-
Ο χρήστης gba έγραψε:
gba έγραψε:
Γεια σας, με αφορμή την υγραεριοκίνηση είμαι ένα νέο μέλος στην παρέα σας. Την προηγούμενη βδομάδα έκανα μια έρευνα αγοράς για την εγκατάσταση συστηματος υγραερίου στο αυτοκίνητό μου suzuki grand vitara 2,5 v6 (2500 κυβικά εκατοστά εξακύλινδρο) μοντέλο 2000.
Οι τιμές που πηρα ήταν 2500 -3000 ευρώ για συστημα 5ης γενιας και 1800 -2300 για συστημα 4ης γενιας και μπορώ να πω ότι μου φανηκαν λιγο τσιμπημενες. Θα ήθελα την γνώμη σας ποιο συστημα απο αυτα της αγοράς θεωρείτε καλυτερο για την περίπτωση μου. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας.
**Να διορθώσω:**Οι τιμές που πηρα ήταν 1800 -3000 ευρώ για συστημα 5ης γενιας , χωρις πνεύμονα.Μιας και στην περιοχη μου , Αγρίνιο , 1χρονο μετα τα παραπανω
άνοιξαν 3 πρατηρια υγραερίου και αρκετοι εγκαταστατες και εκει που εφτασε η βενζινη ,
το αποφασισα και εβαλα υγραέριο στο αυτοκινητο , πριν δυο μήνες περιπου.
Εβαλα το BRC με πνευμονα με μπουκαλα κυλινδρικη 80lit (φουλαρει με 64-66 lit).
Oλη η εγκατασταση μαζι με λαδιερα , 6 μπουζι LPG και ΚΤΕΟ μου κοστισε περιπου 1630ευρω.
Γενικα ειμαι ευχαριστημενος χωρις προβλήματα λειτουργιας.
Οσο αναφορα το κοστος μου καιει σε ταξιδι ,εξω απο την πόλη , με ταχυτητες ως 120Km/h
απο 14ως 16 lit/100Km , αναλογα με τον δρομο (στροφες ,ανηφορες )με κοστος υγραεριου περιπου 0,83ευρω/lit
οταν σε βενζινη εκαιγε 12ως 14 lit/100Km με κοστος υγραεριου περιπου 1,65ευρω/lit
δηλαδη μια οικονομια (14χ1,65-16χ0,83)χ100/(14χ1,65)=42,5%
Μεσα στην πολη επειδη εκκινει με βενζινη και οι αποστασεις ειναι μικρες η οικονομια πρεπει να ειναι λιγοτερη , 27-35% απο μια προχειρη εκτιμηση , λιγοτερη το χειμωνα ,περισσοτερη το καλοκαιρι.
Ενω προτιμω να εμπιστευομαι τους συνανθρωπους μου , εχω γινει καχυπτοτος ,
γνωριζουμε δυστυχως οτι πολλοι επαγελματιες πρατηριουχοι ,
( βλεπε ερευνα που εκανε γνωστος δημοσιογραφος με την συνεργασια του Εθνικου Μετσοβιου Πολυτεχνειου)
ευτυχως οχι ολοι , αλλα αυτοι ειναι μειοψηφια ,
εχουν κανει επαγγελμα την απατη εις βαρος του πελατη
δεν μου αρεσε που για δευτερη φορα χτες και σημερα που εβαλα υγραεριο σε ενα πρατηριο
για να παρω μια μετρηση και να καταληξω στο παραπανω συμπερασμα
οταν συνδεσε την αντλια παροχης στην φιαλη μου και ανοιξε την αντλια για να γεμισει,
αυτη δεν λειτουργησε γιατι πεφτει καποια βαλβιδα στο συστημα του οπως μου ανεφερε.
Επειδη δεν γνωριζω ακριβως την διαδικασια πληρωσης της φιαλης ,
αναρωτηθηκα αν με τον τροπο αυτο υπαρχει το ενδεχομενο να μου κλεβει υγραεριο ,
εφοσον απο την φιαλη που ειναι μισογεματη , εχουμε ροη υγραεριου προς τις κενες σωληνωσεις της αντλιας
μεχρι την δεξαμενη υγραεριου του πρατηριου.
Αν η αντλια πληρωσης εχει περονη που σπρωχνει την μπιλια που ασφαλιζει την εξοδο υγραεριου απο την φιαλη μου
σιγουρα με κλεβει.
Αν η αντλια πληρωσης γεμιζει με παραπανω πιεση που ανοιγει την μπιλια , οπως γεμιζει ενας αναπτηρας ,
τοτε δεν με κλεβει και αδικα κολαζομαι , μερα Κυριακη επιπλεον.
Εν πασει περιπτωσει καλη η εμπιστοσυνη , αλλα ο ελεγχος ειναι παντα καλυτερος ,
εκτος αν εχεις φτασει σε επιπεδο που γυριζεις και το αλλο μαγουλο ,
που ενδεικνυται σε ορισμενες περιπτωσεις , αλλα οχι παντα.
Θα ηθελα την γνωμη σας. -
Δε νομίζω ότι μπορεί να βγάλει υγραέριο από τη δεξαμενή, εκτός από τη μικρή ποσότητα που υπάρχει στο σωλήνα πλήρωσης.
Πρέπει να υπάρχουν δύο μονόδρομες βαλβίδες, μία στο στόμιο πλήρωσης και μία στην πολυβαλβίδα, πάνω στην ίδια τη δεξαμενή. Η δεύτερη εμποδίζει να γίνει οτιδήποτε άλλο εκτός από γέμισμα της δεξαμενής.
