-
Aπό το 10 λεπτό και μετά μιλάει Άδωνις για την ναυτιλία , την φορολόγηση και τις πιέσεις που έρχονται απ έξω με κρυφό πόθο τα πλοία να αλλάξουν σημαία και να πάνε στις χώρες τους κλπ.
Αντιλαικισμός - Αντιδημαγωγία - Λογική για καλά αποτελέσματα για επενδύσεις και δουλειές στον ανταγωνιστικό πραγματικό κόσμο σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία.
Στο 30 λεπτό μιλάει για ΕΟΖ , για το ΣΤΕ , για τον Σύριζα και γενικά την αριστερά (κλασικά ) που έχει προσπαθήσει να μπλοκάρει όλες μα όλες τις επενδύσεις που έχουν γίνει και άλλες που δεν έγιναν τελικά καθόλου (βοτανικός), για την γραφειοκρατία κλπΕγω συμφωνώ 100% με ότι είπε αλλά θα ήθελα να διαβάσω και τις απόψεις όσων ασχολούνται επαγγελματικά με την ναυτιλία.
Ο Τέλογλου πολύ επιθετικός ήταν στον φιλελεύθερο Άδωνι ενώ τον φορομπήχτη Δρίτσα δεν τον διέκοψε καθόλου
Γενικά το Αλαφουζέικο τελευταία δεν τους ζορίζει τους Συριζέους και τους αφήνει να αερολογούν ακατάσχετα ... Περίεργα πράγματα ... -
Ειναι κομμενα οσα λεει ο κ. Βερνικος και τον διακοπτει συνεχεια ο δημοσιογραφος. Σε οσα λεει ομως ειναι σωστος.
Απο την αλλη ο κ. Δριτσας, οτι του 'ρθει του λολοστεφανη.... Επικαλειται το αθρο του συνταγματος που λεει οτι ολοι ανεξαρτητος πρεπει να συνησφερει στο κρατικο βαρος (και συμπληρωνει οχι μεσω φορολογιας) σε οτι του αναλογει. Εχει μπερδεψει την πουτσα με την βουρτσα . Λεει οτι τα λεφτα που αφηνουν οι εφοπλιστες μειωνονται. Μα βρε τρομπα κ. Δριτσα αφου υπαρχει κριση... Εχει μειωθει ο Τζιρος. Δεν κινειται η αγορα. Τι θες να σου κανει? Στην Ελλαδα σου λεει ο αλλος οτι η ακτοπλοια πεθαινει.... Λες για τους Ελληνες ναυτικους... Μα στην εποχη που ζουμε δεν πανε τα παιδια να γινουν ναυτικοι οπως καποτε (το ειχα πει ηδη απο την περασμενη εβδομαδα.... Δεν του αρεσε η απαντηση....Ξεκιναει παλι ο δημοσιογραφος και σου λεει για τα αφορολογητα λες και δεν πληρωνουν..... Τους εξηγει πως δουλευουν και οι αλλες χωρες, τι χρειαζεται να κοιταξουνε, πως λειτουργει μια offshore κλπ.... Αλλα φυσικα δεν τους αρεσει γιατι εκει.... Εχουν κολλησει.... Τον Γεωργιαδη τι να σχολιασω? Παει να μιλησει, να τους εξηγησει και ο τριμαλακας δεν τον αφηνει.... Οποτε του φερνει παραδειγμα τι δεν εχει λειτουργησει αυτος εκει... Να μην ακουσει....
Λεει ο αλλος παλι... Δεν εχουμε δει τα αποτελεσματα.... Δεν μπορει να καταλαβει τι σημαινει οτι τον τελευταιο χρονο μονο η ποντοπορος ναυτηλια εχει προσφερει το 51% του εμπορικου συναλλαγματος της χωρας....
Δεν θελει να καταλαβει... ΤΕΛΟΣ....
Οπως βεβαια και ο Ελληνας ακουει οτι τον βολευει.... Θα παρουμε απο τους πλουσιους....Υ.Γ. Μαλλον πρεπει να κατεβω για υπουργος ναυτηλιας μαζι με τον Δια με το Βολβο.... Τα ιδια λεγαμε πριν μια εβδομαδα....
