-
Με αφορμη ενα συγκριτικο τεστ που διαβασα σε περιοδικο (δεν το αγοραζω, αλλα ας οψεται οτι ειχε το DVD της F1 2004) αναρωτηθηκα: Τι ειδους ηθικη και κανονες επικρατουν στα τεστ;
Ειχε ενα συγκριτικο με 6 μεσαια μοντελα και ειδα:
Απο τις πινακιδες, υπηρχαν στο τεστ αμαξια του κουτιου και αμαξια 3ετιας!!!
Απο τις τιμες: Αμαξι με 15900 και αμαξι με 21500!!!
Απο τις περιγραφες: Γυρω στις 100 φορες η αναφορα στη λεξη ποιοτητα.Προφανως αυτο ειναι η αφορμη γιατι αναλογα 'τεστ' εχω δει απειρες φορες:
Και ρωταω και απορω: Πως ειναι δυνατον να συγκρινεις αυτοκινητο 2 μηνων με αυτοκινητο 3 ετων; Πως ειναι δυνατον να συγκρινεις αυτοκινητα που εχουν 6000Ε ή ανω του 30% διαφορα στην τιμη; Πως ειναι δυνατον να αναφερεις ως κορωνιδα του τεστ την ποιοτητα σε μοντελα ακυκλοφορητα; Απο τι το κρινεις; Απο το αν γυαλιζουν τα πλαστικα;
Τι ηθικη υποσταση, τι αξιοπιστια και τι διαφανεια εχουν τετοια τεστ; -
Με αφορμη ενα συγκριτικο τεστ που διαβασα σε περιοδικο (δεν το αγοραζω, αλλα ας οψεται οτι ειχε το DVD της F1 2004) αναρωτηθηκα: Τι ειδους ηθικη και κανονες επικρατουν στα τεστ;
Ειχε ενα συγκριτικο με 6 μεσαια μοντελα και ειδα:
Απο τις πινακιδες, υπηρχαν στο τεστ αμαξια του κουτιου και αμαξια 3ετιας!!!
Απο τις τιμες: Αμαξι με 15900 και αμαξι με 21500!!!
Απο τις περιγραφες: Γυρω στις 100 φορες η αναφορα στη λεξη ποιοτητα.Προφανως αυτο ειναι η αφορμη γιατι αναλογα 'τεστ' εχω δει απειρες φορες:
Και ρωταω και απορω: Πως ειναι δυνατον να συγκρινεις αυτοκινητο 2 μηνων με αυτοκινητο 3 ετων; Πως ειναι δυνατον να συγκρινεις αυτοκινητα που εχουν 6000Ε ή ανω του 30% διαφορα στην τιμη; Πως ειναι δυνατον να αναφερεις ως κορωνιδα του τεστ την ποιοτητα σε μοντελα ακυκλοφορητα; Απο τι το κρινεις; Απο το αν γυαλιζουν τα πλαστικα;
Τι ηθικη υποσταση, τι αξιοπιστια και τι διαφανεια εχουν τετοια τεστ; -
Με αφορμη ενα συγκριτικο τεστ που διαβασα σε περιοδικο (δεν το αγοραζω, αλλα ας οψεται οτι ειχε το DVD της F1 2004) αναρωτηθηκα: Τι ειδους ηθικη και κανονες επικρατουν στα τεστ;
Ειχε ενα συγκριτικο με 6 μεσαια μοντελα και ειδα:
Απο τις πινακιδες, υπηρχαν στο τεστ αμαξια του κουτιου και αμαξια 3ετιας!!!
Απο τις τιμες: Αμαξι με 15900 και αμαξι με 21500!!!