-
Ο χρήστης m@evius έγραψε:
@ antonis
Εγώ πάλι σε αυτά που λες δεν βλέπω καμία τεκμηρίωση περί αβανς, ταχύτητας καύσης, στροφών, φορτίων κλπ
και εσύ ισχυρίζεσαι ότι γράφεις τεκμηριωμένα. Που είναι τα τεκμήρια;Αντιθέτως γράφεις μια ατελείωτη παραφιλολογία περί εθνικοφροσύνης, εθνικής κυριαρχίας, τρόπου λήψης αποφάσεων κλπ
Και απαιτείς να σε ακούσουμε γιατί έχεις πολλά κύπελλα από αγώνες (α, και να έχουμε 3000-6000 ευρώ στην τσέπη για την μετατροπή στο αβανς που θα ήθελες να μας κάνεις).Μήπως το παρατράβηξες λέω εγώ με με τα offtopic και τη διαφήμισή σου;
Άργησες να το επισημάνεις αλλά επειδή υπερασπιζόταν την λαδιέρα που είσαι και εσύ υποστηρικτής της (και δικαίωμα και μαγκιά σου) μάλλον δεν ήθελες να δεις αυτά που έβλεπα εγώ και πολλοί άλλοι εδω μέσα (δυστυχώς όχι πάντα οι mod) και η ασυλία μερικών (και αντίθετα η αυστηρότητα έναντι αλλων) μάλλον κακό κάνει σε όποιν θέλει να αποκτήσει εικόνα για μερικά πράγματα. Κάλλιο αργά παρά ποτε...................
Στο θέμα της λαδιέρας είχε παραθέσει λογικά επιχειρήματα, όπως η διαφορά στο θόρυβο του κινητήρα, που διαπιστώνεται με χρήση στηθοσκοπίου. Νομίζω ότι η συζήτηση με επιχειρήματα είναι δεκτή.
-
Εγώ να πω σε σχέση με την αντιπαράθεση του AstrakitCar σχετικά με την μειωμένη κατανάλωση ενός τσιπαρισμένου αυτοκινήτου, ότι είναι δυνατόν να γίνει. Αρκετοί κινητήρες στα χαμηλά φορτία δεν είναι ικανοί να πετύχουν τέλεια καύση και το εργοστάσιο για να περνάει ρύπους το αμάξι παντού, αναγκάζονται να μην χρησιμοποιήσουν το ιδανικό αβάνς, αλλά να δώσουν έξτρα μοίρες καθηστέρηση για αυξημένη θερμοκρασία του καταλύτη και λιγότερα μονοξείδια. Αν ένας βελτιωτής παραβλέψει τον παράγοντα ρύποι και προσθέσει αβάνς, άνετα παίρνει άλλο 0.5-1 κιλό ροπή σε αρκετά σημεία, πράγμα που δεν μπορεί φυσικά να κάνει το εργοστάσιο. Και αυξημένη ροπή, σημαίνει μειωμένη κατανάλωση, οπότε ναι, γίνεται...
-
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
Δε νομίζω ότι μπορεί να βγάλει υγραέριο από τη δεξαμενή, εκτός από τη μικρή ποσότητα που υπάρχει στο σωλήνα πλήρωσης.Πρέπει να υπάρχουν δύο μονόδρομες βαλβίδες, μία στο στόμιο πλήρωσης και μία στην πολυβαλβίδα, πάνω στην ίδια τη δεξαμενή. Η δεύτερη εμποδίζει να γίνει οτιδήποτε άλλο εκτός από γέμισμα της δεξαμενής.
χαιρομαι που ο πρατηριουχος ειναι ενταξει
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Σε Ευρώπη, Τουρκία, και ορισμένες πρώην σοβιετίες κυκλοφορούν πάμπολλα ταξί υγραερίου. Είναι θέμα συσχετισμού τιμών καυσίμων.Στην Ιαπωνια αν δεν κανω λαθος ολα τα ταξι ειναι με υγραεριο. Οπως και πολλα αυτοκινητα και ταξι στην Κορεα.
-
Ο χρήστης ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΑΨΑΛΑΚΗΣ έγραψε:
Σε Ευρώπη, Τουρκία, και ορισμένες πρώην σοβιετίες κυκλοφορούν πάμπολλα ταξί υγραερίου. Είναι θέμα συσχετισμού τιμών καυσίμων.
Στην Ιαπωνια αν δεν κανω λαθος ολα τα ταξι ειναι με υγραεριο. Οπως και πολλα αυτοκινητα και ταξι στην Κορεα.
Καλημέρα
Στατιστικά.¨Η Κορέα είναι πρώτη στόν κόσμο σέ κατανάλωση autogas(υγραέριο γιά αυτοκίνητα) ακολουθεί ή Ιαπωνία μέ τρίτη τήν Τουρκία μέ περίπου 3500 πρατήρια στήν επικράτιάτης.΄Πρός προβληματισμό όλλων.... -
Ο χρήστης asteris έγραψε:
Εγώ να πω σε σχέση με την αντιπαράθεση του AstrakitCar σχετικά με την μειωμένη κατανάλωση ενός τσιπαρισμένου αυτοκινήτου, ότι είναι δυνατόν να γίνει. Αρκετοί κινητήρες στα χαμηλά φορτία δεν είναι ικανοί να πετύχουν τέλεια καύση και το εργοστάσιο για να περνάει ρύπους το αμάξι παντού, αναγκάζονται να μην χρησιμοποιήσουν το ιδανικό αβάνς, αλλά να δώσουν έξτρα μοίρες καθηστέρηση για αυξημένη θερμοκρασία του καταλύτη και λιγότερα μονοξείδια. Αν ένας βελτιωτής παραβλέψει τον παράγοντα ρύποι και προσθέσει αβάνς, άνετα παίρνει άλλο 0.5-1 κιλό ροπή σε αρκετά σημεία, πράγμα που δεν μπορεί φυσικά να κάνει το εργοστάσιο. Και αυξημένη ροπή, σημαίνει μειωμένη κατανάλωση, οπότε ναι, γίνεται...Φιλε μου asteris,
κατ'αρχην οι μετρησεις για την πιστοποιηση των ρυπων για καθε αυτοκινητο γινονται σε μια προμελετημενη διαδρομη με προμελετημενες ταχυτητες και εξωτερικες θερμοκρασιες, και γινονται με καταλυτη σε σωστη θερμοκρασια. Αυτο μαλλον δεν επρεπε να το επισημανω γιατι οπως ξερεις και εδω που κανουμε την μετρηση για την καρτα το αυτοκινητο πρεπει να εχει τις θερμοκρασιες του και οχι να ειναι κρυο. Δεν υφισταται δηλαδη θεμα θερμοκρασιας καταλυτη κλπ στην μετρηση.
