-
Τον τελευταιο καιρο τα πρατηρια που προμηθευουν LRP βενζινη λιγοστευουν ,ενω υπαρχει παντα το ενδεχομενο καποια στιγμη να καταργηθει . Τι ειδους βενζινη μπορουμε να χρησιμοποιησουμε σε παλια οχηματα ιδιαιτερα σε εκεινα που οι εδρες η οι οδηγοι των βαλβιδων δεν ειναι φτιαγμενα απο υλικο τεοιο ωστε να αντεχει αλλη βενζινη πλην LRP?
Εκτος απο προσθετα βενζινης σε μπουκαλακια μπορουμε να βαλουμε Super αμολυβδη .
Καποιος μηχανικος μου ειχε συστησει οτι σε Fiat +35 ετιας μπορει να βαλεις αμολυβδη 95RON με προσθετα που δινουν καποιες εταιρειες πετρελοειδων οπως π.χ. ΕΚΟ η αλλιως super αμολυβδη 100αρα
Ποια ειναι οι εμπειρια σας? -
Τον τελευταιο καιρο τα πρατηρια που προμηθευουν LRP βενζινη λιγοστευουν ,ενω υπαρχει παντα το ενδεχομενο καποια στιγμη να καταργηθει . Τι ειδους βενζινη μπορουμε να χρησιμοποιησουμε σε παλια οχηματα ιδιαιτερα σε εκεινα που οι εδρες η οι οδηγοι των βαλβιδων δεν ειναι φτιαγμενα απο υλικο τεοιο ωστε να αντεχει αλλη βενζινη πλην LRP?
Εκτος απο προσθετα βενζινης σε μπουκαλακια μπορουμε να βαλουμε Super αμολυβδη .
Καποιος μηχανικος μου ειχε συστησει οτι σε Fiat +35 ετιας μπορει να βαλεις αμολυβδη 95RON με προσθετα που δινουν καποιες εταιρειες πετρελοειδων οπως π.χ. ΕΚΟ η αλλιως super αμολυβδη 100αρα
Ποια ειναι οι εμπειρια σας? -
Τον τελευταιο καιρο τα πρατηρια που προμηθευουν LRP βενζινη λιγοστευουν ,ενω υπαρχει παντα το ενδεχομενο καποια στιγμη να καταργηθει . Τι ειδους βενζινη μπορουμε να χρησιμοποιησουμε σε παλια οχηματα ιδιαιτερα σε εκεινα που οι εδρες η οι οδηγοι των βαλβιδων δεν ειναι φτιαγμενα απο υλικο τεοιο ωστε να αντεχει αλλη βενζινη πλην LRP?
Εκτος απο προσθετα βενζινης σε μπουκαλακια μπορουμε να βαλουμε Super αμολυβδη .
Καποιος μηχανικος μου ειχε συστησει οτι σε Fiat +35 ετιας μπορει να βαλεις αμολυβδη 95RON με προσθετα που δινουν καποιες εταιρειες πετρελοειδων οπως π.χ. ΕΚΟ η αλλιως super αμολυβδη 100αρα
Ποια ειναι οι εμπειρια σας? -
Η σουπερ αμόλυβδη δεν παρέχει προστασία για τις έδρες των βαλβίδων περισσότερο απο όσο η απλή αμόλυβδη. Έχει μόνο υψηλότερο βαθμό οκτανίου (που για τη συγκεκριμένη χρήση δε μας ενδιαφέρει).
Επίσης, η σημερινή LRP δεν έχει καμία σχέση με την παλιά καλή σούπερ με τον τετρααιθυλικό μόλυβδο.
Η πιό ασφαλής λύση, εκτός απο την τοποθέτηση σκληρων εδρών εξαγωγής, είναι αμόλυβδη + πρόσθετο.
Έχε υπ' όψη, πάντως, ότι η κατάσταση με τη συνεχή χρήση αμόλυβδης δεν είναι τόσο τραγική όσο (θέλουν να) μας την παρουσιάζουν. Φθορά στις έδρες παρουσιάζεται, αλλά μετά απο αρκετά χιλιόμετρα, και κυρίως σέ υψηλό φορτίο (πχ ταξίδια, ορεινές διαδρομές).
