-
σταμάτησε στη δεκαετία του 80 με τη καθιέρωση της ηλ/κης ανάφλεξης,και στις μοτοσυκλέτες με τη παραγωγή ικανού πλάτους ελαστικά.
Βάζω τη λέξη λαϊκά σε εισαγωγικά γιατί λαϊκό το καινούριο αυτοκίνητο στη χώρα που κλέβει ο ένας από το παπί του άλλου βενζίνη δεν ήταν ποτέ.
-
Δεν ήτο μόνο η πλέον συμφέρουσα και πετυχημένη απόσυρση όλων των εποχών, αλλά και αυτή που ο μέσος γιωταχής έκανε ΑΛΜΑ κυριολεκτικά από τον παλιό μαντρακά που είχε σε κάτι πολύ πιο σύγχρονο.
Με το αποσυρόμενο ιχ τώρα παιζόταν το εξής παίγνιο:
α. Αν δεν είχες ιχ προς απόσυρση μπορούσες να αγοράσεις ένα αποσυρόχαρτο από κάποιον άλλο που δεν ήθελε να αξιοποιήσει το ευεργέτημα αυτό ή είχε κάποια σακαράκα ακινητοποιημένη για πολλά χρόνια (τότες δεν υπήρχαν τέλη κυκλοφορίας). Τυπική τιμή τα 500 καφετιά.
Βου. Μπορούσες να αποσύρεις το δικό σου (Το πλέον σύνηθες). Δεν είχε κάποιο κόστος το ιχ σου;εξ ου τα 300-400 καφέ που έγραψα.
Οι έμποροι έκαναν περιουσίες με τις τράμπες των αποσυρόμενων. Πχ, πήγαινες το δικό σου ιχ για απόσυρση, αλλά όταν έκριναν ότι αυτό ήτο σε σχετικά εμπορεύσιμο κατάσταση το κράταγαν και απέσυραν ένα άλλο ιχ στη θέση του και το δικό σου το πούλαγαν για χρήση σε κάποιον άλλον και κέρδιζαν και από εκεί.
Πάντως άδειασαν οι δρόμοι από τους μαντρακάδες μέσα σε δύο χρονάκια.
-
Απόσυρση 1/1/1991 έως 31/12/1992
Ένα κορόλλα 1.3 από 3,3 εκ. Δρχ. Πήγαινε περίπου στα 2,3 εκ. Αν θυμάμαι καλά, συν την αξία του ιχ που έδινες για απόσυρση, πες 300-400 χήνες.
Ακόμα πιο πολύ συνέφερε στα μεγαλύτερα κυβικά.
Το corolla του 92 δεν ήταν τόσο φθηνό, με απόσυρση κόστιζε γυρω στα 3.500.000. Χωρίς, υπολογίστε 800.000 με 1 μύριο πάνω. Αν θυμάται κάποιος καλύτερα ας πει. Εκείνη την εποχή ήμουν πορωμένος πιτσιρικάς και ήξερα σχεδόν όλο τον πίνακα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των τελευταίων σελίδων των περιοδικών απέξω.
-
Ο γάτος μόλις στη προηγούμενη σελίδα πόσταρε διαφήμιση γκόλφ Μανχάταν 1.6 στα 3.400.000 δρχ. Τελική τιμή Συν το κόστος απόσυρσης, πες 400-500 χήνες ακόμη για ένα αποσυρόχαρτο. Το κορόλλα 1.300 πιο ακριβό από γκολφ 1.600; αποκλείεται.
-
του ιδιωτικού τομέα ήταν είναι και θα ειναι όνειρο θερινής νυκτός,και καλύτερα εδώ που τα λέμε ,μη πετάξει τα λεφτά του στα πονταρισμενα τσιγκακια,ας πάρει καμιά γκαρσονιέρα να βάλει το κεφάλι του μέσα.
-
Johanndelta, άσχετο με την κουβέντα αλλά καμία φωτογραφία με το βτς θα μας βάλεις?
-
dstou τι ειπες τωρα?!?!!!! Δεν υπηρχαν τελη κυκλ τοτε? Αυτο δεν το θυμομουνα . Θυμαμαι ομως τα τετραγωνα αυτοκολλητακια που αρχιζαν απο 9 (1995, 1996 πχ) . Απο 8 δεν θυμαμαι κατι , εχεις δικιο
(αν και θα μπορουσε να μην ειναι αυτοκολλητο, αλλά λεμε τωρα )
-
Το μισο παρμπριζ με κολλημενα τελη δεν ηταν σπανιο φαινομενο τις παλιες καλες εποχες
-
Ήμουνα στο στρατό όταν πρωτομπήκαν τα τέλη, το 1992 ή το 1993. Τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς και οι αυξήσεις στην βενζίνη ήταν η κίνηση του βαθέως κράτους να αντισταθμίσει την απώλεια δασμών λόγω της μείωσης του τέλους ταξινόμησης των ιχ.