Ποιοι ειναι αυτοι οι κινητηρες που στα χαμηλα φορτια δεν μπορουν να πετυχουν τελεια καυση??? Μηπως εννοεις την περιπτωση που το αυτοκινητο ειναι κρυο και οπως συμβαινει σε ΟΛΑ η καυση πραγματι προκαλει περισσοτερους ρυπους λογω μη εγκαιρης καταλληλης θερμοκρασιας του καταλυτη? Γι'αυτο και ολοι οι κατασκευαστες προτεινουν να κινειται το αυτοκινητο αμεσως μετα την εκκινηση, για ταχυτερη επιτευξη της σωστης θερμοκρασιας λειτουργιας του καταλυτη. Μηπως σε αυτο αναφερεσαι? Γιατι κατα την φαση αυτη (που ο καταλυτης ειναι κρυος) οι ρυποι ειναι περισσοτεροι του κανονικου. Δηλαδη μηπως αναφερεσαι σε περισσοτερο ατελη επεξεργασια των ρυπων και οχι καυση, που ειναι κατι διαφορετικο? Να εισαι σιγουρος οτι οι αυτοκινητοβιομηχανιες επικεντρωνονται πρωτιστα στους μειωμενους ρυπους σε χαμηλη κινηση (πολεις) οποτε ειναι απιθανο να μην εχουν βελτιστοποιησει τα αποτελεσματα σε αυτο το φασμα λειτουργιας (δηλαδη χαμηλα φορτια). Οι ρυποι ειναι ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ περισσοτεροι οταν εχουμμε τερμα το γκαζι και σχετικα οταν κινουμαστε με οχι ηπιους ρυθμους και εκτος πολης οπου τα γκαζια ειναι πιο πολλα. Απλα εκει δεν το αντιλαμβανομαστε λογω μη επαρκους συσσωρευσης (λιγωτερα αυτοκινητα) και αποτελεσματικοτερης, λογω περιβαλλοντος, διαχυσης.
Ελπιζω οτι αυτο το λες επειδη το ακουσες και οχι σαν στοιχειο, γιατι απλα δεν ισχυει και δεν ειναι σωστιο να αναπαραγαγουμε πραγμματα που δεν συναδουν με την συγχρονη τεχνολογια οταν μαλιστα αυτη ταυτιζεται με την κορυφη της αυτοκινητοβιομηχανιας.
Αυτο που γινεται μονο ειναι σε χαμηλο φορτιο η σε ρελαντι το μειγμα να ειναι πιο φτωχο ακριβως για τον λογο των ρυπων και γρηγοροτερου ζεσταματος του κινητηρα και οχι γιατι δεν μπορουν να το πετυχουν και οι εδω εξυπνοι βελτιωτες το καταφερνουν με το να παιζουν με το αβανς.
Συγγνωμη αλλα αν καποιος ισχυριζεται το αντιθετο μαλλον δεν ειναι καλα ενημερωμενος. Αν ηταν ετσι θα επρεπε να καταργηθουν ολα τα κεντρα σχεδιασης των αυτοκινητοβιομηχανιων, γιατι τελικα απ'οτι φαινεται δεν ξερουν και πολλα για τα αυτοκινητα τους και δεν τα φτειαχνουν να λειτουργουν σωστα, και να ερχονται εδω στον κυρ-Μητσο και σε καθε βελτιωτη, επισημο η ανεπισημο, να τους δειχνει πως πρεπει πραγματικα να γινεται το μειγμα κα με τι αβανς να γινεται η αναφλεξη. Η καλυτερα να βαζουν και κανα μαγνητακι απο αυτα που οι αδαεις εδω αγοραζουν απο τους εξυπνους.Δεν θελω να μπω στο τριπακι της αντιπαραθεσης 'μεγαλυτερη ιπποδυναμη/ροπη = λιγωτερη καταναλωση', εστω και υπο συνθηκες εκτος και αν αυτες οι συνθηκες υπαγορευουν κινηση σαλιγκαριου η κινητηρα που δουλευει φτωχα και οποιος λεει οτι με χαμηλο φορτιο δηλ 3000-3500 στροφες, που δεν ειναι καθολου χαμηλα για τουρμπατους, αυτο δεν εχει ρισκο σε βαρος του κινητηρα τοτε μαλλον δεν μιλαμε για κινητηρες παραγωγης αλλα ειδικες κατασκευες.
Φιλε astrakitcar,
προσπαθησα να κατανοησω την απαντηση σου αλλα δεν το καταφερα. Μου λες για τουρμπινες και ποιες κανουν η οχι σε Golf 4,5,6 που λες οτι δεν τα πας καλα με τα λατινικα, αν και θα επρεπε εφοσον λες οτι ασχολεισαι καιρο με το θεμα, και αν κανουν στον 1.8 tsi κλπ. Που ασχοληθηκα εγω με τον τυπο τουρμπινας? Ακομα δεν εχω καταλαβει τι εχεις πραγματικα κανει. Σε τι Γκολφ τελικα εχεις βαλει τι! Σου εδωσα την υποθεση μου αλλα δεν απαντησες.
quote
επισης αφου εχεις δοκιμασει ολα τα προγραμματα πλη GIAC εισαι ο μονος που ξερω που λεει οτι δεν εχει χαμηλοτερη καταναλωση στις συνθηκες που εγραψα πιο πανω..δηλ.στα χαμηλα φορτια...χαμηλο φορτιο ειναι και η 5η ή 6η στο σασμαν και 3500σαλ στην εθνικη οδο...χαμηλα φορτια ειναι οδηγηση στην πολη με 2α και 3η και 3000σαλ...κτλ..
αν αυτα δεν τα αποδεχεσαι δεν ειμαι ψευτης που παω στην δουλεια μου με το αμαξι και το δοκιμαζα στο εργοστασιακο και εκαιγα 12lt ανα 100 περιπου και με το βελτιωμενο κατω απο 10lt...
αν θες ομως για σενα ειμαι ψευτης.δεν εχω διαθεση να σε πεισω...
unquoteΑυτο το παραπανω το παραθετω γιατι θα ηθελα να διευκρινησω καποια πραγματα.
Κατ'αρχην 3000-3500 δεν ειναι χαμηλο φορτιο σε κινητηρα τουρμπο και ειδικα σε 300+ αλογα και 40+ ροπη οπως λες.
Σε αυτο το φασμα, 500 στροφες παρακατω 500 παραπανω, εμφανιζεται η περισσοτερη ροπη και εκει τραβαει το μεγαλο ζορι ο στροφαλος και οι μπιελες.
