Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ - ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ...
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ - ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ...
    • 1
    • 2
    • 78
    • 79
    • 80
    • 81
    • 82
    • 137
    • 138
    • 80 / 138
    Περί αυτοκίνησης
    42
    2750
    29228
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • B
      bebes last edited by

      ...Πιέσεις να κρατηθεί στην ζωή ο «Άξονας Κεντρικής Ελλάδας» (Ε65) ασκεί η κοινοπραξία που κατασκευάζει το έργο, αποκαλύπτοντας ανοιχτά τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης να καταργήσει την επιδοτούμενη σύμβαση παραχώρησης ...

      http://www.protothema.gr/environment/ar ... aid=230173

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • R
        rx8_drifter last edited by

        Ο χρήστης nass έγραψε:
        Μα νομίζω είχαν πει ότι αν σε αυτοκινητόδρομο το όριο ήταν 120, ακόμα και αν καθοριζόταν με πινακίδα, αυτόματα γίνεται 130

        Αν ειναι γεματος πινακιδες 120 δε νομιζω ρε ναςς, με την ιδια λογικη οπου εχει 100 θα ειναι 130

        Το θεμα νομιζω το εχει ο παθε, η εγνατια αναβαθμιστηκε με καινουργοες πινακιδες (η το αναποδο )

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • 2
          224-v last edited by

          Το ποιο απλο προβλημα που δεν λυνεται απλα με πινακιδες και αλλαγη του οριου που αναγραφεται σε αυτες ειναι η ΟΡΑΤΩΤΗΤΑ σε οχηματα που κινουνται στην αριστερη... οπου πανω σε καμπυλη να μην εχει αρκετο χρονο πεδησις σε περιπτωση ακινητοποιημενου εμποδιου στην αριστερη που δεν εχει ΛΕΑ οπως η Δεξια λωριδα... Η ακτινα της καμπυλης εχει σημασια και οταν σχεδιαζεις και υπαρχει δυσκολια σε χαραξη πας σε αυτα που λενε οι πινακες... οποτε ισως σε καποιες καμπυλες αμα αλλαξεις το οριο να μην σε καλυπτουν... στο φρεναρισμα... εκει ισως να μην αλλαξουν τις ταμπελες ωστε θεωριτικα να ειναι ενταξει με τους κανονες ασφαλειας και την κατηγορια του δρομου..
          Το ιδιο περιπου θεμα εχουν και οι κατακορυφες καμπυλες σε αλλαγες κλισεων κ.λ.π.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • R
            rx8_drifter last edited by

            Τουλαχιστον στην ολλανδια οταν αλλαξαν τα ορια μιλαγανε για δρομους που μπορουν να πληρουν τα καινουργια βασει προδιαγραφων (θα μου πεις τι προβλημα ορατοτητας να εχεις στην ολλανδια )

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • 2
              224-v last edited by

              Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
              Τουλαχιστον στην ολλανδια οταν αλλαξαν τα ορια μιλαγανε για δρομους που μπορουν να πληρουν τα καινουργια βασει προδιαγραφων (θα μου πεις τι προβλημα ορατοτητας να εχεις στην ολλανδια )

              Ναι εκει δεν εχει βουνα και ετσι η ευθειες ειναι και σχεδον οριζοντιες οποτε οριο = a volontee.....

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • N
                nass last edited by

                Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:

                Μα νομίζω είχαν πει ότι αν σε αυτοκινητόδρομο το όριο ήταν 120, ακόμα και αν καθοριζόταν με πινακίδα, αυτόματα γίνεται 130

                Αν ειναι γεματος πινακιδες 120 δε νομιζω ρε ναςς, με την ιδια λογικη οπου εχει 100 θα ειναι 130

                Μα μόνο για τις πινακίδες '120' ισχύει η αυτόματη αναβάθμιση σε '130', όχι για τις μικρότερες

                Το θεμα νομιζω το εχει ο παθε, η εγνατια αναβαθμιστηκε με καινουργοες πινακιδες (η το αναποδο )

                Μάλλον η Εγνατία είναι ΟΚ στον ΠΑΘΕ πρόσφατα είδα μπόλικες πινακίδες '120'

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • K
                  kostis20 last edited by

                  H Αθηνων -Πατρών ,θα τελειωσει καποτε ή οχι?