Θυμάμαι τη βενζίνη 80 δρχ. Στα έιτις όταν κυκλοφόραγα με παπί. Μέσα σε 2 χρονάκια είχε πάει στις 200-220 δρχ. Πέριξ των οπο παρέμεινε για όλα τα νάιντις.
Υπήρχε και πληθωρισμός τότες κοντά 20% Το χρόνο, μην το ξεχνάμε.
-
Ο γάτος μόλις στη προηγούμενη σελίδα πόσταρε διαφήμιση γκόλφ Μανχάταν 1.6 στα 3.400.000 δρχ. Τελική τιμή Συν το κόστος απόσυρσης, πες 400-500 χήνες ακόμη για ένα αποσυρόχαρτο. Το κορόλλα 1.300 πιο ακριβό από γκολφ 1.600; αποκλείεται.
Η διαφήμιση του γάτου πρέπει να είναι πριν το 92. Οκτώβρη του 92 που πήραμε τη ΖΧ είχε όπως έγραψα 3.068.000 με απόσυρση η 1.4.
Η ΒΧ 1.4i kat 3.098.000, οι τιμές όπως δε σε βλέπω και δε με βλέπεις.
Η corolla σίγουρα ήταν πιο ακριβή από τη ΖΧ.
Edit: η διαφήμιση του γάτου είναι στα τελειώματα του golf 2 ίσως αρχές 91 μιας και κάπου εκεί βγήκε το golf 3.
-
Με την απόσυρση του 1991 είδαμε σύγχρονα αμάξια , γιατί είχαμε να δούμε από το 73 που ξεκίνησε η πετρελαική κρίση και ο πληθωρισμός .
Την απόσυρση την έκανε ο πατέρας Μητσοτάκης και η τότε αντιπολίτευση , το παμπεροπασοκ το ορθόδοξο , δια της Αυριανής φώναζε : 'καλύτερα παπάκι , παρά τον Μητσοτάκη' .
Αμαξάκια όπως πήρανε τα πασοκάκια , αφού είχανε πάρει λεφτουδάκια...
Το 1991 πήρα την ΖΧ 1,4 και την ΒΧ 1,4 στα 2600 και 2800 αντίστοιχα συν 400000 τις αποσύρσεις αν θυμάμαι καλά .
Εξοπλισμός λίγο καλύτερος από το Μανχάταν . Το Μανχάταν είχε 60 άλογα και το ΖΧ και ΒΧ 75 .
-
Η αλήθεια είναι ότι η τεχνολογία στα απλά αμάξια σταμάτησε το 80 με την ηλεκτρονική ανάφλεξη. Κοιτάς έναν κινητήρα του 80 και έναν του 2020 και είναι ακριβώς οι ίδιοι, καμιά βελτίωση πουθενά.
Τι γράφετε ρε...
-
Με την απόσυρση του 1991 είδαμε σύγχρονα αμάξια , γιατί είχαμε να δούμε από το 73 που ξεκίνησε η πετρελαική κρίση και ο πληθωρισμός .
Την απόσυρση την έκανε ο πατέρας Μητσοτάκης και η τότε αντιπολίτευση , το παμπεροπασοκ το ορθόδοξο , δια της Αυριανής φώναζε : 'καλύτερα παπάκι , παρά τον Μητσοτάκη' .
Αμαξάκια όπως πήρανε τα πασοκάκια , αφού είχανε πάρει λεφτουδάκια...
Το 1991 πήρα την ΖΧ 1,4 και την ΒΧ 1,4 στα 2600 και 2800 αντίστοιχα συν 400000 τις αποσύρσεις αν θυμάμαι καλά .
Εξοπλισμός λίγο καλύτερος από το Μανχάταν . Το Μανχάταν είχε 60 άλογα και το ΖΧ και ΒΧ 75 .
Το Μανχάταν 1.3 ήταν στα 55 ατίθασα. 60 είχε το golf mk3 1.4.
Η ΖΧ 1.4 είχε ηλεκτρικα παράθυρα, ηλεκτρικό δεξί μόνο καθρέπτη και κεντρικό κλείδωμα.
Η 1.6 volcane επιπλέον είχε προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, άλλους προφυλακτήρες και διαφορετικό καντράν με πίεση και θερμοκρασία λαδιού.
-
Γουστάρω ρετροσπςκτίβες, σεβεντίλες και ειτίλες. Πάντως ο Μητσοτάκουλας και η πρώτη απόσυρση, η ορίτζιναλ, ήτο καταλυτικές για την αυτοκίνηση για τα επόμενα 30 χρόνια. Τέλη κυκλοφορίας, μετέπειτα αποσύρσεις, μείωση συντελεστών ταξινόμησης, κλιμακωτοί συντελεστές ταξινόμησης (τα πιο ρυπογόνα περισσότερο φόρο), ευθυγράμμιση τιμών καυσίμων με ευρώπη, είναι όλα απότοκα αυτής.