-
Πάντως η εντύπωση που έχω είναι ότι η ναυτιλία (όχι μόνο η Ελληνικών συμφερώντων) είναι απο τους πιο ευνοϊμένους κλάδους απο άποψη φορολογίας (λόγω ιδιαιτεροτήτων σαν κλάδος?).. όπως και νομικού πλαισίου: είχε περαστεί νόμος που θα έμπαιναν πρόστιμα σε ναυτιλιακές σε περίπτωση περιβαλλοντικής καταστροφής και έτσι συστήθηκαν οι μονοβάπορες εταιρείες ώστε να εξαντλείται το πρόστιμο στην αξία του ενος πλοίου..
-
Ο χρήστης Pathos έγραψε:
Πάντως η εντύπωση που έχω είναι ότι η ναυτιλία (όχι μόνο η Ελληνικών συμφερώντων) είναι απο τους πιο ευνοϊμένους κλάδους απο άποψη φορολογίας (λόγω ιδιαιτεροτήτων σαν κλάδος?).. όπως και νομικού πλαισίου: είχε περαστεί νόμος που θα έμπαιναν πρόστιμα σε ναυτιλιακές σε περίπτωση περιβαλλοντικής καταστροφής και έτσι συστήθηκαν η μονοβάπορες εταιρείες ώστε να εξαντλείται το πρόστιμο στην αξία του ενος πλοίου..Στο περιβαντολογικο εχεις αδικο.... Εκτος απο την αξια του πλοιου σαν προστιμο, πλεον ειναι ασφαλισμενα ολα τα πλοια για περιβαντολλογικη ρυπανση μεχρι ενα δισεκατοριο δολλαρια. Και ορισμενες φορες παραπανω αναλογα την ζωνη και τα λιμανια.... Το κατωτερο λοιπον ειναι 1 δις.
Νομικο πλαισιο παλι δεν ειναι καλυμενη οπως θες να πιστευεις. Ναι μεν δεν μπορουν να τους κυνηγησουν επειδη η εταιρεια ειναι μονοβαπορη αλλα δεν διαφερη απο μια ΑΕ (νομιζω) στην στερια. Μονο που οι κατηγοριες στην ναυτηλια ειναι διαφορετικες και θελουν ειδικο δικαιο και ειδικο δικαστηριο.
Στα φορολογικα τα εχουμε πει..... -
επισης εξαρταται που θα γινει το ατυχημα, αλλο Καλιφορνια, αλλο Σομαλια, στην πρωτη περιπτωση ειναι ικανοι να προσπαθησουν να ωαλουν και το σκυλο σου φζλακη και ναπληρωσει προστιμο
-
Πραγματικα τρομαζω που το λεω, αλλα στα περι ναυτιλιας εχει δικιο ο Αδωνις Βεβαια εχω μια ενσταση οσον αφορα την εκπαιδευση, η οποια δυστυχως παραπαιει, και σε επιπεδο σχολων, οπου τα βιβλια δινουν αλλο ορισμο των ζωνων του GMDSS σε σχεση με τον IMO, αλλα ακομα χειροτερα σε επιπεδο ΚΕΣΕΝ. Χτυπητο παραδειγμα το γεγονος οτι μπορει ενας ναυτικος να περασει πρωτα το σχολειο ARPA και μετα το Radar..και μαλιστα εδω και μερικους μηνες το εκπαιδευτικο ARPA ειναι χαλασμενο, αλλα τα πιστοποιητικα εκδιδοντε κανονικα! Να συμπληρωσω σε σχεση με τους ελληνες ναυτικους, ειμαστε η μονη σημαια οχι μονο σε επιπεδο ευρωπαικης ενωσης αλλα και παγκοσμιως που θετει σαν ελαχιστη απαιτηση την υπαρξη 4 ελληνων εκ των οποιων ο ενας να ειναι οπωσδηποτε ο καπετανιος, οπως και την αναγκαστικη προσληψη δοκίμων (το λεει διπλωματικα βεβαια 'οταν αυτοι ειναι διαθεσιμοι')! Σε συνδιασμο με τους ολο και λιγοτερους ελληνες που επιλεγουν να ταξιδεψουν το προβλημα μη ευρεσης αξιολογων ναυτικων οσο παει και εντεινεται. Οι σοβαρες μεγαλες εταιρειες βεβαια εχουν τους δικους τους απ δόκιμους μεχρι αξιωματικους.