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • Z
                    zorz last edited by

                    Ο χρήστης nass έγραψε:
                    Μάλλον η Εγνατία είναι ΟΚ στον ΠΑΘΕ πρόσφατα είδα μπόλικες πινακίδες '120'

                    Στην Εγνατία αλλάξανε τις πινακίδες (στα πεδινα τμήματα προφανώς) μέσα σε λίγες βδομάδες από τότε που άλλαξε ο νόμος. Στον ΠΑΘΕ, ακόμα και στις μεγάλες ευθείες το άφησαν στα 120.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • C
                      coyot last edited by

                      Ευχαριστούμε τον Φαέθωνα.
                      Υποθέτω ότι οι αποστάσεις ακινητοποίησης και 'απόφασης' αφορούν το 'μέσο' οδηγό, και όχι οποιον έχει φάει τα νιάτα και τα λεφτά του σε σεμινάρια / πίστες / αγώνες.
                      Εξ ου και ο προκρούστειος ρατσισμός των ορίων ταχύτητος (θα έπρεπε να διαφοροποιούνται ανά κατηγορία διπλώματος, δεν μπορεί ο υπερήλιξ, ο γύφτος και η μουνίτσα να έχουν ίδιο όριο με τον 'μεταπτυχιακώς' εκπαιδευμένο)

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • P
                        phaethon last edited by

                        Α, αυτά ήθελα να αποφύγω βάζοντας 'αριθμούς' έτσι στον αέρα... Κι εγώ είμαι οπαδός των αγώνων, κι εγώ λατρεύω την ταχύτητα κτλ κτλ. Αλλά όχι, έχοντας δει τα στοιχεία που οδηγούν στη σύνταξη αυτών των πινάκων, θα σου πω ότι δεν αξίζει καν να μπεις στη διαδικασία να θεωρήσεις διαφορετικά δεδομένα για τους ανθρώπους. Πρώτον, γιατί έχουν βγει από μελέτες δεκαετιών, δεύτερον επειδή σχεδιάζεις τον δρόμο με βάση το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών και τρίτον, ΟΠΟΙΟΣ και να είσαι, υπάρχουν φορές που θα κάνεις το λάθος, θα αργήσεις να αντιδράσεις κτλ κτλ, συνεπώς θα χρειαστείς την ασφάλεια που σου παρέχουν οι δρόμοι έχοντας σχεδιαστεί για τον 'μέσο' χρήστη, όπως λες.
                        Όσο για την εκτίμηση των δυνατοτήτων μας, αυτές αφορούν ίσως τις αντιδράσεις μας σε εμπόδια (π.χ. να κάνεις σωστό ελιγμό), όμως η ταχύτητα είναι αμείλικτη και οι φυσικές δυνατότητες του οχήματος μπαίνουν μέσα χωρίς να μπορείς να τις υπερβείς σαν 'οδηγάρα'. Σκέψου ότι με ελάχιστη παραπάνω ταχύτητα (15-20km/h) έχεις πρακτικά ακυρώσει το 0.5-1sec ταχύτερης αντίδρασης που έχεις από τον γέρο. Πραγματικά, ο όγκος των δεδομένων που έχουν επεξεργαστεί οι μηχανικοί για να καταλήξουν σε αυτά τα συμπεράσματα ξεπερνά και τον Schumacher.
                        Εξάλλου, δεν υπάρχει πιό επικίνδυνο πράγμα από έναν δρόμο που τρέχουν εντελώς διαφορετικά οι χρήστες μεταξύ τους. Οι διαφορικές ταχύτητες και οι απότομοι ελιγμοί ανάμεσα σε 'εκπαιδευμένο' και 'μη εκπαιδευμένο' κοινό είναι θάνατος και για τους δύο.
                        Τα όρια ταχύτητας δεν είναι το πρόβλημα, η ποιότητα των δρόμων είναι. Οι περισσότεροι δρόμοι βρίσκονται σε χειρότερη κατάσταση από αυτήν στην οποία αναφέρονται τα όρια ταχύτητας.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • M
                          mirage last edited by