-
και 'ξεχνάνε' ακόμη και σήμερα τον υπολογισμό τελών κυκλοφορίας και ασφαλίστρων σε σχέση με την ισχύ του οχήματος.
-
Να θυμίσω και τις εργοστασιακές μετατροπές εκείνης της εποχής , της προ απόσυρσης , αλλά και μετά σε κάποιες περιπτώσεις.
Επαιρνες το 1.1 και πριν το παραλάβεις σου άλλαζε μηχανή η αντιπροσωπεία και σου έδινε το 1.4 .
Μετά ήταν η χαρά των μετατροπών . Των μηχανολόγων στο υπουργείο που άλλαζες κινητήρες , είτε προς τα πάνω , είτε προς τα κάτω για τα τεκμήρια και διάφορα άλλα γλαφυρά ....
Ιωάννη οι αυξήσεις του Ολετήρα , ΔΕΝ ήταν αυξήσεις . Οταν είχες 25 % πληθωρισμό επίσημο και 30 ανεπίσημο ,όταν τα γραμμάτια είχαν 2,4 % ΤΟΝ ΜΗΝΑ προεξοφλητικό επιτόκιο στις τράπεζες και όταν έβαζαν γραμμάτια οι έμποροι είχαν 3-4 ή και 5 τον μήνα , τότε η ΑΤΑ του 20 % που σου έδινε ο Ολετήρας , σε έβαζε καθαρά μέσα .
Α να μην ξεχάσουμε και ότι εκείνη την εποχή , η δραχμή ήταν ΣΤΑΘΕΡΟ ΝΟΜΙΣΜΑ.
Απλά όλα τα άλλα ΑΝΕΒΑΙΝΑΝ...

Αρα πραγματικές αυξήσεις για τον Ολετήρα γιοκ...
Τουλάχιστον για τους πολλούς .
Για τα Ρετιρέ των ΔΕΚΟ μπορεί να ίσχυαν άλλα . Δεν είχα άποψη...
Πάντως όπως έχω ξαναπεί το έτοιμο κυβικό μπετόν (μπετόν-σίδερο-εργασία) είχε το 1984 3000 δρχ το κυβικό και το 1987 , 9000 δρχ το κυβικό.
Η μεγάλη διαφορά ήταν ότι υπήρξαν πολλοί διορισμοί στο δημόσιο και στις δέκο , όπως και στους δήμους και έτσι έπεσε χρήμα στις οικογένειες .
-
Ξεψάχνισμα διότι αφενός τα μοντέλα ήτο πολύ λιγότερα, αφεδύο διότι κόστιζαν όσο ένα δυάρι καινουργές στο Παγκράτι.
-
Οχι δεν το χαλάμε .
Εδώ βριζόμαστε
για την Παπανδρεική εποχή . Πριν την κοντούλα λεμονιά ..Για το επόμενο βριζόμαστε στον Αντίλογο ...

Οι λύκοι της Σοφοκλέους , βγήκαν επί λεμονιάς...
Πιο πριν είχαμε τους ραντιέρηδες που έλεγε ο Ολετήρας . Τότε που τα ομόλογα της ΕΤΒΑ έδιναν 23-25 % και τα ρέπος επίσης...
-
ο γατος παντως δεν μιλησε για αποσυρση και γκαντεμιες που πλεναμε σωβρακα και με το ζουμι που τα πλυναμε μαγειρευαμε, εμεινε η λιμνη μαραθωνα τοτες νερολακος. εγω μιλω για αυτον που ξεκινησε το φτηνεμα της ροδας, τον ζολωτα που εριξε τους φοροι στα καταλυτικα και με δικες του ιδεες και προσπαθειες προχωρησε η λαικη οικογενεια σε κατι καλυτερο απο πολσκι.
-
Μαζντα 323F ήταν το καλύτερο αυτοκίνητο των 90.
Ειχε αφήσει πίσω του κορούλες και σαννυ τα όποια αλλάζανε έκδοση κάθε έξι μήνες για να το πλησιάσουν.
Στο δεύτερο μισό των 90 άρχισε η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση και αρχίσε να ανεβαίνει το γκολφ. Το όποιο βέβαια με την εκτίμηση που μας είχαν οι Γερμανοί μας ερχόντουσαν έκδοση που ήταν για την Αφρική ::)
Καινούργια vs παλιά αυτοκίνητα. Που είναι η βελτίωση;

για την Παπανδρεική εποχή . Πριν την κοντούλα λεμονιά ..