Οσον αφορα τις μονοβαπορες εταιρειες το σημαντικοτερο ωφελος τους εχει να κανει με απαιτησεις τριτων προς τα πλοια και σε συνεχεια προς την εταιρεια. Τι εννοω...Υπαρχει περιπτωση φευγοντας ενα πλοιο απο ενα λιμανι, να υπαρξει μια οικονομικη διαφορα ως προς μια παρεχωμενη υπηρεσια ή το φορτιο, προς καποιο ναυπηγειο κτλ. Σε αυτες τις περιπτωσεις συνηθως με εγγυητικες απο ασφαλιστες κτλ ή με κοινη ομολογια της διαφορας οι δυο πλευρες οδηγουντε σε arbitration (και μετα ισως και σε trial). Στον πλανητη υπαρχουν ομως καποια μερη οπου με πολυ συνοπτικες διαδικασιες μπορει κανεις να κανει arrest το πλοιο το οποιο του χρωσταει ή αλλο πλοιο της ιδιας εταιρειας (South Africa, China κα), κι ετσι με τον τροπο αυτο να απειλησει και να επιδιωξει την αμεση εξοφληση του ποσου με τους δικους του ορους. Και πιστεψτε με τις περισσοτερες φορες εχουν αδικο, ειδικα τα Κινεζικα ναυπηγεια!!
Στα περιβαντολογικα... η ναυτιλια ειναι ισως ο μοναδικος κλαδος, ο οποιος το (μεγαλο) κοστος των όποιων διεθνων νομοθεσιων (και οχι μονο σε σχεση με το περιβαλλον) το επωμιζονται οι πλοιοκτητες. Και δεν μιλαω για το, εν μερη παραλογο, phase out των monohull tanker, οπου καποιοι εδωσαν scrap value καθ' ολα αξιοπρεπη πλοια και αγορασαν νεα με το αναλογο κοστος ή αναγκαστηκαν να προχωρησουν σε μια κοστοβορα μετασκευη. Στις μερες μας για παραδειγμα, μεταξυ αλλων, τρεχει το θεμα των Ballast Water Treatment Systems τα οποια εν ολιγης κοστιζουν περιπου στο 1 εκατομ για retrofit στα υπαρχοντα πλοια. Πλοια τα οποια με την υπαρχουσα κριση δεν προκειται να κανουν αποσβεση αυτο το κοστος ποτε! Μετα εχουμε Bridge Watch Navigation Alarm System (~10Κ δολλαρια), ECDIS (~25Κ μονο ο εξοπλισμος) και δεν αγγιζω καν το θεμα με το Energy Efficiency Design Index (EEDI-ναι γουσταρουμε acronyms! ), τη νεα STCW τον ILO και αλλα πολλα...
Επιπλεον σε σχεση με το oil pollution και το νομικο πλαισιο, πρεπει να γνωριζετε περαν των προστιμων οτι διωκονται ποινικα οχι μονο οι ναυτικοι, ο DPA (Designated Person Ashore) της εταιρειας, το management αλλα ακομα και να γινει ban στην εταιρεια να κανει trade στα λιμανια της χωρας (βλεπε Αμερικα), με τρομακτικες οικονομικες επιπτωσεις οπως καταλαβαινετε. Ετσι οπως ειναι λοιπον τα πραγματα τωρα κανενας απολυτως δεν παιζει με θεματα ασφαλειας και περιβαντολογικα!
-
http://www.kiteship.com/
αυτο μπορει να το συμπεριλαβει καποιος στο eedi η να το αντικαταστησει? -
Ο χρήστης Hannibal έγραψε:
Υ.Γ. Μαλλον πρεπει να κατεβω για υπουργος ναυτηλιας μαζι με τον Δια με το Βολβο.... Τα ιδια λεγαμε πριν μια εβδομαδα....Αφου δεν υπαρχει υπουργειο λεμε Θα σε υποστηριξω παρασκηνιακα!!
Πιο πιθανο βεβαια ετσι οπως παμε ειναι να κανω καμια μεταγραφη στον Αστερα εκει κοντα σε 'σενα ή να την κανει ο δικος μου για Λονδινο* και να παω πακετο*Εκτος απο Κυπρο και Ελβετια, κατι για Πορτογαλια ελεγε τωρα τελευταια
-
Σε εξέλιξη ο αφελληνισμός της ποντοπόρου
Το ΠΑΣΟΚ κατάργησε το Ναυτιλίας για να φτιάξει υπερυπουργείο της Κατσέλη, οι επαναστάτες έλεγαν ότι τα σκυλιά είναι δεμένα αν δεν ρίξουν οι εφοπλιστές ζεστό χρήμα για τον κρατισμό τους, τώρα ας ζητήσουμε λεφτά από τη Μάλτα.
-
Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος για ποιό λόγο η κατάργηση αυτή καθεαυτή του υπουργείο Ναυτιλίας ήταν αρνητική ?
