-
[Περί λαδιέρας το ανάγνωσμα και πάλι. Βρήκα αυτό το άρθρο
http://www.machinerylubrication.com/Rea ... ubrication
που μιλάει για στατικούς κινητήρες φυσικού αερίου που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα με τις βαλβίδες εξαγωγής με αυτούς που χρησιμοποιούν υγραέριο.Παραθέτω:
The ash is the portion of the lubricant that is left behind as a deposit after complete burning of the oil. It is whitish-gray and comes from the metallic detergents (calcium and barium) and antiwear (zinc) additives.
Four-stroke engines typically require either a low or medium ash oil to provide the sacrificial protective layer of ash on the exhaust valves and seats to prevent valve recession.Δηλαδή, η στάχτη που αφήνει το λάδι που καίγεται είναι που προστατεύει τις βαλβίδες.
Άρα, μάλλον καλά κάνω και βάζω και 10w40.Σκέφτομαι στο μέλλον να βάλω σκέτο 10w40 να δω τι γίνεται. Το κόστος από τα 25€ το κιλό του ειδικού λαδιού, πάει στα 3€ .[/quote]
Πιστευω οτι το παραπανω αρθρο αναφερεται σε συγκριση καταλοιπων καυσης φυσικου αεριου (που ειναι πιο ξηρο σε σχεση με το υγραεριο) σε συγκριση με καυση ντιζελ οπου το ντιζελ απο μονο του εχει αναβαθμισμενες ιδιοτητες λιπανσης και επιστρωσης (μετα την καυση) των εδρων των βαλβιδων.
Δηλαδη ειναι συγκριση του ενος ακρου με το αλλο ακρο, κατι που δεν ισχυει επακριβως σε συγκριση καυσης βενζινης και υγραεριου (που ειναι παραγωγο αργου πετρελαιου και εχει απο μονο του και καποιες λιπαντικες ιδιοτητες οι οποιες με την καυση γινονται σε καποιο βαθμο επιθεματα στα εδρανα). Σιγουρα κατι λεει αλλα δεν ειναι και αναλογικο. Και φυσικα μιλαμε για στατικους κινητηρες παραγωγης και οχι για κινητηρες αυτοκινητων. Οποτε τα συμπερασματα δεν μπορουμε να πουμε οτι αντιπροσωπευουν συγκριση καυσης βενζινης με υγραεριο. -
Από ότι καταλαβαίνω, θα μπορούσε κάποιος να πει ότι όσο μεγαλύτερο το μόριο του καυσίμου, τόσο καλύτερες λιπαντικές ιδιότητες έχει. Από αυτή την άποψη, το φυσικό αέριο και το υγραέριο βρίσκονται στο κάτω όριο του φάσματος και είναι πολύ κοντά μεταξύ τους, εξ ου και τα όποια συμπεράσματα και αναλογίες.
Οι κινητήρες είναι σίγουρα διαφορετικοί, αλλά περιοριζόμαστε στο θέμα των βαλβίδων, στο οποίο νομίζω ότι η διαφορά πάλι δεν είναι μεγάλη.
-
Ο χρήστης fokion_sportage έγραψε:
Αν υπαρχει μια φορα επιφυλαξη με τους συνεργιατζηδες φαντασου τωρα που μπλεκεις με την ακομα μικρότερη 'καστα' ( να μην πω φαρα) των υγραεριαδων ( στην οποια εχει μπει η σαρα η μαρα και το κακό συναπαντημα εκτός απο τους... 10???? που προ-υπηρχαν, οι αλλοι 'στου κασιδη το κεφαλι' μαθαινουν η - ιδανικά - εμαθαν) ξαφνικά ακόμα και ευθυγραμμισαδες εγιναν 'υγραεριοι'), τον οποιο εγκαταστατη σου τον 'παντρευεσαι'....Εξ ου και η προταση μου = ντιζελ...
κι αυτο ειναι προσωπική μου αποψη
δικα σου λεφτα δικη σου αποφαση
αλλα ΔΙΑΒΑΣΕ εστω τις τελευταιες πες 100 σελιδες...
θα καταλαβεις αρκετα....
