-
Είναι προφανές ότι πρόκειται για υπερθέρμανση των εμπρός ελαστικών.
Το ζήτημα είναι που οφείλεται αυτή η υπερθέρμανση και γιατί δεν έχει σημειωθεί το ίδιο για όλα τα αυτοκίνητα που μετρώνται;Αυτό το φαινόμενο το εμφανίζουν όλα τα αυτοκίνητα με μεγάλο κινητήρα μπροστά.
-
Σωστός ο YiannisWalker
-
Να υποθέσω δηλαδή ότι το καλύτερο αυτοκίνητο ως προς την οδική συμπεριφορά θα ήταν ένα Elise (κεντρομήχανο δεν είναι?) με κινηρήρα Wankel???
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Να υποθέσω δηλαδή ότι το καλύτερο αυτοκίνητο ως προς την οδική συμπεριφορά θα ήταν ένα Elise (κεντρομήχανο δεν είναι?) με κινηρήρα Wankel???Πολύ καλή ιδέα για τους μηχανικούς της Lotus !!!
Aντε να δούμε και 111W ..... (όπου W=Wankel) -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Να υποθέσω δηλαδή ότι το καλύτερο αυτοκίνητο ως προς την οδική συμπεριφορά θα ήταν ένα Elise (κεντρομήχανο δεν είναι?) με κινηρήρα Wankel???Και με λεπτό οδηγό
-
Ίσως ο ιδανικός συνδυασμός να ήταν κινητήρας Wankel και κιβώτιο ταχυτήτων CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων). Δεν ξέρω όμως γιατί δεν έχει δοκιμαστεί ως τώρα.
-
Το CVT ταιριάζει καλύτερα σε κινητήρες με μικρό ωφέλιμο εύρος στροφών ... πχ. td ειδικά σε αυτόματο mod
Oι Wankel έχουν πολύ μεγάλο ωφέλιμο εύρος στροφών οπότε ένα SMG θα ταίριαζε καλύτερα -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Το CVT ταιριάζει καλύτερα σε κινητήρες με μικρό ωφέλιμο εύρος στροφών ... πχ. td ειδικά σε αυτόματο mod
Oι Wankel έχουν πολύ μεγάλο ωφέλιμο εύρος στροφών οπότε ένα SMG θα ταίριαζε καλύτεραΓιατί αυτό? Θεωρητικά το CVT δεν είναι ΤΟ ιδανικό κιβώτιο ως προς τη λειτουργία (αν εξαιρέσεις απώλεις ισχύος στην μετάδοση και βάρος...)
Σίγουρα αποκτά μέγιστη σημασία σε έναν κινητήρα με μικρό ωφέλιμο εύρος στροφών (όπου απλά αναιρεί αυτό το μειονέκτημα!!!) δεν εξακολουθεί όμως να είναι το καλύτερο δυνατό κιβώτιο ασχέτος κινητήρα?
Πραγματικά μπορείτε να φανταστείτε ένα κιβώτιο με καλύτερη λειτουργία?
-
Ναι , θεωρητικά το CVT έχει το πλεονέκτημα των 'απείρων' σχέσεων μετάδοσης. Και σε ένα αυτοκίνητο που θες να κινείται άνετα και οικονομικά μπορεί να προγραμματιστεί η λειτουργία του έτσι ώστε να λειτουργεί ο κινητήρας κοντά στη μέγιστη ροπή και ... όλα καλά.
Για να εκμεταλευτείς το πλεονέκτημα των απείρων σχέσεων πρέπει η σχέση να μεταβάλεται συνεχώς ανάλογα με την ταχύτητα και το πως/πόσο πατάς το γκάζι. Ετσι όμως αυξάνονται οι απώλειες -άρα και η κατανάλωση- και η φθορά του.
Ο προγραμματισμός fixed σχέσεων - βλέπε το καταπληκτικό Jazz ή το προηγούμενο Punto/Y ή το multitronic της Audi- σε αυτό αποσκοπεί , στο να υπάρχει η δυνατότητα σπορ συμπεριφοράς χωρίς φθορές.
Σε ένα κινητήρα σαν τον RENESIS σε ένα σπορ ή έστω GT αυτοκίνητο , σίγουρα δεν θα εξυπηρετούσε την οικονομία (αφού έχει μεγάλο εύρος στροφών που θα έπρεπε να λειτουργεί) , όσο για τη σπορ συμπεριφορά του κιβωτίου ένα οποιοδήποτε SMG , 7G , DSG , F1 κλπ. είναι σαφώς καλύτερο. -
Από άποψη οικονομίας καυσίμου και καλής λειτουργίας μια και χαμηλά είναι ψόφιος, το ανέφερα, αλλά Βασίλη τα επιχειρήματα σου με έπεισαν!!!!!
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Για να εκμεταλευτείς το πλεονέκτημα των απείρων σχέσεων πρέπει η σχέση να μεταβάλεται συνεχώς ανάλογα με την ταχύτητα και το πως/πόσο πατάς το γκάζι. Ετσι όμως αυξάνονται οι απώλειες -άρα και η κατανάλωση- και η φθορά του.Πράγματι αυτό πρέπει να είναι μεγάλο πρόβλημα...
Εγώ όμως αυτό που είχα κατά νου είναι η δυνατότητα τέρμα γκάζι=πλήρης ισχύς!!!
Δεν είναι ό,τι καλύτερο για σπορ οδήγηση αυτό (τουλάχιστον ως αρχή λειτουργίας)? Δηλαδή με το γκάζι να μην ελέγχεις το ποσοστό της διαθέσιμης ροπής που χρησιμοποιείς αλλά το ποσοστό της ισχύος του κινητήρα σου...
Σε ένα τυπικό 1400 η επιτάχυνση με 2α είναι ικανοποιητική, με 3η όμως όχι. Εάν η 2α φτάνει 90 και η 3η 130, με το CVT θα μπορούσες να έχεις ικανοποιητικό 'γκάζι', πιθανώς έως τα 110 και, γενικά, **θα είχες ανά πάσα στιγμή διαθέσιμη την πλήρη ισχύ του κινητήρα σου, άρα και τη βέλτιστη δυνατή επιτάχυνση **(σαν ένα χειροκίνητο με σχέσεις κομμένες και ραμμένες στις ανάγκες σου κάθε στιγμή μόνο που... δεν χρειάζεται κατέβασμα!)
Ο προγραμματισμός fixed σχέσεων - βλέπε το καταπληκτικό Jazz ή το προηγούμενο Punto/Y ή το multitronic της Audi- σε αυτό αποσκοπεί , στο να υπάρχει η δυνατότητα σπορ συμπεριφοράς χωρίς φθορές
Να υποθέσω δηλαδή ότι δεν υπάρχουν κιβώτια CVT που να έχουν λειτουργία απείρων σχέσεων προσανατολισμένη στην σπορ οδήγηση?
-
Στην πράξη απλά πρόκειται για ένα άλυτο πρόβλημα βελτιστοποίησης (+ το γεγονός ότι ο ήχος του κινητήρα που λειτουργεί σε σταθερές στρογές είναι σπαστικος. Θα κάνει σαν σκούτερ το αμάξι).
Όπως σε όλες τις περιπτώσεις στη ζωή, το καλύτερο συμβαίνει πάντα όταν έχεις τις περισσότερες επιλογές (βλέπε CVT).
Απλά όπως συμβαίνει πάλι και στη ζωή όταν κάποιος σου δίνει ελευθέρίες θα πρέπει να ξέρεις πως να τις χειριστείς για να τις εκμεταλευτείς με το βέλτιστο τρόπο σε όλες τις περιπτώσεις (οικονομία, απόδοση, σπορ αίσθηση, ήσυχία, ευκολία χρήσης κτλ).
Το πρόβλημα αυτό σε συνδυασμό με το CVT δεν έχει καθόλου απλή λύση. Θα έπρεπε το σύστημα διαχείρισης να είναι πολύ πολύ έξυπνο (έτσι ώστε να επιλέγει σε κάθε περίπτωση τον βέλτιστο συνδυασμό σχέσης/απόδοσης/οικονομίας/ξενερώματος λόγω βουητού
Και πάντα υπάρχει και το πρόβλημα της αποδοχής από το κοινό.
Πιστεύω όμως ότι ένα CVT (προγραμματιζόμενο παρακαλώ...) είναι μία καλή λύση για κιβώτιο διότι (θεωρητικά) θα μπορούσε να είχες 20 συνδυασμούς σχέσεων και να επιλέγεις.
Αλλά για ποιούς είναι αυτά?
Σίγουρα όχι για το μέσο οδηγό που θα μπλέξει τα μπούτια του... -
Σίγουρα όχι για το μέσο οδηγό που θα μπλέξει τα μπούτια του...
και θα του είναι και άχρηστο.
-
Να γίνω λίγο ανατρεπτικός. Γίνεται άραγε να συνδυαστεί ο Wankel με... diesel;
Οι common rail αντλίες είναι περιστροφικές, άρα κανένα πρόβημα σύνδεσης με τον κινητήρα, αρκεί ένας μειωτήρας στροφών (τώρα γυρνάνε στο 1/2 των στροφών του κινητήρα).
Ο Wankel είναι έτσι κι αλλιώς άμεσου ψεκασμού, άρα αντικατάσταση των μπεκ με αντίστοιχα diesel. Καταργούνται τα μπουζί και αυταναφλέγεται το καύσιμο με τη συμπίεση στα τοιχώματα. Σίγουρα θα χρειαστούν μετατροπές στο θάλαμο καύσης, είναι όμως εφικτό;
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Να γίνω λίγο ανατρεπτικός. Γίνεται άραγε να συνδυαστεί ο Wankel με... diesel;Οι common rail αντλίες είναι περιστροφικές, άρα κανένα πρόβημα σύνδεσης με τον κινητήρα, αρκεί ένας μειωτήρας στροφών (τώρα γυρνάνε στο 1/2 των στροφών του κινητήρα).
Ο Wankel είναι έτσι κι αλλιώς άμεσου ψεκασμού, άρα αντικατάσταση των μπεκ με αντίστοιχα diesel. Καταργούνται τα μπουζί και αυταναφλέγεται το καύσιμο με τη συμπίεση στα τοιχώματα. Σίγουρα θα χρειαστούν μετατροπές στο θάλαμο καύσης, είναι όμως εφικτό;
έχει αρκετή συμπίεση ο Βάνκελ όμως για να αυταναφλεγεί το πετρέλαιο???
Σπύρος
-
Εκτός αυτού θα πρέπει και να 'βαρύνει' αρκετά. Δηλαδή παχύτερα τοιχώματα κινητήρα.
Άλλο που σκέφτομαι (δεν ξέρω αν ισχύει) είναι ότι λόγω υψηλότερης συμπίεσης και θερμοκρασίας θα πρέπει να ενισχυθούν και οι 'γωνίες' του ρότορα, κάτι που νομίζω ότι είναι ένα από τα μειονεκτήματα του κινητήρα αυτού. -
Ο χρήστης SharpShooter έγραψε:
Εκτός αυτού θα πρέπει και να 'βαρύνει' αρκετά. Δηλαδή παχύτερα τοιχώματα κινητήρα.
Άλλο που σκέφτομαι (δεν ξέρω αν ισχύει) είναι ότι λόγω υψηλότερης συμπίεσης και θερμοκρασίας θα πρέπει να ενισχυθούν και οι 'γωνίες' του ρότορα, κάτι που νομίζω ότι είναι ένα από τα μειονεκτήματα του κινητήρα αυτού.Ότι θα βαρύνει είναι σίγουρο, αλλά και πάλι συγκριτικά με άλλους diesel θα είναι πολύ πιο ελαφρύς και ελαφρύτερος από εμβολοφόρους βενζίνης. Τα τοιχώματα και τα στροφεία είναι που απασχολούν περισσότερο και αν τελικά θα υπάρξει... αυτανάφλεξη.
-
Η 'αυτανάφλεξη'(knocking),είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του κινητήρα wankel.....Eνα κάρβουνο(apex seal) να σπάσει και πας για ανακατασκευή κινητήρα.Με λίγα λόγια ντίζελ+βάνκελ=διάρκεια λειτουργίας κινητήρα 0,0001 sec.
-
Ο χρήστης StAz έγραψε:
Η 'αυτανάφλεξη'(knocking),είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του κινητήρα wankel.....Eνα κάρβουνο(apex seal) να σπάσει και πας για ανακατασκευή κινητήρα.ααααχ πόσους 'εχθρούς' έχει πια αυτος ο wankel??? ολο με το άγχος θα είναι οι κάτοχοι.
-
Το πετρέλαιο θέλει πολύ υψηλή συμπίεση (αν δεν κάνω λάθος, τα περισσότερα είναι πάνω από 11:1), και απλά - αυτή τη στιγμή - ο βάνκελ δεν μπορεί να την 'σηκώσει'.
Περί Wankel...!