Δηλαδή για ποιό λόγο ένας πλοιοκτήτης να πάρει το βαπόρι και να φύγει επειδή δεν έχει 'δικό του' υπουργείο ?
Ποιά είναι αυτά τα γραφειοκρατικά προβλήματα που χειροτέρεψαν λόγω της κατάργησης του υπουργείου ?(Να το θέσω συγκριτικά, η άλλη βαρειά βιομηχανία της χώρας, ο Τουρισμός, ουδέποτε ωφελήθηκε ή βλάφτηκε ιδιαίτερα από την κατά καιρούς ύπαρξη ή μη υπουργείου Τουρισμού, βέβαια τώρα η ωραία Ολγα θα )
Πάντως μου φαίνεται απόλυτα λογικό το κομμάτι της Ακτοφυλακής του Λιμενικού να είναι στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης-Προστασίας του Πολίτη (πως στην ευχή το λένε σήμερα) μαζί με Αστυνομία και Πυροσβεστική.
-
Η καταργηση εγινε οταν ανακαλυφθηκε οτι ο υπουργος Ναυτιλιας επαιρνε μιζες αβερτα..ηταν ενα μηνυμα.
-
Ποιός ΥΕΝ ? Επί Καραμανλή ? Ο Καμμένος ?
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Η καταργηση εγινε οταν ανακαλυφθηκε οτι ο υπουργος Ναυτιλιας επαιρνε μιζες αβερτα..ηταν ενα μηνυμα.Τώρα πρέπει να γελάσουμε όλοι μαζί, γιατί κακώς έχουμε Υπουργείο Άμυνας, Υπουργείο Οικονομικών, ΥΠΕΧΩΔΕ από πολύ παλιά κλπ
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος για ποιό λόγο η κατάργηση αυτή καθεαυτή του υπουργείο Ναυτιλίας ήταν αρνητική ?
Δηλαδή για ποιό λόγο ένας πλοιοκτήτης να πάρει το βαπόρι και να φύγει επειδή δεν έχει 'δικό του' υπουργείο ?
Ποιά είναι αυτά τα γραφειοκρατικά προβλήματα που χειροτέρεψαν λόγω της κατάργησης του υπουργείου ?(Να το θέσω συγκριτικά, η άλλη βαρειά βιομηχανία της χώρας, ο Τουρισμός, ουδέποτε ωφελήθηκε ή βλάφτηκε ιδιαίτερα από την κατά καιρούς ύπαρξη ή μη υπουργείου Τουρισμού, βέβαια τώρα η ωραία Ολγα θα )
Πάντως μου φαίνεται απόλυτα λογικό το κομμάτι της Ακτοφυλακής του Λιμενικού να είναι στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης-Προστασίας του Πολίτη (πως στην ευχή το λένε σήμερα) μαζί με Αστυνομία και Πυροσβεστική.
Η άποψή μου είναι ότι άμα έχεις να κάνεις με οικονομικό τομέα που μετακινείται σε 1 μέρα εκτός χώρας, πρέπει να τον φροντίζεις.
Δεν γίνεται να χάνει μπάρκα ο εφοπλιστής επειδή ο υπερυπουργός αργεί να υπογράψει μια άδεια, έχοντας άλλους 5 τομείς της οικονομίας στο κεφάλι του, ή δεν προλαβαίνει για τον ίδιο λόγο να ασχοληθεί με το Χ πρόβλημά σου.
Κάθε μπάρκο μπορεί να σημαίνει εκατομμύρια και δεν ξέρω πολύ κόσμο που είναι διατεθειμένος να τσακώνεται με υπαλλήλους για 2 χαρτιά, χάνοντας ένα σκασμό λεφτά κι όταν ταυτόχρονα άλλα κράτη του στρώνουν κόκκινο χαλί.Το πώς κινείται το ελληνικό κράτος το γνωρίζουμε, είτε θέλεις ν' ανοίξεις μπαρμπουτιέρα, είτε εργοστάσιο. Ε, αυτά δεν περνάνε στην περίπτωση της ναυτιλίας.