γιατι ο καθενας ακομα και εγω, το 'μακρυ του και το κοντο του'
σχηματισε ΔΙΚΗ ΣΟΥ αποψη
η 'πληροφορια' ειναι εδω...
αξιολογησε την με τα ΔΙΚΑ ΣΟΥ κριτηριαΈχεις δίκιο απόλυτο φίλε μου. Για τους ίδιους ακριβώς λόγους δεν το προχωράω το όλο θέμα. Δεν έχω καμία όρεξη ο 'τεχνικός' να μάθει στο δικό μου αμάξι.. Τελικά καταλήγω στο συμπέρασμα πως είναι προτιμότερο να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο, που υποστηρίζει εξ αρχής τόσο βενζίνη όσο και φυσικό αέριο, πάρα να επέμβεις εσύ σε αυτό.
-
μια ερωτηση για τους γνωριζοντες που μπορει να ειναι και λιγο sorry! πως μπορω στο mls destinator να βαλω τα πρατηρια του υγραεριου?
-
Ο χρήστης giorgosnystazos έγραψε:
Φιλαράκι μου
έχω πιστεύω το δικαίωμα να ψάχνομαι και να είμαι επιφυλακτικός. Στην Ελλάδα άλλωστε ζούμε..!!! Όχι σε καμία Γερμανία να μου πεις υπάρχει οργάνωση και τα σχετικά..
Και σου απαντώ εμπεριστατωμένα:
1.Ναι με νοιάζει ο χώρος που θα χάσω διότι αύριο μεθαύριο ίσως να χρειαστεί (οικογενειακό αυτοκίνητο είναι). Η λύση της ρεζέρβας, που ανέφερε ο φίλος, είναι ακόμα χειρότερη μίας και πάλι έχουμε κατάληψη χώρου από τη ρεζέρβα..
2. Διαφορά σε επιδόσεις το γνωρίζω πως θα έχω. Το κρίσιμο όμως ερώτημα είναι το εξής: Ρισκάρω και αφήνω να μου πειράξουν το αμάξι με απώτερο στόχο να έχω μεγαλύτερη αυτονομία αλλά μήπως τελικά βρω το μπελά μου;;;;
Και για να καταλήξω όλα αυτά είναι θέμα εμπιστοσύνης και με δεδομένο πως στη χώρα μας όλα είναι μπάχαλο φυλλάω τα ρούχα μου για να έχω τα μισά....Μπορεί να καταργησεις την ρεζερβα και να παρεις κορδονι, φαστ, το κιτ της continental κτλ. Έχει πάρα πολλά, αν ψάξεις λιγο θα δεις.
Τι εννοείς αφήνω να πειράξουν το αμαξι με στόχο να έχω μεγαλύτερη αυτονομία? Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να βάλεις υγραέριο. Εκτός αν εννοείς κάτι άλλο.
Άλλωστε μην ξεχνάς ότι έχουν βάλει άλλοι σε πολύ πιο πολύπλοκα αυτοκίνητα απο το δικό σου και δεν είχαν πρόβλημα. Αν κάνεις πολλά χλμ και πας σε κάποιον που να ξέρει τι κάνει δεν υπάρχει φόβος.
Το δικό σου πρόβλημα είναι άλλο, που θα γεμίζεις υγραέριο, στην χαλκιδική έχει μόνο 2 πρατήρια στα μουδανια που έχουν αέριο. Μόνο αν μένεις εκεί έχεις επιλογή. Αλλά και πάλι η τιμή τους είναι πολύ τσιμπημένη, δεν ξέρω αν εκτός τουριστικής περιόδου σοβαρευτούν και ρίξουν λίγο την τιμή. -
Ο χρήστης giorgosnystazos έγραψε:
Φιλαράκι μου
έχω πιστεύω το δικαίωμα να ψάχνομαι και να είμαι επιφυλακτικός. Στην Ελλάδα άλλωστε ζούμε..!!! Όχι σε καμία Γερμανία να μου πεις υπάρχει οργάνωση και τα σχετικά..