Αν προσεξες σου ειπα οτι αν οδηγεις οπως παταει η γατα, ναι μπορει να εκμεταλλευτεις την περισσοτερη ροπη και να κινησεις το οχημα με λιγωτερες στροφες σχετικα, αλλα οταν εχεις μονο τουρμπο (χωρις κομπρεσσορα) αναγκαστικα δεν υπαρχει συνταγη που να εχεις περισσοτερη ροπη χαμηλα (και με μεγαλυτερη υποθετικα τουρμπινα για να φτασεις σε αυτα τα αλογα/ροπη) χωρις περισσοτερο καυσιμο, εκτος και αν παιζεις επικινδυνα με αβανς,μειγμα,wastegate κλπ. Με σκετο περισσοτερο αερα που παρεχει η τουρμπινα δεν τσουλας ροδες. Εκτος παλι κα αν μεχρι αυτες τις στροφες δουλευεις αποκλειστικα ατμοσφαιρικα αλλα τοτε θα ξεχνας ακομα και βασικες επιδοσεις σε καθε τομεα.
Μερικοι ρισκαρουν και δεν τους νοιαζει. Εγω δεν λειτουργω ετσι.
Παντως αν ειναι ετσι οπως τα λες και εισαι ευχαριστημενος παλι οπως λες, δεν προκειται να σε πεισω για το αντιθετο και ουτε εντελει ειναι σωστο.
Οπως παλι δεν ειναι κατανοητο απο τον 1.8 tsi που μιλαμε εσυ να αναφερεσαι τωρα σε opc/cupra κλπ που ειδικα ο κινητηρας του cupra δεν εχει καμμια σχεση με τον απλο τουρμπατο 2λιτρο.
Δεν πιστευω να νομιζεις οτι ειναι οι ιδιοι ακριβως κινητηρες και το μονο που κανουν ειναι να αλλαζουν πιεσεις/στοιχειομετρια μεσω φορητου υπολογιστη?Και για να κλεισω, δεν νομιζω οτι σε ειπα ψευτη, αυτος ειναι αυτοχαρακτηρισμος σου, και δεν θελω να αποδιδεται στα λεγομενα μου. Πρωταρχικα σεβομαι οποιον του απευθυνω τον λογο μου, διαφορετικα δεν θα εμπαινα στον κοπο.
Υπερβολικο, ναι σε ειπα, δεν ειναι μεμπτο και φυσικα δεν εχει καμμια σχεση με το 'ψευτη'.Και παλι ομως νομιζω οτι ξεφυγαμε του θεματος μας. Οποιος ενδιαφερεται να μιλησουμε σχετικα ας τα πουμε με pm να μην κουραζουμε τους υπολοιπους.
-
Μιλάω για κινητήρες που ξεκίνησαν την καριέρα τους εποχή του Euro2, οι οποίοι τότε είχαν πχ 25 μοίρες αβάνς στις 2500 στροφές, μετά έγιναν Euro3 με 22 μοίρες και μετά Euro4 με 19 μοίρες και μαλακότερο εκκεντροφόρο (αλλά και VVT ή μεταβλητούς αυλούς για να μην πέσει η μέγιστη ιπποδύναμη και χάσει πρεστίζ το μοντέλο). Αυτούς τους κινητήρες αν τους ξαναδώσεις 25 μοίρες, θα ζωντανέψουν αλλά θα βγάζουν μη επιτρεπτούς ρύπους. Τα εργοστάσια είναι αναγκασμένα να τηρήσουν ρύπους και είναι με δεμένα χέρια, οι βελτιωτές όχι.
-
Ο χρήστης asteris έγραψε:
Μιλάω για κινητήρες που ξεκίνησαν την καριέρα τους εποχή του Euro2, οι οποίοι τότε είχαν πχ 25 μοίρες αβάνς στις 2500 στροφές, μετά έγιναν Euro3 με 22 μοίρες και μετά Euro4 με 19 μοίρες και μαλακότερο εκκεντροφόρο (αλλά και VVT ή μεταβλητούς αυλούς για να μην πέσει η μέγιστη ιπποδύναμη και χάσει πρεστίζ το μοντέλο). Αυτούς τους κινητήρες αν τους ξαναδώσεις 25 μοίρες, θα ζωντανέψουν αλλά θα βγάζουν μη επιτρεπτούς ρύπους. Τα εργοστάσια είναι αναγκασμένα να τηρήσουν ρύπους και είναι με δεμένα χέρια, οι βελτιωτές όχι.Εγώ με το ζόρι να πιάσω την κατώτατη εργοστασιακή κατανάλωση και άλλος με πρόγραμμα και τα παρελκόμενα είναι 1 λίτρο πιο κάτω, στη βενζίνη πάντα. 1 λιτρο χαμηλότερα από τις ιδανικότερες συνθήκες που δίνει το εργοστάσιο. Από καυσαέρια ... άγνωστο. Βάζει και απλή.
-
17/11/11 12:06
@ antonisΕγώ πάλι σε αυτά που λες δεν βλέπω καμία τεκμηρίωση περί αβανς, ταχύτητας καύσης, στροφών, φορτίων κλπ
και εσύ ισχυρίζεσαι ότι γράφεις τεκμηριωμένα. Που είναι τα τεκμήρια;Αντιθέτως γράφεις μια ατελείωτη παραφιλολογία περί εθνικοφροσύνης, εθνικής κυριαρχίας, τρόπου λήψης αποφάσεων κλπ
Και απαιτείς να σε ακούσουμε γιατί έχεις πολλά κύπελλα από αγώνες (α, και να έχουμε 3000-6000 ευρώ στην τσέπη για την μετατροπή στο αβανς που θα ήθελες να μας κάνεις).Μήπως το παρατράβηξες λέω εγώ με με τα offtopic και τη διαφήμισή σου;
«Ο έξυπνος παραδέχεται
ο πονηρός δικαιολογείται
ο βλάκας επιμένει»
Παρότι πιστεύω σε αυτήν την ‘υπογραφή’ φίλου, στην περίπτωση την δικιά σου θέλω να εξηγηθώ.
Και σίγουρα δεν βλέπεις τεκμηρίωση σε αυτό!.
Διότι έγραψα αυτό:
-Καλέ μου Vagnar, δεν αμφισβητώ τα διαγράμματα σου. Αμφισβητώ τεκμηριωμένα, την πλέρια εφαρμογή τους. Αυτό είναι το πρόβλημα!!.....-
Και πράγματι είναι έτσι.