Απο τις περιγραφες: Γυρω στις 100 φορες η αναφορα στη λεξη ποιοτητα.Προφανως αυτο ειναι η αφορμη γιατι αναλογα 'τεστ' εχω δει απειρες φορες:
Και ρωταω και απορω: Πως ειναι δυνατον να συγκρινεις αυτοκινητο 2 μηνων με αυτοκινητο 3 ετων; Πως ειναι δυνατον να συγκρινεις αυτοκινητα που εχουν 6000Ε ή ανω του 30% διαφορα στην τιμη; Πως ειναι δυνατον να αναφερεις ως κορωνιδα του τεστ την ποιοτητα σε μοντελα ακυκλοφορητα; Απο τι το κρινεις; Απο το αν γυαλιζουν τα πλαστικα;
Τι ηθικη υποσταση, τι αξιοπιστια και τι διαφανεια εχουν τετοια τεστ; -
Καταρχας τα μοντελα για συγκριτικα δεν επιλεγονται μονο με βαση την τιμη αλλα για τα κοινα χαρακτηριστικα που εχουν(πχ. κυβισμος κυριως, κατηγορια...). Το γιατι συγκρινονται μοντελα τριετιας με καινουργια οφιλεται στο οτι αυτα τα τριετιας ακομα πωλουνται οποτε ειναι η ανταγωνιστικη λυση της εταιριας απεναντι στο καινουργιο της αλλης εταιρειας. Και πολλες φορες συμβαινει μοντελα τριετιας με χαμηλοτερες τιμες να βγαινουν καλυτερα (σε καποια στοιχεια) απο τα καινουργια οποτε δε βρισκω αδικη τη συγκριση αφου αλλωστε αυτα κυκλοφορουν οπως ανεφερα. Ποσες φορες εχουμε δει πχ το Corolla να θαυμαζεται για τον κινητηρα του 3 χρονια μετα την κυκλοφορια του τη στιγμη που καινουργια(Golf, Astra...) χρησιμοποιουν νεες τεχνολογιες (FSI,ERG...) και παλι δεν τον φτανουν. Ποσες φορες εχουν αναφερθει προβληματα 'νεοτητας' ενω τα 'τριετιας' τα εχουν λυσει. Τωρα για τα πλαστικα που αναφερεις μην εισαι τοσο αδικος. Οταν αναφερουν ποιοτητα εσωτερικου χωρου αναφερονται στη συνδεσμολογια τους(αν υπαρχουν τριγμοι... τα καινουργια συνηθως δε γυαλιζουν αλλωστε) και στα υλικα τους(αφρωδες πλαστικα, δερμα,...). Τωρα αν αυτα αποδειχτουν σκαρτα αυτο θα φανει πιθανον οταν το καινουργιο μοντελο φτασει να γινει τριετιας και ξανασυγκριθει με τα καινουργια! Δε δουλευω σε κανενα περιοδικο βεβαια αλλα θελω να πω οτι υπαρχουν τροποι και λογοι που συγκρινονται, ακομα και στανταρ(ISO 9002...). Ασχετο αλλα ποιο περιοδικο εδινε δωρο το dvd που ανεφερες;;;;;;;;;
-
Πολλές φορές δεν υπάρχουν τα ανταγωνιστικά μοντέλα που θέλει να συγκρίνει το περιοδικό διαθέσιμα από τις εταιρείες και τότε καταφεύγει σε προσφορές ιδιωτών ! Ετσι το αυτοκίνητο που συμμετέχει στο συγκριτικό μπορεί να είναι πράγματι τριετίας. (Αν ενοείς ότι είναι ηλικίας 3 χρόνων και όχι ότι κυκλοφόρησε πριν τρία χρόνια , γιατί τότε δεν υφίσταται θέμα !).
Οσο για την ποιότητα , αυτή δεν αφορά μόνο τα πλαστικά αλλά πολλούς επιμέρους τομείς , όπως ποιότητα των υφασμάτινων επενδύσεων, διακόπτες και μοχλοδιακόπτες, φωτισμός, μηχανισμοί για ντουλαπάκια κλπ. Υπαρχει μια τεράστια αγοραστική μερίδα που θεωρεί τους παραπάνω τομείς μείζωνος σημασίας κατά την αγορά του αυτοκινήτου.
Θυμάμαι πόσο εντύπωση μου είχε κάνει πριν από 2-3 χρόνια στην Εκθεση της Θεσ/νίκης , όταν αρχικά μπήκα στο Mercedes CLK και αμέσως μετά στο Peugeot Coupe που βρισκόταν ακριβώς απέναντι. Η διαφορά στην ποιότητα , στον διάκοσμο και στο φινίρισμα απείχαν έτη φωτός και το Peugeot έδειχνε σαν -πολύ- φτωχός συγγενής.
Οσον αφορά την αντικειμενικότητα των συγκριτικών τεστ, πιστεύω ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι ΟΚ , αλλά πολλές φορές υπαρχουν και σκοπιμότητες. Εξάλλου και οι δημοσιογράφοι είναι άνθρωποι και έχουν τις αδυναμιες τους και τα κολληματάκια τους -
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Το γιατι συγκρινονται μοντελα τριετιας με καινουργια οφιλεται στο οτι αυτα τα τριετιας ακομα πωλουνται οποτε ειναι η ανταγωνιστικη λυση της εταιριας απεναντι στο καινουργιο της αλλης εταιρειας. Και πολλες φορες συμβαινει μοντελα τριετιας με χαμηλοτερες τιμες να βγαινουν καλυτερα (σε καποια στοιχεια) απο τα καινουργια οποτε δε βρισκω αδικη τη συγκριση αφου αλλωστε αυτα κυκλοφορουν οπως ανεφερα.Αν κατάλαβα καλά, οταν ο φίλος greo λέει μοντέλα τριετίας εννοεί με χιλιόμετρα 3 ετών στην πλάτη τους. μεταχειρισμένα δηλαδή (Αφού φέρουν και πινακίδες τριετίας) και όχι καινούρια αυτοκίνητα που απλώς πρωτο -κυκλοφόρησαν πριν 3 χρόνια
-
Φίλε greo συμφωνώ μαζί σου.. πολλοί, προκειμένου να 'βγάλουν' ένα συγκριτικό, και να δώσουν τη ψήφο τους στο αυτοκίνητο που έχουν από πριν διαλέξει, κάνουν ό,τι τους έρθει.