Και σου απαντώ εμπεριστατωμένα:
1.Ναι με νοιάζει ο χώρος που θα χάσω διότι αύριο μεθαύριο ίσως να χρειαστεί (οικογενειακό αυτοκίνητο είναι). Η λύση της ρεζέρβας, που ανέφερε ο φίλος, είναι ακόμα χειρότερη μίας και πάλι έχουμε κατάληψη χώρου από τη ρεζέρβα..
2. Διαφορά σε επιδόσεις το γνωρίζω πως θα έχω. Το κρίσιμο όμως ερώτημα είναι το εξής: Ρισκάρω και αφήνω να μου πειράξουν το αμάξι με απώτερο στόχο να έχω μεγαλύτερη αυτονομία αλλά μήπως τελικά βρω το μπελά μου;;;;
Και για να καταλήξω όλα αυτά είναι θέμα εμπιστοσύνης και με δεδομένο πως στη χώρα μας όλα είναι μπάχαλο φυλλάω τα ρούχα μου για να έχω τα μισά....Δεν καταλαβες καθολου το νοημα της απαντησης μου.
Αλλα φροντισες να την επιβεβαιωσεις αμεσως μετα:
Έχεις δίκιο απόλυτο φίλε μου. Για τους ίδιους ακριβώς λόγους δεν το προχωράω το όλο θέμα. Δεν έχω καμία όρεξη ο 'τεχνικός' να μάθει στο δικό μου αμάξι.. Τελικά καταλήγω στο συμπέρασμα πως είναι προτιμότερο να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο, που υποστηρίζει εξ αρχής τόσο βενζίνη όσο και φυσικό αέριο, πάρα να επέμβεις εσύ σε αυτό.
Αστο, το υγραεριο ειναι αναγκη, δεν ειναι η νεα trendy ενασχοληση.
-
Ο χρήστης adam05 έγραψε:
μια ερωτηση για τους γνωριζοντες που μπορει να ειναι και λιγο sorry! πως μπορω στο mls destinator να βαλω τα πρατηρια του υγραεριου?Το κατεβαζεις απο δω http://www.index.pois.gr/poicard.asp?POI_ID=143 . Κανε ''κλικ'' στο εικονιδιο που σε ενδιαφερει π.χ. DESTINATOR dat (οχι csv)και κατεβασε το αρχειο. Οδηγιες εχει στο φακελο, η εγκατασταση ειναι ευκολη και δουλευει τελεια..
-
Αστο, το υγραεριο ειναι αναγκη, δεν ειναι η νεα trendy ενασχοληση.
Χ Πως δεν είναι trendy....Το έκανε ο ΓΑΠ πρωτη μόδα στην Ελλάδα με την εκτόξευση της βενζίνης. Πάντως αν είχαμε τα φράγκα και δεν τα είχαμε παντρευτεί τα ΙΧ μας απο χόμπυ δεν θα τα καναμε υγραεριοκίνητα.
-
Ο χρήστης m@evius έγραψε:
Χ Πως δεν είναι trendy....Το έκανε ο ΓΑΠ πρωτη μόδα στην Ελλάδα με την εκτόξευση της βενζίνης...
Μακάρι να μην επαληθευτούν κάποιες σκέψεις μου:
Τώρα που η ζήτηση για υγραέριο είναι μεγάλη και πολλές φορές η παραγόμενη ποσότητα δεν επαρκεί, τώρα λοιπόν βγαίνουν τα ΕΛ.ΠΕ. στο σφυρί (ανακοινώθηκε οτι ιδιωτικοποιούνται άμεσα και όχι το 2012 όπως αρχικά είχαν πει, δηλαδή πωλείται το 35% που κατέχει το Δημόσιο)!