Γνωστός αντιπρόσωπος φίλος, κιτ αεριού, μου έλεγε προ ημερών, ότι μόλις βάλει το κιτ σε κάποιο αυτοκίνητο, το εργοστάσιο του κιτ, του στέλνουν στο φορητό του υπολογιστή, τον χάρτη για το συγκεκριμένο μοντέλο και μάρκα.
« … μα δεν φτάνει, διότι η προσαρμογή ενός προγράμματος, πρέπει να ταιριάζει στο αυτοκίνητο, με τα όσα χιλιόμετρα έχει κάνει, μα πρωτίστως και στον τρόπο που το αυτοκίνητο οδηγείτε…»
Αυτός ξέρει καλύτερα από όλους μας!.
Εάν η απόλυτη επεξήγηση, ονομάζετε «παραφιλολογία», τότε τα συγκράματα θα αποτελούνταν από επικεφαλίδες!..... και πάλι έχω περιορίσει τα ‘σεντόνια’….. με mod παρατήρηση…. Αλάαααααα.
Μπέρδεψες της 3000ε με της 6000ε, διότι σίγουρα δεν ήθελες να καταλάβεις, και με προσβάλεις λέγοντας μου ότι άνοιγα μαγαζάκι….
Μας σαφώς έχω γράψει ότι ΔΕΝ ΕΓΚΑΘΙΣΤΩ ΣΕ ΙΧ ΠΛΕΟΝ, μα δεν θα μου κόψεις και τα service.
Και έγραψα:
-Η να δόσεις 3000ε και να πάρεις αντίστοιχο μα θετικό αποτέλεσμα, και το περιθώριο να παίξεις?.-
Που μέσα σε αυτά περιλαμβάνετε το κιτ και ορισμένες άλλες εργασίες….. το ποιές?, αυτό μόνον τηλεφωνικά και σε συνάδελφο…
Διότι εάν έχεις καταλάβει, το εάν σε ένα άτομο κάνει μετά την εγκατάσταση τσικ-τσικ η τσακ-τσακ, δεν απαντώ συνήθως. Να πάει στον εγκαταστάτη του(επιλογή του), να του το φτιάξει η να τον αλλάξει. (πάλη δική του επιλογή….). δια της τηλεμετρίας δεν είναι σοβαρές οι συμβουλές!!!!..... σαν αρχή μου, δεν κοντράρω δημοσίως με συναδέλφους, παρά εάν αυτές άπτονται των γενικών κανόνων. Δεν θα φτιάξω και άλλους ημιμαθείς σε αυτήν τι χώρα.
Και αναρτιέμαι κ. συνάδελφοι, λέτε στον πελάτη ότι εάν δεν του ‘κάτσει’ το κιτ, και χρειάζεται να βγει καπάκι, για να το φτιάξετε όπως έχω περιγράψει, χρειάζονται Χ ευρώπουλα?.
Η σιωπή των αμνών, προς άγραν πελατών!. Ας μην τον τρομάξουμε…. και βλέπουμε αργότερα…..
Και δεν είναι γνώση και καταξίωση τα κύπελλα?.
Γιατί καταφανέστατα και πασιφανώς, δεν είναι τιμητική διάκριση?.
Και σίγουρα η παραγωγή πλέον, και στα 66 προς 67 μου χρόνια, μου είναι αδιάφορη, και μόνον όταν υπάρχει επαγγελματική ομάδα με ενδιαφέρει, (με μαζική παραγωγή). Πχ 20 καπάκια κάτω…. και 20 εγκαταστάσεις κιτ!. Μαζεμένα νοικοκυρεμένα επαγγελματικά…. Και αυτοί βλέπουν το αποτέλεσμα. Και εάν κάποιος οδηγός τους, προκαλεί ζημίες….. στο σπίτι του.
Πλην όμως η που…α, δεν αφήνει το γ….η, μου αρέσει η διδαχή!. Εκεί να με κρίνεις.
Όσο για το 6000 που έγραψα, έγραψα of topic,μα δεν κατάλαβες, μασημένη τροφή θέλεις καλέ μου φίλε (και το εννοώ). Για diesel εννοούσα… μα είναι of topic στην ενότητα….. μα και μια μεγάλη πραγματικότητα.
Μα έγραψα:
-Αναμφίβολο είναι, ότι οι συλλογισμοί μου, πολλές φόρες είναι ακαταλαβίστικοι σε ορισμένους.-
Μάλιστα το έγραψα και ‘άτονα’, που δεν το συνηθίζω!. Και δεν είναι αλήθεια αυτό?.
Όλοι καταλαβαίνουν ότι γράφουν, αναλύοντας, οι ιδικοί?..... μα μια ερώτηση με ανθρώπινο τρόπο, θα έπαιρνε μια επί πλέον ανάλυση, ποιο εκτενή, για να είναι ποιο εύληπτη σε αυτόν. Δεν το έχω αρνηθεί πότε….
Συγκρατησε τον οιστρο σου στα πλαισια του θεματος.[mod]
Και γνωρίζω καλέ μου mod, ότι εσύ έχεις καταλάβει απόλυτα τα γραφόμενα μου στης 3πμ!.
Μα πιστεύω , ότι σε όλες της πτυχές διαφόρων διεργασιών, πρέπει να ακτινοβολεί το εθνικό συμφέρων και όχι το ατομικό. Και μια διεργασία που συνεπάγετε συνάλλαγμα, καλό είναι να μην χρειάζεται ‘πατερίτσες’, για να στηρίζετε, που και αυτές συνεπάγονται συνάλλαγμα!. Εξ ου και ο «οίστρος» μου.
Σίγουρα στο ‘παιχνίδι’ δεν θα μου άρεσε κόκκινη κάρτα…. Μα ζήτω συγγνώμη. ΕΣΥ είσαι ο διαιτητής.
Φιλικά
Α. -
Να ρωτήσω κάτι? Αν μετατρέψεις το αυτοκίνητο σε υγραεροκίνητο και πριν είχες τέλη βάσει κυβικών, θα έχεις μετά βάσει ρύπων υγραερίου ή συνεχίζει το παλαιό καθεστός?