                          +1 σε όλα τα παραπάνω. Πάει πολύς καιρός που δεν έχω ασχοληθεί με το αντικείμενο οδοποιία και μου λείπει

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • P
                            phaethon last edited by

                            Ο χρήστης mirage έγραψε:
                            +1 σε όλα τα παραπάνω. Πάει πολύς καιρός που δεν έχω ασχοληθεί με το αντικείμενο οδοποιία και μου λείπει

                            Με τέτοια κρίση... και σε μένα σχεδόν λείπει 😛 Έχουμε καταλήξει οι μηχανικοί όλοι να ασχολούμαστε και με αυθαίρετα, ενεργειακές επιθεωρήσεις κτλ...

                            Αυτή τη στιγμή πάντως κάνω κάτι στηθαία και τα βαριέμαι ασύστολα

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • C
                              coyot last edited by

                              Φαέθωνα δεν λέω, προς Θεού, ο 'σχετικός' να ελίσσεται με πολλά μεταξύ ασχέτων ή να 'κολλάει' με τσαμπουκά πίσω από βραδύτερους, μη τηρώντας αποστάσεις, (γιατί τότε δεν είναι σχετικός), αλλά να μπορεί να πάει με (έως και πολλά) περισσότερα σε 'άδειο' δρόμο (πράγμα που εξαρτάται από την ορατότητα).
                              Στη Γερμανία, στα (πολλά) κομμάτια αυτοκινητοδρόμων που δεν υπάρχει όριο, ποιες είναι δηλαδή οι προδιαγραφές; Είναι προδιαγραφές κοσμοδρομίου;

                              Edit: Εξ άλλου, μία διαφορά 18χλμ/ω, ας πούμε από τα 126χλμ/ω (35μ/δλ) στα 144 (40μ/δλ), είναι 5 μέτρα το δευτερόλεπτο.
                              Γιατί και πώς εξανεμίζεται η διαφορά αντίδρασης κατά μισό έως ένα δλ, από καλό σε κακό οδηγό;
                              Άλλο εάν έχει κάποιο κυκλοφοριακό φόρτο και συνυπάρχουν - εκεί πας αμυντικότατα. Αλλά εάν η ορατότητά σου σου δείχνει ότι είσαι μόνος σου για κάποια δλ;
                              Αν μου πεις για 270 χλμ/ω, ήτοι 75μ/δλ, εκεί μάλιστα έχεις δίκηο, δεν υπάρχει ποτέ 'άδειος' δρόμος, μία ψυχή να κυκλοφορεί στο εθνικό δίκτυο, θα την προλάβεις / πετύχεις.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • 2
                                224-v last edited by

                                τα κομματια Εγνατιας στα ανατολικα... Καβαλλα κ.λ.π. θα επρεπε η αντιολησθηρα να εχει συντηρηθει στ 7-8 χρονια ομς μερικα κλεινουν και 12 χρονια=πανω απο Καβαλλα, και τιποτα... οποτε σε λιγο θα ειναι επικυνδηνη η επιφανεια... αλλα χωρις λεφτα πλεον τι συτηρηση να γινει...

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • C
                                  christos-dimou last edited by