Παρακολούθησε συχνά τα διάκενα των βαλβίδων σου (ανα 5000 χλμ). Αν τα δεις να κλείνουν (ειδικά των βαλβίδων εξαγωγής), σημαινει ότι έχεις φθορά στις έδρες / ευαισθησία του συγκεκριμένου μοτέρ στην σημερινή βενζίνη. -
Ο χρήστης 7pas100 έγραψε:
Η σουπερ αμόλυβδη δεν παρέχει προστασία για τις έδρες των βαλβίδων περισσότερο απο όσο η απλή αμόλυβδη. Έχει μόνο υψηλότερο βαθμό οκτανίου (που για τη συγκεκριμένη χρήση δε μας ενδιαφέρει).
Επίσης, η σημερινή LRP δεν έχει καμία σχέση με την παλιά καλή σούπερ με τον τετρααιθυλικό μόλυβδο.
Η πιό ασφαλής λύση, εκτός απο την τοποθέτηση σκληρων εδρών εξαγωγής, είναι αμόλυβδη + πρόσθετο.
Έχε υπ' όψη, πάντως, ότι η κατάσταση με τη συνεχή χρήση αμόλυβδης δεν είναι τόσο τραγική όσο (θέλουν να) μας την παρουσιάζουν. Φθορά στις έδρες παρουσιάζεται, αλλά μετά απο αρκετά χιλιόμετρα, και κυρίως σέ υψηλό φορτίο (πχ ταξίδια, ορεινές διαδρομές).
Παρακολούθησε συχνά τα διάκενα των βαλβίδων σου (ανα 5000 χλμ). Αν τα δεις να κλείνουν (ειδικά των βαλβίδων εξαγωγής), σημαινει ότι έχεις φθορά στις έδρες / ευαισθησία του συγκεκριμένου μοτέρ στην σημερινή βενζίνη.Η lrp εχει 96 οκτανια http://www.moh.gr/media/MOH_internet_prices.pdf & http://www.hellenic-petroleum.gr/online/item.aspx .
Εγω 100αρα δεν θα προτεινα καθως ειναι πολυ 'καθαριστικη' .
Καποιοι εχω δει να ριχνουν λιγο λαδι στην βενζινη -
Όντως, σε περιορισμένη και 'στοργική' χρήση δεν πρόκειται να αντιμετωπίσεις πρόβλημα.
Αλλά μια που αναφέραμε για βενζίνη 100 οκτανίων, είναι όντως 100 εδώ στην Ελλάδα, ή κάποιο εμπορικό τμήμα σκέφτηκε να το στρογγυλοποιήσει προς τα πάνω γιατί ακούγεται καλύτερα;
Το λέω γιατί σε Αγγλία, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία που ξέρω φτάνουν μέχρι 98 RON.
Δεν θυμάμαι τι έχω δει στην υπόλοιπη Ευρώπη, ξέρει κάποιος αν όντως έχουν αμόλυβδη 100 RON στα πρατήρια; -
Προδιαγραφές καυσίμων εδώ:
http://www.revoil.gr/index.php?option=c ... 83&lang=el
-
Αυτό με το ελάχιστο και το μέγιστο RON δεν είναι και πολύ ξεκάθαρο.
Επίσης βλέπω ότι όλες οι βενζίνες έχουν 5% αιθανόλη. Δεν χάρηκα ιδιαίτερα... -
Ο χρήστης P6B έγραψε:
Επίσης βλέπω ότι όλες οι βενζίνες έχουν 5% αιθανόλη. Δεν χάρηκα ιδιαίτερα...Nα δεις όταν θα γίνει 15% η αιθανόλη πώς θα χαρείς.....
-
Ποιο ειναι το προβλημα με την αιθανολη;
-
Ξέρω ότι στο εξωτερικό πουλάνε την λεγόμενη Ε10 με 10% αιθανόλη, αλλά το 15% μου φαίνεται λίγο μακριά, και τουλάχιστον στον πολιτισμένο κόσμο έχεις την επιλογή για βενζίνη χωρίς αιθανόλη, χωρίς επιβάρυνση στην τιμή.
Η αιθανόλη είναι πρόβλημα γιατί ήδη η βενζίνη είναι αρκετά διαφορετική από αυτή που υπήρχε πριν από 30 - 40 και πλέον χρόνια. Αν προσθέσουμε και την αιθανόλη, αυτό που προκύπτει έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά καύσης σε σχέση με την παλιά βενζίνη με αποτέλεσμα οι εργοστασιακές ρυθμίσεις ενός κινητήρα πάνω από π.χ. 30 χρονών να μην είναι πια σωστές.
Η θερμιδική της αξία είναι επίσης χαμηλότερη και αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται η κατανάλωση.
