Σινούκ, κι ας πέταγε το αεροπλάνο 10 χιλιόμετρα πιο ψηλά).
-
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Θυμάστε τους κινέζους που θα ερχόταν στο Βόλο; Προεκλογικά πάντα....(nass, εγώ είχα το κλασικό Velamos )
Ναι, ναι!
Ο Βόλος έχει πλημμυρίσει ΚινέζουςΆντε να μην αρχίσω τώρα
-
Εγώ πάντως δεν έχω δει κινέζικες επιχειρήσεις, πέρα απ'τα κωλομάγαζα αυτά που ούτε αποδείξεις δεν κόβουν και πουλάνε ό,τι σκαρταδούρα μπορεί κανείς να φανταστεί...
Και κάνουν ζημιά και στους καταναλωτές και στα κανονικά μαγαζιά.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Παίδες, μην παίρνετε και πολύ στα σοβαρά τον 'Κόσμο του Επενδυτή'... Γράφει πολλές μαλακίες συνήθως (π.χ. τη θεωρία ότι το αεροπλάνο των Κυπριακών Αερογραμμών έριξε το Σινούκ, κι ας πέταγε το αεροπλάνο 10 χιλιόμετρα πιο ψηλά).Αν και δεν αγορασα την εφημεριδα νομιζω οτι δεν ηταν δικο του σχολιο απλως δημοσιευσε επισημο εγγραφο που ανεφερετο στο Κυπριακο σκαφος.
Η αναγραφη σχολιων με ανυπαρκτα ερισματα μειωνει την αξιοπιστια οποιουδηποτε εντυπου. -
Έκανα το ΜΕΓΑΛΟ λάθος να την πάρω το περασμένο Σάββατο κι ακόμα πονάει το κεφάλι μου. Φανταστείτε τα δελτία του Star και του Alter σε σομόν σελίδες. Κείμενα ασύντακτα, ασυνάρτητα, με ελλιπέστατη έρευνα, ανύπαρκτη επιχειρηματολογία... Εν γένει, είναι τζάμπα λεφτά. Λυπάμαι τα δέντρα που κόβονται για να γίνουν χαρτί γι'αυτό το πράγμα. Κι εκεί που νόμιζα πως το Β(λ)ήμα και τα 'Νέα' αποτελούν τους ορισμούς της κακής εφημερίδας...
Εν προκειμένω τώρα, το πρωτοσέλιδο ήταν αυτήν τη φορά ότι αεροπλάνο των Κυπριακών Αερογραμμών έριξε το Σινούκ.
ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