-
Θεωρητικά με το παλιό καθεστως καθώς βενζινοκίνητο χαρακτηρίζεται από το εργοστάσιο κατασκευής. Φαντάζομαι για να αλλάξει κάτι θα πρέπει να πάρεις μελέτη απο μηχανολόγο και να το καταθέσεις στο Υπουργείο για εγκριση , κάτι που θέλει λεφτά και χρήμα αν εισαι ο πρώτος που το κάνεισ το συγκεκριμένο μοντέλο.
-
τα τέλη βάση ρύπων ισχύουν για αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν από 1/11/10. Μετά την μετατροπή δεν αλλάζει τίποτα ούτε σε φορολόγηση, ούτε τέλη ούτε τίποτα. Εδώ εβλεπά τα μέτρα για τον πράσινο δακτύλιο που ετοιμάζουν και δεν αναφέρονται καν. Το κράτος γενικά τα έχει γραμμένα τα υγραεριοκίνητα.
-
Ο χρήστης tommygun έγραψε:
...
Εγω προσωπικα 10 μηνες τωρα δεν μου εχει τυχει να πεσω σε σκαρτο προιον και εχω κανει πανω απο 15000 χλμ.
Ουτε φυσικα υπαρχει αυξομειωση αποδοσης και διαφορετικη συμπεριφορα και χιλιομετρικη καλυψη απο εποχη σε εποχη εκτος αν το ελαχιστο το κανουμε κανονα.
Αν πραγματικα ειχα τετοιο θεμα πρωτα θα πηγαινα στον εγκαταστατη και θα τσεκαρα την λειτουργια του ολου συστηματος γιατι εκει θα βρισκεται το οποιο προβλημα.μυλος...
παλι τρελλοι θα βγουμε.εγω φιλε μου να σε πιστεψω οτι δε φταιει ο ενας και φταιει ο αλλος,
αλλα στον εγκαταστατη μου να τρεξω και να του πω τι?
οτι με τα γεμισματα που εκανα Σεπτεμβριο και Οκτωβριο μειωθηκαν τα χλμ μου, αλλα απο Νοεμβριο ξαναυξηθηκαν εκει που ηταν παλια?
οτι με ενα τελευταιο γεμισμα τελος Οκτωβριου αρχισε στο ενα αμαξι 'βηχας' απο στιγμιαια μικροκοψιματακια, αλλα στο αμεσως επομενο γεμισμα που εκανα απο το ιδιο ακριβως πρατηριο, αυτα εξαφανιστηκαν?ναι, μαλλον οι (2 διαφορετικοι) εγκαταστατες μου θα εχουν κανει καποια μλκια ....
από tommygun » 05/09/11 11:01
καλησπερα.
φιλε thomas lpg ελπιζω να εισαι αληθινος και να μην κοροιδευεις.από tommygun » 29/09/11 1:52
παιδια, εχει παρατηρησει κανεις αλλος να βγαζει λιγοτερα χλμ με τα ιδια λιτρα LPG τωρα τον τελευταιο μηνα?
εγω μεσα στο Σεπτεμβριο στα τελευταια 2-3 γεμισματα βγαζω 5-10% λιγοτερα χλμ.
(εχω το συνηθειο να το αδειαζω τελειως το ντεποζιτο και μετα φουλαρω και μηδενιζω χλμ-μετρητη, οποτε εχω ξεκαθαρη αποψη για το πως παει με το υγραεριο το αμαξι μου, και αμεσως εκανε μπαμ η διαφορα στην καταναλωση)Νομιζα μηπως εφταιγε μια αλλαγη ελαστικων που εκανα, αλλα εκτος που στο 1ο ντεποζιτο αμεσως μετα δεν εχασα χλμ (τα εχασα στα επομενα), μολις το εγραψα και σε ενα αλλο φορουμ, αμεσως βρεθηκαν αλλοι 3-4 που ειχαν παρατηρησει κατι παρομοιο.
για πειτε και εσεις αν παρατηρησατε τιποτα παρομοιο τον τελευταιο μηνα.
εδώ δείτε την ΑΛΗΤΕΙΑ των καρτέλ σε όλο της το μεγαλείο. (σελ. 537από thomas lpg » 22/11/11 4:06
Θέλω με την σειρά μου να γράψω ορισμένα πράγματα που τα βλέπω σε καθημερινή βάση και μου κάθονται στον λαιμό μου σαν κόμπος........................από tommygun » 22/11/11 12:34
πεστα βρε φιλε, 2 μηνες τωρα τα επισημαινω αυτα και ειχα και αμφιβολιες μηπως ειναι η φαντασια μου, μηπως εχω καποια βλαβη...για τις τιμες τι εχεις να μας πεις ομως?
γιατι οι τιμες διυλιστηριου εχουν τετοιες μεγαλες μεταβολες και ο καταναλωτης δεν βλεπει ποτε μειωσεις, παρα μονο αυξησεις?
εδώ δείτε την ΑΛΗΤΕΙΑ των καρτέλ σε όλο της το μεγαλείο. (σελ. 537)@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Παραλαβή υγραερίου 2 φορτία την περασμένη εβδομάδα , 7+7 τόνους μίγμα + μίγμα κίνησης, και τα προβλήματα παραμένουνε!!!!. Σε όλη την κεντρική Ελλάδα , Μακεδονία, Θράκη , και μόλις πριν 2 .ώρες έμαθα πώς το πρατήριο που είναι μετά από τον Βόλο στην Νέα Αχείλαω πώς και αυτό αντιμετωπίζει πρόβλημα.
-
Εάν το κράτος έβαζε πλαφόν στον εαυτό του και στην συνέχεια το πέρναγε αντικειμενικά στον πρατηριούχο - έμπορα ,τότε θα προορούσαμε να μιλήσουμε για τις τιμές , αφού δεν γίνεται όμως αυτό η μόνη λέξη που μπορώ να πω είναι ΜΠΑΧΑΛΩ!!!!!!
-
Ο χρήστης thomas lpg έγραψε:
...
Εγω προσωπικα 10 μηνες τωρα δεν μου εχει τυχει να πεσω σε σκαρτο προιον και εχω κανει πανω απο 15000 χλμ.
Ουτε φυσικα υπαρχει αυξομειωση αποδοσης και διαφορετικη συμπεριφορα και χιλιομετρικη καλυψη απο εποχη σε εποχη εκτος αν το ελαχιστο το κανουμε κανονα.