Μήπως ο Τουρισμός δεν υπέφερε από το αλαλούμ, τις αστείες διαφημιστικές εκστρατείες, τον ΕΟΤ των βυσμάτων, την έλλειψη στρατηγικής, τουλάχιστον στα επίπεδα των ανταγωνιστριών χωρών της Μεσογείου; Δηλαδή, είτε υπήρχε, είτε δεν υπήρχε, ευτυχώς η δουλειά γινόταν μέσω operators και επιχειρηματικών κινήσεων κάθε ξενοδόχου, ΑΛΛΑ αν ήθελες να συμμετάσχεις σε προγράμματα χρηματοδότησης ή να επεκτείνεις την επιχείρηση με ίδιους πόρους, έπρεπε να ρίξεις το λαδάκι σου στον υπάλληλο (γνωστά αυτά κι από τις πρόσφατες συλλήψεις επίορκων).
-
Κατά τη γνώμη μου η κατάργηση αυτή καθ' εαυτη δεν ήταν λάθος, ΑΡΚΕΙ οι αρμοδιότητες να κατανέμονται σωστά.
Π.χ στο υπουργείο Δ. Τάξης να πάει αυτούσιο το Λιμενικό με τους διάφορους 'Κάλαχαν' που το στελεχώνουν.
Όλη η Ακτοπλοϊα να πάει στο Μεταφορών
Και να δημιουργήσεις ένα ειδικό τμήμα στο Εθν. Οικονομίας ή κάτι τέτοιο που να ασχολείται αποκλειστικά με την ποντοπόρο.
Το πρόβλημα με τις βλακείες του Γιωργάκη ήταν ότι δημιουργήθηκε τεράστιο μπλέξιμο με τις αρμοδιότητες.
-
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Π.χ στο υπουργείο Δ. Τάξης να πάει αυτούσιο το Λιμενικό με τους διάφορους 'Κάλαχαν' που το στελεχώνουν.'Κάλαχαν' στο Λιμενικό ?
Ενα βασικό πρόβλημα ήταν αυτό όμως: ότι το Λιμενικό δεν είχε μόνο αρμοδιότητα Ακτοφυλακής (= Υπ. Δημόσιας Τάξης) αλλά ήταν πρακτικά η εργατική δύναμη του ΥΕΝ για ένα σωρό θέματα που δεν είχαν σχέση με την Ακτοφυλακή πχ. ερασιτεχνική αλιεία, λεμβολόγια κοκ.Και ότι στέλνοντας το Λιμενικό στο Δημ. Τάξης πρακτικά έπρεπε να το χωρίσουν στα δύο δηλαδή Ακτοφυλακή και 'πολιτικές' αρμοδιότητες.
-
Έχει πολύ πλάκα, να περιμένεις να μπεις στο πλοίο της γραμμής και οι Λιμενικοί να περιφερονται με το μ@μ@ω ύφος 'μη με κοιτάξεις σε έσκισα'
-
Το hot doc ειχε ενα πολυ ενδιαφερον αρθρο για την ελληνικη ναυτιλια, μιας και γραφτηκαν πολλα σε αυτο το τοπικ περι της 'συνεισφορας' της, εκανα τον κοπο να το ανεβασω
Προφανως, πορρω απεχει απ τη οπτικη του Hannibal
-
Δεν ξέρω σε τι αποσκοπεί το συγκεκριμένο άρθρο, το μόνο σίγουρο είναι πως περιέχει τρομακτικά πολλές ανακρίβειες σε κάθε τι που αναφέρει. Και καλα τα φορολογικά το καταλαβαίνω αλλα παραπληροφορηση ακομη και για τους διεθνείς κανονισμούς (MARPOL VI), είναι τουλάχιστον ύποπτο.
-
rx8drifter, η όλη ουσία είναι στη 2η σελίδα που λέει 'Πώς να φορολογήσεις ένα πλοίο με ελληνική σημαία που φορτώνει μετάλλευμα στην Ιαπωνία για να το μεταφέρει στην Αμερική;' και εγώ λέω γιατί να φορολογηθεί? Δεν επιβαρύνει καμία ελληνική υποδομή, τίποτα. Γιατί να έχει το Ελληνικό κράτος το αξίωμα να φορολογήσει τα κέρδη αυτού του deal που δεν έχει καμία σχέση με την ελλάδα?
Αυτό είναι φαντάζομαι και το επιχείρημα των πλοιοκτήτων/εφοπλιστών, δεν επιβαρύνουν καμία κρατική υποδομή, για τα λιμάνια πληρώνουν fees σίγουρα.
Για να φορολογηθουν τα κέρδη της ναυτιλίας πρέπει διεθνώς να υπάρξει μια συμφωνία μεταξύ των κρατών. Αν η ελλάδα πάει και το κάνει μόνη της, απλα θα πυροβολήσει το πόδι της!
Ελληνική Ναυτιλία