                                  Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
                                  Α, αυτά ήθελα να αποφύγω βάζοντας 'αριθμούς' έτσι στον αέρα... Κι εγώ είμαι οπαδός των αγώνων, κι εγώ λατρεύω την ταχύτητα κτλ κτλ. Αλλά όχι, έχοντας δει τα στοιχεία που οδηγούν στη σύνταξη αυτών των πινάκων, θα σου πω ότι δεν αξίζει καν να μπεις στη διαδικασία να θεωρήσεις διαφορετικά δεδομένα για τους ανθρώπους. Πρώτον, γιατί έχουν βγει από μελέτες δεκαετιών, δεύτερον επειδή σχεδιάζεις τον δρόμο με βάση το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών και τρίτον, ΟΠΟΙΟΣ και να είσαι, υπάρχουν φορές που θα κάνεις το λάθος, θα αργήσεις να αντιδράσεις κτλ κτλ, συνεπώς θα χρειαστείς την ασφάλεια που σου παρέχουν οι δρόμοι έχοντας σχεδιαστεί για τον 'μέσο' χρήστη, όπως λες.
                                  Όσο για την εκτίμηση των δυνατοτήτων μας, αυτές αφορούν ίσως τις αντιδράσεις μας σε εμπόδια (π.χ. να κάνεις σωστό ελιγμό), όμως η ταχύτητα είναι αμείλικτη και οι φυσικές δυνατότητες του οχήματος μπαίνουν μέσα χωρίς να μπορείς να τις υπερβείς σαν 'οδηγάρα'. Σκέψου ότι με ελάχιστη παραπάνω ταχύτητα (15-20km/h) έχεις πρακτικά ακυρώσει το 0.5-1sec ταχύτερης αντίδρασης που έχεις από τον γέρο. Πραγματικά, ο όγκος των δεδομένων που έχουν επεξεργαστεί οι μηχανικοί για να καταλήξουν σε αυτά τα συμπεράσματα ξεπερνά και τον Schumacher.
                                  Εξάλλου, δεν υπάρχει πιό επικίνδυνο πράγμα από έναν δρόμο που τρέχουν εντελώς διαφορετικά οι χρήστες μεταξύ τους. Οι διαφορικές ταχύτητες και οι απότομοι ελιγμοί ανάμεσα σε 'εκπαιδευμένο' και 'μη εκπαιδευμένο' κοινό είναι θάνατος και για τους δύο.
                                  Τα όρια ταχύτητας δεν είναι το πρόβλημα, η ποιότητα των δρόμων είναι. Οι περισσότεροι δρόμοι βρίσκονται σε χειρότερη κατάσταση από αυτήν στην οποία αναφέρονται τα όρια ταχύτητας.

                                  Πρώτον περί bold.

                                  Λέτε μαλακίες αγαπητέ... Εδώ στο forum έχουμε την άποψη ότι μας δουλεύετε εσείς οι συγκοινωνιολόγοι γιατί όπως λέει και ο φίλτατος junior gt το πιο εύκολο πράγμα για να φτιάξεις και να ελέγξεις είναι ένας Αυτοκινητόδρομος....

                                  Και υπάρχουν άνθρωποι που τον πιστεύουν κιόλας.

                                  Μία μικρή συμπλήρωση επί των ορίων ταχύτητας. Πειράματα διαφορετικών ορίων ταχύτητας στον ίδιο δρόμο έχουν γίνει στο παρελθόν (πχ διαφορετικά όρια ταχύτητας ανάλογα με τον κυβισμό και τις δυνατότητες του οχήματος βλ. Ιταλία) τα οποία εγκαταλείφθηκαν εν τέλει για τους λόγους ακριβώς που αναφέρεις**.

                                  Βέβαια όλοι μας έχουμε πέσει σε δρόμους με διαφορετικά ελάχιστα όρια ταχύτητας τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τις δυνατότητες των διαφορετικών οχημάτων.