Η αιθανόλη είναι υγροσκοπική, δηλαδή απορροφά υγρασία, πράγμα που δεν είναι καθόλου καλό ειδικά για αυτοκίνητα με περιορισμένη χρήση που δεν ανανεώνουν τακτικά τη βενζίνη στο ρεζερβουάρ τους. Ρεζερβουάρ, σωληνάκια και άλλα μεταλλικά εξαρτήματα οξειδώνονται εσωτερικά. Τέλος αλληλεπιδρά με διάφορα πλαστικά και λαστιχένια εξαρτήματα (μεμβράνες, φλοτέρ, φλάντζες, σωληνάκια) που δεν σχεδιάστηκαν για να έρχονται σε συνεχή επαφή με αιθανόλη.
Κοινώς, δεν είναι και το τέλος του κόσμου, αλλά μπορεί να μας ανοίξει ιστορίες στα καλά καθούμενα. -
Ευχαριστω.
Παντως στις προδιαγραφες εχει το ανωτερο 5% αιθανολη http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=& ... 3Lp2rUrmiQ και λεει για προσθετα που δε θα επιτρεπουν τον διαχωρισμο απο νερο >5.6.1 Ανοχή νερού
Δεδομένου ότι ορισμένες βενζίνες αυτοκινήτων έχουν την τάση να απορροφούν νερό, οι προμηθευτές να εξασφαλίζουν ότι δεν θα συμβεί διαχωρισμός νερού κάτω από τις αναμενόμενες κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής στην οποία θα χρησιμοποιηθεί η βενζίνη. Όταν υπάρχει κίνδυνος διαχωρισμού νερού να προστίθενται αντιδιαβρωτικά πρόσθετα -
Η shell vpower εχει 97 οκτανια οποτε δεν ειναι τοσο 'καθαριστικη ' οπως αναφερθηκε πρωτυτερα . Εχει και καποια καθαριστικα ,προσθετα ,θα μπορουσε να αντικαταστησει την LRP .Την συγκεκριμενη χρησιμοποιει φιλος σε 124 Sport BS .
Oπωε εχω ακουσει οτι ορισμενοι παλιοι κινητηρες ( π.χ. οι περισσοτεροι απο φιατ 124-125-132 ειτε με 2 ειτε με εναν εκκεντροφορο) εχουν σχεδιαστει για βενζινη 97 και πανω ,οποτε ναι μεν μπορει να δουλεψουν με αμολυβδη 95αρα αλλα θα εχουν μειωμενη αποδοση .
Ισχυει? -
Δεν νομιζω οτι η σουπερ που χρησιμοποιουσαμε τοσα χρονια,ηταν τοσο υψηλης ποιοτητας,ωστε να γινεται αισθητη η διαφορα αυτων των 2 οκτανιων..
Παντως μεχρι πριν καμια 15ρια χρονια,θυμαμαι πως στα βενζιναδικα υπηρχε η σουπερ(96 οκτανια)η αμολυβδη(95 οκτανια)και η σουπερ αμολυβδη(98 οκτανια).Πλεον η σουπερ αμολυβδη εγινε 100αραΠιστευω οτι η αμολυβδη με προσθετα ειναι η καλυτερη λυση.Ετσι κι αλλιως,απ οσο ξερω η lrp ειναι αμολυβδη που της εχουν ριξει προσθετα.Οποτε λογικα δεν υπαρχει καποια διαφορα.
Τωρα οσον αφορα την φθορα στις εδρες,νομιζω το ιδιο προβλημα αντιμετωπιζαν και τα παλια χρονια οσοι εβαζαν υγραεριο.Ειχα ακουσει οτι εβαζαν μια ειδικη 'λαδιερα'ωστε να επιτυχανεται η καταλληλη λιπανση.Βεβαια αμφιβαλλω αν υπηρχαν ουσιαστικα αποτελεσματα.