Ίσως φταίει και το ότι έχουν μαζευτεί πολλά περιοδικά αυτοκινήτου για το μέγεθος της χώρας μας και γράφει η κάθε 'κουτσή Μαρία'..
-
Πασο! Δεν καταλαβα οτι εννοουσε μεταχειρισμενο τριετιας. Νομιζα καινουργιο που κυκλοφορησε πριν 4 χρονια! Απο την αλλη ομως ο κινητηρας πχ σε ενα με 50000χλμ εχει ανοιξει ενω στο καινουργιο με 500χλμ δε μπορει να δωσει σωστα συμπερασματα. Θυμαμαι ενα συγκριτικο οπου το ενα ειχε 5000χλμ και το αλλο 350 και θεωρησα αδικες τις μετρησεις αυτου με τα τοσα λιγα χλμ. Εννοειται βεβαια οτι αν μιλαμε για >100000χλμ τοτε ειναι αντιθετα τα πραγματα
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Ίσως φταίει και το ότι έχουν μαζευτεί πολλά περιοδικά αυτοκινήτου για το μέγεθος της χώρας μας και γράφει η κάθε 'κουτσή Μαρία'..Καλό είναι να μην τα ρίχνουμε όλα στους συντάκτες/δημοσιογράφους κ.λπ. Εάν υπάρχουν φαινόμενα χρηματισμού να είστε σίγουροι ότι τα τρώνε οι από πάνω και δίνους τις διαταγές στους από κάτω.
Επομένως εάν διακρίνεται ότι ένα συγκριτικό είναι πληρωμένο, είναι βλακεία να κατηγορήσει κανείς αυτόν που το έγραψε και όχι αυτόν που το πληρώθηκε, δηλαδή τον εκδότη.
-
Ο χρήστης yandr έγραψε:
Επομένως εάν διακρίνεται ότι ένα συγκριτικό είναι πληρωμένο, είναι βλακεία να κατηγορήσει κανείς αυτόν που το έγραψε και όχι αυτόν που το πληρώθηκε, δηλαδή τον εκδότη.
Στην Ελλάδα ο εργαζόμενος ποτε δεν φταίει για τιποτα,είναι μία ιερόδουλη με ανοιχτά πόδια και την πληρη ευθύνη εχει η κοινωνία.Βολικά όλα αυτα,αλλα λιγη συνείδηση και υπευθυνότητα δεν έβλαψε ποτε κανέναν.
Μιλάμε βέβαια για ένα επάγγελμα (δημοσιογραφος) όπου στην Ελλάδα εάν δεν είσαι αμόρφωτος και ψευδός (και άρα εύκολο υποχείριο) , δεν προσλαμβάνεσαι. -
φοβάμαι πως γενικεύεις πολύ. Σε ΟΛΕΣ τις δουλειές υπάρχουν καλοί επαγγελματίες.
-
Ειπα αυτοκινητο και οχι μοντελο 3ετιας. Πιστευω οτι εγινε ουτως η αλλως κατανοητο.
Στο αυτοκινητο 3ετιας, τι ακριβως εχουν κανει; Εχουν αλλαξει πριν το τεστ λάστιχα; τακακια; αμορτισερ; κοκ Τα εχουν στρωσει;
Τωρα το τι σημαινει ποιοτητα ας μου επιτραπει να γελασω. Το τεστ εκθειαζει το Γκολφ ενω εχει στα αρνητικα του Μεγκαν την ποιοτητα. Και Γκολφ ειχα και Μεγκαν. Αντι να πω τη γνωμη μου περι ποιοτητας, απλα θα πω πως Γκολφ ουτε κάν το σκεφτηκα ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΤΙΜΗΣ ενω Μεγκαν ξαναπηρα για τον πατερα μου.