                                  ** Φυσικά υπήρξαν και περιπτώσεις όπου κάποιοι έχουν ισχυριστεί ότι οδηγοί είχαν δικαιωθεί σε Δικαστήρια, αποδεικνύοντας ότι η καθολικότητα του ορίου ταχύτητας δύναται να δημιουργήσει διαφορετικά επίπεδα ασφαλείας αναλόγως του οχήματος και να αποδείξουν ότι κινούμενοι με μεγαλύτερη ταχύτητα του ορίου, είχαν καλύτερο επίπεδο ασφαλείας από το χειρότερο για την εποχή τους όχημα που θα μπορούσε να κυκλοφορήσει, στηριζόμενοι και μόνον στην διαφορά ενεργητικής ασφάλειας. Πχ. στην Ελβετία κάτοχος Porsche 911 κατάφερε να του διαγραφεί το πρόστιμο (για κίνηση με ταχύτητα 30kmh μεγαλύτερης του ορίου) καθώς μπόρεσε τότε να αποδείξει ότι με τα ίδια ακριβώς αντανακλαστικά θα είχε μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης από αυτή που θα είχε σε ένα Fiat Panda που θα το οδηγούσε ο ίδιος. Καθώς ο δρόμος ήταν άδειος (και δεν υπήρχαν εμπόδια που αναφέρεις) λέγεται ότι τελικά ο Δικαστής εκεί τον δικαίωσε. Βέβαια μιλάμε για one-off περίπτωση η οποία και δεν αποτελεί τον κανόνα και σε μία χώρα που μπορεί να ασχολείται και με αυτά τα πράγματα και πλησιάζει τα όρια του αστικού μύθου αλλά που από πλευράς λογικής, αν το όριο ταχύτητας σχετίζεται περισσότερο με τις ικανότητες οδήγησης και όχι το όχημα αυτό κάθε αυτό, στέκει.

                                  Άλλο παράδειγμα που ενισχύει εν τέλει αυτά που λες είναι η δυνατότητα που έχει κάποιος για κάποια πολύ ακριβά οχήματα στη Γερμανία να αφαιρέσει επίσημα τον περιοριστή των 250 kmh αφού έχει αποδείξει ότι μπορεί να οδηγήσει το όχημα και στην νέα του τελική ταχύτητα.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • M
                                    mirage last edited by

                                    Αυτό με τον Ελβετό μου φαίνεται για αστικός μύθος ειδικά για σήμερα που τα πρόστιμα για όρια ταχύτητας πέφτουν για 51 χιλιόμετρα σε ζώνη των 50. Στον αυτοκινητόδρομο υπάρχει μια κάπως μεγαλύτερη ανοχή αλλά και πάλι +30 είναι πάρα πολλά. Εκτός κι αν ο Ελβετός είχε βύσμα
                                    Για τον περιοριστή νομίζω επίσης πως μπορεί να το κάνει οποιοσδήποτε.
                                    @224.v
                                    Ειδικά το κομμάτι της Καβάλας, το οποίο πιάνει και χιόνι πάγο, έχει αρχίσει και δείχνει έντονα σημάδια φθοράς και δεν είναι και απο τα πιο 'εύκολα' κομμάτια της Εγνατιάς. Για να δούμε αν τώρα που μαζεύουν διόδια αν θα γίνουν οι επισκευές.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • P
                                      phaethon last edited by

                                      Φίλε Coyot, το πρόβλημα στο συλλογισμό σου είναι το εξής: τα νούμερα βγαίνουν (ή μπορεί να βγαίνουν, αν τα πειράζεις όπως θέλεις), τα δεδομένα από εμπειρία δεκαετιών όχι. Και επειδή έχω συμμετάσχει σε διαδικασία calibration δεδομένων και προβλέψεων ατυχημάτων, δεν μπορώ να τα αγνοήσω.

                                      Δυστυχώς τα πράγματα δεν έρχονται στον δρόμο πάντα όπως τα υπολογίζεις: Τότε θα δω τον κίνδυνο, τότε θα αντιδράσω, τότε θα φρενάρω κτλ. Και το κυριότερο... λαμβάνει σαν δεδομένο ο κόσμος ότι 'θα δει κάτι από μακριά', που δεν ισχύει πάντα. Μπορεί ο κίνδυνος να έρθει ακριβώς μπροστά σου. Και τότε μπαίνουν μόνο παράγοντες που έχουν να κάνουν με τη σφοδρότητα της σύγκρουσης και τις ζημιές σε σένα λόγω ταχύτητας σύγκρουσης... αφού τρακάρεις δεν μπαίνουν καθόλου στις εξίσωση οι δικές σου αντιδράσεις.
                                      Τα όρια ταχύτητας δεν έχουν καθοριστεί μόνο από τις μέσες αντιδράσεις, αλλά και σε συνδυασμό με ανάλυση των ατυχημάτων, της σοβαρότητάς τους κτλ. Τα ατυχήματα π.χ. με ταχύτητες άνω των 120km/h έχουν πολύ μεγάλα ποσοστά θανάτων και μάλιστα η αύξηση δεν είναι γραμμική, αλλά κοντά εκθετική. Κοινώς, όπως κι αν έχεις αντιδράσει, αν εσύ πήγαινες με 160 και προλάβεις να σκάσεις με 120km/h είσαι σε χειρότερη μοίρα από έναν παππού που πήγε αφρενάριστος με 110.

