-
Βελικα-Λαρισα 52 χιλιομετρα αποσταση με αρκετη κινηση σε ενα κομματι του δρομου κατα 80% επαρχιακο οδικο δικτυο και στα εννια δεκατα του ταξιδιου ανοιχτο clima με 34 βαθμους εξωτερικη θερμοκρασια,η 316 f/l ειχε μεσο ορο 6.7 l/100 τα οποια με δεκαδες μανουβρες στο παρκινγκ εγιναν 6.9
-
Ταξίδι αστραπή Αθήνα - Ιωάννινα μέσω Εγνατίας.
Ημέρα Σάββατο. Από Αθήνα προς Ιωάννινα χωρίς ιδιαίτερες στάσεις. Η ταχύτητα κίνησης στο τμήμα ως και τη Λαμία εντός των ορίων. Κουτρουβάλα στην άνοδο και κάθοδο τον Δομοκό (στην άνοδο ειδικά το υβριδικό το έλιωσα). Χαλαρή κίνηση στο τμήμα της Θεσσαλίας και γρήγορος ρυθμός στην άνοδο ως την είσοδο στο Μαλακάσι στην Εγνατία. Στη συνέχεια κατηφόρα ως τα Ιωάννινα και μετά ένα ταξίδι ως το χωριό του πατέρα μου για την τέλεση μίας μικρής και σεμνής τελετής.
Ημέρα Κυριακή. Επιστροφή στο χωριό του Πατέρα μου και στη συνέχεια ταξίδι για τον Βοϊδομάτη. Πρώτος ανεφοδιασμός σε REVOIL έξω από τα Ιωάννινα όπου και ο πρώτος ανεφοδιασμός. Λαμβάνοντας υπόψη ότι στην αντλία είχα μετρήσει 5.1 πριν ενώ το trip έλεγε 5.3 το 5.37 που είδα με μέτρησε ένα ξερό 5.0 μου φαίνεται φυσιολογικό (η τύπισσα απλά το τίγκαρε κάτι που αποδείχτηκε καθώς ως και την επιστροφή από τον Βοϊδομάτη ο δείκτης δεν είχε χάσει κανένα τικ από το πλήρες.
Επιστροφή λοιπόν και από Ιωάννινα - Εγνατία για Μέτσοβο. Απίστευτη διαδρομή και η μέση σκαρφαλώνει στα 5.5 από 5.3. Έξοδος στο Μέτσοβο και στάση για καφέ. Μετά Κατάρα ως και το σημείο του Αυχένα με ρυθμό να σου φεύγουν τα σφραγίσματα (όχι τόσο γρήγορα αλλά όσο γρήγορα επιτρέπει πια η κατάσταση του δρόμου εκεί). Φανταστική η θέα από τον Αυχένα και ειδικά στο σημείο πλησίον του δρόμου για τις πηγές Αωού.
Κατανάλωση συνολική 5.7. Και αρχίσει η κατάβαση. Κουτρουβάλα...... Αέρα κοινώς με τα λάστιχα στο όριο και τον συνοδηγό να κοιτά με βλέμμα απαθές μεν αλλά το πόδι του να έχει απλά κολλήσει στο πατάκι πατώντας το φανταστικό φρένο. Μετέωρα και κίνηση με ρυθμούς 90~100 km/h με το CC καθώς μας περίμενε μία μεγάλη διαδρομή. Με τα πολλά άφιξη στο Μοναστήρι όπου παρόλες τις γενναίες ως και 'αυτοκτονικές' προσπάθειες να μην βρεθούμε πίσω από μεγάλο όχημα... μας τυχαίνουν ένα πούλμαν και μία νταλίκα... Κάποια στιγμή φτάνουμε στο οροπέδιο του Δομοκό όπου εκεί το Red Bull μας έδωσε φτερά... και πριν την τελευταία μικρή άνοδο τόσο η Νταλίκα όσο και το Πούλμαν είχαν βρεθεί πίσω μας.
Κουτρουβάλα Δομοκού τώρα όπου το υβριδικό έπαιξε και έχασε καθαρά μεν αλλά αξιοπρεπέστατα από ένα Μ3 και μία 5άρα. Το 59-41 δεν είναι match στο 50-50 και βέβαια άλλο η πίσω κίνηση και άλλο η εμπρός. Για να μην πω βέβαια για την αξιοσημείωτη διαφορά πλάτους στα ελαστικά ή το ρόλο τους. Και πάλι ο συνοδηγός με το πόδι στο οιονεί φρένο.