Οσο για το αν ειναι σωστο να συγκρινονται αυτοκινητα με τετοιες διαφορες στην τιμη, συμφωνω. Ειναι σωστο να συγκρινονται αν ειναι στην ιδια κατηγορια, αλλα τοτε Ο ΠΡΩΤΟΣ ΓΝΩΜΟΝΑΣ θα επρεπε να ειναι η τιμη. Να μας πουνε ρε αδερφε. Δωσε 6000 παραπανω για να παρεις μια ψευδαισθηση ποιοτητας αφου στην ηλικια που εχουν τα αυτοκινητα για τον τομεα αυτο δεν ειμαστε σιγουροι. Τι περιμενεις ομως; Αν εχεις οδηγησει εντελως τζαμπανταν ολα τα αυτοκινητα, δυσκολευεσαι να κατανοησεις αυτη τη βασικη παραμετρο.ΥΓ το περιοδικο ειναι το C&D. Αφορμη μονο ομως. Αυτα που λεω τα εχω δει σε πααααρα πολλα τεστ
-
Τα συγκριτικά είναι πονεμένη ιστορία Η σύγκριση εξακολουθεί να γίνεται βάσει κυβικών, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η τιμή (υπεράνω όπως γράφτηκε) στην πλειοψηφία των περιπτώσεων (εκτός και αν θέλουμε να ζζζζζμπρώξουμε κάποιο μοντέλο )
μεγάλο ρόλο παίζουν βέβαια και οι σχέσεις μεταξύ εταιρειών-περιοδικών, ή και προσωπικές μεταξύ στελεχών
Επίσης παρατηρώ κάποια αποχή ορισμένων εταιρειών στις δοκιμές σε κάποια περιοδικά, ενώ έντονη συμμετοχή αλλού και τούμπαλιν.
Για ευνόητους λόγους δεν αναφέρω -τρανταχτά- παραδείγματα
Υ.Γ: Αυτό το Altea θα αυξήσει ποτέ τις πωλήσεις του;
-
Ο χρήστης greo έγραψε:
ΥΓ το περιοδικο ειναι το C&D. Αφορμη μονο ομως. Αυτα που λεω τα εχω δει σε πααααρα πολλα τεστΚαταρχας οσον αφορα για το παραδειγμα ποιοτητας Golf-Megane το πρωτο υπερισχυει αντικειμενικα και συμφωνω απολυτα. Αλλα ας μη μεινουμε στο παραδειγμα. Οσο για το περιοδικο απλως το ηθελα για να παρω το dvd !
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Στην Ελλάδα ο εργαζόμενος ποτε δεν φταίει για τιποτα,είναι μία ιερόδουλη με ανοιχτά πόδια και την πληρη ευθύνη εχει η κοινωνία.Βολικά όλα αυτα,αλλα λιγη συνείδηση και υπευθυνότητα δεν έβλαψε ποτε κανέναν.
Μιλάμε βέβαια για ένα επάγγελμα (δημοσιογραφος) όπου στην Ελλάδα εάν δεν είσαι αμόρφωτος και ψευδός (και άρα εύκολο υποχείριο) , δεν προσλαμβάνεσαι.Καλά - καλά, εσύ παίξ' το μάγκας και άμα σου πουν θέλουμε το τάδε άρθρο πες στο εργοδότη σου 'πάρε τα ... μου'. (Ξεφύγαμε λιγάκι...-KF Mod)
Σε θεωρητική βάση όλοι μάγκες είμαστε (κλασσικό γνώρισμα του Έλληνα). Στην πράξη τα μασάμε λίγο. Στο κάτω - κάτω της γραφής είναι σχιζοφρενικό να εξακολουθείς να διαβάζεις ένα έντυπο ή να βλέπεις ένα κανάλι που θεωρείς ότι τα παίρνει, μόνο και μόνο για να βρίζεις του αμόρφωτους, άθλιους εργαζόμενους που δουλεύουν σε αυτό.Αν θες να αλλάξεις την κατάσταση αυτή, μην το διαβάζεις/βλέπεις.
-
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Καταρχας οσον αφορα για το παραδειγμα ποιοτητας Golf-Megane το πρωτο υπερισχυει αντικειμενικα και συμφωνω απολυτα.
Πιο αντικειμενικα απο εμενα που ειχα και τα δυο δεν πιστευω οτι μπορει να κρινει κανεις. Το Golf το εστειλα γιατι βαρεθηκα τα μαστόρια. Μετα το γυρισαμε οικογενειακως στα γαλλικα και μονο λαδια, ξυδια, λαστιχα, τακακια και τις δικες μας λακαμιες πληρωνουμε.
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Ίσως φταίει και το ότι έχουν μαζευτεί πολλά περιοδικά αυτοκινήτου για το μέγεθος της χώρας μας και γράφει η κάθε 'κουτσή Μαρία'..Σίγουρα είναι κάπως ...γραφικό... το ότι για χώρα που δεν έχει καν δική της αυτοκινητοβιομηχανία ίσως έχουμε τους περισσότερους experts στον ειδικό τύπο!
-
Ο χρήστης yandr έγραψε:
Καλά - καλά, εσύ παίξ' το μάγκας και άμα σου πουν θέλουμε το τάδε άρθρο πες στο εργοδότη σου 'πάρε τα ... μου'. (Ξεφύγαμε λιγάκι...-KF Mod)
Σε θεωρητική βάση όλοι μάγκες είμαστε (κλασσικό γνώρισμα του Έλληνα). Στην πράξη τα μασάμε λίγο.Καταρχην δεν ειμαι δημοσιογραφος,αλλα αν ήμουνα και εβλεπα στο ξεκινημα της καριέρας μου ότι με αντιμετωπιζουν έτσι,θα αλλαζα επαγγελμα ( όπως έκανα αντίστοιχα με το δικο μου και πεταξα τις σπουδες μου στα σκουπίδια) ή θα αναζητούσα αλλον εργοδότη.Κατανοώ τις δυσκολίες μίας τέτοιας απόφασης αλλά απο το τελικο αποτέλεσμα κρινόμαστε όλοι.
Τι θα είσαι;δημοσιογράφος ή τσιράκι;Διαλέγεις και παιρνεις. -
Ουδείς άγιος αλλά είναι πολλές φορές που μικρές λεπτομέρειες σε κάνουν να αναρωτιέσαι και να αμφιβάλεις όχι ότι σου λένε ψέματα αλλά την μισή αλήθεια. Θα αναφέρω τις διαφορετικές συνθήκες που μπορεί να γίνουν οι μετρήσεις. Κινητήρες του ενός με λίγα και του άλλου με πολλά χιλιόμετρα. Του ενός με 5 βαθμούς θερμοκρασία και του άλλου με 35 κλπ.
Επίσης μια καλή μελέτη των πίσω πινάκων σου βγάζει κάποια πράγματα που στο τεστ δεν αναφέρθηκαν όπως πχ ότι το ένα από ίδια ταχύτητα έχει 5 μέτρα μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης. Καταλαβαίνω ότι δεν γίνονται πάντα μετρήσεις επιδόσεων αλλά σε συγκριτικά χρησιμοποιούνται μετρήσεις που έγιναν όταν το κάθε περιοδικό πήρε για το πρώτο τεστ το κάθε αυτοκίνητο αλλά έτσι μπορεί να αδικηθεί ένα ανταγωνιστικό μοντέλο. Επίσης δεν γίνονται μετρήσεις με τα αυτοκίνητα φορτωμένα ή σύγκριση με κλειστό και ανοικτό κλιματισμό που θα μπορούσαν να αλλάξουν τα δεδομένα.
Αυτό όμως που μερικές φορές με κάνει να αγανακτώ είναι τα μοντέλα που επιλέγονται για συγκριτικό όπου πριν διαβάσεις το άρθρο ξέρεις το αποτέλεσμα μια και εκτός των άλλων το ένα στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας του ενώ τα άλλα στο μέσο όρο ή και παρά κάτω κάτι που αντικατοπτρίζεται και στις τιμές απόκτησης τους.
Είναι γεγονός πως είναι εύκολο αν θέλεις να ευνοήσεις ένα μοντέλο και να το αναδείξεις.
Θυμάμαι κάποτε που σε αγώνα μπάσκετ φίλος που δουλεύει ως σχολιαστής σε τοπικό κανάλι μου έδωσε να καταλάβω πως ο συνάδελφος του που σχολίαζε τον αγώνα αβάνταρε ένα παίχτη,
Όποτέ έπαιρνε την μπάλα ο συγκεκριμένος παίχτης την μπάλα έλεγε « και πηδώντας ψηλότερα από όλους παίρνει το ρυμπάουντ» ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις έλεγε « και η μπάλα μετά το σουτ καταλήγει στα χέρια του...........» -
Είστε απίστευτοι! Κάθεστε κι ασχολείστε με περιοδικό που είναι τόσο ξεφτίλα ώστε το δίνουν δώρο με το Max!!!
-
Που είδες γραμμένο ότι αυτά που γράφω αφορούν αυτό και μόνο το περιοδικό.
Το είπα εξάλλου από την αρχή.
Ουδείς άγιος!!!
Περι ηθικης των συγκριτικων δοκιμων