                                      Όσο για το αν έχουν σημασία τα 5m/s που ανέφερες... Εσύ κάνεις 40 m/s ο άλλος κάνει 35m/s. Χρόνος αντίδρασης παππού 1.5 sec, δικός σου 0.5 sec. Κι είμαι και αβανταδόρικος. Μέχρι να πατήσεις φρένο εσύ κάνεις 20m, ο παππούς 52m (s=Vt). Ναι, εκεί έχεις κερδίσει... αλλά μετά παίρνει το λόγο η επιβράδυνση και ο χρόνος ακινητοποίησης για του καθενός την ταχύτητα. 0.8 g σου κάνουν? Νομίζω καλά είναι για κοινό αυτοκίνητο. Με αυτά θέλεις 102m εσύ, 78m ο παππούς (s=Vt-(1/2)at^2). Σύνολο ο παππούς με 130m κι εσύ με 122m. (με επιβράδυνση και οι δύο 1g αντί 0.8 έρχεσαι πιό κοντά, στα 3 μέτρα). Τόσο παραπάνω άγχος, τόση ένταση, 1 ολόκληρο δευτερόλεπτο καλύτερης αντίδρασης (τεράστια διαφορά, δεν συμβαίνει καν συνήθως), για να έχεις 8 μέτρα στα 130. Κοινώς, ναι, μπορείς να έχεις ίδια αποτελέσματα, τα νούμερα βγαίνουν, ειδικά αν 'μαγειρέψεις' τα νούμερα κι άλλο. Αλλά καθώς κινείσαι πιό γρήγορα, συμβαίνουν κι άλλα... άλλες αντιδράσεις στο αυτοκίνητο, άλλο περιθώριο στο μυαλό σου ελεύθερο για πιό ψύχραιμη σκέψη. Δηλαδή... ναι, μπορείς, αλλά δεν αξίζει τον κόπο να πλακώνεσαι τόσο παραπάνω και να αναγκαστείς να υπερβάλεις εαυτόν για να φτάσεις σε ένα αποτέλεσμα ασφαλείας που θα ήσουν σε περίπτωση που δεχόσουν λίγο παραπάνω ήρεμη οδήγηση. Οι αριθμοί βοηθούν στην προσέγγιση... όμως δεν αποτυπώνουν τα ζωή στις πραγματικές της διαστάσεις... Έχε το μυαλό σου ήσυχο βρε αδερφέ!

                                      Δες το αλλιώς: γιατί αυτή την ικανότητα την παραπάνω που έχω να μην την έχω εφεδρεία καθώς κινούμαι στην ίδια ταχύτητα με τον παππού ώστε να είμαι ΠΙΟ ασφαλής από αυτόν? Είναι ανάγκη να ξοδέψω αυτά τα αποθέματα για να έρθω πάλι στα ίσα και αν? Για το καλό όλων, προτιμώ κι εγώ (που θεωρώ ότι επίσης έχω παραπάνω ικανότητες από τον παππού/κουλό/άχρηστο) να αφήσω στην άκρη τις επιθυμίες μου για πιό ελεύθερους/χύμα δρόμους.