-
Ο μολυβδος στην παλια καλη σουπερ ειχε ηδη περιοριστει απο τη δεκαετια του '80 ακομα, ισως πριν ακομα κυκλοφορησει στην Ελλαδα η αμολυβδη βενζινη, απο τοτε αρχισαν να χρησιμοποιουν τα υποκαταστατα μολυβδου που υπαρχουν σημερα. Πραγματι η σημερινη super LRP ειναι αμολυβδη βενζινη με καποια προσθετα τα οποια ειναι ακριβως ιδια με τα μπουκαλακια υποκαταστατων μολυβδου που υπαρχουν. Απλα ή θα βαλεις αμολυβδη βενζινη και θα βαλεις εσυ την δοσολογια του υποκαταστατου ή θα παρεις την ετοιμη δοσολογια απο το πρατηριο μεσω της super LRP. Ειναι ακριβως το ιδιο πραγμα. Φιλος που κυκλοφορει καθημερινα με κλασσικο αυτοκινητο χρησιμοποιει Super LRP, εχει διανυσει πανω απο 100.000 km με αυτη τη βενζινη και δεν αντιμετωπιζει κανενα προβλημα.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Καποιοι εχω δει να ριχνουν λιγο λαδι στην βενζινη
Τωρα οσον αφορα την φθορα στις εδρες,νομιζω το ιδιο προβλημα αντιμετωπιζαν και τα παλια χρονια οσοι εβαζαν υγραεριο.Ειχα ακουσει οτι εβαζαν μια ειδικη 'λαδιερα'ωστε να επιτυχανεται η καταλληλη λιπανση.Βεβαια αμφιβαλλω αν υπηρχαν ουσιαστικα αποτελεσματα.
Εεεεπ!
Όταν αναφερόμαστε στις 'λιπαντικές' ικανότητες του μολύβδου για τις έδρες των βαλβίδων, το λέμε εντελώς καταχρηστικά, και σε καμία περίπτωση δεν εννοούμε ότι την ίδια δουλειά την κάνει το λάδι. Μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για περίπου 1000 βαθμούς C, το λάδι γίνεται ωραίο κάρβουνο εκεί μέσα...
Αυτό με τις λαδιέρες, σβήστε το απο το μυαλό σας, είναι μια απο τις μεγαλύτερες μπαρούφες που κυκλοφορούν (και δυστυχώς τώρα που έχει γεμίσει η αγορά με νεόκοπους πανάσχετους εγκαταστάτες υγραερίου, το συναντάμε συνέχεια).Επίσης μη συγχέουμε το βαθμό οκτανίων και τις διάφορες βενζίνες με τα περίεργα ονόματα, με την προστασία που χρειάζονται οι έδρες των παλιών αυτοκινήτων. Μια φορά μου την είχε πέσει ένας στη Shell, βλέποντάς με με το 4L: 'Να βάλουμε V-Power, που έχει ΚΑΙ ειδικά πρόσθετα για τα παλιά μοτέρ?' 'Όχι ευχαριστώ', του λέω, 'δεν είναι αρκετά παλιό το δικό μου'. Τέχνασμα για να πουλήσουν, μη μασάτε.
Καντε μια έρευνα στη βιβιλιογραφία / ίντερνετ, υπάρχουν μπόλικα άρθρα (ξενόγλωσσα). -
Γενικα παντως με τα πολυ λιγα χιλιομετρα που κανουμε, η βενζινη δεν ειναι καποιο σοβαρο προβλημα.
Η ακινησια δημιουργει πολυ μεγαλυτερα προβληματα.
-
Ο χαμηλός ρυθμός κατανάλωσης της Super [LRP] στο πρατήριο είναι λογικό να αυξάνει το χρόνο παραμονής της στη δεξαμενή του πρατηρίου σε σχέση με την αμόλυβδη. Πιστεύετε ότι αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στο καύσιμο;
Εγώ πάντως προτιμώ να βάζω αμόλυβδη και πρόσθετο.
Αυτό για τις αυξημένες απαιτήσεις σε οκτάνια των παλιών μοτέρ της Φιατ που αναφέρει ο πάντα ψαγμένος tiaf δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω από το Haynes manual. Αν ισχύει να το δούμε.
-
Το παλιό Μερσεντές θέλει σούπερ αμόλυβδη για να μη χτυπάει πιράκια.
Με απλή αμόλυβδη θέλει λίγο λιγότερο αβάνς για να μη χτυπάει.Έχω ένα πρόσθετο LRP και βάζω κάθε 2-3 ρεζερβουάρ.
Δεν χρειάζεται συνέχεια (δεν φεύγει εύκολα το πρόσθετο από τις βαλβίδες). -
Ο χρήστης tiaf έγραψε:
Τον τελευταιο καιρο τα πρατηρια που προμηθευουν LRP βενζινη λιγοστευουν ,ενω υπαρχει παντα το ενδεχομενο καποια στιγμη να καταργηθεί.Προφητικός ο λόγος σου!
http://www.inews.gr/113/katargeitai-i-v ... er-LRP.htm
http://www.zougla.gr/automoto/article/t ... -super-lrp
Αντικατασταση βενζινης LRP σε παλαιο αυτοκινητο