Αν πραγματικα ειχα τετοιο θεμα πρωτα θα πηγαινα στον εγκαταστατη και θα τσεκαρα την λειτουργια του ολου συστηματος γιατι εκει θα βρισκεται το οποιο προβλημα.μυλος...
παλι τρελλοι θα βγουμε.εγω φιλε μου να σε πιστεψω οτι δε φταιει ο ενας και φταιει ο αλλος,
αλλα στον εγκαταστατη μου να τρεξω και να του πω τι?
οτι με τα γεμισματα που εκανα Σεπτεμβριο και Οκτωβριο μειωθηκαν τα χλμ μου, αλλα απο Νοεμβριο ξαναυξηθηκαν εκει που ηταν παλια?
οτι με ενα τελευταιο γεμισμα τελος Οκτωβριου αρχισε στο ενα αμαξι 'βηχας' απο στιγμιαια μικροκοψιματακια, αλλα στο αμεσως επομενο γεμισμα που εκανα απο το ιδιο ακριβως πρατηριο, αυτα εξαφανιστηκαν?ναι, μαλλον οι (2 διαφορετικοι) εγκαταστατες μου θα εχουν κανει καποια μλκια ....
από tommygun » 05/09/11 11:01
καλησπερα.
φιλε thomas lpg ελπιζω να εισαι αληθινος και να μην κοροιδευεις.από tommygun » 29/09/11 1:52
παιδια, εχει παρατηρησει κανεις αλλος να βγαζει λιγοτερα χλμ με τα ιδια λιτρα LPG τωρα τον τελευταιο μηνα?
εγω μεσα στο Σεπτεμβριο στα τελευταια 2-3 γεμισματα βγαζω 5-10% λιγοτερα χλμ.
(εχω το συνηθειο να το αδειαζω τελειως το ντεποζιτο και μετα φουλαρω και μηδενιζω χλμ-μετρητη, οποτε εχω ξεκαθαρη αποψη για το πως παει με το υγραεριο το αμαξι μου, και αμεσως εκανε μπαμ η διαφορα στην καταναλωση)Νομιζα μηπως εφταιγε μια αλλαγη ελαστικων που εκανα, αλλα εκτος που στο 1ο ντεποζιτο αμεσως μετα δεν εχασα χλμ (τα εχασα στα επομενα), μολις το εγραψα και σε ενα αλλο φορουμ, αμεσως βρεθηκαν αλλοι 3-4 που ειχαν παρατηρησει κατι παρομοιο.
για πειτε και εσεις αν παρατηρησατε τιποτα παρομοιο τον τελευταιο μηνα.
εδώ δείτε την ΑΛΗΤΕΙΑ των καρτέλ σε όλο της το μεγαλείο. (σελ. 537)από tommygun » 22/11/11 12:34
πεστα βρε φιλε, 2 μηνες τωρα τα επισημαινω αυτα και ειχα και αμφιβολιες μηπως ειναι η φαντασια μου, μηπως εχω καποια βλαβη...
για τις τιμες τι εχεις να μας πεις ομως?
γιατι οι τιμες διυλιστηριου εχουν τετοιες μεγαλες μεταβολες και ο καταναλωτης δεν βλεπει ποτε μειωσεις, παρα μονο αυξησεις?
εδώ δείτε την ΑΛΗΤΕΙΑ των καρτέλ σε όλο της το μεγαλείο. (σελ. 537)@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Παραλαβή υγραερίου 2 φορτία την περασμένη εβδομάδα , 7+7 τόνους μίγμα + μίγμα κίνησης, και τα προβλήματα παραμένουνε!!!!. Σε όλη την κεντρική Ελλάδα , Μακεδονία, Θράκη , και μόλις πριν 2 .ώρες έμαθα πώς το πρατήριο που είναι μετά από τον Βόλο στην Νέα Αχείλαω πώς και αυτό αντιμετωπίζει πρόβλημα.
Κύριε Καψαλάκη
Αυτήν τήν πραγματικότητα ενοώ, πού δυσφημεί τό υγραέριο ώς καύσιμο τούς πρατηριούχους ώς νοθευτές (δέν υποστηρήσω ότι δέν υπάρχουν καί τέτοιοι) καί τούς τεχνικούς νά προσπαθούν νά γίνουν πιστευτοί στούς πελάτες τους πώς δέν ευθήνεται
γιά αυτήν τήν συμπτωματικότητα ή συσκευή ή ή εγκατάσταση,μέ άλλα λόγια ό καθείς εμπλεκόμενος προσπαθεί νά αποδείξει πώς δέν είναι ελέφαντας.
Καλλές λοιπόν οί ιδανικές συνθήκες( Καί ποιός δέν τίς επιθημεί )αλλά ή πραγματικότητα (τό τελευταίο διάστημα επαναλαμβάνω) είναι διαφορετική. -
Επαναλαμβανω, οτι εφοσον υπαρχει τετοιο θεμα σε τοση εκταση με τοσους εμπλεκομενους και 'παθοντες', ενα τεστ αναλυσης/ ποιοτητας με πρωτοβουλια των πρατηριουχων (αυτοι ειναι που πρεπει πρωτα να ενεργησουν, γιατι αυτοι επηρεαζονται εμπορικα απο την κακη ποιοτητα καυσιμου και σε αυτους στρεφονται οι καταναλωτες) και ο καθε κατεργαρης στον παγκο του.
Δεν μου ειπατε ομως ακομα την προελευση του μειγματος, δηλαδη πιστοποιημενο κατευθειαν απο το διυλιστηριο των ΕΛΠΕ η μεσω καποιου αλλου?
Σε καθε περιπτωση εφοσον υπαρχει αποκκλιση υπαρχουν και οι αναλογες κυρωσεις για τους υπευθυνους ειτε της παραγωγης ειτε της διανομης ειτε της αγορας, εφοσον προκειται για αγορασμενο φορτιο απο το εξωτερικο και δεν ειναι εγχωριας παραγωγης.
Ειναι πιθανο να εχουν αγορασει 'σκαρτο' εμπορευμα και να θελουν να απαλλαγουν με καθε τροπο, αλλα στην περιπτωση αυτη αυτοι που βαζουν την υπογραφη τους για να διατεθει συμφωνα με τα προβλεπομενα ορια παιζουν και με την δουλεια τους και με αποζημιωσεις εκατονταδων χιλιαδων αν οχι εκατομμυριων. Πρεπει δηλαδη να εχει στηθει ολοκληρη συνομωσια γιατι δεν ειναι κατι απλο.
Αυτο που ξερω ειναι οτι εμεις τουλαχιστον προμηθευουμε εδω στα νοτια ΕΛΠΕ αριστο προιον απο καθε αποψη και οτι οι αυστηροτεροι οροι αναλυσεων/ελεγχων γινονται ΠΑΝΤΑ και ως εκ τουτου δεν εχει διαπιστωθει κανενα κρουσμα υποτιθεμενης νοθειας (που ειναι πολυ δυσκολο να γινει ουτως η αλλως) η για να το πουμε πιο κατανοητα διαθεση επιμολυσμενου (contaminated) προιοντος.
Ειναι τοσο αυστηρες οι ποινες, για να μην μιλησω για προφανη ακυρωση συμφωνιων, που δεν χωρα 'παιχνιδι' με τετοια οχι μονο εδω αλλα και διεθνως.
Επειδη ομως ζουμε σε πραγματικα τριτοκοσμικη χωρα δεν αποκλειω το γεγονος να εχει διατεθει ακαταλληλο προιον (το οποιο αγοραζεται σε παρα πολυ φθηνοτερη τιμη (σκοπιμως η οχι), ειτε γιατι εχει περισσοτερα καταλοιπα (residuals) ειτε περισοτερο θειο (sulphur) ειτε να εχουν βαλει αρκετα περισσοτερο του προβλεπομενου ποσοστου βουτανιου (ελαττωνοντας ετσι την πιεση εκτονωσης και κανοντας το λιγωτερο πτητικον με συνεπεια την μη επαρκη παροχη στο συστημα) σε χαμηλες θερμοκρασιες (0 και κατω). Ακομα και σε αυτη τη περιπτωση ομως δεν θα επρεπε να εχουν προβλημα του υγρου ψεκασμου.Τελος παντων υποθεσεις μπορουν να γινονται κατα κορον. Εαν δεν υπαρξει αναλυση δεν προκειται μαλλον να δοθει απαντηση
στο φαινομενο. -
Μετά από μελέτη πάρα πολλών σελίδων φόρουμ, επισκέψεις σε αντιπροσωπείες και σε συνεργεία εγκατάστασης υγραερίου, δεν τα κατάφερα να αποφασίσω αν αξίζει να κάνω την μετατροπή και ποια λύση είναι η καταλληλότερη για το δικό μου αυτοκίνητο (KIA Sportage 2.0). Αυτό που κατάλαβα είναι ότι κάθε κινητήρας έχει κάποιες ιδιαιτερότητες, αντοχές-ανοχές και κάθε «μάστορας» λέει την ιστορία του (αν και συνάντησα μερικά παιδιά πραγματικά καταρτισμένα- διαβασμένα). Συνοψίζω τις απαντήσεις που πήρα ως εξής:
1η Περίπτωση: Ξέχασε το. Το αυτοκίνητο δεν είναι φτιαγμένο για υγραέριο. Με την μετατροπή το οποιοδήποτε κέρδος θα πληρωθεί αργότερα για την επισκευή του κινητήρα (βαλβίδες κλπ).
Αντίλογος: Αναφέρονται αυτοκίνητα με 200.000 χλμ και παραπάνω χωρίς πρόβλημα.2η Περίπτωση: Υγρός ψεκασμός.
Αντίλογος: Η χαμηλή θερμοκρασία εξαέρωσης θα κρεπάρει τα μέταλλα του κινητήρα. Δεν υπάρχει λίπανση (μόνο με σπρέυ).3η Περίπτωση: Αέριος ψεκασμός.
α. Με λιπαντήρα-λαδιέρα οπωσδήποτε.
Αντίλογος: Τζάμπα λεφτά, ζημιά στον καταλύτη, προβλήματα με τον ‘’λ’’.
β. Με λιπαντικά σπρέυ στις δεξαμενές.
Αντίλογος: Τζάμπα λεφτά, μη επιβεβαιωμένη λύση.
γ. Χωρίς λιπαντικά, με κατάλληλη ρύθμιση και εναλλαγές βενζίνας
Αντίλογος: Δεν υπάρχει λίπανση.Παρακαλώ αν υπάρχει κάποια γνώμη που να μπορούσε να με διαφωτίσει εμπεριστατωμένα πάνω στο θέμα.
-
Πιστευω οτι πρεπει να υπαρχει αναλογο θεμα για το μοντελο σου και την υγραεριοκινηση σε φορουμ για το αυτοκινητο σου. Υπαρχουν σχεδον για ολα τα αυτοκινητα. Απο εκει θα δεις μαλλον πιο καταλληλα παραδειγματα για να σε βοηθησουν.
Οπως σε καθε μετατροπη που εχει σχεση με τον κινητηρα ετσι και με το υγραεριο λιογο-πολυ παιρνει ο καθενας τα ρισκα του.
ΚΑΝΕΝΑΣ δεν προκειται να σου εγγυηθει για οτιδηποτε αλλο εκτος απο τα ανταλλακτικα που βαζει και αυτα υπο προυποθεσεις. Τωρα βεβαια υπαρχουν και αυτοι που υποσχονται εγγυησεις αλλ ειμαι σιγουρος οτι τα ψιλα γραμματα αλλα λενε. Βεβαια αν το αυτοκινητο ειναι εντος εργοστασιακης εγγυησης τοτε αντιπροσωπειες που κανουν τοποθετηση συνηθως εγγυωνται και την υπολοιπη διαρκεια της εγγυησης μαζι με την υγραεριοκινηση. Αυτο απο μια αποψη δειχνει οτι σωστη τοποθετηση (που πιστευω πρεπει να εξασφαλιζεις μεσω αντιπροσωπειας, ειδικα για καινουργια αυτοκινητα) δεν εμπεριεχει τοσο υψηλο ρισκο, τουλαχιστον για τα πρωτα χρονια.
Απο εκει και περα οσα αναφερεις περιληπτικα σωστα ειναι.
Οπως ειπα δες τι αναλογο εχει γινει σε αυτοκινητα σαν το δικο σου και εφοσον θελεις να προχωρησεις πηγαινε σε εγκαταστατη που σου εμπνεει εμπιστοσυνη και κατα προτιμηση συνεργαζεται με σωστη και γνωστη εταιρια υγραεριοκινησης.
Υγραεριοκίνηση!