                                      Υ.Γ. Είμαι από τους πιό τρελλαμένους οπαδούς του racing στον Σύλλογο Συγκοινωνιολόγων, αλλά αυτό δεν με εμποδίζει να ξεχωρίζω τα πράγματα... Τα νούμερα των ατυχημάτων δεν είναι νούμερα, είναι άνθρωποι... Η πίστα είναι πίστα και ο δρόμος είναι δρόμος.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • R
                                        rx8_drifter last edited by

                                        έχω την εντύπωση ότι όσο περισσότερο οδηγεί κάποιος τόσο πιο κοντά σε αυτά που περιγράφεις 'ερχεται'

                                        η ταχύτητα βέβαια είναι ναρκωτικό

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • P
                                          phaethon last edited by

                                          Εγώ θα πρότεινα το εξής για να αντιληφθεί κάποιος το πρόβλημα της ταχύτητας και των δρόμων:

                                          1. Σταματήστε δίπλα στην εθνική οδό και δείτε τα αμάξια να περνάνε. Σκεφτείτε πραγματικά τί γίνεται όταν 'σταματούν' (τρακάρουν) με την ταχύτητα που περνούν από μπροστά σας. Μετά, αντιπαραβάλετέ το με την αίσθηση πίσω από το τιμόνι αυτού του οδηγού που βλέπετε. Δίκιο στην εκτίμηση θα έχετε εσείς απ'έξω.

                                          2. Σκεφτείτε τον εαυτό σας να τον βλέπετε από κάμερα 'ελικοπτέρου'. Ότι κάθε δεξιά-αριστερά ΔΕΝ είναι δεξιά-αριστερά, αλλά μια πολύ μακριάαααα καμπύλη στον χώρο. Και σκεφτείτε αν κάτι προκύψει σαν εμπόδιο/σκύλος/ελιγμός μπροστά σας, οι δυνατότητς αποφυγής του είναι πολύ λιγότερες απ'ότι φαίνεται από μέσα.

                                          Ο οδηγός υποτιμά τη διαμήκη μετατόπιση και αποθεώνει την εγκάρσια. FACT.

                                          Υ.Γ. Δεν υποτιμώ τη γοητεία της ταχύτητας...είμαι τρελλός racing fan. Σήμερα έκοβα γρήγορες βόλτες στην Πεντέλη... αλλά ούτε το συνιστώ, ούτε πιστεύω ότι όταν το τραβάω παραπάνω κάνω το σωστό...

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • C
                                            christos-lappas last edited by

                                            Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
                                            Φίλε Coyot, το πρόβλημα στο συλλογισμό σου είναι το εξής: τα νούμερα βγαίνουν (ή μπορεί να βγαίνουν, αν τα πειράζεις όπως θέλεις), τα δεδομένα από εμπειρία δεκαετιών όχι. Και επειδή έχω συμμετάσχει σε διαδικασία calibration δεδομένων και προβλέψεων ατυχημάτων, δεν μπορώ να τα αγνοήσω.

                                            Δυστυχώς τα πράγματα δεν έρχονται στον δρόμο πάντα όπως τα υπολογίζεις: Τότε θα δω τον κίνδυνο, τότε θα αντιδράσω, τότε θα φρενάρω κτλ. Και το κυριότερο... λαμβάνει σαν δεδομένο ο κόσμος ότι 'θα δει κάτι από μακριά', που δεν ισχύει πάντα. Μπορεί ο κίνδυνος να έρθει ακριβώς μπροστά σου. Και τότε μπαίνουν μόνο παράγοντες που έχουν να κάνουν με τη σφοδρότητα της σύγκρουσης και τις ζημιές σε σένα λόγω ταχύτητας σύγκρουσης... αφού τρακάρεις δεν μπαίνουν καθόλου στις εξίσωση οι δικές σου αντιδράσεις.
                                            Τα όρια ταχύτητας δεν έχουν καθοριστεί μόνο από τις μέσες αντιδράσεις, αλλά και σε συνδυασμό με ανάλυση των ατυχημάτων, της σοβαρότητάς τους κτλ. Τα ατυχήματα π.χ. με ταχύτητες άνω των 120km/h έχουν πολύ μεγάλα ποσοστά θανάτων και μάλιστα η αύξηση δεν είναι γραμμική, αλλά κοντά εκθετική. Κοινώς, όπως κι αν έχεις αντιδράσει, αν εσύ πήγαινες με 160 και προλάβεις να σκάσεις με 120km/h είσαι σε χειρότερη μοίρα από έναν παππού που πήγε αφρενάριστος με 110.