Είναι τυχαίο οτι από τις 4 Ιουλίου (που είχαμε την μικρότερη διυλιστηριακή τιμή του έτους) μέχρι σήμερα, η τιμή που ανακοινώνουν τα ΕΛ.ΠΕ. καθημερινά έχει πάρει 11,3% πάνω;
Προσοχή, δεν αναφέρομαι σε καμία αύξηση Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης... -
Ε, ο ΓΑΠ το έκανε ανάγκη, αυτός θα το ξανακάνει trendy
-
< blockquote> Περί λαδιέρας το ανάγνωσμα και πάλι. Βρήκα αυτό το άρθρο
http://www.machinerylubrication.com/Read/663/natural-gas-engine-lubrication
που μιλάει για στατικούς κινητήρες φυσικού αερίου που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα με τις βαλβίδες εξαγωγής με αυτούς που χρησιμοποιούν υγραέριο.< /blockquote>Επίσης περί χρησιμότητας της λαδιέρας-ξιδιέρας χωρίς να είμαι ειδικός και χωρίς να είμαι υπέρμαχος σόνι και καλά απλά για να προσθέτουμε ότι πληροφορία μπορεί να φανεί χρήσιμη όταν μάλιστα είναι εμπεριστατομένη με φωτογραφίες και γραφήματα
Γερμανικό Πανεπιστήμιο για τα effects της λαδιέρας.Τα λόγια είναι περιττά.
http://www.jlmlubricants.com/valve-saver-fluid.htmlΑκόμη:
http://autogas-rempel.de/motorschutz/v-lube-studie.html
Βρήκα αρκετά εύκολα το παρακάτω
http://www.zavoli.de/shop/product_info.php?language=en&products_id=339&XTCsid=4f94f21fff999ef48eba45551490de8d
όπου αναφέρει ότι τα υγρά της λαδιέρας χρησιμοποιούνται χωρίς προβλήματα σε αυτοκίνητα με καταλύτες και αισθητήρες αέροςΤα παρακάτω τα έκανα clopy- paste από το φίλο tzanabetis σε άλλο σάιτ :
υπόψιν ότι εδώ: http://www.jlmlubricants.com/images/stories/pdf/JLM_poster_ENG.pdf
λέει ότι οι δοκιμές έγιναν σε ένα Peugeuot 107 με κυβισμό 1.0Δεν το θεωρώ έρευνα, απλά πείραμα. Και έχω ακόμα ενδοιασμούς κατα πόσο μπορούμε να το πάρουμε στα σοβαρά καθώς δεν μας λένε πουθενά κάτω από ποιες συνθήκες οδήγησης έγινε το τεστ. Δεν αναφέρεται πουθενά.
http://www.vanmeenen.com/flashlube/pdf/valvesaverkit-testresultsupdatenew.pdf
κι αυτό είναι της prins:
http://greencar.co.il/site/ValveCare Test Report Final.pdfΣτο AVENSIS που έχω επειδή έβαλα ρεζερβουάρ αερίου στη θέση της ρεζέρβας την αντικατέστησα με μία ρόδα ανάγκης, αυτές τις μικρές την οποία τη βρήκα σε μάντρα με μεταχειρισμένα (μου έκανε εντύπωση το πόσες πολλές τέτοιες ρόδες βρήκα).Δεν ήθελα να εμπιστευτώ τα κιτ που υπάρχουν διότι εάν μπώ σε μία λακούβα με νερά και στραβώσει η ζάντα δεν νομίζω ότι θα μου ήταν χρήσιμο .......το κιτ. Βέβαια μιλάω εκ του ασφαλούς μιας και δεν έχω πρόβλημα με το χώρο που μου καταλαμβάνει γιατί τα 500 λίτρα πόρτ μπαγκάζ μου είναι υπέραρκετά, φανταστήτε ότι μέσα έχω και ένα σπαστό ποδήλατο μόνιμα και πάλι έχω μπόλικο χώρο
ΥΓ1:Σήμερα ανακοινώθηκε ότι προχωράει το μέτρο με την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη οπότε άρχεται η παρακμή του υγραερίου, το επόμενο τουτού μου όταν με το καλό θα έχω χρήματα θα είναι πετρελαιάκι
ΥΓ2:Καμμία ουσιώδη απάντηση στα σκόρπια ερωτήματά μου σε προηγούμενο ποστ μου που περίμενα ειδικά από τους ειδικούς
Αυτό από μόνο του μου λέει πολλά και για να γίνομαι πιο ξεκάθαρος μου μυρίζει διαφήμιση -
μία ρόδα ανάγκης, αυτές τις μικρές την οποία τη βρήκα σε μάντρα με μεταχειρισμένα (μου έκανε εντύπωση το πόσες πολλές τέτοιες ρόδες βρήκα).
Έυγε, μου άνοιξες τα μάτια. Αναρωτιόμουν που μπορώ να βρω τέτοια ρόδα και να ταιριάζει στο αμάξι μου.
-
Οι τροχοί ανάγκης δεν είναι ασφαλείς σε όλες τις περιπτώσεις και για όλα τα αυτοκίνητα.
Παίζει σημαντικό ρόλο το βάρος του αυτοκινήτου.
Γι αυτό, κάποιοι κατασκευαστές προτείνουν kit επισκευής. -
Ο χρήστης dti έγραψε:
Οι τροχοί ανάγκης δεν είναι ασφαλείς σε όλες τις περιπτώσεις και για όλα τα αυτοκίνητα.
Παίζει σημαντικό ρόλο το βάρος του αυτοκινήτου.
Γι αυτό, κάποιοι κατασκευαστές προτείνουν kit επισκευής.Το κιτ επισκευης ειναι πιο ασφαλες απο την στενη ρεζερβα;Πολυ αμφιβάλλω .
-
Aσχετο λιγο αλλα ειδα τα περι πετρελαιοκινησης πιο πανω και θυμηθηκα το Σαββατοκυριακο που ειχα παει Καρδιτσα για ενα γαμο, ειχαν κατι καλεσμενοι μια Mito και μια Gulietta καινουργιες πετρελαιο. Λοιπον ο θορυβος που εκαναν ηταν σαν μικρο τρακτερακι, τελειως εκτος της φιλοσοφιας και ιστοριας αυτων των αυτοκινητων. Ειπαμε, οικονομια αλλα οχι και ετσι!
Αυτο βεβαια στο ρελαντι και κατα το παρκαρισμα, σε ανοιχτο δρομο τα πραγματα πρεπει να ειναι καλυτερα, αλλα φανταστειτε τι θα γινεται στην Αθηνα/Θεσσαλονικη σε κινηση κλπ. Τωρα θα μου πεις 'μπρος στα καλλη τι'ναι ο πονος?'
ε, ενταξει ο καθενας εχει τις προτεραιοτητες του, απλα εγω δεν μπορω να συμβιβαστω ακομα με τον θορυβο του τρακτερ σε μια Alfa αλλα και σε καθε μικρο αυτοκινητο οση οικονομια και να κανω γιατι μη μου πειτε οτι ολοι θα τρεξουν να αγορασουν καινουργια απο Mercedes 220 και πανω πετρελαια, αντε κανα μικρο η χειροτερα κανα μεταχειρισμενο/ταλαιπωρημενο. -
Όταν τα γράφω αυτά εδώ και χρόνια, πέφτουν να μας φάνε οι οπαδίστι. Ρε πάρτε το χαμπάρι, αν το πετρέλαιο ήταν μονοπώλιο των ιαπώνων ή των αμερικανοί, θα τρόμαζες να δεις που και που κανένα, και όλοι θα τα είχαν στο φτύσιμο για εντελώς δευτεροκλασάτα.
-
Ο χρήστης ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΑΨΑΛΑΚΗΣ έγραψε:
Λοιπον ο θορυβος που εκαναν ηταν σαν μικρο τρακτερακι, τελειως εκτος της φιλοσοφιας και ιστοριας αυτων των αυτοκινητων. Ειπαμε, οικονομια αλλα οχι και ετσι!Παντελη, ετσι και δεν υπηρχε αυτη η σημαντικη διαφορα στην τιμη αγορας μεταξυ βενζινικινητου και ντιζελ...αρκετοι θα ειχαν προχωρησει σε αγορα ασχετως επαρχιας ή πολης. Οσο για τον θορυβο, απέξω ειναι σαν τρακτερ αλλα μεσα στην καμπινα ειναι ανεκτα. Αγορασε τετευταια γνωστος μου corsa 1,3 diesel μεταχειρισμενο απο γερμανια, 40.000χλμ με 11.000 ευρω . Καταναλωση κατω απο 4 λιτρα... και ο θορυβος φυσιολογικος(λεμε τωρα )..για ντιζελ.
Δεν ειμαστε παρανοικοι. Αν μιλαμε για αγορα ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ι.χ. , εννοειται DIESEL. Αν ομως εχεις ενα 1 ι.χ. και δεν μπορεις να διαθεσεις χρηματα για αγορα καινουριου, το lpg ειναι μια καλη λυση....εστω μεχρι στιγμης.
-
Δεν μπορεί να μην υπάρχει αυτή η διαφορά, είναι εγγενής. Μιλάμε για τούρμπο, μικροφίλτρα, αντμπλού σε μερικές περιπτώσεις, μεγαλύτερος κυβισμός για ίδια ιπποδύναμη σε πλείστες των περιπτώσεων. Το αδύνατο θα ήταν να είχαν ίδια τιμή.
Αλλά μιας και αρέσκεστε σε υποθέσεις, να μία ακόμη. Πόσοι θα αγόραζαν ντίζελ αν είχε άλλη τιμή? Μόλις επέστρεψα από το χωριό μου όπου ένα βενζινάδικο έχει κλείσει εδώ και 3 χρόνια και οι τιμές από τότε είναι βενζίνη 0,85 και πετρέλαιο 1 ευρώ. -
Κατ'αρχην, απο τη στιγμη που επιτραπει η πετρελαιοκινηση και αρχισουν οι αγορες και η κυκλοφορια τους το μονο σιγουρο ειναι οτι η τιμη του πετρελαιου θα παρει αμεσα την ανοδο και το λιγωτερο ειναι να φτασει την τιμη της βενζινης. Οι βενζιναδες, οπως εγινε και με την τιμη του υγραεριου που εχει παρει την ανοδο χωρις κανενα αλλο λογο εκτος της αισχροκερδιας (ελπιζω συντομα να το βρουνε μπροστα τους) για να ισοσταθμισουν την απωλεια κερδους απο την πωληση βενζινης, ειδικα τωρα που το πετρελαιο εχει και μικροτερη καταναλωση, θα την μεταφερουν στο πετρελαιο.
Ειναι απολυτα προβλεψιμο στην ελευθερη αγορα και στα κυκλωματα που την διεπουν.
Γιαυτο λοιπον μην πανηγυριζουν οσοι εν τη δυναμει πετρελαιοκινητοι και αυτοι που προκειται γιατι τελικα και σε συναρτηση με την ακριβοτερη αγορα του πετρελαιοκινητου, ισως να μην συμφερει τελικα. Μην ξεχναμε οτι πλεον οι μικροι τουρμπο βενζινοκινητοι κινητηρες προσφερουν ηδη χαμηλη καταναλωση της ταξης των 5-6 λιτρων, οποτε γιατι να μπει καποιος στην διαδικασια? Δεν πιστευω οτι θα γινει και καμμια αυξηση στις πωλησεις αυτοκινητων. Αυτο ισως γινοταν πριν 2-3 χρονια. Τωρα απλως αυτος που πρεπει να παρει αυτοκινητο, και οχι αυτος που ηδη εχει, θα μπορει να εχει απλα και την επιλογη.
Δεν πιστευω οτι ενας που ηδη εχει ενα βενζινοκινητο και μαλιστα τελευταιων 5-6 χρονων θα κανει την τραμπα. Κυριως λογω εξτρα κοστους και μεγαλυτερης απαξιωσης του τωρινου του αυτοκινητου που θα χρειαστει να δωσει σαν ανταλλαγη η να πουλησει στην αγορα. Στο κατω-κατω βαζει για κανα 1000αρικο υγραεριο και ειναι μια χαρα και με μικροτερο κοστος καταναλωσης απο το πετρελαιο. -
To θεμα ειναι η υγραεριοκινηση και ειδικα τα τεχνικo της κομματι ,μεινετε στο θεμα λοιπον.Αν εχετε να πειτε κατι περι πετρελαιοκινησης υπαρχουν αλλα θεματα στο φορουμ για να το κανετε[mod]
Υγραεριοκίνηση!