Με τα πολλά έχοντας κερδίσει 20 λεπτά στο GPS από τα Μετέωρα ως και τη Λαμία είσοδος στην Ε.Ο. Κίνηση με 110~150 km/h (με το 90% του χρόνου να είναι ~120km/h) και προσπεράσεις πολλές ώστε να αποφύγουμε την είσοδο των Βαρβάρων (βλ. Φορτηγά) και να γλυτώσουμε κατά το δυνατόν την κίνηση της επιστροφής). Φυσικά μετά το Σχηματάρι η κίνηση ήταν πρόβλημα για δύσκολους λύτες και τα χωσίματα στην ημερήσια διάταξη με προσοχή όμως καθώς η μαούνα δεν είναι Rally.
Στο τέλος Α.Ο. και άφιξη στο χώρο μετεπιβίβασης του συνοδηγού και φίλου στη διαδρομή ο οποίος είχε αλλάξει δύο με τρία χρώματα τόσο πηγαίνοντας όσο και ερχόμενοι στην Αθήνα.
Κατανάλωση;;; 5.1 lt/100km. Και όλα αυτά με full clima, 2 άτομα και τις αποσκευές τους καθώς και περί τα 300 gr χώματος για 'μεταφύτευση'. Ο μετρητής πάντως δείχνει ότι η κατανάλωση θα κυμανθεί σε έναν μέσο όρο πλησίον των 5.1 lt/100 km συνολικά για το ταξίδι καθώς δεν προβλέπεται να ξαναπάω στην ίδια βενζινού για να μου γεμίσει το ρεζερβουάρ ως και το λαιμό
Συμπεράσματα. Όσο στις ανηφόρες στραγγαλίζεις το υβριδικό τόσο λιγότερο χρόνο καταναλώνεις σε συνθήκες που το CVT γλυστρά με αποτέλεσμα να μειώνονται οι απώλειες της μετάδοσης. Επιπλέον το CVT επιτρέπει τον κινητήρα να λειτουργεί σχεδόν πάντα αποδοτικά με αποτέλεσμα να μειώνεται και η κατανάλωση καυσίμου ανά απαιτούμενο KW ισχύος.
Οι μπαταρίες αρκούν για να ανέβεις περί τα 3 με 4 km της Εγνατίας. Στη συνέχεια το σύστημα απλά μπαίνει σε μία κατάσταση ισορροπίας και διατηρώντας σταθερή ταχύτητα δεν είναι το υβριδικό σύστημα που ωφελεί στην κατανάλωση αλλά το CVT. Φυσικά θέλει και παιγνίδι με το κιβώτιο (S για την άνοδο για να έχεις και αξιοπρεπή παρουσία και για να βρίσκεται ο κινητήρας στο προσκήνιο).
Η επιτάχυνση με ή χωρίς τις μπαταρίες έχει διαφορά που είναι αισθητή από το χρήστη. Δεν είναι επικίνδυνο βέβαια (το αμάξι δεν σέρνεται χωρίς την ηλεκτρική υποβοήθηση) αλλά θέλει να υπολογίσεις μεγαλύτερο χώρο. Ειδικά στις ανηφόρες με την μπαταρία στο 50% νιώθεις μετά την πρώτη αύξηση της επιτάχυνσης ένα κράτημα (η επιτάχυνση μειώνεται για λίγο) καθώς οι μπαταρίες παύουν να συνεισφέρουν. Εκεί θέλει σταθερό γκάζι στο πάτωμα (pedal to the metal..) ώστε να μην αισθανθούν οι επιβάτες αυτή τη μείωση. Τα 3/4 δλδ δεν δίνουν την αίσθηση που έχεις με γεμάτες τις μπαταρίες ή στο 75% όπου και η ηλεκτρική υποβοήθηση είναι επαρκέστατη (ένα ψυχωμένο Ιαπωνικό 1600άρι περιόδου Avensis I) και κατανέμεται σε όλη τη φάση της προσπέρασης.
Με το CC (Cruise Control) σε δρόμο χωρίς υψομετρικές μεταβολές το σύστημα έχει αργούς κύκλους φόρτισης - εκ φόρτισης από το 60~80% μέσω της ελάχιστης αυξομείωσης του μεγέθους της τελικής μετάδοσης. Στιγμιαία κάτω από 5.0 lt/100km με 100 km/h (στο GPS παρακαλώ ήτοι 104 km/h στο ταχύμετρο το οποίο κλέβει σταθερά 4 χιλιόμετρα σε όλο το εύρος ) και κλιματισμό στους 23 βαθμούς με εξωτερική στους 35 και ώρα περί την 7η απογευματινή στον Θεσσαλικό κάμπο. Στα 120 km/h (116 πραγματικά) η στιγμιαία αυξομειώνεται από
-
Ένα εξαιρετικό κείμενο για άλλη μια φορά από έναν εξαιρετικό άνθρωπο με ταξίδι για δυσάρεστο λόγο όμως
Συλληπητήρια κυριε Χρήστο -
Συλληπητηρια για τον πατερα σου...
-
Έκανα το ίδιο ταξίδι Σάββατο πρωί κι εγώ για να αποχαιρετίσουμε κοντινό συγγενικό πρόσωπο στο τελευταίο του ταξίδι και 'νιώθω' την περιγραφή του φίλου παραπάνω.
Για να είμαι on topic το ταξίδι έγινε με Astra F 1.4 8V χωρίς ηλεκτρικές ευκολίες και υδραυλικό τιμόνι με 4 άτομα και αποσκευές χωρίς κλιματισμό με μέση κατανάλωση στο πήγαινε 7,48 λτ/100χλμ με ρυθμό: 120-150 μέχρι τη Λαμία, αέρα από την έξοδο της εθνικής μέχρι το Δομοκό με κλειστά αυτιά για τα παράπονα από τους πίσω και 3η από 3000-5500σαλ., χαλαρά ελέω φορτηγού στο στενό κομμάτι στο κατέβασμα μέχρι την τελευταία δεξιά στροφή πριν ξεκινήσουν οι ευθείες για Καρδίτσα. Μέχρι τα Μετέωρα κίνηση με 80-120, ανέβασμα μέχρι την Εγνατία γρήγορα με άδειο δρόμο και εκμεταλλευόμενος όλο το πλάτος της ασφάλτου..με το 'μαλακό' Astra πέρα-δώθε με την 3η να δουλεύει όλο το φάσμα του στροφόμετρου και λίγο 4η για βοήθεια στις μικρές ευθείες... και το τελευταίο κομμάτι είσοδο στην Εγνατία στις 12:30, πορεία 120-150 με κλειστά παράθυρα και θερμοκρασίες από 24 έως 36 βαθμούς Κελσίου μέχρι την άφιξη στο χωριό. Σύνολο 448χλμ. Γεμίσματα σε εταιρικό Shell στο Χαλάνδρι και στο αντίστοιχο στα Γιάννενα μετά την γέφυρα της Εγνατίας στην εθνική προς Άρτα.
Για επιστροφή δεν έχω νούμερα διότι δεν γέμισα ακόμα.
-
Πρωτο καλοκαιρινο brake και γυρος Πελοποννησου. Οι καταναλωσεις ειναι συνολικες μετα το τελος καθε τμηματος, αφου δεν μηδενισα πουθενα τον υπολογιστη. Συνολο ~1300km, 2.5 ατομα, παντα κλιμα, απογευματινες ωρες και ηλιοροφη, με φουλ αποσκευες προς τα σημεια διανυκτερευσης (Γυθειο-Ελαφονησο-Οιτυλο-Αρχ. Ολυμπια)..
Γλυφαδα-Γυθειο -> 8.4 με cruise στα 120 ελαχιστα ανοιγματα μεχρι τα 150 και απο Τριπολη και μετα μπολικες προσπερασεις.
Γυθειο-Ελαφονησος -> 8.3 πολυ χαλαρα, με προσπερασεις αλλα μαξιμουμ 100km/h
Ελαφονησος-(Σταση για καφε Γυθειο)-Οιτυλο -> 8.6 λιγο πιο σβελτα στην επιστροφη και με περισσοτερες προσπερασεις
Οιτυλο-Μαρμαρι-Ταιναρο-Διρος-Οιτυλο -> 8.9 χαλαρα γενικα αλλα πολυ ανηφορα
Οιτυλο-Καλαματα-Στουπα-Λευκτρο-Οιτυλο -> 9.1 ψαχναμε κατι σπιτια και μπλεξαμε και στα χωρια περαν της καποιας κινησης στην Καλαματα..
Οιτυλο-Καλαματα (εψαχνα ματαια 100ρα)-Αρχ. Ολυμπια -> 8.9 ξεκινησα χαλαρα, αλλα ανεβασα ρυθμο πριν την Κυπαρισσια γιατι πεινουσε η μικρη
Αρχ. Ολυμπια-Πυργος (για ανεφοδιασμο με δυσευρετη 100αρα)-Γλυφαδα -> 8.8 τελικη συνολικη καταναλωση, μεσω της εκπληκτικης διαδρομης Πυργου-Τριπολεως, με μπολικες στασεις, και σταθεροποιητη παλι στα 120 στην εθνικη με δυο μολις πατηματα στα 150..
Οχι τοσο ασχημα για 2500cc και awd... -
Πολύ καλές τιμές για το μέγεθος του οχήματος...
-
Μη του λες ψέματα του ανθρώπου.
Χάλια είναι. Πάρε μία 528i. -
Σήμερα φούλαρα το Fiesta 1.4 της συζύγου (κι επίσημο όχημα Dimsabas πλέον, αφού όλα τα υπόλοιπα έχουν παραδώσει το πνεύμα) και σύμφωνα με τα λίτρα που φούλαρε και την αυτονομία που έδειξε ο υπολογιστής ταξιδίου, υπολόγισα ότι έχω μέση κατανάλωση 6 ξερό. Δεν το λες κι άσχημα.
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Σήμερα φούλαρα το Fiesta 1.4 της συζύγου (κι επίσημο όχημα Dimsabas πλέον, αφού όλα τα υπόλοιπα έχουν παραδώσει το πνεύμα) και σύμφωνα με τα λίτρα που φούλαρε και την αυτονομία που έδειξε ο υπολογιστής ταξιδίου, υπολόγισα ότι έχω μέση κατανάλωση 6 ξερό. Δεν το λες κι άσχημα.Ποιο fiesta εχετε?
-
Ετσι ενημερωτικα αν μπορει καποιος ας μας πει το εταιρο υβριδικο το πριους τι κανει στο ταξιδι
-
Ρεκορ χαμηλης καταναλωσης σε ΕΟ για το Outback.
Tαξιδι αστραπη Λάρισα Περαία και πισω.
Στο 'πήγαινε', 4 ατομα, αρκετες αποσκευες εξωτερικη θερμοκρασια 40οC και πέρασμα απο κεντρο Θεσσαλονίκης (γυναίκες ) στις 5-6 το απογευμα.
συνολο απο σπιτι σε σπιτι 185 χιλιομετρα με καταναλωση 6,6 λιτ/100. Ταχυτητες στην ΕΟ περιπου στα 130, το γκαζι με φειδώστον γυρισμο, 2 ατομα, λιγες αποσκευες, εξωτερικη θεμοκρασια περιπου 10 βαθμους κατω, ταχυτητες στην ΕΟ απο 110-130 (με επαιρνε ο υπνος λεμε), 200 χιλιομετρα (περιφερειακος, Εγνατια) με καταναλωση 5,6 λιτ/100
λιγες ταρζανιες μονο στον Παντελεημονα στις στροφες για να ξυπνήσω
το κλιμα παντα ειναι ανοιχτοκατω απο 6,6 λιτρα δεν εχω κανει ποτε στην εθνική.
σε επαρχιακα δίκτυα εχω δει και 5,5 με χαλαρη οδηγηση, αλλα σε ανοιχτο δρομο ποτε, εστω και αν πηγαινω με 120. -
Καστορια-Φλωρινα-Εδεσσα-Θεσσαλονικη.
Fiesta 1.2 το τελευταιο.
Σταθερα 130 στην εθνικη,μονιμα αναμμενο AC και χαλαρα μεσα στις πολεις φουλαρισα μετα απο 454χλμ 29λιτρα βενζινη.
Μεση 6.3,παραδοξως ακριβως οσο εδειχνε και το trip.Πρωτη φορα δειχνει ακριβως την μεση.Συνηθως ειναι λιγο αισιοδοξο. -
Με σχεδόν ίδια χαρακτηριστικά κίνησης, το 1,6 μου, καταναλώνει περίπου 1 λίτρο παραπάνω. Επίσης και το δικό μου tc είναι αρκετά ακριβές.. Όσες φορές το έχω τσεκάρει με μαθηματικά, το αποτέλεσμα είναι ίδιο με του υπολογιστή!
-
Ο χρήστης typhoonx έγραψε:
Ετσι ενημερωτικα αν μπορει καποιος ας μας πει το εταιρο υβριδικο το πριους τι κανει στο ταξιδιΤο 2ης γενεας ηταν λιγο χειροτερο λογω του αδυναμου βενζινοκινητηρα. Το 3ης γενεας εχει ξεφυγει κ υπερτερει κ του νεου civic
-
Ο χρήστης Mad_Max_Geo έγραψε:
Σήμερα φούλαρα το Fiesta 1.4 της συζύγου (κι επίσημο όχημα Dimsabas πλέον, αφού όλα τα υπόλοιπα έχουν παραδώσει το πνεύμα) και σύμφωνα με τα λίτρα που φούλαρε και την αυτονομία που έδειξε ο υπολογιστής ταξιδίου, υπολόγισα ότι έχω μέση κατανάλωση 6 ξερό. Δεν το λες κι άσχημα.
Ποιο fiesta εχετε?
Θα ήθελα αυτό αλλά η πραγματικότητα είναι πιο ταπεινή. Πεντάπορτο, 1.4, του 2006.
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Σήμερα φούλαρα το Fiesta 1.4 της συζύγου (κι επίσημο όχημα Dimsabas πλέον, αφού όλα τα υπόλοιπα έχουν παραδώσει το πνεύμα) και σύμφωνα με τα λίτρα που φούλαρε και την αυτονομία που έδειξε ο υπολογιστής ταξιδίου, υπολόγισα ότι έχω μέση κατανάλωση 6 ξερό. Δεν το λες κι άσχημα.
Ποιο fiesta εχετε?
Θα ήθελα αυτό αλλά η πραγματικότητα είναι πιο ταπεινή. Πεντάπορτο, 1.4, του 2006.
Κομπλε εισαι!
-
Είμαι κοντά στο να δώσω το corsa μου και να πάρω άλλο ίδιο πετρέλαιο. Ο λόγος είναι η κατανάλωση. Θα κάνω χαζομάρα λέτε? (Μήπως ακόμα και το πετρέλαιο σε αντίστοιχο αυτοκίνητο θα έχει αυξημένη κατανάλωση?) Μήπως να στραφώ σε άλλο αμάξι? Πολλοί μου έχουν πει ότι τα fiesta είναι οικονομικά... Ο πατέρας μου έχει ένα focus πετρέλαιο 1.8 και με μισό ντεπόζιτο βγάζει 400χλμ...που εγώ μετά βίας βγάζω με ολόκληρο....
-
Ο χρήστης k_kb312 έγραψε:
Είμαι κοντά στο να δώσω το corsa μου και να πάρω άλλο ίδιο πετρέλαιο. Ο λόγος είναι η κατανάλωση. Θα κάνω χαζομάρα λέτε? (Μήπως ακόμα και το πετρέλαιο σε αντίστοιχο αυτοκίνητο θα έχει αυξημένη κατανάλωση?) Μήπως να στραφώ σε άλλο αμάξι? Πολλοί μου έχουν πει ότι τα fiesta είναι οικονομικά... Ο πατέρας μου έχει ένα focus πετρέλαιο 1.8 και με μισό ντεπόζιτο βγάζει 400χλμ...που εγώ μετά βίας βγάζω με ολόκληρο....Αν κανεις πανω απο 15.000χλμ τον χρονο παρε αλλιως μην μπεις στο τρυπακι
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Σήμερα φούλαρα το Fiesta 1.4 της συζύγου (κι επίσημο όχημα Dimsabas πλέον, αφού όλα τα υπόλοιπα έχουν παραδώσει το πνεύμα) και σύμφωνα με τα λίτρα που φούλαρε και την αυτονομία που έδειξε ο υπολογιστής ταξιδίου, υπολόγισα ότι έχω μέση κατανάλωση 6 ξερό. Δεν το λες κι άσχημα.Ο Μίχος?
Έρευνα Κατανάλωσης