                                            Όσο για το αν έχουν σημασία τα 5m/s που ανέφερες... Εσύ κάνεις 40 m/s ο άλλος κάνει 35m/s. Χρόνος αντίδρασης παππού 1.5 sec, δικός σου 0.5 sec. Κι είμαι και αβανταδόρικος. Μέχρι να πατήσεις φρένο εσύ κάνεις 22m, ο παππούς 52m (s=Vt). Ναι, εκεί έχεις κερδίσει... αλλά μετά παίρνει το λόγο η επιβράδυνση και ο χρόνος ακινητοποίησης για του καθενός την ταχύτητα. 0.8 g σου κάνουν? Νομίζω καλά είναι για κοινό αυτοκίνητο. Με αυτά θέλεις 123m εσύ, 78m ο παππούς (s=Vt-(1/2)at^2). Ναι, μόλις για 5m/s διαφορά στην ταχύτητα. Σύνολο σε κερδίζει ο παππούς με 130m κι εσύ με 145m. (με επιβράδυνση και οι δύο 1g αντί 0.8 έρχεσαι πιό κοντά, στα 3 μέτρα). Τόσο παραπάνω άγχος, τόση ένταση, 1 ολόκληρο δευτερόλεπτο καλύτερης αντίδρασης (τεράστια διαφορά, δεν συμβαίνει καν συνήθως), για να χάσεις 15 μέτρα. Που μπορεί να σου χρειαστούν κρίσιμα για κάποια σύγκρουση. Κοινώς, ναι, μπορείς να έχεις ίδια αποτελέσματα, τα νούμερα βγαίνουν, ειδικά αν 'μαγειρέψεις' τα νούμερα κι άλλο. Αλλά καθώς κινείσαι πιό γρήγορα, συμβαίνουν κι άλλα... άλλες αντιδράσεις στο αυτοκίνητο, άλλο περιθώριο στο μυαλό σου ελεύθερο για πιό ψύχραιμη σκέψη. Δηλαδή... ναι, μπορείς, αλλά δεν αξίζει τον κόπο να πλακώνεσαι τόσο παραπάνω και να αναγκαστείς να υπερβάλεις εαυτόν για να φτάσεις σε ένα αποτέλεσμα ασφαλείας που θα ήσουν σε περίπτωση που δεχόσουν λίγο παραπάνω ήρεμη οδήγηση. Οι αριθμοί βοηθούν στην προσέγγιση... όμως δεν αποτυπώνουν τα ζωή στις πραγματικές της διαστάσεις... Έχε το μυαλό σου ήσυχο βρε αδερφέ!

                                            Δες το αλλιώς: γιατί αυτή την ικανότητα την παραπάνω που έχω να μην την έχω εφεδρεία καθώς κινούμαι στην ίδια ταχύτητα με τον παππού ώστε να είμαι ΠΙΟ ασφαλής από αυτόν? Είναι ανάγκη να ξοδέψω αυτά τα αποθέματα για να έρθω πάλι στα ίσα και αν? Για το καλό όλων, προτιμώ κι εγώ (που θεωρώ ότι επίσης έχω παραπάνω ικανότητες από τον παππού/κουλό/άχρηστο) να αφήσω στην άκρη τις επιθυμίες μου για πιό ελεύθερους/χύμα δρόμους.

                                            Υ.Γ. Είμαι από τους πιό τρελλαμένους οπαδούς του racing στον Σύλλογο Συγκοινωνιολόγων, αλλά αυτό δεν με εμποδίζει να ξεχωρίζω τα πράγματα... Τα νούμερα των ατυχημάτων δεν είναι νούμερα, είναι άνθρωποι... Η πίστα είναι πίστα και ο δρόμος είναι δρόμος.

                                            Πολύ ωραίο μήνυμα.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 78
                                            • 79
                                            • 80
                                            • 81
                                            • 82
                                            • 137
                                            • 138
                                            • 80 / 138
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr